Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 21:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jakie wady mogą występować przy tym rozwiązaniu, zalety przedstawia producent ?

Obrazek

http://www.steynor-keel.co.uk/index.php ... scription/


_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2013, o 22:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Rozwiązanie z systemem teleskopowym...



Czy przyjęło by się w zamian rozwiązania z mieczem szybrowym?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2013, o 07:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:20
Posty: 278
Podziękował : 281
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: nie posiadam
Hmm! Zapomniałem w tej chwili autora popularnego stwierdzenia " jeżeli coś może się zaciąć, TO NA PEWNO!!! się zatnie!!!". Te próby, wykonywane " na sucho" wyglądają zachęcająco, ale nasze łódki pływają! I to raczej nie po wodzie destylowanej. Niech te wynalazki troszeczkę porosną, złapią " kapuchy", to na bank się zatną i to w najmniej dogodnej chwili. Pozdrawiam.janusz.



Za ten post autor jgrz otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 wrz 2013, o 07:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Znane rozwiązania również posiadały(-ają) wady i niejednokrotnie słyszało się o problemach z mechanizmem opuszczania/podnoszenia miecza.

Pierwszy ( uchylny balast ) już jest testowany ( nie znajduję jeszcze wyników testów)...
http://www.stuartroy.co.uk/page19.html
Obrazek

Zaś system teleskopowy mógłby zastąpić miecz szybrowy (?) zwiększając przestrzeń wewnątrz kabiny jachtu gdzie zastosowano miecze szybrowe.
Tu zaś nie znajduję testów zastosowania tego rozwiązania.

Czy pomijając porastanie mechanizmu obu systemów ( z uwagi na występowanie tego zjawiska na innych rozwiązaniach) można doszukać się innych wad?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 07:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Główna wada IMHO - to możliwość zerwania się fału, a w przypadku rozwiązania "teleskopowego" opór hydrodynamiczny, dość szerokich elementów tej płetwy balastowej... :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 08:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Kurczak napisał(a):
Główna wada IMHO - to możliwość zerwania się fału, a w przypadku rozwiązania "teleskopowego" opór hydrodynamiczny, dość szerokich elementów tej płetwy balastowej... :)

Zatem standardowe wady jak i dla innych rozwiązań ;)

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 wrz 2013, o 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2340
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Kazdy dodatkowy element zwieksza prawdopodobienstwo klopotow.
W przypadku "steynor keel" jest to jeszcze pomnozone przez elektryke.
Zwroc tez uwage na bardzo duze ramie dzwigni ( krotka "skrzynia mieczowa" - dlugi kil ) i na hamujaca szczeline za kilem. Mozna niby zainstalowac jakies "wargi", ale za cene wiekszych wysilkow motorka i innych komplikacji.
Teleskopowo? Podobnie: bardziej zawodne z zalozenia plus mniej odporne na nieprzewidziane spotkania. Czy mozna tam wlozyc max ciezaru na sam dol?
Byc moze da sie to zrealizowac w sposob doskonaly i niezawodny ( potrojny system elektryczny, egzotyczne materialy, jubilerska robota...), ale ile to bedzie kosztowalo?
I czy warto?
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowania - 2: Kurczak, Wojciech
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2013, o 13:17 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Wojciech1968 napisał(a):
Czy pomijając porastanie mechanizmu obu systemów ( z uwagi na występowanie tego zjawiska na innych rozwiązaniach) można doszukać się innych wad?
Zapominamy o tarciu w wyniku sił działających na miecz/kil przy pracy na fali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 13:03 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1609
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 140
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Witam
Napisałem do konstruktora,czekam na odpowiedż.
Wojciechu ciekawe rozwiązanie z tym teleskopem,gdyby to tylko było niezawodne to warte rozpatrzenia ale jeżeli zakładki w ściankach tego teleskopu mają być rzędu kilkunastu centymetrów to z tytanu chyba by musiało być.Lekkie wygięcie i z powrotem tego ni wciągnie do środka.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 16:30 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Wojciech napisał(a):
Czy pomijając porastanie mechanizmu obu systemów ( z uwagi na występowanie tego zjawiska na innych rozwiązaniach) można doszukać się innych wad?


W przypadku pierwszego z rozwiązań środek ciężkości jachtu przesuwa się do tyłu po złożeniu kila, a mogę przypuszczać, że w trakcie zmiany konfiguracji, ze względu na "pojawiające się" krawędzie i otwory jacht może zachowywać się dziwnie.

Drugi z systemów, poza wątpliwościami co do wytrzymałości poprzecznej, wydaje się pozbawiony wad - nawet porastanie nie jest mu straszne o ile krawędzie będą odpowiednio zaostrzone i elastycznie dociśnięte. Zmiana konfiguracji wprowadza proste i w pełni przewidywalne zmiany - obniżenie środka ciężkości i zwiększenie oporu poprzecznego - zero skutków ubocznych.

Pozdrawiam
Darek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13994
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Kurczak napisał(a):
Główna wada IMHO - to możliwość zerwania się fału, a w przypadku rozwiązania "teleskopowego" opór hydrodynamiczny, dość szerokich elementów tej płetwy balastowej... :)


Sześć lat temu nie zwróciłem uwagi na jeszcze jeden aspekt. Parę lat doświadczenia i trzy mielizny to zmieniły.

Uderzenie taką płetwą balastowa w jakąś podwodną przeszkodę może spowodować jej odkształcenie i w konsekwencji brak możliwości wsunięcia.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2019, o 17:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ten pierwszy moim zdaniem bez sensu: działa tylko jak jest opuszczony, ale i tak pozostaje po nim na tyle duża "dziura", że tam się kotłuje woda i to hamulec powodujący dryf. Nie można też częściowo podnieść, bo gubi się profil i de-facto zamiast bocznego oporu mamy podwodny podwójny hamulec. Zalet nie widzę. Ja bym tego nie kupił.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 gru 2021, o 01:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy

Usunięcie kila
https://www.google.com/search?q=Swing+K ... era&hs=a2r

Sun Odyssey 32
https://www.jeanneau-owners.com/hintsan ... tkeel.html

Mechanizmy podnoszenia kila
https://www.google.com/search?q=lifting ... era&hs=WVs

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL