Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 14:48




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Budowa steru
PostNapisane: 16 mar 2008, o 20:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2008, o 20:05
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam. Buduję jacht 8 metrowy, kończe budować kadłub. teraz jestem na etapie montażu między innymi steru, muszę go zamontować pod jachtem, bo rufe jacht ma skośną. Nie wiem jak się za to zabrać, jak zrobić i zabezpieczyć przejście przez dno jachtu, by wody nie brał, czy używa się do tego jakiegoś specjalnego mechanizmu, systemu, urządzenia. Jak wogóle wygląda kolumna steru, czy to jakaś rura, pręt czy co? a co z fałem i kontrafałem steru? jak i gdzie one powinny biec? Może ktoś znajdzie chwilkę i mi dopomoże. Może ktoś posiada jakieś schematy, obrazki poglądowe lub coś jeszcze innego. Mój e-mail to: lukas@kor-net.pl a stronka z opisem budowy to www.kor-net.pl


Załączniki:
DSCN3836.jpg
DSCN3836.jpg [ 73.16 KiB | Przeglądane 8309 razy ]


Ostatnio edytowano 25 wrz 2008, o 12:58 przez Duncan, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 mar 2008, o 18:30 

Dołączył(a): 16 mar 2008, o 11:45
Posty: 32
Lokalizacja: Świnice Warckie
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski
skontaktuj sie z firmą MAST , produkują wszystko z nierdzewki. Powinni pomóc


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 mar 2008, o 09:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2007, o 16:39
Posty: 146
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Duncan napisał(a):
Witam. Buduję jacht 8 metrowy, kończe budować kadłub. teraz jestem na etapie montażu między innymi steru

ja, buduje model jachtu 9 metrowego, koncze budowac kadlub. A moze, bys pokazal kilka zdjec z przebiegu budowy i nauczyl nas jak do takiej budowy sie zabrac, na co trzeba uwazac.
P.s
Rozpocznij relacje z " koncowki budowy kadluba", wysil sie troszke, wowczas my ci chetnie pomozemy, ale ty zechciej pomuc nam. Tak sie sklada ze mam kompletne rysunki konstrukcyjne urzadzenia sterowego, jakie bylo zastosowane w 10 metrowym jachcie "King Ametyst".
A silnik bedzie wewnatrz, bo jesli tak to trzeba przewidziec przebieg wlalu.
pozdro

_________________
Raz przebyta droga staje sie krotsza


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwi 2008, o 14:56 

Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 15:04
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Skośną rufę miałem w Conradzie 20k. Musiałem zastosować tzw. ster mokry, tzn trwale zanurzony w wodzie, gdzie kolumna steru przechodziła przez achterpik. Sprawę załatwiłem w następujący sposób:
kolumnę steru (rura z kwasówki fi 2") przeprowadziłem przez na stałe wlaminowaną rurę także z kwasówki i większej średnicy (zdaje się, że fi 2,5"). Zanim jednak wlaminowałem rurę stałą dospawałem do niej stopę z blachy kwasoodpornej pod kątem wzniosu dna łódki ku rufie. Stopę wraz z rurą wlaminowałem. U góry rury stałej (wystającej ponad achterpik) dospawałem "talerzyk" z blachy kwasoodpornej, na którym opierała się kolumna stru zaopatrzona także w swój "talerzyk". Pomiędzy talerzykami dałem podkładkę z białego teflonu. Do kolumny stru dorobiłem rumpel i uzyskałem lekko chodzący mechanizm steru.
Pod spodem łódki, do kolumny steru zamontowałem mocowanie płetwy sterowej, z możliwością jej podnoszenia.
Na skośnej pawęży zamontowałem mały bloczek pokładowy przez który przeprowadziłem fał podnoszenia płetwy sterowej. Chodziło bardzo fajnie.
Pozostała tylko sprawa kontrafału do opuszczania płetwy sterowej. Przy przedniej ściance achterpiku (między kopitem a achterpikiem) wlaminowałem rurkę plastikową rzez którą poprowadziłem konrafał.
Całą konstrukcję przetestowałem wiele razy i działała bardzo dobrze w praktyce. Mnisem tego rozwiązania było pewne zanurzenie (30 cm) łódki, które wynikało z mocowania płetwy sterowej pod dnem. Nie miało to jednak znaczenia bo Conrady mają falszkil.

Trochę długa ta moja wypowiedź, ale mam nadzieję, że chociaz odrobinę pomocna. Nie dysponuję już niestety planami takiego rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 wrz 2008, o 13:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 mar 2008, o 20:05
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
spellkast napisał(a):
Skośną rufę miałem w Conradzie 20k. Musiałem zastosować tzw. ster mokry, tzn trwale zanurzony w wodzie, gdzie kolumna steru przechodziła przez achterpik. Sprawę załatwiłem w następujący sposób:
kolumnę steru (rura z kwasówki fi 2") przeprowadziłem przez na stałe wlaminowaną rurę także z kwasówki i większej średnicy (zdaje się, że fi 2,5"). Zanim jednak wlaminowałem rurę stałą dospawałem do niej stopę z blachy kwasoodpornej pod kątem wzniosu dna łódki ku rufie. Stopę wraz z rurą wlaminowałem. U góry rury stałej (wystającej ponad achterpik) dospawałem "talerzyk" z blachy kwasoodpornej, na którym opierała się kolumna stru zaopatrzona także w swój "talerzyk". Pomiędzy talerzykami dałem podkładkę z białego teflonu. Do kolumny stru dorobiłem rumpel i uzyskałem lekko chodzący mechanizm steru.
Pod spodem łódki, do kolumny steru zamontowałem mocowanie płetwy sterowej, z możliwością jej podnoszenia.
Na skośnej pawęży zamontowałem mały bloczek pokładowy przez który przeprowadziłem fał podnoszenia płetwy sterowej. Chodziło bardzo fajnie.
Pozostała tylko sprawa kontrafału do opuszczania płetwy sterowej. Przy przedniej ściance achterpiku (między kopitem a achterpikiem) wlaminowałem rurkę plastikową rzez którą poprowadziłem konrafał.
Całą konstrukcję przetestowałem wiele razy i działała bardzo dobrze w praktyce. Mnisem tego rozwiązania było pewne zanurzenie (30 cm) łódki, które wynikało z mocowania płetwy sterowej pod dnem. Nie miało to jednak znaczenia bo Conrady mają falszkil.

Trochę długa ta moja wypowiedź, ale mam nadzieję, że chociaz odrobinę pomocna. Nie dysponuję już niestety planami takiego rozwiązania.



Witam!

Czy posiadasz może fotki Twojego patentu? Może masz jakieś dokładne fotki na których widać dolne przejście kolumny sterowej przez dno jachtu i fotki gdzie masz umieszczone bloczki fału.

Moj jacht można zobaczyć na www.kor-net.p


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 wrz 2008, o 07:35 

Dołączył(a): 29 sie 2008, o 21:46
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Zajrzyj tu:
http://www.maderskiyachts.alpha.pl/images/ster2.jpg

powodzenia

_________________
Jurek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 2 paź 2008, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 wrz 2007, o 09:13
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Mozesz podaj jeszcze raz linka do zdjec twojego jachtu, cos mi nie podaje :cry:

P.s
Moze ci sie sprzyda, rysunki z projektu "Mis" p. Milewskiego
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze zdjecie modelu "Agata" tego samego autora, jak wczesniej bylo to poruszane i nazwane potocznie "talerzem" - tutaj prostokat
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... bf611.html
Mysle ze powinno ci to pomoc.
pozdro


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 paź 2008, o 22:18 

Dołączył(a): 6 paź 2008, o 19:05
Posty: 27
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Witam
A ja mam pytanie: na zdjęciach i rysunkach ze strony www.kor-net.pl jacht ma pawęż pionową i "normalny" ster pawężowy, a nawet jak by rufa była trochę skośna to nie oznacza to konieczności stosowania steru głębinowego. Myślę, że to może być niepotrzebna komplikacja, doradzałbym rozważyć jednak ster na pawęży.
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Marian Strzelecki i 174 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL