Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 15:51




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 paź 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Biała farba przeciwporostowa Olivy po drugim sezonie od pomalowania na dnie mojego PIPa. Jacht zaraz po wyjęciu z wody zanim umyłem dno. Zanieczyszczenia są powyżej linii wodnej. Tak przy okazji to zastanawiam się czy w przyszłości nie zmienić koloru tej farby na inny tylko na razie nie mogę się zdecydować na jaki. W każdym razie to co zostało po tym sezonie starczy jeszcze na przyszły rok.
Załącznik:
DSCN2967.JPG
DSCN2967.JPG [ 154.4 KiB | Przeglądane 7456 razy ]



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: cjedra
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Marian J. napisał(a):
Biała farba przeciwporostowa Olivy po drugim sezonie od pomalowania na dnie mojego PIPa. Jacht zaraz po wyjęciu z wody zanim umyłem dno. Zanieczyszczenia są powyżej linii wodnej. Tak przy okazji to zastanawiam się czy w przyszłości nie zmienić koloru tej farby na inny tylko na razie nie mogę się zdecydować na jaki. W każdym razie to co zostało po tym sezonie starczy jeszcze na przyszły rok.
Załącznik:
DSCN2967.JPG


Marian
Dziękuję za zdjęcie.
Możesz napisać gdzie jacht pływał, na jakim akwenie ?
I jeszcze jedno pytanie - czy pamiętasz ile warstw farby antyporostowej położyłeś na kadłub ?

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2016, o 20:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Netart napisał(a):
Możesz napisać gdzie jacht pływał, na jakim akwenie ?
Oczywiście, dwa sezony nigdzie się nie ruszałem poza akwen jezior zbąszyńskich. Woda na tych jeziorach mocno "kwitnie". Na dno zużyłem dwie puszki tak, że w tej chwili nie pamiętam czy malowałem drugą warstwę czy tylko w niektórych miejscach poprawiałem dla lepszego pokrycia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 paź 2016, o 06:28 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4172
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Biała ma to do siebie, że robi się nie estetyczna.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 15:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Kilka zdjęć jachtów Orkan i Copernicus z YK Stal, którymi opiekuje się Oliva.
Zdjęcia robione chwilę po wyciągnięciu z wody - we wtorek.


Załączniki:
Obraz 040.jpg
Obraz 040.jpg [ 142.64 KiB | Przeglądane 7349 razy ]
Obraz 036.jpg
Obraz 036.jpg [ 143.49 KiB | Przeglądane 7349 razy ]
Obraz 035.jpg
Obraz 035.jpg [ 138.54 KiB | Przeglądane 7349 razy ]
Obraz 030.jpg
Obraz 030.jpg [ 137.5 KiB | Przeglądane 7349 razy ]
Obraz 029.jpg
Obraz 029.jpg [ 160.85 KiB | Przeglądane 7349 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 15:54 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
ten jasnoczerwony i niebieski pas oddzielający jaką farbą był malowany?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
piotr6 napisał(a):
ten jasnoczerwony i niebieski pas oddzielający jaką farbą był malowany?


Z tego co wiem poliuretan Emapur Marina.

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 16:25 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Netart a oliva kiedy zmieni kolory bo teraz to cały czas trochę Vintage :D

Co prawda używam anytporostu innej firmy ale z Olivą tez dobre doświadczenia mam.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 16:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
piotr6 napisał(a):
Netart a oliva kiedy zmieni kolory bo teraz to cały czas trochę Vintage :D

Co prawda używam anytporostu innej firmy ale z Olivą tez dobre doświadczenia mam.


A jakiego Ci brakuje, albo o jakim marzysz ? ;)
Serio pytam.

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 16:59 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
odpowiem tak na zdjęciu 030 jest pasek z farby niebieskiej .
Ten sam kolor lub bardzo podobny użył pewien klub żeglarski do malowania swoich łódek. Było to bardzo dawno temu. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, że ta farba była załatwiana na lewo to jeszcze jej mieli od pyty lub wiecej :D W związku z tym pomalowali nią swoje łodki od kilów i mieczów do pokładu a nawet maszty,nie było to najgorsze ale tej farby zostało jeszcze tyle że pomalowali płoty , murki, rynny jednym słowem całe obejście :D także moje zdanie jest wypaczone podobnymi sytuacjami. :D Spojrzałem w necie na kolory emapuru to nie jest źle ale paru kolorów bym nie użył. Jak malowałem swoją łódkę to użyłem koloru ciemnoniebieskiego sea lina, również dlatego że pasował do starej farby.
Netart napisał(a):
albo o jakim marzysz


no wierz, ja tam z kolorami to też na bakier :D ale tryndy na Mazurach można zobaczyć

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja bym chętnie Dulcię przemalował. Na ciemny granat wpadający w czerń. Pasowałaby do mojego szwarccharakteru :lol:

Ale ani w palecie Oliwy ani Sealine takiej barwy nie znalazłem ...

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 paź 2016, o 19:44 

Dołączył(a): 19 sie 2009, o 10:21
Posty: 255
Lokalizacja: podkarpacie
Podziękował : 301
Otrzymał podziękowań: 175
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Serwus :) Z uwagą będę śledził ten wątek . Na wiosnę , jak dobrze pójdzie będę malował swoją łódeczkę :) Wybrałem firmę Oliva .Na razie zamówiłem próbna ilość szpachli i białej farby - będę się uczył NO Pozdrawiam, Tadek.

_________________
Ciężko żyć lekko ! :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sty 2017, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Porządkując uratowane z jachtu Perła materiały, Bartek Czarciński znalazł zdjęcia jakie robił na prośbę producenta farb Teknos-Oliva.

Załączone zdjęcia zostały zrobione już na południowej półkuli, po ok. 3 miesiącach rejsu.
Jako podkład została użyta farba epoksydowa Bosman 77 ( w sumie położono 4 warstwy), potem międzywarstwa Uniwin Optimal i dopiero potem antyfouling VSE. Poniżej linii wodnej był położony antyfouling VSE w kolorze niebieskim (było położonych w sumie 5 warstw tej farby). Było ich tak dużo, ponieważ rejs był planowany jako non stop dookoła świata. Miał trwać ok 1 roku. Ostatnie dwie warstwy były położone kilka tygodni przed wypłynięciem w rejs.


Załączniki:
sk11.jpg
sk11.jpg [ 183.53 KiB | Przeglądane 7125 razy ]
sk9.jpg
sk9.jpg [ 61.4 KiB | Przeglądane 7125 razy ]
sk6.jpg
sk6.jpg [ 55.91 KiB | Przeglądane 7125 razy ]
sk1-2.jpg
sk1-2.jpg [ 122.67 KiB | Przeglądane 7125 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 sty 2017, o 23:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Netart napisał(a):
Poniżej linii wodnej był położony antyfouling VSE w kolorze niebieskim (było położonych w sumie 5 warstw tej farby).
A czerwony pasek przejściowy na linii wodnej poliuretanem tak jak w Copernicusie? Bo właśnie zastanawiałem się czy do swojej łódki nie dać na razie czerwonego paska przejściowego z farby przeciwporostowej a w przyszłości biel na dnie zastąpić innym kolorem być może też czerwonym.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: gumczis
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2017, o 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Marian J. napisał(a):
Netart napisał(a):
Poniżej linii wodnej był położony antyfouling VSE w kolorze niebieskim (było położonych w sumie 5 warstw tej farby).
A czerwony pasek przejściowy na linii wodnej poliuretanem tak jak w Copernicusie? Bo właśnie zastanawiałem się czy do swojej łódki nie dać na razie czerwonego paska przejściowego z farby przeciwporostowej a w przyszłości biel na dnie zastąpić innym kolorem być może też czerwonym.


Tak, jasny czerwony pas na Copernicusie pomiędzy burtą a częścią podwodną jest pomalowany Emapur Marina. W ten sposób zaznaczyli linię wodą jachtu. Trochę szeroki ten pas może się wydawać, a w przypadku mniejszej łódki można go zrobić węższym...albo co kto lubi. ;)

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2017, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Netart napisał(a):
Tak, jasny czerwony pas na Copernicusie pomiędzy burtą a częścią podwodną jest pomalowany Emapur Marina. W ten sposób zaznaczyli linię wodą jachtu.
Tak ja to zrozumiałem. Ale zastanawiam się czy:
Marian J. napisał(a):
zastanawiałem się czy do swojej łódki nie dać na razie czerwonego paska przejściowego z farby przeciwporostowej
Chodzi mi o to czy zrobienie paska przejściowego z farby przeciwporostowej nie byłoby błędem w sztuce? Dla przypomnienia fotka dna mojej łódki na samej górze strony. Przy białym dnie pomalowałem je dość wysoko ponad linię wodną i w trakcie pływania denerwowało mnie, że ten fragment burty był zawsze najbardziej zabrudzony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2017, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Marian J. napisał(a):
Netart napisał(a):
Tak, jasny czerwony pas na Copernicusie pomiędzy burtą a częścią podwodną jest pomalowany Emapur Marina. W ten sposób zaznaczyli linię wodą jachtu.
Tak ja to zrozumiałem. Ale zastanawiam się czy:
Marian J. napisał(a):
zastanawiałem się czy do swojej łódki nie dać na razie czerwonego paska przejściowego z farby przeciwporostowej
Chodzi mi o to czy zrobienie paska przejściowego z farby przeciwporostowej nie byłoby błędem w sztuce? Dla przypomnienia fotka dna mojej łódki na samej górze strony. Przy białym dnie pomalowałem je dość wysoko ponad linię wodną i w trakcie pływania denerwowało mnie, że ten fragment burty był zawsze najbardziej zabrudzony.


Rozumiem
Błędem w sztuce trudno to nazwać, ale nie jest to chyba najlepszy pomysł. Wynika to z tego że farba antyporostowa nie jest tak "gładka" jak poliuretan, i jej działanie na burcie ponad LW będzie się ograniczało właśnie do "zbierania brudów".
Poliuretan znacznie łatwiej będzie przetrzeć gąbką i zmyć te osady na LW.

Pozdrawiam
Andrzej

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/



Za ten post autor Netart otrzymał podziękowanie od: Marian J.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2017, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
W ramach rozmów na temat farb anty-porostowych mam pytanie do Szanownej Gawiedzi czy ktoś używał takiej farby i jakie ma z nią doświadczenia ?
http://allegro.pl/marine-paint-classic- ... 05198.html
Pytam się, bo obecna moja łódka malowana była czymś, co sprzedający ją Niemiec określił jako Hempel Clasic Blue a sprzedający powyższą farbę jest właśnie przedstawicielem Hempla i twierdzi, że ta farba bez kłopotu położy się na poprzednią.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2017, o 01:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
Netart napisał(a):
Jak odratować taki zabytek ?

Taki zabytek...to olejem Le Tonkinois Huile Bio Impression podgrzanym do ca 50-60 deg C. Potraktować go jako impregnat. Potem można położyć Le Tonkinois Vernis Lub Le Tonkinois Marine No1.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2017, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Witam
Dawno się nie odzywałem, ale chciałbym tu wkleić dwa ciekawe filmy. Pewnie część z Was śledzi mniej lub bardziej intensywnie rejs Aleksandra Hanusza na sklejkowym jachcie "King of Bongo". Tym bardziej te filmy mogą się wydać ciekawe.

Poniższe filmy pokazują stan kadłuba jachtu (głównie części podwodnej) jachtu po ponad roku od malowania farbą przeciwporostową. Film zrobiony na Karaibach, po prawie 3 miesiącach żeglowania i stania na wodach o temperaturze 28-30 C.





ps. Obecnie Olek przygotowuje łódkę do powrotnej żeglugi do Europy.

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/



Za ten post autor Netart otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2017, o 12:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Chciałbym poinformować, iż trwa wiosenna promocja farb Oliva.
Kupując teraz farby jachtowe można otrzymać pakiet ochronny bardzo przydatny podczas wiosennych prac malarsko- remontowych.

W skład pakietu wchodzi:
-kombinezon ochronny
-okulary
-specjalne rękawice malarskie
-maseczka

Są to jakościowe produkty przeznaczone specjalnie do prac malarskich.
Można je otrzymać podczas robienia zakupów u wybranych dystrybutorów farb Oliva.
Warunki skorzystania z tej oferty ustala dystrybutor.

Promocyjne zestawy są dostępne m.in :
-CMS, Szczecin, ul. Przestrzenna 19
-Jasskor, Warszawa, ul. Okopowa 47
-Dompol Pro Iława, ul. Dąbrowskiego 18d
-Polifarb Gdańsk, ul. Przetoczna 1

Pełna lista dystrybutorów jest dostępna tu:
http://farbyjachtoweoliva.pl/dystrybutorzy/

Warto się zaopatrzyć w środki ochrony osobistej planując wiosenne remonty i malowania naszych łódek.


Załączniki:
Farby Jachtowe Oliva promocja.jpg
Farby Jachtowe Oliva promocja.jpg [ 44.97 KiB | Przeglądane 6911 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/

Za ten post autor Netart otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 mar 2017, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Już od czwartku targi Wiatr i Woda w Warszawie.

Zapraszamy na stoisko firmy Jasskor z Warszawy, jednego z dystrybutorów farb Oliva.

Można będzie skorzystać z promocji o której napisaliśmy powyżej, kupić farby oraz porozmawiać z panią Janiną Strzedzińską - która sprzedaje farby Oliva od 16 lat. Pani Janina posiada ogromną wiedzę nt chemii jachtowej, stosowania farb i lakierów jachtowych, i chętnie się tą wiedzą dzieli.

Naprawdę warto !


Załączniki:
Jasskor.jpg
Jasskor.jpg [ 23.99 KiB | Przeglądane 6863 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 kwi 2017, o 17:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Korzystając z okazji pt. "przechodziliśmy akurat z tragarzami" udało mi się zrobić kilka zdjęć wiosennego gwaru "remontowego" w gdyńskiej marinie. Mimo że wiatr wywiewał farbę z kuwet, i temperatura mimo słonecznego nieba w granicach 8C, to prace trwają. Trochę jachtów na wodzie, inne na brzegu w różnym 'stanie" przygotowania do sezonu.

Pozdrawiam
Andrzej


Załączniki:
Komentarz: kładzenie farby przeciwporostowej.
4.jpg
4.jpg [ 91.79 KiB | Przeglądane 6796 razy ]
Komentarz: podkład epoksydowy położony na kadłubie powyżej LW. jedynie po charakterystycznym kształcie można rozpoznać co to za jacht. ;)
3.jpg
3.jpg [ 100.08 KiB | Przeglądane 6796 razy ]
Komentarz: tu widać że sporo roboty przed kolejnym sezonem...
2.jpg
2.jpg [ 202.5 KiB | Przeglądane 6796 razy ]
Komentarz: słońce świeci, ale wiatr aż huczy...
1.jpg
1.jpg [ 93.44 KiB | Przeglądane 6796 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 02:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A ja taki z innej beczki: kto wie czym lakierować (bezbarwnie) rower bambusowy?
Nie mam koncepcji: epoksyd nie trzyma (jako lakier) ftalowa też odłazi...lakier nitro mi "nie leży". Nawet mycie w acetonie, benzynie ekstrakcyjnej czy w occie nie pomaga, jakby za bardzo jest śliski (tłusty?) z wierzchu. A na fotkach konkurencji (z bambusowych rowerów) lakieru aż grubo.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 02:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
;)
Catz Tez Ciekawy

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 06:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Marian Strzelecki napisał(a):
Nawet mycie w acetonie, benzynie ekstrakcyjnej czy w occie nie pomaga, jakby za bardzo jest śliski (tłusty?) z wierzchu.
A mydłem/proszkiem próbował? ;)
To na wierzchu to woski na skórze. Toć to nie je drzewo, panocku, znaczy biologicznie. :mrgreen:

Chyba że ździerwnym go papierem ze skóry obedrzeć?
Spróbowałbym mocno rozcieńczonem lakierem. Mocno, znaczy 1/2, 1/3... benzyna lakowa, a powiadali że i naftą. W sprawie grubo sie nalewa do rurki i zanurza(ło?) wędkę :cool: Podejrzewam że to i wosk rozpuszczało.
Lakier elastyczny by się należał, znaczy wypadałoby rzec "Jachtowy", nie tam jakie byleco :D olejno-alkidowy, albo poliuretanowo-alkidowy (klasyczny 'jednoskładnikowy' poliuretan).

Że tak ludzi nocą budzi :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 12:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
A ja taki z innej beczki: kto wie czym lakierować (bezbarwnie) rower bambusowy?
Nie mam koncepcji: epoksyd nie trzyma (jako lakier) ftalowa też odłazi...lakier nitro mi "nie leży". Nawet mycie w acetonie, benzynie ekstrakcyjnej czy w occie nie pomaga, jakby za bardzo jest śliski (tłusty?) z wierzchu. A na fotkach konkurencji (z bambusowych rowerów) lakieru aż grubo.

MJS


Tylko po co lakierować. Zaolejować trzeba. Można użyć olej do drewna egzotycznego Woodex Aqua Wood Oil
http://www.ac.teknos.pl/?pageid=H3833

lub Hardwood Oil
http://www.ac.teknos.pl/?pageid=H3835

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/



Za ten post autor Netart otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2017, o 13:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Próbowałem ( już rok temu) olejować olejem lnianym i terpentyną ( a jakże bym miał innym? ;) ) ale nic nie wsiąkało, całość po wierzchu została.
A bambus mam stary wysuszony - myślałem, że wsączy cokolwiek.

MJS

ps
ostatnio z lekkim zdziwieniem zobaczyłem:
https://pl.pinterest.com/pin/511510470156394597/
http://pt.m.wikihow.com/Dobrar-Bambu
że bambusa można giąć naszymi tradycyjnymi metodami.
Zaraz sprawdzę, czy da się zrobić/wygiąć kierownicę.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 maja 2017, o 12:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian Strzelecki napisał(a):
że bambusa można giąć naszymi tradycyjnymi metodami.
Zaraz sprawdzę, czy da się zrobić/wygiąć kierownicę.

Sprawdziłem : nie da się!

Po czterech dniach zalewania co i raz wrzątkiem (oczywiście w rurze parowniczej - czyli bez przerwy mokry/ciepły) aż zbrązowiał cały, kij bambusosowy (na kierownicę) dał się wygiąć na 3-4mm
a potem z trzaskiem poszedł w diabły.
Chyba spróbuję moczyć aż się zepsuje - wtedy będzie łatwiejszy. ;)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 gru 2018, o 15:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sie 2009, o 15:51
Posty: 906
Lokalizacja: Warszawa, Gdańsk
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 637
Uprawnienia żeglarskie: s.j.
Jakis czas temu była żywa dyskusja na forach odnosnie acetonu - czyli plusy dodatnie i plusy ujemne ;). Pojawiały się głosy, że producencji farb jachtowych negują jego działanie, bo mają swoje produkty do odtłuszczania, zmywania itp... Postanowiłem więc zapytac u źródła jak to z nim jest i do czego ewentualnie szkutunik amator może go stosować. Poniższy tekst powstał po konsultacji z Kierownikiem Działu Doradztwa Technicznego troducenta farb jachtowych Oliva.


Czym jest aceton i do czego można go używać ?

Aceton jest bardzo agresywnym rozpuszczalnikiem, powinno się go używać tylko do mycia narzędzi. Absolutnie nie nadaje się do odtłuszczania malowanej powierzchni przed nałożeniem kolejnej warstwy farby. Może spowodować degradację poprawnie wykonanej powłoki malarskiej. Nigdy nie powinno się także używać acetonu jako rozcieńczalnika do jakichkolwiek farb, nie tylko jachtowych.

Nadaje się do usuwania starych powłok malarskich, jeśli założeniem jest usunięcie farby (poprzez jej rozpuszczenie) aż do gołego laminatu, np. przy generalnym remoncie kadłuba. Znacznie lepiej jednak, taniej i efektywniej robi się to mechanicznie, szlifierką, lub podgrzewając opalarką. Zmywanie acetonem jest zdecydowanie zbyt drogim rozwiązaniem.

Cleaner Oliva a aceton.
Oliva Cleaner to koncentrat, środek myjący w rodzaju detergentu. Służy do zmywania zanieczyszczeń z powierzchni: kurzu, pyłów, olejów, smarów. W przypadku użycia należy przyrządzić roztwór, zmyć powierzchnię (myjką, szmatą), a potem spłukać wodą.

Aceton nie usunie zanieczyszczeń. Aceton przede wszystkim, i co najgorsze, będzie rozmazywał wszystkie brudy, które pod jego wpływem się rozpuszczą. Cały brud będzie wcierany w powierzchnię, którą teoretycznie chcemy wyczyścić do malowania. Wynika to z tego, że aceton to czysty rozpuszczalnik.

Dodatkowo będzie rozpuszczał, czyli niszczył farbę, która jest położona jako pierwsza powłoka na malowaną powierzchnię (np. farba podkładowa). Dlatego też nie powinien być używany w żadnym etapie przygotowania powierzchni do malowania.

W sklepach żeglarskich w kategorii środki do mycia powierzchni i odtłuszczania stawia się obok siebie denaturat, aceton, i takie preparaty jak Oliva Cleaner. Trzy różne substancje chemiczne. Pierwszy to alkohol, drugi to keton (czyli aceton), a trzeci to po prostu detergent, silnie alkaliczna substancja.

Jakie jest spektrum działania każdego z nich ?

Przecierając powierzchnię deanturatem, czyli alkoholem można usunąć sporo zanieczyszczeń. Wysuszy się także powierzchnię (wilgoć). Nie da się natomiast usunąć tłuszczu.

Zatłuszczonych powierzchni nie wyczyści się też acetonem. Można zrobić takie doświadczenie mając powierzchnię zanieczyszczoną, np. smarem, czy nawet masłem. Aceton, jak każdy inny rozcieńczalnik, nie usunie tłuszczu z powierzchni, tylko go rozprowadzi.

Natomiast w przypadku Cleanera jest to możliwe. Cleaner to koncentrat, który ma dobre właściwości czyszczące już przy stężeniu 1%. Jest środkiem o bardzo wysokiej wydajności. Co również jest bardzo istotne ulega pełnej biodegradacji, jest niepalny i nietoksyczny dla użytkownika.

Wszystkie szczegóły dotyczące produktu Oliva Cleaner można znaleźć na stronie http://www.farbyjachtoweoliva.pl

Jeśli ktoś ma jakieś dodatkowe pytania w tym temacie - zapraszam, postaram się zebrac informacje u źródła i za jakiś czas napisac.
Pozdrawiam
Andrzej


Załączniki:
Aceton.jpg
Aceton.jpg [ 16.97 KiB | Przeglądane 5069 razy ]
Oliva Cleaner.jpg
Oliva Cleaner.jpg [ 83.9 KiB | Przeglądane 5069 razy ]

_________________
http://www.dobrewiatry.pl/
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL