Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 573 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 cze 2015, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam
co prawda to mój pierwszy post, ale chciałem się podzielić swoimi przemysleniami i przy okazji dokumentacją zdjęciową mojej łódeczki.
Zakupiłem jakiś czas temu plany łodki Carolina Dory z dnem w układzie V.
Ogolnie jestem na etapie konczenia wręg, za jakies dwa tygodnie rozpoczne montaż tegoż na "kregosłupie"

a na fotkach to co do tej pory wykonałem :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Za ten post autor bartuss1 otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Wygląda profesjonalnie :) Jaka długość?

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
wymiarowo niby 5,8x2,2m


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
coś tu mały problem z odpowiedziami jest - wszystkie posty sa moderowane?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
do pierwszych pięciu, zabezpieczenie antyspamowe

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
aha

odnosnie konstrukcji
wregi z sosny o przekroju 45x95, kil o przekroju 35x140, no ale będzie doszlifowywany do konstrukcji, wzdluzniki boczne 60x20
poszycie boczne sklejka wodoodporna 12 ka, a poszycie dna 15 ka,
co do pokładu i zabudowy istnieje tu dowolność - może jakąś kabinówkę ze sterówką - może będzie na tyle miejsca żeby nie bylo zbyt ciasno - może dodatkowo jakieś relingi z błyszczącej kwasówki.

dedykowany napęd od 40 KM do 120KM
no już widzę tą rakietę na Odrze hehe - no ale silnik może poczekać (zaburtowy ma być).

aktualnie "śmigam" gumiakiem pod Odrze

odnosnie warsztatu - poza elektronarzędziami i tasmówką mam duże CNC, więc tu z obróbką nie ma jakiegoś specjalnego problemu

na montaż łódki mam namiocik 4x6m - akurat się zmieści.

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Robisz pancerną łódkę, no ale jak ma być silnik 120KM to niedziwne te grubości poszycia :)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 cze 2015, o 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Porządnie to wygląda (przynajmniej na zdjęciach)
ale pancerna łódka na szkielecie sosnowym? szczególnie teraz gdy dobrych egzotyków masa a sosny szkutniczej nie uświadczysz (chyba, że za jakieś abstrakcyjne pieniądze)
Dla mnie trochę dziwne

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 01:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Słupki wręgowe nieco bym ociosał na szerokość w górnych połaciach.
Ładna podłoga.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 05:48 

Dołączył(a): 16 lut 2006, o 20:47
Posty: 1011
Lokalizacja: Brzozów
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 186
Uprawnienia żeglarskie: łódkarz jeziorny
bartuss1 napisał(a):
poszycie dna 15 ka


Czekam z niecierpliwością na zdjęcia z obginania sklejki 15mm na dziobie, w części dennej.
Na dzień dobry ujął bym 1/3 z grubości tych poszyć.

Pozdrawiam
Przemek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
odnosnie obróbki dziobu to wpadłem kilka dni temu na jakiegoś bloga i tam gosciu pokazał swój myk wlącznie z całym cyrkiem, metoda ciekawa, acz zalatująca trochę prowizorką, no ale trzeba czasami myśleć niekonwencjonalnie hehe
link do tegoż, podzielcie sie opiniami
http://lousboatadventure.blogspot.com/2 ... nking.html

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Normalne obginanie sklejki sklejki, gdzieś w polskim internecie jest relacja z remontu Misia, tam też tak obginali. Jak dobrze pamiętam to chyba była relacja Piotra B. na Sailforum i Szkutniku Amatorze Amatorze.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Efekt niby jest, ale struktura poszła w las...
Obrazek
Przy takiej grubości lepiej jest położyć dno metodą diagonalną. Ewentualnie dwie cienkie sklejki klejone warstwowo. Jeśli to nie łódka na ocean, to rzeczywiście grubości sklejek zadziwiają... o połowę. Samochody też mają ciężkie silniki, ale blacha na karoserii i - płycie podłogowej - cienka.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: bartuss1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 12:29 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9897
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
sklejka 10 mm to już huk, 15 to zdecydowanie przesada. Czy będziesz kadłub laminował?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 12:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no tak sie zastanawiałem czy to aby nie lekki przesadyzm z tą sklejką 15 ką - tak jest w projekcie
jak kolega mjs wspomnial - dziobek możnaby kilka warstw skleić ze sobą - jesli bym całośc zrobił z 12 ki, to na dziob trzy czwórki do kupy i obędzie się bez cyrku z geometrią, no ale zanim do tego etapu dojdę, to pewnie troche wody w Odrze ubędzie.
no kadlub ma być laminowany z zewnatrz włoknem z gramaturą 500g/m2.

nie wiem jeszcze czy nie będę musial się przenieśc z tym balaganem na wieś na moje "wlości", bo mi tu rodzinka, a ścislej rodzice zaczynają ględzić na temat rupieciarstwa i kuku na muniu hehe.
caly dowcip polega na tym, że zajmuje sie budową maszyn i od czasu do czasu jakaś nieporęczna, ktora nie wlezie do warsztatu stoi na podwórku pod namiocikiem ustawionym na szybciora, teraz jak jedna sztuka pojedzie w diabły to bym ten namiocik postawil za warsztatem i miał pod ręką, w ostateczności wyniose sie z tym na wieś, włości ciasne ale wlasne, chalupa w remoncie, ale podworko jest znośne.

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Kiedyś pracowałem przy rozbiórce amerykańskiego bowridera z silnikiem jakieś 400-500KM, tam dno było grube na 30mm lps'u, więc 15mm sklejki mnie nie dziwi przy silniku 120KM.
Dno jest grube by wytrzymać uderzenia kadłuba w fale, a nie by utrzymać silnik.

_________________
Pozdrawiam
ŁJ



Za ten post autor LukasJ otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 14:40 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
LukasJ napisał(a):
Dno jest grube by wytrzymać uderzenia kadłuba w fale, a nie by utrzymać silnik.


I uderzenia we wszystkie śmieci pływające po wodzie.... Jak taki projekt to go rób zgodnie z dokumentacją. A drewno na wręgi jest wg. mnie ok.
pozdr.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: bartuss1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 18:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no niestety jestem zmuszony żyć z ludzmi, ktorzy wszelką innowacyjnośc i chęć tworzenia czegoś nowego, uzytkowego itd zwą wygłupami, marnowaniem kasy itd itp, i badz tu kurna kosmonautą czy innym nautą ... wkurzający nieco fakt że ludziki na świecie doceniają a we własnym gniazdku ni cholery, czorna owca hehe
a bo wiecie. pochwaliłem sie swoimi projekcikami na grabcadzie, wystartowałem w końkursie dla nasa, sprzedałem kilkaset ksiązek z dwoch pozycji które napisalem - na calym światku i dalej nie mam wsparcia hehe, dziwny jest ... ten świat - jak spiewal Niemen swego czasu, no ale tak po polskiemu to uparty jestem i ZAWSZE doprowadzam zaczęte rzeczy do końca, więc jak wybuchnie ta 3 wojna sw to ja bedę w szkutni hehehe

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2015, o 21:44 

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 18:09
Posty: 151
Lokalizacja: Salinko
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
LukasJ napisał(a):
Normalne obginanie sklejki sklejki, gdzieś w polskim internecie jest relacja z remontu Misia, tam też tak obginali. Jak dobrze pamiętam to chyba była relacja Piotra B. na Sailforum i Szkutniku Amatorze Amatorze.


Ale to jednak była sklejka 6 mm. Gięcie 15-ki.... Budowniczy będzie miał co wspominać :p Powodzenia w budowie!

_________________
Szkutnictwo tradycyjne - projekty, usługi, materiały



Za ten post autor PioBia otrzymał podziękowanie od: LukasJ
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2015, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no docelowo cos w ten desen ma wyjśc jesli chodzi o kadlub
Obrazek

_________________
siach



Za ten post autor bartuss1 otrzymał podziękowania - 2: Mir, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2015, o 20:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
PioBia napisał(a):
Gięcie 15-ki.... Budowniczy będzie miał co wspominać :p Powodzenia w budowie!
Ja przy dziesiątce którą przedobrzyłem dając ją na dno mojego PIPa sporo się nagimnastykowałem żeby ułożyć ją w łagodny łuk przylegający do wcześniej przygotowanej konstrukcji podłużnic sklejonych z wręgami.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2015, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no zakładam że będzie gimnastyka z czajnikiem, cwingami i pasami, no ale gorąca woda chyba zmiekczy sklejkę jaka gruba by ona nie byla, skoro te amerykanskie oszołomy to robią, to widocznie jakos się da

czyli jak mi sie uda to reszcie szkutnikom szczeka opadnie tak?

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2015, o 21:19 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1 napisał(a):
no zakładam że będzie gimnastyka z czajnikiem, cwingami i pasami, no ale gorąca woda chyba zmiekczy sklejkę jaka gruba by ona nie byla, skoro te amerykanskie oszołomy to robią, to widocznie jakos się da

czyli jak mi sie uda to reszcie szkutnikom szczeka opadnie tak?
Ja mocowałem sklejkę 6,5 mm i łatwo nie było . Gorąca woda pomaga przy wyginaniu listew z litego drewna , nie wiem czy to działa na wodoodporną sklejkę . Jak wyprofilujesz tę 15 mm sklejkę , to mi szczęka kilka razy odbije się od ziemi :lol: . Warto zrobić wcześniej próbę . Może jednak położyć 2 warstwy , jak radzili koledzy ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2015, o 21:50 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Masz projekt może tam konstruktor coś więcej napisał na temat gięcia sklejki na dziobie... Projekt jest hamerykański, materiały zalecane do budowy, wnioskując z wymiarów jakie podawałeś, to standardowe, do kupienia w każdym tamtejszym sklepie budowlanym, pewnie sklejka też, w jakości wykonania " exterior plywood " czyli znacznie bardziej podła niż nasze sklejki przy grubości 5/8" ma tylko 5 warstw, a nie jak nasze mające ponad 10 warstw, więc ichniejsza jest prawdopodobnie bardziej " wiotka " i łatwiej gnąca się na gorąco. A dodatkowo widać na zdjęciu ( jeżeli to ta sama łódka ), że nie udało się dobrze wygiąć i docisnąć sklejki i trzeba było mocno ją szlifować i nadkładać szpachli.
Myślę że znacznie prościej, szybciej i taniej było by zbudować to miejsce diagonalnie z trzech warstw sklejki 6 mm pociętej na paski ok 10 cm szerokich i poklejonych oczywiście z użyciem Peter's Epoxy System :mrgreen: . Robiąc tak pozbywasz się jednocześnie miejsca w którym przez dość długi czas będą bardzo duże naprężenia i spoina może jednak puścić pod wpływem jakiegoś uderzenia...
A jeśli jednak zdecydujesz się na próby gięcia 15mm sklejki to znacznie prostsze i efektywne jest użycie dwóch lub trzech gwintowanych szpilek 8-10 mm, nakrętek i dużych drewnianych podkładek zrobionych z listwy, puszczonych przez wywiercone w sklejce otwory niż takie dziwaczne kombinacje z pasami. Oczywiście otwory w poszyciu po szpilkach przed wodowaniem należy zaślepić... :lol:
pzdr.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: bartuss1
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 08:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
konstruktor napisnął manuala z obrazkami, jak dla totalnych imbecyli - obrazki śrubek, cwing czy koziołków, nie wspomina nic o rozłozeniu sklejki na kadłubie, na temat gięcia ani słowa.
sam projekt też jakoś super precyzyjny nie jest, musiałem sobie te rysuneczki przenieśc do cada, żeby poprawnie to zwymiarowac i uproscić sobie zycie np przy cięciu elementów wręgów do danego kąta na pile taśmowej.
ogólnie już sie tych hamerykanskich projektów kiedys naoglądałem,co prawda samolotów i dziwiło mnie że można cos tak na odpiernicz narysować i sprzedać.

no w każdym razie z łółdką metoda składania wręg to weź kartke papieru, narysuj sobie krawędzie, przyłóż deskę i utnij tam gdzie wystaje poza ...

w manualu jest jedno zdjęcie, które nieco daje do zastanowienia

Obrazek

ale bardziej bylbym skłonny do zlamelowania ze soba kilku warstw np sklejki 4ki i obustronne obciagnięcie szpilkami jak kolega wyżej wspomniał

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 12:28 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1 napisał(a):
sam projekt też jakoś super precyzyjny nie jest, musiałem sobie te rysuneczki przenieśc do cada,


Projekt wcale nie musi być precyzyjny, taką łódeczkę, bardzo tradycyjną w założeniach, buduje się w oparciu o z angielska rules of thumb, szkutnikowi wystarczyła by tabelka rzędnych, wraz z coraz mniejszym doświadczeniem budowniczego projekt musi być coraz dokładniejszy. Nasi projektanci przyzwyczaili nas do super dokładnych planów, trochę dla tego że nie przetrwała u nas dobra szkutnicza tradycja tak jak w USA i nam znacznie trudniej jest sięgnąć po dobre i rzetelne informacje choćby nawet do dobrej i fachowej literatury. Dodatkowo w większości miejsc nad wodą w USA przetrwało wiele tradycyjnych zakładów szkutniczych i dla chcącego zaczerpnąć wiedzy jest możliwe spotkanie się z dobrym szkutnikiem.
Piszesz że musiałeś przenieść projekt do cada, a ja powiem że nie musiałeś, za to powinieneś zrobić " lofting " czyli rozrysować łódkę w skali 1:1 i z takiego rysunku, o skorygowanych wymiarach i kształtach zdejmuje się wszystkie konieczne wymiary, kąty i kształty, robi się konieczne szablony. Jeżeli zrobi się lofting to plany nie muszą być dokładne, a nawet nie powinny zawierać zbyt dużo wymiarów.
Osobnym tematem jest jeszcze właściwe zaplecze warsztatowe, i wbrew powszechnym wyobrażeniom nie potrzeba dużo narzędzi, za to potrzeba je mieć dobre i umieć je ostrzyć i dobrze się posługiwać nimi. Dobra piłka, strug, kilka dłut, kątownik i śmiga, jakaś prosta piła stołowa,wiertarka, trochę ścisków i tak naprawdę niewiele więcej jest potrzebne.
Pzdr.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
no nie do końca się z tym zgodzę
rysunek techniczny musi być przede wszystkim czytelny i zrozumiały.
robienie szablonów to marnotrastwo czasu i produkcja smieci, czyli po jednokrotnym uzyciu należy je albo wyrzucić albo zachować do kolejnej "produkcji" - programy cadowskie zostały stworzone po to, aby rozwiązywac problemy natury technicznej a także żeby nie tracić czasu na przymiarki z "żywym" modelem, tym bardziej że płaski cad nie zabiera tyle czasu i niepotrzebnego wysiłku umyslowego co modelowanie 3d, a tworzac nawet łańcuchy wymiarowe możemy w łatwy sposób określić wymiary. ktore sa nam potrzebne przy obieraniu danej technologii.

zaplecze warsztatowe mam prawdę powiedziawszy dość zaawansowane, umiejetnosci manualne na sczęscie też mam hehe, więc zwyczajnie dam sobie radę z trudnymi problemami wymagającymi czesto czasochłonnej pracy przy wyprowadzaniu danych powierzchni - a które to mogę sobie przygotowac jako półfabrykat np na 5 osiówce - mam taki ploterek z polem roboczym 2800x1500x900 z wrzecionem ustawianym w dowolnym połozeniu w glowicy obrotowej. maszynkę stworzyłem swego czasu do obróbki drewna i laminatów itp.

więc żeby nie tracić czasu, np dla przygotowania podcięcia dla pawęży pod kątem 16 stopni względem płaszczyzny łódki - zapiąłem to sobie w maszynkę i w kilka minut ofrezowałem. No, ale jedno zdjęcie warte tysiąc słów, no więc robie pstryk:

Obrazek

Obrazek

podobnie wykonam sobie pólfabrykat kilu i dziobnicy, żeby dopiescic juz na gotowym szkielecie.

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 15:18 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bartuss1 napisał(a):
więc żeby nie tracić czasu, np dla przygotowania podcięcia dla pawęży pod kątem 16 stopni względem płaszczyzny łódki - zapiąłem to sobie w maszynkę i w kilka minut ofrezowałem. No, ale jedno zdjęcie warte tysiąc słów, no więc robie pstryk:


Oczywiście że jak ma się cały park maszynowy włącznie z cnc to można go używać. Mi chodzi tylko o to żeby ktoś kto czyta takie forum jak nasze nie pomyślał że inaczej niż w tak skomplikowany sposób jak ty to robisz się nie da. Tyle że to wszystko można zrobić znacznie prościej i taniej i znacznie prostszymi narzędziami. Takie wycięcie na stępkę, biorąc kąt śmigą z loftingu (nawet nie wiedząc że to 16 stopni) za pomocą piłki i dłuta zrobię szybciej niż tobie włączy się komputer obsługujący ploter...
Oczywiście zakładam że prowadzimy rozmowę w celu radości ze wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń dla obopólnej korzyści, a nie żeby się kłócić i obrażać.
pzdr.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.



Za ten post autor peter otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
alez ja nikogo obrażac nie zamierzam, metod jest tyle ile budowniczych i mozna się tu spierać o szybkośc, precyzję odwzorowania kształtu, wydatki poniesione itd.
CNC jest dzisiaj dośc powszechne w większości warsztatów, które muszą zrobić coś szybko i precyzyjnie. No wierze że facet 55+ boi się wspomagania komputerowego jak ognia, ale niestety idziemy wciąż do przodu, jaka by to branża nie byla.
nawet przy jachtach laminatowych kopyta danej jednostki prototypowej wykonuje się ze styropianu i natryskiwanego nań twardego poliuretanu, potem cąlosc obrabia na 5 osiowce, potem nakłada się pastę epoksydową i obróbka na gotowo i z tego sciaga się forme negatywową, mnie jednak laminat niespecjalnie interesuje, drewno jest ciekawsze, a przy wspomaganiu maszynowym mniej się narobię i garb mi tak szybko nie urośnie hehe.

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2015, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
bartuss1 napisał(a):
przy wspomaganiu maszynowym mniej się narobię i garb mi tak szybko nie urośnie hehe.
Ogólnie tak, ale często sięgamy po wspomaganie z przyzwyczajenia, w rezultacie czas wykonania wydłuża się a nie skraca. Dlatego nie w "baniu się" wspomagania komputerowego rzecz, a w ocenie racjonalności jego użycia. ;-)
Inna sprawa, że wątpliwe jest aby większość budujących samodzielnie miała do dyspozycji tak wyposażony jak Twój warsztat.
Co do grubości sklejki, też wolałbym użyć kilku cieńszych w newralgicznych miejscach... :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 573 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL