Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 05:35




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 510 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 lip 2019, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Czy nie szybciej byłoby zbudować nowy jacht? :roll:
16 sierpnia chyba 4 lata miną...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2019, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Szybciej: na pewno, czy prościej ...nie wiem, czy taniej: na pewno nie.
Ale z tych czterech lat tak na prawdę praca trwała tylko w roku pierwszym i ostatnim.
Poza tym nikt nie przewidywał, jak bardzo czasochłonne jest poprawianie czegoś, co ktoś popsuł (przerabiając i poprawiając: "na morze"), to; co wpierw było dobre.

MJS

ps

Ostrzegam:
Epidian z utwardzaczem Z-1 trzeba bardzo dobrze odtłuszczać (z polepu), a najlepiej zeszlifować górną warstewkę.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2019, o 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Kiedyś pracował u mnie przy Sparku 650 pewien młody żeglarz i pewnego dnia, podczas monotonnego szlifowania kadłuba, powiedział: chirurgiczna robota. Chodziło o dokładność zaszpachlowania każdej dziurki w żelkocie, a było ich tysiące. Ale teraz zajarzyłem o czymś innym - chirurdzy przed operacją okrywają pacjenta płatami, zostawiając tylko miejsce operowane. Dlaczego? Żeby się nie rozpraszać i skupić na robocie.
Przekładając to na szkutnikowanie, wiem jak bardzo to pomaga tzn. skupienie wyłącznie na tym, co jest do zrobienia dzisiaj. A reszta najlepiej, żeby była niewidoczna. Żyjemy w innych czasach,niż 20-30 lat temu i trzeba szukać nowych sposobów na skuteczną pracę. Dobrze jest odkurzać wnętrze po każdym szlifowaniu, jak i wynieść co się da, żeby nie przeszkadzało. Taki syndrom czystego biurka podczas pisania listu.

A, do wody PiP ma daleko? ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2019, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Mir napisał(a):
Przekładając to na szkutnikowanie, wiem jak bardzo to pomaga tzn. skupienie wyłącznie na tym, co jest do zrobienia dzisiaj. A reszta najlepiej, żeby była niewidoczna. Żyjemy w innych czasach,niż 20-30 lat temu i trzeba szukać nowych sposobów na skuteczną pracę.

Takich prawd, już w latach 70 tych, uczył mnie mój Mistrzu. :-P
~~~~~~~~~~~~~~~
Ło matko! Dotarło do mnie, że to już prawie pół wieku. :roll: (jakoś mnie to nie cieszy)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lip 2019, o 23:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Mir napisał(a):
Dobrze jest odkurzać wnętrze po każdym szlifowaniu, jak i wynieść co się da, żeby nie przeszkadzało. Taki syndrom czystego biurka podczas pisania listu.

Zaiste masz rację:
Można część czasu poświęcić na czyszczenie czegoś co i tak za chwilę będzie brudne.
Można rano wynieść z łódki rzeczy które i tak wieczorem wniesiesz.
Ale ale: przeeież nieistotna reszta i tak nie jest widoczna (pod warstwą pyłu ze szkłem) :rotfl:

A do wody - ma; rzut beretem i trzy łokcie;
*
1- to wał nad ZZLake,
2- to drugi brzeg i miejsce Szkółki Kuśnierewicza
Tak, że jak bym się uparł to sam dociągnę PIPa do wody

MJS


Załączniki:
PICT0014m.jpg
PICT0014m.jpg [ 41.39 KiB | Przeglądane 7531 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2019, o 22:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Woda przyciąga. Jej widok jeszcze bardziej.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lip 2019, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Może chcesz jeszcze jednego? Może katamaran by wyszedł?
https://www.olx.pl/oferta/jacht-kabinow ... 058d9fd274

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lip 2019, o 21:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
boSmann napisał(a):
Może chcesz jeszcze jednego? Może katamaran by wyszedł?
https://www.olx.pl/oferta/jacht-kabinow ... 058d9fd274

To łódka która od kilku lat była we Wrześni do sprzedania za około 6,5 tys.
Chyba jakiś handlarz kupił na zysk bo poszukał na forach po ilościach wypowiedzi...
i wyszło mu, że zysk jest niewyjęty. :rotfl:

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2019, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
W tak zwanym międzyczasie M@rek namówił mnie na okucia z dynemy:

Ja takie ucha robiłem dla Szymona na Mini. Ponieważ jeszcze nie wiedział w które miejsca zamontować, zrobiłem półfabrykat czyli wyciąłem z cienkiej oj 2-4 mm płyty z laminatu kółka o średnicy ok 50 mm. W jednym wierciłem w środku otwór przez który przewlekałem pętle z dynemy. Końce rozplatałem " w słoneczko, smarowałem szpachlowką epoksydową i ściskałem z kołkiem bez otworu. Coś takiego można wkleić na silafleks w dowolnym miejscu od środka wierąc jedynie otwór przez który przejdzie pętla.
Szymonowi zrobiłem chyba z 6-8 szt. Jak wiesz dokładnie w których miejscach będą podwięzie i ile uszu Ci potrzeba, to możesz przygotować płytki na 2 albo 3 pętle...


Rozumiem; czy mogę ten twój pomysł zapodać na forum?
Dziś leje więc mam wolne od klejenia i szlifowania
Oczywiście ze możesz z tym ze t0 nie jest mój pomysł a najprawdopodobniej Francuzów startujących na Mini.
Ja to znam Albo od Radka albo od Etienne Bertranda, Zresztą wiele osób to rozwiazanie zna i stosuje, Z tego co mi wiadomo stalowych okuć się na Mini już prawie nie użytwa a bloki są zastępowane przez pierścienie "low friction ring" rożnych producentów.


Od lat płakałem nad potrzebą "kucia" okuć:
Mam do PIPa komplet, ale tak tragicznie topornie i ciężko wykonanych, że płakać mi się chciało.
Jak widzisz ten temat w okuwaniu maszty alu?

Maszt też mam nad wyraz pancerny, może bym mu ulżył, ale boję się klejenia epoksydu do aluminium

MJS

ps Dotychczas robiłem tylko to:
Załącznik:
PICT4821.JPG
PICT4821.JPG [ 58.12 KiB | Przeglądane 7284 razy ]

ale to było na maszcie z tworzywa.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2019, o 19:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
pokaz lepiej fote jak to na wodzie stoi i płynie cy cos :D
bo fajnie by bylo w koncu tą skorupke na wodzie zobaczyć, drugi taki co ukradli pipa chyba sie znudził.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2019, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
a no i ten watek wyzej co był, zerknij Marianie, moze akurat, gadane masz, rynne z modelami itd
viewtopic.php?f=22&t=30708

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2019, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
W sensie... takie cóś? :roll:

https://www.rutgerson.se/?attachment_id=13308
http://www.bartonmarine.com/products-high-load-eyes.asp

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sie 2019, o 09:03 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Dokladnie :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2019, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To wszystko kojarzy mi się z... taternictwem, a i z powrotem do zródeł: talrepy, krążki ślizgowe... to jest doskonałe pójście do przodu korzystające z tradycji i wykorzystujące wady nowych technologii np. śliskich lin, których nie idzie utrzymać w ręku. Stąd chyba moda na te prześmieszne rękawiczki regatowe, ale skąd moda na okulary niewidki? i to noszone zarówno w dzień słoneczny jak i słotny.

MJS

PS
Te ringi można gdzieś obejrzeć/kupić u nas? ...czy trzeba aż z ebajów ściągać?


Załączniki:
Komentarz: To jest oczywiście osprzęt do ożaglowania rozprzowego (rozciętego) typu Va'Marian ;-)
talrep+ - Finn 2010r.JPG
talrep+ - Finn 2010r.JPG [ 40.71 KiB | Przeglądane 7155 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sie 2019, o 21:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Marian Strzelecki napisał(a):
Te ringi można gdzieś obejrzeć/kupić u nas?

Mogę Ci wydrukować, Maestro. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sie 2019, o 08:50 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8807
Podziękował : 3978
Otrzymał podziękowań: 1915
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Jesli w Warszawie jest porzadny sklep zeglarski to powinni mic cal rozmiarowke :) Nie wiem co w tych zeglarskich rekawiczkach smiesznego, doskonale spelniaja swoje zadanie bo aktualnie uzywane liny maja zdecydowanie mniejsza srednice niz kiedys. Smieszne jest jedynie paradowanie w takich rekawiczkach po tawernach itd.
Co do okulaow to tez warto sie dowiedziec jakie funkcje spelniaja, ja uzywam takich ktore maja polaryzacje, sa bardzo jasne a na dodatek w srodku maja wbudowane okulary korekcyjne takie jak potrzebuje. Sa zabudowane i odcinaja refleksy odbic od fali w sloneczny dzien . Moje sa formy Solsken nabyte dzieki Koledze z Forum pare lat temu, sprawuja sie znakomicie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2019, o 00:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Marian Strzelecki napisał(a):
W tak zwanym międzyczasie M@rek namówił mnie na okucia z dynemy:

Ja takie ucha robiłem dla Szymona na Mini. Ponieważ jeszcze nie wiedział w które miejsca zamontować, zrobiłem półfabrykat czyli wyciąłem z cienkiej oj 2-4 mm płyty z laminatu kółka o średnicy ok 50 mm. W jednym wierciłem w środku otwór przez który przewlekałem pętle z dynemy. Końce rozplatałem " w słoneczko, smarowałem szpachlowką epoksydową i ściskałem z kołkiem bez otworu. Coś takiego można wkleić na silafleks w dowolnym miejscu od środka wierąc jedynie otwór przez który przejdzie pętla.
Szymonowi zrobiłem chyba z 6-8 szt. Jak wiesz dokładnie w których miejscach będą podwięzie i ile uszu Ci potrzeba, to możesz przygotować płytki na 2 albo 3 pętle...


Marku (...pierwszy sponsorze :-)...) dzięki: dynema przyszła!
(Razem z "szydełkiem" -muszę nauczyć się jak toto używać)

W tak zwanym międzyczasie; roboty postępują (prawie jak u Zazula bo: nic nowego nie widać).


Załączniki:
PICT0005,.jpg
PICT0005,.jpg [ 64.33 KiB | Przeglądane 7006 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 3: bartuss1nowy, M@rek, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 wrz 2019, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Nawet narty są i koło, jakis mix może? I jakaś szyjka czegos tam na rufie, bo pagaj to by było widać za utkiem

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 wrz 2019, o 19:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Z nart będą ani chybi legary kratownicy pod masztowej, a koło to zapasowa opona podłodziowa. Łódka stoi na jednej takiej - a myślałem, że będą potrzebne dwie, aby się nie przechylała.
Natomiast sklejki to wystrój wnętrza który kiedyś "zohydzał" kabinę.

Ważniejszym jest podjęcie decyzji: czy? - odrywać połacie laminatu, którymi pokryta jest kabina, czy też je doklejać tam gdzie odłażą? :?:
(...chyba będzie jednak "Zemsta Apasza")

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 18:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bartus się dopytuje...
więc masz:
Szlifowanko pokładowe w trakcie... ostatni powiew ciepłego jesiennego "sztormu" zwiał zarówno plandeki, jak i podniósł z pokładu tuman pyłu;
Załącznik:
image006.jpg
image006.jpg [ 81.6 KiB | Przeglądane 6594 razy ]


Więc aby nas nie zaskoczyła zima spakowaliśmy manatki, owinęliśmy łódkę plandekami i... do wiosny.


Podsumowując: półtora miesiąca zabrane na leczenia (siatkówka w oku, potem jaskra itp.)
przesunęły termin wodowania na następny rok.
Natomiast o pracach jesienno zimowych pod namiotem nie ma co mówić, (brak warunków w "marinie" - bez Bombla na stanowisku nic tu nie działa jak powinno.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No nie tak tragikomicznie, ale ten dziób taki będzie? kanciastoporty spongbob?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Od zawsze taki był, to i będzie. * było coś o tym już pisane - (wraz z uzasadnieniem aerodynamicznym)
Załącznik:
_PIP-550 fot M.Jasiński.jpg
_PIP-550 fot M.Jasiński.jpg [ 210.87 KiB | Przeglądane 6588 razy ]

No może (w projekcie) był trochę smuklejszy niż u Apasza:


Załączniki:
Finał pucharu PIP-550  zbiżenie.jpg
Finał pucharu PIP-550 zbiżenie.jpg [ 27.04 KiB | Przeglądane 6588 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 lis 2019, o 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
A uzasadnienie teoretyczne jest tam:
viewtopic.php?f=22&t=22752&start=60#p421502
Co prawda post factum, ale dobrze mieć teoretyczną podkładkę pod intuicyjne rozwiązania. :D

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 lis 2019, o 15:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Hehe, tylko ze aerodynamika tu raczej nie ma zastosowania z uwagi na małe Re, predzej hydrodynamika, a tu na krawedziach dziobu - te ścięcia masz opór indukowany na załamaniu krawędzi - robi sie podwijanie strumienia opływającego utke, na dziobie zamiast przepływu zblizonego do laminarnego, mamy typowy burzliwy, ciekawe jak przy małym Re to wpływa na dzielnośc utki

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2019, o 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13705
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Po pierwsze:
Nie wierzę w opływy laminarne na odległości większej niż 10 % profilu.
A gdzie tu jest nam dany rzeczony profil?
Po drugie:
Tam nigdzie nie ma ostrych kantów:
Załącznik:
PICT0017.JPG
PICT0017.JPG [ 25.67 KiB | Przeglądane 6468 razy ]

Po trzecie:
Jak bym zauważył (na prototypie) jakiekolwiek/radykalne straty przy prędkościach, gdy fala wchodziła na dziobnicę, to pewnie bym coś przeciwdziałał.
Miałem nawet przygotowaną nakładkę z gumy, zaokrąglające ten dziób, ale nigdy nie miałem potrzeby jej użycia.
Po czwarte:
Jeśliby opływy traciły na takich kantach jak tu, to PIP jako sklejkowy z co najmniej czterema załamaniami na kadłubie byłby stanowczo wolniejszy od konkurencji okrągłodennej.
Po piąte:
Porównaj casus Fokbta zakładkowego i laminatowego.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2019, o 20:42 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bartuss1nowy napisał(a):
ciekawe jak przy małym Re to wpływa na dzielnośc utki
Na małej prędkości zerwanie laminarnego przepływu zmniejsza opory. Znaczy zmniejsza prawdopodobieństwo (albo odległość) separacji przepływu, bo turbulentny jest odporniejszy; ponoć conieco też zmniejsza opór tarcia, który w tem przypadku rzecz główna. Rzecz oczywiście zależy od kształtów, ale skoro utka pękata... ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2019, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Nie jestem specjalistą od aero/hydrodynamiki, ale chyba nie o zerwanie przepływu chodzi, a o zachowanie przepływu przyklejonego do profilu - przepływ turbulentny trudniej się odrywa od profilu żagla/miecza, niż przepływ laminarny, który zerwać łatwo i tym samym stracić siłę nośną.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lis 2019, o 21:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
No o to z grubsza idzie, a Bartuś pyta. Innemy słowy czemu piłka chropata leci dalej i po co golfistom te dołki - a rekinom ząbki ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W sumie to się zastanawiałem, czy jak łódka idzie do przodu, to czy dziób ryje wodę czy jest nad KLW, bo jakby rył wodę, to tu jest własnie ta krawędź od ścięcia. Z tym opływem laminarnym to fakt, bardzo trudno go uzyskać na dłuższą metę. W aerodynamice był nawet taki profil lotniczy nadkrytyczny do duzych prędkosci GA-W1, no ale to inna bajka, chociaż na filmikach swego czasu oglądałem przepływ nad skrzydełkiem wodolotu, gdzie w pewnym momencie pojawiała się kawitacja i przepadanie lub niszczenie profilu. W każdym razie bardzo fajnie było widać strugę wędrującą po płacie.
Aerodynamicznie w PIPce to chyba bez znaczenia. Ale jak dziób napotyka falę to ją łamie tak jakoś na trzy części. Częśc środkowa jest odpychana, a boczne załamywane do środka na kadłub. Pewnie jest w tym jakiś ukryty sens.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 lis 2019, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Tu bardziej chodzi o efekt pługu:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 510 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL