Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 04:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 sty 2016, o 20:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No dobra... Podpuściłem, ale PACał jeszcze nie będę - za łatwe ;)
Zbieraj napisał(a):
MarekSCO napisał(a):
Ale czemu u licha kortenowska ?
Nie mam pojęcia. Logika języka chodzi różnymi drogami. Może ktoś kiedyś myślał, że to produkt wynaleziony przez jakiegoś pana Cortena i poszedł drogą: Mickiewicz - poezja mickiewiczowska.
Z drugiej strony - drut oporowy to drut kantalowy, a nie kantalowski.


Masz pojecie! Tylko to jest tak, jak z palcem wskazującym Księżyc ( Jak mawiał Bruce Lee ) "Nie zwracaj całej uwagi na palec (...)" ;)
A gdyby kantal był drutem ? ;)
Czemu "polska język" zaakceptuje stal wolframową, wanadową, molibdenową, chromową, niklową... A nawet gównianą...
A kortenowej, czy cortenowej - za cholerę ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 20:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
MarekSCO napisał(a):
A gdyby kantal był drutem ?
To byś mógł ciągnąć druta. Kantalowego. :lol:
PS. A widziałeś kantal w innej postaci, niż drut? Bo ja nie. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 20:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Zbieraj napisał(a):
A widziałeś kantal w innej postaci, niż drut? Bo ja nie. :roll:

Hmm... Najpierw piszesz o ciągnięciu druta kantalowego...
( Pozwól, że pozostanę tutaj przy fachowej nazwie - ciągnięciu/wyciaganiu drutu ) ;)
A potem pytasz, czy widziałem w innej postaci ;)
Tzn chodzi Ci o to, czy widziałem kantal w postaci półfabrykatu do ciągnięcia drutu ?
Widziałem ;)
( W postaci blachy, sztabek, szyn i przeróżnych profili też ;) Podobnie niekielinę, konstantan, a nawet fenicumę ;) )
Nie wierzysz ? Tomek Janiszewski może poświadczyć :mrgreen:
Trochę się techniką próżniową zajmowałem kiedyś ;)
Ale rzecz nie w tym...
Gdyby kantal był rodzajem drutu, to drut kantalowy byłby za bardzo druciany dla "polska język"...
Podobnie z cortenem.
Stal corten "przechodzi" bez problemu... Ale cortenowa... Jest traktowana przez
"polska język" jak inne "stalowe stale"...
Pozostaje jeszcze do rozważenia stal kortenowa ;)
Która mogła by sobie spokojnie egzystować...
Gdyby - oczywiście - korten nie był gatunkiem stali ;)
Skąd zatem "wywiedziono" stal kortenowską ? I dlaczego nie "wywiedziono" stali kortenowej - sugerując jednoznacznie, ze korten jest stalą ( gatunkiem stali ) ? ;)
Zmierzysz się z tym zagadnieniem ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 21:02 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Iiii... nie cza Zbieraja.
Kotlet schabowy - bo jest ze schabu.
Kotlet wiedeński - bo jest z Wiednia.
Drut kantalowy - bo jest z kantalu.
Stal kortenowska - bo jest z USS...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 21:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Kotlet schabowy - bo jest ze schabu.

A nie z kotleta schabowego ;)
Ryś napisał(a):
Kotlet wiedeński - bo jest z Wiednia.

A nie z kotleta schabowego z Wiednia ;)
Ryś napisał(a):
Drut kantalowy - bo jest z kantalu.

A nie z drutu kantalowego ;)
Ryś napisał(a):
Stal kortenowska - bo jest z USS...

US Steel nigdy nie produkował stali kortenowskiej ;)
Nie wierzysz ? Mogę wysłac zapytanie na maila :rotfl: :rotfl: :rotfl:

PS: To, że stal cortenowa była by stalą ze stali corten, to mam nadzieję zauważyłeś ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 21:15 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
US Steel nigdy nie produkował stali kortenowskiej ;)
A widzisz? Już łapiesz ideę :D
MarekSCO napisał(a):
To, że stal cortenowa była by stalą ze stali corten, to mam nadzieję zauważyłeś ? ;)
Stal byłaby ze stali? No nie wpadłbym w życiu. :-P
A stal nierdzewna musi tak siem zwie bo jest ze stali nierdzewnej. :rotfl:

( a paca niechaj Zbieraj )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
A widzisz? Już łapiesz ideę :D

Nie... To Ty nie łapiesz...
Napisałem tylko, że US Steel nie produkował stali o nazwie KORTEN ;)
Bo US Steel nie produkował ;)

Ryś napisał(a):
Stal byłaby ze stali? No nie wpadłbym w życiu. :-P

Właśnie dlatego "polska język" nie zaakceptowała by określenia stal cortenowa. ( tautologia)
O to mi chodziło... Tak trudno czytać ze zrozumieniem ?
A nie akceptując określenia stal kortenowa - sugeruje istnienie stali o nazwie KORTEN ;)
A co, jeśli ona naprawdę istnieje. Jeśli jest produkowana w jakimś zakątku świata, którego Kolumb ( Cristòfor Colom ) nie odkrył ? ;)
Myślisz, że tylko "polska język" potrafi wymienić "c" na "k" ?
Inna język też potrafi - acz nie bezinteresownie ;)
I do czego teraz odniesiesz owo "stal kortenowska" ?
Ryś napisał(a):
A stal nierdzewna musi tak siem zwie bo jest ze stali nierdzewnej.

Wolę równie fachowe określenie "nierdzewka" ;)
Ryś napisał(a):
( a paca niechaj Zbieraj )

Zbieraj, o ile zrozumiałem, sugeruje, że "polska język" nie nadaje się do prowadzenia klasyfikacji ;)

A można było napisać:
"Aniu - spotkałem się z określeniem stal kortenowska. Czy nie o nią Ci chodzi ? "
Ot tak - na wsiakij słuczaj ;)



Za ten post autor MarekSCO otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 22:31 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
MarekSCO napisał(a):
I do czego teraz odniesiesz owo "stal kortenowska" ?
Do prostego faktu że język polski używa określonych liter na określone dźwięki. Tak ma. I także samoż zasady pisowni każą nam pisać korozja w miejsce corrosion, jako i Ty nie piszesz się Marcus, ni Conrad nawet, w swem języku, by siem nie zniżył pisać o Caphornowcach. :mrgreen:
Nie jedyna to historya takowa tutaj:
tomasz piasecki napisał(a):
polska język być trudna, nasunęła mi się inna analogia metalurgiczna: stal martenowska, chociaż rzecz dotyczyła pieca Martina .
No, bo jaki tu sens :D
Oczywiście bardziej ę i ą byłaby martęowska ;)
W tych sprawach jednako to Zbieraj tutaj capo di tutti capi :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 16:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Do prostego faktu że język polski używa

Ryś :)
Ja też znam przysłowie: "Przez żołądek do serca"...
Ale to nie ma zastosowania w medycynie :rotfl:
Ryś napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
polska język być trudna, nasunęła mi się inna analogia metalurgiczna: stal martenowska, chociaż rzecz dotyczyła pieca Martina .

No, bo jaki tu sens :D
Oczywiście bardziej ę i ą byłaby martęowska ;)

Taa... Bardziej "ń" i było by "si-bździ" :rotfl:
A Martens... ADOLF KARL GOTTFRIED MARTENS :rotfl: W grobie się teraz przewraca :rotfl:
Mam Ci tu wykres żelazo-węgiel wstawić, żebyś przestał bredzić ?!? :rotfl:
Dało by to coś ?
Ryś napisał(a):
W tych sprawach jednako to Zbieraj tutaj capo di tutti capi :D

No oczywiście :D Jasne... W "tych sprawach" tak ;)
Problem jednak w tym, że za to:
Zbieraj napisał(a):
Nie, sama mi się podkładasz używając poselskiego bełkotu. :lol:
Nie posiadam się z radości, że Ty chcesz posiadać wiedzę. :rotfl:

Należy się nie jakiś tam PAC-uś ;) Ale porządny PAC - aż zadudni ;)
Mocny jak nierdzewna, martenowska, bessemerowska stal kortenowska ;)
Jak martenzyt z pieca Martina :rotfl:
Na razie podpuszczam tylko ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 17:28 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Posiadam nieodparte wrażenie że i Ty nie posiadasz się z radości iże właśnie posiadasz okazję... :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 18:23 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Rozumiem, że cały czas mówimy o stali austenitycznej, czy takiej z dodatkiem ferrytu i cementytu? :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jajcasze :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 20:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Posiadam nieodparte wrażenie że i Ty nie posiadasz się z radości iże właśnie posiadasz okazję...

Mylne odnosisz wrażenie.
Problem nasz widzę odmienny ;)
Zaczynamy dyskusję o niskostopowych stalach w budownictwie jachtowym...
Ciekawą dla mnie dyskusję ( Podziękowania za posty rozdawałem na prawo i lewo ).
Nagle bach! W kilku postach szybujemy nad stopami niestalowymi (monel), samosterami, AS_cośtam... I dochodzimy do drewna...
Temat wyczerpany - tak ?
No... Jeśli wyczerpany, to rzeczywiście można wykazywać zdziwienie, że autorka wątku
chce "posiąść wiedzę"... Rozumiem, że oczywiście najistotniejszy jej fragment posiadła...
Nie ma stali cortenowskiej - jest kortenowska...

Ryś. Spróbuję nie tyle zaprzeczyć Twojej tezie, co przekonać Cię.
Bo to nie kto inny, jak Ty właśnie narobiłeś zamieszania. A mimo to...
Do kiedy temat miał sens - nie reagowałem "z pianą na pysku" ;)
Podziękowałem za Twój post, w którym napisałeś:
Ryś napisał(a):
Stali "Cor-Ten" tamtej dawnej, już nie ma na rynku, dziś to określenie ogólne.

Mimo, że to herezja ;)
Z zainteresowaniem przeczytałem fragment:
Ryś napisał(a):
Źle się podobno gnie, blachy sztywne i podatniejsze na pękanie - nie polecano jej do bardziej skomplikowanych kształtów kadłuba. Spawalność też coś gorsza, choć w dzisiejszych czasach to chyba mniejszy problem.

Próbowałem się nawet nad tym "głośno" zastanowić ;)
MarekSCO napisał(a):
Z tego co mi się o uszy obiło to najpierw wanad zaczęli do tego dodawać ( poniżej 1%)...
Może stąd opinie o trudnościach :idea:
Ale to, moim zdaniem, bez problemów do ogarnięcia jest :)

Chociaż doprawdy nie wiem co to za rewolucja w procesach spawalniczych musiała nastąpić ;)
Nie reagowałem nawet, jak odmówiłeś prawa do istnienia monelowi ;) zastępując go miedzioniklem ;)
Bo po pierwsze. Monel nie jest stalą niskostopową ;) A kadłub łódki można i ze znalu zrobić :lol: ( Znal będzie bardziej "kortenowski" nawet :lol: )
Po wtóre - od PACania jest tutaj Zbieraj ;)
Ale naprawdę sensownie napisałeś ( moim oczywiście zdaniem ) o stalach pokrewnych 10H :idea:
To, co sugerowałem w pierwszym swoim poście, żeby się "rozejrzeć" po niskostopowych.
Bo to naprawdę relatywnie tanie tworzywo.
Nie sądzę, abym wykorzystywał okazję do brylowania ( bo i nie mam czym )
Próbuję tylko trochę zawrócić kijem Wisłę ;) I wątek na "drogę cnoty" sprowadzić ;)
Może to być - że nieumiejętnie :oops:

Waldi_L_N napisał(a):
Rozumiem, że cały czas mówimy o stali austenitycznej(...)

A tego to nie wiem :lol: Aż taki mądry to nie jestem :lol:
Ale, na wszelki wypadek napomknę, że austeniczne od Robertsa-Austena...
Łiljama oczywiście :lol: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 20:45 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Można tak i tak. Od Austena lub austenitu :lol:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7523
Podziękował : 5924
Otrzymał podziękowań: 2282
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi_L_N napisał(a):
Od Austena lub austenitu

Któren to austenit od... ?
Ale to trzeba by dopiero magnesem rozstrzygnąć ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 21:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Temat Cortenu aktualny. Kilka słów wstępu. Przygotowujemy się do produkcji elementów architektonicznych. Niewiele na ich temat mogę powiedzieć, aby nie drażnić niepotrzebnie inwestora. - Pływa ;)

Dlaczego Corten?
1. wygląd
2. odporność na korozję
3. zero konserwacji

Konstrukcje będą wystawione na warunki atmosferyczne - zima, lato, deszcz, śnieg i NIC WIĘCEJ ma przy nich nie być robione. Pokryją się brązową patyną i będą współgrać z betonem i zielenią.

Będziemy przetwarzać blachę gr 5mm w gatunku Cotren-A, lub Corten-B (jeszcze nie zapadła decyzja którą) kwestie wytrzymałościowe nie grają roli. Pewnie weźmiemy ten, który będzie. Cena Cortenu-A i B zbliżona, 3,90-4,20zł/kg.

http://www.abraservice.com/polska/files ... en-A-B.pdf

Zakres obróbki - cięcie laserowe, gięcie, spawanie. Przy okazji pewnie się nad resztkami trochę powyżywamy ;)
Materiał pochodzi z Finlandii. Producent gwarantuje wsparcie techniczne.

Tyle wiem na dziś. Jak będę wiedziała coś więcej, to wrzucę.
Anka

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2015, o 09:18
Posty: 215
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 32
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
to moze jakies zdjęcia tej cortenowej/ kortenowej łódki?

_________________
siach


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 09:26 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
taka_jedna napisał(a):
2. odporność na korozję


stal kortenowska posiada też swoje wady. Przede wszystkim stal kortenowska nie jest całkowicie odporna na wodę, i jeśli woda gromadzi się dajmy na to w zagłębieniach, powierzchnia pokryta stalą corten może ulec korozji. Stosowanie stali cor-ten w budownictwie stawia przed budowniczymi dodatkowe wyzwania, np. stosowanie specjalnych technik spawania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
Stosowanie stali cor-ten w budownictwie stawia przed budowniczymi dodatkowe wyzwania
Akurat uczestniczę w projekcie, w którym elewacje budynku pokrywane są cor-ten'em. Projektuję tam ogród, ale niejako przy okazji, obserwuję montaż elewacji:
Płyty elewacyjne z cor-ten'u mocowane są do specjalnego, stalowego stelaża w taki sposób, aby nie było najmniejszego styku pomiędzy stalą stelaża a płytami elewacyjnymi w celu uniknięcia powstawania tam gniazd korozji (elektrochemicznej chyba?) i stosuje się specjalne kołki z podkładkami z polietylenu (chyba) czy innego tworzywa sztucznego. Cor-ten bardzo źle "współpracuje" z innymi rodzajami stali, dlatego wymaga odizolowania od innych elementów stalowych, czy innych metali. Pierwotna koncepcja przewidywała zastosowanie cor-ten'u w elementach małej architektury w ogrodzie, ale zrezygnowano z niej, więc nie będę miał okazji bliżej zbadać właściwości tego materiału.

Mnie cor-ten pasuje do zastosowań monumentalnych w architekturze, np. Muzeum Miejsce Pamięci Palmiry:

Obrazek

PS: nie wiem, jak ze spawaniem, ale płyty elewacyjne mocuje się tak, czyli bez spawania:

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 11:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
robhosailor napisał(a):
Pierwotna koncepcja przewidywała zastosowanie cor-ten'u w elementach małej architektury w ogrodzie, ale zrezygnowano z niej, więc nie będę miał okazji bliżej zbadać właściwości tego materiału


Jeśli tylko ruszymy z cortenem, podeślę Ci próbki
:)

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 13:27 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 520
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
robhosailor napisał(a):
elektrochemicznej chyba?


Od kwaśnych deszczów? Stąd wniosek, ze na słoną wodę (gdzie jest elektrolit) nie nadaje się.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
cors napisał(a):
robhosailor napisał(a):
elektrochemicznej chyba?


Od kwaśnych deszczów? Stąd wniosek, ze na słoną wodę (gdzie jest elektrolit) nie nadaje się.


Tworząca się na powierzchni blachy ochronna patyna jest nieodporna na ciągłe działanie wody. Stąd sugestie producenta aby w takich wypadkach stosować powłoki ochronne takie jak dla zwykłych stali.

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 14:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16800
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
robhosailor napisał(a):
elektrochemicznej chyba?
Od kwaśnych deszczów? Stąd wniosek, ze na słoną wodę (gdzie jest elektrolit) nie nadaje się.
A jakiej, jeśli należy unikać styku dwóch gatunków stali i zastosować podkładkę izolującą?

Omawiana stal genialnie sprawdza się w warunkach lądowych, na elewacjach właśnie - łapie rdzawą patynę i może stać latami nie ulegając dalszej korozji, ale po spełnieniu pewnych warunków - w tym braku kontaktu z innymi metalami.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 15:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bartuss1 napisał(a):
to moze jakies zdjęcia tej cortenowej/ kortenowej łódki?

Jakiej "tej" łódki?
Jeżeli jakiejkolwiek - to służę:
https://www.google.pl/search?q=yacht,+c ... corten%2C+

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 lut 2016, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Wczoraj otrzymaliśmy pierwszą dostawę blach Corten-B gr 5mm.
Powierzchnia póki co czyściutka, wolna od tlenków, wyglądem nie odbiega od zwykłych blach, dopiero po jakimś czasie ma się zabarwić.
Dziś blachy były cięte na gilotynie. Materiał na pewno bardziej sprężysty. Mimo cięcia długich, bardzo wąskich pasów, nie skręca się, czego bardzo się obawialiśmy.
Anka

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 lut 2022, o 21:18 

Dołączył(a): 21 lis 2021, o 16:15
Posty: 62
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Stale corten (korten) to stale trudno rdzewiejące, zawierające Cu, Cr lub Ni które na powierzchni tworzą warstwę zaporową po 1.5-3.5 lat . Po tym okresie ustaje proces korozji. Podczas tworzenia się warstwy zaporowej stal zmienia swoją barwę od jasnobrązowej, poprzez brązową, aż do ciemnobrązowej z odcieniem fioletowym. Najbardziej korzystnymi warunkami do tworzenia się warstwy zaporowej jest cykliczna zmiana ze stanu wilgotnego do suchego. Stała wilgotna atmosfera i/ lub pozostająca woda na powierzchni materiału nie sprzyja działaniu ochronnemu. W warunkach morskich , na skutek działania jonów chlorkowych (rozpuszczających warstwę powstałej rdzy , spełniającej rolę ochronna), wymagane są powłoki malarskie. Stale trudno rdzewiejące polecane są na konstrukcje naziemne, trudne do konserwacji naziemnej. Również stosowano na cysterny do transportu kwasów.
Ze względu na podwyższoną ilość Cr i Cu zwiększa się skłonność do utwardzenia złącz spawanych i pęknięć zimnych oraz gorących , tak więc np. stal S355J0W PN-EN 10025-5 zaleca się podgrzewać wstępnie przed spawaniem do temperatury 100-200°C w zależności od grubości materiału. Stale np. S355J0WP S355J2WP z dodatkiem fosforu nie są zalecane do spawania. Spoiwo stosować z dodatkami stopowymi pod skład chemiczny spawanej stali.
Na jacht stalowy polecam stale niestopowe np. S235J2 lub o podwyższonej wytrzymałości np. S355J2 wg PN EN 10025-2. Stale mają dobrą spawalność , spoiny mają dobrą udarność w niskich temperaturach , ze względu na małą ilość zanieczyszczeń. Oczywiście z zabezpieczeniem antykorozyjnym.
Polecam bardzo ciekawy artykuł. Okazuje się że np. drewno ma bardzo dobre własności takie jak: sztywność , odporność na zginanie i wyboczenie w stosunku do stali. https://skotboats.blogspot.com/2011/03/ ... .html#more


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 165 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL