Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 09:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 mar 2017, o 20:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
bartuss1nowy napisał(a):
poza tym to raczej bedzie stalo w wodzie całorocznie, więc oddawanie ciepła do płynącej wody raczej nie spowoduje deformacji kształtu zarowno stali jak i laminatu.
Jak ma stać w wodzie cały czas to po co wygładzać? Nikt nie widzi, a pofalowania w tylnej cześci kadłuba u dołu niewiele hamują - 5-10% więcej paliwa i temat z głowy.
Przelicz, czy to nie będzie taniej niż to szpachlowanie z robocizną.
A tamto malowanie w panterkę było genialne, bo kryło i fale i detale.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2017, o 21:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bartuss1nowy napisał(a):
Gdyby to była duża łodka to tak - robi się konstrukcje wregowo - podluznicową z zastrzałami ukośnymi która kryjemy blachą, a tu mamy skorupkę.
A tu mamy niezrozumienie. "Konstrukcja skorupowa" nie oznacza "brak wręg", a jedynie "poszycie przenoszące obciążenia" ;)
A w tem aspekcie - nie znam łódki, w której poszycie nie niesie obciążeń. Toć nawet klasyczna klepka przenosi obciążenia, choć tylko wzdłużne. Ba, nawet Boberowe SOF-kajaki mają płótno obciążone... Łódka nie samochód, że można pudło na ramę. Nie to pojęcie.
A skorupa, by obciążenia nieść, musi mieć sztywność. Toć to, poza siłami w konstrukcji, jest też wystawione na zmienne naciski: ciśnienie wody. I pod ich wpływem zawsze gotowe się uginać.
A jak się będzie giąć to i szpachla odpadnie, gdyż sztywniejsza od stali. A zaś laminat znów od stali elastyczniejszy, znacznie, wręcz z tego sławny. "Sandwicz", powiadają? A 'delaminacja" to pies? :lol:

Istnieją, oczywiście, "bezwręgowe" konstrukcje stalowe. Co atoli nie znaczy "bez usztywnień". Idea jest dobrze znana sklejkowcom szyjąco-klejącym: usztywnienie skorupy stanowią owe kanty pa szwam. Wystarczy zatem płaty poszycia wyciąć móc w precyzyjnem kształcie i złączyć można bez szkieletu. Acz w większym rozmiarze i tak potem trzeba usztywnić, może już nie same płaty poszycia, lecz kadłub jako taki.
Służę przykładem stalowym, Van de Stadt. Płaty poszycia mając docięte z milimetrową dokłądnością można je złożyć i zespawać (na łożu), szkielet do tego niepotrzebny.
Czyli wręgów nie ma, ale usztywnienie, w całkiem przyzwoitym rozstawie, jest, jak najbardziej ;)
Obrazek

Ale, żeby kto se nie myślał co takie to proste - potem... :mrgreen:
Obrazek
Załącznik:
Vandestadt Quick Assembly.pdf



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2017, o 23:04 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Poza wystarczającą "gęstością" złamań można też stosować blachy tłoczone do kształtów obłych, ale i tak obydwa rozwiązania nie dotyczą naszego założyciela wątku. Tu najprostszym rozwiązaniem problemu braku sztywności dna było by odciąć poszycie na dnie, założyć wystarczającą ilość wzdłużników i założyć poszycie na nowo zamiast nakładać 40 kg szpachlówki.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2017, o 23:34 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bartus - ale wiesz dlaczego tak Ci się blacha pofalowała?

Bo ludzie spawają jachty z cienkich blach i takich pofalowań jak opisujesz nie ma, chyba że nie wiedzą dlaczego faluje...
Można poptarzyć na fotkach powyżej, ładne ...

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 00:53 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
...A skorupa, by obciążenia nieść, musi mieć sztywność. Toć to, poza siłami w konstrukcji, jest też wystawione na zmienne naciski: ciśnienie wody.
...Istnieją, oczywiście, "bezwręgowe" konstrukcje stalowe. Co nie znaczy "bez usztywnień".
...Służę przykładem stalowym, Van de Stadt. Płaty poszycia mając docięte z milimetrową dokłądnością można je złożyć i zespawać (na łożu), szkielet do tego niepotrzebny.


Przypomnienie przez Rysia nazwiska wybitnego projektanta jachtów Van de Stadt'a, prowokuje, do napisania paru słów o założycielu sławnej europejskiej firmy Van De Stadt Yacht Designers and Naval Architects, działającej z sukcesami na polu żeglarstwa od ponad siedemdziesięciu lat.

Projekty i realizacje sygnowane E.G. van de Stadt uczyniły z Holandii potęgę w projektowaniu i budowie jachtów.
Talent i pracowitość Ericusa Gerhardusa van de Stadt'a (1910 - 1999) stał się podstawą sukcesów działającej i rozwijającej się nadal firmy, czego skromną może, ale bardzo wymowną ilustracją jest fotografia budowy stalowego kadłuba, realizowanego we współczesnej technologii cięcia blach na maszynach CNC.
Pisząc o talencie Van der Stadt'a nie robię tego kurtuazyjnie - bardzo niewielu konstruktorów jachtów potrafi tak jak on, zaprojektować sprawny hydrodynamicznie i harmonijny kształt prostokreślnego kadłuba (typu sharpie), przeznaczonego od początku do budowy amatorskiej, nie wymagającej najwyższych kwalifikacji szkutniczych.
Jak wiadomo, kadłub taki nadaje się do poszywania sklejką, co znakomicie upraszcza i przyspiesza proces budowy.

Świetnym przykładem takiej właśnie sklejkowej łódki był Sea Horse, zaprojektowany przez Van de Stadt'a na początku lat sześćdziesiątych, na zamówienie miesięcznika Yachting World, kierowanego wówczas przez Bernarda Haymana. Sea Horse był pomyślany jako jacht do budowy amatorskiej, w okresie rodzącej się wtedy mody na majsterkowanie, czyli dzisiejszego DYI.
Publikacja projektu w prestiżowym piśmie żeglarskim o zasięgu światowym była cenną reklamą dla projektanta, ale i szef Yachting World mógł powiedzieć, że pokazuje znakomicie trafiony projekt, a łódka szybko zdobyła grono zwolenników.

Przy okazji warto przypomnieć, że to właśnie Bernard Hayman był tym człowiekiem, który bodaj jako jedyny w brytyjskim światku żeglarskim, wierzył że pewien młodzieniec nazwiskiem Robin Knox-Johnston, ma rzeczywiście realne szanse na pomyślne dokonanie czegoś tak szalonego jak samotny rejs dookoła świata, w dodatku bez zawijania do portów.
Rejs, mimo olbrzymich emocji, udał się i jacht Suahili po 313 dniach wrócił do domu, 22 kwietnia 1969 roku.
Parę dni wcześniej, 5 kwietnia 1969, Leonid Teliga zamknął pętlę okołoziemskiego, nie mniej dramatycznego, rejsu na pokładzie Opty.

A wracając do Sea Horse'a - pod koniec lat sześćdziesiątych taki właśnie jacht perfekcyjnie zbudowali szkutnicy warszawskiego Yacht Klubu, dzięki czemu można było zobaczyć na własne oczy, że umiejętnie ukształtowany kadłub sklejkowy może być piękną i harmonijną bryłą.
Łódź była naprawdę świetnie wykonana, a ponieważ cala jednostka była wykończona lakierem bezbarwnym, więc dokładność każdego połączenia i pasowania była widoczna na pierwszy rzut oka.

To tak a propos linii stalowego kadłuba z fotografii.

_________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Były user, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 06:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No ładne ładne, peter zauwazył juz gestośc załaman w przekroju, tego chyba nikt nie musi tłumaczyc.
Chyba zastosuje sie do rady Mariana i ostatnie połtora metra kadluba zostawie w spokoju, ale tkanine tak czy siak połozę.
Jak mnie kiedys najdzie ochota na kolejna blaszankę, to poszukam innego projektu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
tomasz piasecki napisał(a):
jacht Suahili
Suhaili, Tomuś, Suhaili.
Suahili to język, nie łódka. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
tomasz piasecki napisał(a):
(...) Robin Knox-Johnston, ma rzeczywiście realne szanse na pomyślne dokonanie czegoś tak szalonego jak samotny rejs dookoła świata, w dodatku bez zawijania do portów.
Rejs, mimo olbrzymich emocji, udał się i jacht Suahili po 313 dniach wrócił do domu, 22 kwietnia 1969 roku.
(...)


To i ja poprawię. 312 dni. Zostałam ochrzaniona (bardzo łagodnie!) przez samego sir Robina za użycie złego czasu na mojej stronie :)

http://www.robinknox-johnston.co.uk/da/20082

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 09:29 

Dołączył(a): 3 wrz 2007, o 18:09
Posty: 151
Lokalizacja: Salinko
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 69
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
tomasz piasecki napisał(a):
... w okresie rodzącej się wtedy mody na majsterkowanie, czyli dzisiejszego DYI...


Fajnie to brzmi :lol:

Przepraszam za OT.

_________________
Szkutnictwo tradycyjne - projekty, usługi, materiały


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 13:18 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Moniia napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
(...) Robin Knox-Johnston, ma rzeczywiście realne szanse na pomyślne dokonanie czegoś tak szalonego jak samotny rejs dookoła świata, w dodatku bez zawijania do portów.
Rejs, mimo olbrzymich emocji, udał się i jacht Suahili po 313 dniach wrócił do domu, 22 kwietnia 1969 roku.
(...)


To i ja poprawię. 312 dni. Zostałam ochrzaniona (bardzo łagodnie!) przez samego sir Robina za użycie złego czasu na mojej stronie :)


Monia, przed wysłaniem tekstu - kierując się iurisprudentią- sprawdziłem na Twojej stronie, ile trwał rejs R.K-J.
Wydawałoby się, że hm, gdzie jak gdzie, ale na stronie

http://www.jachting.com/artykul/11-11-2 ... zemy-pomoc

opisującej Morską Wiedźmę, informacja jest dokładna - bo podpisana przez Ciebie w osobie :D
Nie wiedziałem, że Ser Cię ochrzanił, bo się tym jakoś specjalnie nie chwaliłaś, więc teraz mam za swoje.
A moja Mama mawiała - "nie wierz nigdy kobiecie..."


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zbieraj napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
jacht Suahili
Suhaili, Tomuś, Suhaili.
Suahili to język, nie łódka. :D


Januszku - mea maxima culpa.
Gdybyś spotkał Sera R. K-J to, proszę, nie mów mu o mojej wpadce :-(

A tak - już poza protokołem - to na stronie z cytowanym artykułem o Wiedźmie
są dwie pisownie: Suahili oraz, kilka wierszy niżej, jak trza - Suahaili :D

_____________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 13:51 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
tomasz piasecki napisał(a):
są dwie pisownie: Suahili oraz, kilka wierszy niżej, jak trza - Suahaili :D

Hmmmm.
Ja tam widzę:
Suahili -
Suhaili

Więc Suahaili to chyba nadinterpretacją jest
Co nie oznacza żeby nie donieść ;) Serowi R K-J o kolejnej wpadce Monii.
Może ""korekty"" dokona równie delikatnie. :roll:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bombel napisał(a):
Ja tam widzę:
Suahili -

https://pl.wikipedia.org/wiki/Suahili
Bombel napisał(a):
Suhaili

https://en.wikipedia.org/wiki/Suhaili


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:23 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Cepiace. :kiss:
سهيل - Suhail, (w skrócie S): południe, gwiazda południa; obecnie λ Velorum z gwiazdozbioru Żagla - dawniej Argo Navis ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:40 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian J. napisał(a):
Bombel napisał(a):
Ja tam widzę:
Suahili -

Marian J. napisał(a):
Bombel napisał(a):
Suhaili

A czepi siem tramwaja :-P
Jakby czytał dokładnie a ze zrozumieniem :mrgreen: to by wiedział. że

Bombel napisał(a):
Ja tam widzę:
Suahili -
Suhaili

odnosi się do zapisów w tekście

http://www.jachting.com/artykul/11-11-2 ... zemy-pomoc
Znaczy, ja tam widzę , pod tym linkiem
A niech też się dowie że ciotka wiki osobom znaną jest ogólnie. Mię tyż

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bombel napisał(a):
A czepi siem tramwaja :-P

Nie w sensie czepiania się tylko z ciekawości wrzuciłem w Google te słowa które Ty tam widziałeś i podzieliłem się wynikami które mi wyskoczyły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 18:20 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian J. napisał(a):
podzieliłem się wynikami które mi wyskoczyły.

Jak jęzora widziałeś to wiesz że żart.

A co wyskoczyło pod hasełkiem Suahaili :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
ekhm, co wy tu z jakims suharem?
Dajcie lepiej zarobic na jakimś frezowaniu :P

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2785
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Sugeruje czerwonym wężykiem, że to jest błąd i sugeruje do wstawienia inne zbliżone słowa. Zresztą zobacz sobie sam.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2017, o 19:25 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
Cepiace. :kiss:
سهيل - Suhail, (w skrócie S): południe, gwiazda południa; obecnie λ Velorum z gwiazdozbioru Żagla - dawniej Argo Navis ;)


Żeby nie było, że nie przeczytałem:

Ja Sidi, schoukran saheid (O Panie, dziękuję i zgoda).

Mam nadzieję, że nie przeszkadza Ci, że nie napisałem po arabsku :D

_______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2018, o 07:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Nie nudziłem się :p Do szczęścia brakuje mi jedynie podłodziówki, no chyba że przez pola i chaszcze wrzucę się do Kłodnicy tuż przed Odrą, gorzej jak się dowiem że utka cieknie.

Obrazek

Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2018, o 09:24 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 13:22
Posty: 75
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
To utka jeszcze wody nie widziała?
Środek wykończony czy surowa blacha?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2018, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Środek jeszcze surowy. No nie widziała, bo z doskoku przy niej robiłem co nieco.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 paź 2018, o 17:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Jakby kto pytał, to dno jest wyszpachlowane E6011 z mikrobalonami i aerosilem i na tym jest tkanina 400g po całości. Na końcu na dole brakło mi żywicy, a że wglębienie było znikome to olałem zwyczajnie.
Jakkolwiek poliestrówkę odmłotkowałem jakis czas temu, to epoksyd trzyma konkretnie i rozwarstwienia zwyczajnie nie ma. Ta zielona farbka na dnie to chlorokauczuk.
Wnętrze skończę wiosną jak już będzie wystarczająco ciepło, ale czy w tym roku popyrkam testowo to nie wiem. Wicher dostał guzik rozruchu i pstryczek zapłonu. Linia paliwowa póki co 10 litrów. Ogólnie można by przetestować utkę na wodzie, pozrywać upierdliwcom jakieś spławiki cy coś.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 18:36 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzień dobry Bartoszu.

Pytanie nie na temat twojej utki, ale w temacie CNC, bo jak wiem, to program Mach, masz w jednym palcu.

Czy wyżej wspominany Mach czyta Free Ship - a ?

Pytam bo może będę mia do wycięcia na ploterze, elementy ze sklejki lub z blachy aluminiowej, stworzonych w tym programie.

Łączę pozdrowienia

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Nie, Mach to program wykonujący g kody, natomiast freeship to cad ktory może nam wygenerować plik np w dxfie. najłatwiej nad tym zapanować w ten sposob ze odczytamy naszego dxfa w jakimś corelu i zapiszemy go jako plik plt, potem ściagamy sobie z sieci darmowy program do zamiany pliku plt na g kody, np p2g, no a mając juz g kody mozemy je wykonać w Machu.
Druga metoda jest taka że Mach ma nakladke lazy cam, ale ona jest płatna, kosztuje bodaj 300 zł. no wiec do lazy cama wczytujemy dxf czy dwg, i tworzymy z tego g kod i obrabiamy w machu. lazy cam jest troche toporny w obsludze, ale wykona robotę.
Ja uzywam Mastercama, mam licencję, więc przygotowanie jakiegokolwiek pliku nie stanowi zadnego problemu pod kątem obrobki machem. mach to program jak kazdy inny maszynowy, który wykonuje polecenia, nie słuzy do przeksztalcania plików wektorowych na język maszyny. Mach to uproszczony Fanuc pod winzgrozę.
Zawsze możesz mi podesłac pliki, to Ci przygotuję obróbke konturową, jedynie musze wiedziec jaki gruby material, czyli ile przejsć trzeba brac pod uwagę no i średnicę frezu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 19:46 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
bartuss1nowy napisał(a):
Zawsze możesz mi podesłac pliki, to Ci przygotuję obróbke konturową,


Czyli podsyłając Ci rozwinięcia kadłuba zrobione we Free Shipi-e, wytniesz mi te elementy ? Oczywiście, podając rodzaj i grubość materiału.

Łączę pozdrowienia.

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Mogę zarówno wyciąć jak i przygotować pliki do plotera frezującego pod Macha, mam to na co dzień.
Ostatnio trochę z nudów wrzucilem na stoł kawalek odpadu z mdfu i wyszło mi takie cuś w formacie 300x800mm, to akurat z Artcama expressa:

Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 paź 2018, o 22:36 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dziękuję Bartoszu, na razie jest problem z przeflancowaniem rysunków w "mbf" do "cada", żeby w kadłub wsadzić resztę.

Łączę pozdrowienia

emeryt


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2018, o 06:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Stalówka powyżej jest z freeschipa, jakiś darmowy projekt kadłuba. Po wycięciu żelastwa na plazmie, nie wszystko idealnie do siebie pasowało. Podobnież przy reptiliańskich kajakach, pokład też całkowicie na styk nie pasował, więc gdzieś musiały być przekłamania kształtu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 paź 2018, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
emeryt napisał(a):
na razie jest problem z przeflancowaniem rysunków w "mbf" do "cada"

Wacławie, problemu nie ma, czekam na Twoją akceptację projektu kadłuba, bo Marian już to wzbogacił i parafował. Bez Twojej akceptacji nie mogę przełożyć płatów do CAD-a... Wtedy i Bartusowi będzie lżej. ;)

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL