Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 11:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 paź 2019, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Para buch, koła w ruch.
A, wodór? Są rozwiązania dla diesla, ba nawet z użyciem baniaka z wodą!
https://www.youtube.com/watch?v=fxpgKBLfQN4
https://www.youtube.com/watch?v=o_TF-yGYJm0

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 7 paź 2019, o 20:34 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 paź 2019, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ale do Krakowa łódeczką z takim napędem to ni hu, hu... ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 17:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Zejdźmy na ziemię,
czyli zwykły kocioł i para wodna pod ciśnieniem
Wisła ponoć płytka i zdradliwa rzeczka, chociaż szeroka, ponoć kiedyś tam maja budować kanał śląski, kiedyś tam, to z Koźla do Oświęcimia i zara jest Kraków, bo na około to tak niespecjalnie.
No ale jestem dobrej myśli, wszak silnik od kosiarki można połączyć ze stopą jakiejś hondy czy coś, przez zimę sobie potestuję co nieco, naoglądałem sie YT z podobnymi pomysłami, jest tego sporo, a jaka radocha, w stosunku do benzyny to raczej na dużych odległościach aniżeli takie parogodzinne pyrkanie. Misipisi na drewno czy węgiel nawet.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowanie od: kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 18:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Jestem bardzo ciekawa jak sobie poradzisz z silnikiem parowym na bądź co bądź małej łódce. Wyprodukowanie przegrzanej pary o odpowiednim ciśnieniu może być trudne i bardzo czasochłonne. Parowóz zanim ruszył w trasę był rozpalany przez wiele godzin.
Do tego dochodzi kaloryczność opału, oraz możliwości jego magazynowania. Znacznie łatwiej upchnąć w łódce kanister z benzyną, niż stertę gałęzi.
Jakie uzyskasz obroty? Jak sobie poradzisz ze skraplaniem pary wewnątrz silnika? Co z jego smarowaniem?
Tak czy inaczej trzymam kciuki. Wrzucaj dużo zdjęć
:)

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 paź 2019, o 19:16 

Dołączył(a): 31 sie 2015, o 09:30
Posty: 31
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bartuss, jak już chcesz stertę gałęzi ze soba "wozić" to może lepsza będzie przeróbka na holzgaz. Być może mniej przeróbek silnika cię czeka, choć technicznie to chyba bardziej skomplikowane chyba niż parowiec. Na YT jest filmik, jak gość tym samochód napędza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 06:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A ten holzgas juz widzialem, no ale to nie to samo.
Jeśli mowa o malej łodce napedzanej parą, to robi sie kocioł na parę nasyconą o niskim cisnieniu do 4 bar, żeby ten kociol nie ważył nie wiadomo ile. O taki przykład:
http://www.mysidewheeler.com/boiler.htm

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
i jeszcze coś

https://youtu.be/eR4aaDWl31I

albo to z kociolkiem obok

https://youtu.be/zppk7YNF79I

w każdym razie przeróbka jest bardzo prosta, wystarczy dorobić lustrzane sercówki na wałku rozrządu, ze uzyskujemy jakby dwa suwy i cała tajemnica, reszta to przecwiczyc temat, podobnie to mozna zrobic na 4 suwie zaburtowym.
No ale że mam jakąś padline po agregacie prądotworczym, to wypadałoby to sobie przetestować.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Sprawność takiego układu jest niewielka. Dwie minuty pracy silnika bez obciążenia i ciśnienie w kotle spadło. Czy paląc drewnem uda Ci się utrzymać odpowiednie minimum, zwłaszcza kiedy mówisz o "oszczędnościach", czyli jak sądzę nie kupnym, wysokokalorycznym i odpowiednio wysuszonym np. buku, a takim przypadkowym, znalezionym na brzegu?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Chyba sporo zalezy od objetosci kotła i sposobu wytwarzania pary, no ale zawsze mozna wziąć weglarkę i wegiel drzewny na przykład, albo brykiety. Wodę się dopompywuje tak jak w tym kotle z pierwszego linka, bo te silniczki pokazane wyzej to sama zasada, a kotły mają takie z niczego. jakos te lokomotywy z pierwszego okresu jezdziły, ale łodki parowe też widziałem, o na przykład
https://youtu.be/iwyHNcPL2RM

kocioł na płasko płomienicowy umieszczony gdzies tam z przodu. To już chyba kwestia doboru sposobu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz



Za ten post autor bartuss1nowy otrzymał podziękowania - 2: Ryś, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 13:33 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
bartuss1nowy napisał(a):
To już chyba kwestia doboru sposobu.
Ależ, panie dzieju, to kwesta smaku! :D
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: bartuss1nowy, taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Ciekawe czym te cacuszka opalane, ale chyba raczej nie drewnem.
;)

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 14:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
drewno i węgiel, widziałem na yt co nieco
i kociołek
https://www.reliablesteam.com/new/boilers.php?iid=BR01
40 dolców za plany to można by się szarpnąć

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2019, o 17:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Tylko że zastanawiam się jak ta nadbudówkę od dory przystosowac, wywalić? hmm, tyle roboty, albo dziure na komin wywalić w przedniej nadbudowie, no ale do tego etapu jeszcze daleko.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 00:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bartuss :D
Moim zdaniem doskonale kombinujesz. Ale własciwie nie masz wyjścia w sumie...
Budujesz tą stalówkę, jakby to była bazylika sagrada familia :lol:
Czyli ileś już lat a końca nie widać. To jakby jedyne sensowne konsekwentne wyjście
podnieść rzecz do kwadratu i zrobić z tego coś jeszcze ciekawszego :D
Parowiec to doskonały na moje oko, pomysł jest :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Stalówka jest gotowa do wodowania, mowa o dory akurat, a ona 6x2,3m ma i wysokie burty, także można ją trochę dociążyć.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
i ciekawostka
https://youtu.be/zLPwXNYfoAs

i jeszcze jedna taka bardziej
https://youtu.be/yFuMgl6pBKg

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 09:58 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 13:22
Posty: 75
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
bartuss1nowy napisał(a):
Stalówka jest gotowa do wodowania, mowa o dory akurat, a ona 6x2,3m ma i wysokie burty, także można ją trochę dociążyć.


To zwal ją na wodę i pokaż jak pływa :) Szkoda żeby ją ruda zeżarła bez opływania :p


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 10:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A pożyczysz przyczepkę podłodziową? Bo na plecach nie zaniosę

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 10:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 14:59
Posty: 5447
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2898
Uprawnienia żeglarskie: ciut ciut
taka_jedna napisał(a):
Ciekawe czym te cacuszka opalane

W wakacje w Kietlicach spotkaliśmy takie cacuszko opalane drewnem. Kadłub stary, blaszany.


Załączniki:
Jack River.jpeg
Jack River.jpeg [ 175.18 KiB | Przeglądane 4444 razy ]

_________________
Pozdrawiam,
Smoczyca
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 10:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Janna napisał(a):
taka_jedna napisał(a):
Ciekawe czym te cacuszka opalane

W wakacje w Kietlicach spotkaliśmy takie cacuszko opalane drewnem. Kadłub stary, blaszany.


Ech.. Przepłynąć się czymś takim. Marzenie !!!! Pomimo że nie ma żagli
:D

_________________
Wiosna



Za ten post autor taka_jedna otrzymał podziękowanie od: Janna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 11:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1091
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 615
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
bartuss1nowy napisał(a):
Jeśli mowa o malej łodce napedzanej parą, to robi sie kocioł na parę nasyconą o niskim cisnieniu do 4 bar, żeby ten kociol nie ważył nie wiadomo ile.

[...]

w każdym razie przeróbka jest bardzo prosta, wystarczy dorobić lustrzane sercówki na wałku rozrządu, ze uzyskujemy jakby dwa suwy i cała tajemnica, reszta to przecwiczyc temat, podobnie to mozna zrobic na 4 suwie zaburtowym.
No ale że mam jakąś padline po agregacie prądotworczym, to wypadałoby to sobie przetestować.


Tylko po pierwsze: jak doprowadzisz do cylindra parę nasyconą, a jeszcze silnik był projektowany tak, żeby dobrze tracić ciepło, to będzie Ci się wykraplać w czasie pracy. Trzeba to jakoś obsłużyć...

Po drugie, co ze smarowaniem? Nasycona para prędziutko wypłucze Ci olej z cylindra, a woda w charakterze środka smarnego wymaga nieco innych materiałów. Kto w dzisiejszych czasach się na tym zna?...

Po trzecie, jeżeli nie chcesz stosować obiegu zamkniętego (czyli skraplacza, separatora oleju, pompy...) to potrzebujesz naprawdę poważnego zapasu czystej wody. Nie wiem, ile by przeżył kocioł i silnik, gdyby go zasilić zaburtową.

Oczywiście wiem, że wszystkie te problemy rozwiązano już ze 200 lat temu, ale zrobili to fachowcy, posiadający wielkie doświadczenie z tym konkretnym czynnikiem roboczym. Myśmy w dzisiejszych czasach większość z tego doświadczenia utracili :(

Prawdę mówiąc, już chyba łatwiejszy byłby silnik Stirlinga, jakoś lepiej pasuje do współczesnych technologii.

pozdrowienia

krzys

ps. oczywiście mowa nie o zabawce, działającej kilka minut na potrzeby filmiku na youtube, tylko o użytecznym napędzie do łódki, który wystarczy na cały rejs.



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: taka_jedna
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Silnik parowy w łódce pracuje na dość niskich obrotach z tego co zauważyłem, góra 750 obr/min, ale przy normalnym cyklu pracy cos koło 500, to połowa z wolnych obrotów biegu jałowego w samochodzie, więc być może wystarczy taki silnik zalać jakimś olejem przekładniowym.
Dajmy na to ze taki silnik na lądzie pochodzi z 30 godzin bez większych przerw a potem skontrolować jak to wygląda ...
Te silniczki parowe w tych cudeńkowatych łódkach mają kalamidki na panewkach korbowych, ale smarowania cylindrów nie zauważyłem.
Zwyczajnie trzeba spróbować, żeby się dowiedzieć jak wygląda zużycie silnika po iluś tam godzinach pracy. Jakiś mały silnik samochodowy, np tico jest 3 cylindrowy i ma pojemność 0,8 litra, nie wiem czy wał korbowy jest co 120 stopni czy normalnie 180, bo przy 180, to można wywalić jeden tłok i korbowód i byłby taki właśnie 2 cylindrowy pyrkacz.
Wodę z Odry czy Wisły czy kanałów można przez filtr pociągnąć jakiś węglowy czy coś, to to raczej małe zmartwienie, pewnie jakiś odkamieniacz do kotła od czasu do czasu.
Co do żywotności układu, to chyba lux torpeda nie będzie. No ale gdybać każdy może, chętnych do eksperymentu mniej, bo właśnie "a co jesli ... i wywalimy kasę"

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 13:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Chyba lepiej jest zbudować nową łódź, przystosowaną od początku do końca na napęd parowy. Wtedy będziesz miał komfort obsługi i pływania. A jednostki te, które masz zwieńczyć w funkcji zamierzonej.
Zwodować, pływać, sprzedać, budować nowe...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 13:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Ta nowa to chyba w tajemnicy, bo mnie zona z domu wywali, jakbym zaczął kolejną budować. W sumie do dokończenia jest tylko dory. Pozostała piątka okazyjnie widziała wodę, pardon czwórka, bo stalówka jeszcze nie widziała. W tym roku pyrkało tylko kanu z jedynką obok. Tylko że za każdym razem trzeba się tarabanić, zamiast sobie przyjechać do portu, wsadzić ekwipunek na łajbę i już mnie nie ma.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Tak czy siak do dory nie mam napędu, więc jest tu jakieś pole do popisu, coś pokombinuję hehe

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 19:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Gdybyś sprzedał "blaszankę", po wcześniejszym wodowaniu i zrobieniu filmu reklamowego, to do CD podszedłbyś z zupełnie inną energią. Podobno idzie ocieplenie, więc okazja jakby się nadarza.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2019, o 22:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
kto mi to kupi, chyba prędzej galerię utkową otworzę, albo taxi łódkowe.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2019, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1741
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Najpierw ją zwoduj i pokaż jak pływa, a obserwatorzy się znajdą. Gdy się napatrzą, to ktoś zechce mieć. Po sezonie 10% taniej, znaczy jakaś promocja i dobra cena realna. Nie ma takiej drugiej! ;)

A, na CD silnik od Malucha chyba najbardziej pasował. Może jakie śmigło do niego??? :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2019, o 15:21 

Dołączył(a): 7 maja 2013, o 08:14
Posty: 1380
Podziękował : 246
Otrzymał podziękowań: 150
Uprawnienia żeglarskie: sj
Dzień dobry

Bartosz masz ploter aby arkusz sklejki zmieścić i wyciąć coś takiego?

emeryt


Załączniki:
Dla Bartosza.dwg [24.23 KiB]
Pobrane 84 razy
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2019, o 16:10 

Dołączył(a): 18 sie 2018, o 13:22
Posty: 75
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz jachtowy
bartuss1nowy napisał(a):
A pożyczysz przyczepkę podłodziową? Bo na plecach nie zaniosę


Dobrze że parowozu nie zbudowałeś... torów też nie mam do pożyczenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 623 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL