Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 11:25




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 12:14 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Witam,
Rozpocząłem budowę małej żaglówki sklejkowej Salmo 11-s.
Długość - 3,33m
szerokość - 1,47m
wyporność - 262kg
pow. żagla - 5,5m2

Mam już powycinane elementy kadłuba. Sklejkę połączyłem na zakładkę. Sklejkę kleję Epidianem 5 z utwardzaczem Pac. Do wycięcia została mi jeszcze dziobnica i mogę brać się za składanie wszystkich elementów. Kadłub budowany jest metodą szycia i klejenia.
Tutaj mam już pierwsze pytanie.
Trytki czy drut miedziany? Jakie są za i przeciw stosowania jednego bądź drugiego?
Z góry dziękuję wszystkim chcącym podzielić się swoją wiedzą za pomoc.
Postępy prac mam zamiar na bieżąco opisywać.


Załączniki:
Komentarz: Sklejone i wycięte elementy na jedną stronę
20170502_163039.jpg
20170502_163039.jpg [ 130.13 KiB | Przeglądane 7886 razy ]
20170509_094049.jpg
20170509_094049.jpg [ 327.77 KiB | Przeglądane 7886 razy ]
20170509_093927.jpg
20170509_093927.jpg [ 444.6 KiB | Przeglądane 7886 razy ]
Komentarz: Tak będzie wyglądać :)
20170509_093909.jpg
20170509_093909.jpg [ 302.71 KiB | Przeglądane 7886 razy ]

Za ten post autor pawe66 otrzymał podziękowania - 2: kooniu, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 13:44 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
Właśnie kończę wykańczanie wnętrza w podobnej wielkości łódce, używałem opasek kablowych i mogę polecić. Przy tak cienkich sklejkach spokojnie dają radę, bo naprężenia nie są jakieś wielkie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 13:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
pawe66 napisał(a):
Trytki czy drut miedziany?

Otworki 2 mm co 15 cm. Drut miedziany 1,5 mm. Po sklejeniu i obcięciu tego, co na zewnątrz wystaje, reszta drutu pracuje jako zszywka i trochę wzmacnia połączenie klejowe.

Uwaga na palce przy obróbce drutu! :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 19:53 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Goliat a te opaski jakie grube używałeś?


Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Lepszy drut
Bo jeśli miedokładnie skręcisz krawędzie , zawszze mozesz zluzować, poprawić i dokręcic, przy opaskach niestety, trzeba wymieniac na nową, no i otworki nieco wieksze są.
Poza tym dociaganie drutem jest o wiele bardziej "mocne" aniżeli sciaganie opaski.
Zwłaszcza przy cienkiej sklejce. A te kwadraciki to złączki płatów?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 20:19 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tak, płaty sklejki są połączone za pomocą nakładek. Szerokość 12 cm, na wysokość po 2 cm od krawędzi płata.

Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Niezbyt zachęcająco, lepsze byłyby te zęby pomiędzy płatami łączone, no ale wyjdzie w praniu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 9 maja 2017, o 22:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
fajna utka, trzymam kciuki i skrobie tych kilka slow zeby mnie powiadamialo :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 00:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Tak dla precyzji: te nakładki można z fazować zwykłą szlifiereczką kątową (tylko uważnie)
Wtedy na pewno nie będą się odznaczać na burcie.

MJS
:cool:
ps Czekamy na dalej.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 07:09 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
Używałem 4mm opasek, wiertłem 3mm robiłem otwór a potem poszerzałem go na boki. Generalnie próbowałem też drutów, jak koledzy wyżej piszą są na pewno mocniej ściągają, ale praca z nimi jest znacznie wolniejsza i zdecydowałem się na opaski. Przy sklejkach do 6mm grubości siła ściągania nie jest aż tak istotna, bo opaski sobie radzą bez problemu. Przy grubszej sklejce pewnie też bym robił drutami. Jeszcze jeden ważny aspekt jak dla mnie, druty kaleczą ręce przy pracy, a ja mam zdolność do kaleczenia sobie rąk :) I nie mówię tu o samym zaciąganiu drutu, tylko o wszystkich czynnościach potem wokół nich. Siłą trzymania potem nie jest żadnym argumentem, bo klej i tak trzyma kilkukrotnie mocniej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 08:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Goliat napisał(a):
Siłą trzymania potem nie jest żadnym argumentem, bo klej i tak trzyma kilkukrotnie mocniej.
Tak, bo chodzi o "trzymanie całej, sklejkowej skorupy w kupie" zanim zwiąże epoksyd. Bo po związaniu epoksydu, na połączeniach wewnątrz kadłuba, druty, jak i opaski się usuwa. Sklejkowa skorupa kadłuba, po sklejeniu "trzyma się kupy", dzięki temu klejeniu właśnie, a nie dzięki drutom, czy polietylenowym trytkom. :)

PS: Fajna łódeczka! Czekam na zdjęcia z budowy!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

pawe66 napisał(a):
płaty sklejki są połączone za pomocą nakładek
Najprostsze i równie mocne, jak ukosowanie, czy "puzzle".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 08:52 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dziękuję wszystkim za rady. Spróbuję łączyć drutem, zobaczymy jak to będzie szło.

Marian Strzelecki napisał(a):
Tak dla precyzji: te nakładki można z fazować zwykłą szlifiereczką kątową (tylko uważnie)
Wtedy na pewno nie będą się odznaczać na burcie.

Nakładki przed przyklejeniem zeszlifowałem trochę, ale chyba spróbuję jeszcze bardziej :)

robhosailor napisał(a):
Czekam na zdjęcia z budowy!

Zdjęcia będą, ale proszę się uzbroić w cierpliwość. Przez pracę zawodową czasu mało i z pogodą ostatnio różnie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 08:54 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
robhosailor napisał(a):
Tak, bo chodzi o "trzymanie całej, sklejkowej skorupy w kupie" zanim zwiąże epoksyd. Bo po związaniu epoksydu, na połączeniach wewnątrz kadłuba, druty, jak i opaski się usuwa. Sklejkowa skorupa kadłuba, po sklejeniu "trzyma się kupy", dzięki temu klejeniu właśnie, a nie dzięki drutom, czy polietylenowym trytkom. :)

PS: Fajna łódeczka! Czekam na zdjęcia z budowy!


Dokładnie o to mi chodziło. Odnosiłem się do tej wypowiedzi:

mjs napisał(a):
pawe66 napisał(a):
Trytki czy drut miedziany?

Otworki 2 mm co 15 cm. Drut miedziany 1,5 mm. Po sklejeniu i obcięciu tego, co na zewnątrz wystaje, reszta drutu pracuje jako zszywka i trochę wzmacnia połączenie klejowe.

Uwaga na palce przy obróbce drutu! :roll:


Z nią się nie zgadzam, niezależnie czy opaski czy druty, nie dają one nawet ułamka siły klejenia epoksydu, więc nie ma sensu ich zostawiać, chyba że ich usunięcie jest bardzo trudne. Ale opaski są z PE, on się do epoksydu nie klei, więc nawet jak gdzieś zachlapiesz opaskę przy sklejaniu nie ma problemu, przy mocniejszym szarpnięciu wychodzi bez problemu. Z drutem już tak łatwo nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 09:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
pawe66 napisał(a):
Marian Strzelecki napisał(a):
Tak dla precyzji: te nakładki można z fazować zwykłą szlifiereczką kątową (tylko uważnie)
Wtedy na pewno nie będą się odznaczać na burcie.

Nakładki przed przyklejeniem zeszlifowałem trochę, ale chyba spróbuję jeszcze bardziej :)

Nie ma takiej potrzeby! Sklejka się płynnie ułoży i nie będzie widać żadnych nierówności!
Gdzie je tu widzisz?

Obrazek

A tu?

Obrazek

Obie łódki mają burty klejone na nakładki - bez pudła!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 09:42 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
czy te nakładki są tylko klejone czy klejone i nitowane lub zbijane gwożdzikami jak w książce Plucińskiego i Workerta "Sam zbuduj łódż" i wszędzie w starych dokumentacjach budowy łodzi Naszych rodzimych konstruktorów.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 09:49 

Dołączył(a): 22 lut 2010, o 16:46
Posty: 65
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Nakładki tylko klejone.

Co do łączenia drutem czy opaskami, wiem że to jest tylko tymczasowe połączenie a później trzyma klej. Chodzi mi o to czym lepiej się robi, dociąga, żeby sklejki układały się poprawnie. Cenna uwaga, że przy usuwaniu do opasek żywica się nie przyklei.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
czy te nakładki są tylko klejone czy klejone i nitowane lub zbijane gwożdzikami jak w książce Plucińskiego i Workerta "Sam zbuduj łódż" i wszędzie w starych dokumentacjach budowy łodzi Naszych rodzimych konstruktorów.
Kiedyś były klejone i zbijane gwoździami zaginanymi, albo lepiej nitowane, ale od kiedy upowszechniono epoksyd, nie ma potrzeby stosowania dodatkowych łączników mechanicznych, bo dobrze wykonane klejenie epoksydem jest mocniejsze od drewna.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:07 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
Offtopic Panowie.

Używam E6011 i utwardzacza Z1. Pracuje się świetnie poza jedną zasadniczą wada - bardzo dużej ilości polepu, ciężkiej do usunięcia i strasznie wnerwiającej. Pytanie - czy z innym utwardzaczem, np TFF, ilość polepu jest mniejsza niż przy Z1 czy jestem skazany na szorowanie i szlifowanie również na zewnątrz?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:11 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Z1 oraz PAC mają niestety polep. TFF oraz IDA nie mają polepu i nie wymagają szlifowania.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:22 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
Jeśli TFF nie daje polepu to kupuje 0,5 kg na zewnętrzne laminowanie. Boje się tylko o czas pracy bo wg specyfikacji TFF ma 2x mniejszy czas pracy niż Z1, przy 100 ml żywicy ciężko będzie ją rozprowadzić przed startem reakcji. W temperaturze około 22 st praca z Z1 to bajka. Można spokojnie po rozrobieniu jeszcze fajkę spalić, nie trzeba się spieszyć. Tylko ten polep...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Wiaderko, ludwik, woda i szczotka, parę minut i polepu nie ma.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:43 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
A może Epidian 51 i utwardzacz IDA. Przy zmieszaniu 100 :40 /żywica - utwardzacz/ zaczyna żelować po ok. pół godziny. Jest więc wystarczająco dużo czasu na laminowanie nawet dużych powierzchni.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Ludwik i szczotka to chyba tak do końca nie załatwią polepu. Bez papieru ściernego chyba się nie obejdzie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:48 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
brodaty napisał(a):
A może Epidian 51 i utwardzacz IDA. Przy zmieszaniu 100 :40 /żywica - utwardzacz/ zaczyna żelować po ok. pół godziny. Jest więc wystarczająco dużo czasu na laminowanie nawet dużych powierzchni.


IDA daje tragiczne własności wytrzymałościowe, ponad połowę słabsze niż Z1 czy TFF, jak dla mnie nie wchodzi w grę. Robisz z żywicy epoksydowej a dostajesz wytrzymałość poliestru. Bez sensu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
brodaty napisał(a):
Bez papieru ściernego chyba się nie obejdzie.


Obejdzie się, sprawdzone juz kilka razy. A odnosnie szlifowania - można je pominąć dając delaminaż. Fajna sprawa, a tyle czasu oszczędza.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 11:00 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Żeby nie być gołosłownym to Stefan Ekner Epidianem i IDĄ kleił skorupy Charlestona i morskiego Ragtime i jakoś się przez tyle lat nie rozkleiły.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Żeby nie być gołosłownym to Stefan Ekner Epidianem i IDĄ kleił skorupy Charlestona i morskiego Ragtime i jakoś się przez tyle lat nie rozkleiły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 11:14 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
brodaty napisał(a):
Żeby nie być gołosłownym to Stefan Ekner Epidianem i IDĄ kleił skorupy Charlestona i morskiego Ragtime i jakoś się przez tyle lat nie rozkleiły.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Żeby nie być gołosłownym to Stefan Ekner Epidianem i IDĄ kleił skorupy Charlestona i morskiego Ragtime i jakoś się przez tyle lat nie rozkleiły.


Nie miały powodu żeby się rozklejać, ale płacąc za epoksyd jak za zboże chcę wykorzystać jego właściwości maksymalnie. Do klejenia drewna to IDA by może nawet była lepsza, bo spoina bardziej elastyczna nie pęknie, albo pęknie przy większym naprężeniu. Ale przy laminowaniu nie ma to sensu, uzyskasz mniej sztywny i wytrzymały laminat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 11:25 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Z tego co zrozumiałem to chodzi Ci o oblaminowanie Salmo z zewnątrz. Takie maleństwo oblaminujesz za jednym razem nawet dwoma warstwami maty oczywiście mokre na mokre. Nie bardzo pojmuję co tu ma do tego "polep".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 12:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
robhosailor napisał(a):
Cytuj:
pawe66 napisał(a):
Cytuj:
Marian Strzelecki napisał(a):
Tak dla precyzji: te nakładki można z fazować zwykłą szlifiereczką kątową (tylko uważnie)
Wtedy na pewno nie będą się odznaczać na burcie.

Nakładki przed przyklejeniem zeszlifowałem trochę, ale chyba spróbuję jeszcze bardziej :)


Nie ma takiej potrzeby! Sklejka się płynnie ułoży i nie będzie widać żadnych nierówności!
Gdzie je tu widzisz?

TU (znaczy tam u ciebie) nie widzę, ale widzę np. na poszyciu PIPa robionego przez Apasza; w czasie szlifowania szpachlowania a przed pomalowaniem: widać każdą nierówność.


Załączniki:
DSC_0056m.jpg
DSC_0056m.jpg [ 66.92 KiB | Przeglądane 7556 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 12:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16802
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4107
Otrzymał podziękowań: 3971
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Marian Strzelecki napisał(a):
na poszyciu PIPa robionego przez Apasza; w czasie szlifowania szpachlowania a przed pomalowaniem: widać każdą nierówność.
Moim zdaniem, to skutek niedokładności wykonania, a nie zastosowania nakładek. Nasz pierwsza łódeczka też była ze sklejki i miała panele burt i dna łączone metodą na nakładkę - klejone klejem kazeinowym (chyba) i zbijane gwoździkami stalowymi i ocynkowanymi, następnie zaginanymi, jak w książce "Sam zbuduj łódź" - również od zewnątrz nie było widać żadnych połączeń!

Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
 Tytuł: Re: Salmo 11-s
PostNapisane: 10 maja 2017, o 14:10 

Dołączył(a): 3 lut 2017, o 21:02
Posty: 56
Podziękował : 1
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: majtek cudotwórca
brodaty napisał(a):
Z tego co zrozumiałem to chodzi Ci o oblaminowanie Salmo z zewnątrz. Takie maleństwo oblaminujesz za jednym razem nawet dwoma warstwami maty oczywiście mokre na mokre. Nie bardzo pojmuję co tu ma do tego "polep".


No polep wystąpi na zewnątrz przed malowaniem czymkolwiek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 150 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL