Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 02:19




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 gru 2017, o 13:49 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Chciałbym przymocować wzdłużniki do grodzi zrobionej ze sklejki grubości 15 mm . Gródż nie na dodatkowego olistwowania i wkręt musi być wkręcony w sztorc sklejki . Oglądałem filmik reklamowy firmy WURTH z testu wkręcania wkrętu ASSY 4x50 mm do sztorca sklejki 18 mm i rewelacja. Czy tak jest w praktyce ? Może ma ktoś z Was doświadczenie w tego typu połączeniach nie koniecznie z wkrętami firmy WURTH .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 14:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
15 mm sklejka, wkręty 4mm? Powinno być w porządku, pytanie jak bardzo obciążone te wkręty bedą. Ale maja w co się wgryźć, z solidnym zapasem z każdej strony więc nie powinno być wielkich problemów.
Polecam małe otworki pilotowe, nawet jeśli te wkręty będą samowiercące. Zdecydowanie polepsza efekty, mniejsze ryzyko uszkodzenia okolicznego drewna a co za tym idzie, lepszy efekt końcowy - lepsze trzymanie.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D



Za ten post autor Moniia otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 16:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Grodzie to element poprzeczny łodzi . Wzdłużnik jak sama nazwa mówi to listwa (deska) biegnąca wzdłuż więc punkt podparcia będzie niewielki (nie znam wymiarów wzdłużnika ani do czego ma służyć? np pokładowy czy pod koje ? ).
Może powinieneś wzdłużnik wpuścić w tę gródź co spowoduje trzymanie boczne .
Jeżeli nie ma sił wyrywających to możesz śmiało zastosować wkręty 3 mm (mniejsze prawdopodobieństwo rozczepienia warstw sklejki .
Otwór wskazany co najmniej o średnicy wkrętu (z pominięciem "gwintu" oczywiście ) .
W wzdłużniku też otwór o średnicy wkręta tym razem .

Powodzenia !

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl



Za ten post autor szkutnik otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Tak jak napisał szkodnik. Zmierz suwmiarką grubość wkręta bez gwintu.

Nieprawdą jest to co napisała Monia chyba, że to miała na myśli :D

Otworek pilotowy mniejszy od tegoż zamiast poprawić pewność mocowania powoduje rozwarstwianie sklejki - co przećwiczyłem na własnej łódce. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:11 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Wzdłużnik nie w nacięcie wpuszczany mocuj przynajmniej dwoma wkrętami, bo sztywniej.
Jak przedpiścy: w nawiercone otworki.
Sprytnym dodatkiem, zwłaszcza jeśli obciążone na wyrywanie, jest wpuszczenie lakieru w otworek, gdyż albowiem taki cienki blachowkręt ma też niewysoki ten gwincik, utwardzenie drewna na styku pomaga. Zamoczenie wkrętu pomaga też we wkręcaniu. Czy w wykręcaniu nie jestem pewien :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ryś napisał(a):
Sprytnym dodatkiem, zwłaszcza jeśli obciążone na wyrywanie, jest wpuszczenie lakieru w otworek, gdyż albowiem taki cienki blachowkręt ma też niewysoki ten gwincik, utwardzenie drewna na styku pomaga. Zamoczenie wkrętu pomaga też we wkręcaniu. Czy w wykręcaniu nie jestem pewien :)


Z ust mi to wyjąłeś. Jednak tak jak napisałeś na klej, żywicę lub lakier połączenie jest mocniejsze ale przy takiej grubości sklejki raczej na wieki wieków amen. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2009, o 22:44
Posty: 185
Podziękował : 54
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Sami wkrętacze się tu zebrali !

_________________
Pozdrawiam
"Stary" szkutnik

www.szkutnik.bydgoszcz.pl



Za ten post autor szkutnik otrzymał podziękowanie od: Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8026
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
Grunt to wiedzieć jak siem dobrze wkręcić... i wykręcić ;)
Kurczaku, na lakier, na lakier. Kleje bym odradzał a zwłaszcza epoksy...
Wykręcić się da, o ile ktoś nie wpadnie na wspaniały pomysł łba krzyżykowego :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 19:55 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Ryś napisał(a):
Grunt to wiedzieć jak siem dobrze wkręcić... i wykręcić ;)
Kurczaku, na lakier, na lakier. Kleje bym odradzał a zwłaszcza epoksy...
Wykręcić się da, o ile ktoś nie wpadnie na wspaniały pomysł łba krzyżykowego :mrgreen:


Z moich doświadczeń wynika, że w takiej sytuacji wykręca się owszem, nieźle, ale tylko sam łepek śruby.
Nawet z krzyżowym nacięciem :D

Reszta wkręta zostaje w drewnie...
______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 20:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
tomasz piasecki napisał(a):
moich doświadczeń wynika, że w takiej sytuacji wykręca się owszem, nieźle, ale tylko sam łepek śruby.

Z moich natomiast wynika, że taki łepek wkręta wpierw należy potraktować mocną lutownicą jako, że metal dobrze przewodzi ciepło, struktura kleju szybko zostanie zniweczona. Szybko znaczy dużo szybciej niż struktura drewna - ale należy uważać.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 20:49 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Ja tam bym zastosował kołki

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 21:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
piotr6 napisał(a):
Ja tam bym zastosował kołki


Tak właśnie robiłem ale dobrze jest ustawić kołek przecięciem w poprzek sklejki.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
Kurczak napisał(a):
Tak jak napisał szkodnik. Zmierz suwmiarką grubość wkręta bez gwintu.

Nieprawdą jest to co napisała Monia chyba, że to miała na myśli :D

Otworek pilotowy mniejszy od tegoż zamiast poprawić pewność mocowania powoduje rozwarstwianie sklejki - co przećwiczyłem na własnej łódce. :)


To miała :)

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 22:05 

Dołączył(a): 28 maja 2017, o 13:56
Posty: 30
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam i mam pewne doświadczenie we wkręcaniu tych wkrętów firmy WURTH na sztorc w sklejkę 10 mm tak się składa że miesiąc temu musiałem wspomóc syna (coraz większy brak pracowników) w produkcji mebli sklepowych ze sklejki, ma 2 duże plotery frezujące CNC jeden 2x4 m drugi 2x3 m wkrętów wkręcono ponad 4 tys sztuk w tym ja osobiście ok 100 może 200. Napiszę krótko trzymają jak diabli, mają specjalnie dwa gwinty o różnym skoku żeby mocniej trzymać i nie wykręcać się. Czasami rozsadzało trochę sklejkę ale tylko dlatego że któryś z pracowników zbyt mało precyzyjnie przyłożył ów wkręt a sklejka tylko 10 mm chociaż na marginesie mam uwagę że rozrzut był od 9 do 11 mm co przysporzyło ogromnych kłopotów przy montażu mebli ze względu na specyficzne złącza i super pasowanie. Problemem była ew poprawka wkręt za każdym razem wchodził tylko w pierwotny tor wkręcania za nic nie dało się go delikatnie przechylić i zmienić oś. Byłem pod wrażenie siły trzymania i ich jakości a w sklejce grubszej będzie naprawdę OK bez żadnych dodatkowych patentów ew symbol mogę podać jutro. Pozdrawiam a na sklejkę przez najbliższy miesiąc jeszcze patrzeć nie będę mógł bo w ciągu miesiąca musiałem wyciąć 22 tys elementów z ok 500 płyt gr 10 mm i podobną ilość z płyt 6 mm. Przy okazji jest sporo nowoczesnych materiałów mogących przydać się do zabudowy jachtowej np DIBOND, CORIAN itd.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 23:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Ryś napisał(a):
Wykręcić się da, o ile ktoś nie wpadnie na wspaniały pomysł łba krzyżykowego

W tych wkrętach jest gniazdo na bit (chyba) AW20

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 23:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
boSmann napisał(a):
Ryś napisał(a):
Wykręcić się da, o ile ktoś nie wpadnie na wspaniały pomysł łba krzyżykowego

W tych wkrętach jest gniazdo na bit (chyba) AW20

Bywają. Zdecydowana większość na krzyżak/gwiazdkę

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 gru 2017, o 23:55 

Dołączył(a): 13 paź 2013, o 16:47
Posty: 97
Podziękował : 43
Otrzymał podziękowań: 24
Uprawnienia żeglarskie: Sternik II klasy 1955r
Do sztorców stosuję taki sposób : ściskiem stolarskim przez klocki ściskam miejsce w którym będzie wkręt , tak że wkręt nie może rozsadzic sklejki/deski . Pracochłonne, ale superpewne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Bombel napisał(a):
Zdecydowana większość na krzyżak/gwiazdkę

?
Sprawdziłem w necie i jednak AW
https://akcesoria.meble.pl/p117336,bit- ... wurth.html
https://akcesoria.meble.pl/p93942,wkret ... wurth.html

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 00:48 

Dołączył(a): 28 maja 2017, o 13:56
Posty: 30
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
No widzę teraz pewne rozbieżności ja stosowałem chyba wkręty ASSY P 4x35 mm samościągające przechodziły przez sklejkę 10 mm i wchodziły na sztorc w sklejkę też 10 mm bez żadnego wcześniejszego nawiercania w żadnym elemencie, siła dociągająca była naprawdę ogromna i połączenie solidne nie zachodziło zjawisko przekręcenia wkręta a wkrętarka musiała być naładowana i dobrej klasy te zwykłe nie dawały rady być może potrzebowały wcześniejszego nawiercenia. W tym jednak konkretnym przypadku wzdłużniki mogą być zbyt grube dla takiej długości wkręta i ten zwyklejszy 50 mm może okazać się lepszy. Polecam jednak na przyszłość wkręty dwu gwintowe tam gdzie się da bo są naprawdę pewne.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:37 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
:D
Marian Strzelecki napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
moich doświadczeń wynika, że w takiej sytuacji wykręca się owszem, nieźle, ale tylko sam łepek śruby.

Z moich natomiast wynika, że taki łepek wkręta wpierw należy potraktować mocną lutownicą jako, że metal dobrze przewodzi ciepło, struktura kleju szybko zostanie zniweczona. Szybko znaczy dużo szybciej niż struktura drewna - ale należy uważać.

MJS


Może i tak - ale ja miałem na myśli wkręty z zagłębionymi łbami, przeznaczone do zakołkowania.

Żeby było weselej - wkręcane w uprzednio wywiercone otwory pilotowe i oczywiście bez żadnego kleju czy lakieru.

Wkręty były kwasoodporne, a wkręcane nie w jakiś niezwykły materiał - tylko w pospolity buk, bo przy mosiężnych - urwanie łebka nie jest szczególnie trudne :D

________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 gru 2017, o 09:49 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Z tym nawiercaniem pilotowym o którym pisała Moniia to są chyba dwie prawdy. Pod zwykle wkręty to chyba jak najbardziej zalecane takie otwory pilotowe. Natomiast przy tych innych wkrętach np. WURTH producenci nie zalecają wcześniejszego nawiercania. Ale co się dzieje z tą miazgą drzewną i klejem /w przypadku sklejki/ objętościowo równą objętości wkręconego wkręta . Przecież musi znależć sobie jakieś ujście. Na zewnątrz na pewno nie wychodzi więc "rozpycha " klejenie warstw sklejki wokół wkręta !!!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Z tym nawiercaniem pilotowym o którym pisała Moniia to są chyba dwie prawdy. Pod zwykle wkręty to chyba jak najbardziej zalecane takie otwory pilotowe. Natomiast przy tych innych wkrętach np. WURTH producenci nie zalecają wcześniejszego nawiercania. Ale co się dzieje z tą miazgą drzewną i klejem /w przypadku sklejki/ objętościowo równą objętości wkręconego wkręta . Przecież musi znależć sobie jakieś ujście. Na zewnątrz na pewno nie wychodzi więc "rozpycha " klejenie warstw sklejki wokół wkręta !!!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2017, o 07:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 cze 2009, o 16:22
Posty: 8653
Lokalizacja: sv Nimrod, Newhaven, UK
Podziękował : 3578
Otrzymał podziękowań: 2362
Uprawnienia żeglarskie: Sternik morski (no wymieniłam w końcu..)
brodaty napisał(a):
Z tym nawiercaniem pilotowym o którym pisała Moniia to są chyba dwie prawdy. Pod zwykle wkręty to chyba jak najbardziej zalecane takie otwory pilotowe. Natomiast przy tych innych wkrętach np. WURTH producenci nie zalecają wcześniejszego nawiercania. Ale co się dzieje z tą miazgą drzewną i klejem /w przypadku sklejki/ objętościowo równą objętości wkręconego wkręta . Przecież musi znależć sobie jakieś ujście. Na zewnątrz na pewno nie wychodzi więc "rozpycha " klejenie warstw sklejki wokół wkręta !!!

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Z tym nawiercaniem pilotowym o którym pisała Moniia to są chyba dwie prawdy. Pod zwykle wkręty to chyba jak najbardziej zalecane takie otwory pilotowe. Natomiast przy tych innych wkrętach np. WURTH producenci nie zalecają wcześniejszego nawiercania. Ale co się dzieje z tą miazgą drzewną i klejem /w przypadku sklejki/ objętościowo równą objętości wkręconego wkręta . Przecież musi znależć sobie jakieś ujście. Na zewnątrz na pewno nie wychodzi więc "rozpycha " klejenie warstw sklejki wokół wkręta !!!


No i właśnie dlatego o tym pisała.
Z własnych doświadczeń ze sklejką i samowiercącymi wkrętami ("bez otworów pilotowych nawet w twardym drewnie"! jak dumnie głosiło opakowanie). Dość powiedzieć, że szcześliwie sklejki miałam w bród, wkrętów i czasu rownież więc tylko średnio wkurzył mnie efekt postępowania zgodnie z instrukcją producenta zamiast własnym instynktem...

Będąc uczciwą, podejrzewam, że producent nie brał pod uwagę specyficznych właściwości sklejki na sztorc. Gdy to wkręt wciska się pomiędzy dwie oddzielne warstwy drewna i zamiast wcinać się, rozpycha... Z litym drewnem zapewne działa lepiej, na pewno w przypadku miękkiego drewna (wiem, bo próbowałam.

Niemniej jednak otwór pilotowy (choć czasem mniejszy niż normalnie, stąd nieprecyzyjne określenie w pierwszym poście) zawsze wiercę jak używam wkręta w listwie niewielkiej szerokości czy sztorcu - bo zmniejsza znacząco ryzyko uszkodzenia tego elementu. I czasowo wychodzi też szybciej niż robienie tego na nowo porządnie... :D

_________________
Pozdrawiam, Monika Matis
http://www.facebook.com/theseanation

My recent thought:
"...pessimist moans about breakdowns, optimist expects it won't break; realist makes it easy to fix..." :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 gru 2017, o 10:17 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
tomasz piasecki napisał(a):
miałem na myśli wkręty z zagłębionymi łbami, przeznaczone do zakołkowania.
Co prawda nie na jachcie, lecz przy meblach używałem śrub tzw. confirmat (zwykle wkręcanych w sztorc meblowej płyty wiórowej typowo 18 mm), do których dokupywałem specjalne wiertła pilotowe o zmiennej średnicy. Może do tych Waszych śrub też istnieją dedykowane wiertła? :roll:

Swoją drogą wpis mi przypomniał, że na Conradach-28 grodzie zabudowy wnętrza były nie ze sklejki, lecz z okleinowanej wiórówki lub czegoś równie miękkiego w środku - kiedyś montując wieszaki (na odzież itp.) mocno się ździwiłem, że po przejściu warstwy forniru dalej wiertłem można było wiercić dosłownie palcami :oops:. Szczęśliwie wieszaki mocowałem parami, jednocześnie po obydwu stronach grodzi (np. jeden od strony mesy lub kabiny dziobowej, drugi do pary od strony kingstonu), śrubami przelotowymi, więc po dociągnięciu nakrętek całość była mocna pracując jedynie na ścinanie (a kilka sztormiaków i szelek na jednym wieszaku potrafi ważyć).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2017, o 15:46 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Moniiu ! Czyli przed właściwą penetracją nie zaszkodzi zrobić zrobić otwór wstępnie penetrujący ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czymś cieńszym !

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Czymś cieńszym !


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL