Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 03:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2018, o 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie jest to tajemnicą
Nowy maszt i żagle, miecz -3tyś zł
skorupa gratis :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2018, o 22:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2018, o 19:04
Posty: 15
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jeśli mogę się włączyć. Na wyspach nr 1 epoxy to West epoxy system zatwierdzona przez Lloyds register potem to gurit. Szpachle też robione z tychże żywic z domieszkami. Szlifierka na kółku do wiertarki to jakaś masakra jest ja mam 2 w 1 oscylacyjną i mimośrodową festoola. Może i kosztuje ale: zbiera przy grubym papierze w tempie turbo a poza tym w połączeniu z odkurzaczem jest idealnym narzędziem bo praktycznie niewiele lata w powietrzu.
Epoksydy są toksyczne mimo że zapach mają fajny.
Co do wytrącania się tluszczu: West epoxy system niby jest tak skonstruowany że nie wytrąca nic na powierzchni aczkolwiek ja w to nie do końca wierzę. Moja metoda to przede wszystkim przemysłowy płyn do naczyń a potem wystarczy suszarką wysuszyć. Żadnego acetonu czy benzyny nie potrzeba. Jeśli już się upierać przy rozpuszczalniku to na bank nie benzyna (jest lekko tłusta) i nie aceton (nadpuszcza epoksyd). Najlepiej wziąć alkohol izopropylowy: ładnie odtłuszcza i szybko paruje. Jedna rada nie pić tego draństwa!

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2018, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
4rmagedon napisał(a):
Co do wytrącania się tluszczu
To nie jest tłuszcz, tylko związki aminowe, które podczas wiązania migrują na powierzchnię i część z nich odparowuje, a część tam się osadza i to właśnie nazywamy polepem. Najprościej usunąć go ciepłą wodą z dodatkiem detergentu. Matowienie papierem ściernym też działa.
Krzychu 77 napisał(a):
No i zaczeliśmy remont
Przyjemnej zabawy!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2018, o 10:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Szlifowanie idzie w miare sprawnie, szlifierki oscylacyjne mimosrodowe
a na ostre szlifowanie szlifierka o180/ 1800obr/min z papierem 80.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2018, o 11:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2018, o 19:04
Posty: 15
Podziękował : 14
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: sternik
robhosailor napisał(a):
To nie jest tłuszcz[/b], tylko związki aminowe, które podczas wiązania migrują na powierzchnię i część z nich odparowuje, a część tam się osadza i to właśnie nazywamy polepem.

Mnie uczono że to w zasadzie estry kwasów tłuszczowych ale może się mylę - Ja tam mały robaczek jestem...
Fakt że z zawodu szkodnik czy inny szkutnik jestem choć bardziej w drewnie niż w laminatach (Nie specjalnie lubię żywice a zwłaszcza poliestrowe).
Swoją drogą sportina 595 była swego rodzaju obiektem westchnień dla mnie nie powiem i chyba bym się zdecydował na reanimację również


Sent from my SM-G930F using Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2018, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam.
Pracę przy remoncie posuwają się do przodu.
Połączenie kadłuba z pokładem zostało zalaminowane, wyszlifowane i częściowo zaszpachlowane.
Wnętrze zostało wyszlifowane, wycięta została zbutwiała sklejka w bakiście i kawałek z lewej koji. Reszta zdrowa.
W przyszłą sobotę planujemy wklejenie wzmocnienia kokpitu, przedłużenie koji do bakisty i szpachlowanie połączenia kadłuba z pokładem.
Wreszcie widać jakiś postęp.
Pozdrawiam forumowiczów
Krzysztof


Załączniki:
S1 szpachla.jpg
S1 szpachla.jpg [ 445.95 KiB | Przeglądane 3752 razy ]
S1 połącz..jpg
S1 połącz..jpg [ 428.93 KiB | Przeglądane 3752 razy ]
S1 wnętrze.jpg
S1 wnętrze.jpg [ 443.7 KiB | Przeglądane 3752 razy ]
S1  rufa.jpg
S1 rufa.jpg [ 435.57 KiB | Przeglądane 3752 razy ]
S1 bakista.jpg
S1 bakista.jpg [ 449.99 KiB | Przeglądane 3752 razy ]

Za ten post autor Krzychu 77 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 08:36 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
Krzychu 77 napisał(a):
Witam.
Pracę przy remoncie posuwają się do przodu.
Połączenie kadłuba z pokładem zostało zalaminowane, wyszlifowane i częściowo zaszpachlowane.
Wnętrze zostało wyszlifowane, wycięta została zbutwiała sklejka w bakiście i kawałek z lewej koji. Reszta zdrowa.
W przyszłą sobotę planujemy wklejenie wzmocnienia kokpitu, przedłużenie koji do bakisty i szpachlowanie połączenia kadłuba z pokładem.
Wreszcie widać jakiś postęp.
Pozdrawiam forumowiczów
Krzysztof

Było wykończyć wnętrze tj stolarke i pomalować kadłub wewnątrz nanim skleiliście kadłub z pokładem było by szybciej łatwiej i przyjemniej pracować, lepiej pytać niż uczyć sie na błędach ale jak kto woli:)

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
adaswa napisał(a):
Było wykończyć wnętrze tj stolarke i pomalować kadłub wewnątrz nanim skleiliście kadłub z pokładem było by szybciej łatwiej i przyjemniej pracować, lepiej pytać niż uczyć sie na błędach ale jak kto woli:)


Wiem że było by prościej, lecz niestety zakupiona skorupa była już sklejona.
My zrobiliśmy tylko laminat na połączeniu na zewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 lut 2018, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Dobra robota.
A skorupy są od Andrzeja Janowskiego, solidne.
Te króćce hydrauliczne bym usunął - za duże i mogą przeciekać, blokują przestrzeń bakisty. Proste i skuteczne rozwiązanie to rurka plastikowa sztywna fi 3-4 cm np. od starego odkurzacza, wpuszczona przez otwór w kokpicie do dna skorupy (z lekkim odchyleniem do tyłu) i tam wypuszczona przez nowy otwór. Zalaminować, rurkę oblaminować. A gródź przesunąć do owej rurki. Dziurę po hudraulice załatać i od razu będzie inaczej. :D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 10:35 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
A po czym się poznaje że skorupy są z Janmora ?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A po czym się poznaje że skorupy są z Janmora ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Po tzw. czipach.
Załącznik:
czipy.jpg
czipy.jpg [ 7.57 KiB | Przeglądane 3640 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 18:12 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Proszę rozwiń temat bo przyznam ze nie bardzo wiem po co te czipy. Myślę że budowniczym też to może się przydać. I nie tylko im.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2018, o 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Te czipy pokazują, gdzie jest krawędź pokładu - ok. 1,5 cm na zewnątrz trzeba ciąć. Wtedy pasuje i skorupy się składają jak na projekcie. Ponadto samo skręcanie skorup zaczyna się od narożnika na rufie (w okolicach pierwszego czipa), tworzącego skos burty. A te większe przetłoczenia są pod słupki relingu i podwięzie wantowe.
Trzy Sportiny skręciłem, wespół-zespół. I to się sprawdziło. Od tego momentu skorupy przeistaczają się w kadłub jachtu, który robi duże wrażenie, nawet dzisiaj. Dlatego warto się przyłożyć, żeby zabudować go zgodnie z projektem lub trochę lepiej.

Samo skręcanie pokładu (najpierw na sucho) śrubki ze łbem stożkowym, nierdzewne, M4 albo M5 z podkładkami i nakrętkami, co ok. 6 cm. Później trzeba unieść pokład na tyle, żeby położyć miksturę klejącą i bardzo szybko skręcić. Czasu jest około pół godziny, więc rąk do pracy potrzeba więcej, niż dwie. Myśmy sklejali na poliester, dzisiaj używa się Sikaflexu. Pewnie łatwiej, bo i od rufy do przodu można jechać etapami np. po 1 m. Jedna burta, druga burta. Na końcu rufa, która składa się na styk dopiero po skręceniu burt aż do dziobu.
Po sklejeniu, w środku ucinanie nadmiaru śrubek, szlifowanie, szpachlowanie uskoku i pasek laminatu 2 x 300g. Oczywiście po wcześniejszym odwróceniu kadłuba do góry dnem. Bo wygodniej i nie ścieka żywica po burtach. Wtedy też można wykorzystać sytuację i obrobić co się da na suficie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Krzychu 77
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2018, o 00:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki Mir za info i porady.
Odpływ z kokpitu będziemy przerabiać, z tym nie ma problemu w końcu to mój zawód :mrgreen:
Tak samo odpływ z klapy bakisty, te rureczki to porażka. Zresztą już wywalone.
Prawdopodobnie po bokach wytniemy pełne odpływy.
Dalej zastanawiamy się co zrobić z suw klapą, tu się nam coś nie zgrywa :-(
Wiemy że odpływ z "podsufitki" jest do skrzynki mieczowej, ale my nie chcemy jej montować.
Wolimy zrobić przekladkę, żeby usztywnić cały pokład.
Prowadnicę miecza chcemy zrobić z kątowników aluminiowych zespawanych w ceownik.
w/g planów miały mieć wymiar 8x4x2, ale nam wychodzi 7,5x4x2. Taki wymiar wychodzi nam ze skrzynki
Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 19:50 

Dołączył(a): 7 lis 2006, o 23:27
Posty: 84
Lokalizacja: Police
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 5
Mam zeskanowana dokumentacje sportiny595, jesli potrzebujesz napisz, przemajluje (gratis). Mialem s595 przez 15lat, zobacz http://www.sowa.szczecin.pl

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Rowniez mozesz pytac, bo robilem wiele modernizacji z dobrym skutkiem.

_________________
www.sowa.szczecin.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 lut 2018, o 22:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam Piotrze.
Dzęki, plany mamy w pdf i wydrukowane w A1.
W sobotę okazało się niestety że miecz ma grubość 82mm, a skrzynka mieszowa 75mm...
Stoimy przed dylematem co przerabiać. Szybszą opcją wydaje się cięcie skrzynki... :-(
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 20:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zanim ruszysz skrzynię, to sprawdź czy nie jest wklęsła. Skurcz żywicy powoduje deformację ścianek bocznych, może wystarczy usztywnić ją poprzecznie.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 lut 2018, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Krzychu 77 napisał(a):
miecz ma grubość 82mm, a skrzynka mieszowa 75mm...
Stoimy przed dylematem co przerabiać. Szybszą opcją wydaje się cięcie skrzynki.


No i sie zaczynają schody...

A Michał dobrze mówił - SPRZEDAĆ ...

PS - ja bym skrzynki nie ruszał bo to część już dobrze wlaminowana w kadłub.

Wbrew pozorom prościej a przede wszystkim zdrowiej dla kadłuba jest przerobić miecz ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 04:54 

Dołączył(a): 14 lut 2011, o 14:17
Posty: 371
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: Starszy oficer
bury_kocur napisał(a):
Wbrew pozorom prościej a przede wszystkim zdrowiej dla kadłuba jest przerobić miecz ...

Prawdę mówi !

nowy miecz to 3 dni roboty

_________________
Adam


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2018, o 13:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wg dokumentacji miecz powinien mieć grubość 70 mm.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Witam forumowiczów.
Prace posówają się powoli do przodu. Robimy tylko w soboty więc szaleństwa nie ma.
Ale trochę zostało zrobione. Kokpit, ławeczki, stopnie usztywnione-nic się wreszcie nie ugina. :D
Aktualnie zapodkładowane dno i burty do szpachlowania.
W tym tygodniu mamy zamiar zaszpachlować i zamalować dno i zrobić przekładkę pokładu spienionym pcv+ warstwa laminatu.
Pytanie ile warstw farby Bosman 54 pod linią wodną? I czy Emapur Marina można pomalować dno jeżeli jacht będzie w wodzie max do 3 miesięcy.
Pozdrawiam
Krzysztof


Załączniki:
ff.jpg
ff.jpg [ 428.02 KiB | Przeglądane 3217 razy ]
gg.jpg
gg.jpg [ 432.83 KiB | Przeglądane 3217 razy ]
Komentarz: Skrzynka mieczowa wróciła na swoje miejsce
cc.jpg
cc.jpg [ 425.91 KiB | Przeglądane 3217 razy ]
bb.jpg
bb.jpg [ 433.18 KiB | Przeglądane 3217 razy ]
aa.jpg
aa.jpg [ 436.85 KiB | Przeglądane 3217 razy ]

Za ten post autor Krzychu 77 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 17:47 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Na stary kadłub 3 warstwy epinoxu \Bosmana, później poniżej linii wodnej tylko antyporost. Emapur Marina nie wytrzyma długo pod wodą a na burty i pokład akurat. Zmień te posówają bo się Zbieraj zjawi. Daj zdjęcia jak Robisz przekładkę na pokładzie. Raz odwróciłem Sportinkę i piankowałem pokład, nigdy więcej się nie dam namówić.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2018, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Krzychu 77 napisał(a):
ile warstw farby Bosman 54 pod linią wodną?

Jedna.
Krzychu 77 napisał(a):
czy Emapur Marina można pomalować dno jeżeli jacht będzie w wodzie max do 3 miesięcy.

Spoko, to jest poliuretan z utwardzaczem, po zmieszaniu utwardza się chemicznie i tworzy odporną na wodę powłokę. Jeśli ma być w wodzie 3 m-ce, to warto położyć antyporost na poliuretan (poniżej KLW). Lakierować oczywiście najlepiej jest pneumatycznie czyli natryskowo.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2018, o 20:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Michal napisał(a):
Zmień te posówają bo się Zbieraj zjawi

A Zbieraj to pewnie lingwista wykładowca ala Miodek. Są ludzie którzy popełniają błędy ortograficzne na okrągło i nazywa się to dysortografia. Takie pokolenie. Bo ja myślałem ze un od łódków a nie tam jakis ortograficzne bzdety maturalno - dojrzałościowo poprawne wg widzimisię określonej grupy społeczeństwa. Zaleciało polityką :P

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2018, o 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10285
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1228
Otrzymał podziękowań: 2341
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
bartuss1nowy napisał(a):
Zaleciało polityką

Internet zapachy i zapaszki znieksztalca. Niestety.
Catz

_________________
Wszyscy jestesmy winni - jak od zawsze pouczal Winniczek Slimak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2018, o 07:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dzięki za podpowiedzi.
Co do błędu to nie jestem lingwistą.... :-P
Po weekendzie majowym postaram się zapodać trochę dokładniejszych zdjęć z malowania i przekładki pokładu.
Sportina do dwóch tygodni powinna opuścić garaż i zobaczyć trochę słońca na "stanowisku roboczym" koło domu :D
Mam nadzieje że wtedy pracę zwiększą tępo.
Pozdrawiam
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Trochę to trwało ale wstawiam fotki z przekładki


Załączniki:
5.jpg
5.jpg [ 433.44 KiB | Przeglądane 2928 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 449.05 KiB | Przeglądane 2928 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 399.68 KiB | Przeglądane 2928 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 394.69 KiB | Przeglądane 2928 razy ]
DSCF8654.JPG
DSCF8654.JPG [ 359.71 KiB | Przeglądane 2928 razy ]

Za ten post autor Krzychu 77 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cdn.
Faktycznie robota z przekładką przej........a.
Ale za to efekt super.
Pokład sztywny, nic nie trzeszczy :mrgreen:
Teraz jeszcze jedna warstwa poliuretanu pod linie wodną i obracamy.
Został jeszcze do przygotowania pokład, kokpit i do lakiernika :-P


Załączniki:
10.jpg
10.jpg [ 439.7 KiB | Przeglądane 2925 razy ]
9.jpg
9.jpg [ 431.96 KiB | Przeglądane 2925 razy ]
8.jpg
8.jpg [ 411.83 KiB | Przeglądane 2925 razy ]
7.jpg
7.jpg [ 412.3 KiB | Przeglądane 2925 razy ]
6.jpg
6.jpg [ 420.21 KiB | Przeglądane 2925 razy ]

Za ten post autor Krzychu 77 otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 cze 2018, o 22:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2017, o 10:15
Posty: 19
Lokalizacja: Chrzanów
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 10
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W międzyczasie syn stwierdził że on chce swoją łajbę.
No jak tu dziecku odmówić?
W niedziele na naszym prywatnym akwenie odbyło się próbne wodowanie 3m sklejkowca wg. projektu Wojtka Kasprzaka pod nazwą "Petrelek".
Jeszcze parę godzin pracy i będzie gotowy...
Pozdrawiam
Krzysztof


Załączniki:
11.jpg
11.jpg [ 429.37 KiB | Przeglądane 2921 razy ]

Za ten post autor Krzychu 77 otrzymał podziękowania - 3: bartuss1nowy, Marian Strzelecki, Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 cze 2018, o 06:22 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Teraz jeszcze jedna warstwa poliuretanu pod linie wodną i obracamy.cytat

Czy Zastosowałeś jakiś poliuretan odporny na stałe przebywanie pod wodą, bo ja takiego nie znam.
Później ludzie piszą o kropkach i pęcherzykach i pytają o osmozę a to właśnie poliuretan zastosowali kilka lat wcześniej.

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 141 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL