Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 24 kwi 2024, o 03:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Witam forumowych majsterkowiczów.

Poszukuję sprawdzonego elastycznego uszczelniacza do rewizji zbiornika paliwa.

Rewizja wykonana jest tak, iż w zasadzie takiego uszczelniacza nie wymaga bo powinny wystarczyć uszczelnienia przekładkami gumowymi olejoodpornymi.

Ale na wszelki wypadek chciałbym podkładki te uszczelnić dodatkowo szczeliwem elastycznym odpornym oczywiście na działanie Diesla.

Czy można liczyć na podpowiedź od kogoś kto już sprawdzał takie szczeliwa co by polecał?

Na Allegro znalazłem coś takiego:
https://allegro.pl/masa-uszczelniajaca- ... 08168.html

i wg wszelkich opisów powinno to spełniać moje oczekiwania, ale po co mam eksperymentować ?

Może ktoś już wykonywał taką rewizję i używał jakiegoś sprawdzonego uszczelniacza.

Z góry dzięki

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Polecam, gdyż sam stosuję do olei i paliw:
https://allegro.pl/loctite-5980-100ml-czarny-silikon-olejoodporny-i6867841515.html

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2018, o 09:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Polecam, gdyż sam stosuję do olei i paliw:


Dzięki Paweł - wygląda obiecująco - masz info na PW.

PS - to już byłaby Twoja druga dobra pomoc w mój jacht :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2018, o 09:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jeszcze jedno Paweł.

A zerknij tutaj:
https://allegro.pl/loctite-5972-czarna- ... ZTA4MTc%3D

Co o tym sądzisz ?

Robię z tym doświadczenia od paru dni - wygląda obiecująco i nie odbiega specjalnie od tego, co poleciłeś mi.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2018, o 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Nie wiem, gdyż nie używałem. Jak Ci pozytywnie wypadnie test to nic nie stoi na przeszkodzie zastosować go do Twojej potrzeby.
Po przeczytaniu karty mam tylko jedną uwagę - sprawdź w obecności napędu, bo to inny szereg węglowodorowy niż oleje. I tyle.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2018, o 11:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
Po przeczytaniu karty mam tylko jedną uwagę - sprawdź w obecności napędu, bo to inny szereg węglowodorowy niż oleje. I tyle.


Właśnie to zamierzam dziś zrobić.

Podjadę do CPN-u zatankować auto to kupię trochę ropy do bańki i pokąpię kilka dni testowaną próbkę w ropie.

Jak się nie rozwarstwi to uznam, że jest OK.

Napiszę wyniki ...

Choć w ulotce stoi napisane, że:"Odporny na oleje, smary, paliwa i chemikalia"

Oraz że: "Wytrzymuje ciśnienia do 34 MPa"

Jakby tak było to byłoby super...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2018, o 14:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 779
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
pokąpię kilka dni testowaną próbkę w ropie.

Kupiłem kiedyś do uszczelnienia pokrywy zbiornika paliwa silicon (czerwony), o którym było napisane, że jest przeznaczony do silników, odporny na smary, oleje i temperaturę.
Sprawdzałem przez kilka dni w domu, czy z tym silikonem pod wpływem paliwa nic się nie dzieje...

Pare miesięcy później, miałem w paliwie liczne drobne grudki czerwonego g.. , o czym się dowiedziałem, jak elektryczna, nowa pompka podająca paliwo definitywnie odmówiła posłuszeństwa (pierwszy filtr był głupio zainstalowany — za pompką).

Tak więc Włodku jak znajdziesz coś co rzeczywiście nie jest wypłukiwane przez olej napędowy, to napisz koniecznie — nadal jestem zainteresowany. Test rozciągnąłbym jednak na dużo dłuższy okres niż kilka dni.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lis 2018, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
Tak więc Włodku jak znajdziesz coś co rzeczywiście nie jest wypłukiwane przez olej napędowy, to napisz koniecznie — nadal jestem zainteresowany. Test rozciągnąłbym jednak na dużo dłuższy okres niż kilka dni.


Napiszę - ten wymieniony przez Ciebie czerwony tzw. "silikon płynny" właśnie skończyłem testować i test wypadł źle

Mówiąc inaczej - potwierdzam Twoje uwagi.

Patrz - testowałem taki uszczelniacz:
Załącznik:
IMG_9827.JPG
IMG_9827.JPG [ 97.17 KiB | Przeglądane 4552 razy ]


A konkretnie wyciśnięty z tubki silikon na gumę odporną na olej napędowy i rozsmarowany po takim testowym kawałku tej uszczelki.

I zobacz co było po tygodniu kąpania się tej próbki w ropie:
Załącznik:
IMG_9826.JPG
IMG_9826.JPG [ 80.14 KiB | Przeglądane 4552 razy ]


Także ten uszczelniacz odrzuciłem właśnie z powodu opisanego przez Ciebie.

Nie jesteś przecież w stanie nałożyć pomiędzy elementy uszczelniane tylko takiej dawki uszczelniacza, aby nie została ona choć trochę wyciśnięta poza płaszczyznę elementów uszczelnianych do wewnątrz uszczelnianego zbiornika.

Sądzę, że Twoje grudki tego czerwonego świństwa wzięły się z oderwania się nadmiaru tego uszczelniacza, który został wyciśnięty pokrywą rewizji po jej dociśnięciu do ramki - patrz powyższa fotka.

I właśnie Marcin robię te testy dokładnie pod tym kątem.

Teraz testuję dużo lepszej klasy silikon uszczelkowy - tzw. "płynną uszczelkę" i już widzę, że jest on zdecydowanie lepszy jakościowo.

Potrzymam tą próbkę w ropie jeszcze z tydzień/dwa i przedstawię wyniki.

Robię to bo po serii przeczytanych artykułów o infekcji paliwa Diesla przez bakterie postanowiłem zrobić rewizję do zbiornika.

Rewizja wygląda przed założeniem tak:
Załącznik:
Okucie rewizji zbionika paliwa rozłożone.jpg
Okucie rewizji zbionika paliwa rozłożone.jpg [ 108.42 KiB | Przeglądane 4552 razy ]


Natomiast na dnie zbiornika znalazłem takie rzeczy, które na szczęście nie są wynikiem skażenia ropy a jedynie śmieciami z tankowania:
Załącznik:
IMG_9802.JPG
IMG_9802.JPG [ 74.12 KiB | Przeglądane 4552 razy ]


Także Marcin - dam znać jakie będą wyniki moich testów w sprawie tych uszczelniaczy - na szczęście nie spieszy mi się nigdzie i mogę w warsztacie spokojnie przetestować kolejne uszczelniacze.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 lis 2018, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
Tak więc Włodku jak znajdziesz coś co rzeczywiście nie jest wypłukiwane przez olej napędowy, to napisz koniecznie — nadal jestem zainteresowany. Test rozciągnąłbym jednak na dużo dłuższy okres niż kilka dni.


Marcin - minęły dwa tygodnie i myślę, że mogę coś konkretnego napisać.

Próbka uszczelniona wymienionym przeze mnie uszczelniaczem Loctite po dwóch tygodniach kąpania jej w ropie wygląda pozytywnie.

Warstwa uszczelniająca nie odkleiła się, ropa jej nie wypłukała i wyślę, że zastosuję ten uszczelniacz do rewizji zbiornika paliwa.

Myślę, że mogę napisać - polecam Marcin.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowanie od: marcin_palacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Odgrzeję trochę temat - komuś się może przydać....

bury_kocur napisał(a):
Rewizja wygląda przed założeniem tak:

Jak powyżej na fotce.

A po założeniu na zbiornik paliwa tak:
Załącznik:
IMG_0067.JPG
IMG_0067.JPG [ 112.92 KiB | Przeglądane 4185 razy ]


Otwór na rewizję wyciąłem taki - 12 x 12 cm:
Załącznik:
IMG_0063.JPG
IMG_0063.JPG [ 99.11 KiB | Przeglądane 4185 razy ]


Przy okazji wyczyściłem zbiornik od wewnątrz - lśni jak nowy:
Załącznik:
Zbiornik po czyszczeniu.JPG
Zbiornik po czyszczeniu.JPG [ 100.15 KiB | Przeglądane 4185 razy ]


Roboty cały dzień, ale chyba się opłacało.

A ropę już leję z dodatkami p-bakteryjnymi.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:11 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Nie śmiem pytać ale przewód paliwowy też wymieniłeś?
Po ostatnich dyskusjach w porcie wszyscy zwalaja winę na biopaliwa, że to one zasyfiają zbiorniki i przewody

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
Nie śmiem pytać ale przewód paliwowy też wymieniłeś?


Jeżeli to przewody a nie przewód ale nie wymieniałem - obejrzałem wszystkie przewody i uznałem, że są OK.

Do takiej wymiany trzeba się przygotować - pomierzyć przewody - pomierzyć gwinty (u mnie wszystko na wysokociśnieniowych przewodach gwintowanych).

Póki co to zrobiłem to do czego przygotowałem się zimą.

Zszedł mi na tym cały dzień pracy, ale sądzę, że się opłaciło - mam wreszcie upragnioną rewizję zbiornika oraz czysty wreszcie zbiornik.

A paliwo teraz już leję z dodatkami p-bakteryjnymi.

Przy okazji wymieniłem na silniku filtr wstępny + oczyściłem odstojnik oraz wymieniłem filtr dokładnego oczyszczania ropy a także wymieniłem wirnik pompy obiegu zewnętrznego - jak się okazało miał już pękniętą łopatę, więc długo by nie popracował ( a w zeszłym sezonie zakładałem nowy).

Dodatkowo wykalibrowałem czujnik poziomu paliwa oraz pod czujnikiem założyłem nową uszczelkę.

Także miałem bardzo uczciwy cały dzień prac - nazwijmy to - paliwowych...

Teraz siedzę i się delektuję efektami ... :rotfl:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Zainteresowanym mogę jeszcze przedstawić jak taka rewizja wygląda w kawałkach przed zmontowaniem:

Załącznik:
IMG_0066.JPG
IMG_0066.JPG [ 104.3 KiB | Przeglądane 4172 razy ]


Żeby nie było kłopotów z montażem całość musi być bardzo dokładnie wykonana i sprawdzona "na sucho."

Wszystkie gwinty muszą się wkręcać na sucho palcami tak, żeby potem przy montażu - pod presją czasu i tężejącego uszczelniacza całość montować bez stresu i pośpiechu.

Grubość zastosowanych wszelkich blach to 10 mm. a śruby montażowe to 8 mm.

Uszczelki olejoodporne 4 mm.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:44 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
3 czy 4 lata miałem kłopot z paliwem,zbiornik myłem 3 razy filtr wymieniłem dwa razy okazało się że zasyfiony był przewód.pamietam ja z 8 lat temu mi doradzales wymianę węży dlatego tak nieśmiało pytam.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
3 czy 4 lata miałem kłopot z paliwem,zbiornik myłem 3 razy filtr wymieniłem dwa razy okazało się że zasyfiony był przewód.pamietam ja z 8 lat temu mi doradzales wymianę węży dlatego tak nieśmiało pytam.


Ja nie miałem kłopotów z bakteriami a całość robót wykonałem pro forma.

Do wymiany przewodów przymierzam się ale nie teraz.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 18:53 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
A zbiornik miałeś mocno brudny?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 maja 2019, o 19:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
piotr6 napisał(a):
A zbiornik miałeś mocno brudny?


Nie - zresztą oceń sam ...

Załącznik:
IMG_9802.JPG
IMG_9802.JPG [ 74.12 KiB | Przeglądane 4151 razy ]


Załącznik:
Zbiornik przed czyszczeniem.JPG
Zbiornik przed czyszczeniem.JPG [ 101.05 KiB | Przeglądane 4151 razy ]


Załącznik:
Zbiornik po czyszczeniu.JPG
Zbiornik po czyszczeniu.JPG [ 100.15 KiB | Przeglądane 4151 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 130 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL