Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 14:54




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2018, o 18:21 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Ryś napisał(a):
poddałem siem

Ani mi się waż. Reduta Ryś ma trwać.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 18:48 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
końcowe mocowanie ułatwiało by chyba Kurczakowi sprawę?

Dyć rellina to nie kalesony coby na troczki wiązać. nie te czasy :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
No nie wiem nie wiem Bomblu, ja tam widuję w sezonie żeglarskim, co tydzień na regatach, takie całkiem jakby tu powiedzieć....nowoczesne (?) łódki z....podwiązkami!? :kiss:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 19:35 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
No nie wiem nie wiem Bomblu, ja tam widuję w sezonie żeglarskim, co tydzień na regatach, takie całkiem jakby tu powiedzieć....nowoczesne (?) łódki z....podwiązkami!? :kiss:

Bo uny bidy som. U nasz taki Kurczak to ściągacze ma. A co :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Po prostu tu panuje elegancja, o! :kiss:

A o tym, że taki sznureczek od podwiązek, to trochę bardziej wytrzymały bywa- od stalowych - ściągaczy, nie będę już wspominać. :cry:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 20:32 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
01_Anna napisał(a):
Po prostu tu panuje elegancja, o! :kiss:

A o tym, że taki sznureczek od podwiązek, to trochę bardziej wytrzymały bywa- od stalowych - ściągaczy, nie będę już wspominać. :cry:

troczkowo-gaciowa :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 21:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Bombel napisał(a):
troczkowo-gaciowa


Ano!

:respekt:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 21:43 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczak, jak wyglada u ciebie szplajsowanie?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 21:49 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Andrzej Kolod napisał(a):
Kurczak, jak wyglada u ciebie szplajsowanie?

Trochę gorzej niż bimbrownictwo.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 22:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Łomatko raz jeszcze. :lol:

Rysiu, standardowa łódka, standardowe wyposażenie. Pierdylion jachtów tak ma :)

Podwójny sztormreling wykonany z linek stalowych fi 6 mm przewleczonych przez słupki relingowe o wysokości 62 cm. Wszystkie cztery końce przymocowane do zaczepów kosza dziobowego i półkoszy rufowych za pośrednictwem zaprasowywanych końcówek identycznych jak używane do sztagów/want. Górna lina jest w otulinie, dolna nie.

Żeby nie było, na przeciwnej burcie identyczne rozwiązanie.

Nie będę nic zmieniał choćbyś rozprawę doktorską na ten temat napisał, nawet jak się zahabilitujesz nie da rady. :rotfl:

Wątek ma określony temat i nie dotyczy on tego jak przerobić sztormrelingi, żeby zadowolić Rysia - tylko jak oczyścić linę z otuliny PCV.

I tego się trzymajmy. :D

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

vaginal napisał(a):
Andrzej Kolod napisał(a):
Kurczak, jak wyglada u ciebie szplajsowanie?

Trochę gorzej niż bimbrownictwo.
v


Dokładnie tak. Bimber z wina raz w życiu pędziłem, liny nie szplajsowałem nigdy. Aczkolwiek widziałem jak się to robi. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 22:46 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1609
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 140
Uprawnienia żeglarskie: po co?
Kurczak napisał(a):

Nie będę nic zmieniał choćbyś rozprawę doktorską na ten temat napisał, nawet jak się zahabilitujesz nie da rady. :rotfl:

Wątek ma określony temat i nie dotyczy on tego jak przerobić sztormrelingi, żeby zadowolić Rysia - tylko jak oczyścić linę z otuliny PCV.

I tego się trzymajmy. :D


Pomysł skuteczny podałem,no to może inaczej;
a jakby dopasować na to jaki gumniany czy plastykowy wąż i nałożyć,może przyciąć na wymiar między słupkami i przekładać linkę aż do zaczepów,Jakiś ciemniejszy albo nieprzeżroczysty bym wybrał.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 22:50 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
01_Anna napisał(a):
Tzn. Sama reling-linka jest normalna, ale samo końcowe mocowanie ułatwiało by chyba Kurczakowi sprawę?
Anno, i widzisz jakie te chłopy uparte na wiedzę?
Czy może przeciwnie? :rotfl:

Ale, Drodzy Moi, jak głosi fizyka - "Ciało, o masie..." a konkretnej, delikatnie ujmijmy :D a walące z przyśp. kilka g w linkę poziomą a poprzecznie umieszczoną, ugiętą najwyzej o 2-3 stopnie (o ile ktoś pomyślał :roll: ), wywołuje w osi tejże konkretne co do wartości napięcie wyrażone siłą F-duże. :-P

Tzn. (inaczej po zachodniemu i.e. ;) ) istnieje powód dla którego stalowa lina górna sztormrelingu ma min. 4-5 mm, co siem przekłada na w okolicy dwie tony, tzn. po dzisiejszemu w Newtonach sami se liczcie.
Mnie uczyli dodatkowo że siła zrywająca powyżej 2 t bezcelową już, gdyż albowiem przy tym obciążeniu kręgosłup przetnie na dwoje. I ważniejsza tu elastyczność liny onej, innemy słowy dużo drucików w splocie i duży łuk geometrycznie.
Osobiście zaś średnio dowierzam normom średniom - gdyż albowiem zaświadczam że wyćwiczony kręgosłup wytrzyma więcej niż dwu-trzytonowa lina; aleć przyjemność to żadna a skutki długotrwałe... nawet sobie nie wyobrażacie... :cry:

Jednakże tacy którzy lecąc reling przerwali nie powiedzą wam tu co o tem sądzili w chwili. :-P

Kurcze, blade :kiss: - czego to wątek tu dotyczy jest nieistotne, IMHO, bo sklepowe oszustwa jak masz stare już to najlepiej natentychmiast wyp... zamiast omawiać i zastanawiać; i jak co robić, to, znaczy, porządnie.
To dla siebie robisz, nie na sprzedaj :mrgreen:


Ostatnio edytowano 16 gru 2018, o 22:54 przez Ryś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 22:51 

Dołączył(a): 20 sie 2018, o 00:01
Posty: 1609
Podziękował : 569
Otrzymał podziękowań: 140
Uprawnienia żeglarskie: po co?
01_Anna napisał(a):
Po prostu tu panuje elegancja, o!


No tak,z Zazula śmichy,chichy a samemu jakieś gumy czy wstążki z Lidla ;) .
Skoro twierdzisz że mocniejsze od stalowych linek to może całe z tych wstążek ?
Co to za materiał?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Cytuj:
Co to za materiał?


Dyneema (spectra) w osłonie. Niektórzy mają też z vectranu, ale on ma slabszą wytrzymałość na promieniowanie UV.
Przed zastosowaniem w "dużych" ilościach na łódkach, czy gdziekolwiek indziej, powstrzymuje wszystkich chyba głównie koszt, te liny są koszmarnie drogie, zwłaszcza jeśli chodzi o te, o najwyższej jakości/wytrzymałości. Może Ryś coś więcej dopisze, tutaj moja wiedza się niestety kończy.

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha



Za ten post autor 01_Anna otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2018, o 23:42 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Zazul napisał(a):
a jakby dopasować na to jaki gumniany czy plastykowy wąż i nałożyć,może przyciąć na wymiar między słupkami i przekładać linkę aż do zaczepów,Jakiś ciemniejszy albo nieprzeżroczysty bym wybrał.

Zazul. Ty nie mieszaj Kurczakowi bo się przypali.
Wcześniej by założył czyste majtki na brudne niż zhańbił Dulcię taką przeróbką

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 00:10 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
01_Anna napisał(a):
Może Ryś coś więcej dopisze, tutaj moja wiedza się niestety kończy.
Moja też nikła. Dane podaje producent plastiku, a co rok inne, znaczy że postemp postempuje; a wy uwierzcie mu na słowo :D
Metoda z wiązaniem jest prosta, poręczna i da się przeciąć w razie gdyby co; a wytrzymałość na zrywanie dynemy jest bliska stali.
Oczywiście pod warunkiem że najpierw Kurczak zakończy stalówkę na ucha :mrgreen:
Ale:
Polietylen jest nietrwały, a niszczy się zwłaszcza przy szarpaniu i przecieraniu, znaczy na zagięciu;
a jego elastyczność jest żadna, więc żaden postęp w stosunku do zwykłej szekli :lol:
To jak już, gdyby potrzeba, bym wiązał inną, bardziej normalną liną (a grubszą/więcej razy), typu PE, nylon, jako że to jakaś amortyzacja może.
A pamietając że takie rozwiązania są na jeden sezon i wyrzuć.
I po każdym przeciążeniu lepiej też wyrzuć - bo plastik trzaśnie przy następnym.
To dlatego ludzie wciąż używają stalowych takielunków ;)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Zazul
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 00:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
01_Anna napisał(a):
Dyneema (spectra) w osłonie.

Wielkie mi mecyje ;) Sznurek od snopowiązałki ma podobną wytrzymałość. Przeprowadziłem stosowne testy :rotfl:
Obrazek
( Mam z czym porównać ;) Tylko rzeczywiście cholernie drogie i przy doświadczalnym dobieraniu długości bardziej opłaca się najpierw wykonać doświadczenie na sznurku od snopowiązałki )

PS: Vectran nie reaguje na UV tak szybko jak kevlar bez oplotu...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 00:30 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Ryś napisał(a):
niszczy się zwłaszcza przy szarpaniu i przecieraniu, znaczy na zagięciu;
Ryś napisał(a):
po każdym przeciążeniu lepiej też wyrzuć - bo plastik trzaśnie przy następnym.
Czego doświadczywszy na własnej hmmm...skórze, od tej pory nazywam kalesonowymi troczkami.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Polietylen jest nietrwały, a niszczy się zwłaszcza przy szarpaniu i przecieraniu, znaczy na zagięciu;
a jego elastyczność jest żadna, więc żaden postęp w stosunku do zwykłej szekli :lol:

Co Ty wiesz o zabijaniu... Się... Na aramidach :lol:
Elastyczność żadna powiadasz :lol:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 05:13 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Po co ta gadka. Dzięki zakończeniu stalówki zawalcowywanym elementem z gwintem zewnętrznym można w razie Niemca zdemontować słupki relingu bez rozpinania ucha (nie wspominając już o rozcinaniu szplajsu). A taki Niemiec (dosłownie) przytrafił się nam w Karlskronie.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Są jeszcze snapszekle, pelikany...

Dyskusja bez sensu jest. Już lepiej podyskutujmy nad przewagą świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. :lol: Okazja po temu. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 08:43 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kurczaku, odżałuj te trochę PLN na zakup zestawu ze sklepu.
Wystarczy na następne 20 lat.
Pomierzyłeś średnicę otworów w słupkach?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Mam słupki w domu. Zmierzę.

To nie do końca chodzi o grubość liny a o średnicę końcówki gwintowanej. Bo ona musi przejść przez te otwory.

Jednak moim zdaniem pewniejsze są końcówki zaprasowywane jak zaciskane śrubkami. :)

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 09:33 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Trafiłeś w „10”!
Ja natomiast myślę o zamianie górnych linek na rurki fi 22 mm w części rufowej relingu. Zawieszę na nich panele fotovoltaiczne.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
01_Anna napisał(a):
utaj moja wiedza się niestety kończy.

Przepisy OSR zabraniają, dla kategorii regat niższej (w sensie numeracji) niż 4, relingów z lin innych niż stalowe. Co prawda są klasy, gdzie można (np. IMOC-a), ale generalnie nie wolno.
Chodzi właśnie (taka jest chyba wersja oficjalna) o odporność na przecięcia i przecieranie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 10:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
waliant napisał(a):
01_Anna napisał(a):
utaj moja wiedza się niestety kończy.

Przepisy OSR zabraniają, dla kategorii regat niższej (w sensie numeracji) niż 4, relingów z lin innych niż stalowe. Co prawda są klasy, gdzie można (np. IMOC-a), ale generalnie nie wolno.
Chodzi właśnie (taka jest chyba wersja oficjalna) o odporność na przecięcia i przecieranie.

Sprawdzilam, oby dobrze (?), sam zobacz:

W pkt. 3.14 .6 mowa jest o HMPE, czyli wlasnie o "mojej" Dyneenie, ktora tak jak podawal Ryś, musi być co roku wymieniana. I zazwyczaj jest... nie znam się, przecież napisałam.
Po prostu płacę "rigger-owi" i mam nadzieję, że on wie co robi, przygotowując łódkę do sezonu.
NB my pływamy pod IRC, ale to w sumie żadna różnica ;)

A "przywiazanie kawalka sznurka" ułatwiło by moim zdaniem życie Kurczakowi. I dla tego w ogóle o tym napisalam. Ale skoro kurczaki nie lubią kokardek....to trudno. :cry:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 11:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 13995
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2006
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Proszę mnie nie uszczęśliwiać na siłę. :D

Już napisałem dwa razy. Nic nie będę zmieniał. Jedyne co brałem pod uwagę to rezygnacja z linki w otulinie (jeśli dałoby się ją zdjąć) na rzecz założonych na nią między słupkami odcinków przezroczystego lub innego wężyka.

Skoro się nie da zostaną dorobione nowe linki w PCV na obraz i podobieństwo starych.

Kuniec kropka. :D

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 11:33 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2403
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Kurczak zamknij temat i tyle

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 13:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
01_Anna napisał(a):
Sprawdzilam, oby dobrze (?), sam zobacz:

Ale zobacz, że ten punkt dotyczy tylko kategorii 4 regat jednokadłubowców (Mo4) oraz faktycznie wszystkich kategorii, ale dla wielokadłubowców.
Czyli jak pisałem, można mieć liny z tworzywa, ale tylko w kat. 4 regat.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2018, o 15:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Kurczak napisał(a):
Proszę mnie nie uszczęśliwiać na siłę. :D

A tak się starałam... i nic z tego nie wyszło!

Kurczaku,
pytanie poważne, czemu chcesz żeby ta otulina służyła, czy ochronie sztorm-relingu, jako takiego; czy ochronie Ciebie przed kontaktem bezpośrednim ze stalową liną?
Bo jeśli to drugie, to może wykorzystaj już gotowe pomysły typu " guard rail cushions" itp. Przepraszam że nie znam polskiej nazwy, ale to proste do zrobienia we własnym zakresie, i co najważniejsze dość prosto zdejmowane kiedy nie jest potrzebne, czy chcesz je wyczyścić etc. Innymi słowy zostawiasz istniejáce relingi, albo dajesz nowe, a na nie mięciutkie ochraniacze .

PS
Waliant,
lepiej przenieśmy się z tą dyskusją na PM; bo inaczej nas Kurczak ostrogami potraktuje!

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL