Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 19:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 305 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lut 2019, o 09:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Waldi_L_N napisał(a):
A to?
Też lubię.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wracając do balastu ...
(nie mówię, że tak właśnie zrobię, tylko próbuję przeliczyć)

Mamy około 700 kg wyporności do KLW,
łódka waży ok 300 kg,
załoga 200 kg,
szpeje turystyczne itp. 100 kg,
na balast zostaje 100 kg

Balast wewnętrzny, mocowany w zęzie.
Wodny też się mieści np zbiornik ca 1 m x 1 m x o,1 m = 0,1 m³, czyli 100 kg,
Piasku, czy ... betonu niezbrojonego wystarczy 1 x 1x 0,05 m
Narysowałem, opcjonalny, ołowiany falszkil o wymiarach ca: 1 m x 0,04 m x 0,22 m = 0,01 m³, a to jest ca 99 kg ...

Środek ciężkości falszkilu jest ca 0,32 m poniżej linii wodnej, a balastu wodnego ca 0,05 m powyżej linii wodnej ...

Zalety balastu wodnego, już opisywałem, ale powtórzę - łatwo nalać, łatwo wylać, a po wywrotce i zalaniu wnętrza, nie obciąża łódki.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 17:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Środek ciężkości falszkilu jest ca 0,32 m poniżej linii wodnej, a balastu wodnego ca 0,05 m powyżej linii wodnej ...

No i pomyliłem się! Środek ciężkości balastu wodnego jest 0,15 m poniżej KLW. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 18:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Nieuk! ;)

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 lut 2019, o 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No! I wychodzi poniżej środka wyporu! :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 10:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Się rysuje ... Linie teoretyczne - można powiedzieć, że są gotowe:

https://photos.app.goo.gl/ZVn6VL4Zg1Fu72oW9

Dwie wersje kila i steru "na kupie".

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 18:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Tu będzie plan ożaglowania:
Obrazek

***
Rozważam rezygnację z wersji z głębokim kilem, na rzecz jedynej wersji: balastowo-mieczowej. Nie na Bornholm, tylko na szeroko rozumiane śródlądzie i szuwary przybrzeżne ...

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2019, o 19:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
robhosailor napisał(a):
Się rysuje ... Linie teoretyczne - można powiedzieć, że są gotowe:
https://photos.app.goo.gl/ZVn6VL4Zg1Fu72oW9

Holenderski kanon estetyczny krzywizn pokladu, sciany kabiny i dachu. Brawo!
Mam na dachu "podwojna" suwklape, co powieksza otwor o jakies 50% - bywa wygodne.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Suwklapa ma zalety, ale ma i wady. Wyłażą w czasie deszczu.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Alterus napisał(a):
Suwklapa ma zalety, ale ma i wady. Wyłażą w czasie deszczu.
Nie ma rozwiązań idealnych, wszystkie mają i wady i zalety. Trzeba starać się te wady eliminować, rozwiązanie udoskonalać, ale jakieś będą zawsze.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 09:04 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Robercie !
Wersją balastowo mieczową na Bornholm też popłyniesz tylko musisz zrobić odpowiednie mocowanie miecza i jego blokadę . Ty Nas chyba tylko tak straszysz że nie popłyniesz.
Po to wreszcie budujesz kabinówkę by spełniać marzenia nawet te bardziej śmiałe.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
Robercie !
Wersją balastowo mieczową na Bornholm też popłyniesz tylko musisz zrobić odpowiednie mocowanie miecza i jego blokadę . Ty Nas chyba tylko tak straszysz że nie popłyniesz.
Po to wreszcie budujesz kabinówkę by spełniać marzenia nawet te bardziej śmiałe.
Nie.
Ta kabinówka nie ma, niestety, nic wspólnego z jakimiś rejsami na Bornholm. Pewnie byłaby nieco lepsza od Beza, ale nie ma w niej niczego, co miałoby z niej czynić jacht do pływania w poprzek Bałtyku. Założeniem jest zapewnienie dwojgu noclegu, na wodzie, pod daszkiem z możliwością spędzenia paru dni, na żeglarskiej turystyce poza marinami.

Przyznam się, że pierwotnie myślałem o jachciku, zarówno, na śródlądzie i morze, a inspiracją był m. in. "Micro" Phila Bolgera, ale ... On nie całkiem dobrze chodzi na wiatr (płytki falszkil z balastem) a na śródlądzie jest jednak zbyt głęboko zanurzony.

Każdy projekt, to coś, za coś.

Rozważyłem swoje możliwości i ograniczenia. Wyszło, że taką łódkę mam szansę eksploatować zwykle podobnie, do lekkiej mieczówki wielkości GIS-a, z tą różnicą, że będzie można w niej zanocować, ale nie da się siłami załogi wyciągnąć na plażę. ZZ, Zatoka Pucka, a szczególnie jej wewnętrzna część, Mazury - taki zakres powinien wystarczyć. Gdybym budował typowy, nawet niewielki, jachcik balastowy z przeznaczeniem na morze, to nie popływałbym za wiele tam, a w efekcie, łódka albo stałaby u mnie na posesji, albo w jakimś miejscu bliżej morza. Gdyby wyszło, że miałaby miejsce w marinie nad morzem, to generowałby dość wysokie koszty stacjonowania i ewentualnych dojazdów, po kilkaset km. Wyszło mi, że częściej i pełniej wykorzystam jednak łódkę śródlądową, znaczy mieczową. A gdybym koniecznie chciał łódkę bardziej morską, to dosyć tanio (za tyle, co koszt materiałów!) mógłbym kupić gotową np. Stefan Ekner sprzedaje "Ragtime'a", no akurat droższy on, ale jaki stylowy!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 11:24 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Wielka szkoda ! A już myślałem że ten falszkil to będzie zapowiedzią wielkiej przygody . Muszę się obejść smakiem .
A może jak na śródlądzie to może zrezygnujesz z tego falsza. Zawsze to ciut większe zanurzenie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 11:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
Wielka szkoda ! A już myślałem że ten falszkil to będzie zapowiedzią wielkiej przygody . Muszę się obejść smakiem .
A może jak na śródlądzie to może zrezygnujesz z tego falsza. Zawsze to ciut większe zanurzenie.
Trudno. A jak potrzebujesz łódki na rejs przez Bałtyk, to może pomyśl nad Laysanderem - Marian ma już plany gotowe, na tyle, żeby budować.

Falszkil miał taką morską opcję. Wychodziło 100 kg ołowiu pod dnem przy zanurzeniu 45-50 cm. Przeglądam czasami ogłoszenia o sprzedaży łódek i widzę, jak się ludzie, z tymi falszkilami na śródlądziu, męczą. To ja nie chcę.

Teraz mam 35 cm zanurzenia bez miecza - to jest do połowy łydki. Z mieczem (sektor koła/"L") ok. 80 cm i łódka powinno pójść na wiatr. Balast? Zależy, jak się zmieści pod dnem w jakimś rozsądnym patencie, to tak, a jeśli nie, to przynajmniej część, jako wewnętrzny, czyli usuwalny w trakcie manewrów na lądzie i transportu.

Zostało jedno ale ... Wyszła mi łódka szeroka na 1,9 m "w kłębie", więc w swoim garażu jej nie zbuduję.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 12:25 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
robhosailor napisał(a):
Wyszła mi łódka szeroka na 1,9 m "w kłębie", więc w swoim garażu jej nie zbuduję.

W ""kłębie"" to się mierzy wysokość a nie szerokość.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 12:28 

Dołączył(a): 5 lip 2015, o 10:01
Posty: 879
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 159
Uprawnienia żeglarskie: starszy sternik motorowodny
Laysander Mariana to raczej nie gotowy bo konstruktor niechybnie by się pochwalił . Jestem zwolennikiem małych łódek takich do powiedzmy 4 metry 85 centymetrów ale raczej płaskodennych tak jak Twój projekt. Nawet na większą wodę. Uważam że w takich mikrusach nie potrzeba komplikować konstrukcji robieniem skosu dna jak w proponowanym Laysanderze . Już kiedyś na forum była o tym mowa w temacie : Fafik czy Kaczorek. Doszliśmy chyba do słusznego wniosku że korzyść żadna !
No ale "nowy" Laysander to już jacht wymiarami zbliżony do klasy Micro więc skos powinien przynosić dzielność morską.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
brodaty napisał(a):
Laysander Mariana to raczej nie gotowy bo konstruktor niechybnie by się pochwalił .
U mnie też nie spodziewaj się jakichś kompletnych i szczegółowych planów - tzw. dokumentacja warsztatowa dla zbudowania prototypu, to tyle, co mi potrzeba, bez rozrysowywania wszystkiego, "jak krowie na rowie", bo mi to nie potrzebne, a roboty z tym mnóstwo.

Nie wiem, czy aby Laysander się rozrósł? To jest jeszcze Laysan z kilem.

Tak, moim zdaniem, tradycyjny, płaskodenny kształt amerykańskich sharpie, czy dory, jest zupełnie OK. Doświadczam go na BETH i GIS-ie (czasami również na fali) i uważam, że jest lepszy, a na pewno nie gorszy od "V".

***
Bombel napisał(a):
W ""kłębie"" to się mierzy wysokość a nie szerokość.
Mogę sobie mierzyć, co i gdzie mi się podoba. :-P Tym bardziej, kiedy używam cudzysłowu. :twisted: :-P

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 13:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
robhosailor napisał(a):
Mogę sobie mierzyć, co i gdzie mi się podoba.

A se tam mierz. Nawet szybkość pociągu szerokością toru. Jam Ci nie wróg :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bombel napisał(a):
Jam Ci nie wróg

A, spode jakiego znaku zodiaku Waść jesteś? ;)
Bo, jeśli spod przeciwnego, to niesprzyjaciel.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 14:07 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Mir napisał(a):
Bombel napisał(a):
Jam Ci nie wróg

A, spode jakiego znaku zodiaku Waść jesteś? ;)

Waga, pokój miłująca, co widać słychać i czuć :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bombel napisał(a):
Waga, pokój miłująca, co widać słychać i czuć :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
To niby znak harminizujący, bo jam Wzwodnik. :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 15:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
robhosailor napisał(a):
Bombel napisał(a):
Waga, pokój miłująca, co widać słychać i czuć :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
To niby znak harminizujący, bo jam Wzwodnik. :mrgreen:

Toż i harminizuję z Tobą. A i wzwodu nie zazdraszczam :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Bombel napisał(a):
A i wzwodu nie zazdraszczam :-P
Że niby w spodniach uwiera???

:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bombel napisał(a):
Waga, pokój miłująca,

Trygon powietrza, znaki intelektualne i komunikatywne. Znaczy: Bliźnięta, Waga i Wodnik.
Załącznik:
trygon.jpg
trygon.jpg [ 130.44 KiB | Przeglądane 3254 razy ]

Na zielono Wasi "wrogowie" czyli osoby, z którymi nie po drodze...
A ja, jako Lew, no niestety "przeciwnik" Roberta i vice versa. Co ja mu w sukurs, to on mi po łapach. Co on mi z przytykiem, to ja go nie pojmuję. I tak to jest, chociaż uściski pokoju zawarliśmy. ;) :lol:
Ale trygon Panowie, to jak drużyna A. I nie ma siły na trygona. Poszukajcie sobie jeszcze jakiego Bliźniaka i będzie komplet. Niezniszczalny.
:D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 18:45 

Dołączył(a): 29 gru 2017, o 14:38
Posty: 247
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 36
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
...
Trygon powietrza, znaki intelektualne i komunikatywne. Znaczy: Bliźnięta, Waga i Wodnik.
...

Zanim Robert odpowie: "A co mnie to gówno obchodzi", więc u mnie:
Szanowna Żonka - Bliźniak.
Sz. Synalek - Waga i moja skromna osoba - Wodnik :kiss: . czyli spoko ;) .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 18:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
L19:57 napisał(a):
czyli spoko .

Spoko, to za mało powiedziane, komplet jak kareta w pokerze! Ideał. Możecie "konie kraść". :respekt:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
Suwklapa ma zalety, ale ma i wady. Wyłażą w czasie deszczu.

Ani kropli!
Przez suwklape znaczy, bo przez inne miejsca to i owszem.
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 19:53 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 14:43
Posty: 462
Podziękował : 49
Otrzymał podziękowań: 149
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tez ciekawa konstrukcja. Cos miedzy Bezem Zazula a Gunkholerem.
https://www.youtube.com/watch?v=6Ma_hZ00Nqk

pozdrowienia bartoszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 20:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2015, o 15:50
Posty: 897
Podziękował : 891
Otrzymał podziękowań: 436
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Polowe krotsza na moje oko od obu






Dobra na Atlantyk ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2019, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Dziękuję za przejście w kierunku łódek. To nie forum ezoteryczne. :-P

Przy okazji, do tej jednej, znaczy mojej.
Nie mam nowych obrazków, bo się leniłem.
Poza tym, mam odjazd w stronę kolekcjonowania starych aparatów fotograficznych (mam na razie 15) ale nagle o tym nie piszę w wątku Gunkholera.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 305 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 159 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL