Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 21:13




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 lip 2019, o 22:40 

Dołączył(a): 6 sie 2017, o 09:20
Posty: 76
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Witam , mam pytanie co i jak jeżeli bym chciał oblaminować ołowiany kil ? czy to zda egzamin ? czy ma to sens ? jezeli tak to jakie materiały ?
Pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 06:33 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Andrzej Rachwał napisał(a):
czy ma to sens ?


Nie.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Andrzej Rachwał, Ryś
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2019, o 21:27 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Andrzej Rachwał napisał(a):
czy to zda egzamin ?
A widzisz, kil ołowiany oblaminowany - wygląda tak
Załącznik:
DSC00117 (600x800).jpg
(lekko uzywany :mrgreen: )


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sie 2019, o 17:01 

Dołączył(a): 6 sie 2017, o 09:20
Posty: 76
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
A u mnie tak to wygląda :


Załączniki:
kil uszkodzenia.jpg
kil uszkodzenia.jpg [ 422.62 KiB | Przeglądane 4239 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2019, o 08:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13364
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zrób test używając szpachli epoksydowej, np https://www.youtube.com/watch?v=QfE26ncn3IM

Szpachlówka epoksydowa przeznaczona do głębokich wypełnień, klejenia dużych uszkodzeń pod i nad linią wody.
www.sea-line.eu

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2019, o 10:39 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech napisał(a):
używając szpachli epoksydowe


..ale przed szpachlówką wyszlifuj do "gołego", czystego ołowiu i pomaluj dwukrotnie podkładem epoksydowym na metal.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: jedrek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sie 2019, o 08:50 

Dołączył(a): 6 sie 2017, o 09:20
Posty: 76
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Tak mam zamiar zrobić , szpachla epoksydowa zbrojona plus podklad epoksydowy.Niestety szlifując nie jestem w stanie wyczyścić tego doszczętnie , wciąż nowe ogniska wyskakują spod warstwy czystego ołowiu . Miejscami mam dziury na 3-4 cm i dalej utlenienia !!!! :-( . Po konsultacjach z bardziej doswiadczonym kolegą ( w branży od lat ) Postanowilem to podgrzać palnikiem i wrtopic te brudy równocześnie dolać nieco ołowiu w miejscach największych ubytków . Potem uszczelnienie łaczenia kilu i gadłuba no i szpachlówka . Zastanawiam się czy zaszpachlować kil z kadłubem na gładko ( tak bym chciał ) czy pozostawic to jako dwa osobne elementy z uszczelniaczem na łączeniu ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 sie 2019, o 14:34 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
O ile jeszcze kojarze co opowiadali anglicy, gdy powierzchnia wątpliwa (tlenki itepe) po oczyszczeniu (i nie znaczy to szlifowanie drobnym, bo ołów się topi i zatyka :-P ino drapać grubym lub szczotą) kłąść podkład epokcy i na mokro pojechać go szczotką drucianą, coby mieszający z podłożem mieć przyczepność, nawet na brudnem. Ponoc skuteczne.
W głębokie dziury można wręćz przykręcić zbrojenie z wełny stalowej (nierdzewnej ;) ) na wkręty.
Ogólnie biorąc mozna takie rzeczy zalaminować epoksym - ale nigdy płótnem/rowingiem bo to leci (znaczy odleci :mrgreen: ) warstwami; mata lub luźne włókno, a do żywicy dodać wypełnienie, choćby odrobinę krzemionki. Idzie to o to by masa trzymała siem sama w masie.

A, styk można szpachlą tak samo, tak normalnie robią. Pęknie tylko gdy kil się rusza, a to w sumie dobrze, bo wszak warto wiedzieć :lol:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Andrzej Rachwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: silver_stas i 107 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL