Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 18 kwi 2024, o 14:28




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 sie 2019, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2019, o 06:01
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik motorowodnyą
Witajcie. Posiadam (świeży nabytek) łódź z silnikiem 20 km volvo penta archimedes 20. Chciałbym ją przez okres zimy wyremontować.
Moim problemem z czescia nadwodną są spękania powierzniowe i obicia. Planuje całość delikatnie zeszlifować, ubytki wypełnić szpachle epoksydową później całość z 2 razy podkładem epoksydowym i dwuskladnikową farbą też epoksyd. Gdzie laminat ma największe spękania planuję od wewnatrz wzmocnić matami szklanymi z zywica poliestrową lub epoksyd.

Moim głównym problemem jest część podwodna. Przekopałem całe forum i inne strony, i każdy pisze co innego. Powierzchnia laminatu jest spekana tzn żelkot wykruszył się. Odpada bardzo drobnymi kawaleczkami po drapaniu paznokciami. Nigdzie nie znalazłem informacji jak to solidnie naprawić.
Chciałbym całość zeszlifować do włókna w ten sposób pozbyć się starego luźnego żelkotu. Co później na to położyć ? Nowy żelkot, topkot, szpachlowke epoksydowa czy kilka warstw podkladu i farby epoksydowej. Mam na ten cel kilkaset złotych do tysiąca. Co radzicie ?


Załączniki:
screenshot-20190819-105621-gal.jpg
screenshot-20190819-105621-gal.jpg [ 46.56 KiB | Przeglądane 1724 razy ]
screenshot-20190819-104048-gal.jpg
screenshot-20190819-104048-gal.jpg [ 90.19 KiB | Przeglądane 1724 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2019, o 17:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
zeszlifować do zera, potem tkanina i zywica epoksydowa, potem farba podkładowa i jakis poliuretan na to, a potem jakaś antyporostowa, no przynajmniej ja bym tak zrobił.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2019, o 18:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
To jest podejście radykalne, z dość dużym nakładem pracy. Szlifowanie, laminowanie, szpachlowanie, szlifowanie (kilka razy), podkład i lakier. Pamiętać trzeba, że tkaninę układa się na zakładkę, a tę trzeba później zeszlifować na gładko, czyli zakładka staje się niepotrzebna. Z kolei bez zakładki tkanina nie ma spójności wzdłużnej. Niby nie ma to znaczenia przy kadłubie konstrukcyjnie mocnym, ale w czasie roboty trochę głupio jest zeszlifowywać to, co się wcześniej przykleiło. Takie niuanse...
Z drugiej strony patrząc, jeśli żelkot w większości jest dobry, to po co go zdejmować w całości. Może wystarczy oczyścić i zakleić nowym żelkotem/topkotem (topkot to żelkot z dodatkiem 2% parafiny) popękane miejsca. Wtedy szlif na mokro powinien pokazać blask żelkotu.
Niemniej jednak zacząć należy od obrócenia kadłuba do góry dnem.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 sie 2019, o 18:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
no z tym obróceniem to chyba oczywiste

ja bym to jednak zjechał na maxa, potem poszpachlował i na to tkanina z rolki, no ale zakładka tak czy siak wyjdzie, ewentualnie szpachla epoksydowa dodatkowo, ja w dory dawałem ta miękką, jak sie ta firma nazywala?
ta taka och ach. sea cos tam, A i z zywicą też deko przesadziłem, west system, a 6011 by stykła bez problemu.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL