Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 gru 2019, o 15:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 09:57 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8301
Podziękował : 1064
Otrzymał podziękowań: 3298
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Praktycznie nowy silnik: Yanmar 4JH45.
Doszło do wymiany pompy paliwowej na nową (silnik na gwarancji, rzecz jasna). Mechanicznie wszystko jest ok, układ przeczyszczony, odpowietrzony, pompa działa.
Nie da się uruchomić silnika (ponoć "nie mogą wgrać pompy do softu i połączyć się z bazą"). Jak dla mnie - pindolenie sranie w banie, ale potrzebuję uruchomić jacht w ciągu 2 dni.

Czy ktokolwiek może cokolwiek pomóc/doradzić/zweryfikować?

Słabo wierzę w taką technologię, że pompa musi być wgrana do softu silnika by się odpalił układ. Bardziej czuję jakieś wkręcanie mnie w głupoty z bezradności lub grę na zwłokę.

Ktoś może cokolwiek potwiedzić/zweryfikować/pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12443
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 228
Otrzymał podziękowań: 1938
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Czy ktokolwiek może cokolwiek pomóc/doradzić/


Wiktor - czy pompa w tym silniku sterowana jest elektronicznie czy mechanicznie ?

Bo jak mechanicznie - czyli z kółka zębatego (najczęściej z napędu walka rozrządu) - to nie ma żadnego uzasadnienia braku jej działania.

Ustawia się pompę na znaczniki i to wszystko.

Ale jak wtrysk sterowany jest elektronicznie z komputera to już gorzej a silnik jest zdaje się Common Rail i tak może być...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 11 wrz 2019, o 10:44 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 10:39 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 8301
Podziękował : 1064
Otrzymał podziękowań: 3298
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Elektronicznie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 12443
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 228
Otrzymał podziękowań: 1938
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
plitkin napisał(a):
Elektronicznie.


To może być jak mówią bo silnik jest chyba Common Rail i tak może być...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 12:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2019, o 15:37
Posty: 46
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 7
Uprawnienia żeglarskie: jstm
Jak mu do rury ssącej psikniesz 'plaku' lub jakiegoś rozruchu i silnik zaskoczy ,a na paliwie z pompy nie - tzn że serwis ma troszkę racji ...

_________________
Sailor4x4


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2019, o 12:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12634
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1487
Otrzymał podziękowań: 1464
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Silnik diesla z common rail działa podobnie jask benzynowy z elektronicznym wtryskiem paliwa.

Pompa nabija paliwo do akumulatora ciśnienia zwanego "szyną" pod określonym ciśnieniem, zaś ta jest połączona przewodami ciśnieniowymi z wtryskiwaczami sterowanymi elektronicznie.
O tym kiedy i na jak długo będą się otwierać poszczególne wtryski decyduje komputer silnika a dokładnie mapa wtrysku na podstawie danych z całego szeregu czujnków.

Jeżeli jest błąd w oprogramowaniu nie ma mowy aby silnik pracował.

W silnikach samochodowych wtryskiwacze żeby pracowały są kodowane do softu silnika, być może także pompa musi być "wgrana". Jednak nie bardzo wiem co jest tam do wgrywania skoro zwykle jest to urządzenie z napędem mechanicznym od silnika.

Która pompa była wymieniana, niskiego czy wysokiego ciśnienia ? Niskiego ciśnienia jest przy lub w zbiorniku i służy do wstępnego podania paliwa do filtra i przewodów paliwowych, wysokiego ciśnienia tłoczy paliwo do listwy i zwykle jest obok niej.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 wrz 2019, o 21:44 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 368
Podziękował : 32
Otrzymał podziękowań: 51
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Swoją drogą, to w morskich silnikach pompa sterowana z komputera to diabelski wynalazek i proszenie się prędzaj czy później o duży kłopot np w ciężkich warunkach. Nigdy bym takiego silnika nie kupił, na szczęście są jeszcze firmy oferujące tradycyjne motory. Pieprzenie o wymogach ekologicznych przy jachtowych silniczkach 10-50 czy nawet 80 koni to pier.... kotka za pomocą młotka. W mechanicznym wymieniasz pompę w warunach morskich (jak masz i umisz) i działa

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2019, o 06:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 12634
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1487
Otrzymał podziękowań: 1464
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Zasadniczo sytuacja jest bardzo podobna. W tradycyjnych silnikach uwalonej pompy wtryskowej nie naprawisz ani nie wyregulujesz nie mając dostępu do części zamiennych i umiejętności. Więc także jesteś ugotowany. :)
Na wielu jachtach zbiornik paliwa jest w takich miejscach, że elektryczna pompa podtłaczająca paliwo do układu wtryskowego jest niezbędna. To już druga rzecz, która może trupnąć.
Są silniki, np. mój z tradycyjnym układem wtryskowym, ale wtryskiem do komory wirowej czyli ze świecami żarowymi. Jak problematyczne jest odpalenie silnika z przepaloną świecą lub świecami chyba nie muszę tłumaczyć. Podobnie jak tego, że wbrew pozorom wymiana w ciężkich warunkach nie jest ani prosta, ani bezpieczna. Lepiej od razu pomóc sobie "plakiem" ( ja mam zawsze na łódce), a świecę próbować wykręcić w porcie. Nie samostartem, bo ten jest bardzo agresywny dla układu tłokowo - korbowego. Plak działa podobnie niezawodnie ale nie jest tak wybuchowy. A świece palone bez sterownika elektronicznego są bardzo nietrwałe i nie ma żadnej sygnalizacji że, któraś się właśnie raczyła przepalić. Dowiesz się o tym dopiero jak nie będziesz mógł odpalić silnika.

_________________
Fellowship 28 s/y Dulcinea
POL 17017
MMSI 261184030

Jestem "gorszego sortu" i "specjalnej troski" ...



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Senior | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Projektowanie graficzne | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Ośrodek Żeglarski AM | Setką przez Atlantyk | haluksy operacja | Kapiszonownik


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL