Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 10:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2019, o 13:31 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Marian Strzelecki napisał(a):
cors napisał(a):
"Wzorcowe projektowanie jachtów"


"Wzorcowe" to by było gdyby nie robić jachtu szybkiego, a robić go "pod formułę".
Wtedy tylko to ma sens, bo ścigańctwo ma sens w ściganiu się w okół (najlepiej) trzech bojek.

MJS


Jestes o tym przekonany ? :) To co powiesz np o jachcie ktory wygral regaty Transquadra czyli Bepox 990 ? Wiesz jakie jachty wygrywaja klasy np w Silverrudder ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 13:48 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
01_Anna napisał(a):
No to czemu sluza dalsze wpisy dotyczace regat/klas lodek/ czy startow?


Aniu, wpisy służą choćby uświadomieniu osobie, która się nie zna na klasach regatowych o tym, żeby zweryfikowała swoje plany by nie było późniejszego rozczarowana. Tak jak ktoś inny mógłby zasugerować błąd np. w stosowanych materiałach czy nawet założeniach, tak Cors czy ja prostujemy założenie dot. przeznaczenia jachtu. W klasie T-3 ten jach się nie zmieści. Tylko tyle. warto budować tą jednostkę mając taką świadomość. Przy okazji dzielimy się doświadczeniem w jakich klasach taki jacht może startować. Dzielimy się, bo nie mamy problemu by się tą wiedzą podzielić, skoro człowiek nie orientuje się w temacie, a może się zdarzyć, że poniesie koszty bez szansy na osiątnięcie skutku, jaki chciał osiągnąć. Jeżeli nie chciał - to On spokojnie podziękuje za uzyskane od nas informacje i będzie czerpał przyjemność z samej budowy, o ile to ma być celem.

Czyli ustosunkowaliśmy się do tego:

silver_stas napisał(a):
ale jako laik widzę ze specyfikacji ,że klasa T3 , podobnie jak kilka podobnych jachtów w tej klasie . Później pozostanie dopasowanie do przepisów klasy , a że chcę uzyskać jak najlżejszy jacht


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Mir napisał(a):
Hm, balast wewnętrzny 600 kg, szyber 300 kg, razem 900 kg. (Wyporność 1400 kg)
Warto porównać te dane z D 24: https://pl.delphiayachts.eu/yacht/delph ... nical-data i skorygować co nieco jeszcze przed budową.


Zakładam, że jedno albo drugie (w sensie w wersji z mieczem obrotowym - pewnie 600 kg, a w wersji z szybrem - 300kg w szybrze i tyle). Sumarycznie tyle balastu - nie wyobrażam sobie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 14:19 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W życiu nie budawalbym jachtu pod regułę jakbym nie miał ochoty startować w regatach

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 14:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
piotr6 napisał(a):
W życiu nie budawalbym jachtu pod regułę jakbym nie miał ochoty startować w regatach

To zależy!
ORC jest jawne, można budować "pod regułę"; IRC -niejawne. Można budować...wedle uznania, a potem po prostu...pomierzyć. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 15:53 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Co z tego ze IRC jest niejawne jesli wszystkie dobre biura projektowe z latwoscia projektuja jachty pod ta fprmule :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Teoria? :roll:

Co jednak nie przeczy temu, co napisałam powyżej: teoretycznie i praktycznie każda łódka dostanie certyfikat po zmierzeniu/zważeniu ...i zapłaceniu :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:30 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Fakt.
Warto zbudować każdą łódkę.
Chyba się z tym zgodzi Adam Słodowy.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 16:59 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
01_Anna napisał(a):
Teoria? :roll:

Co jednak nie przeczy temu, co napisałam powyżej: teoretycznie i praktycznie każda łódka dostanie certyfikat po zmierzeniu/zważeniu ...i zapłaceniu :mrgreen:


Czy kazda nie jestem pewien, musialby wypowiedziec si amateur. Na pewno nie kazda bedzie miala szanse na dobre miejsce w regatach. Malo tego jacht wygrywajacy w IRC niezbyt czesto zajmuje wysokie miejsca w ORC i na odwrot.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 18:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
01_Anna napisał(a):
cors napisał(a):
Jak nie ten, tytuł wątku: "jacht regatowo-tur..." . Niech napisze, np. "jacht szkoleniowo-turystyczny", nie zabiorę głosu.

Z calym szacunkiem corsie, chyba jednak nie masz racji. Dzial to :
Warsztat remonty etc.
w tym dziale watek o budowie lodki. I to budowa lodki, niezaleznie od jej dalszego przeznaczenia jest glownym tematem! Jestem bardzo ciekawa ciagu dalszego, watek o Sztrandusi przeczytalam w calosci, byl b. interesujacy!
A chyba nie ma jeszcze obowiazku startu w regatach...bedac posiadaczem regatowej lodki (tu: w budowie!) :kiss:
serdecznie pozdrawiam,
Anna
P.S. Wlasnie kuppilam dwa nowe zagle do mojej szkoleniowej lodki...lubie szybko plywac...niekoniecznie w regatach...
Pięknie Ci dziękuję za zrozumienie mojej idei. Wywiązała się ciekawa dyskusja , dziękuję fachowcom za cenne rady i proszę o dalszą pomoc w trakcie budowy , bo nie chodzi tu o budowę jachtu stricte regatowego w określonej klasie, bo nie taki był cel projektowanej łódki. Tak więc , ad rem . Ten projekt jest efektem naszych trwających dość długo dyskusji , bo jak wspomniałem chodziło mi nowe rozwiązania , ciekawe technologie związane głownie z budową . W trakcie budowy pojawią się rzeczy , które też wzbudzą ożywioną dyskusję . Dzięki Wojtkowi powstał ciekawy projekt , który zacząłem realizować , pomimo że mam już łódkę która w 100% spełnia moje potrzeby. Pojęcie jacht regatowo-tyrystyczny , to pewien skrót myślowy oddający charakter łódki. BTW , to każdą łódka może potencjalnie wystartować w jakiś regatach :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 18:25 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
nowe rozwiązania , ciekawe technologie związane głownie z budową


O to jest ciekawe. Jakie to nowe rozwiązania i ciekawe technologie? Np. Cała łódka z druku 3D?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 18:51 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
nowe rozwiązania , ciekawe technologie związane głownie z budową


O to jest ciekawe. Jakie to nowe rozwiązania i ciekawe technologie? Np. Cała łódka z druku 3D?
Prawie :D . Kadłub okrągłodenny , zrobiony ze sklejki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 19:10 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
nowe rozwiązania , ciekawe technologie związane głownie z budową


O to jest ciekawe. Jakie to nowe rozwiązania i ciekawe technologie? Np. Cała łódka z druku 3D?


To już nie nowość https://www.portalmorski.pl/stocznie-st ... lodz-video



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 19:29 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Kadłub okrągłodenny , zrobiony ze sklejki

Zrobiłem w 1969 roku. Nic nowego. Dalej......


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 19:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Kadłub okrągłodenny , zrobiony ze sklejki

Zrobiłem w 1969 roku. Nic nowego. Dalej......
Ty jesteś alfą i omegą , więc nawet nie próbuję Cię zaskoczyć . Dla mnie to nowość , nie spotkałem się w Polsce z taką budową, więc taką z 3 możliwości wybrałem . Teraz się zaczyna szara rzeczywistość , nudne prace przygotowawcze , a reszta w trakcie budowy .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 19:52 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
taką z 3 możliwości wybrałem

Życzę powodzenia. Własnoręczne szkutnictwo to wspaniałe zajęcie (to naprawdę bez złośliwości). Robiłem to 50 lat. Teraz starość i ochota przeszła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 20:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzięki . Ja też mam sporo lat , ale mam nadzieję że zdrowie dopisze i uda się zrealizować ten projekt. Dzięki za cenne rady i proszę o dalszą pomoc w trakcie budowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 paź 2019, o 20:48 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
proszę o dalszą pomoc w trakcie budowy


Trudno się tu przebić, jest tyle doradców.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2019, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Dużo gadania, ja bym chetnie zobaczył jakies zdjęcia z poczatków pracy, pewnie jakies tam szczegóły 'napokladowe" pewnikiem Stasiek potem zmieni, ale jak będzie tyle marudzenia, to pewnie nic nie pokaże.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 paź 2019, o 20:07 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
Dużo gadania, ja bym chetnie zobaczył jakies zdjęcia z poczatków pracy, pewnie jakies tam szczegóły 'napokladowe" pewnikiem Stasiek potem zmieni, ale jak będzie tyle marudzenia, to pewnie nic nie pokaże.
Publikując na publicznym forum musisz się liczyć z różnymi zdaniami i opiniami, które niekoniecznie są po Twojej myśli. Na szczęście to forum , czy inne tematyczne na których gościłem w związku z moimi różnymi pasjami , dają raczej merytoryczną dyskusję , a trolle zdarzają się rzadko. No to ruszamy. W sezonie jesienno- zimowym niewiele będzie się działo . Planuję zmontować heling, buksztele , położyć stępkę i wzdłużniki. Jak pogoda pozwoli , to zacznę poszywać sklejką . Prace przygotowawcze są żmudne , a efekt wizualny niewielki. Będę prowadził dość szczegółową relację , aby pokazać faktyczną skalę i trudność prac. Budynek ma wymiary 16x 9 m , w murowanej części jest stolarnia. Budowa odbywa się w środkowej części , która po otwarciu wrót uzyskuje nieograniczoną długość . Daje to komfort pracy przy montażu długich elementów 24 stopowej łódki . A propos długości , to jest to max wymiar do zbudowania w mojej szkutni. Poza tym z różnych dyskusji wynika , że jest to optymalny wymiar na śródlądzie , aby mieć zapewnioną mobilność. Chcę mieć dalej taki komfort jak przy "Sztrandusi" , że wybieram dowolny akwen , zapinam przyczepę i jadę . Mogę się też zeslipować w każdych warunkach, nawet jak nie ma slipu :D . Elementy małej architektury koło domu też będą służyć do budowy . Chodnik posłuży do montażu i klejenia masztu , a dodatkowy taras do montażu dużych elementów jak np. buksztele. To tyle na szybko.


Załączniki:
IMG_20190921_132059.jpg
IMG_20190921_132059.jpg [ 445.29 KiB | Przeglądane 7671 razy ]
IMG_20190921_132015.jpg
IMG_20190921_132015.jpg [ 420.97 KiB | Przeglądane 7671 razy ]
IMG_20190922_155846.jpg
IMG_20190922_155846.jpg [ 356.67 KiB | Przeglądane 7671 razy ]
IMG_20190922_155830.jpg
IMG_20190922_155830.jpg [ 378 KiB | Przeglądane 7671 razy ]
IMG_20190922_155809.jpg
IMG_20190922_155809.jpg [ 385.54 KiB | Przeglądane 7671 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 paź 2019, o 22:28 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jestem pełen podziwu dla wielu z Was - znawców budowy jachtów.
Ze zwykłej ofertówki która pokazuje jak w przybliżeniu będzie wyglądała łódka - potraficie ocenić wyprzedzenie żaglowe, nawietrzność długość rumpla i wymiary koi...
Czy ktoś przyjrzał sie wymiarom kibla? - spełnia normy klasy regatowej?
To oczywiście sarkazm.
Panowie - trochę pokory - nie jesteście najmądrzejszymi na świecie aby wszystkich krytykowac za wszystko.
Staś lubi budować.
Lubi żeglować.
Oczywiście lubi się ścigać. - zwłaszcza z tymi którzy o tym nie wiedzą i z nimi wygrywa. I to dopiero daje radość.
Może co niektórzy (wyłączam Cors-a) zbudowaliby coś zamiast pieprzyć.
Zobaczcie jakie to jest fajne zwodować SWOJĄ pracę.
I dla ułatwienia polecam zdjęcia superyachtów na instagramie.
Znajdowanie tam błędów i niedopasowania do klasy jakiejś tam to dopiero jest osiągnięcie.
Nawet Da Vinci popełnił parę błędów - dzwoniliście już do niego?

Luzu Panowie i Panie
Luzu - tego Wam brakuje - i radości z prostych rzeczy w życiu
W tym samodzielnego zbudowania łódki - nawet kurna kajaka...
(Tak wiem Cors - zbudowałeś i nie musisz mi nic udowadniać)
Z pozdrowieniami
Zupełnie nieodpowiedzialny budowniczy najszybszych* i najlepszych* jednostek pływających na świecie.
-----
* - oznacza że są one takie w mojej i mojej żony ocenie. Inne łódki nie spełniają wymagań tej klasy. Bo np. mają za grube kabestany albo za nisko podłogę, - dopasuj co Ci się podoba.

Pozdrowionka
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl



Za ten post autor Hobbystyl otrzymał podziękowania - 3: boSmann, Colonel, kooniu
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 00:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Hobbystyl napisał(a):
Jestem pełen podziwu ...


:respekt:

Czekałem kiedy nie wytrzymasz ;-)

MJS

PS
- i te dywagacje o przelicznikach, IRC; 3D; itp :rotfl:
... skąd ja to znam.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 05:50 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Hobbystyl napisał(a):
Panowie - trochę pokory - nie jesteście najmądrzejszymi na świecie aby wszystkich krytykowac za wszystko.


Utrzymując Twój styl i Twoją logikę: podziwiam jak po ogólnych dość neutralnych wpisach na co warto zwrócić uwagę przy budowie jachtu wyciągnąłeś wnioski o cechach rozmówców. Idąc za Twoją narracją: podziwiam, że jesteś najmądrzejszym psychologiem na świecie, aby wszystkich krytykować ad personum po ich paru wpisach ad meritum.

A autor wątku sam zaznacza, że publikuje wątek nie tylko dla splendoru, ale spodziewa się również uwag. Zauważ, że nikt nie krytykuje ani Jego pomysłu, ani wątku, ani nikogo. Zwrócono uwagę człowiekowi na ewidentne sprawy, którym zasugerowano się przyjrzeć. I są to sprawy, które nie wymagają wiedzy budowniczego, lecz wiedzy żeglarskiej, regatowe lub konstruktorskiej, po którą to wiedzę zasugerowano sięgnąć by zweryfikować czy uwagi są słuszne czy nie.

Zauważę też, że autor wątku nie ma problemu z uwagami, ale "najmądrzejszy na świecie" (to Twoja narracja) psycholog i adwokat w jednym ma.

Adamie, zupełnie niepotrzebnie obrażasz ludzi tylko dlatego, że zwracają uwagę merytoryczną. Rozumiem, że każda Twoja uwaga typu "tego kleju nie używaj, lepszy tamten" będzie spoko - cacy? Nie nazwiesz się wówczas najmądrzejszym na świecie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Hobbystyl napisał(a):
W tym samodzielnego zbudowania łódki - nawet kurna kajaka...


Stosując znowuż Twoją narrację: podziwiam jak dużo wiesz o tym kto z nas co zbudował.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 3: cors, Ejdzej, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
plitkin napisał(a):
Idąc za Twoją narracją: podziwiam, że jesteś najmądrzejszym psychologiem na świecie, aby wszystkich krytykować ad personum po ich paru wpisach ad meritum.


:rotfl: :respekt: :rotfl:

Szczerze rozbawiony
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 17:17 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Szczerze rozbawiony
MJS


Zacytuję pewnego mądrego człowieka:

PewienMądryCzłowiek napisał(a):
No właśnie zawsze tak jest: czy interlokutor zna, czy dużo pływa... itp.
A o sensie wypowiedzi nie pogadamy bo ...co?
Bo brak argumentów?


Merytorycznie, Marianie:
1. Uważasz, że ten jacht ma szansę spełnić wymogi klasy T-3?
2. Uważasz, że położenie miecza jest odpowiednie - tak na pierwszy rzut oka?
3. Uważasz, że szyna wózka szotowego talii grota lub talia grota nie będzie kolidowała z rumplem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 17:36 

Dołączył(a): 17 gru 2008, o 21:48
Posty: 111
Lokalizacja: Suchy Las k.Poznania
Podziękował : 16
Otrzymał podziękowań: 23
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Oj Wiktor - jak mówią uderz w stół a nożyce sie odezwą.
Właśnie w poście do Mariana napisałeś to o co mi chodziło.
Rozumiesz że projekt własnie dopiero powstaje a Ty na ofertówce opierasz tezę że miecz jest w złym miejscu i talia będzie kolidować z rumplem.
To jest ofertówka a nie projekt. Projektant pociągnął linię z grubsza aby pokazać jak to mniej więcej będzie wyglądało.

Czy będzie spełniał wymogi klasy T3 zupełnie nie wiem bo się na tym nie znam.

Ale pozdrowionka
I Szacuneczek
Adam

_________________
Pozdrawiam serdecznie
Adam
sklep żeglarski: http://www.sztormiaki.pl
Szkutnia: www .adamboats.pl
Amatorskie remonty i budowy łodzi i jachtów: www. szkutnikamator.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Cytuj:
Merytorycznie, Marianie:
1. Uważasz, że ten jacht ma szansę spełnić wymogi klasy T-3?
2. Uważasz, że położenie miecza jest odpowiednie - tak na pierwszy rzut oka?
3. Uważasz, że szyna wózka szotowego talii grota lub talia grota nie będzie kolidowała z rumplem?

Zacznę od tyłu:
Szoty: A co za problem przenieść?
Miecz: często na rysunkach ofertowych są świadome zakłamania.
Klasa T-3: A po co ma spełniać wasze wymyślone klasy?
Może chce być najszybszy w regatach "O szarfę prezia".
Dla przykładu: ja dłubiąc łódkę "Zemsta Apasza"- (tego co wiesz) nie mam najmniejszego zamiaru startować w... (tu wklej co chcesz) .
Wystarczy mi, że będę najszybszy z całej wsi.
(a zakres wsi określę na biegowo).

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 17:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
A zemsta Apasza kiedy zamoczy d, ale tak na powazniej, w sensie pływanko?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 18:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Hobbystyl napisał(a):
Rozumiesz że projekt własnie dopiero powstaje a Ty na ofertówce opierasz tezę że miecz jest w złym miejscu i talia będzie kolidować z rumplem.


Adamie, krok po kroku:
1. Skąd mam wiedzieć, że "projekt dopiero powstaje"?
2. W czym problem, że zwróciłem uwagę na miejsca, które uznałem za warte zwrócenia uwagi? Zwłaszcza na etapie powstawania projektu?
3. W świetle powyższych punktów: co konkretnie w mojej wypowiedzi dało Ci podstawy stwierdzić, że kogokolwiek krytykuję czy uważam się za najmądrsejszego na świecie?
4. Dlaczego Twoja krytyka personalna jest ok, a moje uwagi dot. omawianego na życzenie autora wątku przedmiotu nie są ok?

Adamie, szanuję Ciebie i to co robisz. Ale na litość Boską, przyjmij, że budowa jachtu i dyskusja o niej nie jest ani krytyką, ani tematem do bezwzględnego przytakiwania. Nikt nikogo w tym wątku nie obrażał, a jeżeli już, to właśnie Twój wpis można uznać za obrażający innych adwersarzy.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Miecz: często na rysunkach ofertowych są świadome zakłamania.


Szczerze- ja się z tym nie spotkałem.

Marian Strzelecki napisał(a):
Klasa T-3: A po co ma spełniać wasze wymyślone klasy?


Nie mam pojęcia. Pytaj się autora wątku. On pisał, że jacht będzie pasował do tej klasy, a parę osób znających przepisy klasowe uświadomiły, że nie. Widzisz w tym problem?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Może chce być najszybszy w regatach "O szarfę prezia".


Może. Ale napisał o klasie T-3. Dostał radę, że nie zmieści się. Tylko tyle.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Marian Strzelecki napisał(a):
Dla przykładu: ja dłubiąc łódkę "Zemsta Apasza"- (tego co wiesz) nie mam najmniejszego zamiaru startować w... (tu wklej co chcesz) .
Wystarczy mi, że będę najszybszy z całej wsi.
(a zakres wsi określę na biegowo).


Super! Ale pozwolisz sprostować jeżeli napiszesz, że wystartujesz tym jachtem w klasie "Star"? Czy obrażasz się, jak napiszę, że nie ma na to szans?



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: cors, Wrona
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 paź 2019, o 21:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8766
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2022
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Hobbystyl napisał(a):
Projektant pociągnął linię z grubsza aby pokazać jak to mniej więcej będzie wyglądało.

Projektant pozwolił budującemu na pokazanie rysunków dwóch i na tym drugim miecz jest pokazany bardzo dokładnie, gdzie jest umiejscowiony. I to już nie jest przypadek, a rysunek wykonawczy...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 paź 2019, o 14:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1097
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 622
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mir napisał(a):
Projektant pozwolił budującemu na pokazanie rysunków dwóch i na tym drugim miecz jest pokazany bardzo dokładnie, gdzie jest umiejscowiony. I to już nie jest przypadek, a rysunek wykonawczy...


Przy tym, zaraz za mieczem wypada punkt mocowania want. Sugeruje to istnienie w tych okolicach jakiegoś przemyślanego węzła konstrukcyjnego: pilers masztu-skrzynka mieczowa-rama, wzmacniająca okolice podwięzi wantowych.
Z punktu widzenia wytrzymałości byłoby to bardzo celowe rozwiązanie.

Jednakże przy przedstawionym planie ożaglowania, środek oporu bocznego wypadłby sporo przed środkiem ożaglowania, nawet bez przechyłu (a w lekkim przechyle jeszcze dalej). Co automatycznie oznacza, że sporą część oporu bocznego musiałaby przejąć płetwa sterowa. Nie wiem, czy to źle - istnieją jachty o takim rozwiązaniu. Natomiast trzeba się z tym liczyć, że jacht będzie nietypowo zrównoważony żaglowo (czytaj: mocno nawietrzny). Pytanie też, w jak głębokim przechyle da się wysterować: walnięcie szuflady co chwila byłoby dosyć denerwujące dla załogi.

Chyba, że Wojtek rzeczywiście na dalszym etapie prac przeprojektuje położenie miecza.

***

Co się tyczy ewentualnych startów w klasie T-3.
Mniejszym problemem jest to, że obecna wysokość w kabinie 1.4m jest o 15cm za mała. Natchniony twórca obecnej edycji przepisów
http://ppjk.pl/wp-content/uploads/attac ... a_2017.pdf
uznał bowiem, że turystyczno-regatowy 7-metrowy jacht musi mieć wysokość 1.55m.

Natomiast przeszkodą fundamentalną jest to, że nie ma przywoływanych przez Corsa kar za nieseryjność. W obecnej wersji przepisów stoi wyraźnie napisane, że w PPJK mogą brać udział tylko jachty seryjne. Czyli takie, których zbudowano (lub w ostateczności: buduje się właśnie) co najmniej 5 jednakowych egzemplarzy.

I już. Start w PPJK na amatorsko wybudowanym prototypie jest niemożliwy. Ścieżka, że projektuje się szybki jacht, buduje prototyp, sprawdza w regatach, a potem dopiero robi serię i rozwija inne konstrukcje (vide Saturn i Wojtek Spisak) została definitywnie zamknięta.

I wiecie co? Może to i pozytywny objaw?... Bo oznacza, że jednak nasze stocznie, kręcące oficjalnym żeglarsko-mazurskim światkiem, nadal strasznie się boją amatorów jednostkowo budujących jachty. Tyle lat zohydzali ludziom "garażowe" produkty, głosili, jakie są niebezpieczne, że w ogóle jacht nieseryjny i nielaminatowy to obciach, w tle jest jeszcze nowa ustawa o rejestracji i zagrożenie 100000zł grzywny za brak CE, na targach żeglarskich już nawet tradycyjni szkutnicy nie goszczą - wszystko co nie ze stoczni, niby przestało istnieć. A i tak uznali, że lepiej "nieistniejącym" jachtom zabronić startu w regatach. Czyż to nie optymistyczny objew? :mrgreen:

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL