Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 04:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 976 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sty 2021, o 20:57 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
szybrowy z przykręcanym bulbem wychodzi efektywniej. Co widać choćby w D 24.

D-24 nie ma bulba. Ma miecz szybrowy podnoszony tylko do transportu i unieruchomiony podczas żeglugi.

Mir napisał(a):
reszta sama się układa

To niestety nie jest prawdą. Sfera miecza jest prawdopodobnie oparta na profilach NACA a te nie tworzą powierzchni rozwijalnych i bez specjalistycznego walcowania nie da się uzyskać zakładanego profilu, tylko miejscowe powierzchnie walcowe o różnym promieniu co w efekcie da bardzo "brzydką" nieregularną sferę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2021, o 22:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8775
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1746
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
cors napisał(a):
Sfera miecza jest prawdopodobnie oparta na profilach NACA a te nie tworzą powierzchni rozwijalnych

Z rysunku widać, że miecz jest w kształcie prostokąta (pod wodą), a ze zdjęć można wywnioskować o jednym profilu na całej wysokości miecza.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2021, o 18:25 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mir napisał(a):
cors napisał(a):
Sfera miecza jest prawdopodobnie oparta na profilach NACA a te nie tworzą powierzchni rozwijalnych

Z rysunku widać, że miecz jest w kształcie prostokąta (pod wodą), a ze zdjęć można wywnioskować o jednym profilu na całej wysokości miecza.
Tak , jest jeden profil na całej długości . Został zastosowany profil nie z katalogu NACA.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2021, o 19:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
profil nie z katalogu NACA.


Co niczego nie zmienia. "Róbta co chceta". Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 19:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
profil nie z katalogu NACA.


Co niczego nie zmienia. "Róbta co chceta". Powodzenia.
Dzięki . Skoro nie ma alternatywy , do robię dalej . Jak będę miał komplet elementów , to poskładam i pospawam konstrukcję nośną . Jeśli chodzi o dobalastowanie miecza , to najpierw dospawam płaszcz z jednej strony . Wypełnię najniższą komorę ołowiem na zimno, a pozostałe stalą . Dospawam płaszcz z drugiej strony i wleję na zimno wypełniacz . Płaszcze będą spawane liniowo na krawędzi natarcia i spływu , a cała powierzchnia powinna się równo sama ułożyć i będzie tylko połapana punktowo. Pytanie , czy po spawaniu powstaną góry , czy doliny :-? . Jeśli doliny , to wystarczy zaszpachlować i wyszlifować i profil będzie zachowany . Jeśli góry , no to " Huston mamy problem ". Tak sobie dywaguję teoretycznie , ale będzie okazja się samemu przekonać .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2021, o 19:37 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
będzie okazja się samemu przekonać


Skąd ja to znam, uczenie się na błędach

silver_stas napisał(a):
Wypełnię najniższą komorę ołowiem na zimno, a pozostałe stalą


Wypełnienie stalą? Na zimno? To bardzo ciekawe. Opisz technologię.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

silver_stas napisał(a):
Jeśli doliny , to wystarczy zaszpachlować i wyszlifować i profil będzie zachowany


Absolutnie niemożliwe. Szczególnie "zachowanie" profilu a w zasadzie jego cylindryczności niezbędnego przy mieczu szybrowym, chyba, że skrzynię mieczową zrobisz z luzem po 10 mm pomiędzy od "profilu".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2021, o 18:48 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
będzie okazja się samemu przekonać


Skąd ja to znam, uczenie się na błędach

silver_stas napisał(a):
Wypełnię najniższą komorę ołowiem na zimno, a pozostałe stalą


Wypełnienie stalą? Na zimno? To bardzo ciekawe. Opisz technologię.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

silver_stas napisał(a):
Jeśli doliny , to wystarczy zaszpachlować i wyszlifować i profil będzie zachowany


Absolutnie niemożliwe. Szczególnie "zachowanie" profilu a w zasadzie jego cylindryczności niezbędnego przy mieczu szybrowym, chyba, że skrzynię mieczową zrobisz z luzem po 10 mm pomiędzy od "profilu".
Skoro nie ma alternatywnej metody wykonania miecza , to muszę kontynuować . Pisałem o ołowiu i wypełniaczu na zimno , czyli w temperaturze otoczenia , aby uniknąć odkształceń . Technologia prosta , układam kawałki metalu i później zalewam wypełniaczem :lol: . Ad rem . Mówimy tu o mieczu obrotowym , a nie szybrze , gdzie miecz ma kontakt ze skrzynią na całej powierzchni , jest niewielki luz i cylindryczność musi być zachowana . Tutaj jest miecz obrotowy profilowany , który ma minimalną odległość od skrzyni tylko na niewielkiej powierzchni , do tego zamocowany w "wąsach " . Tak więc ta odległość będzie zbliżona do tej co podałeś . Bardziej mnie zastanawia jakie straty mogą być wskutek nierówności powierzchni . Mam nadzieję , że szpachlując ewentualne nierówności uzyskam gładką powierzchnię , zachowując właściwy profil.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2021, o 19:20 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
ta odległość będzie zbliżona do tej co podałeś


I w tym sęk. Taka "szpara" to co najmniej 0,5 węzła prędkości mniej, niepłynność profilu to kolejne 0,2 kn mniej i większy dryf o 1 stopień. Wszystkie regaty "klasowe" przegrane, chyba, że będziesz ścigał się z "Makami", Nashami, El-bimbami i "stoczniowymi Łorionami".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2021, o 21:22 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
ta odległość będzie zbliżona do tej co podałeś


I w tym sęk. Taka "szpara" to co najmniej 0,5 węzła prędkości mniej, niepłynność profilu to kolejne 0,2 kn mniej i większy dryf o 1 stopień. Wszystkie regaty "klasowe" przegrane, chyba, że będziesz ścigał się z "Makami", Nashami, El-bimbami i "stoczniowymi Łorionami".
Ja mówię o luzie między mieczem a ścianką wewnątrz skrzyni . W dnie , między zasłoną a bokami skrzyni nie będzie żadnej szczeliny .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 09:23 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Ja mówię o luzie między mieczem a ścianką wewnątrz skrzyni . W dnie , między zasłoną a bokami skrzyni nie będzie żadnej szczeliny .


Nie interesuje mnie luz w skrzyni. Całe moje wywody dotyczą właśnie miejsca wyjścia miecza z dna. Przy braku idealności profilu i cylindryczności miecza będziesz musiał mieć "szczelinę" jaką określiłem bo w innym wypadku nie opuścisz ani nie podniesiesz miecza.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 18:31 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Ja mówię o luzie między mieczem a ścianką wewnątrz skrzyni . W dnie , między zasłoną a bokami skrzyni nie będzie żadnej szczeliny .


Nie interesuje mnie luz w skrzyni. Całe moje wywody dotyczą właśnie miejsca wyjścia miecza z dna. Przy braku idealności profilu i cylindryczności miecza będziesz musiał mieć "szczelinę" jaką określiłem bo w innym wypadku nie opuścisz ani nie podniesiesz miecza.
W miejscu wyjścia miecza z dna cylindryczność profilu jest bez znaczenia , bo miecz w tym miejscu ma przekrój prostokąta . Mam też pomysł na uszczelnienie tego miejsca no i przede wszystkim zaślepki szpary mieczowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 20:07 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1429
Podziękował : 521
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Mam też pomysł na uszczelnienie tego miejsca no i przede wszystkim zaślepki szpary mieczowej.

Życzę pomyślnego "uszczelniania".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 20:19 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Mam też pomysł na uszczelnienie tego miejsca no i przede wszystkim zaślepki szpary mieczowej.

Życzę pomyślnego "uszczelniania".
Dzięki. Rozwiązanie jest bardzo proste i trwałe , oby skuteczne . To jest najpiękniejsze w tej zabawie , odkrywanie nowych rzeczy :D .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
silver_stas napisał(a):
To jest najpiękniejsze w tej zabawie , odkrywanie nowych rzeczy :D .

Coś mi się wydaje, że te rzeczy będą nowe tylko dla Ciebie...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowania - 2: cors, silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 21:22 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
AIKI napisał(a):
silver_stas napisał(a):
To jest najpiękniejsze w tej zabawie , odkrywanie nowych rzeczy :D .

Coś mi się wydaje, że te rzeczy będą nowe tylko dla Ciebie...
W życiu tak bywa , czasami też wyważamy otwarte drzwi :rotfl: Ale ile przy tym frajdy :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2021, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Coś tych nowych fotek nie widać, poza tymi poprzednimi.
Co do luzu w skrzynce mieczowej, to bez niego sie nie obejdzie, musi być, ale jakiej wielkosci to juz kwestia sporna, stąd te przekomarzanki na temat szpary.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2021, o 10:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
Coś tych nowych fotek nie widać, poza tymi poprzednimi.
Co do luzu w skrzynce mieczowej, to bez niego sie nie obejdzie, musi być, ale jakiej wielkosci to juz kwestia sporna, stąd te przekomarzanki na temat szpary.
Kończąc dyskusję , umieszczam szkic , bo jeden obraz więcej niż tysiąc słów. Odręczny , stare przyzwyczajenia :rotfl: . Jak słusznie napisał Piotr , problem dotyczy właściwego uszczelnienia szerokiej szpary w skrzyni mieczowej przez zaślepkę . Jak wiecie były różne próby , ja jestem kolejny , który ma nadzieję że to rozwiązanie będzie skuteczne . :D . Mam już wszystkie elementy , idę montować konstrukcję nośną miecza . Bartuś będą zdjęcia :D .


Załączniki:
IMG_20210206_094953.jpg
IMG_20210206_094953.jpg [ 272.83 KiB | Przeglądane 2865 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2021, o 11:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8830
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1918
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A mnie najbardziej ciekawi jakie beda finalne koszty tego "cuda" ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2021, o 13:01 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
M@rek napisał(a):
A mnie najbardziej ciekawi jakie beda finalne koszty tego "cuda" ?
Duże, mam założony pewien budżet . Oczywiście mówimy tylko o koszcie materiałów . Robocizny nie liczę , wszelkie niezbędne maszyny i narzędzia posiadam .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 lut 2021, o 21:05 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Dzisiaj uczyłem się spawać migomatem na stojaku pod szlifierkę taśmową . Poskładałem elementy konstrukcji miecza i trochę pospawałem.


Załączniki:
IMG_20210206_124057.jpg
IMG_20210206_124057.jpg [ 417.89 KiB | Przeglądane 2815 razy ]
IMG_20210206_120032.jpg
IMG_20210206_120032.jpg [ 355.4 KiB | Przeglądane 2815 razy ]
IMG_20210206_120011.jpg
IMG_20210206_120011.jpg [ 392.25 KiB | Przeglądane 2815 razy ]
IMG_20210206_115952.jpg
IMG_20210206_115952.jpg [ 427.67 KiB | Przeglądane 2815 razy ]
IMG_20210206_115940.jpg
IMG_20210206_115940.jpg [ 361.93 KiB | Przeglądane 2815 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 10:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
silver_stas napisał(a):
problem dotyczy właściwego uszczelnienia szerokiej szpary w skrzyni mieczowej przez zaślepkę .
Uszczelnienie szerokiej szpary za mieczem to jedna sprawa. Ale patrząc na ten szkic to widzę, że po opuszczeniu miecza z obu jego stron pozostaną dwie wąskie szpary między ściankami miecza i ściankami skrzyni mieczowej. Ja w swoim PIP-ie u samego dołu skrzynki mieczowej zawęziłem skrzynkę tak, że miecz w stanie opuszczonym siedzi sztywno w tym położeniu. To zwężenie jest na takiej długości jaką zajmuje miecz w stanie opuszczonym wystający spod kadłuba. Zwężenie skrzynki mieczowej u dołu mógłbym porównać do rozciętego U. Co mi to dało? Dzięki temu mój miecz nie telepie się na fali. Natomiast nie zajmowałem się szparą za mieczem który jest tak samo obrotowy. Jak wjadę na płytkie to miecz góra i wio dalej. Sprawdzone na Zalewie Szczecińskim w tym na wąskich torach wodnych po stronie niemieckiej i ciut na Bałtyku.



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 12:10 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Marian J. napisał(a):
silver_stas napisał(a):
problem dotyczy właściwego uszczelnienia szerokiej szpary w skrzyni mieczowej przez zaślepkę .
Uszczelnienie szerokiej szpary za mieczem to jedna sprawa. Ale patrząc na ten szkic to widzę, że po opuszczeniu miecza z obu jego stron pozostaną dwie wąskie szpary między ściankami miecza i ściankami skrzyni mieczowej. Ja w swoim PIP-ie u samego dołu skrzynki mieczowej zawęziłem skrzynkę tak, że miecz w stanie opuszczonym siedzi sztywno w tym położeniu. To zwężenie jest na takiej długości jaką zajmuje miecz w stanie opuszczonym wystający spod kadłuba. Zwężenie skrzynki mieczowej u dołu mógłbym porównać do rozciętego U. Co mi to dało? Dzięki temu mój miecz nie telepie się na fali. Natomiast nie zajmowałem się szparą za mieczem który jest tak samo obrotowy. Jak wjadę na płytkie to miecz góra i wio dalej. Sprawdzone na Zalewie Szczecińskim w tym na wąskich torach wodnych po stronie niemieckiej i ciut na Bałtyku.
Sam miecz w tym miejscu ma przekrój prostokątny i szerokość jak zaślepka szpary . Uszczelnienie będzie takie samo na całej długości. Ja właśnie do uszczelnienia szpary chcę wykorzystać m.in. efekt klina , o którym piszesz . Najtrudniejsze będzie na początku dopasowanie i ustawienie elementów . Sam miecz można też łatwo zablokować , to jak ten prototyp wypali , to może i łódka trochę słonego posmakuje :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 16:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian J. napisał(a):
silver_stas napisał(a):
problem dotyczy właściwego uszczelnienia szerokiej szpary w skrzyni mieczowej przez zaślepkę .
Uszczelnienie szerokiej szpary za mieczem to jedna sprawa. Ale patrząc na ten szkic to widzę, że po opuszczeniu miecza z obu jego stron pozostaną dwie wąskie szpary między ściankami miecza i ściankami skrzyni mieczowej. Ja w swoim PIP-ie u samego dołu skrzynki mieczowej zawęziłem skrzynkę tak, że miecz w stanie opuszczonym siedzi sztywno w tym położeniu. To zwężenie jest na takiej długości jaką zajmuje miecz w stanie opuszczonym wystający spod kadłuba. Zwężenie skrzynki mieczowej u dołu mógłbym porównać do rozciętego U. Co mi to dało? Dzięki temu mój miecz nie telepie się na fali. Natomiast nie zajmowałem się szparą za mieczem który jest tak samo obrotowy. Jak wjadę na płytkie to miecz góra i wio dalej. Sprawdzone na Zalewie Szczecińskim w tym na wąskich torach wodnych po stronie niemieckiej i ciut na Bałtyku.


Ale to jest możliwe tylko przy plaskiej blasze zamiast profilu miecza. Albo z niekorzystnym odwróconym (rozszerzającym się na końcu) profilem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 16:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Niekoniecznie . Przecież pisałem , że to będzie "szyber obrotowy " :lol: . To jakby klasyczny szyber z bardzo grubą blachą u góry i osią obrotu .


Załączniki:
IMG_20210207_163634.jpg
IMG_20210207_163634.jpg [ 199.94 KiB | Przeglądane 2729 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 17:01 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Ale moja uwaga była do Mariana.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 17:16 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1047
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
OK, dzięki.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 lut 2021, o 18:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
plitkin napisał(a):
Ale to jest możliwe tylko przy plaskiej blasze zamiast profilu miecza. Albo z niekorzystnym odwróconym (rozszerzającym się na końcu) profilem.
Ja miałem miecz sklejkowy pokryty laminatem, z przodu zaokrąglony z tyłu krawędź spływu jak w mieczach profilowanych. Na znacznej długości wzdłuż styku ze skrzynką mieczową w stanie opuszczonym miecz jest płaski. Kiedy robiłem to, to miecz był dodatkowo dociążony i okuty u dołu ostrogą tak, że nie straszne mi jest najechanie na jakąś twardą przeszkodę. W trakcie wykonywania zwężenia skrzyni mieczowej jacht był podwieszony na pasach a zwężenie zrobiłem laminatem epoksydowym dając pomiędzy miecz i świeży laminat warstwę rozdzielającą. Na zdjęciu widać częściowo wysunięty miecz i to co widać to jest to okucie miecza u dołu. Nie pamiętam tylko czy było to już po operacji zwężenia skrzynki mieczowej czy jeszcze przed:
Obrazek
To unieruchomienie miecza robiłem już po kilku latach pływania kiedy nawet na jeziorach słychać było jak miecz się telepie na fali.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2021, o 04:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13717
Podziękował : 10188
Otrzymał podziękowań: 2416
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może w regatach monotypów coś jest na rzeczy, bo tam reszta jest jakoby identyczna.
Podobnie widzę problem trzymania dokładności profilu miecza.

Natomiast według moich spostrzeżeń walka z dziurą za mieczem, jest przereklamowana.
I tak to wszystko jest już w strefie zawirowań.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2021, o 07:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Marian Strzelecki napisał(a):
Natomiast według moich spostrzeżeń walka z dziurą za mieczem, jest przereklamowana.
I tak to wszystko jest już w strefie zawirowań.


A wg mojej praktyki ma ogromne znaczenie.



Za ten post autor plitkin otrzymał podziękowania - 2: cors, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lut 2021, o 18:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
O, na laserze se wyciął żeberka, jaki profil? Naca 0009?

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 976 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 184 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL