Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 11:29




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 970 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 kwi 2020, o 23:34 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
białą transparentną


Nie takiej. Albo biała albo transparentna co oznacza bezbarwna. :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 07:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
białą transparentną


Nie takiej. Albo biała albo transparentna co oznacza bezbarwna. :kiss:
Są takie lakierobejce, co to stolarze meble w różnych stylach wybarwiają - ni to kryje, ni to nie kryje i po wierzchu kolor zostawia, a drewno nadal prześwieca, są nawet opalizujące, jak za przeproszeniem macica perłowa. Nie słyszałem jednak, by ktokolwiek używał ich we wnętrzach jachtów. Ale może, jak toś lubi... W końcu wnętrze nie ma bezpośredniego kontaktu z wodą. Do pierwszego grzyba. ;)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 09:02 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
silver_stas napisał(a):
boSmann napisał(a):
cors napisał(a):
nie nadaje się na wzdłużniki.

Ładny flader, pod lakierem dobrze będzie wyglądać :-P
Do tego świetnie współgra ze słojami lepszej strony sklejki . Wystarczy tylko pomalować zwykłą farbą . Mazerować nie muszę :rotfl:


Wzdłużnik ładny, sklejenie wprawdzie bardzo krótkie, ale tyż ładne :-)

Dobra praktyka i źródła mówią, że łączenie wzdłużników powinno mieć pewne proporcje ukosowania, które zaczynają się od mniej więcej od 1 : 8.

Wytrzymałość połączenia ukosowanego w proporcji 1 : 4 wynosi ok. 60 - 65 % wytrzymałości litego drewna, ale przy zukosowaniu 1 : 8 wytrzymałość polaczenia wynosi już ok. 85 %.

Zalecane czasem ukosowanie 1 : 12 daje już tylko niewielki przyrost wytrzymałości złącza, wynoszący tylko ok. 90 % ciągłego drewna.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 09:04 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Taki np.


Załączniki:
jacht wnętrze.jpg
jacht wnętrze.jpg [ 44.39 KiB | Przeglądane 4421 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 09:42 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
Taki np.

Śliczny, lecz nie widzę tak "transparentnego białego". :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 11:07 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Bo to wyższa szkoła jazdy . Naturalne drewno z widoczną fakturą w białym kolorze . Widać , że to nie tworzywo sztuczne :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 15:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
cors napisał(a):
nie widzę tak "transparentnego białego".
Ja też nie. Może źle paczamy?

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 15:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
tomasz piasecki napisał(a):
Wytrzymałość połączenia ukosowanego
Wszystko prawda. Ale teraz kleimy epoksydem, a to świństwo, po prawidłowym związaniu, jest mocniejsze od klejonego drewna. Próbowałem łamać klejone tym elementy z drewna i sklejki - zawsze strzeliło drewno obok, a nigdy sama spoina. Praktyka moja niewielka - odbudowa jednej łódki z kadłubem z laminatu epoksydowo-szklanego ze sklejkową kabiną, parę razy jakieś małe roboty szkutnicze, no i w końcu dwie łódki sklejkowe "from scratch" - wsparta informacjami mojego ulubionego projektanta, mówi, że przy klejeniu epoksydem (w moim wypadku epidian plus krzemionka koloidalna) wystarcza ukosowanie w proporcji 1:6. Jeszcze nic nie walnęło, a mam też tak sklejone i to dokładnie w środku długości (!!!) listwy, z których zrobiłem skrzynkowy maszt. Maszt cały jest klejony epidianem 6011 z wypełniaczem krzemionką koloidalną + utwardzacz TFF w proporcji wagowej 100:24.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 17:07 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1084
Podziękował : 402
Otrzymał podziękowań: 387
Uprawnienia żeglarskie:
robhosailor napisał(a):
tomasz piasecki napisał(a):
Wytrzymałość połączenia ukosowanego
Wszystko prawda. Ale teraz kleimy epoksydem...


Pacz pan, że ja na to nie wpadłem :rotfl:

Ten Richard Birmingham, z którego książki *) pochodzi powyższa informacja to się nie bardzo zna, może nawet nie wie co to epoksyd albo jakiś tam West System.

On wprawdzie jest profesorem w Newcastle University o specjalności "Small Craft Design", ale wiadomo jak to jest z uczonymi; no a już Wydawca to firma która chyba też się nie bardzo zna :-)

Nie daj się wirusowi !

*) Richard Birmingham - Boatbuilding Techniques, Wyd. Adlard Coles Nautical, London 2008.

___________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowania - 2: boSmann, cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 17:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Uczonym zwykle wierzę, ale ja jestem praktykiem. No i mówię raczej o łódkach, które nie żeglują w Roaring Forties, chociaż kto wie...

Ale spójrzmy teoretycznie: po co robić większy skos, skoro spoina i tak mocniejsza od reszty?
Dokładnie tak, jak z klejeniem sklejek poszycia na "buttstrap", okazuje się tak samo mocne, jak ukosowane. Kiedyś uważano, że te sklejenia muszą być w kadłubie rozłożone równomiernie, na przemian, a mój ulubiony projektant robi je dokładnie na odwrót, znaczy wszystkie na środku kadłuba i nigdy, nikomu, nic się tam nie złamało, a są to łódki raczej lekkie i delikatne. Edit: łódki, które nie mają ani stępki, ani wręgów! A wzdłużniki i poszycie klejone jak wyżej. Zgroza!!!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No poszycie w dory to sklejka 12mm, na dnie zaś 18 ka, wskutek czego tu te wszystkie wiązania z kolankami czy tam wzdłuznikami to jakby nadają jedynie kształt dla głownego montazu, a nie wytrzymałość końcową, no ale tak projekt made by Jeff Spira.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 19:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No widzisz, a ja pisałem o łódkach ze sklejki 6 mm (GIS) 6 mm dno i 4 mm burty i pokład (BETH) a niektóre całe 4 mm (Eureka) - nie mają szkieletu, inaczej "zładu", jak to kiedyś nazywano. I nie rozpadają się!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 19:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
z 6ki to ja mam nadbudówkę i troche jakąś plesnią zaleciała, a ze wczesniej sklejka zywicowana, to moze sie to da zmyć jakąś wckaczką

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 kwi 2020, o 20:24 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wywiązała się interesująca dyskusja , ale jeśli pozwolicie usystematyzuję parę spraw . 1) Klasyfikacja drewna JAKOŚCIOWA składająca się dokładnie z 4 klas . Klasa I , to znikomy procent produkcji , więc trochę jak yeti . Nas interesują raczej klasy II i III . 2) Klasyfikacja drewna WYTRZYMAŁOŚCIOWA , gdzie w przypadku drewna iglastego interesuje nas C24-30 . W tym przedziale jest stosowane w budownictwie , to sądzę że do budowy łódki też się nadaje . Jak widać na zdjęciach , to raczej III klasa jakości . Osobna sprawa , to sposób klasyfikacji wytrzymałościowej . O ile drewno importowane ze Skandynawii jest zapewne klasyfikowane maszynowo , to u nas praktycznie jest to robione "na oko" . Zasady klasyfikacji http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... 40ffca26e3 i pozostawiam to bez komentarza. 3) Wzdłużniki zapewne z drewna III klasy , sęki małe i średnie , statystycznie co metr . Jakbym się uparł , to wystarczy przeciąć w kilku miejscach , skleić i by była II klasa . Dla mnie bez sensu , tym bardziej , że nie ma dużych sęków o krytycznej dla przekroju średnicy . Jeśli chodzi o ukosowanie to znam zasady, tu kleiłem tylko na potrzeby przenoszenia listew. 4) Na burcie 3 wzdłużniki zostaną połączone arkuszem sklejki . Upraszczając, tworzą belkę sklejoną z wielowarstwowego drewna i ilość sęków , czy sposób ukosowania nie ma większego znaczenia .


Załączniki:
407jtbkoqw18zysupcgv9iahxrdn2elm36f5.jpg
407jtbkoqw18zysupcgv9iahxrdn2elm36f5.jpg [ 75.81 KiB | Przeglądane 4309 razy ]
konstrukcyjne.jpg
konstrukcyjne.jpg [ 97.45 KiB | Przeglądane 4309 razy ]
tabela_drewno.jpg
tabela_drewno.jpg [ 138.83 KiB | Przeglądane 4309 razy ]

Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2020, o 07:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No i jeszcze, można dodać, że zamiast stosować, praktycznie niedostępny i drogi, drewniany masyw klasy I, można z powodzeniem wykorzystać klejonkę (epoksydem na przykład) z listew o mniejszych przekrojach, ukosowanie tych listew wzdłuż z powodzeniem może być wg proporcji 1:6 a nawet 1:4, o ile będzie wiele warstw, i tym sposobem otrzymamy mocniejszy element, niż ten wykonany z masywu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/



Za ten post autor robhosailor otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2020, o 14:49 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Silver-stas a ty na poważnie z tej "masówki " boazeryjnej chcesz budować szkielet tak wyczynowego i dobrze zaprojektowanego jachtu ?
To może zamiast sklejki użyj też płyt pilśniowych . Na szkutnik amator była taka relacja z budowy.
Nie szkoda Ci włożonej w ten projekt pracy ???



Za ten post autor dorada otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2020, o 17:20 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Weżmy drugie to jest dolne zdjęcie sztapla desek . Deska pierwsza z góry ta z przodu. Piszesz że na niej nie ma sęków o krytycznej dla przekroju średnicy.
Czy na pewno piszesz o tym co widać na zdjęciu ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2020, o 17:30 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
dorada napisał(a):
Weżmy drugie to jest dolne zdjęcie sztapla desek . Deska pierwsza z góry ta z przodu. Piszesz że na niej nie ma sęków o krytycznej dla przekroju średnicy.
Czy na pewno piszesz o tym co widać na zdjęciu ?
To są 2 zdjęcia drewna ze składów oferujących drewno w klasie C24. Przeczytaj dokładnie mój post :-?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 11:09 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
To tyle teoretyzowania, wracam do budowy. Teraz montaż wzdłużników. Trochę dłubania , bo muszę powiększyć gniazda pod listwy. Wzdłużniki niby proste do ułożenia , ale na pewnych odcinkach odmawiają współpracy . Pasy , ściski , podpórki , no i do tego stara metoda na gorącą wodę .


Załączniki:
IMG_20200408_181742.jpg
IMG_20200408_181742.jpg [ 416.55 KiB | Przeglądane 4149 razy ]
IMG_20200408_181630.jpg
IMG_20200408_181630.jpg [ 444.25 KiB | Przeglądane 4149 razy ]
IMG_20200405_173239 (1).jpg
IMG_20200405_173239 (1).jpg [ 337.56 KiB | Przeglądane 4149 razy ]
IMG_20200405_125349 (1).jpg
IMG_20200405_125349 (1).jpg [ 315.91 KiB | Przeglądane 4149 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 11:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
... Dlatego robiłbym wzdłużniki, klejąc je z kilku (no powiedzmy z dwóch-trzech) cienkich warstw, na stanowisku montażowym, a nie z masywu.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 12:14 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Tak kleiłem stępkę i zajęło mi to 4 dni. Tutaj to nie ma sensu . Policz ile ścisków trzeba , aby jednorazowo skleić tylko 2 warstwy na długości 8m . Na każdą listwę 1 dzień na związanie żywicy . W porównaniu ze wzdłużnikami w Sztrandusi , to tutaj bułka z masłem , bo to praktycznie lekko wygięta płaszczyzna . Tam listwy były nie tylko mocno wygięte , ale też skręcone o duży kąt . Tutaj to nie trzeba dużych sił , chodzi tylko o dokładne ustawienie. Często wystarczy złapać wkrętem , a tylko w kilku miejscach użyłem wrzątku , aby trwale ukształtować .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Spoko, rozumiem. Ja bym zrobił, jak mówię, bo nie mam tyle siły. Trwałoby dłużej, ale bez mocowania się.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 13:58 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Ja też czasami muszę nadrabiać entuzjazmem :rotfl: . Listwy się dość ładnie układają , to kwestia centymetrów , lub milimetrów , no i właściwy kąt . Sporo zabawy , ale niewielki wysiłek. Najwięcej schodzi z poprawianiem prawie wszystkich gniazd , bo wyciąłem ciut za małe. Poza tym nie mam grubościówki i listwy też się trochę różnią wymiarami.



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 14:56 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Bardzo Cię przepraszam ale faktycznie nie doczytałem tematu. Małe sęczki wrośnięte są jak najbardziej ok. Dalej jednak nie wiem z czego budujesz. Wzdłużniki z czego są ???
Wnioskuję że jesteś z południa Polski więc mogę , gdybyś potrzebował naprawdę drewna iluzorycznie "szkutniczego"pomóc.



Za ten post autor dorada otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 15:06 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1419
Podziękował : 516
Otrzymał podziękowań: 643
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
wszystkich gniazd , bo wyciąłem ciut za małe.

A jak będziesz wyrywał "busztele" z OSB z tych gniazd. Metoda niszczenia "młotkowego"?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2020, o 16:15 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1042
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
dorada napisał(a):
Bardzo Cię przepraszam ale faktycznie nie doczytałem tematu. Małe sęczki wrośnięte są jak najbardziej ok. Dalej jednak nie wiem z czego budujesz. Wzdłużniki z czego są ???
Wnioskuję że jesteś z południa Polski więc mogę , gdybyś potrzebował naprawdę drewna iluzorycznie "szkutniczego"pomóc.
Wzdłużniki z sosny . Mieszkam pod Krakowem. Wcześniej o tym drewnie pisałem , zostało z poprzedniej budowy , więc dobrze naturalnie wysezonowane . Dzięki za ofertę pomocy z drewnem , ale jak też wcześniej pisałem mam znajomego właściciel sporego tartaku , to mogę sobie poprzerzucać deski i coś wybrać .

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
wszystkich gniazd , bo wyciąłem ciut za małe.

A jak będziesz wyrywał "busztele" z OSB z tych gniazd. Metoda niszczenia "młotkowego"?
No to przecież o tym piszę . Myślę , że dam radę z wyjmowaniem bukszteli , podobnie jak to zrobiłem przy budowie poprzedniej trochę mniejszej łódki :kiss:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2020, o 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
tomasz piasecki napisał(a):
Zalecane czasem ukosowanie 1 : 12 daje już tylko niewielki przyrost wytrzymałości złącza, wynoszący tylko ok. 90 % ciągłego drewna.

Tomku, a czy ktoś robił porównania dla ukosowania sklejki? - i dla wytrzymałości w funkcji długości nakładek? (typu:nakładka) ;-)

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2020, o 16:39 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ponieważ zaistniał temat ukosowania sklejki to muszę dodać swoje trzy grosze. Swego czasu budowałem REKSA Mariana Strzeleckiego. Tego pierwszego. Nie wersję poprawioną według mnie mniej udaną szczególnie w części rufowej.
Wszystkie wzdłużniki robiłem ze sklejki jak mnie pamięć nie myli grubości 25 mm. Długość arkuszy była 2450 mm więc było jedno łączenie na skos aby uzyskać wzdłużnik ok 5 metrowy. Ukosowanie 1:10 .
Jacht przetrwał do chwili obecnej i pływa za Naszą zachodnią granicą . Ilekroć rozmawiam z moim przyjacielem ,użytkownikiem jachtu na temat czy "coś puściło" zawszę słyszę odpowiedż że nic nie puściło . No ale klejone było klejem AG.
Nie wiem czy ktoś z forum wie co to za wynalazek .



Za ten post autor dorada otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2020, o 18:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4064
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Wie! Dobry klej, ale epoksyd pod wieloma względami lepszy.

Daj gdzieś foty tego Reksa! To mój ulubiony z marianowych wynalazków.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 kwi 2020, o 18:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
dorada napisał(a):
No ale klejone było klejem AG.
Nie wiem czy ktoś z forum wie co to za wynalazek .

AG jest znany, ale z epoki przedeposydowej (jeśli chodzi o dostępność).

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 970 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL