Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 07:08




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 paź 2019, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Warto wspomnieć o Balsie, która jest bardzo lekka ok. 110 kg/m3, a przy tym sprężysta i mocna. I z owej Balsy wystrugać rdzeń masztu, po czym go oblaminować tkaniną na okrętkę.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 15:55 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 389
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Mir napisał(a):
Warto wspomnieć o Balsie, która jest bardzo lekka ok. 110 kg/m3, a przy tym sprężysta i mocna. I z owej Balsy wystrugać rdzeń masztu, po czym go oblaminować tkaniną na okrętkę.


Przepraszam Mir, że podpiąłem się z komentarzem pod Ciebie.

Humor On!

W dobie nowoczesnej medycyny można wyhodować kość ptaka w kształcie masztu...
gdyby na drukarce 3D wymodelować rdzeń z mikrokomórek w kształcie plastra miodu a wokół niego krzyżowo-spiralnie kilka warstw ściśle przylegających strun...
gdyby wyhodować i wytresować pająki...

Tak mnie ta wymiana zdań natchnęła.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 16:01 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Mir napisał(a):
Warto wspomnieć o Balsie, która jest bardzo lekka ok. 110 kg/m3, a przy tym sprężysta i mocna. I z owej Balsy wystrugać rdzeń masztu, po czym go oblaminować tkaniną na okrętkę.


Po co ? Zamiast laminowania "na okretke" mozna uzyc dostepnych rekawow weglowych.



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 16:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
Mir napisał(a):
Warto wspomnieć o Balsie, która jest bardzo lekka ok. 110 kg/m3, a przy tym sprężysta i mocna. I z owej Balsy wystrugać rdzeń masztu, po czym go oblaminować tkaniną na okrętkę.


Balsa: dla gęstości 150kg/m^3, moduł Younga 2037mpa, E/d=13.6
wg
https://www.researchgate.net/publicatio ... balsa_wood

Znaczy, do niczego. Na rdzeń za ciężka, na części pracujące za słaba. Świerk znacznie lepszy.
Oblaminowanie rdzenia (z czegokolwiek) tkaniną też do niczego, chyba że jednokierunkową. I to raczej nie szklaną.

Na maszty stosuje się też (chociaż u nas rzadko) cedr:
gęstość 370kg/m^3, moduł Younga 7660MPa, E/d=20.7
czyli trochę gorszy od sosny.

Jak widać, nasze krajowe drewno jest naprawdę dobre na konstrukcje. Jedyny problem w tym, że coraz trudniej jest dostać dobrej jakości, bezsęczne drewno.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 16:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
robhosailor napisał(a):
Czytam w zagramanicznych źródłach, że maszty robią często z Douglas fir/Oregon pine, czyli z daglezji


Jest naprawdę dobra:
gęstość 480kg/m^3, moduł Younga 13400MPa, E/d=27.9
Lepsza od bambusa, stali, aluminium i (z uwzględnieniem żywicy) włókna szklanego.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 17:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
I załoga pewnie się za każdym razem waży przed wejściem na pokład, nie wiem czy kilogram wte czy we wte robi różnicę odnośnie masztu, bomu czy coś tam w takielunku całym.
Ja jednak upierałbym się przy drewnie liściastym, iglaki są upierdliwe w obróbce, a świerk się sypie strasznie. To ze przez x lat się w nim robiło, to jakimś wyznacznikiem nie jest, bo może chodziło o o znośne parametry obciążeniowe przy tanim materiale, nie wiem. Moduł Younga jest dobry przy przekrojach pustych w środku przy wyznaczaniu strzałki ugięcia , bo dla pełnych mamy jeszcze wzór Żurawskiego. To akurat odnośnie drewnianych mostów kolejowych i pękania belek. Dzisiaj mamy żywice ogólnodostępne i to bardziej niż 25 lat temu. Noo, nie znam się na masztach, żaglach itd, ale kiedyś trzeba poeksperymentować z tym i owym.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 18:08 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ja wiem ze robi, no ale ja jestem ten okropny scigant :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 3: Marian Strzelecki, plitkin, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
bartuss1nowy napisał(a):
kiedyś trzeba poeksperymentować z tym i owym.

Zacznij od tego, co już masz.
Załącznik:
tilikum.jpg
tilikum.jpg [ 449.57 KiB | Przeglądane 7260 razy ]

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Chyba bym sie bał wypieprzyc do wody z tym, bo ani miecza ani porządnego kila i woda zimna.
i jeszcze
Obrazek

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Co Ty, pływaki masz. ;) Miecz albo dwa są na burtach.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Ostatnio edytowano 28 paź 2019, o 19:40 przez Mir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Gdzieś widziałem tą fotę, jak ktoś wsadził dla jaj gumiaki sumowi do pyska.

No a wracając do masztu i materiału, to chyba bierze się pod uwage jakiś wspołczynnik bezpieczenstwa przy dobieraniu przekroju nie? Bo wtedy mozemy go niwelowac przy naszym module sprężystości. Serio, nie wiedziałem że to sie robi ze świerka, bo wg mnie to najbadziewniejsze drewno w obrobce. Pewnie samo w sobie, jako drzewce klejone z bezsecznych listew w pakiecie ma optymalne właściwości.

Ciekawe ile drzazg w tyłku zaliczał taki koleś zjeżdzający z masztu jak w tych pirackich filmach ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Ostatnio edytowano 28 paź 2019, o 19:39 przez bartuss1nowy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:35 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
bartuss1nowy napisał(a):
I załoga pewnie się za każdym razem waży przed wejściem na pokład


W poważnych regatach na poważnym poziomie? Raczej tak. Mało tego, często załoga "rozdziela" limity wagowe na tych zawodników, pozycję których wymagają więcej wagi/siły i "zabierają" tym, którzy nie potrzebują. Stąd idealny dziobowy jest wysoki i silny, a sternik najlepiej chuderlak, a młynkowy - byczek. Czyli przed regatami często wchodzi odpowiednia dieta i cykl treningowy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
Z tym wazeniem, to akurat nieco sarkastycznie podszedłem do Gisa Robho, bo tu chyba mało wazne czy maszt wazy 2 kg wiecej, jesli zaloga weźmie coś na zakąskę czy coś ...

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 20:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8018
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2413
Uprawnienia żeglarskie: -
bartuss1nowy napisał(a):
Serio, nie wiedziałem że to sie robi ze świerka, bo wg mnie to najbadziewniejsze drewno w obrobce.
Ciekawe ile drzazg w tyłku zaliczał taki koleś zjeżdzający z masztu jak w tych pirackich filmach ...
Piraci świerka nie używali.
Nie że drzazgi, ino że toto gnije. ;) Sosna gnije mniej.

A w drewnach iglastych sprawa jest bardzo prosta: wytrzymałość wprost proporcjonalna do wagi (gęstość/cięzar właściwy) - i chce kto precyzyjnie znać to se bierze kuńkretną dechę i se zważy :mrgreen:

A że świerk jest lekki, zaczem dla danej wagi masztu daje największą średnicę.
A wszak to średnica belki daje sztywność. Simples. :-P

Z liściatych - na maszty niegdyś używano jesiona.
Jest po temu kilka powodów.
Primo - to drewno niełamliwe, a sprężyste; w maszcie wolnostojącym, libo kiepsko trzymanym bylejaką liną roślinną, rzecz to istotna.
Bo np. taka brzoza, co tu ktuś wspomniał, ułamie się ino tknąć ;)
A secundo powód ważniejszy: jesion mało uwodniony, można urżnąć całkiem świezy i z liściami, i taki w opętnik wetknąć, nic nie szkodzi. Niewiele drzew ma tę zaletę.
Albowiem przychodzi taki wiking na wiku, w potrzebie nagłej, w nadbrzeżnych zaroślach wyszukuje se proste drzewko młode, siekierecką je ciach - i presto - i maszt ma, jak ta lala. :D

A to jeden z powodów dla których w dawnem leśnictwie jesiony bywały w użyciu w formie lasu odroślowego.
Ale czy kto jeszcze pamięta co to znaczy? Zapomniana wiedza.
Aliści pręty jesionowe nadal dobra rzecz. A choćby na wiosło :)



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: MarekSCO, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
To ście se pojechaliii, :lol:
Nie nadążałem z podziękowaniami

Warto by wydzielić wątek np: O materiałach szkutniczych.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 20:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, jakby tak połączyć Sosnę ze Świerkiem? Tą pierwszą w kolumnie, a drugą bliżej topu. :roll:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 21:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
myszek napisał(a):
Z innych materiałów drewnianych mamy jeszcze bambus

Krzysiek zastosował i Sobie chwali. Co prawda nie jest to tradycyjny maszt ale jednak żagle na tym rozpina :-P
http://www.jachtoldtimer.pl/nasze_jacht ... ha/001.jpg
http://www.jachtoldtimer.pl/nasze_jacht ... ha/004.jpg

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 21:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
bartuss1nowy napisał(a):
Z tym wazeniem, to akurat nieco sarkastycznie podszedłem do Gisa Robho, bo tu chyba mało wazne czy maszt wazy 2 kg wiecej, jesli zaloga weźmie coś na zakąskę czy coś ...
Chodzi głównie o stateczność, co ważne na małej, bezbalastowej łódce. Wiąże się to również ze stawianiem i kładzeniem masztu na wodzie. A im lżejszy, tym w ogóle łatwiej.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 22:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Marian Strzelecki napisał(a):
Warto by wydzielić wątek np: O materiałach szkutniczych.

A nie lepiej poczytać (zamiast pisać)? :cool:
https://wfw.com.pl/ksiazki/drewno-szkutnicze/

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 paź 2019, o 22:30 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
myszek napisał(a):
bezsęczne drewno.


A układ słoi to pies. Z jednego pnia 6 desek nadaje się do produkcji masztów o sezonowaniu, sztaplowaniu, suszeniu, nie wspomnę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 07:20 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8822
Podziękował : 3986
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
cors napisał(a):
myszek napisał(a):
bezsęczne drewno.


A układ słoi to pies. Z jednego pnia 6 desek nadaje się do produkcji masztów o sezonowaniu, sztaplowaniu, suszeniu, nie wspomnę.


I o tym ze maszty sie impregnuje i maluje :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 07:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 sty 2015, o 17:38
Posty: 1272
Podziękował : 604
Otrzymał podziękowań: 559
Uprawnienia żeglarskie: takie tam
Czy to prawda że drewno świerkowe na drzewce nie powinno być odżywicowane?

_________________
Wiosna


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 08:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7511
Podziękował : 5913
Otrzymał podziękowań: 2277
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ryś napisał(a):
Zapomniana wiedza.

Ryś :)
A co złego by się stało, gdybyś jaśniej napisał? Kataklizm jakiś ? :mrgreen:
Przecież wystarczyłoby jeszcze drugie tyle słów i cała sytuacja byłaby jak na dłoni - tak ?
Ale Ty musisz zachować styl - to ważniejsze niż merytoryczna wartość wypowiedzi.
W Twoim poście owszem - duża ( bardzo duża ) ale trzeba dbać o to, żeby za duża nie była,
bo Twój image pójdzie się paść - tak ? :-P
A tu w wątku, jak na razie mamy wiadomość, że z jednego pnia tylko sześć desek a i to po sztaplowaniu - tak? :rotfl:
A gdybyś tak jednak lekko rozwinął ? Tak prawie niedostrzegalnie, ale wszystko od początku aż do tych bonsai ;)
Od drzazg przy tym świerku nieszczęsnym... Przez gnicie i ważenie konkretnych dech...
Jakie wyniki ( rozrzut ) tego ważenia możesz uzyskać ( dla świerkowego drewna ) i dlaczemu takie ?
( Anka nie pytała by wtedy o odżywicowanie np... )
Co by szkodziło, gdybyś pełną odpowiedź zaryzykował - treść kosztem formy tym razem ?
Spróbujesz ? :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 09:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
bartuss1nowy napisał(a):
Z tym wazeniem, to akurat nieco sarkastycznie podszedłem do Gisa Robho, bo tu chyba mało wazne czy maszt wazy 2 kg wiecej, jesli zaloga weźmie coś na zakąskę czy coś ...
Chodzi głównie o stateczność, co ważne na małej, bezbalastowej łódce. Wiąże się to również ze stawianiem i kładzeniem masztu na wodzie. A im lżejszy, tym w ogóle łatwiej.
Bartuss, zrób taki eksperyment: dodaj swojej kanadyjce P50 taki maszcik, jak na planach, a następnie popróbuj dodawać na jego topie odważniki, najpierw 1 kg, potem 2 itd, zobaczysz, co się stanie. Maszcik bardzo niewysoki, a jak zachowa się z nim łódka, kiedy powiesisz na topie, tak z 5 kg ... :mrgreen: :rotfl: :-P

taka_jedna napisał(a):
drewno świerkowe na drzewce nie powinno być odżywicowane?
MarekSCO napisał(a):
Od drzazg przy tym świerku nieszczęsnym... Przez gnicie i ważenie konkretnych dech...
Jakie wyniki ( rozrzut ) tego ważenia możesz uzyskać ( dla świerkowego drewna ) i dlaczemu takie ?
( Anka nie pytała by wtedy o odżywicowanie np... )
Masa, masa, masa - drewno odżywicowane i wysuszone staje się lżejsze.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
M@rek napisał(a):
Dawna klasa 730 juz chyba "zdechla".

I to dawno... Obecnie działa z tego zakresu tylko klasa Tango (na ZZ Lake głównie).

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 11:33 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
AIKI napisał(a):
jej kanadyjce P50 taki maszcik, jak na planach, a następnie popróbuj dodawać na jego topie odważniki, najpierw 1 kg, potem 2 itd, zobaczysz, co się stanie. Maszcik bardzo niewysoki, a jak zachowa się z nim łódka, kiedy pow


Jeszcze istnieje klasa D24OD, która pasowała do klasy 730. Ale ściga się w swojej klasie, a nie w grupie 730. Kawy, Majestiki i td - to już faktycznie przeszłość, niestety. Nie ma regat klasowych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 11:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Chyba cytaty się pozajączkowały? :mrgreen:

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 11:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
plitkin napisał(a):
AIKI napisał(a):
jej kanadyjce P50 taki maszcik, jak na planach, a następnie popróbuj dodawać na jego topie odważniki, najpierw 1 kg, potem 2 itd, zobaczysz, co się stanie. Maszcik bardzo niewysoki, a jak zachowa się z nim łódka, kiedy pow


Jeszcze istnieje klasa D24OD, która pasowała do klasy 730. Ale ściga się w swojej klasie, a nie w grupie 730. Kawy, Majestiki i td - to już faktycznie przeszłość, niestety. Nie ma regat klasowych.

Oooj... cytowanie się jakby rozjechało?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 12:26 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:17
Posty: 10463
Podziękował : 1300
Otrzymał podziękowań: 4173
Uprawnienia żeglarskie: pływam sobie gdzie chcę
Tak, przepraszam. Już nie mam możliwości edycji. Ale to post nic nie wnoszący do tematu, w sumie - taka poddyskusja z boku.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 paź 2019, o 14:57 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
plitkin napisał(a):
Jeszcze istnieje klasa D24OD, która pasowała do klasy 730


Kompletna bzdura Viktorze. Uchodzisz tu za "GURU" a piszesz głupoty.

Zastanawiam się dlaczego na "forach żeglarskich" pisze się co ślina na język napatoczy. Im mniej wiedzy tym więcej wypowiedzi.

Klasa Delphia 24 OD jest one design i nie spełnia przepisów klasy 730, która istniała 19 lat i była tzw. ograniczoną a dla mnie "wolną". Z grubsza ograniczała wymiary maksymalne jak długość konstrukcyjną kadłuba, szerokość konstrukcyjną kadłuba, sumaryczną powierzchnię pomiarową grota i foka, powierzchnię pomiarową genakera (spinakery symetryczne zabronione), minimalne wymiary wnętrza, koi (ilość), wymagała określonej stateczności i masy jednoznacznie określonej trymem pomiarowym....
D 24 OD nie spełnia przeważających wymogów klasy 730 i ją zastąpiła (większość przez tych samych decydujących ludzi).
Do klasy 730 można było "wykazać" się różnymi projektami i konstrukcjami. Był postęp. Niektórzy decydenci z Zarządu 730 wzięli to za "sławny na forach" "wyścig zbrojeń" i poszli w kierunku One design. Dla konstruktorów została PPJK (bardzo już "niszcząca" nowe projekty przeróżnymi karami wyssanymi z palca) i całkowicie (cóż za ulga) WOLNA ORC i IRC.



Za ten post autor cors otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, plitkin
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 78 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL