Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 18:32




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 12:21 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To poszycie diagonalne ze sklejki daje wg. mnie więcej solidności niż obłogi. Naprawdę wyjdzie pancernik Potiomkin. Coś takiego robił Stefan Ekner budując Charlestona . Jacht przeżył nawet upadek z przyczepy transportowej przy przewożeniu.
Swoją drogą zastanawia mnie fakt czemu nie poszukałeś dokumentacji jachtu do budowy całego diagonalnego a nie taka mieszaninę sposobów budowy.
Dla mnie osobiście /a nie chcę nikogo urażać /projekty Wojtka Kasprzaka to "wstrzelenie ' się w to co robił już od dawna Janusz Maderski. Ale to jest tylko moja prywatna opinia.
Poza tym z Maderskim można pogadać zawsze i wszędzie na każdy temat nawet jemu "nie na rękę "a z Kasprzakiem nie bardzo. Osobiście czekam na jego odpowiedz w sprawie jachtu o długości 4 metry /nazwę przemilczę / drugi rok . Może to woda sodowa ?
Ale ponoć "sławni " konstruktorzy tak mają.
Przytoczę jeszcze jeden fakt.Za dokumentację jachtu z lat 70 dziesiątych znany wówczas i dzisiaj konstruktor żądał i żąda 1600 złotych polskich. A kolega z forum też znany konstruktor pisał o tym projekcie że to "koromysło ". Ja wierzę temu koledze z forum i nie dla tego że swoje projekty rozdawał za darmo ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Wojtek pomógł nie jednemu i robił to już za czasów wczesno-internetowych, ja kontakty z Wojtkiem miło wspominam.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 12:45 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jak już pisałem .
To jest wyłącznie moja opinia po kontaktach z tym Panem. Mnie nie pomógł !!!
Setka powstała w 1990 roku. To ile wówczas Twój "Wojtek " miał " lat ???


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 13:08 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mój "nik" to od oceanicznej ryby a nie od głupiego doradzania.


Ostatnio edytowano 26 kwi 2020, o 16:36 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
kasacja dubla


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 13:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
dorada napisał(a):
Jak już pisałem .
To jest wyłącznie moja opinia po kontaktach z tym Panem. Mnie nie pomógł !!!
Setka powstała w 1990 roku. To ile wówczas Twój "Wojtek " miał " lat ???

Na bank po 40-ce.
A Wojtka znam i zwykle (choć z poślizgiem) odpowiada na moje maile. Mógł Twój przeoczyć zwyczajnie.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: silver_stas
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 kwi 2020, o 16:05 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
dorada napisał(a):
Jak już pisałem .
To jest wyłącznie moja opinia po kontaktach z tym Panem. Mnie nie pomógł !!!
Setka powstała w 1990 roku. To ile wówczas Twój "Wojtek " miał " lat ???
Pewnie mu się to gdzieś zapodziało. Nie masz pojęcia jak wiele osób się z nim kontaktuje i to z całego świata . Nie dość że udostępnia darmową dokumentację , z której można się uczyć szkutnictwa i zbudować odpowiednią dla siebie łódkę , to jeszcze udziela konsultacji i pomaga w budowie. Ja mam z Wojtkiem kontakt mailowy od wielu lat , w pilnych tematach gadamy przez telefon , ale też zdarzały się długie przerwy z różnych powodów. Co do wyboru konstrukcji nie chce mi się powtarzać, dobrze by było jakbyś przeczytał dokładnie temat od początku , to znajdziesz odpowiedź i na wcześniejsze pytania .



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 19:29 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Początek układania pasów sklejki był trudny . Drogą prób udało mi się znaleźć na to sposób .


Załączniki:
IMG_20200425_132513.jpg
IMG_20200425_132513.jpg [ 207.84 KiB | Przeglądane 4560 razy ]
IMG_20200425_132520.jpg
IMG_20200425_132520.jpg [ 206.16 KiB | Przeglądane 4560 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
Drogą prób udało mi się znaleźć na to sposób

Może coś więcej o trudnościach i sposobie?
Dziękuję. :D

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 08:08 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Klejenie pasów zacząłem od rufy, bo tutaj jest łatwiej . Dno szerokie i prawie płaskie , a doginanie mocne tylko przy połączeniu z burtą . Problem w tym , że nie ma żadnych relacji czy opisów tej metody. Znalazłem jedynie relację z budowy Didi 26 http://blog.visualsystem.hu/index.php/2010/10/ . On miał i tak łatwiej , bo kleił krótkie pasy , a do tego miał stałe wzdłużniki do których mógł przykręcić wkrętami trwale pierwszą warstwę. U mnie wzdłużniki tylko robocze , więc nie ma jak złapać pierwszej warstwy . Próbowałem ekspandery , ale słabo , pasy to za dużo zabawy . Zszywki też słabo , dobre do obłogów które praktycznie same się układają , a trzeba by kupić profesjonalny taker , bo zwykły to potrafi mocno wq....ć . Tutaj trzeba "poczuć " drewno, pozwolić mu się trochę ułożyć , z trochę użyć siły. Do przymierzania paska sklejki używam ciężkich kawałków stali do wstępnego ułożenia . Po docięciu , znów wstępnie dociskam , łapię wkrętami trochę z jednej strony do stępki i dociągam i łapię wkrętami trochę do wzdłużnika obłowego . Później ewentualnie koryguję dociski dociski i przykręcam ostatecznie . Druga warstwa podobnie , tylko z dociąganiem łatwiej , bo łapię wkrętami do wzdłużników roboczych i ewentualnie do pierwszej warstwy , jak gdzieś odstaje . Brzmi to skomplikowanie , ale w praktyce idzie coraz szybciej . Drewno trzeba lubić , bo jest fantastycznym, miłym w dotyku i obróbce materiałem . Ja jak mam skleić nawet zwykłe 2 kawałki drewna , to popatrzę na układ słoi , aby dobrze współpracowały . Teraz przygotowuję i kleję już po 2 paski na raz . No i czuje się przy tym lataniu wielkość okrętu :rotfl:



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: Mir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Uwinąłeś się w dwa tygodnie i pokazałeś, że w tej technologii da się sprawnie poszyć kadłub. Czy dużo pasowałeś klapki na szerokościach, no bo tam krzywizny się zmieniają?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 14:42 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Na razie dojeżdżam do połowy . Zacząłem z łatwiejszej strony , aby się nauczyć . Między pasami zdarzają się mniejsze lub większe szczeliny i strasznie pracochłonne było by dopasowywanie . Po sklejeniu po prostu je szpachluję żywicą z pyłem drzewnym, podobnie jak dziury po wkrętach montażowych. Zresztą mam wrażenie , że przy szczelinie między pasami sklejki na łukach przy kładzeniu drugiej warstwy się lepiej kompensują . Jak są zbyt silnie i pasownie połączone to trudniej się układają.


Załączniki:
IMG_20200501_105935.jpg
IMG_20200501_105935.jpg [ 391.35 KiB | Przeglądane 4484 razy ]
IMG_20200501_105841_1.jpg
IMG_20200501_105841_1.jpg [ 404.55 KiB | Przeglądane 4484 razy ]
IMG_20200501_105743.jpg
IMG_20200501_105743.jpg [ 343.94 KiB | Przeglądane 4484 razy ]
IMG_20200501_105824.jpg
IMG_20200501_105824.jpg [ 343.05 KiB | Przeglądane 4484 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 16:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Pasy możnaby dociskać gumowymi taśmami, albo jakim brezentem dociskanym pasami po bokach. Choć to nie takie proste zapewne. A, jaka jest szerokość pasów?

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 17:20 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Mir napisał(a):
Pasy możnaby dociskać gumowymi taśmami, albo jakim brezentem dociskanym pasami po bokach. Choć to nie takie proste zapewne. A, jaka jest szerokość pasów?
Ekspanderami już próbowałem na początku i d..a , nie dociska równo i za słabo. Z pasami ściągającymi za dużo zabawy z przekładaniem . Pasy sklejki o szerokości 20 cm, z przodu będą węższe . Rozcinam cały arkusz bez strat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
Problem w tym , że nie ma żadnych relacji czy opisów tej metody

Trzeba było czytać stare dobre Żagle. :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
boSmann napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Problem w tym , że nie ma żadnych relacji czy opisów tej metody

Trzeba było czytać stare dobre Żagle. :-P
Potwierdzam, pamiętam takie relacje z Żagli. Przypominam sobie, że docisk kolejnych warstw uzyskiwało się dzięki zszywkom wstrzeliwanym dość gęsto specjalnym "pistoletem tapicerskim" poprzez stylonową taśmę. Później ciągnąc za tą taśmę łatwo wyrywało się zszywki przed klejeniem kolejnej warstwy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:34 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Marian J. napisał(a):
Przypominam sobie, że docisk kolejnych warstw uzyskiwało się dzięki zszywkom wstrzeliwanym dość gęsto specjalnym "pistoletem tapicerskim" poprzez stylonową taśmę.

To nie jest "specjalny pistolet tapicerski", to zwykły "taker" czyli pistolet do zszywek dostępny w każdym sklepie z narzędziami.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Waldi_L_N napisał(a):
to zwykły "taker"

Powodzenia :-P
Przy 5 - 6 pasie, odkrywasz w Sobie zdolność do piramidalnego przeklinania.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Waldi_L_N napisał(a):
To nie jest "specjalny pistolet tapicerski", to zwykły "taker"
Ja to tak zapamiętałem z tamtego artykułu w Żaglach.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2010, o 13:20
Posty: 1100
Podziękował : 57
Otrzymał podziękowań: 624
Uprawnienia żeglarskie: zapoznany wynalazca
silver_stas napisał(a):
Na razie dojeżdżam do połowy [...]


I zdjęcia, które wszystko wyjaśniają.
Nie wiem, czy Wojtek Ci tak zalecił i czy w ogóle zwrócił uwagę na tę kwestię.

Widać wyraźnie, że kładziesz pasy sklejki o słojach zewnętrznych warstw wzdłuż pasa. Czyli wyginasz je w kierunku, w którym wyginają się znacznie trudniej.
Jeżeli jest to sklejka 3-warstwowa (jak zwykle bywa sklejka 4mm), to różnioca w sztywności jest z grubsza 7-krotna. Przy 5-warstwowej już tylko 3-krotna.

Tak więc siedmiokrotnie utrudniłeś sobie pracę przy doginaniu pasów poszycia i mocno zwiększyłeś szanse wystąpienia szczelin i nieciągłości. W zamian, gotowa skorupa będzie odpowiednio sztywniejsza - nie wiem, jak rozwiązaa jest struktura jachtu i czy ta różnica w sztywności ma znaczenie.

pozdrowienia

krzys



Za ten post autor myszek otrzymał podziękowania - 2: cors, robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
silver_stas napisał(a):
. Pasy sklejki o szerokości 20 cm

zbyt szerokie, max to 15 cm
silver_stas napisał(a):
strasznie pracochłonne było by dopasowywanie

nie jest to takie straszne, wystarczy szlifierka jaką pokazywałeś w poprzednich postach. Trzeba do niej tylko dorobić blat do kładzenia pasów.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 07:33 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
to zwykły "taker"

Powodzenia :-P
Przy 5 - 6 pasie, odkrywasz w Sobie zdolność do piramidalnego przeklinania.
Potwierdzam z całą odpowiedzialnością . Przy poprzedniej łódce pokryłem kokpit i pokład obłogiem z mahoniu, ok 15 tys. zszywek . Nigdy więcej , a tutaj trzeba wbijać zszywki min. 10 mm. Wzdłużniki dna są ROBOCZE , więc później usuwanie tysięcy ostrych końcówek od środka :oops: . Natomiast warstwę zewnętrzną łapię wkrętami do wzdłużników i do pierwszej warstwy. Po utwardzeniu żywicy wykręcam, daję kroplę żywicy oraz pył drewniany i po sprawie . Używam wkrętów do płyt gipsowych , dobrze trzymają i łatwo wykręcić .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 08:09 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
myszek napisał(a):
silver_stas napisał(a):
Na razie dojeżdżam do połowy [...]


I zdjęcia, które wszystko wyjaśniają.
Nie wiem, czy Wojtek Ci tak zalecił i czy w ogóle zwrócił uwagę na tę kwestię.

Widać wyraźnie, że kładziesz pasy sklejki o słojach zewnętrznych warstw wzdłuż pasa. Czyli wyginasz je w kierunku, w którym wyginają się znacznie trudniej.
Jeżeli jest to sklejka 3-warstwowa (jak zwykle bywa sklejka 4mm), to różnioca w sztywności jest z grubsza 7-krotna. Przy 5-warstwowej już tylko 3-krotna.

Tak więc siedmiokrotnie utrudniłeś sobie pracę przy doginaniu pasów poszycia i mocno zwiększyłeś szanse wystąpienia szczelin i nieciągłości. W zamian, gotowa skorupa będzie odpowiednio sztywniejsza - nie wiem, jak rozwiązaa jest struktura jachtu i czy ta różnica w sztywności ma znaczenie.

pozdrowienia

krzys
1) Sprawdziłem maile i pytałem o to Wojtka w sierpniu zeszłego roku i dostałem dokładną odpowiedź :D . 2)Obawiam się , że akurat zdjęcia zaciemniły Ci obraz jak się układają pasy sklejki i siły . Spróbuję jako laik to wyjaśnić . Traktujesz pas jako prostą belkę ze strzałką ugięcia blisko jednego końca . W rzeczywistości podczas mocowania jej wartość nie jest duża i to nie problem. Natomiast muszę ją poddać dużemu naciskowi , aby uzyskać silne zwichrzenie ( wyboczenie , wiesz o co chodzi ) i tu układ słoi jest korzystny . Pas przybiera kształt fragmentu wstęgi Mobiusa . 3) Natomiast zasadniczo , to sądzę , że Wojtkowi chodzi o wytrzymałość , o której wspomniałeś. Wzdłużniki dna są ROBOCZE , czyli jest to konstrukcja samonośna rozpięta między wzdłużnikiem obłowym a stępką i tu wytrzymałość jest priorytetem . pozdrawiam stas


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 08:41 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
boSmann napisał(a):
silver_stas napisał(a):
. Pasy sklejki o szerokości 20 cm

zbyt szerokie, max to 15 cm
silver_stas napisał(a):
strasznie pracochłonne było by dopasowywanie

nie jest to takie straszne, wystarczy szlifierka jaką pokazywałeś w poprzednich postach. Trzeba do niej tylko dorobić blat do kładzenia pasów.
1) Tak podał mi Wojtek i jest dobrze w tej części . Jak pisałem wcześniej , w części dziobowej gdzie układanie jest trudniejsze zgodnie z Jego zaleceniem będzie 10 cm . W DIDI 26 , o którym wspomniałem pasy mają 24 cm szerokości. 2) Każdy pas musiałbym kilka razy dopasowywać i szlifować , a przy trochę innym jego ułożeniu to się zmienia . Tutaj się kłania niestety wielkość okrętu , już teraz jest sporo wchodzenia tam i z powrotem . Muszę położyć ok. 100 pasów . jakbym jeszcze chciał je ściśle dopasowywać , to szybko bym miał "efekt takera" :rotfl: . Poza tym widzę , że jak jest luz między pasami , to się lepiej układają . Większe szczeliny i dziury po wkrętach wypełnianiam żywicą plus pył drzewny , a mikro szczeliny znikną przy laminowaniu rzadką żywicą. Już się zastanawiam jakie rusztowanie muszę zbudować do laminowania :-?


Załączniki:
IMG_20200502_075737.jpg
IMG_20200502_075737.jpg [ 424.15 KiB | Przeglądane 4375 razy ]
IMG_20200502_080118.jpg
IMG_20200502_080118.jpg [ 289.52 KiB | Przeglądane 4375 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 07:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
I ile warstw tej sklejki ma być? Zakładam że na krzyż.
W projekcie dory wg Spiry np częśc dziobowa była wykonana z jednego grubego arkusza doginanego parą i pasami, co sie równało zwykłemu idiotyzmowi. Położyłem tam 4 warstwy 4ki na krzyż i wyszło. Zakładam ze ta metoda diagonalna mniej wiecej na tym samym polega, tylko że w rozumieniu do całości poszycia. Ciekaw jestem jaka grubość ma wyjść.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 07:56 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
bartuss1nowy napisał(a):
I ile warstw tej sklejki ma być? Zakładam że na krzyż.
W projekcie dory wg Spiry np częśc dziobowa była wykonana z jednego grubego arkusza doginanego parą i pasami, co sie równało zwykłemu idiotyzmowi. Położyłem tam 4 warstwy 4ki na krzyż i wyszło. Zakładam ze ta metoda diagonalna mniej wiecej na tym samym polega, tylko że w rozumieniu do całości poszycia. Ciekaw jestem jaka grubość ma wyjść.
2 warstwy po 4 mm . Pasy szerokości 20 cm , bliżej dziobu 10 cm . Obłogi kładzie się na krzyż i trzecia wzdłuż . Sklejkę można kłaść z przesunięciem , jak widać na zdjęciach .


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 09:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Domyślam się, że będzie jeszcze parę warstw laminatu. 8 mm grubości poszycia, to raczej niewiele, dla łódki tej wielkości.

Korci mnie ta technologia, ale chyba odpuszczę. ;-)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 11:09 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
robhosailor napisał(a):
Domyślam się, że będzie jeszcze parę warstw laminatu. 8 mm grubości poszycia, to raczej niewiele, dla łódki tej wielkości.

Korci mnie ta technologia, ale chyba odpuszczę. ;-)
robhosailor napisał(a):
Domyślam się, że będzie jeszcze parę warstw laminatu. 8 mm grubości poszycia, to raczej niewiele, dla łódki tej wielkości.

Korci mnie ta technologia, ale chyba odpuszczę. ;-)
Mam już projekt laminowania od Wojtka . W 22 stopowej Sztranusi zrobiłem całe poszycie z 6,5 mm sklejki i tylko jedna warstwa laminatu i jest OK. Będę Cię kusił na tę metodę :D . Początek jest trudny , ale jak Ci się wyłania piękne okrągłe dno , to nabiera się sił do dalszej pracy :D



Za ten post autor silver_stas otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 12:17 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1427
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
silver_stas napisał(a):
piękne okrągłe dno

O, to takie okrągłe jak beczka? To nie dobrze. Pusta beczka ma stateczność = 0 :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 12:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16789
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
No tak. Dla łódki ok. 5 m długości 6,5 mm plus laminat, to tutaj 8 mm i laminat. Lekko, sztywno i będzie OK.

***
Mam już dwie łódki, więc raczej nie muszę budować trzeciej, chociaż w dobie koronaizolacji przydała by się naprawdę lekka kanu, tak do 20 kg max - mógłbym już nią żeglować np po Jeziorze Dziekanowskim, ale w sumie gdziekolwiek, bez czekania na otwarcie marin! Moja BETH waży z 50 i sam sobie z nią nie radzę z załadunkiem na bagażnik dachowy.
Chyba trzeba pomyśleć nad SOF. :)

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 maja 2020, o 14:18 

Dołączył(a): 27 lip 2010, o 19:45
Posty: 1046
Podziękował : 224
Otrzymał podziękowań: 372
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
cors napisał(a):
silver_stas napisał(a):
piękne okrągłe dno

O, to takie okrągłe jak beczka? To nie dobrze. Pusta beczka ma stateczność = 0 :rotfl:
Ale nie zauważyłeś z boku kreski . ona będzie trzymać :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 975 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 33  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL