Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 05:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2020, o 10:10 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Opiszę problem:
gdy mocno wiało, przy dużych prędkościach/przechyle (nie wiem co miało znaczenie) jacht (tango 730S) brał mi wodę do rufowej komory wypornościowej (po dniu plywania 1-2litry). Zdjąłem okucia na rufie, rzeczywiście bardzo wypracowane otwory, zalaminowałem, w zeszłym roku było OK, po 2 miesiącach wyciągnąłem ze 2 szklanki, ale tyle to się skroplić mogło.
Przyjechałem po zimie. Jacht stał przechylony na rufę, pod plandeką (nie bardzo szczelną). Mokro, 50 l wody wyjąłem z komór wypornościowych (rufa i pod hundką). Źle. Od zejściówki w stronę dziobu wszędzie sucho (wszędzie, gdzie mam dostęp). Nie ma widocznych dziur, trochę pajączków tylko.
Trochę popękany jest ten 'kołnierz' od listwy odbojowej, ale chyba tamtędy nie ma jak ciec do środka, to poza obrysem kadłuba.

Pytanie do Was: jest jakiś sensowy sposób zlokalizowania przecieku? Próbowałem barwioną wodą lać w podejrzane miejsca, ale na razie nic nie dało.
Czy jest realne, żeby jacht zaciągnął tyle wody od dołu (stał na oponach)? Wydaje sie, że nie, poza tym w sezonie, stojąc na bardziej mokrej od trawy wodzie, nie cieknął.

Z góry dzięki za rady wszelakie.

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 kwi 2020, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 kwi 2017, o 21:40
Posty: 116
Lokalizacja: Żerków
Podziękował : 9
Otrzymał podziękowań: 26
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz Szuwarowy
Pomysł na szybko :
Kup kredę w sprayu. Użyj spryskiwacza do kwiatków albo jakiejś ściereczki aby całe powierzchnie komór lekko zwilżyć. Na tą wilgoć psiknij kredę. Kreda od ręki się przylepi. Poczekaj na pojawienie się wody (Albo sam polewaj od zewnątrz). Jak pojawi sie woda, będziesz miał wyraźne zacieki. Oczywiście zamiast kredy możesz użyć czegoś innego, ale jestem przekonany że kreda będzie łatwiejsza w posprzątaniu potem.

_________________
--
JamesB0T
Wstrząśnięty i Zmieszany


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 00:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Dookreśl więcej: woda w rufie, i pod hundką ?
Mówisz przecie o komorach wypornościowych więc ile w której?
Bo jak ma spływać a góry to skądś spływa, ale, że nawet do rufy?
Znaczy spływa w kilku miejscach lub jakimś ciągiem wodnym...
Tu listwa odbojowa i jej okolice są uprzywilejowane.

MJS
PS
fotki szczegóły itp. dawaj.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 08:31 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Piszesz że jacht stał przez dłuższy czas przegłębiony na rufę. To daje też do myślenia czy nie ma w jachcie jakiegoś "ciągu wodnego " np. z okolic śródokręcia czy nawet dziobu .
Sprawdziłbym w pierwszej kolejności czy te komory wypornościowe na rufie są całkowicie szczelne w rejonie dna. Możesz też zmienić położenie jachtu i teraz przegłębić go na dziób.Zobaczysz wówczas czy woda zmieni swoją lokalizację.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
urbos napisał(a):
jest jakiś sensowy sposób zlokalizowania przecieku?


W obecnym jachcie - mimo jego stoczniowego pochodzenia - znalazłem dwa duże przecieki.

Jeden skutkował zniszczeniem w hundkoi całego boczka tapicerki - drugi na dziobie zniszczył kawałek sklejki zabudowy.

Zniszczenia okazały się dość proste do naprawienia, ale przecieków szukałem długo - wykonałem dziesiątki zdjęć - i w zimie analizując te zdjęcia i rozbijając fotki na atomy znalazłem oba przecieki po śladach strużek wody, które pozostawały na laminacie.

Załącznik:
Przeciek na burcie01.jpg
Przeciek na burcie01.jpg [ 112.97 KiB | Przeglądane 6405 razy ]


Laminat od wewnątrz nigdy nie jest czysty - zawsze zostaje na nim taki stoczniowy pył i ślady wody są widoczne.

W obu przypadkach bezpośrednimi źródłami przecieków były wadliwie uszczelnione stopki koszy - producent założył, że gumowe stopki będą wystarczające i nie przewidział technologicznie uszczelniacza typu np. silikon lub sica.

Nasz forumowy kolega Adam dostał w zimie klucze od jachtu - wymontował kosze - zawiózł do dospawania szerokich stopek - złożył całość potem po ludzku na SICĘ i temat się zakończył.

Może spróbuj wykonać poszukiwania tą metodą?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 08:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13363
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
urbos napisał(a):
Trochę popękany jest ten 'kołnierz' od listwy odbojowej, ale chyba tamtędy nie ma jak ciec do środka, to poza obrysem kadłuba.

Sprawdź pod listwą odbojową czy połączenie pokładu z burtami jest szczelne.
Na przykładzie zdjęcia z netu może wyglądać podobnie...


Załączniki:
IMG_2704.JPG
IMG_2704.JPG [ 248.49 KiB | Przeglądane 6403 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 08:59 

Dołączył(a): 25 sty 2020, o 07:08
Posty: 117
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 25
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Te 50 litrów wody wewnątrz i to gdy jacht stoi na stojaku czy przyczepie nawet pod nie za bardzo szczelną plandeką to raczej nie możliwe przez listwę odbojową . To już prędzej przez jakieś okucie pokładu jak pisze Bury Kocur. A i to nie do pojęcia tym bardziej że tej zimy nie było za bardzo mokro.
A może ta woda gdzieś tam była jeszcze z okresu gdy jacht pływał.
Napisz też jaki rodzaj miecza masz w tym Tangu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 09:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13363
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
urbos napisał(a):
Opiszę problem:
gdy mocno wiało, przy dużych prędkościach/przechyle (nie wiem co miało znaczenie) jacht (tango 730S) brał mi wodę do rufowej komory wypornościowej (po dniu plywania 1-2litry).

Domniemam po tym opisie, że nieszczelność może znajdować się pod listwą odbojową na połączeniu kadłuba.
Po zakończeniu żeglugi rufa jachtu wychodzi ponad lustro wody zatem nie możliwe było by aby z okolic skrzyni mieczowej woda spłynęła do części rufowej.

Obrazek

Proponuję aby zdjąć listwę odbojową i sprawdzić połączenie kadłuba, jego szczelność. Gdyż podczas opadów czy mokrej żeglugi na dużym przechyle jachtu listwa odbojawa zadziała jak rynna wprowadzając wodę przez ewentualne szczeliny do wnętrza jachtu.

Obrazek

Listwa odbojowa na całej długości jachtu ma spływ do rufy...

Obrazek

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...



Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 kwi 2020, o 19:45 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Dzięki wszystkim za rady. Niestety nie pomyślałem o zdjęciach, a jacht na Mazurach. Będę na miejscu to wrzucę fotki na forum.

Spróbuję, jak radzicie, zdjąć listwę odbojową, zalaminować wokół jachtu na nowo gdzie się da (jak już zdejmę to po całości...).

Pomysł z kredą - myślałem o czymś podobnym (kolega proponował mąkę), ale byłem na jachcie w zeszły weekend, zimne noce, tyle wilgoci, że po prostu wszystko ciągnie wodę i pewnie prędzej chleb by mi wyszedł niż znalezienie przecieku.
Oglądałem wewnątrz wszystko i nie widać 'ścieżek' wody. Inna kwestia, że poza samym wnętrzem komór, wszędzie na burtach mam wykładzinę, czy jak to tam nazwać.

@Marian - woda w komorze wypornościowej przelewała się już górą (po odkręceniu 'wejścia' do tej komory), więc wylewała się też pod hundkoję (z jednej burty, lewej, bo z drugiej jest bakista wewnętrzna - tam sucho). Nie sposób powiedzieć w którą stronę się lało (czy z rufy pod hundkę czy odwrotnie) zrobiły się z tego naczynia półączone. Jak przyjadę za tydzień na jacht to mam nadzieję zobaczyć gdzie woda jest, a gdzie sucho i będę nieco mądrzejszy (mam nadzieję). Podczas pływania (2 lata temu) na pewno szło mi do komory rufowej przez okucia - ster, silnik, krzyrzak itp. Tango przy silnym wietrze zanurza rufę bardziej pod wodę, na przechyle zawietrzne śruby są pod wodą, ale jak mówię - to zostało naprawione, więc teraz szukamy kolejnego najsłabszego ogniwa.

Próbowałem lać wodą po mocnowaniach (kosz rufowy itp), ale nie udało się nic zauważyć.

No nic, będę się bawił i relacjonował co wyszło.

Jacht 2001 rocznik, może po prostu generalka potrzebna...

Znalazłem zdjęcie zrobione przed remontem rufy. Możliwe, że w innych schowanych miejscach są podobne 'niespodzianki'

https://drive.google.com/open?id=1rx3FjnfmbRQZLjk_TmYK72pi5llKPppV

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11623
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1622
Otrzymał podziękowań: 3870
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
urbos napisał(a):
Próbowałem lać wodą po mocnowaniach (kosz rufowy itp), ale nie udało się nic zauważyć.

Czasami użycie karchera pomaga wykryć miejsce przecieku.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 maja 2020, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Myślałem o wężu ogrodowym, ale wyższe ciśnienie z czyszczarki wodnej będzie lepsze.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 06:42 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Nie posiadam...może uda się coś pożyczyć w Jaskowie.

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
urbos napisał(a):
że poza samym wnętrzem komór, wszędzie na burtach mam wykładzinę, czy jak to tam nazwać.

Możesz wyłożyć okolice listwy ręcznikiem papierowym używając szpilek, na nim natychmiast widać wilgoć.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowanie od: urbos
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 09:00 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojciech napisał(a):
mokrej żeglugi na dużym przechyle


...taka jak na zdjęciu? To nie "żegluga" to wywrotka. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 maja 2020, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cors napisał(a):
"żegluga" to wywrotka.

Hmm..., czyżbyś Piotrze panikował? :-P
U nas na jeziorach obowiązuje taki styl. Ja to bym jeszcze grota podebrał *

* w/g szkoły augustowskiej - mocniej wybrany, lepiej ciągnie (kierunek wiatru nieistotny)

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 16:06 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Wróciłem na jacht po 10 dniach. Woda tylko na samej rufie, pod hundką sucho. Zdejmę zaraz listwę odbojową i wrzucę fotki. Fragmentami pisze bo na jachcie problem z internetem i mam dostęp okazjonalnie..

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 17:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
boSmann napisał(a):
w/g szkoły augustowskiej - mocniej wybrany, lepiej ciągnie (kierunek wiatru nieistotny)


Hmm...

W kursach pełnych też tak tam pływają ?

Marchaj pisał wprawdzie inaczej, ale pewnie On na żeglarstwie słabo się znał... :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 17:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
boSmann napisał(a):
w/g szkoły augustowskiej - mocniej wybrany, lepiej ciągnie (kierunek wiatru nieistotny)
bury_kocur napisał(a):
W kursach pełnych też tak tam pływają ?
Bury, to normalne. Une, znaczy te z Augustowa i okolic, majom instynkt bojerowców, a bojery zawsze latajom bajdewindem. :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 18:22 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Po zdjęciu listwy.
Obrazek

Czy załatanie tego na zasadzie szlif i oblaminowanie jest ok czy jakoś to pęknięcie inaczej rozmontować?
Nie wiem czy to winwajca ale zrobić i tak trza

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 maja 2020, o 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13363
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
urbos napisał(a):
Czy załatanie tego na zasadzie szlif i oblaminowanie jest ok czy jakoś to pęknięcie inaczej rozmontować?

To tylko fragment połączenia pokładu z burtą.
Czy widoczne są kolejne miejsca z rozwarstwionym laminatem?
Czy jest dojście od wnętrza jachtu do miejsca, które należy uszczelnić?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 06:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
boSmann napisał(a):
cors napisał(a):
"żegluga" to wywrotka.

Hmm..., czyżbyś Piotrze panikował? :-P
U nas na jeziorach obowiązuje taki styl. Ja to bym jeszcze grota podebrał *

* w/g szkoły augustowskiej - mocniej wybrany, lepiej ciągnie (kierunek wiatru nieistotny)


To prawda, kiedyś o tym pisałem. Mam kumpla, starego żeglarza przez wiele lat armatora najpierw Tanga 730, później Marinera 830. Za cholerę nie szło mu wytłumaczyć, ze przechył nie daje prędkości. Dla niego było oczywistą oczywistością, że im jacht bardziej się przechyla, tym szybciej płynie.
Nie wiedziałem tylko, że to szkoła augustowska jest. :lol:

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.



Za ten post autor Kurczak otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 08:43 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
@Wojciech
Takie rose warstwie nie jest z drugiej strony symetrycznie z drugiej burty od wewnątrz nie da się dojść musiałbym rozcinać wykładzinę.A nawet wtedy nie wiem czy się tam dostanę. No i pytanie czy w ogóle możliwe że to tamtędy cieknie miejsce by się zgadzało

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13363
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
urbos napisał(a):
@Wojciech
Takie rose warstwie nie jest z drugiej strony symetrycznie z drugiej burty od wewnątrz nie da się dojść musiałbym rozcinać wykładzinę.A nawet wtedy nie wiem czy się tam dostanę. No i pytanie czy w ogóle możliwe że to tamtędy cieknie miejsce by się zgadzało

Raz jeszcze, bo nie rozumiem pierwszego zdania.
Czy także na połączeniu pokładu z drugą burtą jest rozwarstwienie tego połączenia w rejonie gdzie pojawia się woda w części rufowej?
Zalecam naprawę i uszczelnienie tego miejsca- połączenia pokładu z burtą- aby wyeliminować ewentalną przyczynę pojawiani się wody w części rufowej jachtu.

Na foto widzę jeden otwór wywiercony w połączeniu kadłuba. Czy jest ich więcej?

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 10:37 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Ta Szczelina jest na długości około 5 cm. Otwory są po dwa z każdej burty. Przechodzą tamtędy śruby trzymające listwy odbojowa ji Okucie od niej. Moje pytanie jest bardziej takie czy mogę to po prostu ze szlifować zostawić w środku te szczelinę i zaLaminować na około czyli w środku ciągle będzie ta Szczelina. Czy też konieczne jest jej wypełnienie i jeżeli tak to w jaki sposób to zrobić. Sory za błędy językowe ale bawie się detektorem mowy bo ciężko się pisze na tablecie takie długie zdania.

Po wstępnym szlifowaniu.
Obrazek
Poprzednie zdjęcie od strony rufy tu od burty.

Przed zdjęciem listwy, druga burta.
Obrazek

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 17:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14003
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Ja bym wypełnił.
Jeśli to głębokie jest, bierzesz kawałki tkaniny szklanej nasączonej żywicą i wpychasz do dziury narzędziem jakimś, ubijając solidnie. Resztę uzupełniasz ciężką szpachtlówką ( żywica + włókno szklane). Można taką kupić gotową. Jeśli szczelina nie jest głęboka, spróbuj zrobić to samo z wykorzystaniem samej szpachtlówki.
W ten sposób oprócz wypełnienia szpary uzyskasz trwałą i mocną spoinę.

Oczywiście wcześniej trzeba szparę przygotować czy pomocy dremela lub innego tego typu narzędzia.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 17:56 

Dołączył(a): 21 lis 2017, o 08:47
Posty: 741
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował : 82
Otrzymał podziękowań: 145
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Krzysiu odwróć sytuację, zalej to do pełna i zobacz któredy sie będzie wylewać. :rotfl: Jak weszło to i wyjdzie.

_________________
***** ***


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 18:39 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Mam i matę szklaną i szpachle z matą. Spróbuje jak kurczak radzi.
Jutro nierówna walka :). Niedoświadczony ja vs. zbyt doświadczony jacht.

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 maja 2020, o 19:32 

Dołączył(a): 17 lis 2014, o 20:08
Posty: 1426
Podziękował : 519
Otrzymał podziękowań: 651
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Kurczak napisał(a):
uzyskasz trwałą i mocną spoinę.


...,która popęka przy pierwszym kontakcie z keją, odpadnie od "starego" laminatu i będziesz robił "apiać". :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 maja 2020, o 10:55 

Dołączył(a): 10 lut 2009, o 11:29
Posty: 276
Podziękował : 35
Otrzymał podziękowań: 48
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan
Poszła żywica, mata żywica. Potem szpachla z włóknem. Dziś szlifowanie. Mam coś co się nazywa „finishing
Putty”
Nie bardzo wiem co to... walnąc tym po wierzchu?

_________________
Jeśli nie wiesz do jakiego portu chcesz dopłynąć, nie licz że wiatry będą ci sprzyjać.
Pozdrawiam, Krzysiek Gawor


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2020, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13363
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1518
Otrzymał podziękowań: 2210
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
urbos napisał(a):
finishing
Putty

Nie ma takiej konieczności aby zastosować szpachlówkę pod listwę odbojową gdy właściwie wyprowadzisz laminat.

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL