Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 19:09




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
PostNapisane: 31 gru 2020, o 13:53 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1094
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
mariaciuncia napisał(a):
...Najtańszy Furlex 2900 zł tu https://sklep.vectorsails.com/sklep/292 ... c-kit.html
plusy na szybko:
wkładka plastikowa na całą długość sztagu
porządne łączniki
wysokiej jakości krętlik górny
fajne wejście liku
...Na Twoim miejscu kupiłbym Mast lub Trimet ale chciałem pokazać tą inną jakość.


Marian, nie kwestionując ogólnie znanych zalet Furlexa - przy okazji prezentowania innej jakości - parę informacji o rolerach PLASTIMO serii S obejmującej trzy modele: 406S, 608S oraz 810S.

Poszczególne modele serii S są przeznaczone do żagli o powierzchni: 408S - 12 m2, 608S - 25 m2 i 810S - 35 m2.
Ogólnie rzecz biorąc, te rolery mają bardzo podobne cechy, jak opisany przez Ciebie Furlex.

Na przykładzie mojego rolera 608-S specyfikacja jest następująca:
- powierzchnia żagla do 25 m2;
- profil sztagu u przyjmuje liny o średnicy od 4 do 7 mm;
- długość całk. std. ok. 9,45 m (ale możliwe jest przedłużenie);
- długość liku foka std. 8,94 m (uwaga jw.);
- cały sztag jest w tulejkach plastikowych;
- porządny profil aluminiowy i dobre połączenia odcinków;
- solidny łożyskowany krętlik, jak opisałeś u Furlexa;
- równie solidnie ułożyskowany bęben (łożysko oporowe - stal, łożysko prowadzące - delrin);
- dobrze wyprofilowane ucho przeciwskrętne, prowadzące fał po maszcie.

Cały ten system działa bardzo dobrze, a pieniądze są jednak zupełnie inne :-)

__________________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11650
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Misiu napisał(a):
A z mojego doświadczenia - nierdzewne strunówki na ogół pękają zerojedynkowo, rzadko dają wcześniej sygnały typu pęknięty jeden drut itp.

Moje doświadczenia są inne. Na kilku jachtach, w tym swoim, widziałem pękające struny (na sztagu, na wancie kolumnowej, na wancie topowej) i to był już ostateczny sygnał do wymiany. Reasumując - bywa różnie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 14:39 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
waliant napisał(a):
Misiu napisał(a):
A z mojego doświadczenia - nierdzewne strunówki na ogół pękają zerojedynkowo, rzadko dają wcześniej sygnały typu pęknięty jeden drut itp.

Moje doświadczenia są inne. Na kilku jachtach, w tym swoim, widziałem pękające struny (na sztagu, na wancie kolumnowej, na wancie topowej) i to był już ostateczny sygnał do wymiany. Reasumując - bywa różnie.

Może to kwestia współczynnika bezpieczeństwa użytego przy wyliczeniach takielunku?
Jeśli jedzie się po bandzie {łódki regatowe} pęknięcie jednej struny wystarczy, żeby lina została przeciążona i pozostałe struny się rwą. W łódkach turystycznych, które mają bezpiecznie dowieźć ludzi do portu, pęknięcie pojedynczej struny nie ma większego znaczenia, pozostałe są wystarczające z nadmiarem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11650
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
drek_z napisał(a):
Jeśli jedzie się po bandzie {łódki regatowe} pęknięcie jednej struny wystarczy, żeby lina została przeciążona i pozostałe struny się rwą.

Może źle napisałem. Byłem świadkiem kilka razy, że pękła struna, co zostało zauważone albo po sezonie (jeżeli struna pękła u gór), albo zostało zauważone szybko, jak struna pękła na dole. Lina jako całość wytrzymała. Jachty to Conrad 24 (dwa różne), Granada 27, Taurus, Conrad 760.
Ostatni przypadek to właśnie u mnie, w starym takielunku. Pękła struna wanty kolumnowej u góry, co zauważyłem po sezonie, przy rozbrajaniu masztu.
Mój jacht bardzo regatowy nie jest, ale przeciążany był nie raz. Tylko że przy wyporności niecałych 3 ton, wszystkie liny takielunku mają średnicę 6 mm.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 16:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14009
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Panowie, czy tak trudno to zrozumieć ?

Waldek posiada oryginalne plany takielunku Morsa, z średnicami lin włącznie i będzie się z tego co mi wiadomo stosował do tego co zaordynował projektant.
Pisał przecież o tym.

Zrywają się liny, pękają ściągacze, urywają się podwięzi. Wypadki się zdarzają i będą się zdarzać z najróżniejszych przyczyn.

To nie jest tematem wątku.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 20:03 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1094
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Waldi_L_N napisał(a):
drek_z napisał(a):
A średnica? W książce którą podałem, podana jest uproszczona metoda doboru średnicy sztagu. Stalówka musi wytrzymać obciążenie {o ile dobrze pamiętam} 0.7 * wyporność łódki * 5 {współczynnik bezpieczeństwa}. W sumie, jest to metoda wypracowana jeszcze chyba w XIX-tym wieku i może dawać wartości nieco zawyżone.



Zasady wymiarowania lin takielunku stałego można znaleźć m.in. w wydanych przez Polski Rejestr Statków "Przepisach Klasyfikacji i budowy jachtów morskich, Cz. VII Osprzęt żaglowy", zwanych u nas potocznie "przepisami PRS".
Są tam wzory, służące do obliczania obciążeń poszczególnych lin w typowych układach ożaglowania, praktyczne współczynniki pewności (bezpieczeństwa) nie tylko lin ale również okuć oraz szereg innych, przydatnych informacji.

Kwestia wytrzymałości i trwałości olinowania z strunowych obejmuje szczegóły, w których jak wiadomo, siedzi diabeł, a jednym z nich jest temat walcowanych, czy zaprasowywanych, końcówek lin. Na ogół zwraca uwagę forma wylotu otworu na linę i - jeśli otwór jest stożkowy - to podobno wszystko jest ok, bo nie ma koncentracji naprężeń na krawędzi, co zresztą jest prawdą.

Nie mniej istotna jest sprawa rodzaju materiału, z jakiego zrobiono linę. Określenie "stal A4" jest zbyt ogólne, bo np. stale nierdzewne 302 oraz 304 są stosunkowo podatne na korozję, chociaż też bywają używane do wyrobu lin, natomiast właściwa jest raczej stal 316.

Rzadziej poruszana jest sprawa sposobu zawalcowania końcówki - jeśli zaciśnięto ją na prasie hydraulicznej, w jednym przejściu, to połączenie jest jakościowo lepsze niż wtedy, kiedy robi się to na walcarce ręcznej, w paru przejściach, ponieważ inaczej przebiega zgniot stali, powodujący jej miejscowe utwardzanie. Naturalnie takie niewidoczne utwardzenie materiału prowadzi z reguły do jego pękania, o czym jest mowa.

Podczas eksploatacji na łódce, zawalcowana końcówka liny podlega korozji, wynikłej z gromadzenia wody ściekającej po linie; jest to szczególnie niebezpieczne gdy dolna końcówka liny, z zasady wanty, i ściągacz są zakryte osłoną. Taka, podobno elegancka, osłona - gwarantuje brak kontroli wizualnej stanu liny i ściągacza, nie mówiąc o świetnych warunkach rozwoju korozji w zamkniętej rurce, a resztę można sobie sobie łatwo wyobrazić.

_____________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: drek_z
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 gru 2020, o 20:31 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ja tak nieśmiało chciałem przypomnieć, że nie szykuję Morsa RT pod kategorię projektową A, raczej C...

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 18:49 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1094
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Waldi_L_N napisał(a):
Ja tak nieśmiało chciałem przypomnieć, że nie szykuję Morsa RT pod kategorię projektową A, raczej C...


A ja poza protokołem, czy jak kto woli, OT:

Na stronie https://www.skapiec.pl/site/cat/4510/co ... tbhouse-re

Znalazłem takie piękne ogłoszenie:

Holida Silnik diesla 178FE L70 5,8KM wał. 25mm Elektryczny Zapłon
Producent: Holida
Cena:1 899,00 zł

________________________________

Pozdrawiam
tomasz



Za ten post autor tomasz piasecki otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 19:08 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Tomku, to żaden OT. Dziękuję za poruszenie tego tematu. Ale zabudowanie silnika wymaga raczej zastosowania S-Drive, co skasuje największą zaletę - zanurzenie. I nie da się usunąć przy sprzedaży. Zapraszam do dyskusji.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 sty 2021, o 21:00 

Dołączył(a): 20 gru 2020, o 12:20
Posty: 47
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Waldi, zastanów się nad takim rozwiązaniem w temacie kosza dziobowego - mam (tzn miałem przed tą cholerną epidemią, teraz musiałbym sprawdzić, czy nadal aktualne) dostęp do zaprzyjaźnionego warsztaciku, wyposażonego m. in. w giętarkę do rur, w razie potrzeby nawet z operatorem tejże. Jakby przemyśleć zmianę kosza dziobowego, stanowiącego konstrukcję mocno przestrzenną, na dwa półkosze nie łączone ze sobą ponad płaszczyzną pokładu, to prawdopodobnie mógłbym je wykonać w zakresie taniego nabycia rury z kwasówki, wygięcia wg. projektu (z pozostawieniem dłuższych "nóg"), zapakowania tego i przesłania Ci kurierem. Musiałbyś tylko dociąć doły na wymiar ostateczny (na długość to nie problem, chodzi bardziej o kąty cięcia, w celu dopasowania do stopek od starego kosza), odciąć stary kosz i oczyścić stopki z pozostałości oraz znaleźć w tej Twojej krainie podziemnej pomarańczy przyzwoitego spawacza od nierdzewek...
Wyjdzie pewnie estetyczniej niż kosz prostowany samodzielnie za pomocą impulsownika kinetycznego ze sterowaniem trzonkowym i sporo taniej niż tenże kosz prostowany komercyjnie przez fachowca. Ewentualną robociznę dla operatora giętarki załatwię przelewem, u niego to działa...
Przemyśl temat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2021, o 23:09 

Dołączył(a): 27 sie 2018, o 17:57
Posty: 223
Podziękował : 66
Otrzymał podziękowań: 60
Uprawnienia żeglarskie: Żeglarz
Waldi_L_N napisał(a):
Ja tak nieśmiało chciałem przypomnieć, że nie szykuję Morsa RT pod kategorię projektową A, raczej C...

Aaaaa, cóż za zawód. Może chociaż B? ;) :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2021, o 23:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
widziałem pękające struny (na sztagu, na wancie kolumnowej, na wancie topowej) i to był już ostateczny sygnał do wymiany.


Z ciekawości Tomek - po ilu latach eksploatacji takiego takielunku ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sty 2021, o 23:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11650
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1629
Otrzymał podziękowań: 3888
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
po ilu latach eksploatacji takiego takielunku ?

Co do want to nie wiem, po wielu latach. Na sztagu pewnego jachtu - po kilku latach, ale to wina braku przegubu u góry. Inne przypadki - trudno powiedzieć.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 mar 2021, o 13:24 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Intro:
Robota i dywagacje teoretyczne stanęły w miejscu z powodu permanentnego braku czasu.
W sobotę byłem z Kurczakiem w Kołobrzegu bo pewien niesłowny człowieczek umówił się z Piotrem na zakup Dulci. My przyjechaliśmy z Poznania, on ze Szczecina nie.

Budujemy napięcie:
Poniżej cytat ze strony 3 wątku dotyczący braku zasadności remontu łódki przejściowej.
bury_kocur napisał(a):
Waldi_L_N napisał(a):
Włodku, nie mogłem. (...) zdaję sobie sprawę że w ogólnym rozrachunku będę "w plecy".
I w podsumowaniu nie będę się bał o tym napisać.


OKI Waldku - to Twoja kalkulacja - po prostu jak zamieściłeś te fotki to dopiero teraz widać ogrom czekającej Cię pracy.

Więc życzę Ci dużo wytrwałości. :D


Nadal uważam, że zrobienie jej na śródlądzie nie wymaga dużych nakładów pracy i środków. Natomiast akwen żeglugi Admirałowa przesunęła na północ, co spowodowało potrzebę doposażenia morskiego i ingerencji w takielunek. I zakładała, że za parę lat zmienimy łódkę.

Meritum:
W Kołobrzegu będąc w odwiedzinach na zaprzyjaźnionej łódce dostałem propozycję nie do odrzucenia. Jacht o podobnej długości, balastowy, silnik stacjonarny, światła, nawigacja, radio, autopilot KOŁO STEROWE (Kurczak :twisted: ) gotowy do pływania za taką kwotę, że nie opłaca mi się wydawać ani złotówki na doposażanie Morsa.
Wróciłem do domu przedstawiłem sytuację Admirałowej. Usłyszałem "Rozumiem, że bierzesz." Telefon następnego dnia rano i... jesteśmy "po słowie" :lol: .
Na razie, dopóki sprawa nie jest niesformalizowana (bardzo miesza nam szyki Covid, bo łódka jest za granicą) nie ujawniam ani co to za łódka, ani od kogo. No, chyba że się aktualny właściciel sam odezwie.

Morsa odstąpię w cenie zakupu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi



Za ten post autor Waldi_L_N otrzymał podziękowanie od: Kurczak
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 11:03 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Gratuluję szybkiej, aczkolwiek przesuniętej w czasie decyzji! ;)

Na początek proponuję żeglugę wzdłuż zachodniej granicy.
:D

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 11:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Waldi_L_N napisał(a):
Na razie, dopóki sprawa nie jest niesformalizowana (bardzo miesza nam szyki Covid, bo łódka jest za granicą) nie ujawniam ani co to za łódka,


Nie bądź taki skromny - zdradź co kupiłeś ....

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 11:51 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
bury_kocur napisał(a):
Nie bądź taki skromny - zdradź co kupiłeś ....

Przeczytaj post wyżej od Twojego i przemyśl a jak to będzie za mało, to na SF ktoś prosi o zamknięcie ogłoszenia. :twisted:
Dla mnie na długie lata łódek docelowy. Większego nie potrzebuję.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 12:04 

Dołączył(a): 16 lut 2013, o 06:45
Posty: 596
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Podziękował : 172
Otrzymał podziękowań: 211
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Zamkłem na SF! :D
Gratuluję! Bardzo dobry zakup!



Za ten post autor miru71 otrzymał podziękowanie od: Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 12:29 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
OK. Kupuję LM 23 o wdzięcznej nazwie Gulliver.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 12:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
Jeśli Waldi pójdzie drogą Kurczaka, to jego następną łódką będzie s/y Liliput. :lol:

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowania - 3: cors, Stara Zientara, Waldi_L_N
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 14:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Zbieraj napisał(a):
Jeśli Waldi pójdzie drogą Kurczaka, to jego następną łódką będzie s/y Liliput. :lol:

Czyżbym przegapiła że łódka nazywa się Guliwer?
Czy o co innego chodzi? Cyco?

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 14:37 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 557
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Magda, dwa posty wyżej

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 14:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7314
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3608
Otrzymał podziękowań: 1970
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
O ja... :rotfl:
Ślepa, kulawa i zezowata.
No no panie dzieju, literacko się nam robi.
Jeszcze Robinsona do kompletu brakuje.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 mar 2021, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Zielony Tygrys napisał(a):
Jeszcze Robinsona do kompletu brakuje.

Piątaszek będzie jutro ;)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 mar 2021, o 08:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
tomasz piasecki napisał(a):
Znalazłem takie piękne ogłoszenie:


Pewnie trochę do tyłu jestem, no ale mam Lifana 13kM diesla, co prawda w kuparce, ale silnik nie do zdarcia, 1L ropy na godzinę pracy na wyższych obrotach. Do łajby wystarczyłoby tylko troche wytłumić wydech. A o taki napęd "Z" to aż się prosi.

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: mariaciuncia i 171 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL