Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 26 kwi 2024, o 17:01




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 mar 2021, o 19:01 

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 11:30
Posty: 57
Podziękował : 46
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Witam,
Proszę uprzejmie znawców tematu o informację, jak w praktyce wygląda kwestia naprawy autopilota Simrad WP10? Czy jeśli autopilot nie trzyma precyzyjnie kursu w dość normalnych warunkach wiatrowych i bez dużej fali, to czy oznacza to, że należy odesłać go na emeryturę, tzn. wyrzucić i kupić nowy, czy też istnieje możliwość regulacji?
Nie znam się na tym, a w sieci nie znalazłem takiej informacji.
Pozdrawiam,
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2021, o 00:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 12:57
Posty: 125
Lokalizacja: wawa
Podziękował : 238
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: kj
A kalibrację kompasu robiłeś?
https://www.manualslib.com/manual/90361 ... =19#manual

I kalibrację innych ustawień?
https://www.manualslib.com/manual/90361 ... =12#manual



Za ten post autor burbon otrzymał podziękowanie od: leszek2401
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 mar 2021, o 11:21 

Dołączył(a): 29 sty 2017, o 11:30
Posty: 57
Podziękował : 46
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m.
Nie, nie robiłem, bo łódka jeszcze nie moja. Wiem tylko o problemie, więc zastanawiam się, czy w to wchodzić. Napęd jest na koło sterowe, a to są droższe nieco zabawki.
Leszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2021, o 12:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2013, o 12:57
Posty: 125
Lokalizacja: wawa
Podziękował : 238
Otrzymał podziękowań: 43
Uprawnienia żeglarskie: kj
W rejsie z Tromsø do Longyearbyen mieliśmy dziwny problem z autopilotem (chyba jakiś stary raymarine) - w najmniej spodziewanych momentach płynnie ale dosyć żwawo skręcał w nieprzewidzianych kierunkach - najczęściej w ścianę fiordu. Oczywiście złośliwie robił to zazwyczaj kiedy człowiek akurat poszedł na 10s po herbatę.
Wyczytałem wtedy w instrukcji, że powyżej któregośtam równoleżnika należy przeprowadzić ponowną kalibrację kompasu.
Zrobiliśmy - i jak ręką odjął.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 201 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL