Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 20 kwi 2024, o 12:05




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Marian Strzelecki napisał(a):
Może wróćmy do princypiów: Na zginanie pracują tylko ścianki pionowe.
Tak więc tu pracują dwie "scianki" po 4mm razem 8 mm pinowego nośnika.
Wytrzymają tyle ile wytrzyma te 8mm ... czyli nieźle. Resztę żelaztwa można by wyrzuciś, bo będziemy wozili tylko jako złom.
Proponuję "dla świętego spokoju" na spawać blachę ( może być ta 4mm) w pionie na przedłużeniu bocznych skośnych powierzchni, aż do zetknięcia się z dyszlem.
Można też przedłużyć te boczne do tego samego styku.
A od góry zamknąć to trójkątem z nawet cieńszej blachy, ale spawanej gęsto do tych pionowych.

Ja myślę zrobić jak na rysunku - zamknąć profile od strony dyszla i dospawać takie dłuższe trójkąty - wszystko z 5-milimetrowej płyty. A od strony zastrzałów jednak raczej przedłużę dyszel i dam poprzeczkę. Chyba, że uważasz, że samo zamknięcie profili od strony osi wystarczy (aby nie wozić żelastwa :) )


Załączniki:
wstawki.jpg
wstawki.jpg [ 368.27 KiB | Przeglądane 2642 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:47 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
dziś miałem wizytę fachowca od silników, który okazał się również fachowcem od łodzi itp.
Za Waszą i jego poradą wzmocnię jednak to połączenie

Jak to było???
Mądrej głowie dość 5 razy pałą w łeb????....czy jakoś tak.... :-P

Widzę jednak jeszcze jeden problem :roll:
Gdzie przymocujesz ( i jak) jakieś podpory boczne pod łódkę?? Bo w spokojne leżenie jej na jednej rolce nie wierzę.
PS.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Ostatnio edytowano 11 maja 2021, o 21:53 przez Bombel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Bombel napisał(a):
AIKI napisał(a):
dziś miałem wizytę fachowca od silników, który okazał się również fachowcem od łodzi itp.
Za Waszą i jego poradą wzmocnię jednak to połączenie

Jak to było???
Mądrej głowie dość 5 razy pałą w łeb????....czy jakoś tak.... :-P

Baaardzo śmieszne :-P
Cytuj:
Widzę jednak jeszcze jeden problem :roll:
Gdzie przymocujesz ( i jak) jakieś podpory boczne pod łódkę?? Bo w spokojne leżenie jej na jednej rolce nie wierzę.

Boczne podpory będą na osi, przyspawane w jednej płaszczyźnie (poprzecznej) z rolką. Zresztą rolka jest właściwie tylko do wciągnięcia łodzi - podpory będą na takiej wysokości, że rolka nie będzie obciążona.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 22:08 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Baaardzo śmieszne

Właśnie tak miało być :mrgreen: .
AIKI napisał(a):
Boczne podpory będą na osi, przyspawane w jednej płaszczyźnie (poprzecznej) z rolką

Rozumiem że podpory będą solidne a nie jakieś punktowe. Będzie to główne miejsce "trzymania "nielekkiej wszak łodzi Zastanawiałbym się nad spasowanym łożem z drewnianej belki.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 22:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13716
Podziękował : 10187
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Lepiej rysujcie, bo to ponoć 100 razy więcej danych.
Po pierwsze wzmacnianie poziomymi prawie nic nie daje.
Popatrz na te niebieskie pionowe:
one bedą przenosić siły gnące w pionie..
Dolna krawędż będzie rozciagana (wiec spoko nic im się niestanie) a górna będzie ściskana, więc może się pofalować. Trzeba ją usztywnić czy zrobisz to płaskim czymś w kształcie litery T, czy zaspawasz wszystko trójkątem z blachy - wszystko jedno: ma nie dać się pofalować górnej krawędzi. Możesz też, (zamiast) przyspawać zwykłą bednarkę, płaskownik, lub mały profil usztywniający. Ważna , żeby góra była sztywna (nie musi być ciężka ;-) ) .

Prostokątom zaspawaj dziury tak aby, się nie zrobiły takie:
Załącznik:
podnosnik.jpg
podnosnik.jpg [ 35.94 KiB | Przeglądane 2629 razy ]

albo jeszcze bardziej...

Narysowałem niebieskie blachy: najlepiej jak były by długie po prostej, a jeszcze lepiej jak na przedłużeniu zewnętrznej krawędzi. nie mieściły sie takie na rysunku.


Załączniki:
wstawki.jpg
wstawki.jpg [ 43.49 KiB | Przeglądane 2629 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 22:44 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Marian Strzelecki napisał(a):
Prostokątom zaspawaj dziury tak aby, się nie zrobiły takie:

Marian, nie porównuj prostokącików o ściance 2 mm które podniosły setki łodzi i mają już 17 lat.
Marian Strzelecki napisał(a):
Narysowałem niebieskie blachy

To też ( moim skromnym zdaniem) nie jest rozwiązaniem. Myślę że idealnie się spiszą
AIKI napisał(a):
A od góry zamknąć to trójkątem
AIKI napisał(a):
dospawać takie dłuższe trójkąty - wszystko z 5-milimetrowej płyty

A jak te "trójkąty" będą od góry i od dołu ( na płask) to świat i ludzie. Usztywnią wszystkie spawane profile tak że ani się nie wygną góra/dół ani na boki
AIKI napisał(a):
aby nie wozić żelastwa )

Na plecach tego nie będziesz nosił. Nowe oponki przetrzymają te 2-3 kilo więcej

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Nic nie napisaliście odnośnie wzmocnienia po przeciwległej stronie dyszla?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 23:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
Nic nie napisaliście odnośnie wzmocnienia po przeciwległej stronie dyszla?

A po co chcesz pociężać przyczepę?
Jak najlżejszym kosztem masz do wzmocnienia te wstawki między dyszlem a rozłogami połączonymi z osią. I tyle.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 04:25 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2404
Podziękował : 556
Otrzymał podziękowań: 528
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Bombel napisał(a):
A jak te "trójkąty" będą od góry i od dołu ( na płask) to świat i ludzie. Usztywnią wszystkie spawane profile tak że ani się nie wygną góra/dół ani na boki

Z dołu. Konstrukcja jest obciążona od góry. Największe naprężenia będą w zewnętrznej warstwie konstrukcji, czyli od dołu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 06:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2011, o 20:33
Posty: 2019
Podziękował : 310
Otrzymał podziękowań: 933
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie, plastikowe, ze zdjęciem
Proponuję zrobić ankietę. Nie ma w mechanice lepszych metod obliczeniowych niż ankieta :rotfl:
Ja jakby cóś głosuję za "z góry i z dołu".

_________________
Daniel
***** ***
"W demokracji wolno głupcom głosować, w dyktaturze wolno głupcom rządzić." Bertrand Russell
"Propaganda u ruskich jest bardzo potrzebna. bo jak im wyłączycie TV to się zorientują, że są głodni." Internet



Za ten post autor damit otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Zbieraj
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 06:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
damit napisał(a):
Ja jakby cóś głosuję za "z góry i z dołu".

A jakby obrócić przedmiot marzeń o ok. 90 stopni to ja jestem za "od przodu i od tyłu". ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
AIKI napisał(a):
Nic nie napisaliście odnośnie wzmocnienia po przeciwległej stronie dyszla?

A po co chcesz pociężać przyczepę?
Jak najlżejszym kosztem masz do wzmocnienia te wstawki między dyszlem a rozłogami połączonymi z osią. I tyle.

Czyli wystarczy zamknąć profile jak na rysunku?


Załączniki:
łączenie 3.jpg
łączenie 3.jpg [ 183.7 KiB | Przeglądane 2565 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 09:17 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Czyli wystarczy zamknąć profile jak na rysunku?

Dyskusja zatoczyła koło. Eechch...
Właśnie wybieram się na poszukiwanie jakiegoś dźwigu. :rotfl: bo na zgiętym dyszlu się nie zwoduję. A tak pieczołowicie wyważałem łódź żeby środek ciężaru wypadał idealnie na osi.
Gdyby nie ten cholerny dołek :oops:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16790
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4105
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
Auć!
Zobaczyłem z bliska tę koństrukcję... Jajako nieinżynier się za głowę chwyciłem!

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 12:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Zamknięcie tych krótkich profili może nie przynieść pożądanego wzmocnienia konstrukcji tylko przedłuży agonię.
A jeszcze lepiej dla wytrzymałości by było gdyby dyszel wchodził między te skośne belki gdzieś z metr i był przymocowany do poprzeczki/zastrzału między tymi rozwartymi belkami.

https://unitrailer.pl/pol_pl_Przyczepa-do-transportu-lodzi-podlodziowa-MARTZ-YACHT-750-DMC-750-kg-podlodziowka-4003_8.jpg
Przyjrzyj się wzorowi ze zdjęcia, wyciągnij wnioski i zastosuj.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 12:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Ognisty Szkwał napisał(a):
Zamknięcie tych krótkich profili może nie przynieść pożądanego wzmocnienia konstrukcji tylko przedłuży agonię.
A jeszcze lepiej dla wytrzymałości by było gdyby dyszel wchodził między te skośne belki gdzieś z metr i był przymocowany do poprzeczki/zastrzału między tymi rozwartymi belkami.

https://unitrailer.pl/pol_pl_Przyczepa-do-transportu-lodzi-podlodziowa-MARTZ-YACHT-750-DMC-750-kg-podlodziowka-4003_8.jpg
Przyjrzyj się wzorowi ze zdjęcia, wyciągnij wnioski i zastosuj.

No, na przyczepie o nośności 750 kg raczej się wzorował nie będę. Tym bardziej, że jej zamysł jest inny - tylne podpory boczne nie są na osi tylko za osią w stosunku do dyszla. Ale to przedłużenie dyszla zrobię.
BTW Nie przewiduję żadnych agonii, bo jak już pisałem maksymalny mozliwy, przewidziany dystans do przejechania wynosi najwyżej 50 m. Po betonowym slipie i po takich samych płytach.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 15:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7511
Podziękował : 5913
Otrzymał podziękowań: 2277
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI :) A chcesz masterkłas ? ;) Czyli jak ja bym to zrobił, gdybym musiał.
Umówmy się, że wzmacniamy z przodu tego połączenia ( tak przykładowo - bo to trudniejsze )
Spójrz na fotkę pod postem. Mamy dwa kawałki blachy ( jeden oznaczony kolorem zielonym, drugi niebieskim ). Dlaczego dwa, a nie jeden, za chwilę będzie jasne...
Teraz te dwa kawałki blachy "przyłapujemy" punktowo do konstrukcji i... Strzałkami zaznaczyłem spawy, które należy teraz położyć. Zauważ, że jest ich tylko trzy i wszystkie w pionie. Oczywiście korzystnym byłoby spawy 2 i 3 położyć jako jeden szeroki...
Reszty nie spawamy na razie.
Teraz patrzymy na to co zaproponował Marian, czyli na ten rysunek:
Obrazek
Widzimy kawałki blachy, i ich rozmieszczenie - prawda ?
No to teraz patrzymy na to co Ty zaproponowałeś:
Obrazek
Zwróć uwagę na ten trójkąt. Oto teraz składamy to sobie w wyobraźni do kupy.
"Marianowa" blacha i Twoje dwa trójkąty ( z góry i z dołu blachy )
Widzisz to ? No to przystępujemy do działań praktycznych. Z tym, że nie zastosujemy blachy... Kupujemy kawałek profilu o przekroju kwadratowym i boku równym najdłuższemu z boków profili, jakie do tej pory stosowałeś ( Wystarczy grubość ścianki 2 ).
I długości równej długości "Marianowej blachy" ;)
A następnie rozcinamy ten kawałek tak, żeby pozyskać to, co mamy już ułożone w wyobraźni... ( Od razu po przecięciu mamy dwa potrzebne kształty - widzisz to ? )
Przykładamy do konstrukcji, przyłapujemy i spawamy dookoła :D Widzisz już jak pojawiają się te "brakujące" wcześniej spawy ( te które pominęliśmy przy spawaniu blach zamykających profile ) ?
Jeśli widzisz, to rozumiesz jaką wytrzymałość uzyskałeś wykorzystując te cechy profilu, dla których został wymyślony :D

I jeszcze dwie uwagi na wsiakij słuczaj...
damit napisał(a):
Proponuję zrobić ankietę. Nie ma w mechanice lepszych metod obliczeniowych niż ankieta

To byłoby śmieszne, gdyby nie miało zastosowania w praktyce. Znasz takie powiedzenie:
"Jeżeli pojazd wygląda na taki, który stwarza zagrożenie w ruchu drogowym, to... To on stwarza zagrożenie w ruchu drogowym" ;)
Zauważ, że większość Kolegów ( w tym ja ) odniosła się do tego co spostrzegła na fotografii. Jeśli teraz ktoś spojrzy na te otwarte profile z daleka, pod odpowiednim kątem, to może odnieść wrażenie, że dyszel wisi w powietrzu...
Oczywiście wydaje się, że to problem żaden. Ale mogę Cię solennie zapewnić ( z własnego doświadczenia ), ze dalej będzie tak...
Wytłumaczysz jednemu, drugiemu, ale już przy czwartym zaślepisz te profile chooćby gliną :rotfl:
Druga sprawa:
AIKI napisał(a):
No, na przyczepie o nośności 750 kg raczej się wzorował nie będę.

Tutaj wstawię zdjęcie, żebyśmy widzieli tą przyczepę przed oczyma:
Obrazek
Oczywiście nie ma sensu się na niej wzorować, ale ważny jest powód tego niemania.
Zauwazmy, że nie ma tutaj żadnych połączeń spawanych. A nie ma ich dlatego, ze elementy przyczepy zostały najpierw uformowane drogą gięcia ( profili i blach ) a następnie ocynkowane. I to zadecydowało o dalszej technologii postępowania z nimi. Zastosowano połączenia śrubowe, żeby nie niszczyć ocynkowanej powierzchni spawaniem. Albo, jak wolisz, nie pospawano przed cynkowaniem bo gotowe koromysło nie zmieściłoby się do wanny.
Tak, czy siak - inne tutaj "grają" czynniki i daleko inna technologia wykonania miała wpływ na efekt końcowy i zastosowane "sztuczki"

PS: Jest szansa, że Cię nie zamęczyłem tym plumkaniem ? :mrgreen:


Załączniki:
wst1.jpg
wst1.jpg [ 217.86 KiB | Przeglądane 2504 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 20:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
MarekSCO napisał(a):
PS: Jest szansa, że Cię nie zamęczyłem tym plumkaniem ? :mrgreen:

Nie zamęczyłeś :) Tylko... proponujesz użyć profilu o największym wymiarze czyli 100 x 100. Tymczasem suma krótszych boków niebieskiego i zielonego to 120. Nie da się zrobić tak jak proponujesz: przeciąć metrowy profil 100 x 100 po przekątnej długości i otrzymać dopasowane kawałki - zabraknie tych 2 centymetrów...

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7511
Podziękował : 5913
Otrzymał podziękowań: 2277
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Da się :) "Wyrobisz" te dwa centy brakujące, jak "sprostujesz" tą ścianę z której będziesz wycinał. ( Widzisz to, czy zbyt mętnie tłumaczę ? )
( Tniesz najpierw po szwie, potem prostujesz i dopiero wtedy trasujesz docelowe krawędzie )
To naprawdę miękka blaszka jest i "da się z tego, jak z klocków lego " ;)
W każdym razie ja bym Ci proponował takie spojrzenie na te profile. Jak na coś z czego będziesz wycinał i klepał.
Ale to tak oczywiście czysto akademicko ( chociaż ja tak właśnie robię ).
Na moje oko, po obejrzeniu filmu, miałeś rację, że to wytrzyma nie jedno.
Kwestia tylko zaślepienia tych "okien", żeby nie "świeciło" i żeby jakiś inny MarekSCO nie dostał oczopląsu ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 21:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
MarekSCO napisał(a):
( Tniesz najpierw po szwie, potem prostujesz i dopiero wtedy trasujesz docelowe krawędzie )

Czyli z profilu 100 x 100 zrobić dwa ceowniki i wtedy ukosować do dyszla i zaślepek (lub odwrotnie)?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 12 maja 2021, o 21:48 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz


Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 maja 2021, o 21:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7511
Podziękował : 5913
Otrzymał podziękowań: 2277
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
O to to :) Możesz jeszcze doginać gdy Ci czegoś zabraknie :)
( "Marianowa blacha" nie musi być prosta )
Taki stary dowcip mi się przypomniał:
"Frezer operuje detalami z niehartowanej stali i zbytnio się z nimi nie cacka, bo to przecież stal.
Szlifierz obrabia hartowane detale i trzyma je delikatnie, opuszkami palców, bo to przecież takie mięciutkie i delikatne.
Kowal zaś - w ogóle nie rozumie problemu ;) "
Młotek to potęga AIKI. Zwłaszcza w przypadku takiego miękkiego materiału :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL