Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 16:44




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 maja 2021, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Mam pytanie na pograniczu żegłarstwa i rolnictwa :-)
Otóż zakupiłem od rolnika potężną oś z kołami i zbudowałem z niej przyczepę (zdjęcie).
Niestety opony nie są w najlepszym stanie - mają pęknięcia po obwodzie - wprawdzie niezbyt wielkie i na razie wytrzymają, ale prędzej czy później trzeba będzie wymienić.
Opony maja oznaczenie 26 x 5 potem trzy literki "gpr" i dalej D-117.
Próbowałem znaleźć coś takiego na allegro, olx i sprzedajemy i nie znalazłem - to pewnie jakieś stare oznaczenie.
Podpowie ktoś jakie opony (zamienniki) by pasowały?


Załączniki:
przyczepa.jpg
przyczepa.jpg [ 372.58 KiB | Przeglądane 2131 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 09:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
Opony maja oznaczenie 26 x 5 potem trzy literki "gpr" i dalej D-117.

Jeśli zamiast GPR może być 6PR, to może to Ci coś podpowie:
https://alleopony24.pl/opony-przemyslowe/3856-23x5-debica-d-117-tt-6-.html

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 09:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5395
To są chyba opony do wózków widłowych, ale to raczej 6pr a nie gpr. Poszukaj tu:
https://www.olx.pl/rolnictwo/q-opony-23x5/

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 09:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Ogólnie, tzw. przemysłowe.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 11:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Dzięki wszystkim - znalazłem - i u producenta i na olx :-) U producenta póki co brak na stanie ale przynajmniej namiar jest,

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 11:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Mam pytanie na pograniczu żegłarstwa i rolnictwa :-)
Otóż zakupiłem od rolnika potężną oś z kołami i zbudowałem z niej przyczepę (zdjęcie).
Niestety opony nie są w najlepszym stanie - mają pęknięcia po obwodzie - wprawdzie niezbyt wielkie i na razie wytrzymają, ale prędzej czy później trzeba będzie wymienić.
Opony maja oznaczenie 26 x 5 potem trzy literki "gpr" i dalej D-117.
Próbowałem znaleźć coś takiego na allegro, olx i sprzedajemy i nie znalazłem - to pewnie jakieś stare oznaczenie.
Podpowie ktoś jakie opony (zamienniki) by pasowały?


Andrzej, jeżeli to ma być GOTOWA przyczepa to daleko na niej nie zajedziesz. Przy byle nierówności terenu złamie się w miejscu przejścia w jeden dyszel.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 13:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Bombel napisał(a):
Andrzej, jeżeli to ma być GOTOWA przyczepa to daleko na niej nie zajedziesz. Przy byle nierówności terenu złamie się w miejscu przejścia w jeden dyszel.


To samo miałem napisać.
MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 15:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Bombel napisał(a):
Andrzej, jeżeli to ma być GOTOWA przyczepa to daleko na niej nie zajedziesz. Przy byle nierówności terenu złamie się w miejscu przejścia w jeden dyszel.

I nie zamierzam daleko jeździć - to będzie przyczepa portowa i do jeżdżenia będzie miała góra 50 m w jedną stronę dwa razy na sezon - na wiosnę i jesienią. :cool:
A do meritum - wyważenie będzie takie, że gross ciężaru będzie spoczywać na osi (która ma przekrój prostokąta 140 x 60 mm o grubości ścianki ca 8 mm) a nacisk na zaczep maximum maximorum 100 kg.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 17:53 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Bombel napisał(a):
Andrzej, jeżeli to ma być GOTOWA przyczepa to daleko na niej nie zajedziesz. Przy byle nierówności terenu złamie się w miejscu przejścia w jeden dyszel.

I nie zamierzam daleko jeździć - to będzie przyczepa portowa i do jeżdżenia będzie miała góra 50 m w jedną stronę dwa razy na sezon - na wiosnę i jesienią. :cool:
A do meritum - wyważenie będzie takie, że gross ciężaru będzie spoczywać na osi (która ma przekrój prostokąta 140 x 60 mm o grubości ścianki ca 8 mm) a nacisk na zaczep maximum maximorum 100 kg.


Niech Ci się wiedzie/jeździ jak najlepiej :mrgreen: ale.....
Najsłabszym miejscem jest spawanie za pomocą krótkich odcinków profilu zamkniętego. Tu najszybciej nastąpi ""zmęczenie"' materiału.
Póki masz jeszcze czas :mrgreen: wzmocnij ten punkt choćby naspawaniem kawałka grubej blachy w kształcie trójkata.
W ub. roku rozumowałem tak samo jak Ty. Efektem jest zgięcie dyszla. Mój udek jest spoooro lżejszy od Twojego a i tak dyszel ( zespawane 2 x 40x80) "wziął się i wygł" w sposób nie nadający się do naprawy. Wystarczył niewinnie wyglądający dołeczek. :oops:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 18:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Bombel napisał(a):
AIKI napisał(a):
Bombel napisał(a):
Andrzej, jeżeli to ma być GOTOWA przyczepa to daleko na niej nie zajedziesz. Przy byle nierówności terenu złamie się w miejscu przejścia w jeden dyszel.

I nie zamierzam daleko jeździć - to będzie przyczepa portowa i do jeżdżenia będzie miała góra 50 m w jedną stronę dwa razy na sezon - na wiosnę i jesienią. :cool:
A do meritum - wyważenie będzie takie, że gross ciężaru będzie spoczywać na osi (która ma przekrój prostokąta 140 x 60 mm o grubości ścianki ca 8 mm) a nacisk na zaczep maximum maximorum 100 kg.


Niech Ci się wiedzie/jeździ jak najlepiej :mrgreen: ale.....
Najsłabszym miejscem jest spawanie za pomocą krótkich odcinków profilu zamkniętego. Tu najszybciej nastąpi ""zmęczenie"' materiału.
Póki masz jeszcze czas :mrgreen: wzmocnij ten punkt choćby naspawaniem kawałka grubej blachy w kształcie trójkata.
W ub. roku rozumowałem tak samo jak Ty. Efektem jest zgięcie dyszla. Mój udek jest spoooro lżejszy od Twojego a i tak dyszel ( zespawane 2 x 40x80) "wziął się i wygł" w sposób nie nadający się do naprawy. Wystarczył niewinnie wyglądający dołeczek. :oops:

To jest jeszcze stan surowy przyczepy. Myślę aby zaślepić te "wyloty" profili - zarówno tych krótkich wstawek jak i samych profili. No i moje profile to 100 x 60 x 4 dyszel i 100 x 50 x 3 te dwa pozostałe, zatem sporo mocniejsze niż u Ciebie jak sądzę :)
Ale IMO dalej należy uwzględniać to, że na dyszlu siły będą minimalne - jak pisałem wcześniej. Nie wiem jak u Ciebie była wyważona łódka, ale u mnie całość praktycznie masy łodzi będzie leżeć na belce - osi. Zresztą i tak zanim przyczepa będzie użyta (jesienią) to teraz, przed wodowaniem łodzi nastąpi "przymiarka" aby ustalić wyważenie i miejsce mocowania podpory dziobowej (z wciągarką pewnie) i podpór na osi - nie mam możliwości aby wystarczająco dokładnie te podpory zrobić zawczasu, więc będzie tzw "tyk naukowy" :cool:

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Bombel napisał(a):
Póki masz jeszcze czas wzmocnij ten punkt choćby naspawaniem kawałka grubej blachy w kształcie trójkata.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Ognisty Szkwał napisał(a):
Bombel napisał(a):
Póki masz jeszcze czas wzmocnij ten punkt choćby naspawaniem kawałka grubej blachy w kształcie trójkata.

Pomyślę o tym po próbie generalnej - przymiarce łodzi do przyczepy.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI :)
Na litość boską ! A na ślinie to nie dało się tego zlepić ???
Posłuchaj co gada Bombel, bo On dobrze gada!Potnij to w cholerę, żeby nie kusiło i zrób przyczepę. Albo przynajmniej kup z metr blachy trójki ( nawet gównianej St235 )...
Najlepiej od razu przyciętej na szerokość porfilu ( profila ? ) ...
I równiutko pozamykaj te - no jak to nazwać ? Tą hiperherezję łączącą dyszel z tymi zastrzałami...
No weź nie żartuj AIKI. Zrób po ludzku, czas jest. Jak nie poświęcisz go teraz, to stracisz niebawem na reperację tej... Tego czegoś :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Marek, jutro zrobię zdjęcie tego połączenia i wrzucę tu. Ocenicie czy to na pewno hiperherezja.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 10 maja 2021, o 21:23 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 21:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
na pewno hiperherezja.


* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
Najsłabszym miejscem jest spawanie za pomocą krótkich odcinków profilu zamkniętego.

Zamknięcie tych krótkich profili może nie przynieść pożądanego wzmocnienia konstrukcji tylko przedłuży agonię.
A jeszcze lepiej dla wytrzymałości by było gdyby dyszel wchodził między te skośne belki gdzieś z metr i był przymocowany do poprzeczki/zastrzału między tymi rozwartymi belkami.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.



Za ten post autor Ognisty Szkwał otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI :)
To zrób jeszcze tak. Zanim zrobisz zdjęcie, wskocz na to miejsce połączenia ( tak jak stoi - dyszel podparty tym klockiem ) i przyłóż jakąś dłuższą poziomicę lub prostą listewkę...
Jeżeli oczywiście będzie jeszcze do czego przykładać... Żeby ocenić jak bardzo się ugięło ;)
To jest herezja AIKI i to podwójna. Raz dlatego, że wytrzymałośc tych krótkich odcinków akurat w płaszczyźnie w której będą pracowały jest żadna...
A dwa, dlatego, że z tych profili można naprawdę fajne rzeczy wycinać, doklepywać młotkiem ( na zimno ) i spawać migomatem z łatwościa... Użyskując w ten sposób spora wytrzymałość naprawdę tanim kosztem ( małą pracochłonnością ) z naprawdę gównianej stali :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 maja 2021, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI :)
Może spróbujmy w ten sposób, żebyś zrozumiał ideę operowania tymi profilami zamkniętymi...
Weźmy te dwa krótkie odcinki, które wspawałeś między dyszlem i tymi dwoma dłuższymi
kawałkami przyczepy. Wyobraź sobie teraz, że odwracamy je o 90 stopni w płaszczyźnie równoległej do podłoża... I co mamy ? Oto mamy dwa zamknięte sześciany. Widzisz to ?
A to już całkiem inna wytrzymałość jest. A koszt - żaden - prawda ?
Teraz idziemy dalej. Zamiast tych krótkich odcinków przygotowujemy dwa dłuższe. Dłuższe o szerokość profilu. Następnie wycinamy tzw "półkę" czyli trzy ściany na szerokość profilu i wspawujemy tak, że bez dodatkowej blachy "zamykamy" wszystkie otwarte dotąd boki profili. ( Widzisz to w wyobraźni, czy zbyt mętnie tłumaczę ? )...
Dalej oczywiście możemy jeszcze stosować cięcie pod różnymi kątami itd...
Inne podobne tricki na "szybkie spawanie"... Np jeśli chcemy dwa profile połączyć śrubą, ale przy skręcaniu one się przecież zgniotą ( jeden nałożony na drugi i skręcony ).
Robimy np tak. Wiercimy otwory o większej średnicy, wspawujemy w poprzek profilu rurki i przez te rurki przeciągamy śrubę i gotowe...
Jeszcze inny trick, jeśli chcemy zwiększyć wytrzymałość profilu na skręcanie.
Robimy przecięcia po dwu stronach profilu, młotkiem wbijamy kawałek blachy, tak, żeby przechodził przez oba przecięcia i wspawujemy...
Tu jest naprawdę miliony sposobów, żeby zrobić to i szybko i dobrze.
Ciąć można klasyczną szlifierką kątową, małą ( np bosch 800W z tarczą 125 grubości 1mm - doskonale leży w jednej ręce )...
No pomyśl o tym inaczej. Pośpiech nie ma tutaj miejsca, bo sam profil jest doskonale "skrojony" pod szybkie łączenie i modelowanie :D

PS: Obejrzyj, tak z grubsza, ten filmik:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 18:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
MarekSCO napisał(a):
AIKI :)
To zrób jeszcze tak. Zanim zrobisz zdjęcie, wskocz na to miejsce połączenia ( tak jak stoi - dyszel podparty tym klockiem ) i przyłóż jakąś dłuższą poziomicę lub prostą listewkę...
Jeżeli oczywiście będzie jeszcze do czego przykładać... Żeby ocenić jak bardzo się ugięło ;)

No to zdjęcia poniżej - ten stojący na połączeniu profili waży około 83 kg, ale wchodziliśmy też we dwóch - razem >150 kg. Ugięło się i owszem, ale "przykładać nadal jest do czego"
Nagrałem jeszcze filmik właśnie z wejścia osobnika 80 + kg ale ma prawie 23 MB, więc tu go nie wrzucę, chyba że ktoś podpowie jak to skutecznie zrobić.
I jeszcze rysunek schematyczny jak to moim zdaniem będzie pracować. Mocowania dziobu łodzi nie wrysowałem bo odległość wyjdzie w praktycznej przymiarce ale to będzie tak +/- 1 metr od zaczepu.
Tym niemniej - dziś miałem wizytę fachowca od silników, który okazał się również fachowcem od łodzi itp.
Za Waszą i jego poradą wzmocnię jednak to połączenie :)


Załączniki:
przyczepa rys.jpg
przyczepa rys.jpg [ 44.67 KiB | Przeglądane 1870 razy ]
próba.jpg
próba.jpg [ 262.73 KiB | Przeglądane 1874 razy ]
łączenie 2.jpg
łączenie 2.jpg [ 212.92 KiB | Przeglądane 1874 razy ]
łączenie 1.jpg
łączenie 1.jpg [ 252.17 KiB | Przeglądane 1874 razy ]

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Ostatnio edytowano 11 maja 2021, o 19:14 przez AIKI, łącznie edytowano 1 raz

Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
AIKI napisał(a):
Za Waszą i jego poradą wzmocnię jednak to połączenie

Nie ma za co. ;)

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
AIKI napisał(a):
Nagrałem jeszcze filmik właśnie z wejścia osobnika 80 + kg ale ma prawie 23 MB, więc tu go nie wrzucę, chyba że ktoś podpowie jak to skutecznie zrobić.
No i sam wymyśliłem - wrzuciłem przy pomocy swojego profilu na FB:
https://www.facebook.com/100011055377667/videos/1351952158516617/?notif_id=1620757522954859&notif_t=video_processed&ref=notif

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI :)
Tylko, żebyśmy się dobrze zrozumieli. Piszę w nadziei, że może Ci to pomóc a nie po to, żeby recenzować Twoją pracę :D
Jak się ugięło i "wróciło" to pół biedy. Ale ja nie przez przypadek napisałem "wskocz", nie
"wejdź". Chodziło mi o zasymulowanie dynamicznego udaru. Wchodzisz i podskakujesz na tym, obserwując jednocześnie czy nie będzie trwałego odkształcenia.
Bo właśnie takie obciążenia będą decydujące w czasie użytkowania tej konstrukcji :D
Pisząc "Przyłóż poziomicę albo listwę, jeśli będzie jeszcze do czego przykładać" ;)
Miałem na myśli, że kontrolując trwałe odkształcenie po podskokach na tej konstrukcji, możesz dojść do wniosku, że powiększa się ono stanowczo zbyt szybko i wcale nie liniowo...
I w efekcie sam zrezygnujesz z takiego rozwiązania konstrukcji ( stwierdzisz, ze nie ma sensu dalej przykładać ). Zauważ też, że konstrukcja będzie korodowała a metal ulegał zmęczeniu... A to naprawdę nie jest jakaś konkretna stal...
W ogólności chodzi mniej więcej o to ( zwróć uwagę na fotkę pod postem ):
Krytycznym obciążeniom będą podlegały te "płótna" ( fragmenty profilu ) które zaznaczyłem czerwonymi strzałkami. One będą pracowały na skręcanie, bo nic ich przed tym nie powstrzyma ;)
Druga sprawa. Zielonymi strzałkami zaznaczyłem te fragmenty spawu, które właściwie nie "pracują" ( nie podlegają znaczącym/istotnym obciążeniom...
A jednocześnie będą bardzo przeszkadzały, jeśli zechcesz teraz "zamknąć" ta krótkie odcinki profilu kawałkami blachy.
Mam nadzieję, że obejrzałeś pobieżnie filmik który podlinkowałem w poprzednim poście ?
( Obejrzyj tylko samą konstrukcję i poszukaj analogii do tego co Ty zrobiłeś )
Widzisz teraz gdzie założyłeś majtki przez głowę ? ;)

PS: Nie marudzę więcej. Cieszę się, że działa i jesteś zadowolony. :D

PS: Filmiku jeszcze nie oglądałem, dopiero teraz zacznę. Jakby co, odniosę się do niego w kolejnym poście :D
---------------------------
Filmu niestety nie mogę obejrzeć. Przeglądarka informuje mnie, że nie jest udostępniony czy jakoś tak.
---------------------------


Załączniki:
łączenie 2ax.jpg
łączenie 2ax.jpg [ 219.26 KiB | Przeglądane 1861 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
MarekSCO napisał(a):
Filmu niestety nie mogę obejrzeć. Przeglądarka informuje mnie, że nie jest udostępniony czy jakoś tak.

Być może trzeba być na FB...?

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jestem i nawet jestem teraz zalogowany. Pokazuje mi takie coś jak w załączniku.
Może nie udostępniłeś wszystkim a tylko znajomym, czy coś w ten deseń ?


Załączniki:
Schowek01.jpg
Schowek01.jpg [ 90.95 KiB | Przeglądane 1848 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
MarekSCO napisał(a):
Jestem i nawet jestem teraz zalogowany. Pokazuje mi takie coś jak w załączniku.
Może nie udostępniłeś wszystkim a tylko znajomym, czy coś w ten deseń ?

Ja w tym książkoryju nie jestem przesadnie biegły, ale dwóch kolegów, którzy mnie obserwują przysłało lajka. Może trzeba abyś mnie polubił (bez pobocznych kontekstów :lol: )?
Mój profil: https://www.facebook.com/profile.php?id=100011055377667

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Ależ ja Cię od dawna lubię :lol: ( oczywiście bez pobocznych ). Tylko jak tu zalegalizować ten związek :mrgreen:
Ja też w tym FB ogarniam tyle co Janna kiedyś wytłumaczyła ( Minus to co zdążyłem już zapomnieć ) :D
Zaraz poszukam jakiegoś sposobu metodą improwizacji :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 20:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Może wyślij mi zaproszenie do znajomych?

********

Zaproszenie przyszło - zaakceptowałem :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wiesz... Na filmie to wygląda rzeczywiście nie tak tragicznie. Grubośc ścianki profilu przekonuje trochę...
Ale to może dlatego, że zdążyłem obejrzeć Twoje filmy z innych skoków i chyba nie polecałbym Ci teraz skakania na tej konstrukcji :twisted: :mrgreen: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 20:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
I tak wzmocnię - żebyś się nie czepiał :mrgreen:
BTW dyszel i wstawki to profil 100 x 60 x 4. Profilu z grubszą ścianką nie mieli :cool:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

MarekSCO napisał(a):
chyba nie polecałbym Ci teraz skakania na tej konstrukcji :twisted: :mrgreen: ;)

Bo to konstrukcja nie do skakania, tylko do przewiezienia łódki spod dźwigu na miejsce zimowego postoju - albo obok dźwigu (do przejechania 2 x po 10 m), albo spod dźwigu w ogrodzenie (plac postojowy na przystani) - do przejechania nie więcej niż 30 + metrów.

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 20:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 sie 2014, o 21:16
Posty: 7486
Podziękował : 5893
Otrzymał podziękowań: 2266
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI napisał(a):
BTW dyszel i wstawki to profil 100 x 60 x 4

Prawda... Podawałeś wcześniej wymiary, ale ja się zasugerowałem tym co widzę na zdjęciach, a na zdjęciach tej czwórki tak wyraźnie nie widać. Na filmie już tak.
Może inna ogniskowa obiektywu kamery albo co...
W każdym razie ta grubość "przekonuje" ale dopiero z bliska.
Jak ktoś będzie na to z dala patrzył, to może się z lekka "zbulwersować" ;)
Już choćby dlatego wzmocnij :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 maja 2021, o 21:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13704
Podziękował : 10172
Otrzymał podziękowań: 2414
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Może wróćmy do princypiów: Na zginanie pracują tylko ścianki pionowe.
Tak więc tu pracują dwie "scianki" po 4mm razem 8 mm pinowego nośnika.

Wytrzymają tyle ile wytrzyma te 8mm ... czyli nieźle. Resztę żelaztwa można by wyrzuciś, bo będziemy wozili tylko jako złom.

Proponuję "dla świętego spokoju" na spawać blachę ( może być ta 4mm) w pionie na przedłużeniu bocznych skośnych powierzchni, aż do zetknięcia się z dyszlem.
Można też/lub przedłużyć te boczne "rury" do tego samego styku.
O tak:
Załącznik:
przyczepa.jpg
przyczepa.jpg [ 15.57 KiB | Przeglądane 1763 razy ]


A od góry zamknąć to trójkątem/(trójkącikami) z nawet cieńszej blachy, ale spawanej gęsto do tych pionowych.

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 162 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL