Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 03:26




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 sie 2021, o 09:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
No jak sobie skrócił wajchę od wychylania steru, to teraz będzie musiał więcej pary wkładać w kręcenie kółkiem sterowym, wszak siła razy ramię daje jakis tam moment, więc zwyczajnie bedie musiał przyłozyc większą siłę. Pewnie wyjdzie w praniu jak bardzo "większą".

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2021, o 09:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14005
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2010
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Bombel napisał, że ogranicza go wysuw teleflexu, cokolwiek to znaczy. Może taniej i prościej będzie go wymienić na inny ?

Jeśli teleflex napędza ramię steru czyli tzw sektor, jego skrócenie zwiększy kat wychylania steru i zwiększy się oczywiście siła potrzebna do poruszania sterem.

Można temu przeciwdziałać wydłużając rumpel/zwiększając średnicę koła sterowego.

Można w końcu przejść na system hydrauliczny, dla którego nie ma to znaczenia.

Takowy do małej łódki można skompletować za nieduże pieniądze.

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2021, o 09:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Fundnij sobie dodatkowy silnik przyczepny który będziesz miał na wypadek awarii głównego napędu. A przy manewrach portowych skręcając kolumnę silnika i regulując gazem i sprzęgłem uzyskasz satysfakcjonująca manewrowość.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2021, o 12:33 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Kurczak napisał(a):
A ja bym się najpierw zastanowił nad przeprojektowaniem napędu steru tak, aby zwiększyć jego kąt wychylenia, bez kombinowania z drugą płetwą, dyszą Corta i tym podobnymi wynalazkami. :)

Rada cenna, ale....... Problem już (chyba) rozwiązany. Jak pisałem powyżej, gość chyba miał sporo kontaktów z tego typu łodziami skoro wiedział z czym jest kłopot i jak go rozwiązać.
Poza tym, co tu jeszcze i w jakim zakresie można pokombinować. Sterociągi - standard w zakresie wysuwu trzpienia, przekładnie - standard, ( mam już trzy) czy to zwykłe, czy planetarne. Pole działania ( komora sterowa) ograniczone wymiarami łodzi. Jedyne co zostało to żmudne, doświadczalne ustalanie optymalnego miejsca mocowania wspornika teleflexu i długości wąsa trzonu sterowego. Ewentualnie"rzeźbienie" sterociągu o dłuższym wysuwie.
Kurczak napisał(a):
Bombel napisał, że ogranicza go wysuw teleflexu, cokolwiek to znaczy. Może taniej i prościej będzie go wymienić na inny
Po kilkumiesięcznych poszukiwaniach (także na tym forum) wiem tyle że nikt nie słyszał o telefleksie o dłuższym skoku. Tak że zamiana na inny nie wchodzi w rachubę.
Co zaś do systemu hydraulicznego. Oglądany, testowany. Wartość nieco wyższa niż kasa jaką dałem za snekkę. :oops:
Marian J. napisał(a):
Fundnij sobie dodatkowy silnik przyczepny który będziesz miał na wypadek awarii głównego napędu. A przy manewrach portowych skręcając kolumnę silnika i regulując gazem i sprzęgłem uzyskasz satysfakcjonująca manewrowość.

Silnik przyczepny jest. W trakcie dogadywania konstrukcja pantografu i jego umiejscowienie . Snekka to szpicgat, z drabinką na rufie. Najprawdopodobniej skończy się na opracowaniu "sań" na tęże drabinkę. Przyczepniak rozpatrywany wyłącznie w wersji awaryjnej na wypadek tfu, tfu, strajku napędu głównego. Ponadto, od pokładu (na rufie) do poziomu wody jest ca 70 cm. Kolumna musiałaby być 3xXXX.
bartuss1nowy napisał(a):
No jak sobie skrócił wajchę od wychylania steru, to teraz będzie musiał więcej pary wkładać w kręcenie kółkiem sterowym, wszak siła razy ramię daje jakis tam moment, więc zwyczajnie bedie musiał przyłozyc większą siłę. Pewnie wyjdzie w praniu jak bardzo "większą".

Nie szalej. Oryginalna płetwa sterowa ma wymiar 40 cm x 40 cm. Moja, powiększona, to 60 x 40. Teraz ( na postoju) obrót koła jednym paluszkiem. Bez żadnych oporów pracując rumplem uzyskuję równocześnie obroty koła sterowego. No problem

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2021, o 18:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2016, o 20:25
Posty: 2261
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Podziękował : 177
Otrzymał podziękowań: 504
Uprawnienia żeglarskie: sternik motorowodny
W wodzie 4 paluszkami przy manewrowaniu w porcie, na pełnym "morzu" ręcami i nogami :D

_________________
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

pozdrawiam Bartosz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2021, o 18:54 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
bartuss1nowy napisał(a):
W wodzie 4 paluszkami przy manewrowaniu w porcie, na pełnym "morzu" ręcami i nogami :D

Złośliwiec. . Jadę jutro na łódkę. Pomierzę, rozrysuję. Jesteś mechaniczno-fizyczny :mrgreen: będziesz miał zagadkę do rozwiązania. Też będę złośliwy. A co.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2021, o 19:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
Bombel napisał(a):
bartuss1nowy napisał(a):
W wodzie 4 paluszkami przy manewrowaniu w porcie, na pełnym "morzu" ręcami i nogami :D

Złośliwiec. . Jadę jutro na łódkę. Pomierzę, rozrysuję. Jesteś mechaniczno-fizyczny :mrgreen: będziesz miał zagadkę do rozwiązania. Też będę złośliwy. A co.

Bombelku, po co tyle zachodu - czyzbys wzbierał się na morze? :-P

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 sie 2021, o 21:56 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
AIKI napisał(a):
Bombelku


WRRR :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 sie 2021, o 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Motto i memento:


Załączniki:
236207620_10159824893283910_8131408779538171797_n.jpg
236207620_10159824893283910_8131408779538171797_n.jpg [ 73.51 KiB | Przeglądane 1796 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 172 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL