Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 wrz 2022, o 00:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 18:22 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 17:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Właśnie stanąłem przed problemem zakupu akumulatorów do jachtu.
Sztuk 2. Silnik i hotel.
Tyle, że wybór trochę za duży. Jakieś AGM, żelowe, AGM cykliczne, AGM trakcyjne, półtrakcyjne i normalne kwasiaki.
POMOCY!


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 19:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2715
Podziękował : 391
Otrzymał podziękowań: 646
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Ja jak kupowałem akumulator do swojej łódki do instalacji solarnej (hotel-lodówka) to wrzucałem w Google hasło "akumulator głębokiego rozładowania" to w wynikach wyskakiwało mi sporo ofert sklepów internetowych. Wczytywałem się dokładnie w charakterystykę różnych modeli i po wielu takich podejściach w końcu się zdecydowałem na AGM 115 Ah. Dla silnika to możesz jeszcze dać hasło "akumulator rozruchowy".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 19:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 09:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marian, czy akumulatory głębokiego rozładowania nie wymagają innej ładowarki niż ołowiowe?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 19:20 

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 18:39
Posty: 254
Lokalizacja: Sligo
Podziękował : 71
Otrzymał podziękowań: 82
Uprawnienia żeglarskie: wystarczajace ;)
Lifepo4


Radek Wrodarczyk

_________________
Radek Wrodarczyk
www.wrodarczyk.ie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 19:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 06:58
Posty: 2715
Podziękował : 391
Otrzymał podziękowań: 646
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Colonel napisał(a):
Marian, czy akumulatory głębokiego rozładowania nie wymagają innej ładowarki niż ołowiowe?
Ja razem z akumulatorem kupiłem ładowarkę CTEK. Kryterium wyboru akumulatora jako akumulator głębokiego rozładowania wynikał z tego, że nie od razu dorobiłem się instalacji solarnej i turystycznej lodówki sprężarkowej. Usiłowałem wykorzystać najmniejszy model Waeco lodówki z ogniwem Peltiera. Ale jak wszyscy chyba wiedzą te lodówki mają niską sprawność i w końcu z niej nie korzystałem na łódce. Akumulator został i jestem z niego zadowolony


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 wrz 2018, o 19:40 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 8008
Podziękował : 1861
Otrzymał podziękowań: 2400
Uprawnienia żeglarskie: -
Cykliczne (deep cycle) i trakcyjne. Inaczej 'głebokiego rozładowania'. Rozruchowe są 'płytkiego' ;)
AGM są wygodniejsze, zwykłe (dolewane 'obsługowe') trwalsze i tańsze; ale w praktyce równie szybko wykończysz. Liczy się liczba cykli.
Ładowarka taka sama, ołów to ołów. AGM można ładować większym prądem, co nie znaczy że trzeba. Dzisiejsze ładowarki krzywdy nie zrobią.
Żelowe zwykle nie są przeznaczone do potrząsania na łódce.

Na rozruchowy kup taki sam. Prościej. Chyba ze nie zmieścisz. Typowe 'rozruchowe' to po prostu tańsze (i lżejsze) badziewie do samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 09:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 maja 2018, o 11:18
Posty: 138
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 30
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Tuborg Marine 100ah, pływak takim jako bufor solar
ów i daje radę


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 12:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 15:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Parę lat temu nabyłem polskie ZAP Marine (AGM deep cycle) - działają bez zarzutu, cena jak za zwykły samochodowy.

http://katalog.zap.pl/category/index/6


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 13:18 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 17:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Do czego używasz tego AGM-a? W danych technicznych nie podają ogóle prądu.
We wszystkich - trzech - modelach prąd 0 (zero).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 15:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lip 2013, o 15:34
Posty: 150
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 12
Otrzymał podziękowań: 22
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz
Wojtasbis napisał(a):
Do czego używasz tego AGM-a? W danych technicznych nie podają ogóle prądu.
We wszystkich - trzech - modelach prąd 0 (zero).


To akumulatory hotelowe - dlatego mają prąd rozruchowy 0.
Do rozruchu silnika mam osobny akumulator (samochodowy).


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 22:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 19:20
Posty: 8008
Podziękował : 1861
Otrzymał podziękowań: 2400
Uprawnienia żeglarskie: -
Wojtasbis napisał(a):
W danych technicznych nie podają ogóle prądu.
We wszystkich - trzech - modelach prąd 0 (zero).
Prąd rozruchowy dotyczy "akumulatorów rozruchowych", dla innych podać nie muszą.
A prąd zalezy od konstrukcji; ciężej skonstruowane (trwałe) cykliczne mają mniejszy prąd maksymalny.
Można przyjąć, pi razy oko, że każdy akumulator da prąd rozruchowy (w A) rzędu 7 x pojemność w Ah. Typowe rozruchowe dają 10 x i więcej, ale coś za coś. Silniczek jachtu wielki nie jest, wielkiego prądu zwykle nie potrzebuje.
Innymi słowy: można do silnika dać mały a 'wysilony' rozruchowy, albo większy cykliczny. Wybór zależy najbardziej od zwyczajów użytkownika.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 wrz 2018, o 23:29 

Dołączył(a): 3 lut 2011, o 14:25
Posty: 2150
Podziękował : 324
Otrzymał podziękowań: 628
Uprawnienia żeglarskie: mam
Ryś napisał(a):
Innymi słowy: można do silnika dać mały a 'wysilony' rozruchowy, albo większy cykliczny. Wybór zależy najbardziej od zwyczajów użytkownika.

Ja bym do silnika dał aku z dużym prądem rozruchowym. Zmęczony życiem rozrusznik może żreć i dwa razy więcej amper, niż nowy. Poza tym nie chodzi o to, ile cykliczny jest w stanie dać prądu, tylko o to, że duże strzały po prostu są dla nich szkodliwe.

_________________
noone


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 01:46 
*** Ban ***

Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 17:43
Posty: 200
Lokalizacja: Jelonka
Podziękował : 118
Otrzymał podziękowań: 40
Uprawnienia żeglarskie: jsm
Czyli wychodzi tak: zwykły kwasiak (bezobsługowy) 60-70 Ah dla silnika + AGM deep cycle 100Ah hotel. I żadnych żelowych czy innych cudów.
I poza standardowym separatorem diodowym żadnych sztuk nie trzeba tworzyć?
Dołożyłbym jeszcze jakąś sprytną ładowarkę portową. Najlepiej żeby obsługiwała co najmniej solar.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 wrz 2018, o 11:04 

Dołączył(a): 30 maja 2013, o 23:23
Posty: 41
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: brak
noone napisał(a):
Ja bym do silnika dał aku z dużym prądem rozruchowym. Zmęczony życiem rozrusznik może żreć i dwa razy więcej amper, niż nowy. Poza tym nie chodzi o to, ile cykliczny jest w stanie dać prądu, tylko o to, że duże strzały po prostu są dla nich szkodliwe.


To może akumulator zwijany? Czterdzieści parę Ah daje spore kilkaset amperów, mechanicznie wytrzymuje przeciążenia mogące zabić człowieka...

Ma tyko jedną wadę - cenę.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sty 2022, o 15:11 

Dołączył(a): 24 mar 2021, o 14:54
Posty: 2
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 4
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nagrałem właśnie filmik jak złożyć samemu akumulator Lifepo4 z ogniw zamówionych z Chin. Dzięki temu można mieć tę baterię za połowę ceny.
https://www.youtube.com/watch?v=RWDC3wN-vSk

Opisuję trochę te aku na swoim blogu, gdzie podaję też sprzedawców, którzy póki co nie zawiedli mojego zaufaniahttps://vincentvan.org/akumulatory-lifepo4/ (a na kilku na aliexpresie już się zawiodłem)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 lut 2022, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2012, o 01:29
Posty: 23
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM, MSM
Jeśli będziesz myślał o victronie, to mogę zrobić dobrą ofertę forumowiczowi.

_________________
Zapraszam do sklepu Elektrykajachtowa.pl
Oferujemy zarówno materiały do budowy instalacji elektrycznych, jak i produkty związane z bezpieczeństwem i ratownictwem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL