Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lip 2022, o 23:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2018, o 18:25
Posty: 949
Podziękował : 166
Otrzymał podziękowań: 349
Uprawnienia żeglarskie: posiadam, rzecz dziwna...
Witajcie,
taka ciekawostka w sumie, ale szukam uwag- zwłaszcza fachowców- od inżynierii, nazwijmy to stosowanej.
Czy to będzie działać? Ja widzę niejakie problemy- ale nie jestem inżynierem, jedynie pływam identyczną (przed zmianami rzecz jasna) łódką.

Łódka bliźniacza do mojej, też Mk II,
kupiona- zmodyfikowana, i w zeszłym tygodniu sprzedana.
Spędziła ostatni rok na brzegu, nie opływana po tych zmianach, i sprzedana też "na suchym".
Autor tych modyfikacji, przedstawia się jako fachowiec, zawodowy "rigger",
i żeglarz regatowy klasy 6.50. To właśnie wykorzystanie żagli z tej klasy było jego głównym motorem do zmian tej łódki.
A zmiany są następujące:
1. dodanie bukszprytu, wykonanego z włókna węglowego- nie odpowiedział na żadne pytania dotyczące parametrów (grubości etc.) ścianek, ani samych wymiarów bukszprytu;
2. podwyższenie mocowania fałów na maszcie. W oryginale maszt z ożaglowaniem ułamkowym 7/8; po zmianie prawdopodobnie 9/10 (ale nie całkowicie topowe);
3.instalacja rolera pod pokładem,
i punkt czwarty- to, co widać na zdjęciu- czyli zagadka:
czego NIE da się zrobić? :mrgreen:
Teraz jeszcze tylko zdjęcia- autor scottycav
Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Anna


"Arkę zbudowali amatorzy, Titanica -zawodowcy" Czeremcha


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 lip 2022, o 05:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
01_Anna napisał(a):
Witajcie,
taka ciekawostka w sumie, ale szukam uwag- zwłaszcza fachowców- od inżynierii, nazwijmy to stosowanej.