Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 14:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 7 wrz 2009, o 19:02 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam wszystkich.
Pytanie mam proste aczkolwiek dla mnie istotne.
Czy ma ktoś z was doświadczenie,doświadczenia z lakierem poliuretanowym POLRENU konkretnie z białym?
Polecano mnie ten produkt z.w.z na cenę i nie najgorsze właściwości.
Co z tego ,po pomalowaniu dna mojej łódki białym polrenem,żółć wyszła okropna,nie od razu w zasadzie teraz po sezonie.
Szlifowanie już na ukończeniu i co dalej?zaryzykować ponownie?wywalić pieniądze na g..,a do tego pracę? Może polecicie inne farby,może nie astronomicznie drogie lecz warte swojej ceny........
Co sądzicie o lakierach olivii?warto??????????
Czasu mam sporo do przyszłego sezonu,lecz rączki mnie świeżbią.........lubię tą robotę zwłaszcza przy swoim............

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 wrz 2009, o 10:52 

Dołączył(a): 10 sty 2006, o 16:15
Posty: 1155
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 46
incoming napisał(a):
Witam wszystkich.
Pytanie mam proste aczkolwiek dla mnie istotne.
Czy ma ktoś z was doświadczenie,doświadczenia z lakierem poliuretanowym POLRENU konkretnie z białym?

Owszem mam, i to jak najgorsze.
Cytuj:
Polecano mnie ten produkt z.w.z na cenę i nie najgorsze właściwości.
Co z tego ,po pomalowaniu dna mojej łódki białym polrenem,żółć wyszła okropna,nie od razu w zasadzie teraz po sezonie.

Ten typ tak ma, i inaczej już mieć nie będzie. Ale to naprawdę pryszcz. Po dalszych paru latach będzie pękał i łuszczyl się jak farba olejna na drzwiach wsiowego wychodka za stodołą. :evil:
Cytuj:
Szlifowanie już na ukończeniu i co dalej?

Przyjrzeć się krytycznie, jak wielką krzywdę uczyniłeś łódce przez dwukrotne już szlifowanie. Ponieważ na starym Polrenie nie złapie już absolutnie nic (z nowym Polrenem włącznie) - trzeba zeszlifować resztki tego badziewia jak najdokładniej, a wraz z nim niestety także trochę żelkotu, który był najlepszą ochroną laminatu przed wodą. W waszawskim HOW, gdzie jak to zwykle w harcerstwie i innym wojsku wszystko robi się na rozkaz - utrupili sobie na własne życznie całkiem niegdyś liczną flotyllę samodzielnie budowanych plastikowych Omeg - właśnie przez bezsensowne coroczne szlifowanie i malowanie.
Cytuj:
zaryzykować ponownie?wywalić pieniądze na g..,a do tego pracę?

Teraz bez ryzyka już się nie obejdzie, można tylko nie wywalać ponownie pieniędzy na to samo g... Jeśli po oszlifowaniu zdecydujesz się malować "normalnymi" farbami - ryzykujesz tym że zniszczony w wyniku dwukrotnego już szlifowania żelkot nie spełni swojej roli. Pogrubiając go przez nałożenie topkotu (patrz sąsiedni wątek) - wpędzasz się w żmudną pracę, być może wynagającą rozciągnięcia na kilka sezonów (na szczęściwe przynajmniej pływać można w międzyczasie pomiędzy nakładaniem topkotu a jego wygładzaniem).
Malowanie samymi najlepszymi nawet farbami poliuretanowymi części podwodnej laminatu - to nieporozumienie. Ochrona przed wodą jaką one dają jest iluzoryczna. Do tego służą epoxydowe farby antyosmozowe, którymi warto pomalować cały kadłub, skoro już zdecyduje się na malowanie dna. Ponieważ jednak nie są odporne na UV - naklada się na nie farbę poliuretanową, plus ewentualnie antyporost na dno. Sam antyporost w ogóle nie chroni laminatu przed wodą. Gdy chce się malować po paru latach ponownie - zeszlifowuje się już tylko poliuretan, po czym nakłada się świeży epoxyd na przeszlifowaną powierzchnię starego, i znów poliuretan.
Cytuj:
Może polecicie inne farby,może nie astronomicznie drogie lecz warte swojej ceny........
Co sądzicie o lakierach olivii?warto??????????

Podobno warto, mam osobiste doświadczenie jedynie z farbami epoxydowymi, Epirust i Epinox, których z bardzo dobrym skutkiem używam do malowania stalowego miecza. Żadna inna farba, włącznie z oslawionym Hammeritem nie zapewni skutecznej ochrony antykorozyjnej elementu stalowego zanurzonego stale w wodzie.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2009, o 17:48 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
myślę ,że oliwe można polecić

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2009, o 19:51 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
Dzięki za odpowiedź.
Ale,przed sezonem pomalowałem polrenem/pieprzonym/nie szlifując zbytnio żelkotu,nieco zmatowiłem by przyleganie było efektywniejsze .
Owszem malowanie przebiegało efektywnie,co prawda wałkiem ,a nie natryskowo bo nie dysponuję sprężarką, powierznia wyszła stosunkowo równa,gładka i lśniąca.
Do czasu,w kontakcie z wodą,słońcem,żółć uwydatniała się coraz bardziej parszywa.
Miałem nadzieją że to tylko brud z wody naszych przpięknych jezior.
Niestety myliłem się..............\
Teraz jak już pisałem wyżej chcę zeszlifować warstwę "fantastycznego POLRENU" zagruntować podkładem OLIVI ,a następnie lakier biały wspomnianej firmy.
Czy to ma sens????????
Bo jeśli nie?to co???????/
Topkot to żmudna rozciągnięta w czasie czynność,a efekty mogą być różne.
A ja chcę pływać,a nie szlifować kadłub mojego jachtu............
Jakieś rady,sugestie??????????/

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 wrz 2009, o 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
incoming napisał(a):
Jakieś rady,sugestie??????????/

A nie chcesz mieć żółtej łódki? :wink:

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2009, o 19:19 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Witam.
No wiesz?
A kto by chciał?,a gdzie ta biel żagli i kadłuba???
Jestem romantykiem.............

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2009, o 20:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
incoming napisał(a):
a gdzie ta biel żagli i kadłuba???
Jestem romantykiem.............

Ja też :D
A mimo to miałem łódkę z czarnym kadłubem :D
W końcu żaglowce często miały ciemne kadłuby.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2009, o 20:51 

Dołączył(a): 19 lut 2009, o 21:08
Posty: 532
Lokalizacja: łowicz
Podziękował : 38
Otrzymał podziękowań: 18
Kurcze,wszystko fajnie ,ale ja chcę biały kadłub................

_________________
Marek Gruhn


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL