Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 25 kwi 2024, o 02:46




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 01:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Marcinosik napisał(a):
Pomysł teoretyczny zakładał 4-5 godzin idąc z prędkością koło 40-50 węzłów mogę osiągać punkt bliski docelowemu. Silnik 200D lub 300D teoretycznie zdaje się zdolny do rozbujania małej łódki do tej prędkości, to też postanowiłem pomyśleć czy da radę to zrobić... Jak widać zdania są podzielone, jedni twierdzą śmiało pakuj drudzy to nie przejdzie.

Powiadasz 40 - 50 węzłów... Po Pisie....:
http://www.polskiekrajobrazy.pl/images/ ... CNazsa.jpg
http://fotowojcik.pl/media/watermark//N ... 101666.jpg
Próbuj, ale rzeczywiście "zdania są podzielone" :lol: :lol: :lol:

Marcinosik napisał(a):
Zastanawiałem się też nad napędem hydraulicznym ale główny problem rozbija się skąd zdobyć pompę dającą takie ciśnienie by się śruba sprawnie obracała oraz turbinę do napędu śruby.

Napęd hydrauliczny to napęd realizowany przy pomocy pompy oleju hydraulicznego na silniku i pędnika napędzanego tym olejem. Główna jego zaleta to możliwość ustawienia silnika w dowolnym miejscu na jachcie.
To o czym Ty niejasno piszesz (mnożąc problemy dawno temu rozwiązane...), to napęd strugowodny...

Masz pojecie o czym piszesz, czy tak tylko sobie plumkasz?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 04:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
Po Pisie....:

Te obrazki przypomniały mi coś z Pisy.

Płynęliśmy na Mazury na holu za "motorówką" (piszę w cudzysłowie, bo rzeczywiście był to dawny mały statek pasażerski Żeglugi Wiślanej) Bosman. Ja byłem na ostatnim, dziewiątym Ramblerze. W pewnym momencie zobaczyłem niemal na trawersie Bosmana płynącego równolegle do mnie i w tym samym kierunku - był już dwa zakręty dalej. :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 07:38 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 21:39
Posty: 74
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: brak
Piotr K napisał(a):
xmaro szczerze odradzam majstrowanie wewnątrz skrzyni automatycznej , mało komu udaje się ją później poskładać do kupy :lol: Nawet doświadczeni mechanicy nie biorą się do tego...


Chodzi o to ze wcale nie trzeba jej calej rozkladac, tylko plyte sterujaca, ktora zazwyczaj znajduje sie pod spodem.

Modyfikujac ja(plyte sterujaca) moznaby sterowac zaworkami manualnie i zostawic tylko dwa biegi. Role sterowania wysprzeglaniem bierze wtedy na siebie hydraulika. Tam nie ma praktycznie co sie zepsuc, nie ma sprzegiel klowych, linki/ciegna, jedyna rzecz ktora sie moze zuzyc w okresie uzytkowania przy obecnosci oleju to tarczki(nie mozna ich nadpalic przez zla obsluge bo przelaczaja sie zero jedynkowo sterowane cisnieniem oleju)
Ja nadal uwazam ze automat jest lepszym rozwiazaniem bo
-nie ma polaczen mechanicznych/ruchomych,
-nie trzeba wysprzeglac
-sprzeglo hydrokinetyczne odp. dobiera poslizg/moment obrotowy(to bardzo istotna sprawa i wielki plus automatu)
-nie ma mozliwosci spalenia sprzegla bo tarcie wystepuje w przekladni hydrokinetycznej(tarcie w cieczy)
Jesli dba sie zeby byl olej to szczegolnie na jachcie (gdzie nie ma gwaltownych oporow na srubie) jest nie do zepsucia przez zla obsluge.
Modyfikacja recznego wybierania dwoch biegow jest do zrobienia.

Jaromir napisał(a):
Marcinosik napisał(a):
Marcinosik napisał(a):
Zastanawiałem się też nad napędem hydraulicznym ale główny problem rozbija się skąd zdobyć pompę dającą takie ciśnienie by się śruba sprawnie obracała oraz turbinę do napędu śruby.

Napęd hydrauliczny to napęd realizowany przy pomocy pompy oleju hydraulicznego na silniku i pędnika napędzanego tym olejem. Główna jego zaleta to możliwość ustawienia silnika w dowolnym miejscu na jachcie.
To o czym Ty niejasno piszesz (mnożąc problemy dawno temu rozwiązane...), to napęd strugowodny...

Masz pojecie o czym piszesz, czy tak tylko sobie plumkasz?


Nie koneicznie musialby to byc naped strugowodny http://pl.wikipedia.org/wiki/P%C4%99dnik_wodnoodrzutowy. Jakby dobrac odp pompe(dwie pompy - jedna zasilana przez silnik spalinowy a druga dzialajaca jako silnik hydrauliczny napedzajaca zwykla srube. Dochodzi tu problem chlodzenia plynu hydraulicznego.

Jesli ktos podejmie sie przerobki samochodowego napedu to chetnie pomoge ale konieczny jest schemat sterowanie hydraulicznego skrzyni.

********edit
Jeanneau napisał(a):
xmaro napisał(a):
jak chroni sie silniki przed korozja wywolana slona woda? Gdzie montuje sie anody?

Są silniki z anodą wkręcaną w korpus.
Muszę głębiej przyjrzeć się, czy w moim Yanmarze nie ma czegoś takiego.
Obrazek


W tym watku http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?p=210738 Wspomniany jest takze silnik Yannmar 2QM20H z przekładnią KBW10 i ma anody.

Cos podobnego przydaloby sie zamontowac, chodzi o to zeby anoda byla przymocowana do bloku silnika, jest to do zrobienia w silniku samochodowym(przynajmniej na wlocie i wody). Mozna tez zastosowac dwa obiegi chlodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 10:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
xmaro napisał(a):
Jesli ktos podejmie sie przerobki samochodowego napedu to chetnie pomoge ale konieczny jest schemat sterowanie hydraulicznego skrzyni.

Szczerze?
Po tym co dotąd tu napisałeś - nie dałbym Ci się zbliżyć do żadnego mojego silnika na kilka metrów...
Wybacz szczerość - taką już mam wadę...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 12:13 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 21:39
Posty: 74
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: brak
Kazdy ma jakas wade ;) Argumenty prosze.....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 13:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2010, o 11:32
Posty: 14008
Lokalizacja: Miasto 178 Mm na południe od Bornholmu
Podziękował : 1930
Otrzymał podziękowań: 2011
Uprawnienia żeglarskie: Kurde, no, brzydzę się sobą ale mam.
Proszę bardzo.
Ale najpierw odpowiedz na dwa pytania.
Ile w twoim miescie jest warsztatów samochodowych?
Ile z nich podejmie się ingerencji w skrzynię automatyczną ?
W Poznaniu i okolicy jest takich warsztatów kilkaset, a skrzynie automatyczne naprawiają bodajże 3 lub 4, o których wiem. Razem myślę, że nie więcej jak 10. W tym firma mistrza wyścigowego Teodora Myszkowskiego. Wiem - bo nawaliła mi kilka lat temu skrzynia w Oplu Omedze....
Jak myślisz dlaczego takich warsztatów jest tak mało ?

_________________
Konsul 37 "Don Kichot"
POL 0001WR
MMSI 261037650
www.jachtdonkichot.pl


A po nocy nadchodzi dzień... I niech już tak zostanie.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 13:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17304
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2170
Otrzymał podziękowań: 3592
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Piotr K napisał(a):
Jak myślisz dlaczego takich warsztatów jest tak mało ?
Bo skrzynie automatyczne się nie psują? :-)

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 14:06 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 21:39
Posty: 74
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: brak
Warsztatow od skrzyn auto nie ma wogole. Nie podjal by sie zaden zaklad :)
Nie naprawiam aut w zakladzie.

Co nie zmienia faktu ze mozemy rozwazyc sprawe samodzielnej modyfikacji, troche to skomplikowane ale gdybym nie maial silnika na lodke to na pewno bym ta sprawe rozwazyl. Mam starego Forda ze skrzynia AOD-prosty automat bez elektroniki i bede musial w nim kiedys zrobic remont skrzyni-wymiane tarczek, uszczelek i tulejki. Jak sie rozumie jak to dziala to mozna sie za to brac. Do tegoz forda sprzedaja kity zmieniajace charakterystyke zmiany biegow a nawet zmieniajace automat w sekwencje(manualne przelaczanie zaworow hydraulicznych). Przyklad plyty sterujacej, niezly kosmos...
Obrazek
wiecej http://www.google.co.uk/images?hl=en&q=ford%20aod%20valve%20body&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

Zakladajac ze mamy silnik ze skrzynia automatyczna musimy:
1. zmodyfikowac miske olejowa
2. zamontowac anody
3. zmodyfikowac skrzynie biegow
4. byc moze potrzebne bedzie chlodzenie oleju skrzyni

*Zakladam ze skrzynia automatyczna jest bardziej odpowiednia, przy tym zalozeniu jej modyfikacja to osobny temat, jesli ktos ma jakis schemat to mozna sie mu przyjrzec, ja przy sobie nie mam i nie znalazlem w necie na szybko.

jesli sie myle w jakiejs kwestii to prosze o argumenty....w celu rozwiazania problemu jaki jest zawarty w temacie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 14:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
xmaro napisał(a):
jesli sie myle w jakiejs kwestii to prosze o argumenty....

xmaro napisał(a):
Kazdy ma jakas wade ;) Argumenty prosze.....


Mylisz się w kwestii zasadniczej. Wobec której cała reszta dyskusji o skrzyniach biegów traci sens.
Na wodę do normalnego jachtu (pomijam jakieś superszybkie motorówki ślizgowe) kompletnie zbędna jest skrzynia biegów posiadająca więcej niż jeden bieg naprzód. Czy to skrzynia automatyczna czy manualna - jest w tym momencie wtórne.Ty tymczasem całą dyskusję sprowadzasz do przewag zbędnej skrzyni automatycznej nad zbędną skrzynią manualną... Czyli plumkasz ;)

Jeśli nie rozumiesz wykresu wzrostu oporów w funkcji prędkości w ośrodku 80 gęstszym od powietrza - to trudno - musisz uwierzyć. Może przekona Cię to, że żaden zestaw silnikowy dedykowany do jachtu nie posiada innych biegów oprócz "naprzód" i "wstecz"... Ale jak znam życie - nie przekona Cię nic...

Ponadto mylisz się, kiedy piszesz uparcie o "anodach" w kontekście marynizowanego silnika samochodowego. Nie stosuje się bowiem w ogóle innych rozwiązań w marynizacji silników samochodowych, niż takie z zamkniętym pierwotnym obiegiem chłodzenia i wymiennikami ciepła. Zatem nie ma tam żadnej potrzeby wieszania anody na silniku - bo w silniku krąży sobie jakieś "Borygo"...całkiem jak na szosie! Może czasem być co najwyżej jakaś anoda na wymienniku ciepła (unikałbym...).

Ponadto mylisz się, mieszając podstawowe pojecie - na przykład nazywając napęd strugowodny "hydraulicznym" - co wprowadza zamęt pojęciowy.

Napisałem, że nie dałbym Ci się zbliżyć do żadnego mojego silnika... Teraz dochodzę do wniosku, ze miałbym obawy nawet w sprawie pompki od roweru... :shock:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 15:07 

Dołączył(a): 21 lis 2010, o 21:39
Posty: 74
Podziękował : 5
Otrzymał podziękowań: 8
Uprawnienia żeglarskie: brak
Jaromir napisał(a):
xmaro napisał(a):
jesli sie myle w jakiejs kwestii to prosze o argumenty....

Mylisz się w kwestii zasadniczej. Wobec której cała reszta dyskusji o skrzyniach biegów traci sens.
Na wodę do normalnego jachtu (pomijam jakieś superszybkie motorówki ślizgowe) kompletnie zbędna jest skrzynia biegów posiadająca więcej niż jeden bieg naprzód.


W zadnym swoim poscie nie pisalem o posiadaniu kilku biegow do przodu, uznalem to za oczywiste ze jest to zbedne i dlatego skupilem sie na przerobieniu automatu aby posiadal tylko dwa biegi przod i tyl. Wyglada ze poza szczeroscia masz jeszcze jakies wady*

Co do anod.
Ok zapominamy o anodach, pewnie dlatego ze nie uchronilyby i tak silnika przed korozja.

Co do sruby i napedu strugowego to pod pojeciem naped hydrauliczny mam na mysli przeniesienie momentu za pomoca cieczy z silnika na zwykla srubie.

*sory za ta uszczypliwosc ale nie moglem sie pohamowac i nie bede kontynuowal tego stylu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Marcinosik napisał(a):
Na mapie przejście jest, czemu by nie spróbować szczególnie, że jeśli wyszło by miałbym tani środek transportu z hotelem co nie jest bez znaczenia.
Pomysł teoretyczny zakładał 4-5 godzin idąc z prędkością koło 40-50 węzłów mogę osiągać punkt bliski docelowemu. Silnik 200D lub 300D teoretycznie zdaje się zdolny do rozbujania małej łódki do tej prędkości,


Nie mam czasu, sił ani ochoty pisać wykładów. Jedyne co jest prawdziwe w tym fragmencie to słowo "hotel".

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 17:04 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8829
Podziękował : 3987
Otrzymał podziękowań: 1917
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
xmaro napisał(a):
Warsztatow od skrzyn auto nie ma wogole. Nie podjal by sie zaden zaklad :)


I tu sie mylisz :) w Szczecinie sa co najmniej 2. Jeden prowadzi znajomy, ktory zaczynal je naprawiac jako asystent na Politechnice w koncu lat 60-tych.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 kwi 2011, o 19:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
xmaro napisał(a):
Jaromir napisał(a):
xmaro napisał(a):
jesli sie myle w jakiejs kwestii to prosze o argumenty....

Mylisz się w kwestii zasadniczej. Wobec której cała reszta dyskusji o skrzyniach biegów traci sens.
Na wodę do normalnego jachtu (pomijam jakieś superszybkie motorówki ślizgowe) kompletnie zbędna jest skrzynia biegów posiadająca więcej niż jeden bieg naprzód.


W zadnym swoim poscie nie pisalem o posiadaniu kilku biegow do przodu, uznalem to za oczywiste ze jest to zbedne i dlatego skupilem sie na przerobieniu automatu aby posiadal tylko dwa biegi przod i tyl. Wyglada ze poza szczeroscia masz jeszcze jakies wady*.


Rzeczywiście - mam.
Moją wadą jest to, że usiłuję czytać logicznie i ze zrozumieniem posty kogoś, kto się nie nauczył logicznie i ze zrozumieniem tematu pisać.
Mea Culpa.
Poprawa będzie bardzo łatwa.
Po prostu nie będę więcej marnował czasu na czytanie takich postów.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 09:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
xmaro napisał(a):
jak chroni sie silniki przed korozja wywolana slona woda? Gdzie montuje sie anody?

Silnik przed korozją chroni sie anodami montowanymi w wymienniku wody znajdującym się na bloku silnika.
Anody takie są wymienne i sprawdzać należy co sezon ich stan.
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 24 kwi 2011, o 23:47 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 22:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Cytuj:
"jak chroni sie silniki przed korozja wywolana slona woda? Gdzie montuje sie anody?"


Silnik przed korozją chroni sie anodami montowanymi w wymienniku wody znajdującym się na bloku silnika.
Anody takie są wymienne i sprawdzać należy co sezon ich stan.

Za wyjątkiem silników z bezpośrednim chłodzeniem zaburtowym, bez wymiennika ciepła.
Tam stosuje się odpowiednie materiały :lol:

BTW - Kocurku, nacz się cytować...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 22:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Cytuj:
BTW - Kocurku, nacz się cytować...

Jarku - z największą przyjemnocią poddam sie Twemu procesowi szkolenia.
Pzdr
Kocur (Mechanik nie Informatyk) :D

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 24 kwi 2011, o 23:49 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiłem cytowanie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 22:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Weź w poniedziałek lapka do Korsarza, to Ci pokażę :)

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 07:01 

Dołączył(a): 19 paź 2006, o 07:55
Posty: 980
Lokalizacja: Kraków
Podziękował : 196
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir napisał(a):
Za wyjątkiem silników z bezpośrednim chłodzeniem zaburtowym, bez wymiennika ciepła.
Tam stosuje się odpowiednie materiały

A nie prawda! yanmar 1gm10 chłodzony wodą zaburtową bez wymiennika ma anodę.Myślę że nie można generalizować.

_________________
Piwo jest dowodem na to że Bóg nas kocha i chce żebyśmy byli szczęśliwi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 kwi 2011, o 20:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Jarku - z największą przyjemnocią poddam sie Twemu procesowi szkolenia.
Pzdr
Kocur (Mechanik nie Informatyk) :D


1. Nie-informatykom wszelkim nie sprawia w ogóle kłopotu naciśnięcie przycisku "cytuj" u dołu posta jaki mają zamiar skomentować i następnie dopisanie swego tekstu u dołu. Hmmm, może i Ty spróbuj?
2. Nie-informatyk może zaznaczyć kursorem myszki fragment tekstu, do jakiego chce się odnieść i kliknąć przycisk "cytuj". Wówczas zacytowany zostanie jedynie zaznaczony fragment.
3. Są też nie-informatycy co potrafią nawet samodzielnie usunąć z cytowanego tekstu (czyli tego co pomiędzy umieszczonymi pomiędzy kwadratowymi nawiasami oznaczeniami "quote" oraz "/quote") rzeczy zbędne - ale nie wymagajmy zbyt dużo na początek...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 kwi 2011, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
peter napisał(a):
A nie prawda! yanmar 1gm10 chłodzony wodą zaburtową bez wymiennika ma anodę.Myślę że nie można generalizować.

Yanmar YSE8 też!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 22:00 

Dołączył(a): 2 lut 2011, o 15:55
Posty: 48
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz Jachtowy
Colonel, jeśli mogę tak do waści mówić, mógłbyś zapodać jakąś literaturę fachową na ten temat lub powiedzieć gdzie szukać informacji, bo jak się domyślam masz wiedzę ale jestem zbyt ciemną masą by ją zrozumieć a chciałbym, bo rzecz to przydatna. Rozumiem, że woda ma większy dużo opór niż powietrze ale z drugiej strony nie rozumiem czemu 70KM silnik nie nada małej łódce prędkości ślizgowej. Podejrzewam, że problem jest z oporem oraz to zależy od kształtu kadłuba, ale coś mi się nie zgadza z intuicją bo przecież powinna istnieć moc graniczna przy której silnik da radę rozbujać łódkę do odpowiedniej prędkości. Tego typu wątpliwości oraz głupich pytań jest w mojej głowie więcej a chciałbym je zamienić na odpowiedzi w czasie wolnym.
W zwyczaju mam, że zanim wpakuje się po uszy zapytam czy dam radę wyjść z tego.
Ogólnie zastanawia mnie też kwestia marynizacji silnika motocyklowego, bo można zauważyć, że jego skrzynia ma podłączone po każdym biegu sprzęgło i to w ręce więc można by łatwiej przerobić. Tylko kwestia jedna mnie trapi jak przerobić skrzynię by z biegu do przodu zrobić bieg do tyłu oraz zapewnić mu chłodzenie gdyż w większości są to silniki chłodzone powietrzem ale pewnie jakoś jest to do obejścia, tylko jak??
Ja tak sobie tylko "plumkam", szukając wiedzy tajemnej z zakresu budowy łódek, kiedyś chcę postawić własne pływadło kabinowe ale zanim zacznę popełniać masę błędów to pomęczę mądrzejszych by się podzielili wiedzą oraz doświadczeniem, bo stworzyć coś co będzie samodzielną inicjatywą


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 kwi 2011, o 22:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12952
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2914
Otrzymał podziękowań: 2586
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Marcinosik napisał(a):
Podejrzewam, że problem jest z oporem

Przede wszystkim dlatego, że opór rośnie do trzeciej potęgi prędkości. Czyli dwukrotne zwiększenie prędkości powoduje ośmiokrotne zwiększenie oporu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 kwi 2011, o 00:01 

Dołączył(a): 28 lip 2010, o 21:53
Posty: 144
Lokalizacja: generalnie polnoc
Podziękował : 11
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: gul badmössa
Stara Zientara napisał(a):
Przede wszystkim dlatego, że opór rośnie do trzeciej potęgi prędkości. Czyli dwukrotne zwiększenie prędkości powoduje ośmiokrotne zwiększenie oporu.


Oj chyba rosnie z kwadratem :)

_________________
Blabloon


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 kwi 2011, o 15:49 

Dołączył(a): 2 lut 2011, o 15:55
Posty: 48
Podziękował : 6
Otrzymał podziękowań: 5
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz Jachtowy
R = C * S * ((q/2) * v^2) [N],gdzie:
R – siła oporu hydrodynamicznego [N]
C – współczynnik kształtu
S – powierzchnia przekroju poprzecznego [m2]
q – gęstość cieczy, w której odbywa się ruch [kg/m3]
v – prędkość ciała względem cieczy [m/s]
To mi wywalił wujek googole zapytany o opór hydrodynamiczny, tylko ktoś mi może powiedzieć jak obliczyć współczynnik kształtu oraz czy ja o czymś jeszcze nie wiem?
Zakładając, że łódka miała by się poruszać z prędkością 15m/s oraz jej współczynnik kształtu wynosił by 1 a jej powierzchnia czołowa wynosiła by 2m2 to wychodzi, że siła oporu wynosiła by 190080N, czyli 190,08KN tylko pytanie jak to wszystko przeliczyć na moc motorka? Pomnożyć przez prędkość czy inaczej?(tak by wynikało z jednostek ale to takie moje plumkanie)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2018, o 19:52 

Dołączył(a): 21 sie 2018, o 19:31
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Temat stary i może to odgrzewany po raz wtóry kotlet. Silnik 190 2,5 D automat ma takie same przełożenia na pierwszym biegu jak przekładnia "profesjonalna" przy marynizacji tej samej jednostki. Więc jeśli nie chcemy wydawać kasy na przekładnie można śmiało zastosować automat. Ustawiamy automat na pierwszym biegu (nie przeżuci biegu na inny) i pływamy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sie 2018, o 19:56 

Dołączył(a): 21 sie 2018, o 19:31
Posty: 4
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 2
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Nie potrzebna żadna ingerencja w skrzynię.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sie 2018, o 20:00 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A skrzynia będzie pracowała znacznie mniej obciążona niż w samochodzie i pochodzi wiele lat.

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2018, o 17:12 

Dołączył(a): 4 sty 2015, o 10:43
Posty: 1093
Podziękował : 406
Otrzymał podziękowań: 397
Uprawnienia żeglarskie:
Marcinosik napisał(a):
Colonel, jeśli mogę tak do waści mówić, mógłbyś zapodać jakąś literaturę fachową na ten temat lub powiedzieć gdzie szukać informacji...
...Ja tak sobie tylko "plumkam", szukając wiedzy tajemnej z zakresu budowy łódek, kiedyś chcę postawić własne pływadło kabinowe ale zanim zacznę popełniać masę błędów to pomęczę mądrzejszych...


Chociaż pytanie jest adresowane do Colonela, to może kilka ponizszych zdań o tych sprawach, okaże się dla Ciebie przydatne.

Marynizacja silnika spalinowego, przeznaczonego do wbudowania jako silnik stacjonarny, obejmuje, mówiąc z grubsza, następujące zagadnienia:

- wykonanie fundamentu silnika;
- dobór przekładni nawrotnej, sprzęgła oraz linię wału wraz ze śrubą napędową;
- zasilanie w paliwo, zbiornik, wlew pokładowy, itp.;
- konstrukcję wydechu, zależnie od rodzaju i położenia silnika względem linii wodnej;
- instalację chłodzenia wodnego;
- instalację elektryczną siłową i sygnalizacyjną;
- sterowanie silnikiem (gaz i rewers).

Dobrze jest szczególnie starannie rozważyć kwestię linii wału, sprzęgła i przekładni nawrotnej, chociaż ta zasada jest pożyteczna przy budowie wszelkich innych systemów związanych z silnikiem jachtowym.

Warto pamiętać, że układ wydechowy silnika morskiego jest zupełnie inny niż dla silnika samochodowego; podobnie wygląda sprawa systemu chłodzenia.

Podstawowe informacje o współczesnych spalinowych napędach jachtów znajdziesz w książce Tima Bartlett'a - Diesel na jachcie, a obszerniejsze omówienie - w pracy Krzysztofa Zbierskiego - Spalinowe napędy jachtów.

W tej drugiej książce znajdują się także informacje o śrubach napędowych i sposobach ich doboru do danego jachtu.
W Internecie można poeksperymentować, np. z programem doboru śrub Propeller Calculator Victoria Propeller - Vicprop.

Jeśli korzystasz z książek "w językach" to przydatne są tytuły np. Pat Manley - Diesels Afloat oraz Dave Gerr - Boat Mechanical Systems Handbook , i naturalnie, wiele innych.

Bardzo praktyczne i pomocne są informacje które można znaleźć na różnych tematycznych forach internetowych, krajowych i zagranicznych.

______________________________

Pozdrawiam
tomasz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2018, o 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Pytanie do mnie źle zaadresowane, nie jestem kompetentny. Do odpowiedzi Tomka dodam że mam krytyczny stosunek do domorosłej marynizacji, łatwo wychodzą awaryjne potworki.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: MarekSCO
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sie 2018, o 19:13 

Dołączył(a): 30 maja 2013, o 22:23
Posty: 41
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 9
Uprawnienia żeglarskie: brak
Pomysł pływania 40 - 50 węzłów? Dla realnej na śródlądziu jednostki to musi być pływanie ślizgowe (wyporowo to grube dziesiątki metrów kadłuba potrzeba...) Dla jachtu żaglowo - motorowego inne pływanie jak wyporowe (z chwilowymi epizodami lekkiego ślizgu) nie ma specjalnie sensu. Bo nie da się zbudować kadłuba dobrze chodzącego pod żaglami (właściwe opory kadłuba dla prędkości kilku węzłów, właściwa stateczność) i dobrze się ślizgającego przy kilkudziesięciu węzłach. To są dwa, zupełnie różne kadłuby - prawa fizyki są bezwzględne. Zatem już pierwsza część konceptu - tak absurdalnie potężny silnik na jachcie żaglowym śródlądowym jest bez sensu. Pomijam już, wzmiankowaną przez kolegów, fizyczną nierealność pływania z takimi prędkościami po rzekach (co ma odbicie w przepisach ograniczających dopuszczalne prędkości poszczególnych klas jednostek).

Zatem dla mnie odpowiedź jest prosta jak drut - nie da się z sensem wsadzić silnika od merca do sródlądowej żaglówki, zdolnej przejść górną Narwią i Pisą. Bo albo po cholerę nam tak silny motor w dziewięciometrowym jachcie, albo jak dwudziestometrowy jacht z zanurzeniem metra po Pisie prowadzić? Czyli od początku żle sformułowany koncept, nie ma o czym dyskutować.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 285 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL