Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 04:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 cze 2011, o 00:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
Na poczatek chcialbym sie przywitac z wszystkimi na forum. Bardzo podoba mi sie malutki jachcik kabinowy jakim jest Koliber. Znalazlem nawet strone w internecie oferujaca takie plany lecz po napisaniu do nich (podany jest tylko mail) nie otrzymalem odpowiedzi. Wie ktos gdzie mozna zdobyc/kupic takie plany? ;) pisze z komorki wiec nie mam polskich znakow


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2011, o 01:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
matali1 napisał(a):
Na poczatek chcialbym sie przywitac z wszystkimi na forum. Bardzo podoba mi sie malutki jachcik kabinowy jakim jest Koliber. Znalazlem nawet strone w internecie oferujaca takie plany lecz po napisaniu do nich (podany jest tylko mail) nie otrzymalem odpowiedzi. Wie ktos gdzie mozna zdobyc/kupic takie plany? ;) pisze z komorki wiec nie mam polskich znakow

To chyba konstrukcja jednego z tutejszych forumowiczów:
http://www.zegluj.net/forum_zeglarskie/ ... ile&u=2964
Może spróbuj po prostu wysłać mu wiadomość prywatną (PW)?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 cze 2011, o 17:22 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Koliber opisany jest na stronie http://www.port21.pl/technika/article_1682.html
Pan M.Strzelecki na pewno udostępni plany tylko trzeba trochę poczekać na odpowiedź.
Zdjęcie z tamtego roku
marek


Załączniki:
100_7648.JPG
100_7648.JPG [ 1.1 MiB | Przeglądane 10382 razy ]

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
Właśnie dzięki temu artykułowi zainteresowałem się tym pływadełkiem :) Myślę że jak na studencką kieszeń będzie dobry. Rozważam jeszcze zakup planów Pasji 375 bo projektant sugeruje ze można ja przewozic na dachu samochodu, lecz jestem trochę sceptyczny co do tego. Ktoś przewoził w ten sposób żaglówkę?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
matali1 napisał(a):
Rozważam jeszcze zakup planów Pasji 375 bo projektant sugeruje ze można ja przewozic na dachu samochodu, lecz jestem trochę sceptyczny co do tego. Ktoś przewoził w ten sposób żaglówkę?

Zależy głównie od samochodu i żaglówki, oraz krajowych przepisów drogowych...

Zazwyczaj nie można przewozić na dachu osobowych samochodów ładunków cięższych niż 50 kg (sprawdzić nośność dachu podaną przez producenta) oraz wystających poza obrys pojazdu więcej niż ... - są konkretne przepisy ile i w którą stronę ładunek może wystawać, np. z tyłu może wystawać do 0,5 m bez oznakowania, a jeśli wystaje więcej, to musi być specjalnie oznakowany - tak było, kiedy zaglądałem ostatnio. Trzeba sprawdzić w kodeksie aktualne zapisy, bo się potrafią zmieniać.
Na większych i mocniejszych samochodach można czasami przewozić większe i cięższe ładunki - ale trzeba sprawdzić, czy dach samochodu się do tego nadaje, np. w Fordzie Connect masa ładunku na dachu też jest chyba ograniczona do 50 kg.

Trudno sobie wyobrazić, aby Pasja 375 ważyła mniej niż 50 kg, skoro łódki tej wielkości ważą zwykle około 70-90, ale teoretycznie jest to możliwe - np. specjalnie lekko wykonana ze sklejki okoume.

Mogę znaleźć w necie zdjęcia, przewożonych na bagażnikach dachowych (poza Europą) całkiem sporych łódek np. AF3 Jima Michalaka ("kabinówka" długości 15 stóp) i katamarana kabinowego o stopę dłuższego oraz GIS Storera o długości 15,5 stopy... ale ten, jeśli jest zbudowany ze sklejki okoume, to jest na prawdę wystarczająco lekki.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
Bardzo ciekawe. No jakbym nie kupowac przyczepki to bym zainwestował w dobra lekka sklejke :) Ta AF15 też bardzo interesująca...taka Pasja z kabinką. Zdjęcia jak najbardziej się przydadza:)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
matali1 napisał(a):
Bardzo ciekawe. No jakbym nie kupowac przyczepki to bym zainwestował w dobra lekka sklejke :) Ta AF15 też bardzo interesująca...taka Pasja z kabinką. Zdjęcia jak najbardziej się przydadza:)

GIS:
Obrazek
IMG_1747 by Storer Boat Plans, on Flickr

BETH (ale masa jej kadłuba to tylko 32 kg) i deska windsurfingowa :
Obrazek
beth roof small by Storer Boat Plans, on Flickr

BETH:
Obrazek
IMG_0229a by Storer Boat Plans, on Flickr

...kabinowy katamaran MISS CINDY:
Obrazek

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 14:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
robhosailor napisał(a):
/cut/ fotki

Mam niestety wrażenie, że niektóre z łódek sfotografowanych na dachu samochodu nie spełniają wymogów polskiego kodeksu drogowego.
"Art. 61.
.....
6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większa niż 23 cm;
2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większa niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;
3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większa niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większa niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego."

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
robhosailor napisał(a):
Mogę znaleźć w necie zdjęcia, przewożonych na bagażnikach dachowych (poza Europą) całkiem sporych łódek

Jaromir napisał(a):
robhosailor napisał(a):
/cut/ fotki

Mam niestety wrażenie, że niektóre z łódek sfotografowanych na dachu samochodu nie spełniają wymogów polskiego kodeksu drogowego.

No - nie spełniają.

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 15:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
robhosailor napisał(a):
No - nie spełniają.
Tylko ta z fotki pierwszej, a wystarczy cofnąć ładunek nieco do tyłu, i będzie OK.

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
no mysle ze ostatnia tez jest troszke za ciezka jak na wozenie na dachu :lol: po autach mozna poznac ze zdjecie ze stanow a tam mozna wiele....


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 15:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
robhosailor napisał(a):
robhosailor napisał(a):
Mogę znaleźć w necie zdjęcia, przewożonych na bagażnikach dachowych (poza Europą) całkiem sporych łódek

Jaromir napisał(a):
robhosailor napisał(a):
/cut/ fotki

Mam niestety wrażenie, że niektóre z łódek sfotografowanych na dachu samochodu nie spełniają wymogów polskiego kodeksu drogowego.

No - nie spełniają.


...następny przykład że w Australii, Nowej Zelandii, USA, UK mają bardziej liberalne prawo...

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 15:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16787
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4097
Otrzymał podziękowań: 3967
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
To jeszcze:
Obrazek
MissCindy2 by TruckersEye, on Flickr

Obrazek
MissCindy1 by TruckersEye, on Flickr

Obrazek
MissCindy3 by TruckersEye, on Flickr

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 18:00 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Na dachu samochodu można przewieść wszystko (jeżeli auto wytrzyma i nie ma "misiów" na drodze), ale nie wyobrażam sobie wożenia Pasji 375 na aucie. Budowałem Pasję 400 i mam porównanie. Konstrukcja Pasji 375 jest naprawdę dobrze przemyślana i to trzeba przyznać konstruktorowi że zaprojektował łódkę tanią w budowie, a jednocześnie z b.dobrymi własnościami nautycznymi, jednak sam kadłub to nie wszystko. Transportując łódkę trzeba się liczyć z masztem, sterem, żaglami, kapokami ........itd.
Mój rekord to Golf I z bączkiem na dachu, a w aucie dwie dorosłe osoby i troje dzieci, do tego przyczepka z większą żaglówką, a w niej dwa namioty, pięć śpiworów, kuchenka i ....
itd :lol: Czyli wszystko co potrzeba do przeżycia tygodnia bez dostępu co tzw. "cywilizacji".
Radzę skorzystać z planów na stronie http://www.dinghy.pl np. tender 3,1
marek

*****

jeszcze są Piranie http://www.maderskiyachts.alpha.pl/pirania.htm p.Maderskiego i fascynująca łódeczka z genialnymi rozwiązaniami http://www.port21.pl/technika/article_158.html p.Workerta choć to "mikrus" i one nadają się do wożenia na dachu samochodu

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 19:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
sorry tender 3,1 po prostu mi sie nie podoba :-( wszystkie z "poucinanymi" dziobami odpadaja. Równie dobrze mogę zbudowac Pasje 375 w skali :lol: w skali 0,8 wyjdzie równe 3 metry....taki wiekszy optymist ale jaki wyglad :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 19:20 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Zmieniając konstrukcję o 0,coś tam zmienia się jednocześnie właściwości łódki, ale w sumie i tak będzie pływała (jak się ją zbuduje!) :lol:
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 19:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
niby prawda ale modele zaglowek budowane na podstawie planow "duzych" lodzi zachowuja sie dobrze, a nie wprowadza sie zmian. Co innego jesli zmniejszy sie tylko jeden wymiar np dlugosc. Takie sa moje doswiadczenia z modelarstwa nie mowie ze mam racje ale tak mi sie wydaje ;) Pozatym nie wiem czy zmniejszenie dlugosci w moim przypadku jest konieczne bo mam autko kombi czyli dosyc dlugie i o pokaznym bagazniku...dzieci nei mam i w najblizszym czasie nie planuje :cool:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 19:37 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
myślałem że mój Koliber będzie miał młodszego brata ale chyba się myliłem ;)
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 20:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2011, o 11:05
Posty: 7
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: bez uprawnień
Koliberek wciąż jest faworytem czekam na odpowiedz Pana Strzeleckiego :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 cze 2011, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1230
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Cierpliwosci.... Bywa tu rzadko, ale bywa dosc regularnie z wyjatkiem chwilowych nieregularnosci.
Odpowie!
Catz

_________________
W hamaku na huśtawce


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 lip 2011, o 01:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13714
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Catz napisał(a):
Cierpliwosci.... Bywa tu rzadko, ale bywa dosc regularnie z wyjatkiem chwilowych nieregularnosci.
Odpowie!
Catz


Odpowie jak znajdzie post ;-)
a to mu nie zawsze wychodzi :-(



...dodam jeszcze Finna na dachu
- ale to było tylko 3 kilometry do Wisły
(nad Krakowem):
dalej już wodą .

ps
A czy ktoś z Was skakał łódką ze śluzy?
(skakał - bo pod dolnym progiem było za mało wody)

Śluzowy najpierw przelał 4 razy wodę, aby z dołu się coś uzbierało;
a za piątym razem - nabrał mnie
i razem z wodą wypluł otwierając wrota na oścież ;
widać dokąd było mokro
a strzałka na progu pokazuje ślad od mojego steru. :roll:

pozdro MJS

ps2 jakby co to
Mam jeszcze plany Żagielka (szpicgat) który zmieściłby się i na dachu Maluszka :D
i jak większość moich planów jest do zassania ode mnie (na maila = PW) za friko
MJS


Załączniki:
wisła037.jpg
wisła037.jpg [ 42.66 KiB | Przeglądane 9878 razy ]
wisła036 a.jpg
wisła036 a.jpg [ 51.3 KiB | Przeglądane 9878 razy ]
wisła016.jpg
wisła016.jpg [ 59.29 KiB | Przeglądane 9878 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"

Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 sie 2011, o 19:03 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wraz z kadłubem Kolibra dostałem oryginalne plany. Oczywiście nie udostępnię ich bez zgody konstruktora. Poza tym to już "zabytek" :D
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 20:16 

Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 21:35
Posty: 20
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Otrzymałem plany Kolibra od p. Strzeleckiego (dziękuję bardzo) i mam pytanie, bo na planach się nie doszukałem - czy Koliber miał pilers? Czy nie jest to nadmierne osłabienie kabiny masztem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 maja 2012, o 20:23 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Konstruktor zaprojektował wzmocnioną wręgę i to ona zastępuje pilers. To rozwiązanie pozwala zachować więcej miejsca w kabince.
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl



Za ten post autor marek48100 otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 15:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
A choć konstruktor się pewnie oburzy :D, to ja zawsze wolę opierać maszt na pilersie. Wprawdzie Koliber ma rzeczywiście wzmocnioną wręgę, ale - jeśli ni zamierzasz wykorzystywać łódki w charakterze sali balowej, to możesz przecież wstawić do środka normalny pilers. Nie dalej jak wczoraj analizowaliśmy plany z kolegą, który też będzie budował Kolibra, i on chyba będzie właśnie tak robił.

Widziałem kiedyś przypadkowo nakręcony film - ktoś zostawił włączoną kamerę. Obraz pokazywał wnętrze łódki w trakcie żeglugi. Ponieważ kamera była całkowicie nieruchoma, więc widać było jak pracuje konstrukcja na fali. Aż się zdziwiłem.
Siły przenoszone przez piętę masztu i olinowanie stałe są dużo większe niż przypuszczamy, to się potrafi przekładać na np. łączenie burt z pokładem. Pracujące łączenie potrafi się później z łatwością rozszczelniać

Wprawdzie to nie była konstrukcja Mariana Strzeleckiego, ale dało mi do myślenia, i od tamtej pory czuję się lepiej gdy maszt jest solidnie podparty :).

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 15:28 

Dołączył(a): 27 cze 2010, o 16:33
Posty: 873
Podziękował : 87
Otrzymał podziękowań: 136
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
el szaman napisał(a):
Wprawdzie Koliber ma rzeczywiście wzmocnioną wręgę, ale

A ja pływam Kolibrem i uważam że pilers jest zupełnie niepotrzebny! :D Po jego wstawieniu przyjęcie pozycji poziomej będzie wymagało sporo akrobacji :lol:
marek

_________________
http://www.boatbuilders.glt.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 15:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 406
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Pytanie - czym się różnią Koliber-350 i Koliber P2 ???

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 15:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Marku, nie dopisałem jednoznacznie, że nie chcę się wymądrzać, a Twoje doświadczenia z Kolibrem są oczywiście absolutnie przekonywujące. To miała być jedynie luźna uwaga, że jeśli matali1 chce, to pilers da się wstawić do każdego urządzenia pływającego z masztem. Sam Kolibra widziałem jedynie na planach, więc nie będę się wychylał przed szereg. Nawiązałem po prostu do mojej wczorajszej rozmowy o Kolibrze, bo akurat się napatoczyło. Zresztą Irek chce budować Kolibra chyba lekko wzmacnianego, bo mieszkając w Irlandii więcej ma wody dookoła, niż wewnątrz wyspy, a na morzu jednak łódki pracują trochę mocniej...

ps. Marku, kleiłeś drewno poliestrem? Chcę zagęścić żywicę poliestrową pyłem drewnianym i tym kleić listwy masztu. Testy pokazują, że trzyma dobrze, ale pytani jak długo. Zajrzyj proszę na ostatnie posty wątku o JOLCE (viewtopic.php?f=22&p=148309#p148309) i poradź... Adam (SzkutnikAmator) zaklina, żeby nigdy i pod żadnym pozorem...

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
el szaman napisał(a):
ja zawsze wolę opierać maszt na pilersie. Wprawdzie Koliber ma rzeczywiście wzmocnioną wręgę, ale - jeśli ni zamierzasz wykorzystywać łódki w charakterze sali balowej, to możesz przecież wstawić do środka normalny pilers.

Nie bardzo rozumiem sens stosowania pilersów na drewnianych łódkach.
Drewno, zwłaszcza klejone, jest idealnym materiałem do tworzenia różnych dźwigarów.
Popatrz na hangary lotnicze czy hale sportowe. Tam nikt nie wpadł na pomysł aby jakiś słupek na środku postawić. :-P
Natomiast szereg łódek ma maszt oparty na wzmocnionej grodzi lub ramie wręgowej.
Np Agat, Miś czy Zośka Milewskiego, Petrel, Pasat, Plus Piaseckiego.
Łódki te po morzach pływały i jakoś nic im się nie połamało.
Laminatowe Maki też miały gródź i solidny pokładnik i Atlantyk im nie zaszkodził.
Moim zdaniem pilers to zło konieczne na wydmuszkach, mające uzasadnienie , natomiast na drewniakach jest to nieuzasadnione konstrukcyjnie.

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 maja 2012, o 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:35
Posty: 881
Lokalizacja: Morro Jable / Fuerteventura
Podziękował : 85
Otrzymał podziękowań: 121
Uprawnienia żeglarskie: kapitan
Pewnie masz racje :). Nie napisałem ani słowa o tym, że moje zamiłowanie do pilersów ma jakiekolwiek racjonalne uzasadnienie. To raczej kwestia samopoczucia... Wmawiam sobie, że jak jest pilers, to całość jest jakby stabilniejsza, i dobrze mi z taką świadomością :). A ten film, o którym pisałem, jeszcze wzmocnił moje poglądy.

Faktem jest, że na ogół stare polskie konstrukcje są mocno przewymiarowane. Tak się kiedyś projektowało i wszystkim było z tym dobrze. Współczesne technologie konstruowania pozwalają na precyzyjniejsze wyliczenie obciążalności, zaczęto też większą wagę przykładać do masy łódek, więc konsekwencją jest ich dużo większa delikatność i zmniejszona odporność na stres mechaniczny. Porównaj np. nowe i stare Bawarie. Różnica jest ogromna, niestety na niekorzyść tych nowych. Wiem co piszę, miałem wielokrotnie pływania nimi w cięższych warunkach po oceanie, i z w tych nowych zawsze mam lekkiego stracha... Całość może lekko offtopowa, więc się nie będę rozpisywał bardziej.

Dodam tylko, że w naszej Caribe (drewniany motożaglowiec, 13m.), która od 30 lat dzielnie walczy z oceanem (czasem naprawdę ciężko walczy) wymieniam teraz dach kabiny. W miejscu, gdzie stoi maszt, pomimo wzmocnień widać jednak lekkie odkształcenia, a uwierz mi, jest naprawdę solidnie skonstruowana... No, ale po 30 latach ma troszkę prawo. Teraz maszt będzie podparty pilersem.

Faktem jest natomiast, że mówimy głównie o jachtach dużych, których maszt stoi przez większość ich żywota. W małych łódkach kładziony maszt podlega innym zasadom :)

_________________
silnych wiatrów, małych fal...
Grzegorz "el Szaman" Roman
http://www.bluewateracademy.com



Za ten post autor el Szaman otrzymał podziękowanie od: bury_kocur
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL