Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:02




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2022, o 15:04 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
No trudno.
Trzeba wyczuć inne biznesy.
Działkę z domem nad morzem już mam.
Chodziło mi o akcje…
Dzięki za info.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sie 2022, o 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Z Facebooka
W samym torze podejściowym jest płycizna na około 1.6 m
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1323500684


Załączniki:
FB_IMG_1660480346503.jpg
FB_IMG_1660480346503.jpg [ 60.86 KiB | Przeglądane 2669 razy ]
FB_IMG_1660476499199.jpg
FB_IMG_1660476499199.jpg [ 72.29 KiB | Przeglądane 2669 razy ]
FB_IMG_1660480117042.jpg
FB_IMG_1660480117042.jpg [ 36.76 KiB | Przeglądane 2669 razy ]

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...

Za ten post autor Wojciech otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sie 2022, o 21:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lis 2019, o 11:31
Posty: 1396
Podziękował : 787
Otrzymał podziękowań: 604
Uprawnienia żeglarskie: beztalencie
https://businessinsider.com.pl/finanse/ ... na/wtxxplr


Sent from

_________________
"nigdy nie polemizuj z idiotą, najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" M Twain


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2022, o 18:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
No to żeglarze pocałujta w doopę... wójta:
https://wiadomosci.wp.pl/trojmiasto/awantura-wokol-otwarcia-przekopu-mierzei-wislanej-ma-byc-tylko-dla-wladz-panstwowych-nie-dla-zeglarzy-6807020295609280a

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI



Za ten post autor AIKI otrzymał podziękowanie od: piotras
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2022, o 18:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
AIKI napisał(a):
No to żeglarze pocałujta w doopę... wójta:

Nie wiem czy ludzie chcieli przepłynąć od razu śluzę. Ja chciałem sobie z bliska obejrzeć port. I tego raczej nie zabronią, bo jak? Zakaz podejścia do portu? Zakaz cumowania?
No tak, to ostatnie oczywiście mogą zrobić.
Wiecie co, oni są naprawdę wyjątkowo głupi. I rząd, i UM.
I widać, że są tylko dla samych siebie.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 30 sie 2022, o 19:01 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2022, o 18:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2006, o 21:58
Posty: 4688
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 512
Otrzymał podziękowań: 702
Uprawnienia żeglarskie: wyżej się nie da...
waliant napisał(a):
Wiecie co, oni są naprawdę wyjątkowo głupi. I rząd, i UM.

No, Ameryki to raczej nie odkryłeś :)

_________________
Zmieniona stopka - poprzednia lewaków uwierała :-)
--
pozdrawiam
AIKI


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2022, o 20:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Ja bym tam w Dniu Otwarcia zrobił Wiekie Regaty Optymistów o Puchar UM, wielki show dla widzów, imprezy wodne po obu stronach kanału, wyścigi motorówek, estrada z szantami, tawerna, tańce, koncerty, fajerwerki, girlandy na mostach itp.
A, oficjalne otwarcie trwa 2 godziny. Wiadomo, przemówienia, telewizja, Orkiestra Dęta MW, parada, jakieś kutry desantowe i rybackie. Od 10:00 do 12:00. A o 13-ej wielki piknik dla narodu. Z żeglarzami w roli głównej.
Jeśli czegoś takiego nie zrobią, to są fafuły.
No i powinni uhonorowac Toma za kronikę filmową z budowy Przekopu.

PS. Na górce widokowej ze schodami do góry, postawiono 6 ławek dla widzów. A miejsca jest na SIEDEM!

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: kemot
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sie 2022, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Nie wiem czy ludzie chcieli przepłynąć od razu śluzę. Ja chciałem sobie z bliska obejrzeć port. I tego raczej nie zabronią, bo jak? Zakaz podejścia do portu? Zakaz cumowania?

Niestety "normalnie":
zatoka: zarządzeniem porządkowym nr 11 z roku 2020, zalew: zarządzeniem porządkowym nr 2 z roku 2020.
Oba zakazują żeglugi i rybołówstwa.
Załącznik:
zakaz_kanał.jpg
zakaz_kanał.jpg [ 187.01 KiB | Przeglądane 2214 razy ]

A to, że obecnie pływające tam statki łamią ów zakaz (i zapewne te co będą pływały podczas otwarcia też) - to zupełnie inna historia... :evil: przecież to nie upoważnia Ciebie do łamania zakazu.. :roll:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 06:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
przecież to nie upoważnia Ciebie do łamania zakazu.

Fakt, ale ja nigdy nie byłem legalistą.
Tak czy inaczej, słabo to wszystko wygląda.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 08:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Tak czy inaczej, słabo to wszystko wygląda.

Te zarządzenia porządkowe mają dość lichą podstawę prawną i zostały wydane z naruszeniem ustawy wprawdzie... ale są w obiegu prawnym niestety.

art. 48 ustawy o obszarach morskich RP, dopuszcza wprawdzie ustanawianie stref zamkniętych, ale czasowo! Czyli zarządzenie porządkowe powinno określić do kiedy strefa jest zamknięta, czego w obu zarządzeniach porządkowych brak. Zresztą trudno uznać, że strefa zamknięta przez 2,5 roku ma charakter "czasowy". Ogłoszenie strefy stale zamkniętej to kompetencja MON (jeżeli wymagają tego potrzeby obronności lub bezpieczeństwa państwa) - art. 3.

Ponadto cel jest mocno naciągany: "w celu ochrony życia, zdrowia i mienia"? Czyli w jakim celu? To uprawnienie służyć powinno do np. wyznaczenia strefy po wykryciu niewybuchu - do czasu neutralizacji, strefy pomiarów hydrograficznych - na ich czas itp.

No i powszechne łamanie przez statki budowy (otwarcia) - też może być argumentem "obronnym". W obecnym stanie prawnym nie ma możliwości zwolnienia kogokolwiek z zakazu (poza ratownictwem). Więc nawet chcący być na otwarciu prezydent (np. skuterem wodnym :rotfl: ) - będzie popełniał wykroczenie. :roll:

Tak czy siak - trzeba brać pod uwagę, że:
ustawa o obszarach napisał(a):
Art. 60a. Kto na obszarze morskich wód wewnętrznych i morza terytorialnego:
1) wprowadza statek do strefy zamkniętej dla żeglugi i rybołówstwa lub pozostawia
w tej strefie sprzęt rybacki,
[...]
– podlega karze grzywny.
(w wysokości 20 - 5.000 zł) Ale ja bym nie przyjął... :cool:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czyli zarządzenie porządkowe powinno określić do kiedy strefa jest zamknięta, czego w obu zarządzeniach porządkowych brak.

Czyli wracamy do tego, że UM robi co chce, w ogóle nie zwracając uwagi na to, czy to jest prawne czy bezprawne.
Jak piszę na drugim forum, że z wolnością żeglowania robi się coraz gorzej, to niektórzy mówią, że przesadzam. ;)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale ja bym nie przyjął...

Raz nie przyjąłem, choć z innego powodu i rozeszło się po kościach, co mnie zresztą wkurza do tej pory. Ani przepraszam, ani nawet pocałuj nas w dupę.

Tak nawiasem, nie chciałbyś napisać artykułu o tym? SSI zamieści na pewno, można spróbować także wysłać na portal gospodarkamorska.pl - tam są czasami artykuły o żeglarzach.
Niemniej jednak podkreślenie bezprawności działań UM byłoby ciekawe. Ja juz pisałem na SSI o bezprawnych zgodach na przeprowadzenie regat, można to połączyć.
Co prawda szczerze wątpię, że się ktokolwiek przejmie, ale zawsze to kropla za kroplą...

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Ostatnio edytowano 31 sie 2022, o 09:13 przez waliant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2013, o 18:30
Posty: 7297
Lokalizacja: Oceany Konińskie
Podziękował : 3585
Otrzymał podziękowań: 1951
Uprawnienia żeglarskie: papierowe
Wojtek Bartoszyński napisał(a):


Ponadto cel jest mocno naciągany: "w celu ochrony życia, zdrowia i mienia"? Czyli w jakim celu? To uprawnienie służyć powinno do np. wyznaczenia strefy po wykryciu niewybuchu - do czasu neutralizacji, strefy pomiarów hydrograficznych - na ich czas itp.


Znaczy przekop stanowi zagrożenie. Znaczy ujowo wykonany. Znaczy partactwo mości panowie.

_________________
Aniołek, kurła, aniołek.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Tak nawiasem, nie chciałbyś napisać artykułu o tym? SSI zamieści na pewno, można spróbować także wysłać na portal gospodarkamorska.pl - tam są czasami artykuły o żeglarzach.

Póki co - napisałem o "grubszych" strefach https://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=3937&page=0 (i także ich ewidentnej nielegalności). W tej sprawie napisałem też wniosek do UM w Gdyni viewtopic.php?p=645718#p645718 (zaraz minie ustawowy miesiąc, więc będę pisał ponaglenie lub skargę). Portal Morski - nie wyraził zainteresowania.
Nie chcę brać się za wszystko na raz bo: 1. brak czasu, 2. łatka "pieniacza".

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nie chcę brać się za wszystko na raz bo: 1. brak czasu, 2. łatka "pieniacza".

Jasne, może kiedyś... ;)
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Portal Morski - nie wyraził zainteresowania.

Jakoś się nie dziwię... Ale zeglarski.info może by zamieścił.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
waliant napisał(a):
Jasne, może kiedyś... ;)
Pewnie nie, bo:
1. mogą łatwo dodać jakieś logiczne uzasadnienie,
2. mogą określić że do 2028 (i udowodnij, że to nie jest "czasowe"), albo przedłużać co 6 miesięcy,
3. logiczną konsekwencją otwarcia kanału - będzie wycofanie zarządzeń.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
3. logiczną konsekwencją otwarcia kanału - będzie wycofanie zarządzeń.

W przypadku kanału i owszem. Ciekawe, czy zrobią to przed 17 września, czy po, czy w ogóle... ;)

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 11:01 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
waliant napisał(a):
Nie wiem czy ludzie chcieli przepłynąć od razu śluzę. Ja chciałem sobie z bliska obejrzeć port. I tego raczej nie zabronią, bo jak? Zakaz podejścia do portu? Zakaz cumowania?

Niestety "normalnie":
zatoka: zarządzeniem porządkowym nr 11 z roku 2020, zalew: zarządzeniem porządkowym nr 2 z roku 2020.
Oba zakazują żeglugi i rybołówstwa.
Załącznik:

Wstrzymaj swe rumaki grozy Wojtku, albowiem nie jest tak żle jak to raczysz przedstawiać.
Obydwa zarządzenia wydane są na podstawie art 48 Ustawy z 1991 roku, w którym to artykule przywołany - jako podstawa - jest art 42. Proponuję się z nim zapoznac. Moze stanie Ci się jasność.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A to, że obecnie pływające tam statki łamią ów zakaz (i zapewne te co będą pływały podczas otwarcia też) - to zupełnie inna historia..

Zwróciłeś uwagę na sformułowanie " dla żeglugi i rybołówstwa". Nie wiem jednak czy zapoznałeś się z dookreśleniem słowa "żegluga". Bo statku robocze wykonujące zadania w trakcie budowy danego przekopu jakby są wyłączone z okreslenia "żegluga".

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 11:39 

Dołączył(a): 26 sie 2022, o 10:33
Posty: 14
Podziękował : 2
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: JSM
Bombel napisał(a):
Zwróciłeś uwagę na sformułowanie " dla żeglugi i rybołówstwa". Nie wiem jednak czy zapoznałeś się z dookreśleniem słowa "żegluga". Bo statku robocze wykonujące zadania w trakcie budowy danego przekopu jakby są wyłączone z okreslenia "żegluga".
No fajnie, ale chyba wszystkie statki oficjeli, które przepłyną bezpośrednio PO otwarciu, ciężko będzie chyba z tej definicji wykluczyć?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 11:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
art 42. Proponuję się z nim zapoznac. Moze stanie Ci się jasność.

Oczywiście że się zapoznałem, i nie znajduje tam podstawy dla ustanowienia bezterminowej strefy zamkniętej. Art 48 pozwala na ustalanie stref czasowo zamkniętych (i to tylko wtedy gdy jest to niezbędne do ochrony życia, zdrowia lub mienia).
O ile kwestia ochrony jest dyskusyjna to "czasowość" jest "twarda".
Bombel napisał(a):
Nie wiem jednak czy zapoznałeś się z dookreśleniem słowa "żegluga". Bo statku robocze wykonujące zadania w trakcie budowy danego przekopu jakby są wyłączone z okreslenia "żegluga".
A możesz odesłać do przepisu? Bo nie wiem skąd ta definicja...
Czyli - mówisz - że to nie jest żeglugą?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Kolaj napisał(a):
wszystkie statki oficjeli, które przepłyną bezpośrednio PO otwarciu, ciężko będzie chyba z tej definicji wykluczyć?
Antycypujesz... :)

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 14:23 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
art 42. Proponuję się z nim zapoznac. Moze stanie Ci się jasność.

Oczywiście że się zapoznałem, i nie znajduje tam podstawy dla ustanowienia bezterminowej strefy zamkniętej. Art 48 pozwala na ustalanie stref czasowo zamkniętych (i to tylko wtedy gdy jest to niezbędne do ochrony życia, zdrowia lub mienia).
O ile kwestia ochrony jest dyskusyjna to "czasowość" jest "twarda".

Wojtek, już kiedyś sobie wyjaśnialiśmy, że nie da sie obecnie czytać poszczególnych przepisów prawa wprost, bez odwołania się do innych przepisów prawa. Trochę to brzmi jak masło maślane, ale:
zgodnie z Prawem budowlanym każda budowa musi spełniać określone warunki, m.in. zabezpieczenie placu budowy przed pobytem osób nie związanych z prowadzonymi pracami, poprzez odseparowanie terenu w sposób ogólnie przyjęty (ogrodzenia) lub szczególny ( wydzielenie strefy zamkniętej). Dura lex sed lex. Koniec tematu.
Czemu piszesz "ustanowienie bezterminowej strefy zamkniętej". W art. 48 nie ma mowy o bezterminowości. Mówi się wprost o czasowym zamknięciu. Z kolei termin czasowy nie jest terminem zawitym ( od, do), może być również terminem otwartym (np: do zakończenia budowy, bez konkretnej daty) a jego czasowość jest określona w pozwoleniu na budowę. Dotrzyj do tego pozwolenia i będziesz miał jasność. :-P
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nie wiem jednak czy zapoznałeś się z dookreśleniem słowa "żegluga". Bo statku robocze wykonujące zadania w trakcie budowy danego przekopu jakby są wyłączone z okreslenia "żegluga".
A możesz odesłać do przepisu? Bo nie wiem skąd ta definicja...

No nie spodziewałem się takiego pytania, ale:
Wg SJP żegluga to: podróżowanie, przewożenie towarów lub prowadzenie statków drogą wodną. I tu jest wszystko jasne. Nawet pogłębiarka "żegluje" mimo długotrwałego zacumowania na palach
Problem zaczyna się od lokalizacji tej żeglugi. Nie wdając się w szczegóły, statki robocze, (na zamkniętym obszarze) prowadzą transport bez którego niemożliwe byłoby prowadzenie budowy. Siłą rzeczy, muszą być wyłaczone z zakazu przebywania na określonym (zamkniętym) terenie. Tak samo jak samochody dowożące materiał budowlany na zamknięty dla ruchu odcinek drogi, czy rolnik prowadzący transport wewnętrzny na własnej ziemi, w tym czasie nie podlegający pod przepisy ruchu drogowego.
Podanie podstawy prawnej jest możliwe pod warunkiem wielogodzinnego przekopywania się przez przepisy na co nie mam aktualnie czasu i ochoty. Dane, kto i na jakich warunkach może przebywać na obszarze zamkniętym znajdziesz w planie budowy przekopu. Wystarczy spytać kierownika lub inspektora budowy. Żeglarza i rybaka tam na pewno nie znajdziesz :-P
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czyli - mówisz - że to nie jest żeglugą?


Jest żeglugą. Ale jak wyżej, na zamkniętym obszarze prac, jako statek dostarczający materiał budowlany, nie obowiązują go przepisy o zakazie żeglugi. To samo dotyczyć bedzie statków wizytujących ( inspektorzy/nadzorcy wszelkich maści czy oficjele na czas otwarcia)
IMHO cała ta dyskusja jest tworem zbędnym, obliczonym na wywołanie sensacji. Nikt nie neguje zakazu ruchu na drodze przed jej oficjalnym oddaniem do użytkowana. Tu jednak ... ech ta nasza wredność .

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 15:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
W art. 48 nie ma mowy o bezterminowości. Mówi się wprost o czasowym zamknięciu. Z kolei termin czasowy nie jest terminem zawitym ( od, do), może być również terminem otwartym (np: do zakończenia budowy, bez konkretnej daty) a jego czasowość jest określona w pozwoleniu na budowę. Dotrzyj do tego pozwolenia i będziesz miał jasność.
No tak: nie może być bezterminowo. OK. Załóżmy, że może być "do zakończenia budowy". Tylko... DUM w swym zarządzeniu porządkowym nie określił żadnego terminu. A co ma do tego pozwolenie na budowę? To nie ono określa akwen z zakazem żeglugi, tylko zarządzenie DUM. Nawet gdyby nie wydano/cofnięto pozwolenie - akwen z zakazem by tam był.

Bombel napisał(a):
No nie spodziewałem się takiego pytania, ale:
Wg SJP żegluga to: podróżowanie, przewożenie towarów lub prowadzenie statków drogą wodną. I tu jest wszystko jasne. Nawet pogłębiarka "żegluje" mimo długotrwałego zacumowania na palach
Sięgnijmy zatem (jak nie znalazłeś definicji pojęcia "żegluga" w przepisach) do krótkiej i prostej PWNowskiej:
Encyklopedia PWN napisał(a):
żegluga, działalność człowieka na wodzie uprawiana przy użyciu statków wodnych, z wykorzystaniem przeznaczonej do tego infrastruktury (porty, kanały);
- według niej, to co odbywa się na budowie przy pomocy statków, to żegluga. :roll:

Bombel napisał(a):
Problem zaczyna się od lokalizacji tej żeglugi. Nie wdając się w szczegóły, statki robocze, (na zamkniętym obszarze) prowadzą transport bez którego niemożliwe byłoby prowadzenie budowy.
No właśnie: wdajmy się w szczegóły tej lokalizacji. Czy akwen ów znajduje się na polskim morzu terytorialnym (zatoka) i wodach wewnętrznych (zalew). Tak - inaczej jurysdykcja DUM by tam nie sięgała. Więc zakaz tam obowiązuje.

Bombel napisał(a):
Siłą rzeczy, muszą być wyłaczone z zakazu przebywania na określonym (zamkniętym) terenie. Tak samo jak samochody dowożące materiał budowlany na zamknięty dla ruchu odcinek drogi, czy rolnik prowadzący transport wewnętrzny na własnej ziemi, w tym czasie nie podlegający pod przepisy ruchu drogowego.
"Siłą rzeczy" to logika, a my rozmawiamy o prawie... :rotfl: Co do samochodów: czyli taka tabliczka:
Załącznik:
nie dotyczy pojazdów budowy.jpg
nie dotyczy pojazdów budowy.jpg [ 32.56 KiB | Przeglądane 2045 razy ]
jest bez sensu, bo przecież "siłą rzeczy, pojazdy budowy muszą być wyłączone z zakazu"...
I właśnie o to chodzi: DUM nie określił w swym zarządzeniu, że zakaz nie dotyczy "statków budowy"... :oops:
Z tym rolnikiem - to nietrafiona analogia, chyba że na wjeździe na pole ma znak zakazu. Przecież nie ma zakazu jeżdżenia po własnej ziemi, a przepisy ruchu drogowego - to zupełnie inna historia.

Bombel napisał(a):
Dane, kto i na jakich warunkach może przebywać na obszarze zamkniętym znajdziesz w planie budowy przekopu. Wystarczy spytać kierownika lub inspektora budowy.
Czyli, według Ciebie "plan budowy" może unieważnić przepis (zakaz żeglugi ustanowiony zarządzeniem porządkowym DUM) opublikowany w dzienniku urzędowym województwa pomorskiego (jako akt prawa miejscowego)... ciekawe! :cool: A gdzie ów "plan budowy" znajduje się w hierarchii źródeł prawa? I gdzie został opublikowany (chętnie przeczytam)?

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 17:01 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
No tak: nie może być bezterminowo. OK. Załóżmy, że może być "do zakończenia budowy". Tylko... DUM w swym zarządzeniu porządkowym nie określił żadnego terminu. A co ma do tego pozwolenie na budowę? To nie ono określa akwen z zakazem żeglugi, tylko zarządzenie DUM

Żeby rozpocząć budowę, wczesniej musi być wydane pozwolenie na budowę.(jeśli jest wymagane) Pozwolenie takie zawierać musi początkową datę rozpoczęcia budowy, nie musi zawierać daty ukończenia. Stąd ( być może???) DUM wydając zarządzenie ( a przecież musiał na czymś bazować odnośnie terenu i terminu rozpoczęcia) określił to zamknięcie jako czasowe, bez podania terminu końcowego. Czy należy go za to ścigać??? Być może tak, być może nie.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Nawet gdyby nie wydano/cofnięto pozwolenie - akwen z zakazem by tam był.

Skąd taka wiedza? Gdyby nie wydano pozwolenia - nikt nie ustanawiałby akwenu zamkniętego. Chyba że wiesz coś więcej odnośnie innych przyczyn zamknięcia akwenu. Podziel się wiedzą jak możesz. Chętnie się zapoznam.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Encyklopedia PWN napisał(a):
żegluga, działalność człowieka na wodzie uprawiana przy użyciu statków wodnych, z wykorzystaniem przeznaczonej do tego infrastruktury (porty, kanały);
- według niej, to co odbywa się na budowie przy pomocy statków, to żegluga.

Ależ tego wcale nie neguję. Przeciwstawiam tylko, że statki obsługujące budowę muszą mieć zgodę na żeglugę na akwenie zamknietym, gdyż bez tej zgody nie można by realizować budowy. Stąd zróżnicowanie żeglugi jachtem od żeglugi barką dowożącą kruszywo. Jedni mogą, drudzy nie. Bo chyba od poniższego Twego stwierdzenia się zaczęło :mrgreen:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
No i powszechne łamanie przez statki budowy (otwarcia) - też może być argumentem "obronnym". W obecnym stanie prawnym nie ma możliwości zwolnienia kogokolwiek z zakazu (poza ratownictwem). Więc nawet chcący być na otwarciu prezydent (np. skuterem wodnym ) - będzie popełniał wykroczenie.

Wojtek Bartoszyński napisał(a):
No właśnie wdajmy się w szczegóły tej lokalizacji. Czy akwen ów znajduje się na polskim morzu terytorialnym (zatoka) i wodach wewnętrznych (zalew). Tak - inaczej jurysdykcja DUM by tam nie sięgała. Więc zakaz tam obowiązuje.

Jak wyżej. Jednych obowiązuje, innych nie obowiązuje.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
Siłą rzeczy, muszą być wyłaczone z zakazu przebywania na określonym (zamkniętym) terenie. Tak samo jak samochody dowożące materiał budowlany na zamknięty dla ruchu odcinek drogi, czy rolnik prowadzący transport wewnętrzny na własnej ziemi, w tym czasie nie podlegający pod przepisy ruchu drogowego.
"Siłą rzeczy" to logika, a my rozmawiamy o prawie... Co do samochodów: czyli taka tabliczka:
Załącznik:

nie dotyczy pojazdów budowy.jpg [ 32.56 KiB | Nie przeglądane ]
jest bez sensu, bo przecież "siłą rzeczy, pojazdy budowy muszą być wyłączone z zakazu"...
I właśnie o to chodzi: DUM nie określił w swym zarządzeniu, że zakaz nie dotyczy "statków budowy"...

Zakładam, że DUM wydając zarządzenie wiedział co pisze. Zakładam również, że ci do których zarządzenia są kierowane również wiedzą o co biega. My ( głównie ja) możemy wyłącznie spierać się o formę zakazu lub konkretne słowa i ich użycie.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Z tym rolnikiem - to nietrafiona analogia, chyba że na wjeździe na pole ma znak zakazu.

Analogia całkiem trafna. Rolnika ( mimo braku tabliczki zakazu) na własnym polu nie obowiązują żadne przepisy prawa o ruchu drogowym. Także - mimo braku tabliczki nakazu- rolnika obowiązują np. przepisy o BHP czy ochrony środowiska.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Czyli, według Ciebie "plan budowy" może unieważnić przepis (zakaz żeglugi ustanowiony zarządzeniem porządkowym DUM) opublikowanym w dzienniku urzędowym województwa pomorskiego (jako akt prawa miejscowego)... ciekawe!

Pozwolenie na budowę a wraz z nim obowiązkowy plan budowy nijak się mają do hierarchii żródeł prawa. Stąd nie wiem po co to pytanie. Jedno jest pewne. Zawierają konkretne podstawy i uregulowania prawne niezbędne w celu realizacji budowy i jej bezpieczeństwa, tak fizycznego jak i merytorycznego.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A gdzie ów "plan budowy" znajduje się w hierarchii źródeł prawa? I gdzie został opublikowany (chętnie przeczytam)?

Wątpię aby były ogólnie dostępne. Na pewno ma do nich dostęp inwestor (rzeczywisty lub zastępczy), wykonawca budowy, służby nadzoru i kontroli wszelkich rodzajów.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 19:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
określił to zamknięcie jako czasowe, bez podania terminu końcowego
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Poza tym: nie określił jako "czasowe". Napisał, że jest taka strefa, i że jest zamknięta. Koniec. Nic o "czasowości". Więc obowiązuje "do odwołania" czyli jest stałe, nie czasowe. :oops:

Bombel napisał(a):
Jednych obowiązuje, innych nie obowiązuje.
Więc podaj przepis zwalniający z zakazu.

Bombel napisał(a):
Rolnika ( mimo braku tabliczki zakazu) na własnym polu nie obowiązują żadne przepisy prawa o ruchu drogowym.
a przeczytałeś chociaż art. 1 prawa o ruchu drogowym?
primo: generalnie: prawo o ruchu drogowym określa zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz w strefach ruchu. A pole to ani droga publiczna, ani strefa zamieszkania, ani strefa ruchu... więc rozważania są dziwne: jakbyśmy rozważali czy strefa zakazu żeglugi obowiązuje na... lądzie... :rotfl:
secundo: uważaj z tym "żadne", bo: art. 1. ust. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.


Bombel napisał(a):
Zakładam również, że ci do których zarządzenia są kierowane również wiedzą o co biega.
zarządzenia są publikowane w Dzienniku Urzędowym, więc kierowane do szerokiej publiki (czyt. każdego). Więc biega o to co DUM napisał. Tylko tyle i aż tyle. Tu nie ma miejsca na mruganie okiem czy tajne "protokoły dodatkowe".

Bombel napisał(a):
Pozwolenie na budowę
:roll: O co Ci chodzi z tym pozwoleniem? :roll: Właściciel zakładu może określić w wewnętrznym regulaminie, że masz chodzić w kasku (nawet, że ma on być niebieski), że nietrzeźwi nie będą wpuszczani, albo że nie wolno biegać. Ale nie może unieważnić zakazu wynikającego z prawa powszechnego, obowiązującego na terenie np. województwa czy kraju (na którym to terenie zlokalizowany jest jego zakład). Nie da się przepisem wewnętrznym zwolnić na terenie zakładu z zakazów np. zabijania, bicia murzynów, czy - jak piszesz - wynikających z przepisów BHP czy ochrony środowiska... Tak samo z budową: Można wewnętrznie określić, że ciężarówka ma mieć czyste opony, a pracownik ma mieć kamizelkę z kolorze żółtym, ale nie można pozwolić latać dronem, gdy budowa jest na lotnisku ze strefą zakazu, nie można zatrudniać dzieci, kobiet w ciąży w godzinach ponadwymiarowych itd. Tak działa prawo.

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 21:24 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Poza tym: nie określił jako "czasowe". Napisał, że jest taka strefa, i że jest zamknięta. Koniec. Nic o "czasowości". Więc obowiązuje "do odwołania" czyli jest stałe, nie czasowe.

Jak coś jest stałe to nie ma możliwości odwołania tego czegoś. Kłania się słownik wyrazów bliskoznacznych.
https://synonim.net/synonim/na+sta%C5%8 ... sci-czegos
Potocznie rozumujemy że jest to równoznaczne z określeniem " bezterminowe", ci jest duuużym błędem.
https://synonim.net/synonim/bezterminowy
Jeśli zaś coś jest " do odwołania" nie może być stałe. Spróbuj "odwołać" np. wykonany wyrok śmierci. Horror, no nie?
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
Jednych obowiązuje, innych nie obowiązuje.
Więc podaj przepis zwalniający z zakazu.

Łatwiej mi jest podać przepis " segregujący" komu wolno a komu nie wolno.
[i]Art. 22. - [Obowiązki kierownika budowy] - Prawo budowlane.
Dziennik Ustaw Dz.U.2021.2351 t.j.Akt obowiązujący

o treści
Art. 22. [Obowiązki kierownika budowy]
Do podstawowych obowiązków kierownika budowy należy:
3d)
podejmowanie niezbędnych działań uniemożliwiających wstęp na budowę osobom nieupoważnionym; /i]
który to obowiązek kierownik budowy wykonał wnioskiem do UM o ustanowienie strefy zamkniętej. I po wydaniu zarządzenia przez D UM, wyłącznie w gestii kierownika budowy leży zwolnienie z zakazu przebywania w strefie zamkniętej okreslonych jednostek pływających niezbędnych do realizacji celu. Koniec dywagacji
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
a przeczytałeś chociaż art. 1 prawa o ruchu drogowym?

Wyobraź sobie że przeczytałem. Ty jednak chyba nie przeczytałeś tego co napisałem"
.
Bombel napisał(a):
Analogia całkiem trafna. Rolnika ( mimo braku tabliczki zakazu) na własnym polu nie obowiązują żadne przepisy prawa o ruchu drogowym. Także - mimo braku tabliczki nakazu- rolnika obowiązują np. przepisy o BHP czy ochrony środowiska

Gdybyś nie przeoczył tego fragmentu prawdopodobnie nie napisał byś:
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
art. 1. ust. 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza miejscami wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych.

Być może dlatego, że "bezpieczeństwo innych osób" skrótowo określiłem jako "przepisy o BHP.
Do znaków i sygnałów drogowych na polu nie odniosę się.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Bombel napisał(a):
Zakładam również, że ci do których zarządzenia są kierowane również wiedzą o co biega.
zarządzenia są publikowane w Dzienniku Urzędowym, więc kierowane do szerokiej publiki (czyt. każdego). Więc biega o to co DUM napisał. Tylko tyle i aż tyle. Tu nie ma miejsca na mruganie okiem czy tajne "protokoły dodatkowe".

Do "szerokiej publiki" czyli "do każdego" docierać ma fakt zamknięcia akwenu. Tylko tyle i aż tyle. Nie ma co dumać o tajnych dodatkowych. A kto jest zwolniony z zakazu przebywania w strefie zamkniętej dowiaduje się od kierownika budowy. Koniec i kropka.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
O co Ci chodzi z tym pozwoleniem?

O to, że w pozwoleniu na budowę jest m.in. zawarty obowiązek posiadania planu budowy, tj szeregu nakazów ( w tym powtórzonych z innych przepisów prawa) i zakazów jak i prerogatyw dotyczących roli kierownika budowy. Takżę i ten o zabezpieczeniu terenu budowy o czym było wyżej. To do kierownika budowy należy ustalanie i decydowanie która jednostka, kiedy i z jakim ładunkiem może pływać po strefie zamkniętej.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Ale nie może unieważnić zakazu wynikającego z prawa powszechnego, obowiązującego na terenie np. województwa czy kraju (na którym to terenie zlokalizowany jest jego zakład)

Chyba już wyjaśniłem powyżej co może a czego nie może właściciel reprezentowany przez kierownika budowy.
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Tak działa prawo.

Ano, tak działa prawo. Nawet wtedy gdy z uporem nie chcemy tego prawa dostrzegać.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wg wypowiedzi inwestora, budowa ma być zakończona do 16-go września i wszystkie firmy opuszczą teren wraz ze sprzętem i materiałami. Czyli 17-go przepisy związane z budową nie będą umiejscowione.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 21:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Mir napisał(a):
Wg wypowiedzi inwestora, budowa ma być zakończona do 16-go września i wszystkie firmy opuszczą teren wraz ze sprzętem i materiałami.

To chyba jednak zbyt optymistyczne założenie. Może im się uda, ale wątpię.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 22:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Mir napisał(a):
Wg wypowiedzi inwestora, budowa ma być zakończona do 16-go września i wszystkie firmy opuszczą teren wraz ze sprzętem i materiałami. Czyli 17-go przepisy związane z budową nie będą umiejscowione.

Niekoniecznie wszystkie. Na pewno winien być zniesiony zapis o ustanowieniu dotychczasowej strefy zamknietej . Co nie oznacza całkowitej likwidacji strefy, gdyż mogą być ustanowione nowe zakazy wynikające z innych przepisów, np strefa zamknięta dla cumowania, postoju, kotwiczenia, itp. Pojawi się natomiast szereg innych ograniczeń wynikających z pogłębiania toru wodnego, podchodzenia do wyspy estyjskiej, dotyczących ruchu jednostek pływających o zanurzeniu nie dostosowanym do głębokości toru, itp. Zgodnie z założeniami, oddanie do użytku śluzy i portu nie jest zakończeniem całości budowy lecz tylko jednego z etapów

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 22:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 gru 2012, o 16:48
Posty: 4446
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 754
Otrzymał podziękowań: 1514
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Bombel napisał(a):
Jak coś jest stałe to nie ma możliwości odwołania tego czegoś.

Kurde, nie wiedziałem i już parę razy zmieniałem stały meldunek... musi on był czasowy... Tylko - kurde do czasowego żądają podania daty - pewnie się nie znają. :rotfl: :rotfl: Według Twojej definicji każdy przepis, oświadczenie woli... wszystko... jest czasowe. Nawet podatki (a i śmierć można rozważać)... :rotfl:
Bombel napisał(a):
wyłącznie w gestii kierownika budowy leży zwolnienie z zakazu przebywania w strefie zamkniętej okreslonych jednostek pływających niezbędnych do realizacji celu.
Bombel napisał(a):
A kto jest zwolniony z zakazu przebywania w strefie zamkniętej dowiaduje się od kierownika budowy.
Bombel napisał(a):
To do kierownika budowy należy ustalanie i decydowanie która jednostka, kiedy i z jakim ładunkiem może pływać po strefie zamkniętej.

A może ten wszechwładny "kierownik budowy" mógłby - jak na teren budowy przybędzie prezydent Duda - skrócić jego kadencję? Skoro może zmieniać akt prawa miejscowego, to czemu nie ustawę, albo Konstytucję, wszak to Kierownik Budowy na swoich włościach! :rotfl:

_________________

***********************************************
* Gdyby wszyscy byli bogaci nikt nie chciałby wiosłować *
***********************************************



Za ten post autor Wojtek Bartoszyński otrzymał podziękowania - 3: a_o, noone, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2022, o 23:15 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
Według Twojej definicji każdy przepis, oświadczenie woli... wszystko... jest czasowe. Nawet podatki (a i śmierć można rozważać)..

Dyskutujesz czy rechoczesz????
Wojtek Bartoszyński napisał(a):
A może ten wszechwładny "kierownik budowy" mógłby - jak na teren budowy przybędzie prezydent Duda - skrócić jego kadencję? Skoro może zmieniać akt prawa miejscowego, to czemu nie ustawę, albo Konstytucję,

Widzę, że masz dobry humor. Ja też. Dlatego jeszcze raz zapodaję: Kierownik budowy nie zmienia "aktu prawa miejscowego". Kierownik budowy wykonuje swe obowiązki nałożone nań przepisami Prawa budowlanego ( co już cytowałem) względem "aktu prawa miejscowego" wydanego na jego wniosek.
Co zaś do zmian ustaw czy też Konstytucji. Polecam stosowne przepisy prawa dotyczące wydawania i zmian ustaw jak i zapisy kto , kiedy i w jaki sposób może zmieniać Konstytucję.
Życzę miłej lektury :mrgreen:
EOT w tym zakresie.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: soko
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2022, o 05:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 00:53
Posty: 16755
Lokalizacja: Dziekanów Polski, dawniej Warszawa
Podziękował : 4065
Otrzymał podziękowań: 3961
Uprawnienia żeglarskie: mam, ale nie wiem po kiego...
A potem Duda wszystkich ułaskawi, przed wyrokiem

_________________
Robert Hoffman
***
https://stareaparatyimojefotografowanie.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL