Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 6 lip 2025, o 11:59




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 sty 2016, o 10:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
M@rek napisał(a):
Moze najpierw warto przywrocic to co w wyniku zaniedban zostalo zniszczone, czyli nie E 70 a wlasnie E 30 ?
Tak to jeszcze wyglądało na E 30 kilka lat temu:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 11:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
radams napisał(a):
Trzymam jacht w Elblągu i chciałbym się odnieść do wypowiedzi Jaromira:
1. Porównaj czas płynięcia na silniku z Zalewu na morze, może dla Ciebie nie robi to różnicy, dla mnie robi i to sporą czas, jaki słucham warkotu silnika. Chociaż teoretycznie nie powinienem narzekać, bo mam nowoczesnego i ekonomicznego diesla.

Wybacz, ale wydawanie miliarda z publicznej kasy dla wygody kilkudziesięciu a w przyszłości może kilkuset armatorów jachtów z Zalewu / Zatoki i okolic nie budzi mojego entuzjazmu.
Niemniej - nie mam nic przeciw uruchomieniu zbiórki publicznej na przekop i śluzę - w rozmiarach dostosowanych do ruchu jachtów. Czyli w zasadzie - za podobne pieniądze i w kształcie niewiele skromniejszym, niż obecnie planowany.

radams napisał(a):
2. Mieszkam na Mazowszu (uprzedzam uprzedzonych, że nie w Warszawie), lubię zrobić sobie weekendowy wypad na żagle czy to z rodziną, czy kumplami, nigdy nie ryzykuję ruszania się poza zalew, bo nie wiem czy wrócę na czas. Zaliczyłem już awarię superhiper nowoczesnego mostu na Przegalinie, awarię wrót na Gdańskiej Głowie, zamkniętą tęże śluzę ze względu na zbyt wysoki poziom Szkarpawy względem Wisły, zbyt silni wiatr zachodni skutkujący niemożliwością otwarcia, a raczej późniejszego zamknięcia, kładki dla pieszych nad śluzą, awarię mostu kolejki
wąskotorowej w pozycji zamkniętej do ruchu wodnego, fochy mostowych.

Wszystkie niemal bolączki śródlądowego połączenia Zalewu z Zatoką można wyleczyć - koordynując działalność kilku instytucji i wydając zdecydowanie mniejsze pieniądze niż na "przekop". Bo trzeba odrobić kilkadziesiąt lat macoszego traktowania żeglugi śródlądowej na trasie "porty morskie Trójmiasta - port śródlądowy w Elblągu". Oczywiście - poprawa warunków żeglugi na tej trasie byłaby również z wyraźną korzyścią dla żeglarzy.
Zamiast tego od roku 1992 tworzy się fikcję "morskiego" portu w Elblągu... Bowiem ani żyjący od wyborów do wyborów politycy, ani cyniczni biurokraci, nie widzą swojego interesu w systematycznym, rozsądnym, poprzedzonym rzetelną analizą, pozytywistycznym - rzekłbym wydawaniu publicznych pieniędzy. Natomiast w budowaniu "Misia", którym udowodnią, że to nie jest ich ostatnie słowo - interes znajdują zawsze...

radams napisał(a):
3. Do oceny zostawiam wątpliwą przyjemność poganiania koników aby zdążyć na godzinę otwarcia mostów.

Patrz punkt pierwszy.

radams napisał(a):
4. Jeśli na zatoce wieje tak mocno, że nie da się skorzystać z przekopu, to na zalewie jest flauta? Większość Kolegów zna chyba charakter i sposób tworzenia się fal na zalewie.

Jakiś związek z tematem?
Można też napisać, że również słońce świeci a deszcz pada równo po obu stronach Mierzei, prawda? Niemniej fali o wysokości 3m na Zalewie nie spotkasz, a na Zatoce to żadna sensacja, prawda?
BTW - skoro już wspomniałeś o warunkach na Zalewie i Zatoce - lód, uniemożliwiający żeglugę niewielkich statków na Zalewie pojawia się zdecydowanie szybciej i częściej. Znasz koszty utrzymywania toru żeglugowego w lodach?
Dla przykładu - dziś na Zalewie lód stały, 15-30cm, żegluga zamknięta. Na Zatoce poza wewnętrzną Pucką (5-10cm) i luźną (1/10 do 4/10) krą w Jastarni - bez lodu.

radams napisał(a):
5. Przy sztormowej pogodzie ze Szkarpawy i tak do Elbląga nie dojdę przez wrota przeciwpowodziowe z mostem przy wejściu na kanał Jagielloński.

Taaak... Przeszkodą dla tych, co nie mogą położyć masztu jest stały most nad wrotami, a nie wrota. Te ostatni raz używane były w XIX wieku! To od dawna są, również oficjalnie byłe wrota przeciwpowodziowe, taki zabytek techniki!
BTW - niedawno (2013?) miał miejsce ich remont, który wstrzymał żeglugę Kanałem Jagiellońskim na kilka miesięcy. Teraz na kilkanaście lat będzie spokój. W ogłoszeniu o tym remoncie możesz przeczytać "Celem robót jest powstrzymanie degradacji stanu technicznego wrót przeciwpowodziowych, nie planuje się natomiast ich uruchomienia.".

radams napisał(a):
6. Nie jest raczej możliwe, ani rozważane zwiększenie częstotliwości otwarć mostów na Szkarpawie ze względu na ciągle rosnący ruch kołowy. Z ploteczek zasłyszanych lokalnie wynika, że wprost przeciwnie, coraz większe są naciski aby ograniczyć liczbę otwarć.

Ja (bez żadnych ploteczek) wiem, że jest możliwe to, co administracja drogi wodnej i administracja dróg publicznych mają zamiar przeprowadzić. Problemem jest, by zechciały mieć zamiar... Może tu potrzebne są naciski?

radams napisał(a):
7. W związku z modernizacją trasy nr 7, wodniaków w rejonie zalewu będzie coraz więcej, znam ludzi, którzy mają dosyć Zegrza i chcą przenosić jachty w tym kierunku.

I wspaniale.

radams napisał(a):
Nie pracuję w branży logistycznej, więc się nie wypowiem co do szans na rozwój portu towarowego w Elblągu,

Ale ekonomiczny nonsens wydawania miliarda dla wyłącznej radochy kilkudziesięciu a przewidywalnej przyszłości kilkuset żeglarzy rozumiesz?
BTW - szanse na rozwój "morskiego" portu Elbląg oceniła Komisja Europejska. Odmawiając uczestnictwa w jego finansowaniu. O rozwój / odnowę śródlądowej drogi wodnej do portu w Elblągu - żaden polski polityk i żaden polski biurokrata niestety nie zapytał...

radams napisał(a):
bywam na tych terenach od około 30 lat i co nieco wiem o turystyce. Jest ona wielką szansą dla regionu, liczycie Koledzy, że przekop zrobi dobrze tylko niewielkiej liczbie żeglarzy z Zalewu. A co z tymi, którzy pływają w drugą stronę? Poznałem trochę kluby choćby z Górek zachodnich, część ich członków to żeglarze pływający na drugą stronę morza, albo inne dalsze wyprawy. Jednak bardzo wielu nie ma czasu i ochoty zapuszczać się dalej, pływa się do Helu, Jastarni, czasem Władziowa, czy oni nie popłynęli by na weekend do Krynicy? Tworzy się okazja do zrobienia fajnej pętli pomorskiej, można miesiąc płynąć kółeczko: Hel, Trójmiasto, Elbląg, Frombork, Krynica, Hel, oczywiście w różnych konfiguracjach.

To dziś nie ma okazji do takich fajnych pętli? Pytam o okazję - bo przecież możliwość jak najbardziej jest. I nie trzeba do jej wykorzystania miesiąca, wystarczy tydzień. No i nie zupełnie trzeba dla niej wyrywać miliarda z budżetu...
BTW - weekend jachtu z 3M w Krynicy.... Z Górek, najbliższego portu Zatoki będzie do Krynicy przez "przekop" jakieś 27mil. Z Helu 30, z Gdyni 35 mil. Plus śluza i most. Każda z tych odległości jest większa, niż najdłuższa obecnie sensowna trasa na Zatoce (Górki - Puck).
IMHO dla armatorów jachtów,również tych z 3M, ważniejsze od "przekopu" jest, by w Krynicy powstał (wreszcie!!!!) falochron osłaniający port od południa. Jak port w Krynicy będzie bezpieczny, to będzie można bez strachu zostawić w nim jacht bez dozoru. Wtedy będzie można zostawić tam łódkę na dowolnie długo i dojeżdżać do niej autem (z Gdańska to tylko ca 70km). Albo będzie można robić "do" w jeden weekend a "z powrotem" w drugi.

radams napisał(a):
Jako podsumowanie powiem, że w tym sezonie moja łódka zamiast w Elblągu będzie stała pod Gdańskiem, ze względów, które wskazałem powyżej.

No - to znalazłeś rozwiązanie, całkiem bez wyrzucania publicznej kasy na "przekop", prawda? :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 11:56 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jaromir, poddaję się, wygrałeś, jesteś o wiele lepiej ode mnie zaprawionym w bojach dyskutantem.
Jeśli będzie okazja to może kiedyś napijemy się razem piwa, choćby w oczekiwaniu na otwarcie śluzy w przekopie, ja stawiam :-P

Jednak aby podkulony ogon nie uwierał mnie za bardzo w d..., proponuje sprawdzić, kto na poprzedniej stronie pisał, że warunki pogodowe na zatoce utrudnią korzystanie z przekopu, a nie maja wpływu na połączenie przez Szkarpawę.
PS. Nie wiedziałem, że został rozebrany most nad wrotami przeciwpowodziowymi o którym pisałem wyżej, a może jest otwierany jak pozostałe na Szkarpawie?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
fikcyjny napisał(a):
E70 to połączenie odległych od Niemiec terenów ze świetną niemiecką siecią wodnego transportu śródlądowego.


Śluza Miejska w Bydgoszczy była nieczynna - od września 2014, przez cały rok 2015.
W 2015 śluza Czersko Polskie była nieczynna do lutego 2015 i od lipca do listopada. Po kolejnej poważnej awarii w połowie grudnia znów nieczynna - do odwołania.
Śluza Okole będzie nieczynna przez większość sezonu 2016.
A od Bydgoszczy na zachód jest na E70 jeszcze kilkanaście innych śluz - i dzieje się tam podobnie.
Zaiste "świetne połączenie"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 12:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Maar napisał(a):
No właśnie. Nie dopłyniesz barką do odbiorców, bo nie ma portów i baz przeładunkowych, a jak się chce jakąś budowlę hydrologiczną wznieść, to pada pytanie: po co nam porty, komu my będziemy wozić towary?
Tzn. chcesz powiedzieć, że postawienie budowli hydrologiczniej byle gdzie, bez sensu i rachunku ekonomicznego wzmacnia możliwość transportu do odbiorcy 150km od jakiejkolwiek rzeki?
Maar napisał(a):
Czy chcesz powiedzieć, że zgadzasz się ze mną, że gen pragmatyczności u Polaków zmutował?
No skoro chca budowac do niczego nie przydatny kanał za 800 mln, to chyba tak :)
fikcyjny napisał(a):
U nas większość dróg wodnych nie spełnia żadnej sensownej klasy nadającej się do transportu, jest permanentnie niedoinwestowana, a % transportu wodnego spada (wspomniane 0,3% vs 6% średniej w UE vs 11% w Niemczech). Bo cała kasa idzie w drogi (ponad 200 miliardów na autostrady i ekspresówki w latach 2007-2020) i trochę w kolej. A szacują że przywrócenie 90% dróg wodnych do używalności to jakieś, jak cytowałem, 14 miliardów.
Ale zauwazyłeś, że Nimecy już te drogi mają? I że procent transportu wodnego chociaż wiekszy niż u nas jednak jest marginesem całości.
fikcyjny napisał(a):
A każda inwestycja w wody śródlądowe znajduje zaraz oponentów, ze lepiej wydać na kolejną drogę, obwodnicę, i wszędzie tylko nie w transport wodny
Nigdzie nikt tak nie napisał. Nie mniej zawsze trzeba rozwazyć co się lepiej opłaca.
fikcyjny napisał(a):
Bo ten się nie opłaca, bo nie ma jak dostarczyć do klienta, bo nie jest elastyczny, itp.
chcesz powiedzieć, że to nie prawda? :)
fikcyjny napisał(a):
Gdyby zapewnić sensowną klasę na E70, potem na E30 i E40, to by mamy dostawców i odbiorców wzdłuż tych szlaków nie tylko w Polsce, ale w całej Europie:
fikcyjny napisał(a):
Podpinamy się zmodernizowaną E70 do tej całej niemieckiej sieci, otwiera się dla barek port w Antwerpii. E30 to wyjście na Dunaj (Wiedeń, Bratysława, Budapeszt). E40 to wyjście na Dniepr (Brest, Pińsk, Kijów, Dniepropietrowsk, Odessa) i Morze Czarne.
Przepraszam, ale wyjasnisz nam jaki to ma związek z kanałem Z-Z? Bo zdryfowałeś dość mocno.
radams napisał(a):
Jako podsumowanie powiem, że w tym sezonie moja łódka zamiast w Elblągu będzie stała pod Gdańskiem, ze względów, które wskazałem powyżej.
Z punktu wiedzenia finansów państwowych to znacznie rozsadniejsze rozwiązanie (tak gwoli podsumowania). Nie cytuję całej Twojej wypowiedzi, ale na jej podstawie równie dobrze mozna postulowac i uzasadniać budowe kanału na Zegrze. Tam też wielu mazowszan trzyma łódki :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
radams napisał(a):
proponuje sprawdzić, kto na poprzedniej stronie pisał, że warunki pogodowe na zatoce utrudnią korzystanie z przekopu, a nie maja wpływu na połączenie przez Szkarpawę.

Pisałem i nadal to podtrzymuję - stan morza wyższy niż 3 utrudnia wejście do portu otwartego wybrzeża. Wiatr powodujący taki stan morza nie jest dla żeglugi rzeką żadną znaczącą przeszkodą.
A podczas silniejszych wiatrów stan morza na Zalewie jest niemal zawsze 1-2 stopni niższy, niż na Zatoce.
radams napisał(a):
Nie wiedziałem, że został rozebrany most nad wrotami przeciwpowodziowymi o którym pisałem wyżej, a może jest otwierany jak pozostałe na Szkarpawie?
Nie, nie został rozebrany. I dlatego piszę, że stanowi przeszkodę dla tych, którzy nie mogą położyć masztu.
Na pewno mógłby to być most otwierany... Może trzeba uruchamiać odpowiednie naciski?

BTW - Obecny stały most żelbetowy nad wrotami to "dzieło" lat 60-tych ub.w. Przedtem był prom w poprzek kanału.
Jeszcze wcześniej była śluza,raczej nietypowa bo "wygięta" na zakręcie kanału. Poniżej niej był prom. Wszystko ładnie widoczne tu:
http://architekturmuseum.ub.tu-berlin.d ... ten=228057

Ze śluzy do dziś pozostała południowa głowica, właśnie ta ze zbędnymi obecnie wrotami:
Obrazek

A jeszcze wcześniej zespół śluz - wielokrotnie przebudowywanych - i tak od XVw:
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 13 sty 2016, o 14:00 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 13:58 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jaromir napisał(a):
stan morza wyższy niż 3 utrudnia wejście do portu otwartego wybrzeża.


Ale to jest kwestia zrobienia dobrego portu z odpowiednim falochronami z odpowiednią szerokością wejścia itd.Sądzę że by się przydał kolejny port przy wejściu na ZW?

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 14:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Nie mam teraz czasu na cały wątek. Odpowiadam tylko na fikcyjne nomen omen zwalczanie bezrobocia w warmińsko-mazurskim. Tak. Wybór właściwej technologii prac spowoduje, ze bezrobotni z całego województwa staną jak jeden mąż i zona do łopat.
Tylko jeden problem: jak zacznie się sezon wszyscy wrócę do swoich letnich czarnych i szarych zajęć.
Trzeba fikcyjnie nomen omen przenieść sezon budowlany na okres październik - marzec.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 15:28 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Bogu dzięki , że zdążono wybudować : gazoport w Świnoujściu , DCT w Północnym , przebudowano Pleniewo i pogłębiono tor wodny do Rafinerii , rewitalizowało falochron w Gdyni , zmodernizowano większość portów otwartego morza , i wiele podobnych inwestycji. Całe szczęście. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 15:33 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Sa inwestycje nie budzace kontrowersji i takie ktore je budza :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 15:35 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Ciekaw jestem czy za pieniadze wydane na nowe lotnisko w Rqadomiu mozna by bylo wybudowac tunel w Swinoujsciu lub podobny Police_Swieta gdzie przed wojna kursowaly promy :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 16:01 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
M@rek napisał(a):
Sa inwestycje nie budzace kontrowersji i takie ktore je budza :)


i nawet jak nie budzą wątpliwości to i tak nic sie nie robi :D

M@rek napisał(a):
wybudowac tunel w Swinoujsciu l


Na ten przykład Świnoujście :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 18:00 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
skipbulba napisał(a):
No skoro chca budowac do niczego nie przydatny kanał za 800 mln, to chyba tak :)

Jak to niepotrzebny!?
Jeżeli już zbudują, zobowiązuję się przyjechać, złożyć i zwodować moją składaną Mewę 3 lub Jantara 07 i przepłynąć to kuriozum "wte i wewte" :-P

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 18:57 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Pomijając wątek nawalonej załogi http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... ny-w-danii , to są na tym świecie statki które mogłyby operować na Zalewie Wiślanym przez Z/Z . Skoro mają fracht z Wielkiej Brytfanii do Rygi ? Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 19:05 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
M@rek napisał(a):
lub podobny Police_Swieta gdzie przed wojna kursowaly promy


To było za niemca....,nie liczy sie. :rotfl: już udowodniono w tym wątku wielokrotnie że to co się wtedy opłacało teraz się nie opłaci.... :-P

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl



Za ten post autor junak73 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 19:13 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Wiesz, niedawno slyszalem argument przeciwnika tej wlasnie przeprawy ( Police-Swieta) - " przeciez tamtedy nikt nie jezdzi " :)
Ja do szkoly chodzilem "za głebokiej komuny" i czytac mape potrafie ale to coraz trudniejsza sztuka :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 20:54 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
My tu gadu, gadu, a władza i tak wie lepiej:

"Kluczowym argumentem podnoszonym przez rząd PiS, który ma ostatecznie przekonać Brukselę, jest wpisanie przekopu Mierzei Wiślanej na listę priorytetowych projektów Polski w zakresie bezpieczeństwa. – Wschodnia flanka Bałtyku jest zupełnie niezabezpieczona, jeśli chodzi o kontrolę i swobodną żeglugę, umowa bowiem z Rosją w ogóle nie funkcjonuje i funkcjonować nie będzie – tłumaczy minister i dodaje, że gdyby nie udało się obronić projektu w Brukseli, rząd ma przygotowany plan „B".

– Jeśli Komisja odpowie negatywnie, to kierując się bezpieczeństwem naszego kraju, czyli kwestią niepodlegającą żadnym negocjacjom, zrealizujemy sami ten przekop. Szacujemy, że koszt budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną wyniesie ok. 800–900 mln zł i mamy na ten cel środki już zabezpieczone – mówi."


http://www.rp.pl/Polityka/301109909-Mierzeje-przekopiemy-bez-pomocy.html#ap-1

A kto jest przeciwko ten ruski szpion:

"– W tej dyskusji chodzi tak naprawdę o jeden gatunek ptaka. Nie można przecież doprowadzić do absurdu kosztem bezpieczeństwa kraju. Nie można wykorzystywać też ekologów do tego, aby blokowali tak ważne inwestycje dla państwa. Mam nadzieję, że Rosja nie będzie opłacała tych środowisk – stwierdza. Tłumaczy, że są pewne sygnały świadczące o dużej aktywności Rosji, która nie chce dopuścić do tej inwestycji."


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 13 sty 2016, o 21:06 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
fikcyjny napisał(a):
Wschodnia flanka Bałtyku jest zupełnie niezabezpieczona,
fikcyjny napisał(a):
czyli kwestią niepodlegającą żadnym negocjacjom, zrealizujemy sami ten przekop.
fikcyjny napisał(a):
absurdu kosztem bezpieczeństwa kraju.


No właśnie już mi tego argumentu brakowało :D ale z drugiej strony to pogłębianie zalewu, tworzenie toru itd ułatwi napaść Rosji na nasz kraj :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 00:39 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
piotr6 napisał(a):
ułatwi napaść Rosji na nasz kraj :D

Gdzieś ci chyba umknęło że urobek z pogłębiania ma być odkładany jako wyspy.
Pomiędzy wyspami mają być te, no...wybrzuszenia...podwodne.
Nawet skuterem będzie trudno przepłynąć

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 03:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzychuAPIA napisał(a):
Pomijając wątek nawalonej załogi http://www.portalmorski.pl/statki/wypad ... ny-w-danii , to są na tym świecie statki które mogłyby operować na Zalewie Wiślanym przez Z/Z .

Heh...
"Ivan Bobrov", rocznik 1978.
Zanurzenie do letniej linii ładunkowej 4.90m.
Projektowany tor przez Zalew (w "początkowym etapie" oraz "po konsultacji z Urzędem Morskim") ma mieć głębokość 4m. Maksymalne zanurzenie statków na takim torze (ze względu na zjawisko osiadania) to 3.2m.
Jeżeli kiedykolwiek dojdzie do "drugiego etapu" tory zostaną pogłębione do 5m. Oznacza to maksymalne zanurzenie statku 4.0m.

No tak, mógłby operować. Ale pusty...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 07:28 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jaromir napisał(a):
...
Pytam, bo niegdyś uczyłem się o minimalnym zapasie pod stępką. I pamiętam, że wymagany zapas to 25% zanurzenia. No i wychodzi mi, że w kanale o głębokości 4m może bezpiecznie płynąć statek o maksymalnym zanurzeniu... do 3.2m.
Konkretnie - to przed egzaminem na kapitana, z książki dla kapitanów statków się uczyłem...
Załącznik:
plytkie.jpg


...


Tak bardziej w kwestii formalnej :)
W tabelce są 3 "pogłębione tory wodne"; czy należy ją rozumieć tak, że jeśli ograniczymy administracyjnie prędkość do 6 węzłów, to zapas może być mniejszy, nie 25 a 13%, czyli nie 3,2 a 3,48?
Widzę że jest to jedyny "pogłębiony.." uwzględniający falę i to może być czynnik decydujący o parametrach.
To i tak niewiele zmienia, bo jednostek o tak małym zanurzeniu będzie pewnie ze 2 razy więcej :lol:
Pozdrawiam
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 09:50 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Ja Ciebie Jaromirze bardzo przepraszam , że musisz tym się zajmować ale gdyby w danych technicznych tego statku było podane zanurzenie większe niż napisano w artykule , to nie wyrywałbym się jak Filip z konopii . Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 13:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jarex napisał(a):
Tak bardziej w kwestii formalnej :)
W tabelce są 3 "pogłębione tory wodne"; czy należy ją rozumieć tak, że jeśli ograniczymy administracyjnie prędkość do 6 węzłów, to zapas może być mniejszy, nie 25 a 13%, czyli nie 3,2 a 3,48?

Przy 6w. (zakładając że statek zachowa dostateczną sterowność) zapas to 16%.
Bo rzeka Elbląg = kanał.
Czyli 3,44m.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 13:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzychuAPIA napisał(a):
... gdyby w danych technicznych tego statku było podane zanurzenie większe niż napisano w artykule , to nie wyrywałbym się jak Filip z konopii

Nie za bardzo rozumiem co znaczy "gdyby w danych technicznych tego statku było podane zanurzenie większe niż napisano w artykule "?
Przecież właśnie w danych technicznych jest podane zanurzenie większe niż w artykule:
http://waldkontor.com/download/ivan_bobrov.pdf


Załączniki:
ivan.JPG
ivan.JPG [ 47.89 KiB | Przeglądane 4019 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 14:30 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Mam na myśli artykuł który pardon , zalinkowałem . Tam podane jest zanurzenie 3.5 m . Pozdrawiam ,Krzychu Wożniak.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

A to podobno fachowy portal :evil:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 14:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzychuAPIA napisał(a):
A to podobno fachowy portal

Podali p-podobnie za marinetraffic jakie miał zanurzenie w chwili zdarzenia. A raczej - o jakim informował jego AIS.
Nie wiemy czy nie szedł pod balastem, albo czy nie wiózł pszczół luzem...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: krzychuAPIA, mariaciuncia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 20:42 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
A ja tu tak sobie co jakiś czas zaglądam i zastanawiam się ile można pitolić o tym zanurzeniu i wielkości tych statków.
Co klika stron to samo, do zrzygania.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 20:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 193
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Ja dziękuję Jaromirowi za bardzo merytoryczne wypowiedzi na temat i ciekawi mnie dlaczego wyznawcy Morskiego Portu Elbląg (w domyśle konsumenci społecznych pieniążków) nie potrafią uzasadnić potrzeby budowy w/w portu.
Wszystkich turystycznych argumentów nie uznaję bo projekt przewiduje coś innego (turystyczny wariant popieram jak wielu innych forumowiczów).
Wszelkie prace ziemne w tej okolicy wiążą się z wydobyciem dużych ilości bursztynu i może tu tkwi tajemnica popierania projektu przez niektórych lokalnych obywateli lepszego sortu.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński



Za ten post autor mariaciuncia otrzymał podziękowania - 3: Jurmak, M@rek, skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 sty 2016, o 23:21 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy

"Komisja Europejska nie przeciwstawia się przekopowi Mierzei Wiślanej. Urzędnicy w Brukseli czekają na informacje ze strony Polski ws. siedlisk przyrodniczych na tym obszarze"


http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/komisja-nie-jest-przeciwko-przekopowi-mierzei-wislanej,610798.html

"Plany zakładają, że kanał będzie miał 1,1 km długości i 5 metrów głębokości. Przy kanale będzie wybudowana śluza o długości 200 metrów, "

"Oprócz prac związanych z samym przekopem należałoby wykonać inne prace uzupełniające. Chodzi o budowę podejść do portów nadzalewowych, pogłębienie torów wodnych, budowę falochronów, dwóch mostów zwodzonych oraz rozbudowę portu morskiego w Elblągu."


Ale chyba dziennikarze nie czytają tego forum, po powielają optymistyczne informacje o 3,5 miliona ton przeładunku. Może by tak autorom newsa wysłać wątpliwości z tego forum?


"Dzięki budowie drogi wodnej port morski w Elblągu osiągnie poziom przeładunków do 3,5 mln ton rocznie, czyli o 3 mln ton więcej niż osiągnąłby bez przekopu Mierzei."


Ostatnio edytowano 15 sty 2016, o 01:16 przez Wojciech, łącznie edytowano 1 raz
Zmiana koloru czcionki. Czerwony i zielony dedykowany dla moderacji.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2016, o 00:45 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
fikcyjny napisał(a):
"Komisja Europejska nie przeciwstawia się przekopowi Mierzei Wiślanej. Urzędnicy w Brukseli czekają na informacje ze strony Polski ws. siedlisk przyrodniczych na tym obszarze"

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/komisja-n ... 10798.html

Ale kasy na rzucanie w błoto - "Unia" nie da, prawda?
Da capo el fine:
Zarówno Komisja jak i Parlament Europejski wypowiadały się już oficjalnie w/s "przekopu". Dofinansowania nie będzie.
Np:
http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... anguage=PL
Projekt budowy kanału żeglownego na Mierzei Wiślanej nie znalazł się w zmienionych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T), które zostały przyjęte przez Parlament Europejski i Radę w grudniu 2013 r.(1).
Wynika to między innymi z tego, że port Elbląg nie spełnia kryteriów określonych w art. 20 ust. 2 tych wytycznych, zwłaszcza pod względem natężenia ruchu.
W związku z tym projekt nie kwalifikuje się do wsparcia unijnego w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (główny instrument finansowy na potrzeby TEN-T). Wsparcie w ramach europejskich funduszy strukturalnych i inwestycyjnych koncentruje się na portach TEN-T, co ma na celu głównie stworzenie konkurencyjnych, multimodalnych węzłów, które mogą odegrać rolę w europejskim, a w szczególności bałtyckim kontekście, przyciągając duże przepływy w ruchu towarowym w celu pobudzenia wzrostu gospodarczego i tworzenia miejsc pracy w Polsce.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL