Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 lip 2025, o 19:27




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sty 2016, o 05:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jaromir napisał(a):
Np:http://www.europarl.europa.eu/sides/get ... anguage=PLProjekt budowy kanału żeglownego na Mierzei Wiślanej nie znalazł się w zmienionych wytycznych dotyczących rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T), które zostały przyjęte przez Parlament Europejski i Radę w grudniu 2013 r.(1). Wynika to między innymi z tego, że port Elbląg nie spełnia kryteriów określonych w art. 20 ust. 2 tych wytycznych, zwłaszcza pod względem natężenia ruchu. W związku z tym projekt nie kwalifikuje się do wsparcia unijnego w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (główny instrument finansowy na potrzeby TEN-T).


W tym szaleństwie jest metoda :-( "Lepszy sort" podkręca elektorat gruszkami na wierzbie... W Parlamencie Europejskim zdarza się, że patrzą realnie na niektóre sprawy, no ale ciemny lud lubi smak gruszek na wierzbie i teraz gdy UE nie da kasy to ona będzie winna temu, że kanał - wicie... rozumicie... nie powstanie

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 sty 2016, o 09:38 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Jurek , ależ prawdopodobnie o to chodzi . Musi być Ten Zły aby pan z Żoliborza miał paliwo do działań . Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 21 sty 2016, o 22:34 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Jaromirze, dziękuje za wyjaśnienie tabelki :)

Czyli nawet jak powstanie przekop- to i tak morskich statków będzie... mało.
Co prawda mój szef mówił ze w radiu słyszał ostatnio że ten przekop ma poprawić możliwość pływania/ handlu z obwodem kaliningradzkim, ale do tego to on chyba raczej mało potrzebny...

Oczywiście, fajnie jakby powstał, bo byłaby dodatkowa możliwość pływania, ale ma to kosztować te 800 mln, a pieniądze jeszcze na jesień na drzewach nie rosły; zobaczymy co będzie na wiosnę :lol:

A skąd kasa? Tego nikt nie wie, ale poszperałem trochę i przypuszczam że będzie próba uzyskania środków z Unii.
Jak UE zaakceptuje to pewnie z POIiŚ-u, działanie 3.1 projekty morskie. Zgodnie z SRT pierwsza dziesiątka projektów to
1. Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego (w Gdańsku). Etap III 150,00 mln zł
2. Modernizacja toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5m 1 384,98 mln zł
3. Modernizacja układu falochronów osłonowych Portu Północnego 660,00 mln zł
4. Modernizacja toru wodnego do Portu Północnego 100,00 mln zł
5. Budowa Nabrzeża Północnego przy falochronie półwyspowym w Porcie Zewnętrznym 54,00 mln zł
6. Modernizacja toru wodnego, rozbudowa nabrzeży oraz poprawa warunków żeglugi w Porcie Wewnętrznym w Gdańsku 362,00mln zł
7. Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego 127,80 mln zł
8. Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu 463,00 mln zł
9. Poprawa dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni 650,00 mln zł
10. Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału 200,00 mln zł
na pozycji 26 jest Przebudowa wejścia do portu w Elblągu za 201,77 mln zł
i na 39- Budowa obrotnicy dla statków w Elblągu za 5,00 mln zł
Nie wiem ile jest dokładnie kasy na działania morskie 3.1, ale ponieważ część Forumowiczów ma kontakt :D z żeglugą zawodową to pewnie jest w stanie ocenić czy lepiej przekop za 800 czy np.tor wodny i falochrony Portu Północnego albo ponad połowa kosztów pogłębienia toru wodnego Świnoujście - Szczecin.

W wątku były głosy ze to kiedyś były częściowo wody śródlądowe- no to może przeforsują to ponownie :lol: , wtedy z 3.2- transport wodny śródlądowy- tam są zadania
1. Remont i modernizacja zabudowy regulacyjnej Odry swobodnie płynącej - odbudowa i modernizacja zabudowy regulacyjnej – w celu przystosowanie odcinka Odry od Malczyc do ujścia Nysy Łużyckiej do III klasy drogi wodnej 509,00 mln zł
2. Prace modernizacyjne na Odrze granicznej w celu zapewnienia zimowego lodołamania 176,80 mln zł
3. Remont i modernizacja zabudowy regulacyjnej na Odrze granicznej 190,00 mln zł
4. Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - przystosowanie do III klasy drogi wodnej - Etap II 100,00 mln zł
5. Stopień Brzeg Dolny – roboty remontowo –modernizacyjne na stopniu, Etap II 40,00 mln zł
6. Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Wrocław - woj. opolskie, etap I; (Januszkowice, Wróblin, Zwanowice) Modernizacja jazów odrzańskich na odcinku w zarządzie RZGW Wrocław - woj. opolskie, etap II; (Krępna, Groszowice, Dobrzeń) 200,00 mln zł
7. Pełne wdrożenie RIS Dolnej Odry 20,00 mln zł
8. Modernizacja 3 długich śluz pociągowych z ich awanportami i sterowniami na stopniach wodnych: Januszkowice, Krapkowice i Opole, oraz rewitalizacja śluz krótkich dla ciągłości żeglugi śródlądowej – przystosowanie Odry do III klasy drogi wodnej 65,00 mln zł
9. Budowa jazu klapowego na stopniu wodnym Ujście Nysy w km 180,50 rz. Odry z uwzględnieniem obiektów towarzyszących. 85,00 mln zł
10. Modernizacja stopnia wodnego Rędzin na Odrze w km 260,7 – przystosowanie do III klasy drogi wodnej 50,00 mln zł
a pozycje 11-13 to Odbudowa budowli regulacyjnych na Dolnej Wiśle, łącznie km 933-718 za 262 mln zł
z kolei 16 to Modernizacja śluz żeglugowych na drodze wodnej Nogatu i Szkarpawy i Martwej Wisły za 20 mln.

Przekop>zadanie 1 i 3, czyli odbudowa zabudowy regulacyjnej na właściwie całej Odrze swobodnie płynącej; gdyby zrobione były Malczyce to poniżej ceny przekopu byłaby drożność transportowa Odry (przynajmniej teoretycznie :lol:)

A dla Warmińsko- Mazurskiego, moim zdaniem lepiej pod kątem turystyki byłoby zrealizować choćby Kanał Mazurski (parę lat temu szacowany na bodajże 80 mln Euro).

Jak Unia nie da, to podobno rząd "znajdzie środki", w domyśle krajowe; może im zostanie z kwot wolnych od podatku, może z 500 na dziecko, może na wiosnę zamiast liści na drzewach będą banknoty...
Jak dla mnie- polityczne forsowanie na siłę projektu z przyczyn że kiedyś ktoś obiecał, poprzedni rząd odrzucił, ale my budujemy !!!
Pozdrawiam
Jarek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2016, o 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
jarex napisał(a):
A skąd kasa?

Punkty 1, 3,4,5,i 6 mamy z głowy. Ponad 1400 mln....

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2016, o 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2010, o 11:44
Posty: 2444
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 411
Otrzymał podziękowań: 223
Uprawnienia żeglarskie: k.j.
jarex napisał(a):
A skąd kasa?

Przecież jaśnie nam panujący prezesunio ma w kieszeni bilion czterysta miliardów (czy coś koło tego).
W każdym razie tak twierdził jeszcze niedawno. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdr.
Tomek Niedbała


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2016, o 09:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Nie wiesz? Już nie ma. Petru, ten agent GRU mu ukradł :rotfl:

A w hasłach, że Polska jest w ruinie i zgliszczach to przecież chodziło o to, że Polska jest w dobrym stanie, ale dzięki Prezesowi będzie w jeszcze lepszym :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...



Za ten post autor skipbulba otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2016, o 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5397
skipbulba napisał(a):
że Polska jest w dobrym stanie
Tak od dawna twierdził niejaki Skipcio, a teraz to potwierdził Jego Wysokość Minister od Szmalu: :D
http://www.tvp.info/23618669/minister-f ... a-polityka

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 22 sty 2016, o 12:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Zbieraju drogi czy mógłbyś nie umieszczać mnie w jednym zdaniu z tymi kłamczuszkami? Ja brzydliwy jestem :) a to nawet nie jest w "Politycznie", żebym mógł skomentować jak należy :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 14:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeszcze jeden głos za przekopem:
http://www.portalmorski.pl/porty-i-logistyka/porty-terminale-polskie/42439-nowy-kanal-zeglugowy-ozywic-port-w-elblagu


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 19:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Marian J. napisał(a):
Jeszcze jeden głos za przekopem:


I znowu nawijanie makaronu na uszy :rotfl: I ciągle brak odpowiedzi na podstawowe pytania:
- Co
- I czym

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 19:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
I znowu nawijanie makaronu na uszy
Wiem, wziąłem ten link z forum portalu żeglugi śródlądowej. Zaraz im wkleję link do naszej dyskusji od pierwszej strony.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 24 sty 2016, o 22:39 

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 00:27
Posty: 820
Podziękował : 93
Otrzymał podziękowań: 87
Uprawnienia żeglarskie: wioślarz, majtek żeglugi pontonowej
Ahoj !

Teleexpress extra - dziś wspomnieli, że temat ruszyli w Brukseli. ( w niedzielę??? )

pozdrawiam
Lech


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 19:22 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Marian J. napisał(a):


Przeczytałem, i utwierdzam się w tym że ekonomicznie toto nie ma sensu. Z artykułu
Federacja Rosyjska tę żeglugę utrudnia, a wcześniej przez wiele lat Związek Sowiecki uniemożliwiał ją całkowicie. W efekcie port w Elblągu po II wojnie światowej praktycznie zamarł i pozostawał niewykorzystany przez ostatnie kilkadziesiąt lat.

Fakt, tylko kto miałby dziś "zawodowo" pływać do Elbląga?

Przed II wojną światową zaplecze lądowe (tzw. Hinterland) Elbląga stanowiły Prusy Wschodnie, a właściwie ich część, czyli dzisiejsze Olsztyńskie, bo drugim portem Prus Wschodnich był Królewiec. Mając jednak wówczas tak niewielki „Hinterland”, port w Elblągu istniał i całkiem sprawnie funkcjonował.
No, jeden z dwóch portów na terenie "wydzielonym" od Niemiec-wtedy transportu lotniczego praktycznie brak, samochodowy słaby, kolejowy przechodzący przez Polskę (były przecież żądania korytarza). Pozostawał właściwie transport morski...
I do tego przed II wojną chyba statki były mniejsze, więc większa ilość jednostek (operujących na Bałtyku) mogła wpływać do Elbląga.

Do portu w Manchesterze natomiast prowadzi sztucznie zbudowany kanał (Manchester Ship Canal). I nie jest to kanał o długości 1 km, czyli taki, jaki trzeba zbudować, aby zapewnić dostęp do morza portowi w Elblągu. Kanał ten ma długość 57 km
Aj, panie kapitan, raz że zbudowano go 120 lat temu (teraz zdaje się była modernizacja), więc go się utrzymuje/ modernizuje, a dwa- że kapitano zapomniał podać inne parametry niż długość, choćby taki drobiazg jak głębokość
http://www.engineering-timelines.com/sc ... sp?id=1103
majne inglisz wery pjur, ale chyba 8,5 m głębokości, 2x więcej niz przekop, i na moje oko- juz duża część statków pod względem zanurzenia mogłaby wpłynąć do Manchesteru
Tor Szczecin- Świnoujście ma chyba obecnie 10,5 m i chcą go pogłębiać do 12,5...
I powtórzę pytanie Jaromira- ile jest statków które mogłyby ze względu na zanurzenie (3,2-3,5m) wpłynąć do Elbląga

Nowo zbudowany tor wodny o długości 1 km
Chyba jednak konieczny jest dłuższy...

Autor, o czym nie wspomniano w artykule, jest członkiem Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie. Dla mnie sorry- jest to naciągana próba uzasadnianie spełnienia politycznej obietnicy sprzed lat



Za ten post autor jarex otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 25 sty 2016, o 21:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Porównania czy "argumenty" historyczne za "morskością" Elbląga powinny zawsze uwzględniać wielkość i zanurzenie statków charakterystyczne dla porównywanego okresu historycznego. Nie można też przy tego rodzaju porównaniach pomijać tego, że przedwojenne Prusy Wschodnie były prowincją bardzo silnie dotowaną przez niemieckie państwo, w ramach remilitaryzacji gospodarki III Rzeszy i programowego jej przestawiania na produkcję wojenną. Po prostu trzeba uwzględniać, że z racjonalną gospodarką przedwojenna "morskość" Elbląga wiele wspólnego nie miała... BTW - podobnie jest z okresem wzmożonego ruchu w Elblągu w latach poprzedzających I Wojnę Światową.

Jest zatem prawdą, że w latach 30-tych i w pierwszej połowie lat 40-tych ub. w. port elbląski, obsługujący wzmagający się wysiłek wojenny III Rzeszy funkcjonował (można dyskutować nad "całkiem sprawnie"... bo zdarzało mu się np. zamarzać na kilka miesięcy). Ale trzeba mieć świadomość, że elbląski port w tamtym okresie funkcjonował w ekonomicznych realiach gospodarki wojennej. I trzeba pamiętać, że nawet wtedy obsługiwał jedynie niewielkie jednostki morskie, charakteryzujące się zanurzeniem do 3-4m.
Dziś, o siedemdziesiąt lat później, morskie statki handlowe o tak niewielkim zanurzeniu stanowią tylko mało znaczący margines żeglugi handlowej. Dziś najmniejsze statki handlowe, takie o zanurzeniu do ca 4m, należą do najmniej opłacalnego sektora tej żeglugi. I z tego głównie powodu współczesne "mini - coastery" są najczęściej bardzo zaawansowane wiekowo, zaś na budowę nowych statków tego rodzaju armatorzy decydują się niezwykle rzadko.

W kontekście historycznych argumentów o "morskości" Elbląga warto też zauważyć, że mówienie o odnowie przemysłu stoczniowego w Elblągu, jako możliwym efekcie połączenia tego portu z morzem (kanałem o tak niewielkiej jak projektowana dla "przekopu" głębokości...) jest mało realne. Stocznia Schichau w Elblągu produkowała w niemal wyłącznie niewielkie okręty wojenne i niewielkie, płaskodenne jednostki pomocnicze (pogłębiarki, holowniki, etc). Produkcję statków handlowych przeniesiono z niej do nowej stoczni Schichau-a w Gdańsku - już w 1892 roku... Po prostu już wówczas, ponad 120 lat temu, port w Elblągu był dla "dorosłej" stoczni za płytki!
Kto nie wierzy, niech sprawdzi listę jednostek okrętów wyprodukowanych w stoczni w Elblągu i spróbuje znaleźć na niej jednostki o zanurzeniu większym niż 3.8 m (należy przy tym pamiętać, ze nowe jednostki opuszczają stocznię w stanach balastowych, czyli zanurzone zdecydowanie mniej, niż podczas służby, np. w siłach zbrojnych).

Historia elbląskiej stoczni w pigułce tu:
https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti ... edirect=no
a lista jednostek tu:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria ... chau-Werke

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 4: Colonel, Jurmak, piotr6, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 17:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Cytuj:
wtedy transportu lotniczego praktycznie brak, samochodowy słaby, kolejowy przechodzący przez Polskę (były przecież żądania korytarza). Pozostawał właściwie transport morski.
Napisał Jarex i to jest jeden z istotnych argumentów na "nie".
Ówczesne uwarunkowania charakterystyczne dla gospodarki nastawionej na wojnę, da się dziś zrownoważyć nastawieniem na turystykę. I to w szerokim rozumieniu.
Że przy okazji coś tam jeszcze będzie się przewozić, można traktować jako część tylko docelowego wykorzystywania tworzonej infrastruktury. Zresztą wszelkie szacunki i porównania tworzone pracowicie (acz z sensem) przez oponentów, odnoszą sie do stanu obecnego. A to może i zapewne będzie się zmieniać, o ile przekop powstanie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Zresztą wszelkie szacunki i porównania tworzone pracowicie (acz z sensem) przez oponentów,


Bo oponenci "trochę" się na tym znają :lol: i potrafią oddzielić ziarno od plew :rotfl:
No to jeszcze dwa filmiki :rotfl:



_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):
Alterus napisał(a):
Zresztą wszelkie szacunki i porównania tworzone pracowicie (acz z sensem) przez oponentów,


Bo oponenci "trochę" się na tym znają :lol:

Czemu nigdy nie przeczyłem.
Jak nie ukrywam, że nieobca mi wredna prywata. :lol:
Lubię te rejony.
Ale prawdą jest, że jako zawodowcy ciągle stawiacie na pierwszym miejscu transport, pomijając inne walory. A to one mogą okazać się znacznie ważniejsze.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 sty 2016, o 21:03 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
W tym wypadku to jedyny Argument, znaczy turystyka :D i oczywiście obronnosc.

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2016, o 05:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
W tym wypadku to jedyny Argument, znaczy turystyka i oczywiście obronnosc.


Hymmm przy turystyce widzę uśmieszek a przy obronności nie... A to jest dopiero dęty argument :D Znaczy się, co? Planują, że nasze Kobeny schronią się w Elblągu :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2016, o 05:52 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
Znaczy się, co? Planują,


Bezpieczeństwo kraju najważniejsze, będzie przekop to zaplanują!

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 sty 2016, o 08:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Jurmak napisał(a):
Kobeny schronią się w Elbląg

Zaatakuja z Zalewu rakietami ten, no... jak mu tak... Bagrationowsk.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 01:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
No, nie wiem. Zważywszy na tonaż potrzebnych nam jednostek MW, wiele z nich mogloby pewnie traktować Elbląg jako port schronienia.
Na przykład po zniszczeniu czy choćby uszkodzeniu odpowiednich nabrzeży i urządzeń w Gdańsku/Gdyni. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 sty 2016, o 09:38 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
http://www.rp.pl/TVRPPL/160129353-Zielone-swiatlo-dla-przekopu-Mierzei-Wislanej.html


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 16:28 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A Smutna informacja z Sejmu - tracimy środki dodatkowe na prace czerpalne i utrzymaniowe na torze wodnym i ternach portowych w Szczecinie i Świnoujściu: Komisja Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie postulowaną przez Urzędy Morskie dodatkową kwotę 19,5 mln zł. Ale ...
Na kwotę 19,5 mln zł składało się:
1.Tory wodne i podejściowe do portów Świnoujście i Szczecin. Konieczne jest zapewnienie dodatkowych środków, które pozwolą utrzymać drożność torów, bez wprowadzania drastycznych ograniczeń w ruchu statków. Z uwagi na pogarszającą się sytuację na torach, w szczególności na torze wodnym do Szczecina, w celu utrzymania żeglowności dla statków o zanurzeniu do 9,15 m, jak również ze względu na konieczność utrzymania poszerzonego i pogłębionego dla potrzeb zbiornikowców LNG toru podejściowego do Świnoujścia, dodatkowe środki na ten cel powinny wynieść w roku 2016 co najmniej 12 mln zł.
2. Następne są tory wodne i podejściowe do portów w Ustce i Łebie. Niezbędne jest wykonanie prac związanych z bieżącym utrzymaniem torów wodnych i podejściowych w tych portach. Tory nie spełniają odpowiednich parametrów, wynikających z obowiązujących w tym zakresie przepisów i nie zapewniają bezpiecznego dostępu do portów. Dodatkowe środki na ten cel powinny wynieść w 2016 r. co najmniej 6000 tys. zł.
3. Tory wodne i podejściowe do portów w Tolkmicku, Piaskach i Elblągu. Przeprowadzenie dodatkowych prac konserwacyjnych, związanych z utrzymaniem torów na Zalewie Wiślanym, wynika z konieczności stałego ich odmulania w celu zachowania odpowiednich parametrów eksploatacyjnych. Koszt dodatkowych prac w 2016 r. szacuję na 1500 tys. zł.
Niestety nie pomogło nowe Ministerstwo Żeglugi Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Nie pomogli posłowie ze Zachodniopomorskiego - na Komisji Finansów Publicznych (FPB) obcięto postulowane środki - jednym słowem tych pieniędzy nie będzie. A tyle razy mówiłem publicznie i pisałem, że utworzenie nowego ministerstwa nie ma sensu. I tu nie chodzi o potrzebę czy jej brak w przypadku nowego ministerstwa - tu chodzi o to, że większość, ba praktycznie wszystkie sprawy związanych z żeglugą morską czy żeglugą śródlądową załatwiane są w ministerstwie finansów. Bez środków finansowych nie dokończymy S-3, nie zmodernizujemy CE-59 czy E-59, nie zrobimy Odry żeglownej nawet w III klasie ani nie zrealizujemy do końca 12,5 m dla Szczecina.
Jak widać Szczeciński Urząd Morski na prace w obu naszych portach postulował PLN 12 mln. Przypomnę tylko, że zaległości z lat ubiegłych w pracach utrzymaniowych i czerpalnych sięgają kwoty około 60 mln zł. To jest kwota, która uzbierała się z nieotrzymanych kwot z lat ubiegłych. Co roku nasz Urząd Morski nie dostaje postulowanych kwot na te prace albo dostaje je w listopadzie, kiedy nie ma szans by nie tylko ukończyć te prace do końca roku, ale nie ma nawet szans by zakończyć procedurę przetargową. Oczywiście niewykorzystane środki przepadają.
Od wielu lat całe środowisko branży morskiej popiera postulat Urzędu Morskiego w Szczecinie, by wprowadzić w życie wieloletni plan finansowy utrzymania wód morskich oraz toru wodnego ze Świnoujścia do Szczecina tak by już w styczniu Urząd Morski wiedział ile będzie miał pieniędzy na cały rok i na lata przyszłe. To by pozwoliło na poważne obniżenie kosztów owego utrzymania i prac czerpalnych - bo Urząd Morski mógłby występować w przetargach razem z Zarządem Morskich Portów Szczecin - Świnoujście oraz z gminami - np. z Miastem Szczecin. A tak wszyscy jeżdżą do Warszawy z czapkami i jak żebracy wyciągają grzecznie rączkę: "dajcie Panie, dajcie ..." A może o to chodzi? :(
"



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowania - 4: Alterus, Colonel, Jaromir, User319
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Pewnie trochę o to chodzi, bo rozbuchana biurokracja musi wykazać swoją przydatność, trochę o miotanie się z ciągłym łataniem dziur budźetowych, co jest efektem działań bez wizji, z dnia na dzień, a trochę zwyczajną niekompetencją, ogólnie mówiąc, tych u władzy.
Chciałoby się choć konkretnemu rządowi ten galimatias przyPISać, niestety, jest to smutnym pokłosiem działań (?) wszystkich kolejnych rządów.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 sty 2016, o 17:36 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Postsolidarnosciowych, zeby nie bylo watpliwosci :)



Za ten post autor M@rek otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 30 sty 2016, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2837
Podziękował : 439
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Planują, że nasze Kobeny schronią się w Elblągu :rotfl: :rotfl:
Na to wygląda:
http://bogatebraniewo.pl/sukces-rzadu-pis-bruksela-pozwoli-na-przekop-mierzei-wislanej/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2016, o 19:39 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 9033
Podziękował : 4115
Otrzymał podziękowań: 1968
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
A tymczasem taka nowina zeby nam sie w Szczecinie ( ktory za PiS em nie glosowal) w glowach nie poprzewracalo

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z3yqMRTgdH

czy mozna sie dziwic ze sa sporadyczne co prawda glosy ze pod niemieckim zarzadem byloby lepiej ? Tunel w Swinoujsciu drugi Police-Swieta bylyby zapewne juz od lat.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2016, o 20:00 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
M@rek napisał(a):
A tymczasem taka nowina zeby nam sie w Szczecinie ( ktory za PiS em nie glosowal) w glowach nie poprzewracalo

http://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/1, ... z3yqMRTgdH

czy mozna sie dziwic ze sa sporadyczne co prawda glosy ze pod niemieckim zarzadem byloby lepiej ? Tunel w Swinoujsciu drugi Police-Swieta bylyby zapewne juz od lat.


Nie ma pieniędzy na pogłębienie toru do Szczecina ale na pogłębienie do Elbląga się znajdą :rotfl:

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sty 2016, o 20:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ale to nie z tej kupki. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Ostatnio edytowano 31 sty 2016, o 20:16 przez Alterus, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL