Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 5 lip 2025, o 05:24




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 lut 2016, o 13:22 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Moniia napisał(a):
Więc mówiąc o żegludze na Zalew to jeden dzień normalnym jachtem morskim. Maksimum. Jeśli mówimy o zwiedzaniu - to jakby kompletnie inne kryterium....
Moniko , prawie się z Tobą zgodzę. Ale wyobraż sobie taką sytuację :lato , skwar leje się z nieba a Ty podpływasz sobie swoją "Wiedżmą" do mostu zwodzonego w Drewnicy i grzecznie oczekujesz na jego podniesienie a tu ni hu hu . Halo , co się dzieje czemu nie otwieracie ! - wołasz do mostowego a On Tobie odpowiada , że najbliższe otwarcie będzie ok. godz.2000 albo wcale !!! Myślisz , że to "sajens-fikszyn " ? nie , po prostu podnoszone przęsło napuchło od temperatury i nie da się go podnieść a nawet jeśli to potem go nie zamknął i setki ludzików jadących/wracających z nad morza tkwi w korku. Tak się działo !! Drugi przykład : wracasz z Zalewu , dopływasz do śluzy Gdańska Głowa a tam info. że najbliższe śluzowanie za dwa dni ! bo wysoka woda na Wiśle i śluza nie pracuje. To też miało miejsce i wtedy przystań Janusza w Żuławkach przeżywała oblężenie łódek armatorów którzy musieli zostawić jachty i grzać do roboty w poniedziałek. Przykład trzeci : wysokość masztu Twojej łódki to przykładowo 11 m od wody więc przepłyniesz pod najniższymi drutami za Rybiną ale gdy wracasz to jest północno-wschodni gwizdek i nawiało 1 m wody i szlaban. Tak to bywa z tym płynięciem , chociaż nie zawsze , ale trzeba brać to pod uwagę. PS . nie odnoszę się do za / przeciw kanałowi Z/Z Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 13:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Mazury są atrakcyjne, bo są relatywnie blisko Warszawy. Zalew jest daleko.

Maćku - to jest jedynie obiegowa opinia nie mająca - nie gniewaj się - nic wspólnego z rzeczywistością.
Jak wiesz - jestem "zatokowcem" z odzysku :lol:
Miałem wiele lat jacht na Mazurach - byłeś chyba u mnie zresztą na udce.
Ostatnie lata przed przeniesieniem się na Zatokę trzymałem łódkę na Bełdanach.
Z domu miałem do portu 220 km.
I to był port najbliżej W-wy - dlatego porty Korektywa i Letni Ogród są tak zapchane.
Ale jak miałem jacht w Sztynorcie to odległość z domu wzrosła już do ok 300 km
Aż w pewnym momencie znudziły mi się jeziora - z wielu względów...
Rozważając przeniesienie się na zatokę okazało się, że do portu w Górkach mam 340 km.
Myślę sobie - qrcze - raptem parę km więcej a o ileż fajniejsze pływanie ... :D
Popatrzyłem na siebie w lustrze i powiedziałem sobie, że dla frajdy pływania po słonym różnica tej odległości to żaden kłopot.
Także pojęcia "blisko" czy "daleko" to pojęcia względne ...

Druga sprawa - drogi...
Najszybciej rzecz ujmę tak - czas potrzebny do przejechania trasy dom-Gorki jest porównywalny z czasem przejazdu dom-mazury.
Drogi w kierunku mazur z mazowieckiego to koszmar i to bez nadziei na żadne ekspresówki.
Obecnie ode mnie do portu jadę 3,5 godz ale jak dokończa mi DK7 to czas przejazdu spadnie jeszcze o jakieś 45 minut do godziny.
Więc sam rozumiesz, że długo się nie zastanawiałem :)
I jak wiesz pokonuję te trasę co weekend z wielką radością możliwości popływania po zatoce.

kemot napisał(a):
Odpowiedzią niech będzie mój przykład.


Mój omówiłem powyżej i powiedz mi gdzie się z nim nie zgadzasz ?

kemot napisał(a):
Ale przede wszystkim właśnie koniecznością piłowania na silniku kanałami i rzekami pomiędzy Zalewem a Zatoką.

A powiedz czemu - chcąc popływać po większej wodzie - nie przyjąłeś od razu rozwiązania "zatokowego" ?
Nie miałbyś kłopotu "piłowania na silniku kanałami i rzekami" ...
Trzymając jacht w Górkach masz Zatokę na dłoni - znaczy - płyniesz Rozlewiskiem Wisły Śmiałej kwadrans i jesteś już na zatoce.

kemot napisał(a):
Ucieszę się też z innej formy przeprawy na skróty np pochyli na wzór kanałowych.

Raz jeszcze - przemyśl przeniesienie się do Górek.
Będziesz miał wszędzie bliżej i bez konieczności straty czasu na dotarcie na Zatokę.
I wszędzie zrobi Ci się nagle głęboko :lol:
Pzdr
Kocur

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

krzychuAPIA napisał(a):
Ale wyobraż sobie taką sytuację :lato , skwar leje się z nieba a Ty podpływasz sobie swoją "Wiedżmą"


Dobra Krzychu - nie Monia ale pozwolisz, że w imieniu Monii dokończę Twoją myśl...

"skwar leje się z nieba a Ty podpływasz sobie swoją "Wiedżmą" do portu w Górkach - cumujesz - kwadrans na klar jachtu - wsiadasz w samochód i wracasz spokojnie do domu błogosławiąc swoją decyzję o portowaniu jachtu w porcie nad zatoka a nie nad zalewem, do którego dotarcie to same kłopoty...
A to wielka woda i śluzy nie otworzą, a to żar lejący się z nieba nie pozwala na otwarcie mostów zwodzonych, a to jakieś druty zawieszone za nisko nad wodą....
Myślisz sobie - czemu miałabym się tak za własne pieniądze katować jak z Górek na zatokę tak blisko ?"

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Moniia
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 14:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Alterus napisał(a):
Wyobrażam sobie, że o pogorszeniu pogody dowiedzieć się będzie można parę godzin wcześniej, ale nie znam się na tym, pewnie ludzie na Zatoce załapują jak fala na trzy metry, a strzępy żagli odfruwają w siną dal.
Ale masz swiadomość, że ze srodka Zatoki do kanału będzie ze 3 godziny drogi dla takiego mazurskiego pierdzipęda i że w ciągu tych 3 godzin warunki moga sie zmienić tak, ze nie wejdziesz już nigdzie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

krzychuAPIA napisał(a):
Drugi przykład : wracasz z Zalewu , dopływasz do śluzy Gdańska Głowa a tam info. że najbliższe śluzowanie za dwa dni ! bo wysoka woda na Wiśle i śluza nie pracuje
A dlaczego zakładasz, ze w przypadku sluzy na przekopie tak nie będzie?

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

bury_kocur napisał(a):
Raz jeszcze - przemyśl przeniesienie się do Górek.
Ale niby gdzie? To jedyny argument sensowny dla Zalewu i Przekopu. W marinach Trójmiasta nie ma miejsc, łódki upychane są na wazelinę, a ceny są z innej planety*



*Kocur nie wyjeżdżaj z przykładem Neptuna, bo tam ceny atrakcyjne sa tylko dla cżłonków, a zostać czlonkiem Naptuna to długa droga przez mękę. po za ty miejsc i tak nie ma, a zapisy na miejsca są na przyszłe pokolenia :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 15:28 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
krzychuAPIA napisał(a):
PS . nie odnoszę się do za / przeciw kanałowi Z/Z Pozdrawiam , Krzychu Wożniak
Że tak siebie zacytuję , a intencją moją było pokazanie na jakie siurpryzy możemy napotkać w drodze na Zalew i że wcale nie musi to być tak hop-siup i jesteśmy. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Ale niby gdzie?


A w takim NCŻ czy tez w Conradzie jest już tak tragicznie ?

skipbulba napisał(a):
Kocur nie wyjeżdżaj z przykładem Neptuna,


A czy ja gdzieś tu wymieniłem Neptuna ?
A poza tym znam kilku, którzy jak chcieli to się do Neptuna przenieśli.
Łącznie z niżej podpisanym. :D

Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 15:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzychuAPIA napisał(a):
wysokość masztu Twojej łódki to przykładowo 11 m od wody więc przepłyniesz pod najniższymi drutami za Rybiną ale gdy wracasz to jest północno-wschodni gwizdek i nawiało 1 m wody i szlaban.

No - to teraz propozycja. Pogoda ładna, wsiądź na rower, przejedź się ten kawałek i sprawdź sam ile wynosi prześwit "pod najniższymi drutami za Rybiną".
BTW - ostatni raz jak sprawdzałem co oznaczają znaki i napisy na tablicach brzegowych, to taka niebieska tabliczka z błyskawicą i napisem "14m" (przypadkiem była to cyfra zupełnie taka sama, jak najniższych drutach za Rybiną...) oznaczała prześwit 14m pomiędzy linią elektryczną a...wysoką wodą żeglowną. To tak w kwestii "nawiało 1 m wody"...
----------------

Krzychu - ogólniej... Pływasz w temacie - niestety brzydkim stylem, bo z pogardą dla łatwo mierzalnych faktów.
Pamiętam, jak w tym wątku uczyniłeś ze Szkarpawy rzekę o długości "ponad 30 kilometrów", choć długość Szkarpawy to dokładnie 25.4 km...
Pamiętam, jak twierdziłeś, że przebycie drogi z gdańskiej przystani klubu JK Neptun na Zalew możliwe jest tylko przy opcji " manetka na pulpicie " - a to przecież tylko ciut ponad 40 kilometrów jest...
Teraz znów ciśniesz tu jakieś historyczne dane o drutach nad Szkarpawą...

Rozumiem, że ktoś głosi zdanie, w którym przeszkody tego szlaku mocno podkreśla, ale wielokrotne ich wyolbrzymianie poparte podawaniem fałszywych danych - odbiera IMHO wiarygodność... Tak wiesz - dokładnie odbiera i na dłuuugo odbiera.

Szlak Szkarpawą i Wisłą ma niewątpliwie swoje wady. O ile kwestie koordynacji otwierania mostów czy likwidacji fuszerki w Drewnicy dałoby się załatwić niemal bez kosztów o tyle zabezpieczenie drożności śluzy w G.Głowie przy nietypowych stanach wód oraz skablowanie linii energetycznych pod dnem rzek (ostatnie cztery na Szkarpawie, potem sześć na Królewieckiej) wymagałoby jakiś funduszy.
Ale wszystko to dałoby się załatwić za kilka zaledwie procent kasy, jaką politycy chcą wydać na "przekop" i pogłębienie torów w Zalewie oraz przebudowę rzeki Elbląg.
Tyle, że urzędnikom i politykom nie zależy na tym, by mało spektakularnie ale rozsądnie i szacunkiem dla publicznej kasy poprawić działanie tego, co już jest.
Im zależy na uczestnictwie w budowie kolejnego "Misia"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: skipbulba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 18:19 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
O sensie ekonomicznym budowy przekopu nie śmiem dyskutować. Dla mnie jest to "mała rzecz a cieszy". Proponuję zaliczyć przekop mierzei do Kanału Elbląskiego i już będzie inne spojrzenie na temat. A jeszcze do tego jest "pętla żuławska" z przekopem - rewelacja. Wpiszmy ją do nawigacji. Rybacy z mierzei się cieszą. Okoliczni nie będą musieli wyciągać łodzi na plażę. A żeglarze? No cóż. Mazurskie nie wypłynął na szerokie wody bo się potopią a słonowodni i dzisiaj dają sobie radę. Nie straszna im Szkarpawa i druty nad nią.



Za ten post autor jaszra otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 18:36 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
jaszra napisał(a):
Rybacy z mierzei się cieszą.

Za to kliknąłem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 18:41 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
krzychuAPIA napisał(a):
PS . nie odnoszę się do za / przeciw kanałowi Z/Z Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.
No to cyk , jeszcze raz się zacytuję . A co ! Jaromirze jestem ostatnią osobą która chciałaby obrzydzać komuś pływanie po Szkarpawie i dalej na Zalew , ale chętnie podzielę się doświadczeniami z życia codziennego tego szlaku wodnego , w końcu mieszkam nad jego brzegiem i wszystkie opisane wydarzenia miały miejsce - takie fakty autentyczne :D Przewody za Rybiną mają wys. 14m WWŻ , tu pełna zgoda-mój błąd . Co do stylu , pływania itd. itp. nie podejmę polemiki. Zgodzę się z Tobą , że racjonalniej byłoby zainwestować w Szkarpawę tak jak napisałeś , a jeśli ja mógłbym decydować to ten miliard na Z/Z dorzuciłbym na stopień wodny na Wiśle. PS. Fajniej się z Tobą gada w realu ( SAJ , SIZ ) niż po kablu. Pozdrawiam, Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
skipbulba napisał(a):
kemot napisał(a):
Ale przede wszystkim właśnie koniecznością piłowania na silniku kanałami i rzekami pomiędzy Zalewem a Zatoką.
Aha, dobra, przyjmuję argument, teraz tylko przydałby się jakiś szacunek ilu jest takich jak Ty. Czy to jest jakaś znacząca liczba dla tego regionu czy zupełnie bez znaczenia. W sensie czy mówimy o dziesiątkach tysięcy rocznie czy o setkach? Bo moim zdaniem są to setki, może tysiąc. Czyli bez znaczenia dla regionu. Mazury są atrakcyjne, bo są relatywnie blisko Warszawy. Zalew jest daleko.


Ja to z wszelkim rozważaniem żeglarskich aspektów udogodnień wynikających z "przekopu" - dałbym sobie siana...
Przecież w oficjalno-propagandowym malowaniu obrazu "korzyści" jakie "przekop" miałby przynieść w przyszłości, ruch jachtów traktowany jest zupełnie marginalnie.
Nie zdziwię się zatem, jeżeli np. prędziutko okaże się, że dla jachtów przewidziano dwa lub trzy otwarcia przekopowej śluzy dziennie. :roll:

I już teraz mogę się założyć, że budowa zaowocuje skokowym wzrostem obecności nawiedzonych kontrolerów wszelkiej maści i że zaczną oni z zapałem udowadniać swą niezbędność - np. tworząc i egzekwując idiotyczne przepisy portowe oraz upierdliwie kontrolując jachty. Jaki to będzie miało wpływ na popularność Zalewu wśród żeglarzy-mazurantów - każdy może sobie domniemać sam...

Anyway - Wśród oficjalnych argumentów za budową względy turystyczno-żeglarskie są niemal nieobecne. Króluje dziesiątki razy odmieniana przez przypadki bzdura o tworzeniu warunków dla "wykorzystania potencjału portu morskiego Elbląg" w celu przeładowywania 3-3.5 mln ton towarów . I ten potok ładunków miałby przemieszczać się statkami morskimi.... przez rzeczkę i tor wodny - pogłębione do...4m. :twisted: :twisted:

Uważam, że jest argumentacja tak absurdalna oraz tak oderwana od realiów współczesnej żeglugi, że nie sposób tłumaczyć jej inaczej jak cynizmem tych, który jej używają. Cynizmem opartym na mechanizmie "ciemny lud to kupi".
Cóż, być może cyniczni biurokraci mają z tym ciemnym ludem rację... Rację dzięki której ci, co sobie na to ostrzą zęby, "zagospodarują" ten miliardzik czy dwa oraz ciupasem stworzą proporcjonalną do wywalonej w błoto kasy liczbę nowych "etatów". Rację, którą widać, po tym jak gładko nawet tu "przekop" się ludowi łyka...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 21:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
krzychuAPIA napisał(a):
chętnie podzielę się doświadczeniami z życia codziennego tego szlaku wodnego , w końcu mieszkam nad jego brzegiem i wszystkie opisane wydarzenia miały miejsce - takie fakty autentyczne

Znaczy - Szkarpawa Ci się wydłużyła znienacka, o prawie 5 kilometrów?
Przepłynięcie 42 kilometrów w ciągu całego letniego dnia wymogło na Tobie opcję "manetka w pulpicie"?
Autentycznie?? :lol:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 21:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
argumentacja tak absurdalna


Jest Jarek jedna, jedyna argumentacja trafiająca do mnie ZA wykonaniem tego przekopu.
Jest to danie prztyczka w nos obecnym decydentom starego dobrego, hanzeatyckiego miasta Königsberg w dyskusji nad udostępnieniem cieśniny będącej w ich mocarstwowym władaniu... :lol:
Bo innej argumentu nie widzę ... :rotfl:

jaszra napisał(a):
słonowodni i dzisiaj dają sobie radę. Nie straszna im Szkarpawa i druty nad nią.

Tu masz rację - bo nie mając składanego masztu (a na cholerę mi maszt składany) po prostu ani ja ani nikt ze znajomych tam nie pływa.
Więc faktycznie dajemy sobie radę :rotfl: :rotfl: :rotfl:
A przez cieśninę pływać na Zalew nie będę bo nie będę pływać tam gdzie mnie - jako Polaka - nie lubią celując mi w plecy z kałasza.
Jest tyle innych fajniejszych i spokojniejszym miejsc na Bałtyku bez takich atrakcji ...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 lut 2016, o 22:36 

Dołączył(a): 25 lut 2012, o 22:46
Posty: 75
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 13
Uprawnienia żeglarskie: sj
Chyba ktoś ściągał od Jaromira :lol:
http://www.tokfm.pl/blogi/liberte/2016/ ... wislanej/1



Za ten post autor jarex otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 07:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
bury_kocur napisał(a):
Tu masz rację - bo nie mając składanego masztu (a na cholerę mi maszt składany) po prostu ani ja ani nikt ze znajomych tam nie pływa.
Aliflanke dotarła na Zalew bez większych problemów pomimo nieskładanych masztów. Dwóch :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 08:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skipbulba napisał(a):
Aliflanke dotarła na Zalew bez większych problemów pomimo nieskładanych masztów. Dwóch


A jaka miałeś wysokość nad KLW tych masztów ?
Bo mój "Bury" ma czubek anteny VHF na 14 metrach ?
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 15:07
Posty: 4811
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 675
Otrzymał podziękowań: 1715
Uprawnienia żeglarskie: j.st.m
Musisz obciąć antenę :)

Nie pamiętam Włodku. Z anteną to chyba cos ze 12m, ale nie jestem pewny :)

_________________
Maciek"S"Kotas

---
O!...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 09:39 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Jaromirze , Twoje na wierzch tak jak chciałeś. Ja zmieniam hals. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 09:52 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Ja uważam, ze ekonomicznie przekop jest bez sensu. Ale zakaładając, ze mam łódkę w Elblągu i tylko weekend na pływanie to jednak dyskusje na temat, że kanałami też można na Zatokę nie przekonuje mnie. W piątek późno po południu czy na noc w kanały nie pójdę, bo bez sensu.
Czyli wychodzę rano w sobotę, wieczorem jestem w Górkach i rano w niedzielę wracam do Elbląga.
Przez przekop jednak wychodzę w piątek, nocuję przy przekopie rano myk na Hel, czy do Gdańska, ale Zatoką a nie kanałami i w niedzielę Zatoką "nazad".
Nie mówię o ekonomii ale o możliwości pożeglowania. I nie wszystkie jachty muszą stać w Górkach.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sty 2012, o 00:14
Posty: 708
Podziękował : 105
Otrzymał podziękowań: 193
Uprawnienia żeglarskie: Morski Trzymacz Rumpla
To ile będzie takich jachtów? 100-1000? Czyli wyjdzie 1-10mln inwestycji na jacht, bo kto bogatemu zabroni. :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 21:23 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Ejdzej napisał(a):
To ile będzie takich jachtów? 100-1000? Czyli wyjdzie 1-10mln inwestycji na jacht, bo kto bogatemu zabroni. :rotfl:
10000 A co?! :D
Za przejazd kilometra autostrady lub drogi szybkiego ruchu, w systemie Viatol, płacimy ok 30 groszy. Ile pojazdów musi przejechać aby inwestycja się zwróciła? ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 23:40 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
jarex napisał(a):
Chyba ktoś ściągał od Jaromira
http://www.tokfm.pl/blogi/liberte/2016/ ... wislanej/1
Dokładnie tak. „Ktoś” dodał tylko od siebie rysunek, kilka znanych powszechnie nazwisk, trochę o programie +500 i usunął nadmiar jadu, jaki ma zwykle Jaromir dla swoich oponentów. Kim jest ten ktoś?
http://www.goldenline.pl/bartlomiej-austen/
W CV można przeczytać, że ukończył handel morski na UG i cała wiedzę o transporcie morskim posiadł w ciągu dwóch miesięcy, stojąc w charakterze ciecia na bramie w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni. Wcześniej sprzedawał trochę piwo w Kartuzach a później lody na patyku. Obecnie jest przedsiębiorcą z aspiracjami do polityki i ze skłonnością do plagiatów.

Kiedyś z kumplem wrzuciliśmy pewnej starszej pani węgiel do piwnicy, ale nigdy nie z tego powodu nie gadaliśmy o górnictwie węgla kamiennego w Polsce.


Ostatnio edytowano 9 lut 2016, o 23:51 przez Seagrams, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 lut 2016, o 23:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jacek Woźniak napisał(a):
Ejdzej napisał(a):
To ile będzie takich jachtów? 100-1000? Czyli wyjdzie 1-10mln inwestycji na jacht, bo kto bogatemu zabroni. :rotfl:
10000 A co?! :D
Za przejazd kilometra autostrady lub drogi szybkiego ruchu, w systemie Viatol, płacimy ok 30 groszy. Ile pojazdów musi przejechać aby inwestycja się zwróciła? ;)

To policz jak zwróci się autostrada, której szerokość i nośność dopuszcza co najwyżej jazdę furgonetką. I czy jest sens rozważać jak korzystna będzie dla rowerów. :mrgreen:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Seagrams napisał(a):
W CV można przeczytać, że ukończył handel morski na UG

Zawsze to chyba lepiej, niż Katolickie Nauczanie Społeczne na KUL... :-P

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 00:08 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jaromir, gdybym miał tak lekkie pióro jak Ty, to przejechałbym ciężkim walcem po gościu za ten plagiat. Ale wtedy zostałoby was, zagorzałych przeciwników przekopu, o jednego mniej.
Czyli trzech.



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 00:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Zawsze to chyba lepiej, niż Katolickie Nauczanie Społeczne na KUL... :-P

Nie nadążasz. Teraz już nie. :-P

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 00:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Waldi_L_N napisał(a):
Ja uważam, ze ekonomicznie przekop jest bez sensu. (...) Nie mówię o ekonomii ale o możliwości pożeglowania.


Jest bez sensu bez dwóch zdań.
Bo ile jeszcze jachtów z takim pomysłem jak Twój znajdzie się na takie żeglowanie ?
Sam przyznasz, że ekonomicznego uzasadnienia ten przekop nie ma...

Waldi_L_N napisał(a):
I nie wszystkie jachty muszą stać w Górkach.

Nie muszą - ale te co stoją - w weekend żeglują po Zatoce.
Także musisz Waldi wybierać - albo rybki albo akwarium :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 03:19 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
bury_kocur napisał(a):
Sam przyznasz, że ekonomicznego uzasadnienia ten przekop nie ma...

Cały czas niezmiennie to twierdzę. Ale jeśli przekop potraktować w kategorii misia... :rotfl:

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 19:47 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 390
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jaromir napisał(a):
To policz jak zwróci się autostrada, której szerokość i nośność dopuszcza co najwyżej jazdę furgonetką. I czy jest sens rozważać jak korzystna będzie dla rowerów. :mrgreen:
Od kiedy zaczęto budować https://pl.wikipedia.org/wiki/EuroVelo faktycznie opłacalność może zmaleć.

Mnie już troszkę wątek bawi. Decyzja, jak zawsze przy tak wielkich czy długofalowych a może strategicznych inwestycjach, jest polityczna a nie czysto ekonomiczna. Jak dożyjemy czasu przekopania mierzei zobaczymy jak ludzie to spożytkują. Na razie z czułością czytam o walce postu z karnawałem.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Ha... a ja się zastanawiam nad jedną rzeczą... Chyba powoli dociera do elektoratu PiS, że budzą się z ręką w nocniku.
No bo to z tym 500+ jest nie do końca tak jak PiS obiecywał...
Z lekarstwami dla 75+ jak wyżej
Obniżenie wieku emerytalnego będzie... może... kiedyś...
To myślicie, że na przekop będzie kasa? Murzyn, znaczy się wyborcy zrobili swoje a teraz mogą iść do Pana Boga na skargę :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Murzyn, znaczy się wyborcy zrobili swoje a teraz mogą iść do Pana Boga na skargę


Skargą będą następne wybory Jurek :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 193
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Jurmak napisał(a):
a teraz mogą iść do Pana Boga na skargę

A może do Torunia.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL