Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 cze 2025, o 22:23




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 gru 2016, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Szkarpawa ma głębokość ok 2,5 m. Do stanu takiego jak projektowany przekop można ją doprowadzić za 10-15% ceny przekopu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2016, o 15:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Szkarpawa ma głębokość ok 2,5 m. Do stanu takiego jak projektowany przekop można ją doprowadzić za 10-15% ceny przekopu.


Tu zaszalałeś.

Głębokość tranzytowa na Szarpawie, to 1.8 m, a szlak to kręty i długi, w sumie około 40 km do morza (najkrótszą drogą przez Świbno), z małą śluzą i mostami zwodzonymi o wąskich przęsłach.
Maksymalna szerokość statków na Szkarpawie to obecnie ok. 9m.
Jaka ma być szerokość kanału przez mierzeję?

Trzebaby de facto kopać nowy kanał, z grubsza jedynie w korycie Szkarpawy, pogłębiając 3 krotnie, poszerzając na całej długości, prostując rzekę, zbudować minimum 2 nowe zwodzone mosty drogowe (wyburzając istniejące), zbudować nową dużą śluzę.
Kanał od Zalewu do Wisły, nie do morza, po wyprostowaniu miałby ponad 20 km.
Do tego trzeba zadbać by Wisła i jej ujście miały odpowiednie parametry, w szerokim zakresie stanu wody.

Opowiadanie o dużym morskim porcie w Elblągu to przegięcie.
Stwierdzenie, że Szkarpawą niewielkim kosztem można puścić morskie statki (choćby te nieistniejące maleństwa, co to mają niby pływać do Elbląga) - to jeszcze lepsza bajeczka.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 3: Alterus, bratanek65, Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2016, o 16:08 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
No to teraz Ty zaszalałeś.
Jak Cię Zientara dorwie...... :rotfl:
W razie czego worek cebuli podrzucę. :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2016, o 16:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marcin_palacz napisał(a):
Opowiadanie o dużym morskim porcie w Elblągu to przegięcie.
Stwierdzenie, że Szkarpawą niewielkim kosztem można puścić morskie statki (choćby te nieistniejące maleństwa, co to mają niby pływać do Elbląga) - to jeszcze lepsza bajeczka.
Skoro nie istniejące, to po co te morskie statki puszczać?
Chodzi o to, że tanio można uzyskać przepustowość Szkarpawy, taką jaką ma mieć przekop. Zamiast dwóch statków dziennie wystarczy puścić 8-10 śródlądowych barek. Na dodatek barek mamy kilkadziesiąt (w odróżnieniu od kilku statków). Utrzymanie Szkarpawy też będzie tańsze.

Nadal jednak pozostają pytania: co i skąd się będzie wozić do Elbląga (tak, żeby się opłacało)? gdzie te statki/barki będą rozładowywane? jak wywieźć/przywieźć ładunki jedną bocznicą?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 gru 2016, o 17:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Nadal jednak pozostają pytania: co i skąd się będzie wozić do Elbląga (tak, żeby się opłacało)? gdzie te statki/barki będą rozładowywane? jak wywieźć/przywieźć ładunki jedną bocznicą?


Cała ta opowiastka o elbląskim porcie morskim to oczywiście bajdurzenie swobodne jest.
Kanał jeśli ma sens, to rekreacyjny, turystyczny.

I rzeczywiście, dla ruchu rekreacyjnego, Szkarpawę można udrożnić niewielkim kosztem, tylko że jednej rzeczy się nie zmieni: Szkarpawą do morza z Zalewu jest 40 km, kanałem byłoby 2 km. 10 godzin, zamiast kilkudziesięciu minut.

I już się więcej w tym wątku nie odzywam, bo jeszcze faktycznie ten kanał zbudują i nad Zalewem przestanie być pusto i tanio ;-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 03:43 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
marcin_palacz napisał(a):
bo jeszcze faktycznie ten kanał zbudują i nad Zalewem przestanie być pusto i tanio ;-)

A to jest nawet prawdopodobne. Sam się chętnie wybiorę.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 11:07 

Dołączył(a): 21 lut 2011, o 22:52
Posty: 490
Podziękował : 41
Otrzymał podziękowań: 67
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Stara Zientara napisał(a):
Nadal jednak pozostają pytania: co i skąd się będzie wozić do Elbląga (tak, żeby się opłacało)? gdzie te statki/barki będą rozładowywane? jak wywieźć/przywieźć ładunki jedną bocznicą?

marcin_palacz napisał(a):
Cała ta opowiastka o elbląskim porcie morskim to oczywiście bajdurzenie swobodne jest.
Kanał jeśli ma sens, to rekreacyjny, turystyczny.

Ale jeżeli zostanie wybudowany to myślę, że jako ważny obiekt dla obronności czyli militarny.
Interpolując obecną paranoję, może się okazać, że będzie zamknięty dla swobodnego ruchu turystycznego i będą wymagane zezwolenia. :evil:

_________________
Maciej Stachowicz


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 12:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Chodzi o to, że tanio można uzyskać przepustowość Szkarpawy, taką jaką ma mieć przekop. Zamiast dwóch statków dziennie wystarczy puścić 8-10 śródlądowych barek.


Aha, jeszcze jedna refleksja, choć miałem się nie odzywać. ( ;-) ).

Duży, prawie bezinwestycyjny, ruch Szkarpawą barek towarowych, jachtów, większych motorówek?
Wszystkiego co ma powyżej metrów 2.5 metra wysokości?

Konieczne jest więc regularne i częste otwieranie mostu w Rybinie. Zawsze przecież ktoś czeka na na wodzie - ruch jest dużo większy niż obecnie. I jeszcze 10 barek dziennie, poza harmonogramem otwarć. A otwarcie dla barki to nie jest otwarcie na 5 minut. Most musi się otworzyć odpowiednio wcześniej, barka przepływa na minimalnej prędkości, bo przęsło wąskie...
Dla jachtów też otwarcie trwa, bo niewprawni skipperzy czekają daleko od mostu. W letnie weekendy, wtedy kiedy również drogowy ruch na plażę jest największy, po prostu blisko mostu nie starcza miejsca na czekanie.

To przecież tam, na drodze 502, natychmiast wysoki most stały trzeba budować, bo korki wkrótce będą do samego Elbląga.

Mieszkańcy Krynicy Morskiej zdaje się nie bardzo lubią kanał, bo ich drogowo miałby odcinać od reszty Polski. A jakoś nikt nie zauważył, że Szkarpawa drogowo "odcina" nie tylko Mierzeję, ale cały 50 kilometrowy odcinek wybrzeża od Mikoszewa do granicy rosyjskiej.

Jak ktoś mówi, że na Zalew i tak nigdy "nikt" z Bałtyku nie będzie wpływać, i wobec tego kanał jest niepotrzebny, to może ma rację, choć nie sądzę - można się spierać. Szkarpawa jednak nie jest istniejącą alternatywą bezpośredniego połączenia Zalewu z Bałtykiem.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 14:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marcin_palacz napisał(a):
Szkarpawą do morza z Zalewu jest 40 km, kanałem byłoby 2 km. 10 godzin, zamiast kilkudziesięciu minut.
Z morza? Z którego miejsca i do którego?

Z Gdyni np., kanałem będzie do Elbląga 43 mile, a Szkarpawą jest 50 mil. Więc różnica aż tak duża nie będzie.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Z Gdyni np., kanałem będzie do Elbląga 43 mile, a Szkarpawą jest 50 mil. Więc różnica aż tak duża nie będzie.


Czemu zmierzyłeś tylko Gdynia-Elbląg, a nie Puck-Nowa Pasłęka? Względna różnica odległości pasowałaby jeszcze lepiej do założonej tezy. ;-)

Mówię o rekreacyjnym pływaniu po Zatoce Gdańskiej i po Zalewie.
Kanał połączyłby te dwa akweny, ze sporą liczbą portów dostępnych "po drugiej stronie" w kilkugodzinnym rejsie. Przejście z jednego akwenu na drugi, zajmowałoby kilkadziesiąt minut, zamiast 10 godzin.

Możnaby trzymać jacht w Kątach Rybackich, Suchaczu, Krynicy Morskiej, Tolkmicku, Sztutowie i na weekendy wychodzić na morze, na Hel, do Gdańska, Sopotu, Gdynii, czy po prostu na spacer.

Możnaby z Górek popłynąć na rybkę nie tylko na Hel, ale i do Kątów Rybackich, czy Krynicy Morskiej. Nawet nie trzeba wchodzić na Zalew - obiad zjemy w przystani przy wejściu do kanału.
A dla wczasowiczów pojawiają się atrakcje w rodzaju rejs z Kątów na Hel, czy do Sopotu,
z Helu do Fromborka. Itp, itd.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: Seagrams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marcin_palacz napisał(a):
Przejście z jednego akwenu na drugi, zajmowałoby kilkadziesiąt minut, zamiast 10 godzin.
Tak można również udowadniać potrzebę przekopania kanału przez Mierzeję Helską - będzie bliżej do Władysławowa :P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: Colonel, M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 17:20 
*** Ban ***

Dołączył(a): 18 lip 2015, o 11:08
Posty: 649
Podziękował : 280
Otrzymał podziękowań: 125
Uprawnienia żeglarskie: niebieskie?
Panowie, po co to całe bicie piany?
Decyzja jest w 100% polityczna a nie ekonomiczna i szkoda strzępić język po próżnicy.
Tak samo było z Możejkami, nie chodziło o ekonomię tylko o utrudnienie życia Ruskim.
Tak samo nam utrudniają życie Czesi z naszą żywnością.
Jest jak jest. Naród wybrał i po ptokach. Teraz są konsekwencje.

_________________
"W wielu ludziach krąży po cichu robak szaleństwa."
Waldemar Łysiak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 gru 2016, o 22:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Naród na szczęście nie wybiera raz na zawsze

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 22:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8050
Podziękował : 1877
Otrzymał podziękowań: 2419
Uprawnienia żeglarskie: -
piotr6 napisał(a):
ale zachodzę w głowę co tajnego może być z przekopem?
Alterus napisał(a):
Ale wykluczyć nie można, że ma stanowić jakiś element planu operacyjnego na wypadek W, choć niekoniecznie dla stumetrowych okrętów o zanurzeniu 4,5 metra.
Skoro już wspominałem byłem, to przypomnę ;)
http://www.defence24.pl/511554,rosja-pr ... -morskiej#


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 23:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Ryś napisał(a):
piotr6 napisał(a):
ale zachodzę w głowę co tajnego może być z przekopem?
Alterus napisał(a):
Ale wykluczyć nie można, że ma stanowić jakiś element planu operacyjnego na wypadek W, choć niekoniecznie dla stumetrowych okrętów o zanurzeniu 4,5 metra.
Skoro już wspominałem byłem, to przypomnę ;)
http://www.defence24.pl/511554,rosja-pr ... -morskiej#

Ale najłatwiej jak widać skreślać wszystko z góry, bo to przecież PIS.
A Marcin Palacz ma oczywiście rację podnosząc wpływ powstania przekopu na turystykę, też zresztą o tym pisałem.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 gru 2016, o 23:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
Możnaby trzymać jacht w Kątach Rybackich, Suchaczu, Krynicy Morskiej, Tolkmicku, Sztutowie i na weekendy wychodzić na morze, na Hel, do Gdańska, Sopotu, Gdynii, czy po prostu na spacer.

Możnaby z Górek popłynąć na rybkę nie tylko na Hel, ale i do Kątów Rybackich, czy Krynicy Morskiej. Nawet nie trzeba wchodzić na Zalew - obiad zjemy w przystani przy wejściu do kanału.


Marcin - jaka jest głębokość Zalewu w powyższych portach i na podejściach do nich ?
Lub inaczej - jachtem o jakim zanurzeniu można bezpiecznie żeglować po tym akwenie ?
I czy po wybudowaniu kanału głębokości powyższe się jakoś radykalnie zwiększą na tyle, że jachtami o zanurzeniu 1,5 - 2 metrów będzie można bezpiecznie tam żeglować ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell



Za ten post autor bury_kocur otrzymał podziękowania - 2: Colonel, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 00:25 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Przeczytałem artykuł z linka. :rotfl:
Będą na nim montować cyt. cięźki karabin maszynowy kal. 14,5mm "KPWT" ??? Dla niezorientowanych Krupnokalibernyj Pulemiot Władimirowa w odmianie T był montowany na SKOTach i innych wodach bojowych. Prototyp z 1944r wersja pokładowa lata 50-te ubiegłego wieku. W pierwszej dekadzie tego wieku produkowali go jeszcze polnocni Koreańczycy, Chińczycy i Bułgarzy. Tyle na temat rzetelności tego artykułu.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 00:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
jachtami o zanurzeniu 1,5 - 2 metrów będzie można bezpiecznie tam żeglować ?
30 lat temu pływałem tam jachtem o zanurzeniu 1,25 m. Nie było lekko. Ile razy od tamtej pory pogłębiano Zalew?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 00:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Waldi_L_N napisał(a):
odmianie T
czyli Tankowyj, a przecież mogą jeszcze montować A = Awiacionnyj, albo S = Sudowyj.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 00:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Przeczytałem artykuł z linka. :rotfl:
Będą na nim montować cyt. cięźki karabin maszynowy kal. 14,5mm "KPWT" ??? Dla niezorientowanych Krupnokalibernyj Pulemiot Władimirowa w odmianie T był montowany na SKOTach i innych wodach bojowych. Prototyp z 1944r wersja pokładowa lata 50-te ubiegłego wieku. W pierwszej dekadzie tego wieku produkowali go jeszcze polnocni Koreańczycy, Chińczycy i Bułgarzy. Tyle na temat rzetelności tego artykułu.

Fakt, że autor nie ma o broni pojęcia, wielkokalibrowy karabin nazywając ciężkim.
Ale to broń której lepiej nie pchać się pod lufę, co z tego, że prototyp z '44? :-D
Cały czas na chodzie, z całą gamą pocisków.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 01:13 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 544
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
Po prostu nie jest przez Rosjan produkowany od dawna. To technologicznie przestarzała konstrukcja. Nowsze konstrukcje zabijają celniej, szybciej i mają większą siłę przebicia wynikającą z energii początkowej stosowanych pocisków jak i konstrukcji lufy i zamka. Wielkokalibrowe karabiny maszynowe nie są projektowane do "koszenia" piechoty tylko do zwalczania lekko opancerzonych celów i stanowisk ogniowych. Do zabicia piechura nie trzeba wydawać pieniędzy na pocisk 14,5mm, wystarczy 7,62, 5,45 lub natowski 5,56.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 05:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
Lista polskich statków, które mają parametry pozwalające na wejście do Elbląga...

Easy...
Nie "wejście do Elbląga", tylko przez "przepłynięcie przez przekop", prawda?
Do Elbląga wchodzi się wąską, przegrodzoną archaicznym mostem pontonowym rzeką Elbląg. Od Zalewu do portu w Elblągu jest tą rzeką ponad 10 kilometrów - z czego na odcinku blisko 6 kilometrów rzeka jest obustronnie obwałowana....
Obecnie rzeka Elbląg pozwala na ruch statków z zanurzeniem maksymalnym do 1,8m. No - jeżeli akurat poziom wody nie opadnie, a przecież poziom, o kilkadziesiąt cm. niższy od średniego nie jest na tej rzece niczym nadzwyczajnym...
Plany użytkowania "morskiego" portu Elbląg przez morskie statki handlowe muszą uwzględniać konieczność całkowitej przebudowy koryta rzeki Elbląg na odcinku od Zalewu do Elbląga. Przebudowa "minimum" to nowy most drogowy w Nowakowie oraz pogłębienie, wyprofilowanie zakrętów i poszerzanie koryta - wszystko na terenach depresyjnych.
Żadne upublicznione plany, w tym w szczególności plany finansowania budowy "przekopu" - inwestycji w zakresie przebudowy rzeki Elbląg - choćby tylko do parametrów takich jak "przekop" - nie uwzględniają. A chodzi o kwotę w okolicach miliarda złotych...

Stara Zientara napisał(a):
....z pełnym ładunkiem:

Co oznacza "z pełnym ładunkiem"?
Bo na pewno nie z pełnym zanurzeniem...
Stara Zientara napisał(a):
KOPERSAND - zbud. w 1993 r., 3036 t dwt, Żegluga Gdańska sp. z o.o.
BIENVILLE - zbud. w 1990 r., 3041 t dwt, Żegluga Gdańska sp. z o.o.

Oba (podobnie jak niewymienione "San Diego' i "Progress" - jeżeli wciąż są statkami o polskiej przynależności) mają maksymalne zanurzenie SSW (Summer Salt Water) 4.64m.
Takie zanurzenie jest o 64 cm za duże nawet dla samego przejścia przez "przekop".
Takie zanurzenie dla ogłoszonych obecnie planów pogłębiania torów wodnych na Zalewie - do ujścia rzeki Elblag - to niemal 1.5 metra za dużo (plany mówią o pogłębianiu do 4.0m, czyli maksymalne zanurzenie - do 3.2m).
A na rzekę Elbląg, której plany pogłębiania i poszerzania nie są znane - zanurzenie maksymalne w/w statków to w tej chwili o niemal 3 metry za dużo.
Stara Zientara napisał(a):
MAX - zbud. w 1980 r., 1853 t dwt, Żegluga Gdańska sp. z o.o.

Statek o podanych parametrach i nazwie "MAKS" (siódmej czy ósmej w karierze...) - podnosi banderę rosyjską. Obecnie zimuje na jeziorze Onega.
Stara Zientara napisał(a):
POPRAD - zbud. w 1986 r., 1980 t dwt, Baltramp Shipping sp. z o.o., Szczecin

Bandera Panama, operuje na Morzu Czarnym i Śródziemnym.

Etc, etc...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 07:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 13160
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 3096
Otrzymał podziękowań: 2696
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jaromir napisał(a):
jeżeli wciąż są statkami o polskiej przynależności)
To akurat dotyczy wszystkich, bo ja mam dane sprzed roku.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 07:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
bury_kocur napisał(a):
Marcin - jaka jest głębokość Zalewu w powyższych portach i na podejściach do nich ?


Głębokość Zalewu w jego zachodniej (najpłytszej) części, to 2 do 3 m, poza torami, nie licząc przybrzeżnych mielizn. Żeglują jachty o zanurzeniu ponad 1.5 m. Na podejściach do niektórych portów bywa płycej, ale pogłębianie i utrzymywanie w odpowiednim stanie podejść do portów i porcików, to już naprawdę pikuś i trzeba się tego domagać niezależnie od wszelkich pomysłów z budową kanału, udrażnianiem Szkarpawy, itp. Podobnie jak trzeba się domagać by wszędzie na torach była zagwarantowana powiedzmy 2 metrowa "głębokość tranzytowa".

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 08:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Waldi_L_N napisał(a):
Po prostu nie jest przez Rosjan produkowany od dawna. To technologicznie przestarzała konstrukcja
No patrz. :-) A Amerykanie jeszcze dalej za murzynami, bo ich Browning 12,7 z pierwszej wojny...
Nie jestem na bieżąco i być może Rosjanie czymś KPW zastąpili. Ale nie słyszałem o nowym WKM na tę amunicję.
Że to nie na piechotę, wiadomo, zresztą na piechotę to przede wszystkim "bomby i kartacze", od broni strzeleckiej ginie stosunkowo niewielu.

Piszę o tym, bo do niszczenia pływających jednostek czy helikopterów, umocnień, to wciąż bardzo dobra, sprawdzona broń, amunicja jest w produkcji a w magazynach karabiny.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 08:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Obecnie rzeka Elbląg pozwala na ruch statków z zanurzeniem maksymalnym do 1,8m.


W jednym miejscu bywa tak płytko - przy zielonej główce, tzw "Andzi". Jesienią akurat tor w tamtych okolicach był pogłębiany, więc teraz i na jakiś czas będzie zdecydowanie głębiej. Na rzece, do samego Elbląga i w Elblągu jest głębiej, nie pamiętam dokładnie, ale na pewno ponad 3m. Zakręt jest w zasadzie jeden, łagodny.

Jaromir napisał(a):
A chodzi o kwotę w okolicach miliarda złotych...


A ktoś tu niedawno mówił, że Szkarpawę (szlak 3 razy dłuższy, dużo płytszy, dużo węższy i dużo bardziej kręty niż rzeka od Zalewu do Elbląga, z dwoma mostami i śluzą do przebudowy) można prawie bezinwestycyjnie dostosować do przewozu milionów ton rocznie...

Nie bronię pomysłu, by "transatlantyki" wpływały do Elbląga, ale koryguję, bo to nie jest tak, że po Zalewie nie da się pływać niczym większym od omegi z opuszczonym mieczem.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 09:02 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
I czy po wybudowaniu kanału głębokości powyższe się jakoś radykalnie zwiększą na tyle, że jachtami o zanurzeniu 1,5 - 2 metrów będzie można bezpiecznie tam żeglować ?


Miałem se ja kiedyś Dehlerka.... o zanurzeniu 1,2 m. Facet co go ode mnie kupował właśnie na zalew, całował mnie po nogach. Dlaczego ??

Ba do wyboru miał tylko Nefryta żeby mógł sobie bezpiecznie dopłynąć do większości miejsc na zalewie, i mieć tą przysłowiową puszkę piwa pod kilem ;)

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 09:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
junak73 napisał(a):

Miałem se ja kiedyś Dehlerka.... o zanurzeniu 1,2 m. Facet co go ode mnie kupował właśnie na zalew, całował mnie po nogach.

To wyobraź sobie, po czym by Cię całował, gdyby istniały kilerki o zanurzeniu ćwierć metra i takiego byś mu sprzedawał. :-D
Przecież to jasne, że im mniejsze zanurzenie, tym zawsze łatwiej na wodach przybrzeżnych czy śródlądziu. Nawet gdy głębokość samego akwenu duża. Wszędzie podpłyniesz, nie nadziejesz się na kamlot czy mieliznę, nie utkniesz w rybackim wontonie, przybijesz do brzegu gdzie chcesz i wyskoczysz bez brodzenia w wodzie.
Gdyby nie konieczność konstruowania głębiej zanurzonych jednostek, zanurzenie "zero" byłoby ideałem w każdych warunkach.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 14118
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 354
Otrzymał podziękowań: 2454
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
marcin_palacz napisał(a):
2 do 3 m, poza torami, nie licząc przybrzeżnych mielizn. Żeglują jachty o zanurzeniu ponad 1.5 m.

marcin_palacz napisał(a):
by wszędzie na torach była zagwarantowana powiedzmy 2 metrowa

marcin_palacz napisał(a):
bo to nie jest tak, że po Zalewie nie da się pływać niczym większym od omegi z opuszczonym mieczem.


Marcin
Patrząc z własnego podwórka - poprzednia moja łódka miała 1,5 metra zanurzenia i ważyła 4,5 tony. Obecna to prawie 12 ton i 2 metry zanurzenia.
Nie zdecydowałem się poprzednio i na pewno nie zdecyduję sie teraz obecnie na próbę wejścia na ten akwen nie mając gwarancji minimum (!!!!!!) jednego metra pod kilem wszędzie !
Nie bardzo wiem jak ściągać samodzielnie z mielizny 12 ton.
Przeciętne jachty znajomych na Zatoce to właśnie wymiary 9 - 12 metrów i zanurzenia 150 - 200 cm.
Więc Marcin - jak Cię lubię :) ... ale kogo chcesz namówić na pływanie po tym akwenie ?
Skipbulba bardzo trafnie kiedyś zauważył, że jak wchodzi na rzędną 5 metrów to zaczyna nerwowo rozglądać się wokół a poniżej 3 metry to próbuje opanować hercklekot :rotfl: .
U mnie jest podobnie.
Nie wiem jak inni ale z powyższych powodów ja na pewno nie będę ryzykował pływania po Zalewie mając Zatokę.
Tam jak dla mnie po prostu brak jest gwarancji spokojnego pływania.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 20 gru 2016, o 09:27 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 gru 2016, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcin_palacz napisał(a):
A ktoś tu niedawno mówił

Kto i dokładnie co mówił?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL