Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 13 lip 2025, o 17:14




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 141  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 sty 2016, o 17:04 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Do Trzebiezy nie jest zły. Do Szczecina znakomity. Oczywiście piszę o dojezdzie z Poznania

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 18:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
skipbulba napisał(a):
Wyobrażam sobie parę innych rzeczy na które można wydać 800mln jednorazowo i Bóg wie ile co roku na utrzymanie.


Nie wiem, czy te 800 mln to dobra kwota, ale niech będzie.
20 km autostrady. Jedna większa powiatowa obwodnica.
A zadęcie w dyskusjach, jakby to była w sensie kosztów inwestycja stulecia w skali całego kraju.

Tak mi się coś widzi, że zmiana dla tego całego wciąż zapyziałego regionu (po południowej stronie Zalewu) wynikająca z budowy kanału byłaby większa niż z niejednej inwestycji o podobnej skali, choćby drogowej, realizowanej bez dzielenia włosa na czworo.
W sensie skutków społecznych, nakładów na turystykę, rekreację, żeglarstwo, wodniactwo, byłaby to natomiast inwestycja stulecia. Skok jakościowy. Tak sądzę.

Co do utrzymania, Niemcy kanały przez rozlewiska wokół Rugii utrzymują, pogłębiają i to miejscami do całkiem słusznych głębokości. Duńczycy u siebie takoż. U Szwedów też znajdę odpowiednie przykłady. W niektórych miejscach te tory, mosty, porty itp mają jeszcze jakieś znaczenie dla żeglugi handlowej, w innych już nie. Choćby taki kanał Falsterbo znaczenie obecnie ma wyłącznie rekreacyjne. Ktoś to utrzymuje, a kasa z tego pozornie żadna. Bez sensu, nie?
Zresztą, jeśli mówimy tylko o rekreacji, to na Zalewie nic nie trzeba "utrzymywać" bardziej niż bez kanału.

Jakoś warto na takie rzeczy łożyć, choć niekoniecznie przekłada się to na prosto liczoną opłacalność, w perspektywie lat choćby kilkudziesięciu.

Ale właściwie to nie jestem zainteresowany, bo ceny żeglarskich usług, w Elblągu i przystaniach Zalewu wzrosłyby pewnie ze 3 razy i byłoby już tylko trochę taniej niż w Gdańsku. ;-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowania - 2: krzychuAPIA, nauaag
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 20:29 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Miałem sen :-o . Śniłem o kanale Z/Z : wykonujemy przekop przez Mierzeję Wiślaną budujemy śluzę z infrastrukturą a z całego urobku mierzejowego jak i pogłębiarskiego z toru wodnego usypujemy groblę między Piaskami a miejscowością Rusy po wschodniej stronie Zalewu . Na tej grobli prowadzimy drogę i ścieżki rowerowe , wykonujemy m-ca postojowe dla m.in camperów, wykonujemy śluzę aby całkowicie nie odcinać się od sąsiadów , przepławkę dla ryb i ew.przepływu wody https://www.youtube.com/watch?v=ePFD5FYTr5Y oczywiście w skali micro-micro.
Co zyskujemy ?
- zabezpieczamy całą wschodnią część Żuław przeciwpowodziowo ( cofki zalewowe )
- rozwiązany zostaje problem zagospodarowania urobku.
- uzyskujemy drugą ( strategiczną ) drogę na Mierzeję Wiślaną ** Krynica Morska-Piaski ( grobla ) Rusy-Braniewo-Pieniężno-Orneta-Dobre Miasto -Olsztyn-Olsztynek - W-Wa to ok.340 km i 4.45 min jazdy . Dla porównania 7 ką ta sama trasa BEZ KORKÓW od NDG do Stegny i dalej to ok. 350 km i 4.30 min.
- mamy możliwość ustalenia jednego średniego poziomu wody na Zalewie i przyległościach a nie jak przypizga z W to brak wody w Szkarpawie a jak z E to zalewa Elbląg , Nowy Dwór Gd. itd. co powoduje ograniczenia w żegludze
- itp. itd.
Co tracimy ?
- nie umiem powiedzieć choć wiem , że co interlokutor to inne pomysły na wydanie tej kaski.
Takie to miewam sny mieszkając ~100 m od Szkarpawy. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sty 2016, o 23:20 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
krzychuAPIA napisał(a):
Takie to miewam sny

nie wiem czym "głuszysz się" na noc że masz takie sny, ale...
TO JE DOBRE.
A tę grobelkę to usypać dokładnie po granicy z sąsiadami.
JESTEM ZA
I w d..użym poważaniu mam wszelkie inne głosy

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 07:28 

Dołączył(a): 5 paź 2012, o 15:48
Posty: 2453
Podziękował : 563
Otrzymał podziękowań: 545
Uprawnienia żeglarskie: sernik morski gotowany
http://www.ujk.edu.pl/ios/wydawnictwa/z ... linski.pdf
Chyba rozsądniejsze wskazanie co zwykopkami w podsumowaniu.
Odcięcie Zalewu groblą to nie jest zrobienie na złość "Ruskim", to stworzenie ekologicznego potwora o całkowicie nieprzewidywalnej charakterystyce.

_________________
Miłego dnia :)
Pozdrawiam
Waldi


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 09:59 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Wiesławie , na noc wypijam odrobinkę Pliski . Waldi , Holendrzy budując system grobli odcinających/zabezpieczających ich przed zalewaniem przez wody Morza Północnego mieli podobne obawy lecz przedstawiona na filmie otwierana "tama" zapewnia dostateczną wymianę wody i organizmów żywych w trakcie pływów . Byłem , widziałem , niesamowita budowla. Co do robienia Rosjanom na złość , to ja nie z tej opcji a co do ekologicznego potwora , to po tamtej stronie Zalewu podobno nie ma oczyszczalni ścieków. Pozdrawiam , Krzychu Wożniak.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 10:53 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
krzychuAPIA napisał(a):
ja nie z tej opcji

Ja też nie z tej opcji. A poza tym część z nich nawet znam i lubię. Poza czynownikami.
krzychuAPIA napisał(a):
po tamtej stronie Zalewu podobno nie ma oczyszczalni ścieków

Nie wiem jak teraz.10 lat temu (+/-) nie było ani jednej.
Byłem, widziałem wszechobecny syf i malarię.

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 12:01 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
krzychuAPIA napisał(a):
Miałem sen (...) wykonujemy przekop przez Mierzeję Wiślaną budujemy śluzę z infrastrukturą a z całego urobku mierzejowego jak i pogłębiarskiego z toru wodnego usypujemy groblę między Piaskami a miejscowością Rusy po wschodniej stronie Zalewu . Na tej grobli prowadzimy drogę i ścieżki rowerowe , wykonujemy m-ca postojowe dla m.in camperów, wykonujemy śluzę aby całkowicie nie odcinać się od sąsiadów , przepławkę dla ryb i ew.przepływu wody


To się nazywa wizja. Ale podobny pomysł już mieli, tylko że w Dubaju:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Swoją drogą, rozwiązanie a la Dubaj, ekonomicznie mogłoby się nawet spinać, gdyby te nowo powstałe działki sprzedać deweloperom pod pensjonaty dla turystów. W wykonaniu PiS pewnie zamiast palmy powstały jakiś orzeł biały... :D


W opracowaniu które zlinkował Waldi_L_N jest mowa o budowie z urobku po przekopie i pogłębianiu toru wodnego jakiejś wyspy na Zalewie, np pod rezerwat dla ptaków wodnych. Też ciekawy pomysł.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 14:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Dobre Krzychu sny masz , dobre. Nie żartuję .

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marcin_palacz napisał(a):
Turystyczny, rekreacyjny - sens ma.


Masz 100% racji tylko, że... do tego celu nie jest potrzebna 200 m śluza...

Alterus napisał(a):
No skąd. Tak sobie budowali z nudów i braku lepszego zajęcia te wszystkie nabrzeża.


Ale wiesz o tym, że te nabrzeża są odcięte od strony Zalewu dwoma mostami o prześwicie 9 m? Barka i coś w stylu WołgoBałta przejdzie ale już statek o poważniejszych morskich aspiracjach już nie bardzo.
O ile się nie mylę na tym zdjęciu jest basen dawnego Zamechu, w czasach jego świetności z tego basenu wypływały na barkach turbiny, silniki i pokrywy ładowni... Sam kiedyś spotkałem na Szkarpawie barkę z pokrywami ładowni która płynęła do Gdańska. Tylko, że to już niestety historia

j.666 napisał(a):
Dzięki połączeniu Zalewu Wiślanego kanałem prosto z Zatoką Gdańską zwiększą się możliwości trzymania i zimowania jachtów przez właścicieli z głębi lądu, np. z Warszawy


... co udowodnił Marcin Palacz nie potrzebując do tego celu kanału :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 15:09 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
junak73 napisał(a):
Dobre Krzychu sny masz , dobre. Nie żartuję .


Szczerze mówiąc, to chyba nie jest jakiś si-fi. Holenderski Afsluitdijk ma 32 km długości.

Obrazek

Obrazek

Na Zalewie byłoby to raptem 10 km, najlepiej dokładnie na granicy polsko-rosyjskiej. Holendrzy mogli, to czemu my nie? Zrobić przejścia dla statków do Kaliningradu, jakieś tam dla ryby. Projekt zamówić może u Holendrów, w końcu kiedyś już na Żuławach budowali. A jak bezrobocie się skurczy dzięki tej budowie...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 19:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4826
Lokalizacja: ES
Podziękował : 400
Otrzymał podziękowań: 985
Uprawnienia żeglarskie: galernik
fikcyjny napisał(a):
Holendrzy mogli, to czemu my nie?

bo Holendry to Panie z bidy to robili albo z nudów.
U nas nie przejdzie.
Musi być okazja, projekt sztandarowy i lawina.... krytyki.
A w Meksyku to nawet ruchome podłogi w kościele, w Guadalupe,
Coby wierni ołtarza nie blokowali.
Spróbuj coś takiego u nas

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 20:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jurmak napisał(a):

Ale wiesz o tym, że te nabrzeża są odcięte od strony Zalewu dwoma mostami o prześwicie 9 m? Barka i coś w stylu WołgoBałta przejdzie ale już statek o poważniejszych morskich aspiracjach już nie bardzo.
Wiem, pływałem tam i zauroczył mnie widok Elbląga od strony wody. :-) Gdyby okazało się konieczne mosty można podnieść, zmienić konstrukcję, wszystko można. Ale spora część nabrzeży jest przed mostami, o ile pamiętam.
Cytuj:
Tylko, że to już niestety historia
Historia lubi się powtarzać. Nie musi kropka w kropkę, a to co pisze Marcin Palacz, KrzychuAPIA czy inni dostrzegający pozytywy tej niewielkiej w istocie dla budżetu inwestycji, jakoś tak trafia mi do przekonania. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 21:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
marcin_palacz napisał(a):
Turystyczny, rekreacyjny - sens ma.


Masz 100% racji tylko, że... do tego celu nie jest potrzebna 200 m śluza...

Prawda.

Jurmak napisał(a):
j.666 napisał(a):
Dzięki połączeniu Zalewu Wiślanego kanałem prosto z Zatoką Gdańską zwiększą się możliwości trzymania i zimowania jachtów przez właścicieli z głębi lądu, np. z Warszawy


... co udowodnił Marcin Palacz nie potrzebując do tego celu kanału :rotfl: :rotfl:


Ale jakby kanał był, to i na SIZ bym do Pucka przypłynął, i na RA bym był co roku, a nie raz na 4 lata .... ;-)

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 sty 2016, o 23:44 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Alterus napisał(a):
Wiem, pływałem tam i zauroczył mnie widok Elbląga od strony wody. :-) Gdyby okazało się konieczne mosty można podnieść, zmienić konstrukcję, wszystko można. Ale spora część nabrzeży jest przed mostami, o ile pamiętam.


Odcinek Zalew-Elbląg spokojnie przepłynie się na maszcie.
Przewody energetyczne są gdzieś na 24 metrach.
Latem przypływają jachty i z Rosji.

http://www.zalewwislany.pl/elblaski-wezel-wodny/elblazka-rzeka-elblag-od-elblaga-do-zalewu-wislanego

Do samej Starówki w Elblągu bez położenia masztu nie da rady. Most Unii Europejskiej i kolejowy razem wymagają położenia masztu.

Obrazek

Wcześniej most w Nowakowie jest mostem pontonowym, więc masztu kłaść nie trzeba. Ale przed mostem UE mamy dwie elbląskie mariny:

https://www.google.pl/maps/place/Elbl%C4%85g/@54.1736871,19.3893453,920m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x46fd4b9fa5df0e85:0x5a7f3b09b895c3a9!6m1!1e1

1) Jachtklub Elbląg (świeżo zbudowana)
http://petla-zulawska.pl/aplikacja/index.php?id=przewodnik&str=76&lang=pol

2) harcerska "Bryza" zaraz obok:
http://petla-zulawska.pl/aplikacja/index.php?id=przewodnik&str=75&lang=pol

Obrazek

piotr6 napisał(a):
a słuchajcie port w Elblągu jest potrzebny, czy ma jakieś znaczenie dla miasta i gospodarki.
po co on. Kompletnie nie znam się na tej okolicy :D

Pomiędzy mostem UE i nowym jachtklubem też nowo zbudowany port towarowy:
Obrazek

Potem już wspomniany most UE (położenie masztu) i można płynąć na nabrzeże przy Bulwarze Zygmunta. Tam są dwa mosty zwodzone, ale przy niskim stanie wody jachty ze złożonym masztem mające wtedy jakieś 2,5 metra przejdą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

dawniej były mosty z większym prześwitem, ale po niedawnej modernizacji nabrzeża zbudowano nowe niższe, za to zwodzone, na wzór dawnych z niemieckiego Elbląga:

Obrazek

Obrazek

Niezależnie od tego gdzie przycumujemy jacht, można potem zwiedzić Starówkę:

Obrazek

i poszukać tam jakiejś knajpki wieczorem:

Obrazek

Może jak zwiększy się ilość żeglarzy powstaną jakieś w żeglarskim klimacie.
Cóż, za Niemca do Elblaga zawijały i takie statki:
Obrazek

A jak, przez przekop :-D ktoś do Elbląga dopłynie, oczywiście na mieczówce ze składanym masztem, to potem dalej przez Drużno, pochylnie:
Obrazek
sto metrów w górę na Pojezierze Iławskie:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 00:24 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Tu widać w całej okazałości nabrzeże w Elblągu, daleko nieprzekraczalny bez złożonego masztu most Unii Europejskiej, oraz pierwszy ze zwodzonych mostów:

Obrazek

Na wieżę katedry, świeżo odremontowaną - można sobie wejść i podziwiać okolicę. Punkt widokowy na 68 metrach (po pokonaniu 366 schodów).

Można też wejść na punkt widokowy na szczycie Bramy Targowej, skąd są inne widoki
Obrazek

wieczorem wypić piwko w pubie na jednym ze zwodzonych mostów:
Obrazek
lub wielu innych knajpkach na Starówce...

Było nie było, nieco inny klimat niż na Helu...
Zalew to nie tylko przecież Elbląg, ale i Frombork ze Wzgórzem Katedralnym:
Obrazek
i parę innych ciekawych miejsc...

Obok mariny jachtklubu w Elblągu, ulicą Radomską, przebiega budowany właśnie szlak rowerowy Green Velo:

Obrazek

przydałaby się więc może wypożyczalnia rowerów przy marinie... kto wie, może jak rejon turystycznie się rozwinie (jeśli przekopią)...



Za ten post autor fikcyjny otrzymał podziękowanie od: junak73
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 01:22 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jeszcze poglądowa mapka mostów w Elblągu:

Obrazek

ale ogólnie zamiana mostów z wyższym prześwitem na dwa zwodzone z niższym, tyle że w przedwojennym klimacie, to żeglarsko niezbyt trafiony pomysł. Cóż jednak, teraz nikt tego nie zmieni. Byle by tylko otwierano te kładki na każde życzenie żeglarza. Jak miasto będzie widziało w tym interes, to czemu nie. Tu jest trafnie opisany ten problem:

http://www.zalewwislany.pl/node/2151


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 01:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
Ale spora część nabrzeży jest przed mostami, o ile pamiętam.

fikcyjny napisał(a):
nowo zbudowany port towarowy

"Port morski Elbląg" przed niskowodny mostami (kolejowym oraz Unii) posiada dwa nabrzeża.
1. Towarowe, na dwa statki o wymiarach maksymalnych 85m x 15m, maksymalne zanurzenie 2.3m
2. Pasażerskie jeden statek o wymiarach maksymalnych 65m x 12m, maksymalne zanurzenie 2.5m
To dane oficjalne, ze strony firmy "Port Ellbląg"... Nieoficjalnie bezpieczne zanurzenie przy nabrzeżu towarowym to ok 1.8m a przy pasażerskim... jest nieznane (i tak nie jest używane).

Poza tym przed niskowodnymi mostami są jeszcze:
3. zaniedbane, płytkowodne nabrzeże (ca 200m) z którego czasem korzystają barki śródlądowe (poza strukturą Port Elbląg),
oraz dwie niewielkie mariny jachtowe i jedna jachtowa mikro-przystań klubowa.


Załączniki:
14234275528_a765c97c15_b.jpg
14234275528_a765c97c15_b.jpg [ 85.14 KiB | Przeglądane 5498 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 6 sty 2016, o 01:57 przez Jaromir, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 01:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
fikcyjny napisał(a):
Byle by tylko otwierano te kładki na każde życzenie żeglarza.

W sezonie otwierane są 07.00, 09.00, 11.00, 13.00, 15.00, 17.00, 19.00, 21.00.
Poza sezonem - różnie...
Kiedy są zepsute, to są zamknięte.
A kiedy są zamknięte, to prześwit wynosi... 1.4 - 2.4m (zależnie od stanu wody, tablica dla mówi o 1.9m).
Poprzednio istniejące w miejscu mostów stałe kładki miały prześwit ca 5m.

fikcyjny napisał(a):
można potem zwiedzić Starówkę

Nówka nieprzeróbka, najstarsze kamienice mają... ze 25 lat... ;)
Obrazek
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Alterus napisał(a):
Wiem, pływałem tam i zauroczył mnie widok Elbląga od strony wody.


Fakt, też tam lubię pływać...

Alterus napisał(a):
Gdyby okazało się konieczne mosty można podnieść, zmienić konstrukcję, wszystko można.


Ależ oczywiście, że wszystko można (poza włożeniem spodni przez głowę :lol: ) ale jakim kosztem? Z kosztami podniesienia prześwitu mostu jest tak jak z kosztami budowy większej łódki:-) Zwiększenie o metr powoduje wzrost kosztów o 100%. A już przy mostach kolejowych to jest kosmos...
Czyli co? Proponujesz do kosztów przekopu, moim skromnym zdaniem niedoszacowanych, dorzucić jeszcze koszty podniesienia mostów? I to wszystko tylko po to, żeby zaspokoić kaprys paru osób?

Żeby nie było, przekonują mnie argumenty Marcina Palacza. Problem w tym, że się chce wybudować potworka który tak naprawdę nikogo nie zadowoli.
Żeglugi profesjonalnej - powstanie coś dla małych statków którymi tak naprawdę nie wiadomo co będzie przewożone. Przewożone bo np. przy takich mrozach jak są w tej chwili żegluga na Zalewie będzie zamierała.
Żeglarzy - biorąc pod uwagę podejście administracji morskiej dla której jachty są solą w oku, można się spodziewać tylko obostrzeń przepisów.

fikcyjny napisał(a):
Tu widać w całej okazałości nabrzeże w Elblągu


Fajne zdjęcia:-)

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 07:51 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
Żeglarzy - biorąc pod uwagę podejście administracji morskiej dla której jachty są solą w oku, można się spodziewać tylko obostrzeń przepisów.


Czy możesz coś więcej, pływam po Zalewie Szczecińskim i dużych okolicach i nie za bardzo wiem co to jest administracja morska, znaczy wiem ale ale średnio zauważam ich obecność , znaczy nie przeszkadzają :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 07:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):

fikcyjny napisał(a):
można potem zwiedzić Starówkę

Nówka nieprzeróbka, najstarsze kamienice mają... ze 25 lat... ;)

No masz - jeden wytykał, że za Niemca, drugi że za Polaka... :-D
A chyba najważniejsze, że jest i nie z kartonu... Odbudowa rzecz zwyczajna po zniszczeniach wojennych i tylko chlubę nam przynosi.
Jurmaku, nie wszystko musi być budowane za pieniądze z budżetu, kiedy pojawiają się odpowiednie warunki, pojawiają się też i prywatni inwestorzy zainteresowani dalszą rozbudową i gotowi we własnym, dobrze pojętym interesie dołożyć własną cegiełkę. Państwo buduje drogę i to wystarczy - sama droga przyciąga jak magnes. ;-) Dobrze piszesz o dawnej świetności, kiedy płynie się pomiędzy nabrzeżami doskonale widać, że życie na nich w większości zamarło albo zwolniło tempo, sporo zapyziałości. Ale jeszcze na tym etapie z którego może się wydźwignąć jak świeżej krwi dostanie. Szkoda, żeby się marnowało.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 368
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mam wrażenie, że u sąsiadów, małe porty w ciągu ostatnich lat, powiedzmy 20, raczej kończą działalność handlową, niż zaczynają. Nie mam twardych danych, ale taka konkluzja wychodzi mi z własnych obserwacji, głównie w Szwecji.

Nie oznacza to, że rezygnuje się z utrzymania torów podejściowych i innej nawigacyjnej infrastruktury. Wręcz przeciwnie. Do Nyköping, w którym w zabytkowym budynku kapitanatu portu mieści się obecnie duża restauracja, prowadzi świetnie oznakowany sztuczny tor o długości 5Mm i głębokości 4 m. Sto miejsc w marinie gościnnej, kilkaset jachtów w przystani rezydenckiej. Obok "stadion wodny", czyli kilometrowej długości tor wioślarski. W głównym basenie portu stoi jakiś żaglowiec, statek wycieczkowy, wielkie i wypasione motorówki, które się do gościnnej mariny najwyraźniej gabarytowo nie zmieściły. Na nabrzeżach ciągi spacerowe, handlowe, usługowe, rekreacyjne, mieszkalne.

Z licznych małych portów handlowych na Olandii ostał się 1 (jeden), bo jest w nim fabryka (cementu). W prawie wszystkich budowane (przebudowywane) są nabrzeża, dostosowywane są do nowych funkcji.

Nawet w takim Malmö, które małym portem ani miastem nie jest, i leży przecież w ruchliwym Sundzie, satelicki port Malmö Limhamn nie prowadzi już podobno żadnej działalności handlowej. W samym Limhamn, w kilku przystaniach, stacjonuje natomiast jakieś 2 tys. jachtów.

Taki proces, który Szwedzi nazywają niekiedy przejściem do epoki postindustrialnej, widać wszędzie.

Uważam więc, że opowiastki o robieniu obecnie z Elbląga znaczącego portu handlowego, to pic na wodę i fotomontaż. Natomiast bez kanału, Zalew, Elbląg i region na postindustrialny awans szanse mają jakby mniejsze.

A dostosowanie połączenia Zalewu Szkarpawą z morzem do jachtów o wielkości przeciętnego współczesnego jachtu bałtyckiego, i utrzymanie tego szlaku w takim stanie, kosztowałoby więcej niż odpowiednie tory na Zalewie, o takim samych parametrach. Choćby ze względu na długość szlaku.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 11:20 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
marcin_palacz napisał(a):

Uważam więc, że opowiastki o robieniu obecnie z Elbląga znaczącego portu handlowego, to pic na wodę i fotomontaż. Natomiast bez kanału, Zalew, Elbląg i region na postindustrialny awans szanse mają jakby mniejsze.

A dostosowanie połączenia Zalewu Szkarpawą z morzem do jachtów o wielkości przeciętnego współczesnego jachtu bałtyckiego, i utrzymanie tego szlaku w takim stanie, kosztowałoby więcej niż odpowiednie tory na Zalewie, o takim samych parametrach. Choćby ze względu na długość szlaku.


Elbląski port praktycznie dziś zależy od Rosji. Transporty w innym kierunku pewnie można by na palcach jednej ręki liczyć. Czasem coś chyba płynie do Trójmiasta Szarpawą, jakieś pojedyncze transporty z lokalnych zakładów (duże elementy maszynowe). Do politycznej zapaści z Rosją port się rozwijał z roku na rok, ale potem sankcje, spadek rubla, cła na materiały budowlane... Jak kiedyś sankcje znikną, współpraca gospodarcza ruszy, to port ruszy. Bez tego raczej kicha. Rubel spadł, Putin wprowadził cła, przeładunki spadły w ciągu roku o połowę. Sytuację poprawiłoby wprowadzenie w Elblągu odpraw fitosanitarnych, ale mimo wielu haseł i obietnic nadal politycy nie doprowadzili do zmian w przepisach, które by to umożliwiały (chyba jakie 4 lata urzędnikom nie wystarczyło by uruchomić odprawy fitosanitarne).

Może by przekop coś pomógł, ale jeszcze bardziej to wielka modernizacja drogi śródlądowej E70.

Obrazek

Obrazek

A zapewnienie tej drodze w Polsce jakiejś sensownej klasy to nie miliard, a wiele miliardów.

Za to turystycznie przekop, to zupełnie co innego. W minionym roku przypływały do Elbląga takie jachty motorowe z Kaliningradu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bez przekopu podobne z Gdańska, Gdyni czy Sopotu nie przypłyną, bo nie będą się 10 godzin (albo dłużej) ciągnąć po Szkarpawie, nawet gdyby ją za grube pieniądze zmodernizowano.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 11:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
piotr6 napisał(a):
Czy możesz coś więcej, pływam po Zalewie Szczecińskim i dużych okolicach i nie za bardzo wiem co to jest administracja morska, znaczy wiem ale ale średnio zauważam ich obecność , znaczy nie przeszkadzają


A ja się obawiam - zgłaszania, meldowania i zakazu pływania pod żaglami :cry: Bo Elblążka jest węższa niż gdański kanał portowy...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 11:49 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
fikcyjny napisał(a):
Do samej Starówki w Elblągu bez położenia masztu nie da rady. Most Unii Europejskiej i kolejowy razem wymagają położenia masztu.

Przybliż (rzeczywiste wymiary: 900 x 600)Obrazek

Wcześniej most w Nowakowie jest mostem pontonowym, więc masztu kłaść nie trzeba. Ale przed mostem UE mamy dwie elbląskie mariny:


To i dobrze .... spacerek dla rozprostowania nóg się przyda. Byleby jakiś trotuar prowadził do rynku.

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 12:12 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
fikcyjny napisał(a):
kto wie, może jak rejon turystycznie się rozwinie (jeśli przekopią)...

za to kliknąłem. :D

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 12:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1319
Podziękował : 194
Otrzymał podziękowań: 214
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Z Jachtklubu do centrum szedłem w sierpniu 2015 trasa wyglądała jak na zdjęciu, fikcyjny pokazuj wszystko nie tylko ładne fotki, nie napisałeś też że przed mostami zwodzonymi nie zrobiono miejsc do cumowania aby poczekać na otwarcie i wypić piwo w "pubie na moście "


Załączniki:
Spacer do centrum Elbląga.JPG
Spacer do centrum Elbląga.JPG [ 124.1 KiB | Przeglądane 5369 razy ]

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Ostatnio edytowano 6 sty 2016, o 12:24 przez mariaciuncia, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 12:18 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Jurmak napisał(a):
A ja się obawiam - zgłaszania, meldowania i zakazu pływania pod żaglami


znaczy będą się troszczyć o Twoje bezpieczeństwo :D

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 sty 2016, o 17:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
Odbudowa rzecz zwyczajna po zniszczeniach wojennych


Odbudowa oryginału starej zabudowy - tak, to rzecz zwyczajna.
Choć niestety - w wielu miastach, zwłaszcza w polskich miastach, wobec skali zniszczeń po II WŚ, efekt odbudowy mocno różni się od oryginału (vide odbudowane po zniszczeniach stare miasto w Gdańsku czy starówka w Warszawie vs niemal nie zniszczone historyczne centrum Krakowa).

Ale to co miało miejsce w Elblągu, to nie była żadna "odbudowa". To budowanie od zera - rozpoczęte w kilkadziesiąt lat po zniszczeniu oryginału i... trwające nadal. ;) Powstały budynki całkiem nowe, z rzadka tylko luźno nawiązujące do przedwojennych oryginałów i w większości utrzymane (niestety!) w stylu... hmmm... "zegara z kukułką".
Słowem - elbląska "starówka" to próba tworzenia w miejscu historycznym czegoś... czego nigdy w historii tego miejsca nie było.
Próba to formalnie - może nawet i ciekawa.
Ale estetycznie - najczęściej porażająca...

Obrazek
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4207 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 141  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL