Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 08:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Witam !
Czy ktoś wie coś nowego w tej sprawie ?
http://nowydworgdanski.naszemiasto.pl/a ... ,id,t.html
Pozdrawiam
Sławek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 15 wrz 2012, o 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
kawa62 napisał(a):
Czy ktoś wie coś nowego w tej sprawie ?
Hmmm, nie wiem co nowego, ale wiem, że jest nowy pomysł wydostania się na Bałtyk - przez Mazury, Kanał Augustowski i Niemen :-)

Tradycja nakazuje plany przekopu, opinie środowiskowe i inne tak ważne jak i kosztowne kwity wrzucić w błoto i pokicać po tym :-( Zapewne się tak stanie :-(

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 07:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A Marek znowu swoje...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowania - 2: Marian Strzelecki, Seba
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 20:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Czyli nikt nic nie wie nowego ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 20:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
W temacie...

http://www.umgdy.gov.pl/pium/wiadomosci ... menuId=221

Załącznik:
Zbigniew_Bakowski_uwagi_do_raportu-1.doc [119 KiB]
Pobrane 572 razy


Załącznik:
skowronki(2).jpg
skowronki(2).jpg [ 80.24 KiB | Przeglądane 65279 razy ]


Załącznik:
kanal(1).jpg
kanal(1).jpg [ 55.32 KiB | Przeglądane 65279 razy ]


Załączniki:
streszczenie_i_wnioski.doc [410.5 KiB]
Pobrane 603 razy

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 21:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Wojciech1968 napisał(a):
W temacie...
Co w temacie?

Chcesz powiedzieć, że "w temacie" to jesteśmy w okolicach punktów:
a. Realizacja robót objętych kontraktem 1) Śluza, wrota, prefabrykacja skrzyń, kanał z obudową
b. Realizacja robót objętych kontraktem 2) Mosty i drogi
harmonogramu realizacji projektu?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 wrz 2012, o 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13327
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1509
Otrzymał podziękowań: 2196
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Maar napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że "w temacie" to jesteśmy w okolicach punktów:
a. Realizacja robót objętych kontraktem 1) Śluza, wrota, prefabrykacja skrzyń, kanał z obudową
b. Realizacja robót objętych kontraktem 2) Mosty i drogi harmonogramu realizacji projektu?

Gdzież tam, dopiero tu...

Wyniki przeprowadzonych analiz wskazują, że najkorzystniejszą lokalizacją dla budowy Kanału Żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną jest miejscowość Skowronki w Gminie Sztutowo (Rysunek 1).

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 08:31 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Szkoda :-(


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 09:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Jacek Woźniak napisał(a):
Szkoda
Co szkoda? Że Skowronki?

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Maar napisał(a):
Co szkoda? Że Skowronki?
Nie - szkoda, że ktoś zaczyna temat "artykułem" stworzonym przez "dziennikarza" - gdzie wspomina się formalne działania sprzed wielu, wielu miesięcy.
Widzieć w tym coś więcej zapychanie dziur w lokalnym, mało poczytnym "portalu", wypatrywać w przedstawionych enigmatycznie działaniach urzedników czegoś więcej niż skąpej relacji z wykorzystania przez nich okazji do wydawania pieniędzy (na "studium wykonalności", na "konsultacje społeczne"...) - to coś jak obserwować wzrost gruszek na wierzbie...

I szkoda że ktoś "W temacie" dodaje linki do innych materiałów z podobnych działa - tyle, że sprzed ponad 3 lat...

BTW - poza urzędnikami, którym aż rączki się trzęsą by zarządzać miliardową inwestycją - nikt nie ma żadnego realnego interesu w budowie "przekopu".
Zaznaczam że moim zdaniem "realny interes = interes uzasadniony ekonomicznie"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 15:34 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
pierdupierdu napisał(a):

BTW - poza urzędnikami, którym aż rączki się trzęsą by zarządzać miliardową inwestycją - nikt nie ma żadnego realnego interesu w budowie "przekopu".
Zaznaczam że moim zdaniem "realny interes = interes uzasadniony ekonomicznie"...


Ja jak najbardziej taki interes mam! :-P
ale wszystkie argumenty za i przeciw już we wcześniejszych dyskusjach padły.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
A ja nie mam interesu ekonomicznego. Jeśli miałbym płacic po realnych kosztach z aprzejście, tomnie nie stać. A jeśli mam zapłacić współnie z ogółem obywateli jako "ciemny lud to kupi" to sobie nie życzę.
Wolę poczekać, aż Rosja wejdzie do Schengen i pływać przez Bałtijsk. Duzo rozsądniejsze i, co ważniejsze, bardziej realne!

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 17:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 kwi 2006, o 11:31
Posty: 17288
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2165
Otrzymał podziękowań: 3581
Uprawnienia żeglarskie: ***** ***
Colonel napisał(a):
Rosja wejdzie do Schengen i pływać przez Bałtijsk. Duzo rozsądniejsze i, co ważniejsze, bardziej realne!
Ja też uważam, że wejście Rosji do grupy Schengen jest bardziej realne niż wybudowanie przez Polskę jakiegokolwiek kanału (nie tylko przekopu mierzei).

_________________
Pozdrawiam,
Marek Grzywa



Za ten post autor Maar otrzymał podziękowanie od: adherent
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 17:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
Wolę poczekać, aż Rosja wejdzie do Schengen


Na to - to sobie raczej poczekamy ...
Oj poczekamy...
Pzdr
Kocur

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 19:10 

Dołączył(a): 23 cze 2007, o 21:00
Posty: 341
Podziękował : 48
Otrzymał podziękowań: 116
Uprawnienia żeglarskie: kojot
Colonel napisał(a):
Wolę poczekać, aż Rosja wejdzie do Schengen i pływać przez Bałtijsk. Duzo rozsądniejsze i, co ważniejsze, bardziej realne!


A po co czekać na wejście Rosji do Schengen?? Ja tam pływam przez Bałtijsk od lat i jakoś da się. Wam również polecam. Fakt, trzeba załatwić sobie wizy, ale i to pestka. Jedyny problem to odprawa w Bałtijsku, ale to problem dla tych, którzy już nie pamiętają jak wyglądały granice :D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 wrz 2012, o 19:16 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Colonel napisał(a):
Wolę poczekać, aż Rosja wejdzie do Schengen i pływać przez Bałtijsk. Duzo rozsądniejsze i, co ważniejsze, bardziej realne!

No na ten "skrót" nie wpadłem :oops: ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 09:27 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
pierdupierdu napisał(a):
Zaznaczam że moim zdaniem "realny interes = interes uzasadniony ekonomicznie"...


Budowa Gdyni też nie była uzasadnina ekonomicznie. Przecież obok był Gdańsk...


Ostatnio edytowano 10 paź 2012, o 14:09 przez Cypis, łącznie edytowano 1 raz
Włączono BBCode



Za ten post autor Seagrams otrzymał podziękowanie od: cine
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 10:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2008, o 18:57
Posty: 2299
Lokalizacja: WZ
Podziękował : 487
Otrzymał podziękowań: 405
Uprawnienia żeglarskie: Xero z kota
Seagrams napisał(a):
Przecież obok był Gdańsk...

Tia... Wolne Miasto Gdańsk... Autonomiczne coś, gdzie tylko 3% mieszkańców było Polakami, no może 15%. ;)

_________________
Pozdrawiam
ŁJ


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 11:36 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Chcę tylko powiedzieć, że Cieśnina Pilawska też nie jest "nasza" i przekop Mierzei Wiślanej to zacny pomysł. W Skowronkach to tylko 1100m.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 14:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Seagrams napisał(a):
Chcę tylko powiedzieć, że Cieśnina Pilawska też nie jest "nasza" i przekop Mierzei Wiślanej to zacny pomysł. W Skowronkach to tylko 1100m.

I nie zauważyłeś, że oprócz "tylko 1100m" trzeba wybudować awanport w szczerym polu, na otwartym wybrzeżu? I że trzeba jeszcze zbudować śluzę, mosty, wybagrować miliony metrów sześciennych torów wodnych w płytkim, szybko zamulającym się i zamarzającym zimą akwenie oraz przebudować całkowicie kilka kilometrów płynącej przez obszary depresyjne rzeki?
Masz świadomość, że potem to wszystko trzeba utrzymywać?

Pomińmy na chwilę pierwotną inwestycję - zakładając że Polski budżet stać na wyrzucenie w błoto sumy ok. miliarda złotych... Odpowiesz skąd mają zjawić się środki na bieżącą eksploatację "morskiego portu Elbląg" (pilotaż, holowniki, utrzymanie portu od strony morza, wieczne bagrowanie kilkunastu kilometrów toru wodnego, rozwinięte oznakowanie nawigacyjne, VTS, ubezpieczenia, etc...) ? Bo chyba nie liczysz tu na opłaty wnoszone przez armatorów najmniej opłacalnych, najmniejszych współczesnych kabotażowców? Bo przecież żaden, nawet niewielki statek morski, niorąc pod uwagę planowane parametry przekopu i torów wodnych przez Zalew - do Elbląga żadnym sposobem i tak nie wejdzie!..
Czy myślisz, że przewoźnicy, załadowcy, spedytorzy, ubezpieczyciele, etc - rzucą się na przeładunki, w porcie kilkukrotnie droższym od sąsiednich - bardziej dogodnych nautycznie i już istniejących? Czemu mieliby to robić? Będą na utrzymanie "morskości" Elbląga płacić haracz ? Po co?
Hmmm, a może chcesz administracyjnie nakazać korzystanie z Elbląga? I zabronić korzystania z każdego z trzech dużych, tańszych portów, o ogromnym potencjale rozwoju - położonych o godzinę/dwie jazdy pociągu czy samochodu od Elbląga - peryferyjnego, pozbawionego znaczącego przemysłu i niezbędnej infrastruktury miasta powiatowego?

Cóż - ja wiem jak wygląda kwestia "planów" finansowania eksploatacji przekopu, śluzy, jej morskiego awanportu, ruchu na kanałach żeglugowych przez Zalew oraz na rzece Elbląg. To proste - takich planów finansowania nigdy nie stworzono...
Bo nikt jak dotąd nie przeprowadził nawet wstępnej symulacji - ani kosztów utrzymania ani źródeł finansowania po wybudowaniu całej tej "przekopowej" kiełbasy wyborczej...

Ergo - jedyny obecnie sposób na to, by po wybudowaniu przekopu przekopowo-portowa fantasmagoria Elbląska jakoś funkcjonowała - to stałe jej dotowanie z budżetu państwa!
A może założywszy, że można wyrzucić w błoto +/- miliard złotych - zakładasz też, że można potem dopłacać ze wspólnej, państwowej kiesy - rok w rok, dziesiątki milionów?
Eeeechhh... Pozwolę sobie być zdecydowanie przeciw...

PS. Przy założeniu rozsądnego zarządzania publicznym groszem i zakładając podstawowy szacunek dla ekonomicznych realiów - szansą Elbląga jest rewitalizacja i polepszenie parametrów istniejącego szlaku śródlądowego, wiodącego do istniejących polskich portów morskich - Nogatem, Szkarpawą, Wisłą i Martwą Wisłą.
Też nie za darmo - ale koszty takiej inwestycji w porównaniu z "przekopem" byłyby o rząd wielkości mniejsze. A koszty utrzymania - uzasadniałyby jej sens ekonomiczny.
Cóż, niestety naturalna pozycja Elbląga, czyli sprawdzona w wielu innych miejscach na świecie rola portu śródlądowego, powiązanego z transportowym hubem, jakim są już obecnie porty Gdyni i Gdańska - to za mało dla ambicji kilkuset biurokratów i za mało dla wyborczych kalkulacji kilkudziesięciu niedouczonych polityków...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Ostatnio edytowano 10 paź 2012, o 14:20 przez Jaromir, łącznie edytowano 2 razy


Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 3: Cape, migacz, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 15:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
pierdupierdu napisał(a):
Ergo - jedyny obecnie sposób na to, by po wybudowaniu przekopu przekopowo-portowa fantasmagoria Elbląska jakoś funkcjonowała - to stałe jej dotowanie z budżetu państwa!


Na co nigdy nie zgodzi się KE i słusznie.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 19:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 lis 2009, o 23:40
Posty: 337
Lokalizacja: warszawa
Podziękował : 15
Otrzymał podziękowań: 28
Uprawnienia żeglarskie: plastikowy kapitan lipcowy :))
Tak czysto teoretycznie:
Gdyby była utrzymywana ze środków Urzędu Morskiego (który wszakże jest państwowy), to co KE miałaby do tego?

Ciekawe swoją drogą, jak Szwedzi utrzymują Falsterbokanal i ile to kosztuje, bo analogia nasuwa się sama.

_________________
Pozdrawiam, Krzysztof Kusiel-Moroz
_____________________________________________________
navigare... i wystarczy


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 20:40 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Kriss napisał(a):
Tak czysto teoretycznie:
Gdyby była utrzymywana ze środków Urzędu Morskiego (który wszakże jest państwowy), to co KE miałaby do tego?


KE nic by nie miała do tego.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 paź 2012, o 23:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Kanał można utrzymywać, tak jak drogi, ale port jest przedsiębiorstwem i utrzymywać go nie można. A jeśli port Elbląg zarobi przez rok na miesięczne utrzymanie, to będzie ogromny sukces.

BTW. A co z prześwitem nowych mostów w Elblągu? Po wybudowaniu przekopu będą podwyższane?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 06:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
UE jeśli dotuje przedsięwzięcie gospodarcze, to oczekuje racjonalności ekonomicznej. Trzeba udowodnić,że przez określony czas to będzie funkcjonować i przynosić określone wpływy. Samo krzyknięcie,że grając Putinowi na nosie podwyższymy na dwa lata stopień suwerenności państwa o 0,84 promila Unii nie wystarczy.

A analogie z przedwojennym Gdańskiem są tak bardzo nie na miejscu, że ich autora odsyłam po prostu do szkoły, na lekcję historii i geografii.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 07:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:15
Posty: 7584
Lokalizacja: Poznań
Podziękował : 452
Otrzymał podziękowań: 942
Uprawnienia żeglarskie: wystarczające
Kriss napisał(a):
Tak czysto teoretycznie:
Gdyby była utrzymywana ze środków Urzędu Morskiego (który wszakże jest państwowy), to co KE miałaby do tego?

Do utrzymania kanału, nic. Do dotowania portu, wszystko. Czyli wszelkie dotowanie firm wymaga zgody i musi być czasowe, nie stałe.
Seagrams napisał(a):
KE nic by nie miała do tego

Jak wyżej.

_________________
Żeglarstwo polega na tym, że pływając całe życie i będąc starym i schorowanym człowiekiem, nigdzie nie dopłynąć.
Krzysztof Chałupczak


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 14:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Stara Zientara napisał(a):
BTW. A co z prześwitem nowych mostów w Elblągu? Po wybudowaniu przekopu będą podwyższane?

Jakich "nowych mostów"?
Nieco nowszych mostów w Elblagu jest sztuk jeden. To most Unii - stojący od 9 lat.
Stoi on sobie tuż obok mostu kolejowego, który ma lat ok. trzydzieści.
Oba mają podobnie - jakieś 7-8 m prześwitu.
Elbląski "terminal towarowy" (czyli dwa nabrzeża po 85m i 3ha placu...) oraz "terminal pasażersko-promowy" (czyli miejsce cumowania dla jednego statku do 65m długości...) znajdują się przed tymi mostami. Mosty te stanowią przeszkodę w dostępie do całej reszty "portu", czyli stoczni w upadłości, walących się nabrzeży d.Zamechu dziś Alstomu, jakiejś barkowej przystani przeładunku węgla, pawilonu Żeglugi Elbląskiej i... to już wszystko.

Jeżeli masz na myśli kładki budowane już od dwu lat w rejonie tzw. "starego miasta", to będą one przeprawami zwodzonymi (przynajmniej w teorii...) i nie będą miały wpływu na żeglugę inną niż turystyczna czy śródlądowa.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: migacz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 14:54 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Seagrams napisał(a):
Chcę tylko powiedzieć, że Cieśnina Pilawska też nie jest "nasza" i przekop Mierzei Wiślanej to zacny pomysł. W Skowronkach to tylko 1100m.

pierdupierdu napisał(a):
I nie zauważyłeś, że oprócz "tylko 1100m" trzeba wybudować awanport w szczerym polu, na otwartym wybrzeżu? I że trzeba jeszcze zbudować śluzę, mosty, wybagrować miliony metrów sześciennych torów wodnych w płytkim, szybko zamulającym się i zamarzającym zimą akwenie oraz przebudować całkowicie kilka kilometrów płynącej przez obszary depresyjne rzeki?
Masz świadomość, że potem to wszystko trzeba utrzymywać?


Te "tylko 1100m" to skrót myślowy z mojej strony. Oczywiście, że zdaję sobie sprawę ze skali inwestycji i kosztów. Rząd pewnie też. Program nazywa się " Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską". Inwestycja jest spora, ale wykonalna. Środki na budowę w wysokości 567 mln zł mają pochodzić w całości z budżetu państwa. Srodki na utrzymanie również. KE nic do tego.


pierdupierdu napisał(a):
Pomińmy na chwilę pierwotną inwestycję - zakładając że Polski budżet stać na wyrzucenie w błoto sumy ok. miliarda złotych... Odpowiesz skąd mają zjawić się środki na bieżącą eksploatację "morskiego portu Elbląg" (pilotaż, holowniki, utrzymanie portu od strony morza, wieczne bagrowanie kilkunastu kilometrów toru wodnego, rozwinięte oznakowanie nawigacyjne, VTS, ubezpieczenia, etc...) ?

Czy pisząc "morski port Elbląg" masz na myśli Zarząd Morskiego Portu Elbląg? Bo jeśli tak, to Zarząd Morskiego Portu Elbląg nie zajmuje się utrzymaniem służby pilotowej i holowniczej. Pozostałymi sprawami zajmuje się Urząd Morski w Gdyni, a środki pochodzą z budżetu państwa.
pierdupierdu napisał(a):
Bo chyba nie liczysz tu na opłaty wnoszone przez armatorów najmniej opłacalnych, najmniejszych współczesnych kabotażowców? Bo przecież żaden, nawet niewielki statek morski, niorąc pod uwagę planowane parametry przekopu i torów wodnych przez Zalew - do Elbląga żadnym sposobem i tak nie wejdzie!..

Czy pisząc "opłaty wnoszone przez armatorów" masz na myśli opłaty tonażowe, przystaniowe, ładunkowe i pasażerskie? Bo jeśli tak, to stanowią one przychód Zarządu Morskiego Portu Elbląg.
W tej chwili do Elbląga z trudem mogą wejść jednostki o zanurzeniu max około 2m. Rzeczywiście niewiele jest statków morskich o takim małym zanurzeniu. Dlatego też w planach jest wybudowanie od przekopu do portu w Elblągu toru wodnego o głebokości 5m umożliwiającego żeglugę statkom o długośći do 100m, szerokośći do 20m i zanurzeniu max. 4.00m (te 4.00m to trochę mało). Statki tej wielkości to tzw. coastery o nośności około 3000 ton, jakich pełno na Bałtyku, M.Pólnocnym i M.Śródziemnym.
pierdupierdu napisał(a):
Czy myślisz, że przewoźnicy, załadowcy, spedytorzy, ubezpieczyciele, etc - rzucą się na przeładunki, w porcie kilkukrotnie droższym od sąsiednich - bardziej dogodnych nautycznie i już istniejących? Czemu mieliby to robić? Będą na utrzymanie "morskości" Elbląga płacić haracz ? Po co?
Hmmm, a może chcesz administracyjnie nakazać korzystanie z Elbląga? I zabronić korzystania z każdego z trzech dużych, tańszych portów, o ogromnym potencjale rozwoju - położonych o godzinę/dwie jazdy pociągu czy samochodu od Elbląga - peryferyjnego, pozbawionego znaczącego przemysłu i niezbędnej infrastruktury miasta powiatowego?

Tak się składa, że nie mam uprawnień ani skłonności do "nakazywania" komukolwiek czegokolwiek "administracyjnie". :D Ma zadziałać tzw. rynek. Transportem ładunków drogą morską poprzez Elbląg zainteresowanych jest wiele firm z regionu, firmy z obwodu kaliningradzkiego, państwa skandynawskie, kraje nadbałtyckie oraz Ukraina i Białoruś. Porty takie jak Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście to inna liga. W zeszłym roku w Elblągu według danych Zarządu Morskiego Portu Elbląg przeładowano ok. 113 tyś ton ładunków. Możliwości są dziesięciokrotnie wyższe. Port w Elblągu posiąda niezbędną infrastrukturę, gotowe nabrzeża, place skladowe, magazyny, elewator zbożowy, bocznice kolejowe i połączenia drogowe. Jest Straż Graniczna, Urząd Celny, Kapitanat Portu tylko... nie ma statków. I nie będzie, dopóki nie inwestycja o której mówimy nie zostanie zrealizowana.
pierdupierdu napisał(a):
Cóż - ja wiem jak wygląda kwestia "planów" finansowania eksploatacji przekopu, śluzy, jej morskiego awanportu, ruchu na kanałach żeglugowych przez Zalew oraz na rzece Elbląg. To proste - takich planów finansowania nigdy nie stworzono...
Bo nikt jak dotąd nie przeprowadził nawet wstępnej symulacji - ani kosztów utrzymania ani źródeł finansowania po wybudowaniu całej tej "przekopowej" kiełbasy wyborczej...

Zgadza się. W chwili obecnej nie nie wiadomo jakie będą koszty utrzymania przekopu i toru wodnego, tak jak nie wiadomo jakie będą koszty utrzymania np. autostrad, które wybuduje się do 2019 roku. Natomiast środki będą pochodzły z budżetu państwa.
pierdupierdu napisał(a):
Ergo - jedyny obecnie sposób na to, by po wybudowaniu przekopu przekopowo-portowa fantasmagoria Elbląska jakoś funkcjonowała - to stałe jej dotowanie z budżetu państwa!
A może założywszy, że można wyrzucić w błoto +/- miliard złotych - zakładasz też, że można potem dopłacać ze wspólnej, państwowej kiesy - rok w rok, dziesiątki milionów?
Eeeechhh... Pozwolę sobie być zdecydowanie przeciw...

To nie ja ani Ty budujemy przekop lecz państwo. Zakładam więc, że państwo wie co robi. :D
pierdupierdu napisał(a):
PS. Przy założeniu rozsądnego zarządzania publicznym groszem i zakładając podstawowy szacunek dla ekonomicznych realiów - szansą Elbląga jest rewitalizacja i polepszenie parametrów istniejącego szlaku śródlądowego, wiodącego do istniejących polskich portów morskich - Nogatem, Szkarpawą, Wisłą i Martwą Wisłą.
Też nie za darmo - ale koszty takiej inwestycji w porównaniu z "przekopem" byłyby o rząd wielkości mniejsze. A koszty utrzymania - uzasadniałyby jej sens ekonomiczny.

Opcja połaczenia z Gdańskiem poprzez Szkarpawę, Wisłę i Martwą Wisłę jest akurat dwa razy droższa od opcji przekop w Skowronkach + tor wodny do Elbląga.
pierdupierdu napisał(a):
Cóż, niestety naturalna pozycja Elbląga, czyli sprawdzona w wielu innych miejscach na świecie rola portu śródlądowego, powiązanego z transportowym hubem, jakim są już obecnie porty Gdyni i Gdańska - to za mało dla ambicji kilkuset biurokratów i za mało dla wyborczych kalkulacji kilkudziesięciu niedouczonych polityków...

Tutaj się trochę różnimy, rola Elbląga w powiązaniu z Gdynią lub Gdańskiem jest niezauważalna. Pozdrawiam.[/quote][/quote]


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 19:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Seagrams napisał(a):
Opcja połaczenia z Gdańskiem poprzez Szkarpawę, Wisłę i Martwą Wisłę jest akurat dwa razy droższa od opcji przekop w Skowronkach + tor wodny do Elbląga.
Pokaż obliczenia.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 paź 2012, o 20:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lut 2007, o 08:39
Posty: 1512
Lokalizacja: DC
Podziękował : 140
Otrzymał podziękowań: 84
Seagrams napisał(a):
To nie ja ani Ty budujemy przekop lecz państwo.
Czyli właśnie Ty i Jaromir :)

_________________
Marcin "Cypis" Kantorek - http://www.dino.merigold.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL