Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 28 mar 2024, o 15:10




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 08:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2011, o 16:40
Posty: 4693
Podziękował : 222
Otrzymał podziękowań: 758
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Jacek Woźniak napisał(a):
Po co kształcimy geografów, historyków, teatrologów, filozofów itp?

Po to, że dla właściwego rozwoju każdego kraju potrzeba w nim przedstawicieli wszystkich dziedzin wiedzy. Nigdy nie wiadomo na jakim etapie która dziedzina okaże się konieczna. Jest mnóstwo materiałów w necie na ten temat - poczytaj przed pisaniem ;)
Jacek Woźniak napisał(a):
Czy z ekonomicznego punktu widzenia opłaca się asfaltowa droga w Pipidówie Górnej?

Często nie, dlatego przeważnie kładzie się tam destrukt. :-P



Za ten post autor Sąsiad otrzymał podziękowanie od: robhosailor
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Może gdy, dzięki budowie przekopu, dostanie szansę zatrudnienia, zbudowania własnej firmy nie będzie musiał wyjeżdżać? Rolą Państwa jest stwarzanie możliwości.


"Jedziesz" demagogią to chyba pozwolisz, że ja też tak pojadę...
Dostał taką szansę na lotnisku w Babich Dołach a jak mu tam nie pasuje to ma jeszcze do wyboru Radom... Może tam się zatrudnić na kontrolera lotów, mechanika... A nie:-(((( cholera, utopiono tak kasę ale jakoś tam te nowe miejsca pracy nie powstały:-((((
Byli tacy którzy mówili - to nie ma sensu...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 11:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jurmak napisał(a):
Byli tacy którzy mówili - to nie ma sensu...


Sens może i byłby tylko te cholerne linie lotnicze nie wpisują się w politykę rządu dotyczącą tego lotniska.

No, nie chcą tam do Radomia latać skubane - pewnie przez czystą złośliwość :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Ostatnio edytowano 2 kwi 2019, o 11:57 przez bury_kocur, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 11:41 

Dołączył(a): 22 gru 2012, o 20:57
Posty: 3857
Podziękował : 441
Otrzymał podziękowań: 754
Uprawnienia żeglarskie: dostateczne plus
Jurmak napisał(a):
na lotnisku w Babich Dołach

Tel mi bejbe.
v


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 22:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Andrzej Kolod napisał(a):
No właśnie, dlaczego uciekają z kraju, gdzie przekop uważa się za inwestycję uzasadnioną ekonomicznie?

„(uciekajcie) przez zboże we wsi Moskal stoi”
Jestem ciekawy na jakich latach twoja świadomość się zatrzymała? W rzeczywistości, którą ja znam nikt już nie musi uciekać, po prostu korzysta się ze swobodnego przepływu towarów, usług, kapitału i ludzi.

Jurmak napisał(a):
Byli tacy którzy mówili - to nie ma sensu...

I aby uwiarygodnić swoje teorie mieli pełne prawo kłamać, nie liczyć się z opinią innych środowisk oraz nagminnie obrażać swoich oponentów.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: A.W.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 kwi 2019, o 23:00 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
Dostał taką szansę na lotnisku w Babich Dołach

Nonono. Amnezja jakowaś czy co????
Jurmak napisał(a):
A nie:-(((( cholera, utopiono tak kasę ale jakoś tam te nowe miejsca pracy nie powstały:-((((

Ano własnie. Utopione 400 baniek. I jakoś nikt nie beknął.
A tak miało być pieknie :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: A.W.
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 06:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
Bombel napisał(a):
Ano własnie. Utopione 400 baniek. I jakoś nikt nie beknął.
A tak miało być pieknie :rotfl:

Oni mogli nie wiesz o tym :D Tylko jedni wg co niektórych mają prawo do wszystkiego :mrgreen: :rotfl:
A amnezje, to ma tam większość :rotfl:

Jeszcze trzy lata i przekop będzie!!

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 06:59 

Dołączył(a): 27 lis 2011, o 22:03
Posty: 3355
Podziękował : 212
Otrzymał podziękowań: 388
Uprawnienia żeglarskie: nikt
Jurmak napisał(a):
"Jedziesz" demagogią to chyba pozwolisz, że ja też tak pojadę...

Masz rację, chciałbym poznać takiego biznesmena co nigdy nie wtopił. :-) Każda inwestycja jest obciążona ryzykiem. A co z terminalami w Gdańsku? Dasz głowę, że za rok, pięć nie będą straszyły pustymi placami? A co "twoją" firmą? Wystarczy dekoniunktura lub zachwianie cen na rynku węgla, eksport zamrze i co będziesz ładował na statki? A założę się że byli ludzie, którzy mówili: "to bez sensu".

Jak już bawimy się we wróżbiarstwo to zastanawiam się czy przy planach rozbudowy portów trójmiasta co zapewne wiąże się ze wzrostem popytu na tereny nadbrzeżne, do Elbląga nie może przenieść się flota rybacka. Wszystko kwestią ceny i kosztów. Gospodarka niczym dżungla zagospodaruje każdy nawet najbardziej nieprzyjazny kawałek gruntu. Babie Doły to też habitat różnych "porostów" choćby tych pilnujących trenu. ;-)

Polska to nadal biedny kraj więc młodzi szukając szans na lepszy byt wyjeżdżają. I tak się będzie działo bez względu na to kto rządzi. Może to się zmniejszyć lub zwiększyć ale nie zmieni to chęci ludzi do lepszego życia.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Jacek Woźniak napisał(a):
czy przy planach rozbudowy portów trójmiasta co zapewne wiąże się ze wzrostem popytu na tereny nadbrzeżne, do Elbląga nie może przenieść się flota rybacka
Myślisz, że się zmieszczą w Elblągu kutry z Gdańska?

Oba? Są tylko GDA-18 i GDA-20. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Oba? Są tylko GDA-18 i GDA-20.


Czy ten zatopiony w zeszłym roku na Szafarni to jeden z nich? :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 08:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Jacek Woźniak napisał(a):
Wystarczy dekoniunktura lub zachwianie cen na rynku węgla, eksport zamrze i co będziesz ładował na statki? A założę się że byli ludzie, którzy mówili: "to bez sensu".


Mądrzy ludzie mówią, nie wchodź na teren na którym się nie znasz :rotfl: :rotfl:
Halo tu ziemia:-) Eksport węgla przez polskie porty umarł już dawno temu, na tyle dawno, że nasze Ładowarki Statkowe i ciągi przenośników na pirsie węglowym nie mają już przeglądów technicznych. I na 100% nie będziemy ich odnawiali.
Czasy gdy przez Port Północny szło 9 mln. ton w eksporcie już nie wrócą, jedyne co z Polski idzie to jeszcze trochę koksu i to jest jedyne "czarne" co eksportujemy.
W tej chwili jedyny kierunek to import, i to nie tylko na potrzeby Polski ale też krajów które nie mają dostępu do morza. W zeszłym roku "tymi rencyma" :rotfl: przeładowałem prawie 6 mln.
Czyli jak widać na załączonym obrazku dla mnie rybka:-) ja zarabiam czy idzie w te czy we wte:-))) A jak nie będzie węgla to może być ruda, też to ćwiczyliśmy:-)

Jacek Woźniak napisał(a):
ak już bawimy się we wróżbiarstwo to zastanawiam się czy przy planach rozbudowy portów trójmiasta co zapewne wiąże się ze wzrostem popytu na tereny nadbrzeżne, do Elbląga nie może przenieść się flota rybacka.


A ostrzegałem, nie wchodź na teren którego nie znasz :rotfl:
Porty w planach "idą w morze" zarówno w Gdańsku jak i w Gdyni...
A co do floty rybackiej już Ciebie sprowadzono na ziemię

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Jurmak napisał(a):
A co do floty rybackiej

Program Kuter+ i po problemie

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: barwil
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 kwi 2019, o 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Stara Zientara napisał(a):
Oba? Są tylko GDA-18 i GDA-20.




Gdański...



Obrazek


Jest jeszcze parę w Górkach:



Obrazek



A tu TANAIS który Cieśniny Piławskiej się nie boi :rotfl: :rotfl: :rotfl:



Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 kwi 2019, o 20:48 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jak on się przedarł?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 09:34 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
SIRK napisał(a):
skiba napisał(a):
Na serio wierzysz w to, że inwestycja za kilka miliardów pln (całość inwestycji), może być w tej sytuacji ekonomicznie uzasadniona?

Tu nie chodzi o „moją wiarę” tylko o użyte w dyskusji argumenty. Nie wiem od kiedy śledzisz wątek ale krytycy tej inwestycji podawali do publicznej wiadomości, że na świecie nie eksploatuje się odpowiednio małych jednostek, że takie jednostki po prostu nie istnieją a cały transport morski sprowadza się jedynie do żeglugi kontenerowej i wielkich masowców.
Ty także wrzucasz wszystko do jednego worka a twój rachunek ekonomiczny sprowadza się do już wcześniej przedstawionej kalkulacji, zwrot dopiero po 700latatch.


Drobny transport morski oczywiście funkcjonuje, ale jest bez znaczenia z punktu widzenia sumy przychodów takiego portu, dlatego można go właściwie pominąć.
Ten jeden worek, który krytykujesz, to po prostu działalność gospodarcza pod nazwą Port w Elblągu. Jak inaczej można ocenić opłacalność tej inwestycji jak poprzez nawet uproszczony rachunek ekonomiczny Portu Elbląg, skoro przywrócenie mu świetności stanowi główny powód, którym rząd uzasadnia inwestycję w Przekop?
Prognozowana ilość przeładunków 1,3 mln ton jest podawana przez samych zwolenników lub pomysłodawców tego projektu, więc na jej bazie można spokojnie robić prognozy.

Nawet jeśli suma korzyści, jakie te inwestycja generuje nie ogranicza się do Portu w Elblągu, to skala dysproporcji pomiędzy kosztem inwestycji, a ew. przychodami, jakie policzyłem, jest tak ogromna, że nawet jeśli będą jakieś dodatkowe korzyści, to musi to być po prostu nieopłacalne i takie pozostanie na lata. A jeśli weźmie się pod uwagę, że wszystko to dzieje się w kraju o ograniczonych zasobach, gdzie te pieniądze mogłyby być wykorzystane lepiej, to tym bardziej szkoda. I od razu odpowiem, że fakt, iż więcej funduszy jest marnotrawionych gdzie indziej, nie oznacza, że należy ich marnotrawić jeszcze więcej.
A jeśli chodzi o argumenty, to mam wrażenie, że tych argumentów Tobie i zwolennikom przekopu brak. Takich wymiernych, które można podeprzeć liczbami, a nie snucie wizji bez dowodów, w czym każdy jest dobry.



Za ten post autor skiba otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 12:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
skiba napisał(a):
Drobny transport morski oczywiście funkcjonuje, ale jest bez znaczenia z punktu widzenia sumy przychodów takiego portu, dlatego można go właściwie pominąć.
Ale własciwie z czyjego punktu widzenia? Tego portu, czyli ludzi którzy z jego istnienia się utrzymują lub prosperują chyba nie?
Cytuj:
Nawet jeśli suma korzyści, jakie te inwestycja generuje nie ogranicza się do Portu w Elblągu,

Nie ogranicza się. Zgodnie z tytułem tego wątku chodzi nie o port, a przekop mierzei. Port jest jednym z powodów dla których przekop powstaje, być może nie najważniejszym, cokolwiek tam rządzący głoszą.
Wiadomo, że najlepsze dla podatnika inwestycje to inwestycje robione za pieniądze prywatne a nie budżetowe, ale żyjemy w takiej rzeczywistości jaka jest, a nie w jakiej byśmy chcieli. I jak dotąd żaden z rządów nawet o milimetr nie posunął się w kierunku takich rozwiązań, które odebrałyby władzy możliwość beżtroskiego dysponowanie pieniędzmi zabranymi obywatelom, zamiast pozwolić wydawać je im samym, choć niektóre rządziły nawet osiem lat. Z drugiej strony tego typu inwestycje jako strukturalne, strategiczne dla swego znaczenia i tak w jakimś stopniu leżą w gestii państwa.
Każdy kraj ma zasoby ograniczone, nie ma takiego z zasobami nieograniczonymi. I w każdym, gdy wydatkowane są publiczne pieniądze, zawsze znajdzie się ktoś twierdzący że daloby się wydać je lepiej. I nawet może mieć sporo racji i ze dwadzieścia dwa argumenty na poparcie swych zastrzeżeń, ale będą i tacy, co temu zaprzeczą. Dlatego żeby nie powstał paraliż decyzyjny skutkujący zaniechaniem jakichkolwiek działań prócz oczywiście gorących dysput, decyzję podejmuje aktualny rząd.
Jak się zastanowić, to może nie jest takie do końca i z kretesem złe... ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 18:53 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Alterus napisał(a):
skiba napisał(a):
Drobny transport morski oczywiście funkcjonuje, ale jest bez znaczenia z punktu widzenia sumy przychodów takiego portu, dlatego można go właściwie pominąć.
Ale własciwie z czyjego punktu widzenia? Tego portu, czyli ludzi którzy z jego istnienia się utrzymują lub prosperują chyba nie?
Cytuj:
Nawet jeśli suma korzyści, jakie te inwestycja generuje nie ogranicza się do Portu w Elblągu,

Nie ogranicza się. Zgodnie z tytułem tego wątku chodzi nie o port, a przekop mierzei. Port jest jednym z powodów dla których przekop powstaje, być może nie najważniejszym, cokolwiek tam rządzący głoszą.
Wiadomo, że najlepsze dla podatnika inwestycje to inwestycje robione za pieniądze prywatne a nie budżetowe, ale żyjemy w takiej rzeczywistości jaka jest, a nie w jakiej byśmy chcieli. I jak dotąd żaden z rządów nawet o milimetr nie posunął się w kierunku takich rozwiązań, które odebrałyby władzy możliwość beżtroskiego dysponowanie pieniędzmi zabranymi obywatelom, zamiast pozwolić wydawać je im samym, choć niektóre rządziły nawet osiem lat. Z drugiej strony tego typu inwestycje jako strukturalne, strategiczne dla swego znaczenia i tak w jakimś stopniu leżą w gestii państwa.
Każdy kraj ma zasoby ograniczone, nie ma takiego z zasobami nieograniczonymi. I w każdym, gdy wydatkowane są publiczne pieniądze, zawsze znajdzie się ktoś twierdzący że daloby się wydać je lepiej. I nawet może mieć sporo racji i ze dwadzieścia dwa argumenty na poparcie swych zastrzeżeń, ale będą i tacy, co temu zaprzeczą. Dlatego żeby nie powstał paraliż decyzyjny skutkujący zaniechaniem jakichkolwiek działań prócz oczywiście gorących dysput, decyzję podejmuje aktualny rząd.
Jak się zastanowić, to może nie jest takie do końca i z kretesem złe... ;-)


Ad. 1 Bez znaczenia z punktu widzenia udziału w przychodach wzmiankowanego Portu, czyli z punktu widzenia nudnej do wyrzygania opłacalności tego przedsięwzięcia.

Bo zawsze ktoś się utrzymuje z nawet całkowicie nierentownego przedsięwzięcia (lub zwykłego złodziejstwa) - choćby pan ochroniarz z Lotniska w Radomiu, z którego nikt nie lata od jego powstania, a które kosztowało 120 mln zł i którego utrzymanie kosztuje nas rocznie 8 mln zł. Były nawet plany, żeby je rozbudować za kolejne 800 mln zł!
Czy nie taniej panu ochroniarzowi i kilkudziesięciu innym pracownikom tego czegoś (bo lotnisko to nie jest) wypłacać stosowną zapomogę za leżenie brzuchem do góry?
Ponadto utrzymywali się swego czasu z tej wspaniałej, przemyślanej inwestycji jej wykonawcy. Ktoś to wszystko sprząta, remontuje, dostarcza prąd itd.

Czy jesteś szczęśliwy z faktu, że Lotnisko w Radomiu daje pracę tylu ludziom?
Mi wystarczyła jedna taka inwestycja, żeby się przekonać, jakie są skutki robienia inwestycji publicznych wyłącznie z politycznych powodów, bez uzasadnienia ekonomicznego - jest to jednocześnie wspólny mianownik między tą inwestycją, a Przekopem przez mierzeję.
Można wspomnieć, że dziwnym zrządzeniem losu odpowiada za to ta sama opcja polityczna.

Ad. 2 Port Elbląg to powód oficjalny dla Przekopu, co z punktu widzenia ustawy o finansach publicznych, gdzie każdy wydatek powinien mieć jakieś przynajmniej teoretyczne (nie wszystko da się przewidzieć) uzasadnienie, jest ważne, więc dziwię się mocno, że dla ciebie jest to bez znaczenia.
A to, że rząd podejmuje decyzje (nie tylko inwestycyjne) i ma do tego prawo, nie oznacza, że jest ono nieograniczone i może dowolnie podejmować decyzje głupie i finansowo nieodpowiedzialne i bez wymaganego ustawą uzasadnienia, a ja powinienem je akceptować.
Dla mnie fakt, że oficjalny powód, który podaje rząd, nie trzyma się kupy, dyskwalifikuje całą tą "inwestycję" w przedbiegach, gdyż jest ona z tego względu po prostu podejrzana.
Ponownie mogę się dziwić, że ktoś kto mówi na poważnie o "beztroskim dysponowaniu pieniędzmi zabranymi obywatelom", w tym konkretnym przypadku uważa inaczej.

Ale oczywiście, pozostaję z szacunkiem ;)



Za ten post autor skiba otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 19:40 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
skiba napisał(a):
Mi wystarczyła jedna taka inwestycja, żeby się przekonać, jakie są skutki robienia inwestycji publicznych wyłącznie z politycznych powodów, bez uzasadnienia ekonomicznego - jest to jednocześnie wspólny mianownik między tą inwestycją, a Przekopem przez mierzeję.
Można wspomnieć, że dziwnym zrządzeniem losu odpowiada za to ta sama opcja polityczna.

No paczpan jak to ten wredny PiS umiejętnie się podszył pod bogobojną i uczciwą Platformę :rotfl:
Port lotniczy Radom – cywilny port lotniczy w Radomiu, położony ok. 4 km od jego centrum. Lotnisko na Sadkowie jest wykorzystywane głównie przez wojsko. W 2012 rozpoczęto dostosowywanie lotniska dla potrzeb cywilnych. W maju 2014 radomskie lotnisko zostało wpisane do krajowego rejestru lotnisk cywilnych.
Śmietankę gady chcieli spić :rotfl:
Ale my sie nie damy. Nie będą się odzywiać naszą śmietanką. Śmietankożercom mówimy NIE

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 20:21 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Bombel napisał(a):
skiba napisał(a):
Mi wystarczyła jedna taka inwestycja, żeby się przekonać, jakie są skutki robienia inwestycji publicznych wyłącznie z politycznych powodów, bez uzasadnienia ekonomicznego - jest to jednocześnie wspólny mianownik między tą inwestycją, a Przekopem przez mierzeję.
Można wspomnieć, że dziwnym zrządzeniem losu odpowiada za to ta sama opcja polityczna.

No paczpan jak to ten wredny PiS umiejętnie się podszył pod bogobojną i uczciwą Platformę :rotfl:
Port lotniczy Radom – cywilny port lotniczy w Radomiu, położony ok. 4 km od jego centrum. Lotnisko na Sadkowie jest wykorzystywane głównie przez wojsko. W 2012 rozpoczęto dostosowywanie lotniska dla potrzeb cywilnych. W maju 2014 radomskie lotnisko zostało wpisane do krajowego rejestru lotnisk cywilnych.
Śmietankę gady chcieli spić :rotfl:
Ale my sie nie damy. Nie będą się odzywiać naszą śmietanką. Śmietankożercom mówimy NIE


Oj, panie Bombel, plus za czujność, ale szybko to się pchły łapie.
Jeszcze z Tobą nie miałem przyjemności konwersować, ale twoje emotki potwierdzają, jak mniemam, obserwowaną u jednostek naprawdę wybitnych, umiejętność śmiania się z samego siebie.

Prezydent Radomia 2010–2014: Andrzej Kosztowniak (PiS)
Port Lotniczy Radom S.A. - spółka z większościowym kapitałem miasta w Radomiu.
Oczywiście historia tej "inwestycji" sięga jeszcze wcześniej - już w 2007 roku miasto Radom przekazało spółce ponad 22 ml zł. Zgadnij, kto był wtedy prezydentem?

Ale, tak jak powiedziałem, pociesz się, masz plus za czujność.



Za ten post autor skiba otrzymał podziękowania - 2: SKoper, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 8 kwi 2019, o 21:14 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
skiba napisał(a):
Oj, panie Bombel, plus za czujność, ale szybko to się pchły łapie.
Jeszcze z Tobą nie miałem przyjemności konwersować, ale twoje emotki potwierdzają, jak mniemam, obserwowaną u jednostek naprawdę wybitnych, umiejętność śmiania się z samego siebie.

Uś, panie skiba. Do łapania (cudzych)pcheł to trza mieć refleks. Co zaś do śmiania, zobaczymy kto się będzie śmiał ostatni
skiba napisał(a):
Prezydent Radomia 2010–2014: Andrzej Kosztowniak (PiS)

No i paczpan, miałem rację co do śmietanki. Teraz gdy prezydentem |Radomia jest pan Radosław Witkowski ( PO) to nagle się okazuje że lotnisko w Radomiu przestaje być be, że warto wyłożyć 800 dużych baniek na jego rozbudowę i remont, że PPL już chce wykupić wszystko bo lotnisko jest niezbędne i rozwojowe, bo...bo... itd.
Przypomnijmy, Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze chce w Radomiu utworzyć lotnisko, które przejęłoby by ruch korkującego się warszawskiego Okęcia. Zamierza zainwestować na Sadkowie miliony złotych, ale żeby wydawać pieniądze chce być właścicielem spółki.

Czyli punkt widzenia zależny jest od punktu siedzenia :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 00:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A kto jest prezesem tego PPL, które chce spijać śmietankę z ogromnych zysków portu lotniczego (na razie tylko lotniczego) w Radomiu. Na pewno jakiś krwiopijca z PO, a może nawet kuzyn samego Tuska.
:rotfl: :-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 08:56 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
A kto jest prezesem tego PPL, które chce spijać śmietankę z ogromnych zysków portu lotniczego (na razie tylko lotniczego) w Radomiu. Na pewno jakiś krwiopijca z PO, a może nawet kuzyn samego Tuska.
:rotfl: :-P

Nie mam pojęcia. Nie znam gościa. Faktem jest że Okęcie się już dusi, z Modlinem kłopoty coraz wieksze i gdzieś to wszystko trzeba rozładować. Oby nie tak jak w Babich Dołach.
400 baniek poooszło, psu pod ogon. Z Radomiem o tyle łatwiej że UE nie zażąda zwrotu dotacji jak w przypadku mocarstwowego Kosakowa

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 10:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Wojtek, tu chodzi o co innego: zniszczyć Modlin, samorządowy ale niepisowski.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl



Za ten post autor Colonel otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 10:59 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Colonel napisał(a):
Wojtek, tu chodzi o co innego: zniszczyć Modlin, samorządowy ale niepisowski.

Oj Jędruś, Jędruś. Ty jak coś powiesz to aż się echo w kanalizacji odbija.
Czy Modlin samorządowy czy pisowski mię to rybka. Maleńka rybka.
Modlin żeby mógł dalej poprawnie funkcjonować musi przejść modernizację/rozbudowę. A tu nie ma z czego inwestować bo ostatni rok zamknięty stratą ca 130 mln zł. A wszystko przez głupie podpisanie umowy z Ryanarem. To nie samorząd rządzi Modlinem ale Ryanar. Ryanar który właścicielowi lotniska narzuca swoje warunki. Choćby takie jak stawka opłaty za tzw. ryło/lotnisko/dzień. Pinć zeta za przyjętego i obsłużonego pasażera??? A i wymagania coraz większe. Pinć zeta za pasażera x 4 mln = 20 mln. W sytuacji gdy koszty utrzymania lotniska wynoszą ponad stówkę mln. A że innego przewożnika brak to i sytuacja wygląda tak jak wygląda. Same straty.
Ryanar zdaje sobie sprawę że bez Modlina sobie poradzi. Drożej, ale poradzi. Modlin zaś bez Ryanara sobie nie poradzi. I Ryanar to właśnie wykorzystuje.
O to kto i kiedy podpisał tak niekorzystną umowę, faworyzującą pod każdym względem wyłącznie Ryanar nie będę pytał :mrgreen: bo przecież wiesz :-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 13:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lis 2010, o 21:36
Posty: 2768
Lokalizacja: Napływowy Góral Świętokrzyski
Podziękował : 88
Otrzymał podziękowań: 721
Uprawnienia żeglarskie: byle jaki jachtowy sternik morski
Bombel napisał(a):
O to kto i kiedy podpisał tak niekorzystną umowę, faworyzującą pod każdym względem wyłącznie Ryanar nie będę pytał :mrgreen: bo przecież wiesz :-P
Aha! Dzisiaj to ta umowa jest strasznie niekorzystna. Ale jak po remoncie pasa istniała szansa, że w ogóle nikt nie będzie latał to było super. Bo wtedy długoletnia umowa z Ryanairem praktycznie uratowała to lotnisko.
I nie oszukujmy się, nie umowa jest w tym przypadku problemem a to, że waadze PPL nawet jak zgodzą się na rozbudowę to nie będą mieli wpływu na obsadę stanowisk i różni Misiewicze będą musieli obejść się smakiem. To już lepiej wpakować 800 mln. w Radom.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
-----------------
http://www.waligorski.art/liryka.php?litera=b&nazwa=22
"Najważniejsze, że ocean jest duży, a Ameryka dokładnie w poprzek - nie da się nie trafić."



Za ten post autor Bastard otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 14:33 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Bastard napisał(a):
Aha! Dzisiaj to ta umowa jest strasznie niekorzystna. Ale jak po remoncie pasa istniała szansa, że w ogóle nikt nie będzie latał to było super. Bo wtedy długoletnia umowa z Ryanairem praktycznie uratowała to lotnisko.

A to lotnisko to akurat było wtedy potrzebne jak psu Babie Doły. Tak samo było ciągniete, tak samo finansowane. Przez lata było sobie lotnisko wojskowe i dobrze mu było. Natomiast podpisywanie niekorzystnej umowy tylko dlatego żeby lotnisko było to już kryminał. To oznacza że nie są istotne żadne uwarunkowania ( w tym i ekonomiczne), ważne jest żeby pokazac kto tu rządzi.
Jeżeli takie postawienie sprawy ciebie satysfakcjonuje to twój wybór. Jak dla mnie to zwykła nielogiczność.
Bastard napisał(a):
I nie oszukujmy się, nie umowa jest w tym przypadku problemem a to, że waadze PPL nawet jak zgodzą się na rozbudowę to nie będą mieli wpływu na obsadę stanowisk i różni Misiewicze będą musieli obejść się smakiem.

Oj Sławku, Sławku. Zanim zabierzesz głos to chociaż postaraj się poznać nieco kulisy sprawy.
Prowadzenie PPL to w pierwszym rzędzie biznes czyli prosto mówiąc zarobek. Żaden rozsądny biznesmen nie będzie ładował kasy w przedsięwzięcie na które nie będzie miał wpływu. W dodatku w przedsięwzięcie na którym zyskuje wyłącznie ""wróg"" biznesowy czyli Ryanar. Tak jak Gdańsk nie zezwolił Gdyni na rozwinięcie Kosakowa ( mimo władowania ponad 400 mln) tak PPL nie są zainteresowane na wspieranie konkurencji pod bokiem. Ryanar chetnie by dofinansował Modlin poprzez pozyczki na rozwój. Pożyczki, a nie inwestycje bezposrednie. Pożyczka zaś miałaby być spłacana poprzez obniżenie czy wręcz zlikwidowanie opłat lotniskowych. Czyli Ryanar miałby praktycznie darmowe lotnisko zaś utrzymanie rozbudowanego Modlina nadal byłoby na garnuszku polskiego podatnika. Kto i na czym by zyskiwał?
Sorry Winnetou, business is business

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Natomiast podpisywanie niekorzystnej umowy tylko dlatego żeby lotnisko było to już kryminał. To oznacza że nie są istotne żadne uwarunkowania ( w tym i ekonomiczne), ważne jest żeby pokazac kto tu rządzi.
Jeżeli takie postawienie sprawy ciebie satysfakcjonuje to twój wybór. Jak dla mnie to zwykła nielogiczność.
Ale kopanie kanału, żeby pokazać, kto tu rządzi, nie przeszkadza ci?

Jak dla mnie to zwykła nielogiczność. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 15:05 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Natomiast podpisywanie niekorzystnej umowy tylko dlatego żeby lotnisko było to już kryminał. To oznacza że nie są istotne żadne uwarunkowania ( w tym i ekonomiczne), ważne jest żeby pokazac kto tu rządzi.
Jeżeli takie postawienie sprawy ciebie satysfakcjonuje to twój wybór. Jak dla mnie to zwykła nielogiczność.
Ale kopanie kanału, żeby pokazać, kto tu rządzi, nie przeszkadza ci?

Jak dla mnie to zwykła nielogiczność. :rotfl:

Wojtek, gdybyś uważnie czytał ten wątek to może byś zrozumiał że dla mnie przekop jest jak najbardziej logicznym biznesem. I będę głęboko wdzięczny każdemu kto przyczyni się do jak najszybszej realizacji przekopu. Każdemu, niezależnie od jego proweniencji politycznej , wyznawanej wiary czy też obwodu kapelusz:-P

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 15:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Niektórzy to już odlatują:-))))))

http://www.tvmalbork.pl/aktualnosci/257 ... przekopu-m

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 kwi 2019, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
skiba napisał(a):
A jeśli chodzi o argumenty, to mam wrażenie, że tych argumentów Tobie i zwolennikom przekopu brak. Takich wymiernych, które można podeprzeć liczbami, a nie snucie wizji bez dowodów, w czym każdy jest dobry.

Odnoszę bardzo podobne wrażenie ale brak twardych wyliczeń mamy po obu stronach konfliktu. I nie zaliczaj mnie do „zwolenników przekopywania”, argumenty które przytaczałem miały tylko obnażyć zakłamanie „przeciwników kopania”. Po prostu, nie zgadzam się z teorią, że cel uświęca środki i bardzo nie lubię prymitywnego kłamstwa tudzież wyrafinowanych manipulacji. Każdy z nas ma prawo wyznawać inne wartości lub po prostu się mylić ale nikt nie powinien wykorzystywać swojej wiedzy czy autorytetu do manipulowania faktami i kreowania nieprawdziwej rzeczywistości.
Nie wiem czy jest sens się powtarzać ale to nie ja pierwszy zacząłem podawać argumenty na tak, ja tylko zwróciłem uwagę na świadome(?) kłamstwa.

Brak odpowiedniego taboru pływającego – nieprawda.
Podałem wiele przykładów odpowiednich jednostek oraz wyjaśniłem, że nie jest regułą eksploatacja jednostek pływających wyłącznie przy maksymalnym stanie załadowania.

Brak zainteresowania takim rodzajem żeglugi – nieprawda.
Podałem przykłady armatorów uprawiających wyłącznie żeglugę przybrzeżną, przytoczyłem nowatorski projekt rozwoju żeglugi kabotażowej w Norwegii.

Brak podobnych rozwiązań – nieprawda.
Podałem przykład niemieckiego portu Husum a także powszechnie dostępne opracowania wyjaśniające współczesne rozwiązania logistyki transportu morskiego.

skiba napisał(a):
Można wspomnieć, że dziwnym zrządzeniem losu odpowiada za to ta sama opcja polityczna.

Jeżeli mamy dalej dyskutować to proszę daruj sobie takie wtrącenia. Twoje niewinne(?) stwierdzenie obudziło jakże znane demony i doprowadziło do nic niewnoszącej „politycznej naparzanki”.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL