Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 03:38




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
markrzy napisał(a):
"Po pierwsze, ma zapewnić dostęp do portu w Elblągu większym jednostkom. Obecnie sam port mógłby obsługiwać jednostki o nośności nawet do 4 tys. ton, ale w praktyce jest to niemożliwe w związku z ograniczeniami nałożonymi przez Rosję, która kontroluję Cieśninę Pilawską, jedyne połączenie Zalewu Wiślanego z Bałtykiem."


Cytat nie należy do markrzy jest tylko zamieszczony przez Niego...

Trzecia prawda... Obecnie w porcie jest 1,8 m... Marcin pisze, że Navionics podaje więcej, owszem tylko pytanie na ile jego dane są rzetelne? Wszyscy się podniecają przekopem a tylko nieliczni zwracają uwagę na to, że przekop... i co dalej. A dalej jest rzeka Elbląg płytka i wąska z mostem pontonowym w Nowakowie...
Port w Elblągu jest portem komunalnym, no to teraz entuzjaści przekopu pokażcie nam wątpiącym ile w budżecie miasta Elbląga przeznaczono na pogłębianie i dokapitalizowanie portu w Elblągu? Pokażcie jakie są plany w stosunku do mostu pontonowego w Nowakowie i kto za to zapłaci?
Przekop powstanie, bo możliwość nadania jemu im. Lecha Kaczyńskiego jest warta każdego zadłużenia kraju... A co dalej? A dalej będzie wina Tuska...

Rzeka Elbląg:


Obrazek


Obrazek


Most w Nowakowie


Obrazek



Obrazek



Obrazek

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
A, Kanał Kiloński jest rentowny? Korzystają z niego żeglarze??
A, Kanał Piastowski jest rentowny? Korzystają z niego żeglarze??
Gdzie byli oportuniści, gdy je budowano? :lol:

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Mir napisał(a):
A, Kanał Kiloński jest rentowny? Korzystają z niego żeglarze??
A, Kanał Piastowski jest rentowny? Korzystają z niego żeglarze??
Gdzie byli oportuniści, gdy je budowano? :lol:


Jedź na całość :rotfl: Jest jeszcze kanał Panamski i Sueski...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Wystarczy przypomnieć Przebudowę Ujścia Wisły:

:D

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 16:10 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

Jak ja lubię takich rechotnisiów. :-P

W siedzibie zarządu Portu Gdańsk otwarto oferty przetargowe od firm chętnych na opracowanie koncepcji budowy Portu Centralnego w Gdańsku. Ogromna inwestycja, której koszt wyniesie od 6 do 9 mld zł, miałaby pozwolić Gdańskowi na awans na czołowe lokaty w klasyfikacji portów bałtyckich. Sposób sfinansowania budowy wciąż jednak nie jest znany.
Uzasadnienie tak dużych wydatków, które w dużej części będą pochodzić prawdopodobnie z budżetu państwa (model finansowania inwestycji nie jest jeszcze ustalony, możliwa jest realizacja w spółce z zagranicznym podmiotem prywatnym), jest więc dla władz gdańskiego portu niezwykle istotne.
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... altow.html

Jak kilka miliardów dla Gdańska to OK. Jak kilkaset milionów dla Elbląga to wyrzucanie""pieniędzy podatników w błoto
To samo z pogłębianiem.
Jak dla Gdańska - 170 mln to bardzo mały pikuś. Dla Elbląga to już "'zbędne koszty"".

Komuś nie podoba się wyspa ma Zalewie Wiślanym? No to może sobie odpocząć na Wyspach Gdańskich:
Urząd podał, że łączna kubatura robót czerpalnych na całej długości toru wynosi prawie pięć milionów metrów sześciennych. Urobek piaszczysty ma być wykorzystany m.in. do refulacji (poszerzenia) plaż nad otwartym morzem, tworzenia wyspy dla fok (w okolicy ujścia Wisły) oraz na brzegu Zatoki Gdańskiej od Brzeźna do Orłowa a także w rejonie Cypla Helskiego
A że apetyty Gdańska rosną to widać:
gwarancja bezpieczeństwa dla statków, które będą w naszych portach przyjmowane” – wyjaśnił konieczność pogłębienia toru w dnie do 600 metrów.

https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... kowy-.html
Helikopterami będą te statki dostarczać. :mrgreen:

[/i]Niektórzy eksperci twierdzą jednak, że tak ogromna inwestycja jest nie tyle niepotrzebna, ile że trudno będzie o to, żeby nakłady na nią mogły się zwrócić.[/i]

Furda ze zwrotem. Grunt że inwestycja w Gdańsku. :roll:

Innymi słowy: NIE dla Elbląga, kasa Gdańskowi"" sie należy"" :cry:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 16:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Obecnie w porcie jest 1,8 m... Marcin pisze, że Navionics podaje więcej, owszem tylko pytanie na ile jego dane są rzetelne?

Te dane są rzetelne, zgodne z mapami BHMW. To są formalnie morskie wody wewnętrzne, podlegające nadzorowi hydrograficznemu BHMW.
Sam to zresztą widuję na echosondzie (tam gdzie mogę dopłynąć, czyli do mostów).
Ale przecież nie w tym rzecz, czy w porcie w Elblągu jest 1,8m , czy może 3m wody...

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 17:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marcin_palacz napisał(a):
Te dane są rzetelne, zgodne z mapami BHMW.


Tu bym lekko polimeryzował:-))) Już ładnych parę lat jest DCT 2 a na mapach Navionicsa "dzikie pola"...

marcin_palacz napisał(a):
Sam to zresztą widuję na echosondzie (tam gdzie mogę dopłynąć, czyli do mostów).


A to już inna inszość, na łódkach na których tam byłem echosondy nie było...

marcin_palacz napisał(a):
Ale przecież nie w tym rzecz, czy w porcie w Elblągu jest 1,8m , czy może 3m wody...


??? Dlaczego nie w tym rzecz? Przecież przekop podobno jest robiony z myślą o tym porcie, to gdzie mają wpłynąć te dziesiątki statków które wpłyną na Zalew?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 17:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jurmak napisał(a):
Tu bym lekko polimeryzował:-))) Już ładnych parę lat jest DCT 2 a na mapach Navionicsa "dzikie pola"...

Jurek, ja nie twierdzę, że Navionics generalnie jest cacy.
Ja mówię, że głębokości w Elblągu, są z grubsza zgodne z mapą BHMW, a Navionics akurat tam zgadza się z BHMW.
Jurmak napisał(a):
marcin_palacz napisał(a):
Ale przecież nie w tym rzecz, czy w porcie w Elblągu jest 1,8m , czy może 3m wody...


??? Dlaczego nie w tym rzecz? Przecież przekop podobno jest robiony z myślą o tym porcie, to gdzie mają wpłynąć te dziesiątki statków które wpłyną na Zalew?


No dobrze, to w tym rzecz, jeśli chcesz :-)

A więc przy nabrzeżach w Elblągu, tych dwóch, do których cokolwiek większego od barki może dopłynąć (dalej się nie da, bo są mosty), jest ponad 3m wody. To jest fakt. I co to zmienia?
Po drodze z zalewu w rzece Elbląg, też przeważnie jest 3m wody, z wyjątkiem okolic Andzi.

Ale ja zupełnie nie mam zamiaru bronić wizji pełnomorskiego portu handlowego w Elblągu....

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
marcin_palacz napisał(a):
A więc przy nabrzeżach w Elblągu, tych dwóch, do których cokolwiek większego może dopłynąć (dalej się nie da, bo są mosty), jest ponad 3m wody.
Ja na mapie widzę, że 3 m jest na środku rzeki, a przy samych nabrzeżach poniżej 2 m.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 18:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
marcin_palacz napisał(a):
A więc przy nabrzeżach w Elblągu, tych dwóch, do których cokolwiek większego od barki może dopłynąć (dalej się nie da, bo są mosty), jest ponad 3m wody. To jest fakt. I co to zmienia?
Po drodze z zalewu w rzece Elbląg, też przeważnie jest 3m wody, z wyjątkiem okolic Andzi.


Marcin chyba się nie rozumiemy:-( Zarówno Ty jak i ja piszemy, że jest ZA PŁYTKO dla tych statków które mają przepływać przez przekop... Czyli trzeba pogłębiać nie tylko tor wodny przez Zalew ale też rzekę i sam port... Ale jakoś nikt się na ten temat ani nie zająknie...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 18:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Stara Zientara napisał(a):
Ja na mapie widzę, że 3 m jest na środku rzeki, a przy samych nabrzeżach poniżej 2 m.

Nie mam w tym momencie dostępu do polegalnej mapy, ale w Navionics-ie, przy nabrzeżu nr 1, to które dochodzi od północy do basenu przystani Bryza, na długości około 300m, jest 3m i to się zgadza. z moimi własnymi obserwacjami - tam czasami przepływam całkiem blisko nabrzeża, jak akurat barka nie stoi.
Masz rację, że przy nabrzeżu nr 2, zachodniej stronie rzeki, faktycznie jest płycej.

Czyli mamy w Elblągu ze 300m dostępnego nabrzeża, przy którym w tej chwili jest koło 3m głębokości, przy średnim stanie wody. Przy niskim stanie wody, będzie oczywiście mniej. A do tego nabrzeża sięga nawet bocznica kolejowa. I co z tego? ;-)

Jurmak napisał(a):
Zarówno Ty jak i ja piszemy, że jest ZA PŁYTKO dla tych statków które mają przepływać przez przekop... Czyli trzeba pogłębiać nie tylko tor wodny przez Zalew ale też rzekę i sam port... Ale jakoś nikt się na ten temat ani nie zająknie...

Dla tego napisałem "nie w tym rzecz".

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 18:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A sam port pisze o sobie tak:
Port Elbląg napisał(a):
1. Podstawowe parametry techniczne terminalu

Powierzchnia ogółem – 5,0 ha, w tym powierzchnia składowania 3,1 ha,
Nabrzeże: długość nabrzeża wynosi 196 m. W połowie długości znajduje się rampa o szerokości 12 m do obsługi statków RO-RO. Przy nabrzeżu można obsługiwać jednocześnie dwa statki. Parametry maksymalne statków - barek: długość 85,0 m, szerokość 15,0 m, zanurzenie 2,30 m, ładowność do 1200 ton. Nabrzeże jest wyposażone w uniwersalny punkt poboru energii 430/230V, dwa punkty poboru wody dla cumujących statków oraz punkt poboru wody dla celów przemysłowych
Plac składowy kontenerów (20 i 40 stopowych). Pojemność jednowarstwowa 100 sztuk. Na placu składowym mogą być ponadto składowane i montowane konstrukcje ponadgabarytowe przygotowane do transportu wodnego. Maksymalne obciążenie nawierzchni – 5 t/m2.
Zasobnia na ładunki sypkie: Wymiary 40,0 x 107,0 m, służy do przechowywania ładunków sypkich (węgiel, materiały budowlane itp.). Zasobnia składa się z trzech sekcji o pojemności: I - 7.600 ton, II - 4.300. ton, III - 4.400 ton.
Magazyn. Hala jednonawowa o powierzchni 1440 m2. przeznaczona do składowania drobnicy w paletach, pakietach lub w sztaplach. Wysokość składowania do 5 m. Pojemność magazynu wynosi 3.300 ton.
Wiata jednonawowa o powierzchni użytkowej 1440 m2 służy do składowania ładunków drobnicowych, sprzętu przeładunkowego, pustych palet itp. Pojemność 3.200 ton.

2. Przewidywana struktura ładunków i rocznych możliwości przeładunkowych

Masowe (węgiel, materiały budowlane, piasek, tłuczeń) – około 800 tys. ton
Drobnica (w tym skonteneryzowana i spakietyzowana) konwencjonalna (worki, skrzynie itp.) 150 tys. ton

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 19:46 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
marcin_palacz napisał(a):
Dlatego napisałem "nie w tym rzecz".
Ano, tyle pisaniny po próżnicy że dorówna zazulom - a przecie nie w tem rzecz... :lol:

"Proszę państwa, realizacja programu umożliwi: zapewnienie bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa morskiego w rejonie Zalewu Wiślanego oraz zapewnienie bezpieczeństwa w regionie poprzez wprowadzenie swobody żeglugi polskich jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portu w Elblągu, będącego zewnętrzną granicą RP i UE. Trzeba powiedzieć, że w przeszłości mieliśmy pewne problemy z przebazowaniem okrętów Straży Granicznej po to, żeby w sezonie mogły strzec naszej granicy. W związku z tym inwestycja ma bezsprzecznie priorytetowe znaczenie.
[...]
Proszę państwa, cele przedsięwzięcia są również związane z naszym położeniem na arenie międzynarodowej, a więc ze zobowiązaniami, które mamy w stosunku do Unii Europejskiej, tj. wspólnego działania militarnego i spraw związanych z naszym członkostwem w Pakcie Północno-Atlantyckim, w którym art. 3 i art. 5 wymuszają posiadanie swobodnego dostępu do wspomnianego przez nas akwatorium.
Strategiczne cele unijne, jak również zobowiązania wynikające z naszego członkostwa w NATO, wpisują się w konieczność budowy tego przejścia wodnego".

(Dyr. UM w Gdyni Wiesław Piotrzkowski)
Czytaj więcej: http://m.infoship.pl/przekop-przez-mier ... 00569.html

A czy to siem komu jeszcze przyda do jeszcze czego to już rzecz wtórna, acz byłoby miło.

Albowiem, Zientaro, "nie wystarczy myśleć; jeszcze trzeba myśleć o czym". ;)

A tak coby nie było za politycznie :cool:
"Przyznać trzeba, że mówimy o przedsięwzięciu bardzo ważnym, a wręcz strategicznej decyzji o przyszłości Elbląga i regionu".
"Najwięcej – jak zwykle – wiedzą ci, którzy się z ideą nie zgadzają.
Mówienie NIE przychodzi nam, Polakom, szczególnie łatwo. Pewnie dlatego, że w naszej kulturze nie osądza się nikogo za bierność. Grzech zaniechania nie istnieje w katechizmie naszego życia społecznego. A szkoda – chciałbym kiedyś zobaczyć te upadłe anioły, rejtanów, demonstrantów, malwersantów na tle ich dokonań".

(senator Jerzy Wcisła, PO, w 2006 r.)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 lut 2019, o 20:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8759
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1740
Otrzymał podziękowań: 2016
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Na tę inwestycję warto spojrzeć szerzej, jako element składowy całego systemu komunikacyjnego RP.
Gdzieś tam jest też widoczny Elbląg...

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 15:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2018, o 19:43
Posty: 118
Podziękował : 23
Otrzymał podziękowań: 20
Uprawnienia żeglarskie: Kapitan Jachtowy
No proszę: https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... slana.html,
a ponoć KE była przeciwna - takie kłamstwa były rozpowszechniane :-(
Najważniejsze, że idzie ku dobremu, czyli realizowaniu inwestycji zgodnie z planem.

_________________
Pozdrawiam
Andrzej


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 16:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2010, o 15:19
Posty: 365
Lokalizacja: Kielce
Podziękował : 20
Otrzymał podziękowań: 47
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A gdyby tak zamiast przekopu zbudować pochylnię, taką jakie są na kanale Elbląski ? Byłoby taniej, szybciej i większe statki można by przetoczyć. A i ekolodzy byliby zadowoleni :-) Jeszcze nie jest za późno ! I można by ją pociągnąć do samego Radomia ! Było kiedyś modne hasło - tiry na tory. Teraz wypromujmy hasło - statki na tory !



Za ten post autor kawa62 otrzymał podziękowanie od: M@rek
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 17:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
kawa62 napisał(a):
A gdyby tak zamiast przekopu zbudować pochylnię, taką jakie są na kanale Elbląski ? Byłoby taniej, szybciej i większe statki można by przetoczyć.

Nie taniej, tylko drożej, nie szybciej, a wolniej, także w odniesieniu do wielkości łatwiej wykonać w tych warunkach szerszą i głębszą śluzę.
Pochylnie powstały ze względu na bardzo duże różnice poziomów, coś koło 100m, dlatego zdecydowano się na takie rozwiązanie, a jaką różnicę masz pomiędzy zat. Gdańską a Zalewem..?

Wiem, że żartujesz, ale nawet żart powinien mieć jakieś podstawy. :-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 17:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
A.W. napisał(a):
ponoć KE była przeciwna - takie kłamstwa były rozpowszechniane
Po tym jak Ministerstwo nakłamało w sprawie przekopu, to już im nie wierzę - pokaż jakąś informację bezpośrednio od KE.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
ŻDŚ jak się czyta bełkot.
A UE ani za ani przeciw. Były pytania i wątpliwości, a to coś innego niż za albo przeciw.
A już względy strategiczne i wymogi NATO... ehhh.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 18:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Colonel napisał(a):
UE ani za ani przeciw.
UE uznała, że przekop jest nieopłacalny ekonomicznie i nie wpłynie na rozwój regionu. W związku z tym nie dofinansowała projektu.

Jeśli teraz UE jest za, to proszę powiedzieć, w jakiej wysokości dofinansuje budowę przekopu.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 18:53 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Posty z przyszłości..... 19:40?
Jaka to strefa czasowa?

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 09:33
Posty: 1316
Podziękował : 161
Otrzymał podziękowań: 212
Uprawnienia żeglarskie: zeglarz
Alterus napisał(a):
Pochylnie powstały ze względu na bardzo duże różnice poziomów, coś koło 100m, dlatego zdecydowano się na takie rozwiązanie,

Pochylnie konsumują mniej wody niż śluzy i dlatego Stenke zaplanował takie rozwiązanie.

_________________
Pozdrawiam
Marian Jasiński


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
A.W. napisał(a):
No proszę: https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... slana.html,
a ponoć KE była przeciwna - takie kłamstwa były rozpowszechniane :-( .


Ale dla tej "konieczności" masz jakieś wsparcie, czy tylko wiarę w to co powiedziało ministerstwo?

A.W. napisał(a):
zyl , że idzie ku dobremu, czyli realizowaniu inwestycji zgodnie z planem.


Jakim planem? To kiedy przetargi?

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Wiedziałem, że kłamią - inaczej nie potrafią. :rotfl:

https://koduj24.pl/ke-dementuje-doniesi ... zp7IWsZyvo

Cytuj:
KE dementuje doniesienia polskiego resortu, jakoby uznała „za konieczny” przekop Mierzei Wiślanej

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:35 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
UE uznała, że przekop jest nieopłacalny ekonomicznie i nie wpłynie na rozwój regionu. W związku z tym nie dofinansowała projektu.

Jeśli teraz UE jest za, to proszę powiedzieć, w jakiej wysokości dofinansuje budowę przekopu.

Ech Wojtek. Ty nawet nie czytasz tego co Twoi koledzy piszą.
Colonel napisał(a):
A UE ani za ani przeciw. Były pytania i wątpliwości, a to coś innego niż za albo przeciw.

Skąd teraz u Ciebie twierdzenie że UE jest za przekopem?
Co zaś do finansowania.
Gdańsk też nie ma dofinansowania rozbudowy portu z UE. Już o tym pisano:
Bombel napisał(a):
Uzasadnienie tak dużych wydatków, które w dużej części będą pochodzić prawdopodobnie z budżetu państwa (model finansowania inwestycji nie jest jeszcze ustalony, możliwa jest realizacja w spółce z zagranicznym podmiotem prywatnym), jest więc dla władz gdańskiego portu niezwykle istotne.
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiast ... altow.html


Nie sądzę jednak by do wykonania przekopu zakładano spółkę z Chińczykami do czego przymierza się Gdańsk

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Ty nawet nie czytasz tego co Twoi koledzy piszą.
Wice wersal :-P :-P :-P
Bombel napisał(a):
Skąd teraz u Ciebie twierdzenie że UE jest za przekopem?
Stąd:
A.W. napisał(a):
No proszę: https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... slana.html,
a ponoć KE była przeciwna - takie kłamstwa były rozpowszechniane :-(

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:45 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Ty nawet nie czytasz tego co Twoi koledzy piszą.
Wice wersal :-P :-P :-P
Bombel napisał(a):
Skąd teraz u Ciebie twierdzenie że UE jest za przekopem?
Stąd:
A.W. napisał(a):
No proszę: https://www.gospodarkamorska.pl/Porty,T ... slana.html,
a ponoć KE była przeciwna - takie kłamstwa były rozpowszechniane :-(


Taki duży a taki naiwny. W prasę wierzy :)
To co napisano w prasie podziel przez 10, resztę przesiej przez bardzo gęste sito. W pozostałościach będziesz miał 2% prawdy.

Nie lepiej poczekać na rozwój wydarzeń niż podniecać się byle bzdurką???

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12933
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Bombel napisał(a):
Nie lepiej poczekać na rozwój wydarzeń niż podniecać się byle bzdurką???
Powiedz to A.W. - ja mu tylko odpowiadałem. :-P

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 19:56 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nie lepiej poczekać na rozwój wydarzeń niż podniecać się byle bzdurką???
Powiedz to A.W. - ja mu tylko odpowiadałem. :-P

W wywijaniu się to Ty dobry jesteś. Przyznaję :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 mar 2019, o 21:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
mariaciuncia napisał(a):
Alterus napisał(a):
Pochylnie powstały ze względu na bardzo duże różnice poziomów, coś koło 100m, dlatego zdecydowano się na takie rozwiązanie,

Pochylnie konsumują mniej wody niż śluzy i dlatego Stenke zaplanował takie rozwiązanie.

Zgadza się, ale to właśnie wiąże się z różnicami poziomu do pokonania. Chodzi o to, że zamiast 5 pochylni trzeba byłoby wybudować 10 - 12 śluz, stąd zużycie wody byłoby zbyt wielkie.
No i takiej frajdy jaką się ma jadąc tym drabiniastym wozem na górnym pomoście, przy hamulcu, by nie było. :-D

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4159 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL