Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 16 kwi 2024, o 05:50




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 139  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 mar 2019, o 22:51 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
Co tam Przekop.
To małe "Miki" przy NordStream 2 , może temu koledzy poświęcili by trochę uwagi. Przekop hipotetycznie służył by polskiej gospodarce , druga nitka NS 2 dokładnie i REALNIE "przeciwpałożnie."
Ale nie ma to jak "bić pianę" i nabijać klikalność.
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2019, o 01:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
krzychuAPIA napisał(a):
To małe "Miki" przy NordStream 2 , może temu koledzy poświęcili by trochę uwagi.
Tu się zgadzam. Gdyby kasę przeznaczoną na przekop zainwestowano w zwalczanie NS2 na różnych arenach międzynarodowych, to korzyść byłaby nieporównanie większa.

Za takie pieniądze włożone w lobbing, to NS2 zostałby wybudowany 50 m od Rurociągu Przyjaźni i równolegle do niego. :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: boSmann
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 mar 2019, o 08:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Stara Zientara napisał(a):
Bombel napisał(a):
Nie lepiej poczekać na rozwój wydarzeń niż podniecać się byle bzdurką???
Powiedz to A.W. - ja mu tylko odpowiadałem. :-P


A.W. "odkrył" czwartą prawdę... pis prawda... :rotfl:

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła



Za ten post autor Jurmak otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Ognisty Szkwał
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2019, o 02:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcin_palacz napisał(a):
Nie mam w tym momencie dostępu do polegalnej mapy, ale w Navionics-ie, przy nabrzeżu nr 1, to które dochodzi od północy do basenu przystani Bryza, na długości około 300m, jest 3m i to się zgadza. z moimi własnymi obserwacjami - tam czasami przepływam całkiem blisko nabrzeża, jak akurat barka nie stoi.
Masz rację, że przy nabrzeżu nr 2, zachodniej stronie rzeki, faktycznie jest płycej.

Czyli mamy w Elblągu ze 300m dostępnego nabrzeża, przy którym w tej chwili jest koło 3m głębokości, przy średnim stanie wody. Przy niskim stanie wody, będzie oczywiście mniej. A do tego nabrzeża sięga nawet bocznica kolejowa. I co z tego?

Marcin - widzę u Ciebie umiłowanie faktów.
Też tak miewam - ale.... same fakty:
- Nie ma 3m wody - ani przy nabrzeżach należących do "portu Morskiego", ani tym bardziej na rzece, którą do tych nabrzeży trzeba dopłynąć. Nawet najbardziej zainteresowany, czyli Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni w "Przepisach Portowych" pisze - od lat nieodmiennie:
Wielkość statków wchodzących do portu Elbląg nie może przekraczać 85 m długości i 2 m zanurzenia. Podana wielkość zanurzenia odnosi się do średniego stanu wody i może ulec czasowym ograniczeniom.
- Drugi zainteresowany, czyli Port Morski Elbląg Sp.z.o.o. pisze, że dopuszczalne zanurzenie barek przy jego jedynym nabrzeżu przeładunkowym to 2,3m... Smutna prawda jest taka, że raz po raz barki załadowane do 1,90m nie mogą od tego nabrzeża ruszyć. Bywa, że przez kilka dni...
- Należące do portu nabrzeże po wschodniej stronie rzeki nie może służyć do przeładunków - pomijając nawet konstrukcję uniemożliwiającą obciążenie go jakimkolwiek sprzętem przeładunkowym - w zarządzie portu jest tam jedynie na 4m szeroki pasek wzdłuż tego nabrzeża... Nazywają to "terminalem pasażersko-promowym" - tyle, że promu nie widziano tam chyba nigdy a pasażerów... od lat. Cała odległość od wejścia do baseniku "Bryzy" do mostu to niecałe 200m i nie ma tam 3 m wody - najbardziej zainteresowani na temat tego nabrzeża twierdzą właściwym sobie optymizmem "Maksymalne parametry jednostek pływających: długość 65 m, szerokość 12 m, zanurzenie 2,5 m."
- Do żadnego z nabrzeży, którymi chwali się "Port Morski" nie sięga, ani nigdy w historii nie sięgała żadna bocznica kolejowa. Kilkadziesiąt metrów od "terminalu pasażersko - promowego" można odszukać w krzakach relikt bocznicy kolejowej, która niegdyś prowadziła przez mostek obrotowy na teren "Zamechu". Wszystko nieczynne od kilkudziesięciu lat.
- By trzymać się faktów do końca - jest w Elblągu nabrzeże barkowe, z elewatorem należącym do prywatnej firmy "Glenport", całkiem poza zarządem spółki "Port Morski Elbląg". Tam też jest jedyne w granicach Elbląga miejsce, gdzie na nabrzeżu działa jakaś bocznica kolejowa - zbudowana ponad sto lat temu, ale jest.
To nabrzeże rzeczywiście ma z 300m, więc teraz domyślam się, że o nim pisałeś... Ale w 3m wody tam jednak trudno mi uwierzyć, musiałbym samodzielnie sprawdzić. ;)

marcin_palacz napisał(a):
A więc przy nabrzeżach w Elblągu, tych dwóch, do których cokolwiek większego od barki może dopłynąć (dalej się nie da, bo są mosty), jest ponad 3m wody.
Jakich "tych dwóch"? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowania - 2: boSmann, Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2019, o 12:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
Jaromir napisał(a):
obciążenie go jakimkolwiek sprzętem przeładunkowym

Bez przesady.
Kilku ludzi z taczkami raczej nie zrujnuje nabrzeża?
Więcej wiary! Chyba decydenci wiedzą co czynią. :-P

_________________
Zbyszek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2019, o 16:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Rozważania typu są trzy metry czy nie ma to taki spór akademicki jakby. Przede wszystkim nie ma jeszcze przekopu i toru wodnego do Elbląga, więc czy tam przy elbląskich nabrzeżach jest pół metra wody mniej czy więcej jakie ma dziś znaczenie? To będzie potrzebne w przyszłości, na pewno nie teraz.
Wiadomo, że cała infrastuktura jest zapuszczona po tylu latach stagnacji, co zresztą oglądałem od strony wody, i odmulenie, pogłębienie to jak sądzę najmniejsza i najłatwiejsza do wykonania praca o jaką woła port z przyległościami. Ważny jest stan nabrzeży, a także na ile ich posadowienie pozwala pogłębić kanały. Bocznice kolejowe, szczególnie tam gdzie zachowane są torowiska, to przy skali koniecznych inwestycji nie będą duże koszty. Że całość wymaga nakładów, to rzecz oczywista, zresztą przynajmniej ich część można przerzucić na podmioty gospodarcze zainteresowane eksploatacją nabrzeży. I budynków, z których część jest w dość opłakanym stanie.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 mar 2019, o 21:24 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Stara Zientara napisał(a):
krzychuAPIA napisał(a):
To małe "Miki" przy NordStream 2 , może temu koledzy poświęcili by trochę uwagi.
Tu się zgadzam. Gdyby kasę przeznaczoną na przekop zainwestowano w zwalczanie NS2 na różnych arenach międzynarodowych, to korzyść byłaby nieporównanie większa.

Za takie pieniądze włożone w lobbing, to NS2 zostałby wybudowany 50 m od Rurociągu Przyjaźni i równolegle do niego. :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Tak z czystej ciekawosci, jaka korzysc widzialbys ze zwalczania NS 2 ?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 15:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
M@rek napisał(a):
jaka korzysc widzialbys ze zwalczania NS 2 ?
Lepiej byłoby, gdyby nie omijał Polski. Mielibyśmy zyski z opłat tranzytowych i mniejsze ryzyko zmniejszenia dostaw gazu.

#############

I jeszcze jeden głos w sprawie przekopu:
https://smoglab.pl/praca-mierzei-wislan ... wbNPE7zT84

Cytuj:
W tej chwili mamy w sumie 27 portów, z tego sześć średniej wielkości, a więc porównywalnych do Elbląga. Nie pełnią żadnej roli transportowej. Trudno znaleźć uzasadnienie, dlaczego polepszenie warunków w jednym z nich, ma znacząco wpłynąć na polską gospodarkę morską i transport wodny. Będziemy mieć dalej 27 małych i średnich portów, w tym jeden z przekopem. Ale ani statków, ani produktów do transportu od tego nie przybędzie.
Cytuj:
Można też wierzyć, że inwestycja rozwinie turystykę na Zalewie Wiślanym. W takim rozumieniu, że łódki rekreacyjne z niego będą mogły wygodnie, przy dobrej pogodzie, wypływać do Zatoki Gdańskiej. W drugą stronę to już nie zadziała, bo jeśli jakiś Skandynaw będzie płynął swoim jachtem do Polski, to raczej nie dopłynie do Elbląga. Po pierwsze, nie jest to szczególnie atrakcyjne miejsce, a po drugie – nie po to ma się jacht morski, żeby pływać na silniku po kanale. Reszta Zalewu jest i nadal będzie za płytka dla tej formy turystyki.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowania - 2: damit, reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 15:32 

Dołączył(a): 1 wrz 2010, o 10:14
Posty: 8819
Podziękował : 3985
Otrzymał podziękowań: 1916
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Oczywiscie ze dla nas byloby lepiej ale gorzej dla Rosji i odbiorcow gazu bo Ukraina stanowila problem :)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 16:16 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
I jeszcze jeden głos w sprawie przekopu:
https://smoglab.pl/praca-mierzei-wislan ... wbNPE7zT84


A czemu się tak zamartwiasz przekopem.
Zgodnie z głosami polityków PO jest on co prawda konieczny dla rozwoju Elbląga i przyległych terenów, ale go nie będzie bo PiS robi tak by go....nie wybudować :lol:
W moim odczuciu członkowie PO krytykują przekop bardziej dlatego, że nie podobają im się metody, poprzez które PiS chce przeprowadzić tę inwestycję. Oczywiście są też inne głosy, ale każdy mówi za siebie. Platforma Obywatelska generalnie poparła ideę przekopu w Parlamencie Europejskim.
Czasem mam wrażenie, że PiS robi sporo, żeby ten kanał nawet nie powstał - mówi w wywiadzie dla Onetu Jerzy Wcisła, elbląski senator PO, gorący zwolennik przekopania Mierzei Wiślanej.

Więc w czym obawy?????
https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onec ... ei/q4bjh8v

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 22:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
A.W. napisał(a):
takie kłamstwa były rozpowszechniane
I nadal są:

Po piątkowym spotkaniu w Brukseli przedstawiciele Komisji Europejskiej potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną - poinformował w przesłanym w piątek PAP komunikacie Michał Kania dyrektor biura prasowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

W sprawie przekopu Mierzei Wiślanej nie zapadły żadne decyzje – powiedział radiu RMF FM rzecznik KE Enrico Brivio. To dementuje komunikat resortu gospodarki morskiej, który twierdzi, że "przedstawiciele Komisji potwierdzili konieczność budowy kanału".

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski



Za ten post autor Zbieraj otrzymał podziękowanie od: reed
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 22:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Zbieraj napisał(a):
To dementuje komunikat resortu gospodarki morskiej, który twierdzi, że "przedstawiciele Komisji potwierdzili konieczność budowy kanału".


Tak jak napisałem... Czwarta, tzw. PiS prawda

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 mar 2019, o 22:21 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jurmak napisał(a):
pis prawda...

Jurmak napisał(a):
PiS prawda

Jureczku. Cieszę się że zakupiłes sobie już nową klawiaturę. :rotfl:
Weź jednak pod uwagę że ten wątek nie jest w""politycznie"" i swoje ""odkrycia"' zostaw w tajemnicy :-P Dla siebie

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2019, o 10:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
Cisza wyborcza się już skończyła. :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2019, o 01:23 

Dołączył(a): 28 gru 2007, o 22:23
Posty: 21
Podziękował : 4
Otrzymał podziękowań: 6
Nie chcę się wtrącać w "pieszczoty" doświadczonych kolegów, powiem tylko, że ja bym się tak z pewną perspektywą budowy tego przekopu do końca nie oswajał.
Roboty żadne się tam dotychczas nie dzieją. Została zlecona i jest zrobiona wycinka, bo sezon lęgowy rozpoczyna się 1 marca i do 15 października nie można by było jej zrobić.
Wykonawca przekopu nie został dotychczas wybrany i wiele jeszcze do tego brakuje. Przetarg na budowę został co prawda ogłoszony 3 stycznia 2019, pierwotny termin złożenia ofert 7 marca, ale już został przesunięty na 15 kwietnia. 15 stycznia zostało złożone odwołanie, które do dnia dzisiejszego nie zostało rozpatrzone. Może to chwilę potrwać, bo w tak dużych przetargach potrafi to trwać nawet parę miesięcy (już trwa 1,5 miesiąca). Zanim rozstrzygną, to pewnie złożenie ofert przesunie się 1-2 miesiąca, może więcej. Realny termin złożenia ofert - 15 czerwca 2019.
Termin związania ofertą jest 90 dni - czyli mamy 15 września. W praktyce w tak dużych przetargach często Zamawiający prosi Wykonawców o przedłużenie tego terminu - wiele przetargów GDDKiA jest rozstrzyganych nawet po roku.
Ale załóżmy, że rozstrzygnie do 15 września. Teraz znowu Wykonawcy mogą wnosić odwołania, co znowu może przedłużyć całą procedurę.
No i pozostaje najważniejsze - budżet.
Od razu powiem, że nie mam wiedzy, ile ta inwestycja powinna kosztować, ale wiem, że na obecnym rynku budowlanym ceny są często zawrotne. Może się okazać, że wartość ofert to nie będzie obiecane 880 mln zł, tylko 0,5-1 mld więcej. Kto w takiej sytuacji podpisze się pod takim zwiększeniem budżetu i rozstrzygnięciem przetargu, nawet wtedy, gdy dodatkowe pieniądze w cudowny sposób się znajdą? Ja bym nie był taki odważny.
Bo wybory idą, i już na jesień może się okazać, że kto inny będzie rządził, więc decyzja o wywaleniu dodatkowego 1 mld zł na przekop tuż przed wyborami?
Hmm.



Za ten post autor skiba otrzymał podziękowanie od: Alterus
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 6 mar 2019, o 21:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Most w Nowakowie...


https://www.info.elblag.pl/37,56303,-Tr ... brany.html

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 08:52 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
No , to czy z Przekopem czy bez będzie jakiś "plus dodatni" :mrgreen:
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 09:19 

Dołączył(a): 7 sie 2015, o 08:47
Posty: 860
Podziękował : 271
Otrzymał podziękowań: 225
Uprawnienia żeglarskie: morski
A może w związku z (podobno) brakiem odpowiedniej floty "Przekopomaxów" można by w Elblągu je sobie pobudować. Holendrzy budują nad rzekami/kanałami szerokości Szkarpawy https://www.youtube.com/watch?v=osfrALLVP14 :cool:
Krzychu.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
skiba napisał(a):
Ale załóżmy, że rozstrzygnie do 15 września.


Dodaj jeszcze jedno - na jesieni może się zmienić władza (jako ateista powiem - daj Pan Bóg, aby to się stało :D ) a wtedy cały projekt przekopu może stać się kompletnie nieaktualny.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 09:39 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Jak pokazuje życie, to nic trudnego.
Dawną stocznię MW przenieść do Elbląga, fachowców skłonić do przeprowadzki obiecując
jakiś + i powoli zacząć.
Cała flota MW stacjonująca w Gdyni będzie również przeciągnięta na Zalew (włącznie z OP)
posadowiona w mule tworząc nową flotyllę stacjonarną.
Tereny na Oksywiu będą rozbudowane jako terminal kontenerowy albo LPG.
Trzeba po prostu głęboko wierzyć cudotwórcom.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 10:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Andrzej Kolod napisał(a):
Jak pokazuje życie, to nic trudnego.
Dawną stocznię MW przenieść do Elbląga, fachowców skłonić do przeprowadzki obiecując
jakiś + i powoli zacząć.
Cała flota MW stacjonująca w Gdyni będzie również przeciągnięta na Zalew (włącznie z OP)
posadowiona w mule tworząc nową flotyllę stacjonarną.
Tereny na Oksywiu będą rozbudowane jako terminal kontenerowy albo LPG.
Trzeba po prostu głęboko wierzyć cudotwórcom.

Aspirujesz do tej roli? Bo nic mi nie wiadomo, aby oni chcieli realizować powyższy, Twój projekt. ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 10:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
bury_kocur napisał(a):
Dodaj jeszcze jedno - na jesieni może się zmienić władza (jako ateista powiem - daj Pan Bóg, aby to się stało ) a wtedy cały projekt przekopu może stać się kompletnie nieaktualny.

Mało tego Włodek - nawet jak zwyciężą + w wyborach, ten kanał w tym rozdaniu nie powstanie. Nie te czasy że można było wiele z sufitu i dodrukowywać mamonę. Nie te czasy, nie te...
Co innego, gdyby jak pisałeś ktoś inny niż państwo wyłożył kasę. Wtedy niech się dzieje.

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 11:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Ognisty Szkwał napisał(a):
ten kanał w tym rozdaniu nie powstanie.


Nie powstanie z jeszcze jednego powodu - cedno tematu polega w tym przypadku, aby tego króliczka gonić a nie złapać.

Jak się go złapie to kiełbasa wyborcza idzie w pi...u a nie o to chodzi.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 11:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12941
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2909
Otrzymał podziękowań: 2584
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
kiełbasa wyborcza idzie w pi...u a nie o to chodzi.
Nazwanie przekopu imieniem Lecha K. jest bezcenne.

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 mar 2019, o 12:20 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Stara Zientara napisał(a):
Nazwanie przekopu imieniem Lecha K. jest bezcenne.

Gupoty Wojtuś dyrdymalisz.
Własnoocznie oglądałem projekt nazwania przekopu imieniem Wojciecha Z. w uznaniu .....

Tu niestety projekt się kończył i nie wiem co dalej poeta miał na myśli :roll:

_________________
Pozdrawiam
Wiesław



Za ten post autor Bombel otrzymał podziękowanie od: cors
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 01:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Nigdy nie byłem bezkrytycznym zwolennikiem „kopania”, tym bardziej na terenach Natura 2000 ale gdy ciągle spotykam te same pseudo merytoryczne argumenty okraszone „naparzanką polityczną” to zastanawiam się czy przeciwnicy kopania mają jeszcze jakiekolwiek rozsądnie brzmiące powody na nie.

Na przykład idiotyczny zarzut o braku odpowiedniego taboru pływającego zastąpiono stwierdzeniem, że takie jednostki i tak po Bałtyku nie pływają. Zapominając nie tylko o tych setkach(?) „Volgobałtów”, „Sormowskich” czy „Wilsonach” ale także o naszych rodzimych „riverboatach”.

Roztaczając wizje super portów dla super kontenerowców równocześnie przemilcza się oczywistą prawdę o całej sieci portów współpracujących i generalnie renesansie małej żeglugi kabotażowej.

Zarzucając brak gotowej i czekającej na transport morski masy towarowej do/z Elbląga zapomina się, że identyczna sytuacja jest wzdłuż tak ochoczo promowanych szlaków śródlądowych.

Krytykując obecną infrastrukturę portową nie bierze się pod uwagę, że to właśnie przekop ma spowodować rozwój portu i odnowienie tej właśnie infrastruktury.

A medialnie nośne hasło o zwrocie z inwestycji po 450 latach jest tak naprawdę prymitywnym i bardzo głupim uproszczeniem. Dzielenie planowanego budżetu inwestycji przez szacowane roczne „wpływy portu” nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek rachunkiem ekonomicznym i po prostu profesorowi nie przystoi popularyzacja takich bzdur.

Jeżeli do tego dodamy idiotyczne wrzutki polityczne o jakoby proponowanej nazwie kanału czy budowie K-Tower na usypanej sztucznej wyspie to faktycznie warto się zastanowić nad przyszłością projektu. W takiej atmosferze to nawet najlepszy plan może zakończyć się fiaskiem a gdy dołożymy jeszcze „nad wyraz poprawną współprace graniczną” to nawet ewentualny sukces turystyczny stoi pod znakiem zapytania, niestety. A może jednak „stety”, po co nam na zachodzie konkurencja? Tylko niech nam koledzy ze wschodu nowych szlaków nie wytyczają i Trzebieży proszę nigdzie nie przenosić.

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof



Za ten post autor SIRK otrzymał podziękowanie od: Rycho21
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 mar 2019, o 07:29 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Kanał Suezki też nie od razu przynosił wystarczajacych dochodów udziałowcom
krzykną zwolennicy pomysłu.

Gdyby (gdybanie o dochodach pasuje do tego przedsięwzięcia) zwolennicy przekopu musieli zainwestować swoją prywatną kasę w projekt, odebrało by to przeciwnikom argumenty.
Podatki to chyba nie w całości pieniądze zwolenników przekopu.
Ja bym akcji przekopu nie kupił.

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16



Za ten post autor Andrzej Kolod otrzymał podziękowanie od: Stara Zientara
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 01:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 22:06
Posty: 1574
Podziękował : 137
Otrzymał podziękowań: 303
Uprawnienia żeglarskie: ActiveCaptain & more
Andrzej Kolod napisał(a):
Ja bym akcji przekopu nie kupił.

Ja nie kupiłbym akcji GasPortu, „orlików” czy powiedzmy drogi gminnej do Pcimia i o czym to ma świadczyć?
Ale jak jesteś taki uświadomiony inwestor to może określisz nam stopę zwrotu z budowy stopnia wodnego Malczyce i doradź czy warto inwestować własne środki w projekt Lubiąż? A skoro już mamy ten GasPort to może warto odkupić udziały w LNG VekaGrup i zainwestować w połączenie Świnoujscie – Wrocław?


Załączniki:
LNG Veka.jpg
LNG Veka.jpg [ 72.47 KiB | Przeglądane 3368 razy ]

_________________
Boat swapping, zapraszam viewtopic.php?f=3&t=23581

Pozdrawiam,
Krzysztof
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2010, o 16:44
Posty: 1860
Lokalizacja: Płock
Podziękował : 503
Otrzymał podziękowań: 325
Uprawnienia żeglarskie: Wszystkie jakie mam, kupiłem sam...
Jak pisałem wcześniej, już zaczynają się pojawiać pierwsze jaskółki, czemu mają kopać, i to akurat w tamtym miejscu. Chociaż jakby mogli to przekopaliby być może całą Mierzeję, tylko śluza wyszłaby ciut za szeroka albo by musiała być wzdłuż Mierzei. A jeden Wąchock już mamy :rotfl: :-P
https://superbiz.se.pl/wiadomosci/gigantyczne-zloza-bursztynu-pod-mierzeja-wislana-ministerstwo-ma-tajne-dane-aa-hZMH-kRud-nxqe.html

_________________
Pozdrawiam - Paweł Dąbrowski
Stopy wody pod kilem i pełnych zbiorników.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 10 mar 2019, o 14:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8766
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2022
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Bursztyn to jest pikuś, teraz mamy Złoto Wrocławia: https://pl.sputniknews.com/polska/20190 ... ik-Polska/
A przekop? W porównaniu do Drogi Wodnej Świętego Wawrzyńca, czymże jest?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_Wodna_Świętego_Wawrzyńca

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4161 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 139  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL