Wszystko wskazuje na to, że w latach 2013 - 2014 nastąpi regulacja, pogłębienie, wycinka roślinności oraz umocnienie niektórych odcinków brzegu na rzece Dzierzgoń - od miasta Dzierzgoń do ujścia rzeki do jeziora Druzno.
Co prawda celem prac nie jest przywrócenie rzece Dzierzgoń roli szlaku żeglugowego, jakim była do lat 70-tych, ale wodna turystyka IMHO skorzysta. Odtworzona bowiem zostanie - po dziesięcioleciach zaniedbań - możliwość penetrowania kilkunastu kilometrów rzeki - od Druzna do progu pod mostem, w miejscowości Bągart.
Opis szlaku rzeki Dzierzgoń - takiego jakim go znalazł Piotr Salecki kilka lat temu - znajdziecie tutaj:
http://www.zalewwislany.pl/elblaski-wez ... /dzierzgonOpis prac, jakie zostaną przeprowadzone do listopada 2014 - na stronach RZGW w Gdańsku:
http://www.bip.rzgw.gda.pl/index.php?mo ... 13,414,686Cytat:
III Opis przedmiotu zamówienia.
1) Przedmiotem niniejszego zamówienia sa roboty budowlane polegajace na przebudowie koryta rzeki Dzierzgon na odcinku od Jeziora Druno km: 24+480 do małej elektrowni wodnej (MEW) w miescie Dzierzgon km 45+710. W zakres robót nie wchodzi renowacja wałów ani korekta ich wysokosci.
Ze wzgledu na rodzaj terenu i stosowane umocnienia, trase rzeki podzielono na 4 odcinki:
a) Odcinek od elektrowni w Dzierzgoniu (MEW) do mostu na drodze Dzierzgon – Rychliki;
b) Odcinek od mostu na drodze Dzierzgon – Rychliki do mostu/progu w Bagarcie;
c) Odcinek od mostu w Bagarcie do km:37+486,3 – naturalny osadnik wynikajacy ze zmniejszenia spadku dna;
d) Odcinek od km 37+486,3 do jeziora Druzno;
2) Zakres robót obejmuje:
a) Nadanie właściwych spadków dna koryta rzeki Dzierzgoń wraz z wyprofilowaniem skarp bez ich poszerzenia,
b) Przebudowę zniszczonych umocnień brzegowych oraz budowe nowych umocnień,
c) Wycinkę drzew i krzewów.
3) Celem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, które mają polepszyć stan ochrony przed powodzią terenów położonych w dolinie rzeki Dzierzgoń.