Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 00:11




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2016, o 22:17 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
W Koźlu Porcie coś zaczyna się ruszać :
http://m.strefabiznesu.nto.pl/artykul/j ... kim-porcie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 lut 2016, o 07:08 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Przywrócą ? Mówi się u nas że w czerwcu ma być próbny przeładunek w Koźlu-porcie .
http://info.radiopark.com.pl/index.php/ ... 4%87-odrze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2016, o 15:08 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2028


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 5 mar 2016, o 16:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Cytuj:
Przypomnieć warto, że Polska mogłaby skorzystać nie z kredytu lecz z dofinansowania w wysokości do 85% kosztów, gdyby zdeklarowała modernizację Odrzańskiej Drogi Wodnej do klasy minimum IV (międzynarodowej). Klasa III jest klasą regionalną i taki "kaprys" trzeba realizować za pieniądze podatnika. Kredyt z Banku Światowego trzeba przecież oddać i to z odsetkami. Tzw. "rewitalizacja" do klasy III jest więc dużo droższa niż modernizacja do klasy IV lub V.

Ale jak zwykle u nas, dużo pary w gwizdek a stan myślenia w obszarze deficytowym.
Byle kasa, którą można obracać, płynęła. Podatnik zapłaci.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 mar 2016, o 22:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
Jak w temacie - i połączone! :cool:
http://www.jachting.pl/artykul/23-03-20 ... nisterstwa

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie



Za ten post autor Mir otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 wrz 2016, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2010, o 05:58
Posty: 2787
Podziękował : 412
Otrzymał podziękowań: 698
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Relacja filmowa z jakiejś konferencji która odbyła się jakiś czas temu:



Za ten post autor Marian J. otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 paź 2016, o 21:31 

Dołączył(a): 16 kwi 2014, o 12:19
Posty: 92
Podziękował : 7
Otrzymał podziękowań: 11
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
http://www.zegluga.wroclaw.pl/news.php?readmore=2418


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 09:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2212
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Bo jak ja łowię sobie, to wy robicie falę i mi to przeszkadza...

Cytuj:
Hydrze znów odrastają łby. Gierkowski plan kaskadyzacji Wisły odżył w planach poprzedniego rządu, a obecna ekipa rządowa z zapałem zabrała się za jego realizację w rozszerzonej formie. Plan zakłada m.in. budowę 9 nowych zapór na Wiśle odcinku od Warszawy do Gdańska. Uchwalone przez obecny rząd „Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016–2020 z perspektywą do roku 2030” przewidują rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenie Odry, Noteci, Wisły i Bugu poprzez budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę.(…) Priorytetem jest połączenie, we współpracy z południowymi sąsiadami, Odry, Łaby i Dunaju.

Jak podaje utworzone w celu realizacji tych planów Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, modernizacja śródlądowych dróg wodnych przyczyni się do wzrostu udziału żeglugi śródlądowej w rynku usług transportowych, a także do wzrostu konkurencyjności portów morskich ujścia Odry i Wisły i aktywizacji gospodarczej obszarów usytuowanych wzdłuż głównych szlaków żeglugowych. Ma też wpłynąć na poprawę warunków funkcjonowania żeglugi pasażerskiej oraz turystyczno-rekreacyjnej i poprawę bezpieczeństwa powodziowego. Jednym z efektów ma być także wzrost produkcji „czystej” energii elektrycznej, uzyskiwanej z elektrowni wodnych. Z danych za 2011 r. wynika, że 8 elektrowni wodnych na Wiśle, które mogłyby zostać wybudowane wraz z budową kaskady dolnej Wisły, może wytworzyć rocznie 4 153 GWh (3–4 proc. krajowej produkcji energii).

Czy to wszystko prawda? Niekoniecznie. Eksperci niezależni od czynników rządowych i betonowego biznesu już od dawna ostrzegają, że:

Wisła i Odra regularnie zamarzają w zimie, więc nie uda się uczynić je żeglownymi na wzór Renu, Łaby czy Dunaju – rzek, które nie zamarzają już od 150 lat. Poza tym przepływ w Wiśle jest 4 razy mniejszy niż w Renie i 7 razy mniejszy niż w Dunaju, więc do regularnego transportu po prostu będzie brakować wody – tak jak to się dzieje obecnie nawet na uregulowanych odcinkach Odry. W praktyce trzeba więc będzie równolegle pozostawić i utrzymywać transport samochodowy i kolejowy, co położy na łopatki obliczenia zwrotu inwestycji szacowanej w pierwszym etapie aż na 70 miliardów złotych.
Budowa zapór i regulacja Wisły z całą pewnością spowoduje pogorszenie bezpieczeństwa powodziowego a nie jego poprawę – co pokazuje spektakularny przykład skaskadyzowanego i użeglownionego Renu. Tego uczą obecnie nawet w hydrotechnicznym przedszkolu. Realizując rządowe plany zafundujemy sobie więcej groźniejszych powodzi – już je mamy na Wiśle – zatorowe, na wlocie Zbiornika Włocławskiego, oraz na Odrze – z powodu jej regulacji.
Poprawa żeglugi turystyczno-pasażerskiej i turystyczno-rekreacyjnej to utopia. Jak zwraca uwagę prof. dr hab. Tomasz Żylicz z Uniwersytetu Warszawskiego, przewidywano, że wybudowanie Zbiornika Włocławskiego zachęci ludzi do żeglowania i ożywi cały region. Przeprowadzone po ponad 30 latach drobiazgowe badanie konsekwencji owej sławetnej inwestycji unaoczniło całkowite fiasko tych rachub. Ruch turystyczny nie wzrósł, region nie „awansował”, a ceny nieruchomości wręcz spadły realnie. Kto nie wierzy profesorowi, niech choć raz spędzi urlop pod żaglami na włocławskiej Riwierze cuchnącej 30-letnim mułem.
Straty środowiskowe spowodowane realizacją rządowego planu rozwoju wód śródlądowych będą nie do naprawienia. Ulegnie zniszczeniu wiele obszarów Natura 2000, parków krajobrazowych i rezerwatów przyrody. Wyginą największe w Polsce populacje rybitwy białoczelnej i rzecznej, mewy siwej i białogłowej, sieweczki obrożnej i rzecznej, zimorodka i jaskółki brzegówki. Zanikną całe populacje ryb prądolubnych: brzany, świnki, klenie. Bezpowrotnie stracimy szansę na odbudowę w Wiśle populacji węgorza, jesiotra atlantyckiego, łososia, troci wędrownej i certy, na co wydano już sporo publicznych pieniędzy.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty stawiam tezę, że plan rozwoju polskich dróg wodnych jest szkodliwy społecznie i nie służy zwykłym obywatelom, a jego głównym celem jest skierowanie szerokiego strumienia pieniędzy do branży hydrotechnicznej, podobnie jak w wypadku masowych, niepotrzebnych nikomu melioracji, które zamieniły ponad 60% naszych rzek w martwe kanały.

Abstrahując od przytoczonych argumentów należy zadać pytanie, czy nasz rząd wziął pod uwagę opinie zwykłych obywateli, którzy chętnie spędzają swój wolny czas na łonie przyrody, nad jeszcze naturalną Wisłą, Wartą, Notecią czy Bugiem, z wędką lub bez wędki – a jest ich bardzo wielu. Jestem jednym z nich i nie życzę sobie, aby nasz rząd jedną ręką fundował mi i moim potomkom dobrobyt (jeszcze w to wierzę…), a drugą bezpowrotnie odbierał i bez skrupułów niszczył wartości bezcenne, których nie można kupić za pieniądze.

Wolę być w przyszłości ubogim polskim emerytem, którego stać jedynie na spacer brzegiem łęgowego lasu rozszczebiotanego śpiewem ptaków nad dziką, żyjącą Wisłą, z chlapiącymi się boleniami i furkoczącymi brzanami, niż bogatym emerytem „niemieckim” wylegującym się na luksusowym motorowym jachcie, kołyszącym się w kilwaterze cuchnących ropą barek, sunących prostym jak autostrada, brudnym „holenderskim” kanałem, który dawniej był malowniczą rzeką. Pływałem po holenderskich kanałach – i niedobrze mi się robi na ich wspomnienie. Obym nie dożył czasów, w których krótkowzroczni politycy dopną swego i przerobią nasze piękne rzeki w takie kanały.
Galeria zdjęć (0)
Autor artykułu
Jacek Kolendowicz

redaktor naczelny
https://wedkarskiswiat.pl/hydrze-znow-o ... -lby,n,950


Jacek Kolendowicz https://wedkarskiswiat.pl/jacek-kolendowicz,a,22

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 10:57 

Dołączył(a): 12 lut 2015, o 12:49
Posty: 1633
Podziękował : 272
Otrzymał podziękowań: 321
Uprawnienia żeglarskie: Morskie-turystyczne
Przekopu tez mialo nie byc.
:cool: :roll:

_________________
—————————
Søren Kierkegaard:
Ironia życia leży w tym, że żyje się je do przodu, a rozumie do tyłu.
http://bobbyschenk.de/yacht2020_1.html#sp16


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 11:56 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Lepiej kopać niźli tamy stawiać. :mrgreen:
Już w czasach wielce zamierzchłych, gdy jeszcze ni kolei, ni samochodów nie znano, a jedyną drogą masowego transportu były drogi wodne, wiedziano doskonale że jak się chce
"drogę wodną" to należy... zbudować drogę wodną ;)
A nie przerabiać rzekę w kanalizację, aby potem mordować się za ciężkie pieniądze z "ujarzmianiem natury" systematycznie niszczącej jakieś "kaskady, zapory i budowle".

Wiedziano to i za CK Austrii, i w Polsce przedwojennej, wiedział i uczony pan inż. Ingarden - projektując żeglowne kanały obok Wisły :-P Kanały aże do Dunaju, do Dniestru, do Warszawy.
Wykopać "drogę" łatwiej wszak i taniej. A co dopiero dziś, gdy postemp techniczny, wszak. Mniej roboty niż z autostradą.
http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty3/0309/img692.jpg
http://img.audiovis.nac.gov.pl/PIC/PIC_1-G-4384.jpg

Po wojnie nowocześni marksiści zasię wszystko wiedzieli lepiej, zamiast więc dokończyć robotę zrobili już jedną "kaskadę Wisły" - czym skutecznie uniemożliwili żeglugę wiślaną raz na zawsze :evil:
I mimo to nadal do uczonych w piśmie (leninowskim?) rzeczywistość ni wiedza nie dociera, choć każdy może zobaczyć na własne oczy... jeśli nie zaślepion. Ba, wystarczy poczytać na forumach ;)

A że dziś te 'drogi wodne' służą tylko wędkarzom, to juści nie wędkarze temu winne :rotfl:
Obrazek



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowania - 2: Catz, Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 kwi 2017, o 20:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Znaczy, chciałbyś, aby dla wędkarzy..? :-D
Jak spodziewany ruch nienachalny, to bardziej opłacalne jest utrzymywanie głębokości w głównym nurcie i nic wiecej. Chodzi se maszyna i likwiduje wypłycenia.
Pewnie, że przy większym potoku towarów warto kanał obok, bo i utrzymanie łatwiejsze i korzystanie tańsze. Ale to można zrobić w drugim etapie, jeśli na rzece zaczyna robić się ciasno.
Kaskady Wisły, to co innego, bo dochodzi produkcja prądu i to w sposób najbardziej pożądany w energetyce. Jako wodniak tamę włocławską bym zburzył, jako obywatel zostawił. Kim jestem więcej..? ;-)

_________________
Pozdrawiam
Alterus



Za ten post autor Alterus otrzymał podziękowanie od: Catz
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 18 kwi 2017, o 22:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2010, o 10:24
Posty: 10301
Lokalizacja: Paryz
Podziękował : 1232
Otrzymał podziękowań: 2361
Uprawnienia żeglarskie: wszelakie : )
Alterus napisał(a):
Kim jestem

Jekyll&Hyde ;)

_________________
W hamaku na huśtawce



Za ten post autor Catz otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 09:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
Jako wodniak tamę włocławską bym zburzył...

A jako kto przyjąłbyś konsekwencje zburzenia tamy włocławskiej - w postaci "spuszczenia" do Bałtyku większości z ca 60 milionów m³ silnie toksycznych osadów zalegających obecnie dno Zalewu Włocławskiego?
Pytam, bo nie chciałbym pływać po najmilszej mi Zatoce Gdańskiej w zupie pełnej związków rtęci, ołowiu, chromu, miedzi, niklu, chloru... oraz z oleju mineralnego, węglowodorów aromatycznych, pestycydów... you name it..

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 11:04 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Jaromir napisał(a):
Pytam, bo nie chciałbym pływać po najmilszej mi Zatoce Gdańskiej w zupie pełnej związków rtęci, ołowiu, chromu, miedzi, niklu, chloru... oraz z oleju mineralnego, węglowodorów aromatycznych, pestycydów... you name it..
Znaczy wyemigrowałeś już na Kanary? :roll:
Zdaje Ci się że co Wisłą niosło to we większości gdzie jest? :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 11:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2013, o 01:08
Posty: 4216
Lokalizacja: Pomorze
Podziękował : 1719
Otrzymał podziękowań: 1773
Uprawnienia żeglarskie: samowodniak flisaczy
Jaromir napisał(a):
Alterus napisał(a):
Jako wodniak tamę włocławską bym zburzył...

A jako kto przyjąłbyś konsekwencje zburzenia tamy włocławskiej - w postaci "spuszczenia" do Bałtyku większości z ca 60 milionów m³ silnie toksycznych osadów zalegających obecnie dno Zalewu Włocławskiego?

Jako nikt - wziąłeś zbyt dosłownie. A to tylko żartobliwe nawiązanie do pojawiających się deklaracji eko-oszołomów, wcale nierzadkich i wygłaszanych serio. Tym niemniej prawdą jest, że jako żeglarz wolałbym aby tama nigdy nie została zbudowana, bo zwyczajnie przeszkadza w swobodnym pływaniu. Niechętnie odnoszę się też do pobierania opłat za śluzowanie we Włocławku i wcale nie chodzi o te parę groszy, ale o zwyczajną sprawiedliwość - jeśli ktoś przegradza rzekę, to jego psim obowiązkiem jest zapewnienie swobodnego i bezpłatnego pokonania przeszkody. Rzeka jest dobrem wspólnym.
Cytuj:
Pytam, bo nie chciałbym pływać po najmilszej mi Zatoce Gdańskiej w zupie pełnej związków rtęci, ołowiu, chromu, miedzi, niklu, chloru... oraz z oleju mineralnego, węglowodorów aromatycznych, pestycydów... you name it..
O ile się orientuję, to i tak pływasz, Bałtyk jest mocno zanieczyszczony. I wciąż jest zanieczyszczany, bodaj najmniej przez Polskę. I bodaj najmniej martwiłbym się węglowodorami aromatycznymi czy olejami mineralnymi, bo to podlega szybkiej biodegradacji, gorzej z resztą, metalami ciężkimi czy pestycydami.

_________________
Pozdrawiam
Alterus


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 11:31 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
A jako kto przyjąłbyś konsekwencje zburzenia tamy włocławskiej - w postaci "spuszczenia" do Bałtyku większości z ca 60 milionów m³ silnie toksycznych osadów zalegających obecnie dno Zalewu Włocławskiego?
Alterusa nawet nie pytaj. On ponoć chitry jest. Nie to co ja. Chętnie podzieliłbym się z Tobą tym ""dobrem narodowym"".
A co, tylko mnie ma śmierdzieć pod nosem?????

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 11:41 

Dołączył(a): 2 mar 2008, o 22:03
Posty: 9898
Podziękował : 370
Otrzymał podziękowań: 1279
Alterus napisał(a):
Bałtyk jest mocno zanieczyszczony. I wciąż jest zanieczyszczany, bodaj najmniej przez Polskę.


Chcesz powiedzieć,że ten Bałtyk jest taki brudny bo nam Niemcy, Duny i inni brud przysyłaja? trochę dalej od polskiego wybrzeża trochę czyściej jest

_________________
pozdrowienia piotr


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 14:53 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Alterus napisał(a):
O ile się orientuję, to i tak pływasz, Bałtyk jest mocno zanieczyszczony. I wciąż jest zanieczyszczany, bodaj najmniej przez Polskę.

Orientujesz się słabo.
Jest różnica, między jednorazowym "spuszczeniem" milionów m3 toksycznych osadów nawarstwionych w ciągu 60 lat na dnie idiotycznie zarządzanego zbiornika - a obecnym "mocnym zanieczyszczeniem".

BTW - mimo ograniczenia "polskiego" zanieczyszczania Bałtyku w ostatnich dziesięcioleciach to wciąż zanieczyszczenia z terenu Polski stanowią największy ułamek zanieczyszczeń trafiających do tego morza. Innymi słowy, zupełnie odwrotnie niż sugerujesz, wśród zanieczyszczeń trafiających do Bałtyku w większości ich kategorii wciąż najwięcej jest tych, które trafiają doń z terenu Polski. Jak nie wierzysz - to sobie znajdź dane HELCOM... ~40% azotu, ~30% fosforu, etc, etc...

BTW - to że tak dużo zanieczyszczeń wciąż trafia do Bałtyku z terenu Polski mniej niż niegdyś wynika z cywilizacyjnego zacofania naszego kraju, a bardziej z tego, jak rozkłada się gęstość zaludnienia w zlewni Bałtyku:
Obrazek

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 15:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Rysiu z twoją orientacją jest średnio. Wystarczy zajrzeć na Zatokę i porównać jej stan dziś, 10 i 28 lat temu.
Podobnie na całym Bałtyku. Nie znaczy, że jest dobrze ale trend odwrócił się.
Cywilizacja europejska każde "gówno" w końcu pokona. Jak powiedział IBRIS.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 15:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Colonel napisał(a):
Rysiu z twoją orientacją jest średnio. Wystarczy zajrzeć na Zatokę i porównać jej stan dziś, 10 i 28 lat temu.


Dokładnie... Nad brzegiem Zatoki pracuję już prawię czterdzieści lat i stwierdzam, że jest coraz lepiej...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 17:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Sam do tego rękę przykładałem

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 17:53 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Colonel napisał(a):
Rysiu z twoją orientacją jest średnio. Wystarczy zajrzeć na Zatokę i porównać jej stan dziś, 10 i 28 lat temu.
Podobnie na całym Bałtyku. Nie znaczy, że jest dobrze ale trend odwrócił się.
A czas przeszły aby zauważył? Nawet ja pamiętam stan lepszy... no, aleć skoro kierunek słuszny i mamy właściwy trynd... :D
Aleć co dopłynęło, nie zniknęło. Lecz nie o tem temat.
(ale dalej niż 28 lat jeszcze pamięcią sięgasz? :kiss: )

Jaromir słusznie wspomniał o problemie z włocławskim zbiornikiem, co temat ilustruje natomiast.
A tu smutna kwestia "czy rozbierać czy podpierać", jako i coraz więcej chętnych by problem nową tamą "podeprzeć" i odłożyć go na zaś, w efekcie za ciężkie pieniądze (podatnika Alterusa ;) ) fundując na przyszłość dwa...
Bo w przyrodzie, inaczej niż polityce, nie ma jak tematu zamieść pod dywan - i ni ma letko.
Natomiast nikt przecie spuszczać brudów nie zamierza - ryzyko że spuszczą się same jeśli tama trzaśnie sama.

A te straszliwe toksyczne osady dziwnie toksyczne są koło Płocka, a nie zaś koło tamy - co więcej mówi o Płocku niż o Wiśle.
Tak po prawdzie każde bliższe przyjrzenie się faktom znacznie więcej mówi :roll:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 18:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Sięgam dalej niż możesz sobie wyobrazić. Do 1959 conajmniej, bo wtedy żeglowałem po Zatoce po raz pierwszy.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 19 kwi 2017, o 21:35 

Dołączył(a): 17 mar 2012, o 17:21
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 471
Otrzymał podziękowań: 76
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy sternik motorowodny
Jaromir napisał(a):
BTW - mimo ograniczenia "polskiego" zanieczyszczania Bałtyku w ostatnich dziesięcioleciach to wciąż zanieczyszczenia z terenu Polski stanowią największy ułamek zanieczyszczeń trafiających do tego morza. Innymi słowy, zupełnie odwrotnie niż sugerujesz, wśród zanieczyszczeń trafiających do Bałtyku w większości ich kategorii wciąż najwięcej jest tych, które trafiają doń z terenu Polski. Jak nie wierzysz - to sobie znajdź dane HELCOM... ~40% azotu, ~30% fosforu, etc, etc...

Bo Finowie załatwili sobie lepsze współczynniki.Sprawdź, co spuszczają.
A ten iperyt i fosgen to na razie jest niczyj, ale za chwilę będzie polski, bo przecież to Polacy zaczęli IIWS...
Mama Ci nie mówiła o kolejności między pisaniem i myśleniem?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 01:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Gienek napisał(a):
Mama Ci nie mówiła o kolejności między pisaniem i myśleniem?

Mama mi mówiła, że kiedy dyskutant ma zdolności poznawcze rzodkiewki a jego IQ wyraża liczba zbliżona do wyrażonej w centymetrach długości jego przyrodzenia, to nie mam się dziwić, jeżeli "wytłumaczy" dowolny problem przy pomocy teorii spiskowej a następnie umocni swoją "rację" przy pomocy argumentum ad personam.

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 14 lis 2022, o 10:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2212
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Wiosną 2023 r. ruszą prace budowlane w ramach odtworzenia Odrzańskiej Drogi Wodnej - poinformowała Grupa Azoty. W wyniku prac powstanie ogólnodostępny terminal kontenerowy, infrastruktura kolejowa zostanie zmodernizowana, a basen portowy będzie przystosowany do realizacji przeładunków.

https://www.zegluga-rzeczna.pl/news/330 ... ogi-wodnej

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 gru 2022, o 13:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 cze 2010, o 19:37
Posty: 13368
Lokalizacja: Port Rybnik
Podziękował : 1521
Otrzymał podziękowań: 2212
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Nie ma żeglugi odrzańskiej, to zamarzło
https://m.youtube.com/watch?v=LXDh7I09y ... e=youtu.be

_________________
Wojciech1968 Port Rybnik
W życiu piękne są tylko chwile...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL