Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 7 sie 2025, o 14:16




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 wrz 2015, o 12:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Daleka, oj daleka droga do ucywilizowania przeprawy pontnowo-mostowej blokującej rzekę Elbląg:
http://info.elblag.pl/19,42600,Jest-roz ... dzone.html

Ponieważ większości z Was nie starczy cierpliwości by doczytać do końca - zacytuję ostatni akapit:
przedmiotowa ekspertyza nie jest studium wykonalności, a stanowi jedynie przyczynek do wyboru sposobu realizacji likwidacji bariery nawigacyjnej, którą stanowi most pontonowy w Nowakowie. Decyzja o przystąpieniu do realizacji tego przedsięwzięcia, wymaga wspólnego działania gminy Miasto Elbląg, gminy Elbląg, powiatu elbląskiego, Urzędu Morskiego w Gdyni, Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie. - Przede wszystkim jednak wymaga znalezienia źródeł finansowania. Do tej pory decyzja o przystąpieniu do realizacji zadania jeszcze nie zapadła – zaznacza rzecznika Prezydenta Elbląga.

Cóż - ja tylko dodam, że do tej pory nikt nawet nie wystąpił z projektem znalezienia "źródeł finansowania"...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 08:11 

Dołączył(a): 8 paź 2012, o 13:29
Posty: 321
Lokalizacja: mała wioska rybacka między Oksywiem a Orłowem
Podziękował : 56
Otrzymał podziękowań: 46
Uprawnienia żeglarskie: żeglarz jachtowy
Jaromir napisał(a):
Cóż - ja tylko dodam, że do tej pory nikt nawet nie wystąpił z projektem znalezienia "źródeł finansowania"...


Kasa na budowę mostu ma być z Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej dla nowej perspektywy finansowej.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 23 wrz 2015, o 10:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 782
Podziękował : 155
Otrzymał podziękowań: 369
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jaromir napisał(a):
Daleka, oj daleka droga do ucywilizowania przeprawy pontnowo-mostowej blokującej rzekę Elbląg:


Co do "cywilizowania" i "blokowania" to może warto zauważyć, że obecnie otwieranie mostu pontonowego odbywa się całkiem sprawnie. Z mojego punktu widzenia (jacht z masztem), jedyną zaletą mostu zwodzonego w porównaniu z pontonowym jest mniejsze niebezpieczeństwo, że most nie zostanie otwarty przy ekstremalnym niskim lub wysokim stanie wody.

A tak poza tym, most otwiera się regularnie, planowo chyba z 10 razy w ciągu dnia, do tego często otwierany jest dodatkowo, gdy płynie barka. Pod tym względem, z mostem zwodzonym lepiej nie będzie. Samo otwarcie trwa obecnie krócej niż w przypadku mostów zwodzonych na Szkarpawie i Wiśle Królewieckiej.

Wyjaśniam, żeby ktoś niezorientowany nie pomyślał, że jakaś poruta z tym mostem panuje.

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl



Za ten post autor marcin_palacz otrzymał podziękowanie od: krzychuAPIA
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 wrz 2015, o 13:31 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Dodam jeszcze do tego co napisał Marcin, że zmierzając w stronę mostu warto słuchać kanału 10 i bacznie się rozglądać za barką, żeby załapać się na pozaplanowe otwarcie mostu dla statków żeglugi profesjonalnej, co wczoraj właśnie mi się udało :)
Pamiętać należy, że barka idzie sporo szybciej od przeciętnego jachtu, wątpliwości co do sposobu mijania/wyprzedzania można uzgodnić na #10

Kolejna obserwacja dotycząca nie tylko mostu w Nowakowie ale i śluz Gdańskiej Głowy oraz Przegaliny - można zadzwonić wcześniej i uprzedzić, że chcecie skorzystać z ich usług, są zawsze mili i w luźnych rozmowach przyznają się, że lubią wiedzieć wcześniej o przybyciu klienta. Dlaczego tak jest, to pozostawiam Waszym domysłom, dodam tylko, że od kiedy stosuję tę zasadę, zwykle o wiele krócej czekam na otwarcie śluzy ;)


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2015, o 21:33 

Dołączył(a): 13 wrz 2011, o 19:03
Posty: 14
Podziękował : 3
Otrzymał podziękowań: 1
Uprawnienia żeglarskie: sm
A do tego dodam, że odbierają telefony.

Wysłane z mojego 2014811 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 paź 2015, o 21:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
marcin_palacz napisał(a):
A tak poza tym, most otwiera się regularnie, planowo chyba z 10 razy w ciągu dnia,

W sezonie chyba nawet 12 razy.
marcin_palacz napisał(a):
Wyjaśniam, żeby ktoś niezorientowany nie pomyślał, że jakaś poruta z tym mostem panuje.
No muszę się zgodzić, żeby tak jeszcze jakieś cywilizowane miejsca cumowania, żeby przycupnąć w oczekiwaniu na otwarcie mostu...
marcin_palacz napisał(a):
jedyną zaletą mostu zwodzonego w porównaniu z pontonowym jest mniejsze niebezpieczeństwo, że most nie zostanie otwarty przy ekstremalnym niskim lub wysokim stanie wody.

Ano...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL