Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 19 kwi 2024, o 13:49




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sie 2017, o 17:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 11:42
Posty: 168
Podziękował : 77
Otrzymał podziękowań: 64
Uprawnienia żeglarskie: Nauclerus Odobenus
Odkorkować Wisłę
Cytuj:
Nasza „Królowa Wisła” jest fenomenem: jako pierwsza w Europie nie jest dzika, lecz zdziczała. Z powodu dziesięcioletnich zaniedbań, zupełnie przestała być spławna, generując przy tym całą gamę kosztów i zagrożeń, z katastrofami naturalnymi włącznie



Za ten post autor Kitt otrzymał podziękowanie od: bratanek65
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 10:29 

Dołączył(a): 8 lis 2015, o 10:53
Posty: 1938
Lokalizacja: W-wa
Podziękował : 52
Otrzymał podziękowań: 244
Uprawnienia żeglarskie: jkzw, IYT Master of Yachts Ocean 200 ton
A może właśnie spławna generowałaby całą gamę kosztów i zagrożeń, z katastrofami naturalnymi włącznie - co dobitnie pokazuje np. Ren??


-----
Cytuj:
...przestała być spławna, generując przy tym całą gamę kosztów i zagrożeń, z katastrofami naturalnymi włącznie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 16 sie 2017, o 12:19 
*** Ban ***
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 mar 2015, o 23:16
Posty: 1403
Podziękował : 464
Otrzymał podziękowań: 271
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Wszystkie szlaki komunikacyjne generują rozwój cywilizacyjny terenów wzdłuż nich położonych. Rozwój cywilizacyjny, wzrost zamożności i połączony z tym wzrost możliwości technologicznych czyni te "katastrofy" mniejszym złem niż zacofanie cywilizacyjne w jakim tkwimy.
Poza tym mając za co można inwestować w małą (lokalnie) i większą infrastrukturę jak na przykład zbiorniki retencyjne co zapobiega powodziom i podnosi poziom wód gruntowych co z kolei przeciwdziała stepowieniu ziem. Duża ilość takich zbiorników wpływa też na złagodzenie klimatu.
Ale zawsze można to wszystko olać - jak to w Polsce od 30 lat - i czekać co Bóg da.



Za ten post autor cine otrzymał podziękowania - 2: Colonel, radams
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 9 wrz 2017, o 09:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2017, o 07:33
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: Sternik
Witam płynąłem w tym roku Wisłą od kanału Żerańskiego do Bydgoszczy w dół z prądem. Najgorszy odcinek jest pomiędzy Wyszogrodem a zalewem Włocławskim. Dala żeglarzy którzy nie mają doświadczenia rzecznego zdecydowanie odradzam płynięcie Wisłą ciężkimi jednostkami powyżej 35 cm zanużenia i 1,5 tony wagi. Rzeka od Płocka w górę jak kolega pisał zdziczała, pojawiają się czasami znaki kardynalne a wraz z nimi niepewność czy są aktualne. Musimy płynąć wzdłuż przykos, gdzie jest właściwe kryto, tylko trzeba się nauczyć je wiedzieć ( dla płynących z nurtem mogę podpowiedzieć że trzeba patrzeć za rufę, jak układa się przykosa i odgadywać dalszą jej drogę ). Woda Wisły ma zerową przejżystość więc można tylko wróżyć z tego jak się marszczy. Pomaga też aplikacja Google maps w trybie satelitarnym. Od Włocławka w dół inny świat, rzeka uregulowana oznaczona znakami kardynalnymi i brzegowymi.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 18:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jakoś mało przekonuje mnie cały artykuł, skoro siedzą tam takie "zbitki zdaniowe":
Cytuj:
Prócz napraw budowli hydrologicznych niezbędna jest wycinka samosiejek wierzb zarastających brzegi Wisły przed linią wałów. Jest to może interesujący element krajobrazu, ale gałęzie i konary tych drzew zajmują łącznie setki metrów sześciennych powierzchni, której w czasie powodzi nie może wypełnić woda. Obie wyżej wspomniane powodzie przyniosły około 24 mld zł strat.

Znaczy , że zarośla ( wyrażane w m3) zajmują miejsce wody i jej nie wpuszczają?
I zaraz potem koszt 24mild strat - biedne te zarośla; zaraz rzucą się na nie szyszki i inni.

MJS


Załączniki:
wisła047.jpg
wisła047.jpg [ 26.8 KiB | Przeglądane 6870 razy ]

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 19:14 

Dołączył(a): 12 kwi 2014, o 09:40
Posty: 529
Podziękował : 17
Otrzymał podziękowań: 99
Uprawnienia żeglarskie: wszystkie
Jak byłem nastolatkiem to Wisłą pływały barki i pchacze od Gdańska do Krakowa. A dzisiaj?
p.s. Nie jestem jeszcze taki stary.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 19:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Cine kliknąłem lajka ale przez pomyłkę, bo bredzisz. Jaki rozwój w XXI wieku e oparciu o Wisłę w roli szlaku komunikacyjnego, jaki zacofany kraj (chyba że już prognozujesz co będzie za 15 lat) i co za 30 lat... Ehhh...

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 20:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 13:57
Posty: 3996
Podziękował : 657
Otrzymał podziękowań: 613
Uprawnienia żeglarskie: szkutnik drewkarz,motorówkarz
cine napisał(a):
można to wszystko olać - jak to w Polsce od 30 lat

30 lat temu to były plany, że ho, ho
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/11271

_________________
Zbyszek



Za ten post autor boSmann otrzymał podziękowanie od: Marian Strzelecki
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 21:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 16:50
Posty: 8770
Lokalizacja: 17 E
Podziękował : 1745
Otrzymał podziękowań: 2024
Uprawnienia żeglarskie: sternik
36 lat temu spływaliśmy z Mazur do Poznania w dwie łódki, Kanałem Żerańskim na Wisłę i dalej na Bydgoszcz. Wisła budziła respekt, szeroka ogromnie i oznakowana znakami na wodzie i lądzie. Czasami mijaliśmy jakąś barkę...

We Wrocławiu kupili kombajn wodny do oczyszczania rzeki
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
i mimo trudności obiektywnych, coś tam robią:
Obrazek
Znaczy - jak się chce, to można.

_________________
Jeśli jest coś, gdzie nie ma nic, to tam jest wszystko.
Indiańskie


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 sie 2009, o 15:04
Posty: 14323
Lokalizacja: Stara Praga
Podziękował : 606
Otrzymał podziękowań: 5396
mjs napisał(a):
Znaczy - jak się chce, to można.
Tę mądrość od dawna ma w stopce Anka (taka jedna) :D

_________________
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 22:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
jaszra napisał(a):
Jak byłem nastolatkiem to Wisłą pływały barki i pchacze od Gdańska do Krakowa. A dzisiaj?
p.s. Nie jestem jeszcze taki stary.

Z Gdańska do Krakowa, powiadasz...
Byłeś nastolatkiem w XIXw?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 11 wrz 2017, o 23:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Zbieraj napisał(a):
mjs napisał(a):
Znaczy - jak się chce, to można.
Tę mądrość od dawna ma w stopce Anka (taka jedna) :D
Pozdrawiam
Janusz Zbierajewski

Na prawdę było tak:
"Nie wolno!!!
... ale jak się bardzo chce - to można"
. - stare "radzieckie" przysłowie.

Ale ale:
Ja jestem najlepszym przykładem: wycięli mi struny głosowe, a i tak gadam.

Czyli... co by Ci nie wycieli; to i tak:
dla chcącego nic trudnego. :-P

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"



Za ten post autor Marian Strzelecki otrzymał podziękowania - 2: Colonel, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
Jaromir napisał(a):
Cytuj:
jaszra napisał(a):
Jak byłem nastolatkiem to Wisłą pływały barki i pchacze od Gdańska do Krakowa. A dzisiaj?
p.s. Nie jestem jeszcze taki stary.

Z Gdańska do Krakowa, powiadasz...
Byłeś nastolatkiem w XIXw?

To pchacze u nas były już w 19 wieku?

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 11:44 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
Zaporę we Włocławku zbudowano w latach 60-tych, a i przez naście początkowych lat jeszcze zapewne skutki dla rzeki nie były od razu tak tragiczne - zatem chyba jeszcze w latach 60-tych istniała możliwość żeglugi na Wiśle.
To tak w sprawie "korka" :-P

Przy okazji radzę rozważyć zapomnianę już dawnę różnicę znaczeń "spłąwna" i "żeglowna" :mrgreen:



Za ten post autor Ryś otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 14:52 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Cine, kliknąłem Ci lajka zupełnie świadomie, bo wszystko co napisałeś jest prawdą. Wychowałem się i mieszkam w pobliżu Wisły, sporo po niej pływam i widzę jak degradacja postępuje. Tym, którzy zarzucają Ci brednie, proponuję najpierw zapoznanie się z tematem zaniedbania tej rzeki oraz z nowoczesnymi technikami budowy dróg wodnych.
Co do ochrony przeciwpowodziowej, to należy pamiętać, że koryto Wisły jest ograniczone wałami przeciwpowodziowymi, woda nie ma się gdzie rozlać, a zarośnięte i zamulone międzywale, nie pozwala jej szybko spływać. Na wypadek gdyby i mnie brednie zarzucano napiszę, że brałem udział w akcjach ratunkowych podczas powodzi w ostatnim dwudziestoleciu, w tym wielkiej powodzi w 1997 r., temat znam z autopsji a nie tylko z ekranu TV. Widziałem jakie spiętrzenia wody mogą powodować drzewa i śmieci zawieszone na zaroślach w korycie rzeki.
Jeśli chodzi o opłacalność transportu śródlądowego, to proponuje przykłady czerpać z krajów Europy Zachodniej, nad Wisłą leży wiele dużych ośrodków przemysłowych i statki miały by co wozić.
Z punktu widzenia turysty żeglarza, uważam, że nieco większa "głębokość tranzytowa" chyba by nam nie zaszkodziła? A może zaszkodziła by budowa kolejnych stopni wodnych?
O ile budowa przekopu Mierzei Wiślanej może budzić wątpliwości natury ekonomicznej (bo chyba nie żeglarskiej), to rewitalizacja śródlądowych dróg wodnych wydaje się uzasadniona.
Odpisałbym jeszcze coś pułkownikowi, ale nie zaryzykuję nazwania mnie "durniem".


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 17:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
radams napisał(a):
Co do ochrony przeciwpowodziowej, to należy pamiętać, że koryto Wisły jest ograniczone wałami przeciwpowodziowymi, woda nie ma się gdzie rozlać, a zarośnięte i zamulone międzywale, nie pozwala jej szybko spływać. ...
... Widziałem jakie spiętrzenia wody mogą powodować drzewa i śmieci zawieszone na zaroślach w korycie rzeki.

Skoro nie ma się gdzie rozlać to rzeczywiście lepiej jak by szybko spływała.
Ale oba postulaty:możliwość rozlewisk i szybkiego spływania są jakby sprzeczne ze sobą: skoro obwałowaliśmy,to żeby się nie rozlewała, ale ma się rozlewać, aby się nie przelewać więc czy dobrze zrobiliśmy?
To pytanie na dziś jakby polityczne jest.
Pamiętam jak taka małą rzeczkę "Rządzę" poprostowano wałami, i nie dość, że piękne meandry zbagienniały, to rzeka co i raz wyrywa się do swego naturalnego świata, robiąc przy tym zatory i wylewając, zalewając gdzie nie wolno i nikt się nie spodziewa.

Podobno są już zalecenia EU o "meandryzacji" (znaczy przywracaniu) biegu rzek, ale u nas się ich nie stosuje.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 18:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Radams, pięknie argumentujesz i imponujesz doświadczeniem, tyle, że to o czym piszesz do żeglowności Wisły ma się nijak.
A durniami tylko durniów nazywam i to "ekspansywnych" z durnotą.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 19:19 

Dołączył(a): 29 sty 2014, o 14:09
Posty: 81
Podziękował : 22
Otrzymał podziękowań: 49
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
Marian Strzelecki napisał(a):
Skoro nie ma się gdzie rozlać to rzeczywiście lepiej jak by szybko spływała.
Ale oba postulaty:możliwość rozlewisk i szybkiego spływania są jakby sprzeczne ze sobą: skoro obwałowaliśmy,to żeby się nie rozlewała, ale ma się rozlewać, aby się nie przelewać więc czy dobrze zrobiliśmy?

MJS

Wały zostały usypane wiele lat temu, tuż za nimi położonych jest wiele budynków i instalacji, przywrócenie naturalnego biegu Wisły jest niemożliwe, kłopotliwym jest nawet zbudowanie odpowiednio dużych polderów. Ktoś jest w stanie wyobrazić sobie jaka była by skala wysiedleń przy rozbiórce wałów?
Z drugiej strony, zamulenie koryta rzeki, spowodowane przede wszystkim zniszczeniem budowli regulacyjnych (bo może nie wszyscy wiedzą, że Wisła na prawie całej swej długości jest, a raczej była uregulowana), zachwaszczone międzywala, przy czym chwastami są całkiem pokaźne drzewa, degradacja wałów przeciwpowodziowych itd. powodują ciągle narastające zagrożenie powodziowe. Próbuje się temu zaradzić pogłębiając koryto, co w praktyce często oznacza rabunkowe wydobywanie kruszywa, powodujące obniżanie poziomu wód gruntowych i stepowienie terenów uprawnych. Kto nie słyszał o żyznym Powiślu, które teraz wysycha?
Odpowiedzialna rewitalizacja rzeki,nie oznaczająca wcale betonowania jej brzegów, ale np zwężanie jej biegu ostrogami, budowa stopni wodnych, kanałów lateralnych itd, może zaradzić problemom powodziowym, braku wody, jak również umożliwi żeglugę. Sposobów na poradzenie sobie z tym zagadnieniem jest wiele, proszę poszukać w Sieci opracowań hydrotechników, nie skażonych wirusem ekooszołomstwa, naprawdę da się.
Zrobiliśmy sobie "kuku" zgłaszając duże odcinki doliny rzeki do programu "natura 2000", zachłystując się tym, że mamy ostatnią dziką rzekę Europy, natomiast prawda jest zupełnie inna, choć tego nie dowiemy się z mediów opanowanych przez populistów. Z moich obserwacji wynika jednak, że największe bogactwo flory i fauny jest właśnie nad tak krytykowanym zbiornikiem włocławskim.
Ważnym aspektem rewitalizacji rzeki jest to, że można ją prowadzić etapami, na miarę posiadanych środków, ale to trzeba zacząć już teraz, bo dalsze chowanie głowy w piasek (choćby i wiślany) pogarsza tylko sprawę. Tak jest choćby z przypadkiem osuwającego się stopnia wodnego we Włocławku.
A przy okazji, kto nie chciał by pożeglować po zalewach, powstałych podczas kaskadyzacji Wisły, między Płockiem a Bydgoszczą?



Za ten post autor radams otrzymał podziękowania - 3: Marian J., michal55, PilotR
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 16:10
Posty: 13715
Podziękował : 10186
Otrzymał podziękowań: 2415
Uprawnienia żeglarskie: Nie odebrany plastik
radams napisał(a):
Wały zostały usypane wiele lat temu, tuż za nimi położonych jest wiele budynków i instalacji, przywrócenie naturalnego biegu Wisły jest niemożliwe, kłopotliwym jest nawet zbudowanie odpowiednio dużych polderów. Ktoś jest w stanie wyobrazić sobie jaka była by skala wysiedleń przy rozbiórce wałów?


Dałem przykład Rządzy z przed 5-7 lat.
Bzdura goni bzdurę, więc dlaczego gdzieś indziej ma być inaczej?

Nie wiem jednak dlaczego słowa (nielubianego mi) premiera: "trzeba się było ubezpieczyć" były dla niego zabójcze.
Przecież te tysiące ludzi którzy pobudowali się na terenach zalewowych robiło to świadomie: (łamiąc wręcz przepisy) .
Jak pozwala się kraść, (korumpować) to ponosi się tego konsekwencje.
I ktoś musi w końcu zacząć rządzić normalnie.

Niestety nie będzie to ten rząd od nowej lepszej zmiany.

MJS

_________________
Po 15 latach (na forum) przestałem być VIP-em. za co? i po co?

"Jeszcze nigdy tak wielu nie oddało tak wiele wolności, tak łatwo"-Churchil.

Kłania się orłel... hukslej.

[size=70]Zapraszam na fejsa:"Dla tych co nie lubią szerokich ruf ;-)"
i "Marian Strzelecki"


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 12 wrz 2017, o 22:51 

Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 18:20
Posty: 8017
Podziękował : 1870
Otrzymał podziękowań: 2411
Uprawnienia żeglarskie: -
radams napisał(a):
Odpowiedzialna rewitalizacja rzeki,nie oznaczająca wcale betonowania jej brzegów, ale np zwężanie jej biegu ostrogami, budowa stopni wodnych, kanałów lateralnych itd, może zaradzić problemom powodziowym, braku wody, jak również umożliwi żeglugę.
A przy okazji, kto nie chciał by pożeglować po zalewach, powstałych podczas kaskadyzacji Wisły, między Płockiem a Bydgoszczą?
Jak to mówią - kogo Bozia chce pokarać... innemy słowy Hospody Pomyłuj :cry:

Zapraszam do obejrzenia "Kaskady Górnej Wisły" każdego komu się "kaskady" nie wiedzieć czemuż kojarzą ze żeglugą. :mrgreen:
Zalecam wręcz naukę szkolnych podstaw logiki każdemu kto sądzi że "pogłębienie dna" czy "koryta" oznacza "pogłębienie wody". :rotfl:

A tak poza wszystkiem tem jest taka nauka, zwana bodajże hydrologią :-P


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL