Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:27 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Mityczny przekop to mało. Tu kolejne plany słusznej władzy:

"Przywrócenie połączenia wodnego Warszawy z Wielkimi Jeziorami Mazurskimi - zapowiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk."

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,chca-laczyc-rzekami-warszawe-i-mazury-kazda-ingerencja-konczy-sie-katastrofa,268195.html

A tu nieco więcej:

https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,obiecuja-ze-z-warszawy-doplyniesz-na-mazury,268005.html

"- Kanał Żerański plus stopień wodny na Żeraniu został udrożniony i teraz swobodnie będzie można realizować żeglugę turystyczną z Warszawy na Zalew Zegrzyński. To jest pierwszy element programu."

"Drugi element, to połączenie Warszawy z Wielkimi Jeziorami Mazurskimi. Chcemy to uczynić w przyszłym roku - powiedział minister Gróbarczyk."

"- W dalszej kolejności pracujemy nad odbudową szlaku Stefana Batorego do jezior mazurskich. Pracujemy w tej chwili w porcie w Ostrołęce, pogłębiamy go, aby otworzyć Ostrołękę. W dalszej kolejności będziemy pracowali na Narwi, umacniając brzegi, pogłębiając koryto rzeki."

"Według Wód Polskich, liczący 130 km odcinek Narwi od Pułtuska do Nowogrodu zostanie zmodernizowany w ciągu 3-4 lat.

Daca powiedział, że rzeka Pisa będzie kolejnym etapem modernizacji szlaku z Warszawy na jeziora mazurskie. "Tam, oprócz prac regulacyjnych, pogłębiarskich, konieczna będzie budowa co najmniej dwóch podpiętrzeń, między innymi w Piszu" - wyjaśnił.
Regulacja Pisy ma potrwać 3-4 lata"


Jak myślicie - uda się?


Ostatnio edytowano 17 sie 2018, o 08:39 przez fikcyjny, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
fikcyjny napisał(a):
Jak myślicie - uda się?


W świetle wykonywanego obecnie spiętrzenia wody na Narwi pod Ostrołęką i powiększającymi się utrudnieniami na szlaku wodny w związku z tymi pracami to odpowiedź na Twoje pytanie jest oczywiście pozytywna, jednakże z małym zastrzeżeniem - uda się - tyle tylko, że nie przywrócenie tej drogi wodnej a całkowite od przecięcie. :-(

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 08:38 

Dołączył(a): 19 sie 2015, o 11:09
Posty: 109
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 45
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
Jak by to miało być?

Z Warszawy Wisłą i pod Nowy Dworem Mazowieckim na Narew.
Tam przez Jezioro Zegrzyńskie Narwią do Pułtuska i Ostrołęki, a potem w Nowogrodzie na Pisę i Pisą do Piszu na Jezioro Roś?
Realne to?

Zimowanie jachtów pod Warszawą w 2022 zamiast na Mazurach?
Ile czasu trwałoby przeprowadzenie jachtu taką trasą?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 17 sie 2018, o 09:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
fikcyjny napisał(a):
Narwią (...) Ostrołęki


Jest mały problem, który może umknął Panu Ministrowi:

https://www.youtube.com/watch?v=jW8eoYa-qFM

Poszukaj na tym forum (lub u sąsiadów) - chyba Szaman zamieszczał w tym roku sprawozdanie z pokonania tego spiętrzenia Swoim jachtem.

I nie powiesz mi, że ta budowla jest wykonywania w ramach udrażniania drogi wodnej W-wa - Mazury ?

"Dzięki" niej bowiem już niebawem żeglarze będą się dzielić na tych, którzy drogę tą jachtem pokonali oraz na tych, którym nie będzie to już dane :rotfl:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 13:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2018, o 13:41
Posty: 1
Podziękował : 0
Otrzymał podziękowań: 0
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
To może nie do końca żeglowanie, ale zamierzamy z kolegą przepłynąć kajakiem z mazur (z Pisza) do Warszawy. Może ktoś wie ile to jest kilometrów? Bo po mapie ciężko to dokładnie oszacować :/


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 15:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Leon Kanarski napisał(a):
Może ktoś wie ile to jest kilometrów?


Z Pisza czyli od początku rzeki Pisy na Zalew Zegrzyński na wysokość Jadwisina niecałe 220 km.

Policz sobie używając kilometrażu rzek.

Jadwisin jest na 35 km rzeki Narwi
Nowogród jest na 180 km rzeki Narwi
Czyli Narew na odcinku od Jadwisina do ujścia rzeki Pisy w Nowogrodzie to odcinek ok 145 km

Pisa (od Nowogrodu do Pisza) ma niecałe 80 km
Czyli całość tej drogi wodnej ma niecałe 220 km.

Chcąc płynąć od ujścia Narwi do Wisły musisz dodać jeszcze ok 35 km

Chcąc płynąc do Warszawy musisz doliczyć odcinek od Jadwisina na Zalewie Zegrzyńskim do Nieporętu oraz długość kanału Żerańskiego do śluzy na Żeraniu (nazywa się chyba Królewiecki)

Pływając w latach 79, 80. pokonywaliśmy ten szlaki z obozami YKP wiele razy.

Teraz konia z rzędem temu, kto przy tym spiętrzeniu pod Ostrołęką to przepłynie.

Może małą łódkę da się gdzieś tam wyslipować przed i zwodować za ta budowlą, ale jachty są coraz większe - 9 metrów staje się standardem - i popłyń takim jachtem paro-tonowym rzekami ...

Bez szans (o obecnym stanie wody już nie wspominam)

Ech...

I co ten minister za bajki opowiada ... :rotfl:

PS poczytaj książkę "Moja prywatna Vistuliada" (http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4324631/ ... vistuliada) o spływie w latach 70 hamburką od źródeł Wisły do Morza - fajnie się o takich spływach czyta.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 16:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
Jest mały problem, który może umknął Panu Ministrowi:

https://www.youtube.com/watch?v=jW8eoYa-qFM

To stary filmik, z 2015, kiedy zbudowano spiętrzenie, które stanowiło przeszkodę wyłącznie przy niskich stanach wody.

Najnowsze "dzieło" energetyków na drodze wodnej w Ostrołęce wyglądało w tym sezonie tak:



Warto pamiętać, że Wody Polskie - instytucja nad którą nadzór trzyma ten sam minister, który tak chętnie opowiada przed kamerami o "odbudowie Szlaku Batorego" - wyraziły zgodę na taką budowę - na oficjalnej drodze wodnej...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 17:37 

Dołączył(a): 5 gru 2009, o 21:40
Posty: 1272
Podziękował : 144
Otrzymał podziękowań: 328
Uprawnienia żeglarskie: jachtowy sternik morski, m.s.morski.
Tak sobie gdybamy, a może już skończyli budowę. https://www.msn.com/pl-pl/finanse/gospo ... li=BBr5CAr

_________________
Kto ma statki ten ma wydatki.
Pozdrawiam Michał aka Szkodnik
Usługi szkutnicze


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 18:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Michal napisał(a):
a może już skończyli budowę

Niecałe 4 tygodnie temu (5 sierpnia) wyglądało tam tak:

Powiadasz, że może już skończyli? ;)

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 20:24 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Powiadasz, że może już skończyli? ;)

Straszta dalej. Może ktoś będzie się bał :rotfl:
Wczoraj wróciłem spod tejże Ostrołeki. PSP dyżur miała. Swoim ribem oferowali pomoc w przepłynięciu pod prąd. Nie skorzystałem bo.... piwo mi się skończyło a do sklepu daleko :rotfl: więc wróciłem na ZZ :oops:
Jak ktoś zdecydowany to przepłynie bez problemu

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
bez problemu

Racja:
- zgoda na budowę jazu bez śluzy - bez problemu,
- zawalony termin zakończenia tej budowy - bez problemu,
- wielomiesięczne przegrodzenie szlaku żeglownego - bez problemu,
- propozycja pokonywania ryzykownego odcinka za pomocą PSP - bez problemu,
- zaprojektowanie na dnie szlaku żeglownego, tuż poniżej jazu, 54 betonowych klocków, w rozmiarze 1mx1mx1m - bez problemu.

Przecież u nasz wystarczy stwierdzić "zmieścisz się, śmiało" - i już po problemach...


Załączniki:
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_3.jpg
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_3.jpg [ 479.42 KiB | Przeglądane 4138 razy ]
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_2.jpg
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_2.jpg [ 260.15 KiB | Przeglądane 4138 razy ]

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 22:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Powiadasz, że może już skończyli?


Najlepsze jest tutaj:

"Budowa jazu na rzece Narew oznacza pewne utrudnienia. Do czasu zakończenia prac budowlanych w sierpniu zdarzają się problemy w żegludze na wodach rzeki. Na chwilę obecną około 2/3 szerokości rzeki jest przegrodzona ściankami, jednak po ukończeniu budowy nie będzie już przegrodzenia rzeki, a ruch żeglarski na rzece wróci do normy.

Jak to jest możliwe oglądając obecny stan prac przegradzania rzeki ?

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 31 sie 2018, o 23:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 lip 2013, o 14:47
Posty: 1328
Podziękował : 918
Otrzymał podziękowań: 237
Uprawnienia żeglarskie: jkżb
O wodociag chodziło a tu taka dyskusja wszczęta.:-D


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2018, o 08:15 

Dołączył(a): 8 maja 2014, o 20:13
Posty: 72
Podziękował : 55
Otrzymał podziękowań: 16
Uprawnienia żeglarskie: ż.j.
trochę nie w temacie ale na Wiśle w Kozienicach wygląda to tak:
https://www.youtube.com/watch?v=5KIw0aUbpOM&t=378s

_________________
Pozdrawiam
Michał Filipek


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2018, o 08:58 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Racja:,

Ano, racja.
Jakakolwiek modernizacja dróg wodnych to u nas temat....rzeka. Wszyscy ( od dziesiątków lat) obiecują a potem sprawa się rozmywa.
Zainteresowanym np szlakiem Wisły polecam przeczytanie książki pt Moja prywatna Vistuliada autorstwa Wojciecha Giełżyńskiego. Prawie horror.
Jaromir napisał(a):
zgoda na budowę jazu bez śluzy - bez problemu,


Być może nie doczytałeś założeń funkcjonowania jazu. Stąd oburzenie.
Praca jazu odbywać się będzie w przypadku wystąpienia odchyleń od optymalnych dla bezpiecznej eksploatacji elektrowni stanów wody w rzece, tylko w okresie najniższych stanów i przepływów. Przez pozostały okres czasu jaz nie będzie stanowił przegrody w rzece. Jaz będzie położony na dnie rzeki nie powodując blokady przepływu. W wyniku podpiętrzenia woda w rzece będzie nadal ujęta w korycie – bez zalewania stref przybrzeżnych. Skala wpływu przedsięwzięcia na środowisko w trakcie eksploatacji z racji małej wysokości piętrzenia w krótkim okresie czasu w ciągu roku lub raz na kilka lat jest znikoma.

http://www.eostroleka.pl/innowacyjny-ja ... 66933.html
Jaromir napisał(a):
zawalony termin zakończenia tej budowy - bez problemu,

Znasz jakąkolwiek budowę w Polsce której termin zakończenia nie został zawalony???
To już chyba.....tradycja
Jaromir napisał(a):
- wielomiesięczne przegrodzenie szlaku żeglownego - bez problemu,

Błąd rozeznania. Przegrodzono nie cały szlak żeglowny tylko pragmentami. Raz trochę z jednej, raz trochę z drugiej. Coby wszyscy byli usatysfakcjonowani.
Jaromir napisał(a):
propozycja pokonywania ryzykownego odcinka za pomocą PSP - bez problemu,

Jaki tam ryzykowny odcinek. Przewężenie wywołujące szybszy przepływ wody, raczej mało realne do pokonania większą łodzią na malutkim silniczku pomocniczym.
Stąd obecność silniejszej jednostki by chętnych przeholować przez bystrze.
Gdyby takiej jednostki nie było, płakałbyś: nie zadbali panie o wodniaków, nie zadbali.
A skoro zadbali i ""holownik"" jest pod ręką to ""odcinek ryzykowny"".
Polakowi nie dogodzi.
Jaromir napisał(a):
- zaprojektowanie na dnie szlaku żeglownego, tuż poniżej jazu, 54 betonowych klocków, w rozmiarze 1mx1mx1m - bez problemu.

Tu żeś mnie zaskoczył. Ani opisy budowy ani patent jazu bukłakowego
https://grab.uprp.pl/sites/WynalazkiWzo ... 080_B1.pdf
nie zawiera takiego elementu. Zapytam zarówno w RZGW jak i w EC Ostrołęka co z tymi ""klockami""
bury_kocur napisał(a):
jednak po ukończeniu budowy nie będzie już przegrodzenia rzeki, a ruch żeglarski na rzece wróci do normy.

bury_kocur napisał(a):
Jak to jest możliwe oglądając obecny stan prac przegradzania rzeki ?


Przez pozostały okres czasu jaz nie będzie stanowił przegrody w rzece. Jaz będzie położony na dnie rzeki nie powodując blokady przepływu.

Nie twierdzę że takie działania to ideał. Mając jednak na uwadze tegoroczny stan wody
w Narwi to myślę że ( bez znaczącej ingerencji ludzia) szlak żeglarski powoli się kończy. W początkach lipca, przy zanurzeniu +- 80 cm nie udało mi się przejść pod mostami Pułtuska

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2018, o 10:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Bombel napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Ani opisy budowy ani.../cut/... nie zawiera takiego elementu.
- zaprojektowanie na dnie szlaku żeglownego, tuż poniżej jazu, 54 betonowych klocków, w rozmiarze 1mx1mx1m - bez problemu.

Bombel napisał(a):

Ziiiieeew...

Załącznik:
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_7.jpg
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_7.jpg [ 312.38 KiB | Przeglądane 4040 razy ]


Załącznik:
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_4.jpg
jaz_energi_w_ostrolece_wizualizacja_4.jpg [ 3.45 MiB | Przeglądane 4040 razy ]



pewien inny minister napisał(a):
§ 116. Budowle piętrzące i związane z nimi urządzenia techniczne, stanowiące przeszkodę dla turystyki wodnej, powinny być wyposażone w urządzenia umożliwiające przeprowadzanie łodzi i sprzętu turystycznego.

Ale kto by się tam przejmował tym, co napisał inny minister...
Lepiej "pracować nad odnowieniem szlaku Stefana Batorego", czy jakoś tak...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 wrz 2018, o 19:44 

Dołączył(a): 9 lut 2011, o 19:45
Posty: 4709
Lokalizacja: ES
Podziękował : 390
Otrzymał podziękowań: 963
Uprawnienia żeglarskie: galernik
Jaromir napisał(a):
Ziiiieeew...

Monotematyczny jesteś. Wszak napisałem
Bombel napisał(a):
Tu żeś mnie zaskoczył. Ani opisy budowy ani patent jazu bukłakowego
https://grab.uprp.pl/sites/WynalazkiWzo ... 080_B1.pdf
nie zawiera takiego elementu. Zapytam zarówno w RZGW jak i w EC Ostrołęka co z tymi ""klockami""

Opisy budowy. Patrz na moje usta: OPISY
Bo narysować można wszystko. Napisać zresztą też
Poczekamy, zobaczymy.
Przynajmniej coś się dzieje. i to znacznie ciekawiej niż dotychczas

_________________
Pozdrawiam
Wiesław


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL