Forum żeglarskie
https://forum.zegluj.net/

koniec portu w Sztynorcie?
https://forum.zegluj.net/viewtopic.php?f=27&t=29836
Strona 1 z 2

Autor:  fikcyjny [ 22 sty 2019, o 12:35 ]
Tytuł:  koniec portu w Sztynorcie?

Cóż, ustrój kapitalistyczny ma swoje prawa.
Sztynort kupi spółka od nieruchomości i centrów handlowych, i zbuduje tam kompleks hotelowy. Pewnie coś a la moloch Gołębiewski. Parę łódek może zostanie by robić ładne widoczki dla gości z lądu, ale klimat wyparuje do reszty.
Życie, bo pewnie biznes a la Gołębiewski jest bardziej dochodowy niż port dla żeglarzy.

http://eurobuildcee.com/?page=news&id=37126&link=king-cross-przybija-do-portu#

15 milionów za 51 hektarów, wyszło chyba tanio za grunty w atrakcyjnym miejscu na Mazurach. Teraz można wszystko zrównać z ziemią i budować hotelowego molocha.

Swoją drogą, w Niedźwiedzim Rogu też zmienił się właściciel w 2018, i ciekawe czy za parę lat będzie tam miejsce dla żeglarzy.

Autor:  baoo [ 22 sty 2019, o 12:42 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Szynorcie?

Raczej początek :D
Inwestor chce jak najbardziej by miejsce było dla żeglarzy, tyle że z lepsza infrastrukturą i obsługą niż dotychczas.
Bo do tej pory to była równia pochyła.

Autor:  papcio [ 22 sty 2019, o 15:49 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Zgodzę się z Szymonem. Klimat Sztynortu wyparował już dawno, infrastruktura w ostatnich latach też mocno podupadła. Gorzej nie będzie, mam tylko nadzieję, że w wiosce obok pozostaną pierogi...

Autor:  Koma5 [ 22 sty 2019, o 16:18 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

papcio napisał(a):
Zgodzę się z Szymonem. Klimat Sztynortu wyparował już dawno, infrastruktura w ostatnich latach też mocno podupadła.

Za to w sposób odwrotnie proporcjinalny ustalano ceny za postój, powodując, że ludzie przestali tam zaglądać, zwłaszcza rodziny z jednym portfelem, których jednak na Mazurach najwięcej. To samo w tawernach...gdy Córka Rybaka kiedyś wychyliła głowę z niższymi cenami, to zaraz po tej głowie dostała i od nowego roku równo stanęła w szeregu. ;)

A klimat rzeczywiście podupadł już bardzo dawno, razem ze starą "Zęzą".

Autor:  Ryś [ 22 sty 2019, o 19:02 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Azaliż Pani pamiętaż czasy aż tak zamierzchłe? Nie wstyd sie przyznać? :lol:
Ale pełna zgoda - nie ma po co zaglądać... a to od niemal 20 lat :roll:

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

baoo napisał(a):
Inwestor chce jak najbardziej by miejsce było dla żeglarzy, tyle że z lepsza infrastrukturą i obsługą niż dotychczas.

baoo otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Pierdu-Pierdu? Dla naiwnych? Niewątpliwie... :-P

Autor:  A.W. [ 22 sty 2019, o 20:18 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Ryś napisał(a):
Ale pełna zgoda - nie ma po co zaglądać... a to od niemal 20 lat :roll:

Święta prawda. Generalnie, to od jakiegoś czasu nie ma po co zaglądać na całe WJM w sezonie. Jeszcze sezon dwa i np. przez Bełdany w sezonie suchą nogą przejdziesz, przechodząc z łajby do łajby.

Sztynortowi życzę jak najlepiej, ale nie wierzę w powrót do niego rzeszy "zwykłych" żeglarzy, za to wypasionych motorówek ze swoją klientelą oczyma wyobraźni widzę moc.

Autor:  Jaromir [ 23 sty 2019, o 10:23 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Ryś napisał(a):

baoo napisał(a):
Inwestor chce jak najbardziej by miejsce było dla żeglarzy, tyle że z lepsza infrastrukturą i obsługą niż dotychczas.

baoo otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Pierdu-Pierdu? Dla naiwnych? Niewątpliwie... :-P

Można się obrażać, kiedy powstaje przystań nastawiona na klientów-żeglarzy, gotowych płacić duuużo - za obsługę w stylu "all inclusive plus drynki z palemką przywożone na burtę przez hostessy".
To jednak nie zmieni faktu, że tacy klienci już są i że prawdopodobnie z czasem będzie ich przybywać, na WJM również.

Autor:  baoo [ 23 sty 2019, o 10:30 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Motorówki pewnie będą, bo nikt raczej nie zabroni. Ale osoby bezpośrednio zaangażowane w inwestycje ich nie posiadają i nie lubią. Mają jachty żaglowe i to niezbyt wypasione. Do tego (od dziecka:) kochają Mazury i wszelakim molochom mówią nie :mrgreen:

Autor:  Ryś [ 23 sty 2019, o 10:54 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Jaromir napisał(a):
Można się obrażać, kiedy powstaje przystań nastawiona na klientów-żeglarzy, gotowych płacić duuużo - za obsługę w stylu "all inclusive plus drynki z palemką przywożone na burtę przez hostessy".
To jednak nie zmieni faktu, że tacy klienci już są i że prawdopodobnie z czasem będzie ich przybywać, na WJM również.
Cóż - dawno, dawno temu, za siedmioma... a może nie taka bajka... ale w każdym razie dawno temu, gdy robili tam przystań, takie też były plany. Exclusiv hotelarstwo dla nuworyszów (albo i staroniemców)
Ale jakoś nie wyszło. Wyszło że klienty co stać na drynka z palemką (i hostessy :cool: ) chyba jednak wziąwszy pojechawszy na prawdziwe Las Palmasy. :-P
A gołodupce i studenty brali raczej tanie piwsko z zęzy.
Life is brutal...

Więc może prawdziwe żeglarstwo da lepsze szanse?

Autor:  brodaty [ 23 sty 2019, o 11:04 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

No i pozostali bogaci dziadkowie wtajemniczający uboższe cudze wnuczki w arkana wiedzy raczej dalekiej od nawigowania.

Autor:  baoo [ 23 sty 2019, o 11:14 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Ryś napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Można się obrażać, kiedy powstaje przystań nastawiona na klientów-żeglarzy, gotowych płacić duuużo - za obsługę w stylu "all inclusive plus drynki z palemką przywożone na burtę przez hostessy".
To jednak nie zmieni faktu, że tacy klienci już są i że prawdopodobnie z czasem będzie ich przybywać, na WJM również.
Cóż - dawno, dawno temu, za siedmioma... a może nie taka bajka... ale w każdym razie dawno temu, gdy robili tam przystań, takie też były plany. Exclusiv hotelarstwo dla nuworyszów (albo i staroniemców)
Ale jakoś nie wyszło. Wyszło że klienty co stać na drynka z palemką (i hostessy :cool: ) chyba jednak wziąwszy pojechawszy na prawdziwe Las Palmasy. :-P
A gołodupce i studenty brali raczej tanie piwsko z zęzy.
Life is brutal...

Więc może prawdziwe żeglarstwo da lepsze szanse?

Tyle że w Las Palmas jest taniej niż w Sztynorcie. Nie jest dziwne że jachtów tam więcej.

Autor:  fikcyjny [ 23 sty 2019, o 12:47 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koniec pewnej ery najwyraźniej. Ten model, na tanie pływanie, coraz słabiej funkcjonuje.
Dziś liczy się pieniądz, i nikt z decydentów pewnie jakiś specjalnych taryf ulgowych dla żeglarzy nie będzie stosował. Jeśli z danej nieruchomości lepszy będzie nie-żeglarski zarobek, to pewnie inwestor nie zapłacze za żaglami. Myślę, że hotelowy kompleks (a la Gołębiewski czy może nieco mniejszy) lepsza stopę zwrotu przyniesie niż port dla żeglarzy. Jakiś tam porcik pewnie zostanie, by zrobić klientom hotelu klimat.

Ale żeglarz to nie jest taki dochodowy. Pieniądze liczy. Przenocuje na jachcie licząc, że zapłaci mniej niż za hotelowy pokój. Śniadanie zrobi na łódce, a na obiad to najwyżej na rybkę pójdzie. Część alkoholu wypije nie pocenach restauracyjnych, a na jachcie po cenach sklepowych. Trochę, dla celów turystycznych, tych żagielków na jeziorze potrzeba, i parę jachtów w porcie do obejrzenia przez hotelowych spacerowiczów, ale bez przesady.
No i lepiej zarabiać na wypasionych motorówkach niż na jachtach. Drożej, bariery opanowania umiejętości operowania żaglami nie ma więc klientów więcej.

Na m2 gruntu wielopiętrowy hotel zrobi X razy większy zysk, niż jakikolwiek port żeglarski. Barierą są tylko zasoby inwestora. Ale tu chyba mowa o zainwestowaniu 150 milionów, a za tyle zbudowano kiedyś Gołębiewskiego w Wiśle (dziś ceny droższe, fakt, inflacja trochę pogalopowała). To się musi zwrócić.

Autor:  Jaromir [ 23 sty 2019, o 19:10 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Ryś napisał(a):
Jaromir napisał(a):
Można się obrażać, kiedy powstaje przystań nastawiona na klientów-żeglarzy, gotowych płacić duuużo - za obsługę w stylu "all inclusive plus drynki z palemką przywożone na burtę przez hostessy".
To jednak nie zmieni faktu, że tacy klienci już są i że prawdopodobnie z czasem będzie ich przybywać, na WJM również.
Cóż - dawno, dawno temu, za siedmioma... a może nie taka bajka... ale w każdym razie dawno temu, gdy robili tam przystań, takie też były plany. Exclusiv hotelarstwo dla nuworyszów (albo i staroniemców)
Ale jakoś nie wyszło. Wyszło że klienty co stać na drynka z palemką (i hostessy :cool: ) chyba jednak wziąwszy pojechawszy na prawdziwe Las Palmasy. :-P
A gołodupce i studenty brali raczej tanie piwsko z zęzy.
Life is brutal...

Więc może prawdziwe żeglarstwo da lepsze szanse?

Mam silne wrażenie, że w tym przypadku nie ma specjalnego sensu porównywać tego co w Sztynorcie nie wiemy jakie będzie, z tym co dawno, dawno temu w Sztynorcie miało ponoć jakieś być, ale nie było.

Przy okazji zauważam, że Puerto Deportivo de Las Palmas nie dość, że nie ma w ofercie opieki "all inclusive", nie dość, że nie zatrudnia hostess rozwożących na jachty drynki z palemką, to jeszcze stałych rezydentów lubi niekoniecznie najbardziej. A na rezydenturę w Real Club Nautico trza niezłych znajomości...
No i jeszcze taka drobna wada, że jakby trudno do tego Las Palmasa dojechać w trzy godziny autem z "default city".

BTW - nie mam pojęcia, co to takiego - to "prawdziwe żeglarstwo"... Ale jakoś tak instynktownie czuję, że to pojęcie może obejmować ciut więcej, niż tylko gołodupców i studentów ;)

Autor:  pejo154 [ 29 sty 2019, o 19:30 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

A kto do tej pory zarządzał portem sztynorckim? Prywatna inicjatywa, związkowa czy samorząd?
Jeśli mogę spytać.

Autor:  Koma5 [ 29 sty 2019, o 22:12 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

pejo154 napisał(a):
A kto do tej pory zarządzał portem sztynorckim? Prywatna inicjatywa, związkowa czy samorząd?
Jeśli mogę spytać.

Oj, różnie bywało - co i rusz ktoś inny ;)

Autor:  plitkin [ 29 sty 2019, o 22:42 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Prywatna.

Autor:  Bombel [ 29 sty 2019, o 22:53 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koma5 napisał(a):
pejo154 napisał(a):
A kto do tej pory zarządzał portem sztynorckim? Prywatna inicjatywa, związkowa czy samorząd?
Jeśli mogę spytać.

Oj, różnie bywało - co i rusz ktoś inny ;)

Tiaaa. Właścicielem - od 2001 do dziś - jest TIGA spółka akcyjna.
Jedynym jak dotąd udziałowcem spółki jest ROSABERG COMPANY LIMITED Z SIEDZIBĄ NA CYPRZE
Ze względu na zadłużenia komornik już od paru lat usiłuje przehandlować majątek. Próbuje, próbuje i.......nadal próbuje

Autor:  SKoper [ 29 sty 2019, o 23:53 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
Tiaaa. Właścicielem - od 2001 do dziś - jest TIGA spółka akcyjna.
Jedynym jak dotąd udziałowcem spółki jest ROSABERG COMPANY LIMITED Z SIEDZIBĄ NA CYPRZE
Ze względu na zadłużenia komornik już od paru lat usiłuje przehandlować majątek. Próbuje, próbuje i.......nadal próbuje

Tia. Mylisz Tiga S.A. z Tiga Investment S.A., która to jest właścicielem nieruchomości (jeszcze, bo jak wynika z linkowanego artykułu komornikowi udało się w końcu znaleźć kupca, także próba się w końcu powiodła, chociaż w KW śladu po tym nie ma).
Dla lubiących smaczki, polecam prześledzić sobie finansowanie TI S.A., w tym hipotekę zabezpieczającą spłatę obligacji emitowanych przez TI S.A., a objętych przez twór o wdzięcznej nazwie Polski Fundusz Hipoteczny S.A., którego właścicielem był jakże ciekawy twór IDM S.A (obecnie właścicielem jest Sputnik 1 FIZAN, procesujący się z równie ciekawą spółką, świat jest bardzo mały :)

Autor:  pejo154 [ 31 sty 2019, o 18:02 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
Tiaaa. Właścicielem - od 2001 do dziś - jest TIGA spółka akcyjna.
Jedynym jak dotąd udziałowcem spółki jest ROSABERG COMPANY LIMITED Z SIEDZIBĄ NA CYPRZE


Czy z tą datą spółka przejęła Sztynort od PZŻ?

Pytam, bo jako trzebieżanin wyczuwam wiele podobieństw w "przebojach" obu przystani... Dużo też razy, w Trzebieży, obiła mi się o uszy nazwa Sztynort. Swego czasu słyszałem, że część sprzętu sztynorckiego "zasiliła" trzebieski COŻ. I jeszcze inne zależności...
Szkoda, że dwa tak piękne miejsca zamiast kwitnąć marnieją... Choć w Trzebieży już idzie ku lepszemu.
Oby w Sztynorcie wkrótce też...

Autor:  Koma5 [ 1 lut 2019, o 22:01 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
Tiaaa. Właścicielem - od 2001 do dziś - jest TIGA spółka akcyjna.

Tiaaa. TIGA S.A. jeszcze wcześniej, bo chyba z końcem wieku. Potem Tiga Investment, która zbyła 100% (chyba coś ok 2011) spółce developerskiej Alterco, ta z kolei niedługo po tym ogłosiła upadłość, więc wróciło do TI. Pamiętam, że był epizod z jakimś...Holendrem czy Austriakiem, który chyba przed ostatecznym nabyciem zaczął remontować niektóre pomosty przed sezonem (chyba były bejcowane na zielono) :) To znów był krótki epizod w dziejach Sztynortu...
Dlatego, Bomblu, napisałam, że różnie bywało...

Autor:  Bombel [ 1 lut 2019, o 23:17 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koma5 napisał(a):
Dlatego, Bomblu, napisałam, że różnie bywało...

No, niby teoretycznie masz racje. Ale tylko teoretycznie. Tak samo jak ja czy SKoper.
Prawda jest nieco bardziej złożona.....
Raport bieżący nr 30/2011
Podstawa prawna:

Art. 56 ust. 1 pkt 2 Ustawy o ofercie - informacje bieżące i okresowe

Zarząd ALTERCO S.A.(Emitent) informuje, że w dniu dzisiejszym, za pośrednictwem Trigon Dom Maklerski S.A., dokonał nabycia 100 % akcji spółki Tiga Investment S.A. (Spółka) . Transakcja została zrealizowana jako przeniesienie własności akcji w warunkach depozytu biura maklerskiego.

Powyższa transakcja została dokonana zgodnie z postanowieniami umów zawartych przez Emitenta z Tiga International Holding S.A.oraz Tiga S.A, o których Emitent informował w raporcie bieżącym nr 57 z dnia 24.12.2010 r. i jego korekcie z dnia 27.12.2010 r., a także wobec spełnienia warunku tych umów, tj. rejestracji przez Sad Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy KRS, rejestracji zmiany firmy spółki Omega TFI S.A. na Tiga Investment S.A. oraz podwyższenia kapitału zakładowego tej spółki (Raport bieżący nr 21/2011 z dnia 13.03.2011 r.).

Nabyte akcje stanowią 100% kapitału zakładowego oraz dają prawo do 100% głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Spółki. Wartość nominalna 1 akcji wynosi 10,00 zł, łączna wartość nominalna nabytych akcji wynosi 1 130 000,00 zł.
W ramach transakcji Emitent nabył 113 000 sztuk akcji Spółki, w tym 47 083 sztuk akcji od Tiga S.A., z siedzibą w Warszawie, za cenę 20 112 138,00 zł oraz 65 917 sztuk od Tiga International Holding S.A., z siedzibą w Luksemburgu, za cenę 28.048.000 zł .

Do spółki Tiga Investment S.A. należy nieruchomość gruntowa o powierzchni 50 ha, położona w miejscowości Sztynort Duży, gmina Węgorzewo, przeznaczona pod zabudowę zespołem budynków mieszkalno-usługowych oraz obiektów turystyczno-hotelowych. Wartość prawa własności gruntu, zgodnie z operatem szacunkowym na dzień 3 grudnia 2010 roku, opracowanym przez uprawnionego rzeczoznawcę, wynosi 50.218.573,00 zł .

Nabycie przez Emitenta akcji Spółki nastąpiło w ramach realizacji strategii w dziedzinie realizacji projektów deweloperskich o profilu turystycznym.

Zaangażowanie w spółkę Tiga Investment S.A. ma dla Emitenta charakter inwestycji długoterminowej.

Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych
Zbigniew Zuzelski - Prezes Zarządu


A w rzeczywistości, w wyniku ruchów różnorakich właścicielem portu w Sztynorcie jest... Tiga Marina Sztynort sp. z o o

http://krs.infoveriti.pl/Tiga,Marina,Sz ... 75012.html
Żeby było fajniej to właścicielami zarówno Tiga SA jak i Tiga Marina Sztynort są te samo osoby
Kto komu co i kiedy przehandlował??????

Autor:  Koma5 [ 1 lut 2019, o 23:27 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
Kto komu co i kiedy przehandlował??????
A czy ja pisałam, że ktoś komuś coś przehandlował??
Ale wziąłeś - i sobie poczytałeś. Nawet wkleiłeś...

Może zrozumiałeś też moje "różnie bywało"?

Sprawdź z łaski swojej jeszcze tego Holendra czy Austriaka (czy jeszcze innego zagranicznego męża jakiejś Polski).

Autor:  Bombel [ 1 lut 2019, o 23:57 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koma5 napisał(a):
Sprawdź z łaski swojej jeszcze tego Holendra czy Austriaka (czy jeszcze innego zagranicznego męża jakiejś Polski).

Oszsz Ty leniwcze, nawet palcem się nie chce ruszyc???
No to masz
Dietrich Traitler, nowy właściciel Sztynortu, zapewnia, że wszyscy mieszkańcy otrzymają mieszkania w nowoczesnych blokach. Jednak ich domy, wraz z...
Dalej poczytasz jak zapłacisz
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.
http://archiwum.rp.pl/artykul/132500-Perla-Mazur.html
Żeby Cię jeszcze ucieszyć to było w latach 96-98 i panu DT nie starczyło kaski na budowę nowych mieszkań dla wysiedlanych mieszkańców Sztynortu i dlatego musiał podwinąć kitę.

Autor:  Koma5 [ 2 lut 2019, o 01:18 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
No to masz

No dzięki, dzięki...:)
A czytać nie będę, boi po co?
Pamiętam to z opowieści miejscowych ludzi, czekających niecierpliwie na pracę i poprawę życia. Opowiadali też o przygotowaniach do remontu, u schyłku komuny, kiedy to były zebrane wielkie zapasy materiałów budowlanych, dachówek, otworów okiennych... Potem to gdzieś w siną dal...biura gminne usunięto z pałacu, dachowi pozwolono przemakać...
Róznie miejscowi mówili...

Autor:  Jaromir [ 2 lut 2019, o 09:33 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koma5 napisał(a):
napisałam, że różnie bywało...

Pewnie że różnie, tylko niezupełnie tak, jak wyżej można przeczytać...
A nawet bardzo niezupełnie.

Autor:  bury_kocur [ 2 lut 2019, o 10:15 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Bombel napisał(a):
Oszsz Ty leniwcze, nawet palcem się nie chce ruszyc???
No to masz (...)
Dalej poczytasz jak zapłacisz
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.


No letuchno Wiesławie przesadzasz - najpierw wymyślasz od leniuchów a potem jeszcze każesz płacić za jakiś artykuł ?

Jak się powołujesz na jakąś treść to przytocz ją a nie każ wydawać na to kasy.

Autor:  Bombel [ 2 lut 2019, o 10:51 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

bury_kocur napisał(a):
Bombel napisał(a):
Oszsz Ty leniwcze, nawet palcem się nie chce ruszyc???
No to masz (...)
Dalej poczytasz jak zapłacisz
Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.


No letuchno Wiesławie przesadzasz - najpierw wymyślasz od leniuchów a potem jeszcze każesz płacić za jakiś artykuł ?

Jak się powołujesz na jakąś treść to przytocz ją a nie każ wydawać na to kasy.

Wołodźka. To chiba Ty przesadzasz albo masz problemy ze zrozumieniem :-P
Koma5 napisał(a):
Sprawdź z łaski swojej jeszcze tego Holendra czy Austriaka (czy jeszcze innego zagranicznego męża jakiejś Polski).

Kaj tu widzisz ""wezwanie"" do opisania czegokolwiek????
Komcia zażyczyła sobie żeby sprawdzić to i sprawdziłem :mrgreen:
Nie zażyczyła sobie zeby zapłacić to i nie zapłaciłem :lol: .
Chciałeś się załapać na darmochę????

Autor:  Koma5 [ 3 lut 2019, o 13:18 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Jaromir napisał(a):
Koma5 napisał(a):
napisałam, że różnie bywało...

Pewnie że różnie, tylko niezupełnie tak, jak wyżej można przeczytać...
A nawet bardzo niezupełnie.

No to napisz, jak było wg Ciebie.
Wiemy tyle, co mówią miejscowi oraz co "mówi" Internet. Oświeć nas na temat historii portu Sztynort ;)

Autor:  bury_kocur [ 3 lut 2019, o 13:32 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

Koma5 napisał(a):
Oświeć nas na temat historii portu Sztynort


Google moim przyjacielem.

W skrócie historia Sztynortu: (specjalnie dla Wiesława - bez opłat :D - )

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sztynort

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Bombel napisał(a):
Chciałeś się załapać na darmochę????


Rzepie Wiesiu mam płacić ?

Rzepie ??????????

Autor:  Koma5 [ 3 lut 2019, o 23:27 ]
Tytuł:  Re: koniec portu w Sztynorcie?

bury_kocur napisał(a):
Google moim przyjacielem.
To, co w wiki, to wiemy. :) jednak to mało...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/