Forum Żeglarskie

Zarejestruj | Zaloguj

Teraz jest 29 mar 2024, o 13:36




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 cze 2017, o 16:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Stara Zientara napisał(a):
Już w trakcie montażu kładki działało wywołanie na 14: "Kładka, tu xxx". Odpowiadali.


Z ostatniej chwili czyli z dnia dzisiejszego.

Rozmawiałem dziś na kanale 14 z obsługą kładki w sprawie przejść nocnych.

Z tego co dowiedziałem się z powyższej rozmowy to podobno ... (!), ale póki co tylko podobno - jest to bez problemów - i w prawie nocnego otwierania kładki należy się zgłosić na kanale 14 do obsługi kładki.

Ale nie ma róż bez kolców - przed chwilką byłą już kolejna dzisiaj scysja z kapitanatem portu - oficer w kapitanacie jednoznacznie powiedział prostymi żołnierskimi słowami na kanale 14, że nie życzy sobie blokowania kanału portowego przez obsługę jakiejś tam kładki i niech sobie prowadzą rozmowy w sprawie kładki na kanale np. 15.

Wcieli się z tą kładką w rozmowy z pilotem podczas wyprowadzania z nadbrzeża węglowego jakiegoś dużego statku (z czterema holownikami) i kapitanat wkurzył się na maxa.

Czyli miałem rację - długo na taką scysję czekać nie trzeba było.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 07:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
oficer w kapitanacie jednoznacznie powiedział prostymi żołnierskimi słowami na kanale 14, że nie życzy sobie blokowania kanału portowego przez obsługę jakiejś tam kładki i niech sobie prowadzą rozmowy w sprawie kładki na kanale np. 15.


No biedaczek... To jak jachty masowo zaczną się zgłaszać w Górkach, to co on zrobi?
Na EljachtCup wcale nie tak dawno temu dostaliśmy od sędziego regat informację z kapitanatu o tym, jak mamy pływać w czasie regat w wejściu do Górek.
No cóż, napisać że autor tego polecenia nie widział jachtu na oczy, to napisać mało. Nie mam, niestety, tego na piśmie, ale uwierzcie mi, regaty kształcą.

Co użytkownika kanału 14, który wchodzi/wychodzi do mariny w Gdańsku, obchodzą kłopoty kapitanatu i fakt, że oni sobie czegoś nie życzą? To niech tak załatwią, żeby system w całym porcie działał.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl



Za ten post autor waliant otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
To jak jachty masowo zaczną się zgłaszać w Górkach, to co on zrobi?


Tomek - przepraszam Cię ale powiedz po jakę cholerę te jachty z Górek mają się zgłaszać do kapitanatu Gdańsk ???

Rozumiem jeszcze - choć naprawdę z dużym trudem - sens zgłaszania się do kapitanatu Gdańsk podczas przechodzenia przez kanały portowe idąc od Westerplatte do Mariny na Szafarni - choć jak piszę z dużym trudem to zrozumienie mi przychodzi bo sensu jakoś tego zgłaszania słabo widzę.

Ale zgłaszać się do kapitanatu Gdańsk na kanale 14 wchodząc czy też wychodząc z Górek na Zatokę lub odwrotne to już wybacz ale przekracza to jakikolwiek sens !

To jest taka naprawdę postsocjalistyczna nadgorliwość połączona z czołobitnością.

To może jeszcze zacznijmy zgłaszać się na 14. bo np. będziemy we własnym Klubie zmieniać miejsce postoju lub odwracać się do kei rufą ...

I ciekaw jestem co wtedy usłyszymy od oficera w kapitanacie odpowiadającego za ruch statków w porcie Gdańsk ...

A to taki sam sens jak owo zgłaszanie wyjść na regaty jachtów z górek na Zatokę...

Ty naprawdę widzisz w tym sens ???

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 14:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
To może jeszcze zacznijmy zgłaszać się na 14. bo np. będziemy we własnym Klubie zmieniać miejsce postoju lub odwracać się do kei rufą ...
Wg ustawy tak właśnie masz robić... :lol:

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 15:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
bury_kocur napisał(a):
waliant napisał(a):
To jak jachty masowo zaczną się zgłaszać w Górkach, to co on zrobi?


Tomek - przepraszam Cię ale powiedz po jakę cholerę te jachty z Górek mają się zgłaszać do kapitanatu Gdańsk ???


Ja widziałem w tym zdaniu sarkazm... A ty Włodku nie ????

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 16:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
To jest taka naprawdę postsocjalistyczna nadgorliwość połączona z czołobitnością.

Włodek - uparcie mylisz systemy walutowe.
Sensu w zgłaszaniu każdego ruchu każdego jachtu nie ma za grosz i myślę, że zdecydowana większość zainteresowanych - i tych, co mają przyjmować zgłoszenia i tych zobowiązanych do zgłaszania - doskonale o tym wie.
Niemniej - skoro wszelkie przepisy (od ustawy, do przepisów portowych) żądają zgłaszania się każdego jachtu - to pomysłowi, by wypełniać wszystkie stawiane przepisami wymogi nie sposób zarzucić... "czołobitność".
Byłby to jedynie... hmmm.. specyficzny "strajk włoski"... Przeprowadzany w zbożnej intencji zmiany idiotycznych przepisów. :roll:

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...



Za ten post autor Jaromir otrzymał podziękowanie od: Colonel
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 17:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Włodek - uparcie mylisz systemy walutowe.


Nie mylę Jarku - sens a przepisy to dwie różne historie.

Niemniej krew mnie zalewa na głupotę urzędniczą wymagającą owego zgłaszania się.

Ech... dobra - dajmy temu spokój...

junak73 napisał(a):
Ja widziałem w tym zdaniu sarkazm... A ty Włodku nie ????


Pewnie, że widzę ale patrz wyżej Zbyszku .

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 18:28 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
bury_kocur napisał(a):
że nie życzy sobie blokowania kanału portowego przez obsługę jakiejś tam kładki i niech sobie prowadzą rozmowy w sprawie kładki na kanale np. 15.


A CH15 to nie jest przypadkiem przeznaczony do komunikacji wewnątrzstatkowej z mocą max 1W?


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
aa1975 napisał(a):
CH15 to nie jest przypadkiem przeznaczony do komunikacji wewnątrzstatkowej z mocą max 1W?


Kanały 15 i 17 są to kanały posiadają z założenia w wielu radiach moc automatycznie obniżoną do 1 W i w wielu radiach nie sposób na tych kanałach podnieść moc.

Dzieje się tak ze względu na fakt, iż kanał 16 pracuje na częstotliwości 156.800 MHz a kanały 15 i 17 to 156.750 MHz i 156.850 MHz.

W wielu przypadkach niekorzystnej propagacji istnieje możliwość zakłóceń intermodulacyjch i interferencyjnych pomiędzy tymi kanałami ze względu na małą separację częstotliwościową.

Dlatego te kanały zostały niejako z automatu wyjęte z kanałów dużej mocy.

A ich przeznaczenie to chyba faktycznie Bridge to Bridge.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 20:42 

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 23:26
Posty: 319
Podziękował : 205
Otrzymał podziękowań: 44
Uprawnienia żeglarskie: ...
Hmmmm ...

To się chyba operatorom Kładka pomyliła z Bridge :rotfl:


OT.
A tak swoja droga, to byłem przekonany, że " kom. wewnątrzstatkowa" to raczej coś w stylu "Bridge to (maszynownia dla przykładu)", a Bridge to Bridge to kom. międzystatkowa (bo pamiętam że tak mnie uczono). Ale może pamięć po prostu mnie zawodzi ...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 26 cze 2017, o 23:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
bury_kocur napisał(a):
aa1975 napisał(a):
CH15 to nie jest przypadkiem przeznaczony do komunikacji wewnątrzstatkowej z mocą max 1W?


Kanały 15 i 17 są to kanały posiadają z założenia w wielu radiach moc automatycznie obniżoną do 1 W i w wielu radiach nie sposób na tych kanałach podnieść moc.

Dzieje się tak ze względu na fakt, iż kanał 16 pracuje na częstotliwości 156.800 MHz a kanały 15 i 17 to 156.750 MHz i 156.850 MHz.

W wielu przypadkach niekorzystnej propagacji istnieje możliwość zakłóceń intermodulacyjch i interferencyjnych pomiędzy tymi kanałami ze względu na małą separację częstotliwościową.

Dlatego te kanały zostały niejako z automatu wyjęte z kanałów dużej mocy.

A ich przeznaczenie to chyba faktycznie Bridge to Bridge.


Heh...

Kanały, których należy używać jako Intership Working Channels to: 06, 08, 09, 10, 13, 15, 17, 67, 69, 72, 73, 77 - warto je pamiętać, jeżeli inny statek nas woła na Ch16 należy do rozmowy wyznaczyć jeden z tych kanałów właśnie...

W praktyce w pierwszej kolejności w komunikacji "intership" powinno używać się tych kanałów, które nie są jednocześnie kanałami do "port operations". Czyli: 06, 08, 72 i 77. Jednocześnie warto pamiętać, że Ch 06 może być potrzebny jako kanał do operacji SAR-statki powietrzne...
Czyli jako kanały pierwszego wyboru dla komunikacji "intership" (slangowo - "Bridge to Brigde"...) zostają 08, 72 i 77.

Kanały Ch15 i Ch17 są przeznaczone do komunikaji "intership", "port operations" oraz "on board communication".
Każdy legalny i sprawny radiotelefon, dopuszczony do użytku w morskim paśmie VHF, powinien mieć stałe, automatyczne ograniczenie mocy do 1W dla Ch15 i Ch17 - z powodów wyżej w cytacie przytoczonych.

Wracając do "Kładki"..
Gdyby jej zarządcy z odpowiednim, kilkumiesięcznym wyprzedzeniem zgłosili działalność swojej "stacji", to wówczas - przed uzyskaniem sygnału wywoławczego, przydziału kanału i przed umieszczeniem informacji na mapach oraz w spisach sygnałów radiowych - Kapitan portu Gdańsk mógłby się wypowiedzieć, czy korzystna będzie kolejna stacja pracująca na kanale Ch14, przeznaczonym do "port operations".

Wracając do "Kładki" mniej formalnie - czy wywieszenie na bannera z numerem telefonu do obsługi kładki oraz podanie tego numeru, wraz z aktualnym "harmonogramem" otwierania kładki do publicznej wiadomości na stronach WWW Miasta, ZDiZ, Mariny Gdańsk (etc, etc...) - to jakieś... nadzwyczajne żądanie?
A może takie zadanie przerasta władze Gdańska?

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 05:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Jaromir napisał(a):
Wracając do "Kładki"..
Gdyby jej zarządcy z odpowiednim, kilkumiesięcznym wyprzedzeniem zgłosili działalność swojej "stacji", to wówczas - przed uzyskaniem sygnału wywoławczego, przydziału kanału


A wracając do "kładki" dalej:

Czy kładka używa kanału 14 posiadając sygnał wywoławczy i oficjalny przydział kanału pracy ?

Bo może jest to "partyzantka" po polsku i oficer w Kapitanacie ma podstawy formalne do swoich uwag ?

I czy operator tej stacji posiada stosowne pozwolenie radiowe czyli SRC, co wydaje się mieć powinien ?

Podobne pytania można zadać np. w stosunku do chociażby obsługi Mariny Gdańsk pracującej na kanale 06.

No bo jak podchodzimy do tematu formalnie to róbmy to konsekwentnie.

* ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ * ~ *

Jaromir napisał(a):
Czyli jako kanały pierwszego wyboru dla komunikacji "intership" (slangowo - "Bridge to Brigde"...) zostają 08, 72 i 77.


Na Zatoce na kanale 08 umiejscowili się "dorszowcy" :lol: a 72 używany jest do łączności pomiędzy jachtami marynarki wojennej, ale jedno i drugie jest nieformalne.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 06:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 lis 2011, o 08:57
Posty: 11602
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 1618
Otrzymał podziękowań: 3848
Uprawnienia żeglarskie: nie podano
bury_kocur napisał(a):
a 72 używany jest

Także, bardzo często, jako kanał różnych regat.

_________________
Strona jachtu: http://www.zpokladu.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 07:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
waliant napisał(a):
Także, bardzo często, jako kanał różnych regat.


Także na paradach w Gdańsku jako kanał roboczy.

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 28 cze 2017, o 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
O, proszę, jacy szczęśliwi, że im kładkę wybudowali ;)
https://youtu.be/FG2w3gPDxuU?list=PLXr2w4QGLkHRDJ5eJBxXL7jr67RsTY2qV

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:26 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Fazi napisał(a):
szczęśliwi, że im kładkę wybudowali


A 99,9 % tych co tam w tej manifestacji szli z Adamowiczem na czele oraz Peruckim nigdy prawdopodobnie tą kładką więcej już nie pójdą, bo do niczego ona im nie będzie w życiu potrzebna.

No, może w jakiś niedzielny spacer przejdą się nią i popatrzą sobie na przepływające jachty jak na małpy w ZOO.

Ot, taka kiełbasa wyborcza Adamowicza potrzebna Gdańsku jak świni siodło, bo jak dla mnie to żadnego racjonalnego wytłumaczenia wykorzystania tej kładki nie ma.

A jak ona już utrudnia życie jednostkom pływającym to wystarczy posłuchać dłużej kanału 14.

Postawmy jeszcze kilka takich przegród Motławy a potem będziemy się dziwić czemu Gdańsk odwraca się tyłkiem do wody ...

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
W nocy była awaria. W pozycji otwartej. Teraz też radio dostało SMS, z którego może wynikać, ze awaria się powtórzyła.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 09:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lut 2011, o 00:42
Posty: 13977
Lokalizacja: Przedmieścia Gdańska
Podziękował : 338
Otrzymał podziękowań: 2423
Uprawnienia żeglarskie: Do pływania tym czym pływam wystarczają
Colonel napisał(a):
W nocy była awaria. W pozycji otwartej. Teraz też radio dostało SMS, z którego może wynikać, ze awaria się powtórzyła.


Sugerujesz, że należy rozpocząć konkurs pod nazwą "Kiedy na zawalidroga się zepsuje na amen" ? :lol:

_________________
Pozdrawiam
Włodzimierz "Bury Kocur" Ring
S/y "Bury Kocur IV"
POL 8888
MMSI 261 03 14 50

"Jeżeli chodzi o podatki to nikt nie jest patriotą"
G.Orwell


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 10:21 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2009, o 04:47
Posty: 12934
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował : 2903
Otrzymał podziękowań: 2579
Uprawnienia żeglarskie: młodszy marynarz śródlądowy
bury_kocur napisał(a):
żadnego racjonalnego wytłumaczenia wykorzystania tej kładki nie ma.
Kasa, misiu, kasa.
Wykupione przez deweloperów działki po drugiej stronie nagle zyskały na wartości...

_________________
Pozdrawiam
Wojtek
https://www.wojtekzientara.pl/
m/y „Wymówka”, POL000KA6
SPG5479, MMSI 261003664



Za ten post autor Stara Zientara otrzymał podziękowanie od: Jaromir
Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 29 cze 2017, o 16:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Kocur, nie sugeruję nic. To grzechy mlodości mogą być.

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 1 lip 2017, o 16:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
Stara Zientara napisał(a):
bury_kocur napisał(a):
żadnego racjonalnego wytłumaczenia wykorzystania tej kładki nie ma.
Kasa, misiu, kasa.
Wykupione przez deweloperów działki po drugiej stronie nagle zyskały na wartości...


Hmm, a może odwrotnie?
Co należało zrobić aby wartość prywatnych działek wzrosła?
I za czyje?
Tak się tylko zastanawiam. :)


bury_kocur napisał(a):
Colonel napisał(a):
W nocy była awaria. W pozycji otwartej. Teraz też radio dostało SMS, z którego może wynikać, ze awaria się powtórzyła.

Sugerujesz, że należy rozpocząć konkurs pod nazwą "Kiedy na zawalidroga się zepsuje na amen" ? :lol:


Mamy przykłady kładek, które nikomu nie przeszkadzają. :)
Więc jest nadzieja.
Tzn. nie ma tego złego. ;)

ps. przykład kładki :)

ps2..
ups, nieprzeszkadzająca kładka znowu działa.. Naprawili. :)

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 2 lip 2017, o 18:32 

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 16:46
Posty: 1818
Lokalizacja: Rumia
Podziękował : 357
Otrzymał podziękowań: 299
Uprawnienia żeglarskie: kpt. jacht.
Fazi napisał(a):
Naprawili.


Naprawili a tymczasem pierwsza stłuczka.
http://trojmiasto.tv/Statek-uderza-w-in ... 22224.html

_________________
pozdro Zbyszek
PUMA 42 S/Y SINE METU
http://www.maxiskippers.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 3 lip 2017, o 00:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 mar 2017, o 10:29
Posty: 275
Lokalizacja: tu i tam
Podziękował : 97
Otrzymał podziękowań: 144
Uprawnienia żeglarskie: na pompę zęzową
junak73 napisał(a):
Naprawili a tymczasem pierwsza stłuczka.
http://trojmiasto.tv/Statek-uderza-w-in ... 22224.html


i jeszcze tutaj:
http://kontakt24.tvn24.pl/zaglowiec-nalezacy-do-zespolu-the-kelly-family-zderzyl-sie-z-wycieczkowcem-danuta,235661.html

pozdro

_________________
Każdy rejs czegoś uczy.


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2017, o 10:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 17:14
Posty: 778
Podziękował : 154
Otrzymał podziękowań: 366
Uprawnienia żeglarskie: sternik jachtowy
http://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,22187887,kladka-w-dol-a-statek-plynie-prosto-na-nia-moglo-dojsc-do.html?disableRedirects=true

Kapitan statku pojechał po bandzie, ale nasuwa się też pytanie, dlaczego obsługa nie wstrzymała zamykania kładki, widząc co się dzieje.

I sądzę, że znam odpowiedź: kładka jest tak skonstruowana, że przy podniesionej kładce, ze sterówki w ogóle nie widać Motławy. A na monitory nie spojrzeli...

Marcin

_________________
Marcin Palacz
http://marcinpalacz.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 4 sie 2017, o 14:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
Furiat szaleje:
http://www.tvn24.pl/pomorze,42/gdansk-p ... 62187.html

Ciekawe, czy to ten który kręcił piruety kilka miesięcy temu miażdżąc jacht koło Westerplatte?
Inaczej: czy Żegluga Gdańska nie może sobie poradzić z jednym idiotą, czy to taka metoda w firmie?

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 05:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 cze 2005, o 07:24
Posty: 2631
Lokalizacja: Lublin
Podziękował : 275
Otrzymał podziękowań: 261
Uprawnienia żeglarskie: kpt.j.
Nie miałem okazji z tą kładką wojować ale pod różnymi zwodzonymi ( czasem również zatapianymi ) mostami przepływałem i bywało, że mnie poganiano, bym płynął szybciej niż mogłem, ale nie zdarzyło się by mi ktoś most przed nosem zamykał :(

_________________
Stopy wody pod tym, no, kilem!

Biały Wieloryb czyli...
(Marek Popiel)

http://whale.kompas.net.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 05:57 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... nrM-8yTPGw

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 07:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2009, o 08:43
Posty: 9782
Lokalizacja: ....zewsząd
Podziękował : 5574
Otrzymał podziękowań: 2184
Uprawnienia żeglarskie: prawo człowieka wolnego
To ma być pocieszenie??

_________________
Jestem tylko szarym człowiekiem
www.armator-i-skipper.pl


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 10:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2006, o 18:19
Posty: 2986
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował : 422
Otrzymał podziękowań: 1060
Uprawnienia żeglarskie: sternik morski
Colonel napisał(a):
To ma być pocieszenie??


Nie:-) Tylko pokazanie, że nasze "orły" nie były pierwsze...

_________________
Pozdrowienia Jurek "Jurmak" Makieła


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
PostNapisane: 7 sie 2017, o 11:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 sie 2009, o 01:45
Posty: 9992
Podziękował : 2979
Otrzymał podziękowań: 3355
Uprawnienia żeglarskie: różne....
Jurmak napisał(a):
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=17&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjj1_yTqsTVAhXBCMAKHT17D5w4ChC3Agg_MAY&url=http%3A%2F%2Fjoemonster.org%2Ffilmy%2F3008&usg=AFQjCNF0Exxb8llMHytuXYyXnrM-8yTPGw

Jurmak napisał(a):
Colonel napisał(a):
To ma być pocieszenie??


Nie:-) Tylko pokazanie, że nasze "orły" nie były pierwsze...

Tyle, że w tamtym wypadku "orzeł" był jeden - na moście... By to wiedzieć trzeba oprócz filmiku na joemonster poszukać jakie były przyczyny tego, co filmik pokazuje...
Np. tu:
http://www.tsb.gc.ca/eng/rapports-repor ... 1c0054.asp

Z raportu (kanadyjskiego odpowiednika PKBWM) wynika, że wśród przyczyn wypadku "Bridge 11 vs 'Windoc'" istotną rolę odegrały wadliwe procedury po stronie operatora mostu oraz działania operatora mostu, w tym szczególnie długotrwałe używanie przez niego leku silnie wpływającego na układ nerwowy.
Tego, czy "przy okazji" operator mostu nie był na bani (co w przypadku używanego przezeń leku oznaczałoby spotęgowanie neurologicznych efektów ubocznych) - nie stwierdzono, bo po wypadku operator nie zgłosił się na badania, tylko... udał się do domu. Wiadomo natomiast - z zachowanych nagrań - że operator mostu tuż przed wypadkiem mówił niewyraźnie i nie rozumiał o czym a nawet z kim rozmawia przez radiotelefon...
BTW - lek który zażywał mostowy z "Bridge 11" (i wszystkie inne leki zawierające taką samą substancję czynną) został oficjalnie wycofany z użytku kilka lat po wypadku - po obu stronach Atlantyku...

_________________
Jaromir Rowiński aka pierdupierdu
Jeżeli masz ochotę komentować takie poglądy, których co prawda nigdy nie wyraziłem, ale które kompletnie bez sensu i z sobie tylko znanej przyczyny usiłujesz mi przypisać - droga wolna. Śmiesznych nigdy dość...


Góra
 Zobacz profil  
Odpowiedz z cytatem  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
[ Index Sitemap ]
Łódź motorowa | Frezowanie modeli 3D | Stocznia jachtowa | Nexo yachts | Łodzie wędkarskie Barti | Szkolenia żeglarskie i rejsy NATANGO
Olej do drewna | SAJ | Wypadki jachtów | Marek Tereszewski dookoła świata | Projektowanie graficzne


Wszystkie prawa zastrzeżone. Żaden fragment serwisu "forum.zegluj.net" ani jego archiwum
nie może być wykorzystany w jakiejkolwiek formie bez pisemnej zgody właściciela forum.żegluj.net
Copyright © by forum.żegluj.net


Nasze forum wykorzystuje ciasteczka do przechowywania informacji o logowaniu. Ciasteczka umożliwiają automatyczne zalogowanie.
Jeżeli nie chcesz korzystać z cookies, wyłącz je w swojej przeglądarce.



POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL